Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Może na początku - która to generacja Punto (mk.1, 2, 2FL)?
Co może być przyczyną skręcania samochodu w lewo przy dodawaniu gazu? Skręt ten dochodzi czasami nawet do 90 stopni. Przy jeździe na luzie problem nie występuje. Zauważyłem jeszcze, że ciężko się skręca w prawo, ale za to bardzo lekko w lewo.
Panowie mój kropek bardzo po puszczeniu kierownicy skręcał w lewo. wiec pojechałem do mechanika z polecenia który jest przy salonie fiata i wymienili mi końcówkę drążka kierowniczego mieli mi ustawić zbieżność i wyeliminować skręcanie:) Dane pomiarowe przednia oś: Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy przy krecie o 10 st. przed regulacją lewy +2.44 prawy +3.18...
Te strzałki na czujniku mają znaczenie tylko do wsadzania zabezpieczenia (zawleczki). Montującego tak naprawdę powinno interesować przesunięcie miedzy dolną i górną warstwą czujnika - jak sie spojrzy do środka tego otworu w czujniku (na wałek) to zobaczymy dwie wypustki - one muszą sie idealnie pokrywać w momencie nasuwania czujnika na wałek kolumny....
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
kolego jak miałem podniesione auto odpalam i kiera sama skręca w prawo to mnie niepokoi,na moje to wygląda jakby nie widziało środka czujnika.Tak było w corsach b ustawiło się i kiera w obydwie strony chodziła równo.Co do siły komp pokazuje około 7,5 Nm w prawo a 5,5 Nm w lewo dlaczego tak jest nie wiem. Dodano po 1 dzwoniłem do gościa z Rudy śląskiej...
Witam Serdecznie ! Mam Punto II z 2000 r. Podczas jazdy na wprost z prędkością różna do 95km/h przy zdejmowaniu nogi z gazu pojawia się nagle szarpnięcie kierownicą (bardzo mocne ) zawsze w lewą stronę. To bywa czasami i tylko podczas jazdy na rozgrzanym silniku po przejechaniu około 20-30 km. Pózniej te objawy przestają ,a jedynie słychac podczas skręcania...
(at)tzok: Jeśli jadę na drodze prostej i ustawię kierownicę tak jak na zdjęciu (jest przechylona w prawo) wtedy auto jedzie prosto nigdzie nie skręca. Jeśli kierownicę ustawię prosto tak jak jest fabrycznie każde auta wtedy auto skręca mi w lewo i wali na czołowe zderzenie z innym autem na sąsiedni pas. Jeśli kierownicę ściągnę i cofnę o ząbek w lewo...
Również podejrzewałem łożysko w McPhersonie, ale zrobiłeś dziś następujący test - podniosłem samochód i odkręciłem gałki - na "luźnych" drążkach efekt również występuje. Czyli problem jest na odcinku kierownica-kolumna-przekładnia. Przy odpalonym silniku (czyli uruchomionym wspomaganiu) kierownica dalej kręci się sama, przy wyłączonym nie ma tego już...
Musisz wymontować zamek z klapy , rozwiercić nity i dostać się do środka zamka. Masz do wymiany mikrostyki (pasujące np z myszki kulkowej). Całość po wymianie skręcasz na śrubki, zamiast nitów.
Witam mam pytanie czy w fiacie punto 2004r czujnik skrętu kierownicy może powodować skręcanie się samoczynnie kół czy znowu coś innego mogło zepsuć ???
To jak chcesz kombinować najtaniej to jeden przełącznik typu izostat do zapłonu (może być nawet elektryczny - taki do włączania światła). A do rozrusznika zastosuj taki jaki masz przy drzwiach do dzwonka :twisted: Braciak ma warsztat samochodowy (szewc bez butów...) po spaleniu stacyjki przez kilka miesięcy jeździł skręcając kable w palcach.
No właśnie - a piszczy w jakich okolicznościach? Bardziej przy pokonywaniu nierówności, czy skręcaniu? Bo piszczeć może i górne łożysko mcphersona, suche (pozbawione smaru) końcówki drążków czy sworzeń zwrotnicy. No i drążek reakcyjny w gumach, jeśli jest.
Może być wspomaganie elektryczne na kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy - jak w punto/panda. Jak to elektryczne wspomaganie to sprawdź pasek alternatora - potrafiło takie wspomaganie nawet ~100A pobierać w wersji z silnikiem bezszczotkowym. Dla testu możesz wyjąć bezpiecznik zasilania dla wspomagania i zobaczyć czy dalej będzie hałasować.
Jeżeli przy skręcaniu w miejscu, to najłatwiej obmacać/obsłuchać blachy i będzie wszystko jasne. Oczywiście będzie potrzebna druga osoba do obracania kierownicą, jak będziesz macał.
Barracuda wejdzie pod boxa - powinna jak się popieści. Sterownik Qbox basic - wszystko co potrzeba jest na pokładzie. GoFasta nie polecam bo jak stroiłem Fasta to byłem Furious. Można i Zenita i KME tylko po co sobie życie utrudniać jak ktoś nigdy tego nie robił i będzie się denerwował. Materiały pomocnicze to: Alex ultra 360 Parker / Tunderflex Opaski...
a może przesunąć redutor bardziej do środka auta wtedy powinno ustąpić bo siła odśrodkowa się zmniejszy! jest jeszcze jadna przyczyna takiego zachowania się silnika, miałem podobny przypadek w punto I też gasł mi na luzie na zakręcie dosłownie na każdym rondzie! okazało się że przy takim manewrze robiły się straszne zawirowania powietrza pod maską i...
Zobacz jak się sprężyna zawieszenia zachowuje. Pewnie pękła i strzela przy skręcaniu kół...
Skontroluj wałek kierownicy na krzyżakach wiem że np w Punto Grande była taka kampania nawrotowa że producent wymieniał wałki na pozmianowe powiększone dla zapewnienia mniejszej sztywności podczas skręcania ale to było w Fiatach nie wiem czy problem u ciebie leży w tym samym ale można zobaczyć
Odkręć dekiel od dołu i zobacz czy nie ma na płytce śladów wody albo wręcz zielenizny. No ale zobacz że to mu się stało po rozładowaniu akumulatora także raczej tam będzie czysto. Sterownik nie jest chyba skręcany.
Cześć. :( Mam problem z przednim zawieszeniem w Punto 1.1. Przy skręcaniu kołami słychać i czuć na kierownicy delikatne strzelanie. Tak się dzieje przy ruszaniu i wolnej jeździe. Natomiast przy większej prędkości nic nie czuć i nie słychać. Czy może mi ktoś podpowiedzieć, czy to przeguby czy łożyska sprężyn. Dzięki jeśli ktoś mi pomoże. Krzychu.
Stukanie mogą powodować klocki hamulcowe jak powypadały blaszki a co do piszczenia to też mam ten kłopot tylko u mnie jest on gdy mocno skręcam w prawą stronę
To laweta na 3,5 tony jest? To co robisz to wygląda /i z opisu/ że tyle wytrzyma, albo i lepiej. A po co te skręcanie śrubami jeszcze? Zważ samą przyczepę, bo coś mi się zdaje że ok. 500kg wyjdzie z tą sklejką 15. Ta oś od punto może mieć z nią problem i nie mówię tu tylko o sprężynach.
Wymiana elementów faktycznie prosta i przyjemna - bez komplikacji. Po wymianie problemy wyżej opisane zanikły - dodatkowo samochód lepiej się prowadzi jeśli chodzi o większe prędkości (stare łożyska mocno wyeksploatowane - 120 tys. km przebiegu). Tak jak koledzy wyżej pisali problemów podczas wymiany brak jak i po samej wymianie. Podczas skręcania całej...
Da się, potężna sruba i skręcając ją wtłaczasz łożysko w piastę.
https://obrazki.elektroda.pl/8962485400_... Układ kierowniczy Witam czy stukanie może pochodzić od luzu na elemencie zaznaczonym na obrazku ? Największa częstotliwość jest podczas skręcania na nierównościach. Pozdrawiam
Witam, przeszukałem całe forum i nie znalazłem problemu który mnie dotknął, a mianowicie wszystko jest ok nie wyłącza się wspomaganie itp, tylko przy skręceniu w lewo (bardzo lekko i przyjemnie chodzi kierownica) ale w prawo jest ciężej (i tu jest problem)! Czemu właśnie tak chodzi w prawo? Co może być przyczyną? W tym puncie był już wymieniany czujnik...
Witam, Panowie mam taki problem mianowicie gdy daje kierunkowskaz w lewo to normalnie świecą mi kierunki z lewej a gdy daje w prawo to migają mi kierunek na zmianę z stopem z prawej oczywiście a gdy do tego wcisnę hamulec to nie świeci nic, tak że jak jadę i skręcam w prawo i przyhamuje to nie ma kierunku wcale. Co to może być ?
Powinno się najpierw odłączyć akumulator. Poduszkę nie pamiętam, jak się zdejmuje... Może być od tyłu na dwa lub trzy imbusy (5mm) lub na zaczepy druciane - wtedy trzeba "pogmerać" wkrętakiem w otworach od tyłu kierownicy i lekko przyciskając air bag spowodować, by zaczepy puściły - każdy po kolei. Po odchyleniu air bagu będzie widać kabelek, który...
witam kolegów jeśli chodzi o ciśnienie oleju to nic nowego nie wiem dopiero w środę będę na pomiarach. Mam za to inne pytanie do użytkowników fiatów punto ze wspomaganiem kierownicy, mianowicie jakiego płynu używacie i czy ktoś spotkał się u siebie z, trudno to opisać czymś jakby ząbkowanie takie drgania szarpanie przy skręcaniu bo coś takiego się u...
witam mam problem z moim punto z 1996 roku silnik 1.1 benzyna bez LPG podczas jazdy z kontrolką wtrysku zapala się przy spadku obrotów poniżej 900 obrotów (cofanie , ruszanie) zapala się przy skręcaniu lub gdy zwalniam zapala się przy ponownym rozruchu po przejechaniu około 7 km (silnik ciepły temp w porządku) po zapaleniu i przytrzymaniu obrotów około...
Witam. Mam problem, mam grande punto 2006 rok grudzien w dieselu z wspomaganiem eletrycznym. Problem na początku był taki, że strasznie drżała kierownica po skręceniu w lewo, teraz dzieje sie tak że kierownica dostaje wibracji zarówno w lewo jak i w prawo, oraz na maksa jak skręcam to takie zgrzytanie jest. Osttanio w czasie jazdy mi się wyłączyło całkiem...
Witajcie!!! Mam mały problem z samochodem, przed chwilą wsiadłem i próbowałem odpalić auto, odpaliłem ale patrzę na pulpicie świeci się czerwona kierownica i nie mogę skręcać, przypomniało mi się że może być zablokowana kierownica, gaszę samochód i przy przekręceniu kluczyka kręcę kierownicą w lewo i prawo ale to nic nie dało ( w między czasie dzwonię...
No widzę, że nie za wiele mam odpowiedz. Więc odpowiadam sam: zderzak trzeba zdemontować co nie jest trudne. śruby od góry miedzy światłami, z boku w nadkolach, i od dołu. Do tego plastikowe zatrzaski i już. Przewody to jedna śruba i na wcisk. zmieniamy oringi bardzo lekko smarujemy olejem (tłusty palec) i wszystko skręcamy. To fiat więc wszystko jest...
Miałem coś takiego w Punto 1, samochód stukał przy skręcaniu, także na postoju, zarówno w lewo jak i w prawo, okazało się, że częściowo zaciera się łożysko w górnym mocowaniu amortyzatora, sprężyna zamiast obracać się, trze o taką blachę w której jest osadzona. W Uno może być podobnie, zauważyłem to podnosząc przód i kręcąc kierownicą. Przesmarowałem...
Witam wszystkich słuchajcie cos z Moim fiatem jest nie tak. Otóż chodzi oto ze przy jeździe autem prosto jest wszystko ok ale gdy skręcam to slysze takie delikatne piski z przednich kół. No i zauwazylem jescze ze delikatnie nagrzewają się koła. Może ktoś wie jaki problem by tu był czekam myślę że mi pomożecie.
Dodam trzy grosze dla ludzi, którzy będą wymieniać w.w czujnik w Grande po 2009r i podobnych (czujnik taśma lutowany do płytki). NIE SUGEROWAĆ się "koła na wprost", ponieważ są frezy na całej kolumnie i nie można pomylić położenia kierownica-wspomaganie-przekładnia. Najważniejsze jest NIE DOCISKANIE nowego czujnika przed ustawieniem czujnika momentu....
Witam, Pacjent - Punto II polift, 1,2 60 KM, wersja golas bez wspomagania. W początku tego roku zgięty prawy amortyzator przód przy najechaniu na wysoki krawężnik po poślizgu + zbita lampa. W lutym wymienione oba amorki i poduszki, mechanik ustawiał zbieżność (przynajmniej tak twierdził). Od tego czasu auto stało, nie miałem czasu wziąć się za lampę...
Zamierzam unieść jedno koło, dać bieg i rozbujac koło do 30< km/h i powtórzyć to z drugim. ( potrzebuje druga osobę do pomocy, jutro rano dam znać czy na obu to samo). Jeśli problem występuje na jednym to zmienię półoś ( na szrocie są za 20 zł). Czy coś jeszcze mogę sprawdzić? Dodam, że jak przyśpieszam to problemu nie ma. Czy to może być coś w skrzyni?...
Witam. Tak sobie czytam niektóre posty ,i zaczyna mnie skręcać że , Fiat to szajs, itd. Mam Brave 1.6 , od 6 lat , najmniejszych oznak rdzy, samochód wygodny , szybki (pewnie że to nie mercedes, chociaż i one się psują - a to kosztuje), ja osobiście żadnych kłopotów nie miałem, trzeba tylko dbać o samochód. Pozdrawiam
Mój dziadek ma takie Polo mk.3 (jedyny jego "luksus" to 2 poduszki powietrze i wspomaganie kierownicy, to auto nie ma nawet ABSu!?!, szyby na korbki), jeździłem nim po zakupie i wyglądało ok, ale jak trafiło do mechanika to okazało się, że praktycznie całe zawieszenie jest do wymiany - wszystkie tuleje, końcówki drążków, amortyzatory, a nic a nic nie...
Witam, Zdarzyło mi się zapłacić za wymianę 2 razy tego samego przegubu w ciągu ostatniego miesiąca. Mam nadzieję, że jakiś ekspert wypowie się co z tym zrobić. Ale od początku. Na początku stycznia zaczęło zgrzytać przy skręcaniu kierownicy przy lewym kole. Mechanik wymienił lewy przegub i przestało. Miesiąc później zaczęło strasznie hałasować z przodu...
Powiem ci tak tam za bardzo nie ma czego zepsuć żeby wymienić łożysko masz jedną śrubę na klucz chyba 13 odkręcasz wyciągasz stare łożysko z łapy mocującej wkładasz nowe musisz zwrócić uwagę żeby nowe włożyć w tej samej pozycji co było stare skręcasz śrubę i to wszystko zepsuć się tam nic nie da a jeśli chodzi o logo na łożysku to nie pamiętam jutro...
mylicie 2 urządzenia.... wspomaganie elektryczne (EPS) (clio2, punto, fabia...) gdzie nie ma płynu hydraulicznego i silnik elektryczny skręca kierownicą - i to pobiera duuuużo prądu... z pompą hydrauliczną o napędzie elektrycznym (clio, twingo....) która to pompuje płyn hydrauliczny zamiast pompy umieszczonej na silniku i napędzanej z paska - to urządzenie...
...a skąd wiesz co wlał między wymontowaniem silnika a ponownym spuszczeniem płynu? Jakim ponownym? Jak wyjmował silnik to nie widziałem ale jak kończył skręcać po włożeniu to tak i na 100% przy mnie zalewał wodą chłodnicę. Nie wiem jak to sobie wyobrażasz ale jak wyjął silnik to go nie wkładał i ponownie nie wyciągał. W ciągu jednego dnia to możliwe...
JEST TO UKŁAD KIEROWNICZY I JAKIKOLWIEK BŁĄD MOŻE DOPROWADZIĆ DO WYPADKU PODCZA JAZDY. AUTO MOŻE SAMO NAGLE SKRĘCIĆ W LEWO LUB PRAWO DO OPORU. Odwrotnie. Podczas skretu ciezko chodzi kierownica i nie mozna skrecic do oporu wiec auto zamiast skrecac pojedzie na ukos. Czyli obrazowo skreca sie na godzine 9, a przez tą awarie auto pojedzie na godzine...
Mam podobny przypadek Fiat Punto ll 2003 1,2 8 v ,Kierownica podczas jazdy normalnie chodzi i lekko ale co jakiś czas podczas jazdy potrafi samo się wyłączyć i wiadomo następuje ciężkie kręcenie ,po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszysko wraca do normy i serwo już działa normalnie ,często tak się dzieje przy ostrym skręcaniu...
Zacznę od tego, że jakimś sposobem post trafił do działu Samochody Technika, a nie do Samochody Mechanika. Zdaje się, nacisnąłem nie to co chciałem. Trudno. Rebuso , pewnie masz rację z tą rozbieżnością, skoro tak mówisz. Gdybyś napisał, że 2 cm nie spowodują różnicy, też bym Ci przyznał rację z tego powodu, że nie jeździłem takim samochodem i nie mam...
Witam. Mam taki problem...po wymianie przekaźników w wspomaganiu silniczek jakby głośniej pracuje..tzn wcześniej go nie było słychać przy skręcaniu a teraz tak. Czy może to być spowodowane tym że kupiłem tańsze zamienniki zamiast oryginalnych siemensowskich?
skręca odwrotnie kosiarka skręca wspomaganie orbitrol skręca
audio adapter nokia amica termopara piekarnika alkohol izopropylowym
zasilacz laboratoryjny zasilacz laboratoryjny stm32
Błąd E7 w pralce Amica - przyczyny i rozwiązania Rozrusznik Passat B5 1.9 TDI 90KM sam się rozłącza