Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego,znajduje się w okolicy termostatu-wkręcany,wtyczka 2 pinowa,jeden przewód czarny a drugi zielono-biały. Wartość 20°=2000 do 3000Ω 40°=1000 do 1500Ω 80°=250 do 400Ω
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
Witam mam fiata punto1 1.1 55km mój problem polega na tym ze gdy jest niska temperatura, przy odpalaniu nie ma ssania i gaśnie na wolnych obrotach zarówno na benzynie,jak i na gazie, gdy się zagrzeje silnik jest ok
Moim zdaniem moze to byc wina czujnika temperatury silnika i na zimnym nie zalancza ssania.
Witam, mam problem z długą pracą ssania.Rano wyjeżdżając do pracy wyłącza się po około 5 kilometrach, po południu jak temperatury są wyższe wyłącza się o wiele szybciej. Dodam że temperatura na wskaźniku podnosi się ledwo do 1,4 skali w korku nie dochodźi do połowy i włącza się wentylator!
lampka zaczela migac nie z powodu podpiecia pod komputer ale z powodu wykasowania bledow oraz przy okazji adaptacji kola pasowego, gdyby ten co podpinal wiedzial co robi to nie mialbys takiego problemu . temat jak to naprawic jest juz niejednokrotnie opisany na forum tylko troche checi w poszukaniu,, Na rozgrzanym silniku zwiekrzyc obroty do okolo 5000...
Będzie brał wiecej
tylko PO CO?? trzeba by jakoś sterować zaworem obejścia przepustnicy, zazwyczaj są 2 równoelgłe elementy, termiczny i elektryczny, przy czym elektryczny jest czasowy a termiczny grzany wodą z silnika. możesz mieć ewentualnie wpływ na ten pierwszy ale dokładnie nie wiem jak to jest w punto (jakie to punto?)
Jak pisałe wczesniej moze byc problem z tym, że jest iskra w poblizu gmp i jak łok jest na dole i strzał moze sie brac stad, ze jak zapłon jest przyspieszony po podczas suwu ssania nastepuje strzał Bez urazy ale Twoja teoria kupy się nie trzyma, zapłon w GMP to 0° wyprzedzenia zapłonu, im większy kąt wyprzedzenia tym zapłon następuje wcześniej ale...
???? Zaślepienie powoduje "zapchanie"... Możesz mi powiedzieć "co" zasysa ???? Chcę wiedzieć by te "coś" zaraz się nie "rozpłakało" gdy "ssać" się nie da... :-)
a czy powinien być jeden czy dwa zawory EGR tzn na ssaniu i na wydechu? Bo zrozumiałem po dzisiejszym badaniu na dwóch komputerach przez trzech "fachowców" że jest jeszcze jeden zawór od recyrkulacji pracujący analogowo (ten na ssaniu pracuje tylko 0-1) . Dejacek
Turbiny są zdecydowanie inne.Pasują do kolektora ale róznia sie przyłaczeniem ssania i wylotem powietrza. Nie da sie ich zamienić.
Witam. Posiadam Punto z 98r 1.2 8v bez gazu. Ostatnio pojawił się problem. Zawsze po zapaleniu samochodu, auto wchodzi na obroty w granicach 1500-1800, które wogóle nie obniżają się. Wiem, że były podobne wątki na forum z tym że nie znalazłem w nich pomocy więc dziękuję z góry osobom które udzielą mi rady "szukaj w google lub wyszukiwarce". Dodam iż...
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
mi się wydaję ,że to coś z dopływem paliwa do silnika (słabo ssie lub nie może więcej bo zapchane wszystko,pompa też może być winna) galernik79 słuszna uwaga :) (nie znam się na samochodach ,ale jak w motorze mi takie coś robiło to było ssanie paliwa małe czy słaby dopływ )
Zasada z LPG jest bardzo prosta, chytry 2x traci ;) Masz gaz, ok, ale: - nie kombinuj ze zmianą temp przełączania, min 35st, a więcej nie zaszkodzi - nie ustawiaj gazu by spalał go tyle co benzyny, silnik MUSI spalić go trochę więcej. Jazda na ubogiej mieszance wyjątkowo szybko wypala zawory. Nie można też przesadzić za bardzo w 2ga stronę, bo zdecydowanie...
Może zamarzł któryś z zawór od gazu i dostaje dwa paliwa na raz. A jak go zapalisz to jakie ma obroty? Jak ma koło 1000-1200 to znaczy że automatyczne ssanie działa, tylko czy jak sie nagrzeje to czy wyłącz sie czy dalej ma takie obroty, bo może być uszkodzony czujnik temperatutry silnika i cały czas podaje mu ssanie i sie dławi paliwem bo go dostaje...
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
wymienilem juz przewody swiece zaslepilem dobrze odpowietrzenie baku,posprawdzalem wszystkie podcisnienia i silnik dalej kuleje i pali sporo ponizej zamieszczam film jak chodzi na biegu jałowym i zdjęcia z programu na jałowym Jakbyscie rzucili okiem na parametry czy wszystko jest wporzadku?na co jeszcze zwrócic uwage ze samochód tak chodzi jak na filmiku....
Witam panowie. Mam mały problem z Punto 1.1 55S - mianowicie auto na biegu jałowym nie równo pracuje, bardzo trzęsie silnikiem. Gdy wcisnę pedał hamulca i puszczę to obroty na chwilkę są równe. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik ssania, kable, świece. Problem ustaje jak delikatnie uchylę przepustnicę. Dziwi mnie jedna sprawa - jak odłączę krokowy...
Czemu akurat półsekwencja? A dlatego ze sam mowisz ze to fullgroup. Sekwencja to kazdy wtrysk oddzielnie pracuje a fuulgroup to znow wszystkie razem podawaja paliwo i nie wazne czy w danym momencie jest ssanie czy praca czy wydech. Cisnienie zwieksz na 1,25
Witam, - Pomierzone napięcie (alt / aku) różnica około 1V - Wymienione oba kable - Po wychłodzeniu i ponownym odpaleniu okazało się, że rozrusznik kręci, ale trzeba robić to bardzo długo, auto ma problem z pracą na zimnym silniku ( nie załącza się "ssanie" i silnik gasnie) - Wymieniony czujnik temperatury płynu - Auto śmiga, rozrusznik wystarczy ze...
Nie ma takiej opcji, żeby felgi tyle odpowiadały za spalanie. Nie za aż tak zwiększone. To może być ten czujnik temperatury - włącza się ssanie i tyle właśnie spala. Za obroty odpowiada krokowy, i gdy płyn już trochę się nagrzeje są w porządku, a od wskaźnika na desce jest inny czujnik. Do punto kosztuje chyba coś koło 30zł, więc warto to sprawdzić.
Wypnij wtyczkę z klaksonu i w tedy wciśnij jego włącznik. Jeśli bezpiecznik się utrzyma to do wymiany klakson, jak spali to instalacja do przejrzenia. Może masz syf w zbiorniczku i zatyka ssanie pompki. Tył może być przytkany syfem od nieużywania, proponuje przedmuchać. Sprawdź także czy nie jest dziurawy wężyk i nie tryska pod maską. Musisz obejrzeć...
Wtrysk jest full-group więc wszystkie wtryskiwacze są połączone równolegle. Wtryskiwacze są sterowane krótkimi impulsami, przy wyłączonym silniku obwód jest otwarty, więc napięcie koło 0V. Odłącz emulator wtrysków od LPG i powinno "się naprawić". Odłączyłem emulator wtryskiwaczy ale nie pomogło. Zmieniło się tylko tyle, że podczas kręcenia rozrusznikiem...
Był podpięty pod komputer i nie wykazał błędów Z tego co zdążyłem ustalić najczęstszą przyczyną jest czujnik ciśnienia i temperatury na kolektorze Ponoć przez niego automatyczne ssanie się nie włącza,bo komputer twierdzi że silnik jest rozgrzany Pytanie jak to sprawdzić... ? Bo wina jest ewidentnie tego że przy pierwszym odpaleniu nie dostaje odpowiedniej...
temat dinozaur,ale odgrzebię:D Problem dotyczy długiego czasu pracy rozrusznika zanim nastapi zapłon. Wystepuje on jedynie gdy silnik jest ciepły i to zaraz po zgaszeniu max do ok 5 minut . natomiast po zgaszeniu i odczekaniu dłuzeszj chwili wszytsko jest ok i pali od razu. Na zimno pali od strzału. Natomiast jak odpali normalnie na ciepłym obroty leca...
zibi733 Witam. Podłącz kompa i sprawdź wskazania Map-sensor ,jest to czujnik który odczytuje temperaturę zasysanego powietrza i ciśnienia powietrza ,ten czujnik odpowiada za załączenie "ssania".Imoże być że jak autko jest ciepłe to ECU silnika widzi zimny silnik i da mu "ssanie".Podłącz kompa i zobacz jaka temperatura jest na zimnym a jaka na ciepłym...
Witam, usterka mojego fiata wygląda następująco. Podczas zapalania auto nie posiada wolnych obrotów. Komputer sam nie reguluje ich i nie włącza ssania a potem go nie wyłącza. Mechanik stwierdził ze to wina silnika krokowego, lecz po wymianie dalej jest to samo. Inny mechanik stwierdził ze to wina komputera który żle tym silnikiem steruje, ponieważ powinien...
Cześć. Mam przypuszczenie że nie domyka mi się zawór i ucieka kompresja na drugim cylindrze z którym mam problem, chcę wymienić płytkę zaworową (fiat punto 1, silnik 1.1 55KM 8V 1996, PB+LPG). O tym pisałem w moim poprzednim poście. Kolega mechanik stwierdził abym kupił nominalną płytkę i ją podmienimy bo to można szybko zrobić. Wiem że ssanie/wydech:...
Mam Punto niedawno chodził na nierównych obrotach (przerywał) i wyjąłem silnik krokowi był cały czarny ten bolec wyczyściłem gniazdo i silniczek po założeniu gdy go odpaliłem. Sam wskoczył kilka razy na 5 tys obr. stopniowo spadały i spadły do 1000 obr. na ssaniu wchodziło 1500 obr., a teraz w jeździe gdy przeciągnie sie do 3000 obr. spadały na 1500...
Witam! Po zapaleniu zimnego silnika nie słychać żadnych niepokojących dźwięków, gdy silnik się nagrzeje i wył. się ssanie to słychać taki metaliczny dźwięk jak by uderzania młotkiem o metal. Dźwięk dochodzi z okolicy cewek zapłonowych, tak jakby to one wydawały taki odgłos. Sprawdzałem czy coś nie jest luźne i nic nie znalazłem. Czy może to być uszkodzone...
Sprawa uległa zmianie, samochód zapala w taki sposób: 1. Pierwszy start, obróci 2 razy silnikiem i gaśnie, 2. Drugi start, obróci 4 razy silnikiem i gaśnie, 3... 4... 5... 6 Popracuje kilka sekund i gaśnie, 7. Zapala i pracuje normalnie. Jak już zacznie pracować to pracuje równo, moc normalna, auto jest zrywne. Nawet gdy do zgaszę na chwile to zapali...
Witam, mam problem z moim Punto. Poniżej przedstawiam szczegóły. Pacjent: Punto II 1.2 8V, rocznik 2000, przebieg: 230 000 km, bez LPG Objawy: Pali jak smok 10 -15l / 100km. Jak się rozgrzeje do 90 stopni po dodaniu gazu bardzo powoli wchodzi na obroty i zaraz spadają obroty i gaśnie. Tak jakby się zalewał. Nie można daje jechać. Trzeba poczekać żeby...
witam jak w temacie.jak jest zimny zapali i zgaśnie i tak za 5 razem zapali normalnie jak jest ciepły pali na dotyk.na diagnostyce wyskakuje błąd czujnika temperatury silnika,wymieniłem 2 z katalogu ale zamienniki i nic zero poprawy .w serwisie fiata stwierdzili że musi być orginalny czujnik fiatoski magneti mareli sprowadzili i dalej to samo.czy może...
Witam. Mam pytanie czy spotkał się ktoś z kolegów z takim przypadkiem, mianowicie, przy zimnym silniku i temperaturze poniżej zera po odpaleniu chwilę z wydechu normalnie dymi jak to na ssaniu lecz po chwili zaczyna coraz to mocniej kopcić(kłęby dymu) z wydechu i dodatkowo zapach tych spalin jest nienormalny, tzn. czuć jak by spaleniznę. Trwa to dość...
Kolega (który też montuje LPG) dał mi pewien pomysł.. Ponoć z powodzeniem (mniejsza o aspekt kosztowy) mozna by do tego monowtrysku założyć instalację sekwencyjną. Nawiercić kolektpr wydechowy od monowtrysku blisko głowicy i podłączyc listwę wtryskową. Ponoć o niebo lepiej to działa. Powiedzmy, że miałbym to w rozsądnych pieniądzach.. Warto się w takie...
Mam zagadkę do rozwiązania. :D Mam problem z pracą na benzynie po odpaleniu po nocnym postoju. Odpala bez problemu ale nie trzyma obrotów tak jakby ssanie nie działało. Co więcej nawet, gdy nadrabiam wciskając pedał gazu niechętnie reaguje, a nawet po wkręceniu na wyższe obroty mimo to zgaśnie. Takie zmagania trwają kilkanaście lub kilkadziesiąt sek....
Odnośnie wycieków paliwa sprawdziłem przewody paliwowe i regulator ciśnienia wszystko jest szczelne. Przepustnica jak i cała obudowa jest czyściutka żadnych zanieczyszczeń ( jak nowa ) jednak zainteresował mnie sam wtrysk, pierwsze na co zwróciłem uwagę to sposób w jaki rozpyla co prawda nigdy nie miałem przyjemności zobaczyć jak powinien rozpylać jedno...
W silnikach z wtryskiem nie ma w zasadzie czegoś takiego jak ssanie... możesz sprawdzić jaką temperaturę silnika i powietrza widzi sterownik silnika. Pamiętaj, że pomiar spalania podawany w książce wykonywany jest w warunkach laboratoryjnych i baaaardzo ciężko się do niego zbliżyć. Praktycznie każde auto pali więcej niż podaje instrukcja. Mam 90KM wersję...
Więc auto było ewidentnie niesprawne. Nie feruj wyroków na podstawie jednego zagazowanego trupa. Jeździłem samochodami ze słabszymi silnikami i jakoś takich problemów nie miałem. Punto z 60KM silnikiem 1.2 bez problemu radziło sobie na drodze szybkiego ruchu. Z tym że większość takich wozów "szkoleniowych" to są trupy. Najczęściej "nie ma" sprzęgła....
Witam! Posiadam punciaka I 1,2 60KM z 99r zagazowanego, wczoraj coś dziwnego sie stało zgasł na gazie na skrzyżowaniu, odpaliłem ale juz nie było wolnych obrotów, przełaczyłem na benzyne, a tu to samo, nie ma wolnych obrotów, wskazówka od obrotomierza zatrzymuje sie na szpilce wystającej z tarczy. Myślałem, ze ma coś wspólnego z temperaturą otoczenia,...
gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para. Wszystko wskazuje na to, że poniżej 3000 obrotów nie ma obiegu...
Witam. Od 2 lat jestem posiadaczem Fiata Punto 2 z 2000 roku i silnikiem benzynowym 1,2 8V . Podczas wiosennego przeglądu i kosmetyki przedziału silnikowego napotkałem leżący w okolicach łączenia skrzyni biegów z silnikiem przewód z wtyczką 3 pin koloru żółtego i zabezpieczeniem koloru czarnego (zabezpieczenie wiecie jakie...takie co żeby wyjąc wtyczkę...
Fiat Punto I - wersja z automatem ecvt, Selecta. Rocznik 1996. Silnik 1242cc na monowtrysku SPI IAW 16F.S3. W aucie zamontowany gaz LPG BRC Lambda system ni by II gen ale nie ma krokowca i działa na registrze. W zasadzie gaz jest nie używany. Auto ma autentyczny przebieg 65tys. Odkupione od kogoś kto w listopadzie 2014 przywiózł je z Niemiec. Przejechał...
Fiat Punto I - wersja z automatem ecvt, Selecta. Rocznik 1996. Silnik 1242cc na monowtrysku SPI IAW 16F.S3. W aucie zamontowany gaz LPG BRC Lambda system ni by II gen ale nie ma krokowca i działa na registrze. W zasadzie gaz jest nie używany. Auto ma autentyczny przebieg 65tys. Odkupione od kogoś kto w listopadzie 2014 przywiózł je z Niemiec. Przejechał...
Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa. Punto też miało pompkę elektryczną w baku i monowtrysk. Moim zdaniem kolega powinien kierować się tym: 1. założyć zaworek zwrotny 2. sprawdzić szczelność w całym układzie zasilania (poprawić zaciśki węży paliwowych) 3. sprawdzić filtr paliwa 4. sprawdzić odpowietrzenie baku paliwa (jak przewodów...
Lancia Dedra LS - 1995r. Silnik 1,6 MPI - wtrysk wielopunktowy centralka GM Rochester CZYSTA BENZYNA - nie miało i nie ma LPG Spalanie potężne, rzędu 12 - 15L / 100km, silnik na wolnych czasem ciut kuleje, czasem wiesza się na 2000 / 1500rpm ale tylko podczas jazdy. Obroty wiszą póki auto się toczy (nawet na luzie). Kiedy auto stanie obroty spadają...
Witam. Pozwolę się dołączyć do tematu. Od kilku miesięcy buduje sprężarkę na silniku spalinowym fiata punto 1.7 TD. Przed budową przeczytałem ten temat jak i kilka innych, prawdopodobnie będzie to najbardziej zaawansowana konstrukcja w tym temacie wykonana w warunkach warsztatowych - wkrótce zrobię publikacje w tym temacie. Oczywiście robiąc coś pierwszy...
tak jest niestety bingo ma problemy i najlepiej aby resetować je przed regulacją doświadczyłem tego na własnej skórze a tak w ogóle masz kolego źle ustawione korekcje szybkości otwierania się korkowca na jałowych dajemy -0 i +0 a pod obciążeniem dajemy -6 i +6 ilości kroków otwierania się masz mniej więcej a co do tps teraz gdy masz opisane jako brak...
Podobne objawy mialem we Fiacie Punto I 1.2 MPI.Przyczyną był niesprawny czujnik temperatury silnika(podajacy sygnal do ECU). Silnik byl rozgrzany a komputer dostawal sygnal ze jest zimny i zalaczal ssanie.Jednak umnie wystepowalo to sporadycznie.Np.stojac w korku ulicznym na biegu jalowym nagle obroty wchodzily na 2000~2500 obr/min Wystepowaly rowniez...
Witam serdecznie, zaczęły się pierwsze poważniejsze mrozy i mój samochód wymięka, a ja przy nim. Problem polega na tym że czasami (częstotliwość ok.1/35 uruchomień) zdarzy się tak że nie ma wolnych obrotów lub ma ale takie koło 500obr/min, aż się trzęsie. Nawet kontrolka od ładowania się czasem zaświeci, sytuacja ma miejsce zarówno na gazie jak i na...
ssania peugeot elektrozawór ssania włączanie ssania
zrobić słuchawka bezprzewodowy monitor wypalony świeci dioda power
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Hyundai Elantra 2011 – brak napięcia na rozruszniku, przekaźnik START, bezpieczniki, diagnoza EBnauer grubościówka – demontaż silnika krok po kroku, narzędzia, porady, bezpieczeństwo