Czujnik temperatury płynu chłodzącego,znajduje się w okolicy termostatu-wkręcany,wtyczka 2 pinowa,jeden przewód czarny a drugi zielono-biały. Wartość 20°=2000 do 3000Ω 40°=1000 do 1500Ω 80°=250 do 400Ω
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
Jak pisałe wczesniej moze byc problem z tym, że jest iskra w poblizu gmp i jak łok jest na dole i strzał moze sie brac stad, ze jak zapłon jest przyspieszony po podczas suwu ssania nastepuje strzał Bez urazy ale Twoja teoria kupy się nie trzyma, zapłon w GMP to 0° wyprzedzenia zapłonu, im większy kąt wyprzedzenia tym zapłon następuje wcześniej ale...
Witam mam fiata punto1 1.1 55km mój problem polega na tym ze gdy jest niska temperatura, przy odpalaniu nie ma ssania i gaśnie na wolnych obrotach zarówno na benzynie,jak i na gazie, gdy się zagrzeje silnik jest ok
Obecnie jeździsz wyłącznie na benzynie, czy benzyna gaz? Sądziłem, że chodzi wyłącznie o pracę na benzynie. Kierownik ma 5-letniego Fiata z silnikiem 1.4, nie wiem, czy to ten sam silnik i ten sam sterownik. Po zamontowaniu gazu miał ten sam problem, otóż zaczął nierówno pracować na zimnym silniku, po rozgrzaniu benzyna lub gaz pracował normalnie....
Dzięki faktycznie pomogło ale dopiero za 5X. Problem jednak pozostał na kompie żadnych błędów a ssania dalej nie ma. Gaśnie z rana, obroty skaczą, dopiero gdy się rozgrzeje to chodzi płynnie. Wyczytałem na forum że to może być wina SOND lecz gdy je wypiąłem to też na zimnym silniku gasł. CO RADZICIE ?
Zasada z LPG jest bardzo prosta, chytry 2x traci ;) Masz gaz, ok, ale: - nie kombinuj ze zmianą temp przełączania, min 35st, a więcej nie zaszkodzi - nie ustawiaj gazu by spalał go tyle co benzyny, silnik MUSI spalić go trochę więcej. Jazda na ubogiej mieszance wyjątkowo szybko wypala zawory. Nie można też przesadzić za bardzo w 2ga stronę, bo zdecydowanie...
Witam wszystki mam wielki problem i nie i nie wiem jak sobie dać rade. Kupiłem niedano punciaka i po kupnie zaraz wymieniłem rozrząd olej filtry sonde. Po wyjeździe od mechanika samochod zaczął mi przerywać. Zauważyłem że dzieje sie to tylko wtedy kiedy silnik jest zimny, jak nabierze temp chodzi idealnie. Moim zdaniem jest to brak ssania powiedzcie...
Na wstępie witam wszystkich. ssanie przerobione w peugocie 106 Na prośby kolegów postaram się wypocić krótki tekst o tym jak można regulować obroty ssania w autach ze ssaniem automatycznym. Takie małe oszustewko :) Uwaga :!: niżej opisana modyfikacja była testowana w innym, starszym aucie z wtryskiem benzyny, z termistorowym czujnikiem temperatury silnika....
Turbiny są zdecydowanie inne.Pasują do kolektora ale róznia sie przyłaczeniem ssania i wylotem powietrza. Nie da sie ich zamienić.
Witam. Posiadam Punto z 98r 1.2 8v bez gazu. Ostatnio pojawił się problem. Zawsze po zapaleniu samochodu, auto wchodzi na obroty w granicach 1500-1800, które wogóle nie obniżają się. Wiem, że były podobne wątki na forum z tym że nie znalazłem w nich pomocy więc dziękuję z góry osobom które udzielą mi rady "szukaj w google lub wyszukiwarce". Dodam iż...
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
Witam, usterka mojego fiata wygląda następująco. Podczas zapalania auto nie posiada wolnych obrotów. Komputer sam nie reguluje ich i nie włącza ssania a potem go nie wyłącza. Mechanik stwierdził ze to wina silnika krokowego, lecz po wymianie dalej jest to samo. Inny mechanik stwierdził ze to wina komputera który żle tym silnikiem steruje, ponieważ powinien...
Kolega (który też montuje LPG) dał mi pewien pomysł.. Ponoć z powodzeniem (mniejsza o aspekt kosztowy) mozna by do tego monowtrysku założyć instalację sekwencyjną. Nawiercić kolektpr wydechowy od monowtrysku blisko głowicy i podłączyc listwę wtryskową. Ponoć o niebo lepiej to działa. Powiedzmy, że miałbym to w rozsądnych pieniądzach.. Warto się w takie...
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Moim zdaniem moze to byc wina czujnika temperatury silnika i na zimnym nie zalancza ssania.
a czy powinien być jeden czy dwa zawory EGR tzn na ssaniu i na wydechu? Bo zrozumiałem po dzisiejszym badaniu na dwóch komputerach przez trzech "fachowców" że jest jeszcze jeden zawór od recyrkulacji pracujący analogowo (ten na ssaniu pracuje tylko 0-1) . Dejacek
Witam panowie. Mam mały problem z Punto 1.1 55S - mianowicie auto na biegu jałowym nie równo pracuje, bardzo trzęsie silnikiem. Gdy wcisnę pedał hamulca i puszczę to obroty na chwilkę są równe. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik ssania, kable, świece. Problem ustaje jak delikatnie uchylę przepustnicę. Dziwi mnie jedna sprawa - jak odłączę krokowy...
Przy 60 stopniach wlacza sie dopiero petla zamknieta sondy.Podpiolem miernik i daje co chwile napiecie od 0.1 do 0.80v Wygląda ok. I pytanie czy silniczek krokowy z punto 60 pasuje do mojego 75? bo przekladalem takowy ale byly wyzsze obroty troszke i brak ssania, moze byl zepsuty?pytam bo chce kupic a na aukcjach niema nigdzie ze do 75km Nie pasuje,...
Podobne objawy mialem we Fiacie Punto I 1.2 MPI.Przyczyną był niesprawny czujnik temperatury silnika(podajacy sygnal do ECU). Silnik byl rozgrzany a komputer dostawal sygnal ze jest zimny i zalaczal ssanie.Jednak umnie wystepowalo to sporadycznie.Np.stojac w korku ulicznym na biegu jalowym nagle obroty wchodzily na 2000~2500 obr/min Wystepowaly rowniez...
Witam, mam problem z długą pracą ssania.Rano wyjeżdżając do pracy wyłącza się po około 5 kilometrach, po południu jak temperatury są wyższe wyłącza się o wiele szybciej. Dodam że temperatura na wskaźniku podnosi się ledwo do 1,4 skali w korku nie dochodźi do połowy i włącza się wentylator!
Wtrysk jest full-group więc wszystkie wtryskiwacze są połączone równolegle. Wtryskiwacze są sterowane krótkimi impulsami, przy wyłączonym silniku obwód jest otwarty, więc napięcie koło 0V. Odłącz emulator wtrysków od LPG i powinno "się naprawić". Odłączyłem emulator wtryskiwaczy ale nie pomogło. Zmieniło się tylko tyle, że podczas kręcenia rozrusznikiem...
Mam Punto niedawno chodził na nierównych obrotach (przerywał) i wyjąłem silnik krokowi był cały czarny ten bolec wyczyściłem gniazdo i silniczek po założeniu gdy go odpaliłem. Sam wskoczył kilka razy na 5 tys obr. stopniowo spadały i spadły do 1000 obr. na ssaniu wchodziło 1500 obr., a teraz w jeździe gdy przeciągnie sie do 3000 obr. spadały na 1500...
Witam wszystkich Jestem szczęśliwym posiadaczem Grande Punto 1,4 77 KM z 2009roku Mój problem polega na tym iż Pierwsze odpalenie na zimnym silniku trwa od 3 do 5 sekund, tak długo muszę kręcić rozrusznikiem i pulsacyjnie dodawać gazu. Dodam iż ten problem jest zarówno na gazie jak i na benzynie Każde kolejne odpalenie jest juz perfekcyjne, nawet kiedy...
Witam, mam problem z moim Punto. Poniżej przedstawiam szczegóły. Pacjent: Punto II 1.2 8V, rocznik 2000, przebieg: 230 000 km, bez LPG Objawy: Pali jak smok 10 -15l / 100km. Jak się rozgrzeje do 90 stopni po dodaniu gazu bardzo powoli wchodzi na obroty i zaraz spadają obroty i gaśnie. Tak jakby się zalewał. Nie można daje jechać. Trzeba poczekać żeby...
zibi733 Witam. Podłącz kompa i sprawdź wskazania Map-sensor ,jest to czujnik który odczytuje temperaturę zasysanego powietrza i ciśnienia powietrza ,ten czujnik odpowiada za załączenie "ssania".Imoże być że jak autko jest ciepłe to ECU silnika widzi zimny silnik i da mu "ssanie".Podłącz kompa i zobacz jaka temperatura jest na zimnym a jaka na ciepłym...
Witam. Mam pytanie czy spotkał się ktoś z kolegów z takim przypadkiem, mianowicie, przy zimnym silniku i temperaturze poniżej zera po odpaleniu chwilę z wydechu normalnie dymi jak to na ssaniu lecz po chwili zaczyna coraz to mocniej kopcić(kłęby dymu) z wydechu i dodatkowo zapach tych spalin jest nienormalny, tzn. czuć jak by spaleniznę. Trwa to dość...
witam jak w temacie.jak jest zimny zapali i zgaśnie i tak za 5 razem zapali normalnie jak jest ciepły pali na dotyk.na diagnostyce wyskakuje błąd czujnika temperatury silnika,wymieniłem 2 z katalogu ale zamienniki i nic zero poprawy .w serwisie fiata stwierdzili że musi być orginalny czujnik fiatoski magneti mareli sprowadzili i dalej to samo.czy może...
Witam! Posiadam punciaka I 1,2 60KM z 99r zagazowanego, wczoraj coś dziwnego sie stało zgasł na gazie na skrzyżowaniu, odpaliłem ale juz nie było wolnych obrotów, przełaczyłem na benzyne, a tu to samo, nie ma wolnych obrotów, wskazówka od obrotomierza zatrzymuje sie na szpilce wystającej z tarczy. Myślałem, ze ma coś wspólnego z temperaturą otoczenia,...
gry samochód ma ok 1-2 tys obrotów nie chłodzi sinika , gdy obroty wzrastają do 3-4 tys temperatura spada momentalnie, nagrzewnica nie grzeje mimo że została wymieniona rok temu , układ odpowietrzony , z korka przy nagrzewnicy od razu leci płyn natomiast przy chłodnicy tylko gorąca para. Wszystko wskazuje na to, że poniżej 3000 obrotów nie ma obiegu...
Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa. Punto też miało pompkę elektryczną w baku i monowtrysk. Moim zdaniem kolega powinien kierować się tym: 1. założyć zaworek zwrotny 2. sprawdzić szczelność w całym układzie zasilania (poprawić zaciśki węży paliwowych) 3. sprawdzić filtr paliwa 4. sprawdzić odpowietrzenie baku paliwa (jak przewodów...
Fiat Punto I - wersja z automatem ecvt, Selecta. Rocznik 1996. Silnik 1242cc na monowtrysku SPI IAW 16F.S3. W aucie zamontowany gaz LPG BRC Lambda system ni by II gen ale nie ma krokowca i działa na registrze. W zasadzie gaz jest nie używany. Auto ma autentyczny przebieg 65tys. Odkupione od kogoś kto w listopadzie 2014 przywiózł je z Niemiec. Przejechał...
Fiat Punto I - wersja z automatem ecvt, Selecta. Rocznik 1996. Silnik 1242cc na monowtrysku SPI IAW 16F.S3. W aucie zamontowany gaz LPG BRC Lambda system ni by II gen ale nie ma krokowca i działa na registrze. W zasadzie gaz jest nie używany. Auto ma autentyczny przebieg 65tys. Odkupione od kogoś kto w listopadzie 2014 przywiózł je z Niemiec. Przejechał...
Witam. Pozwolę się dołączyć do tematu. Od kilku miesięcy buduje sprężarkę na silniku spalinowym fiata punto 1.7 TD. Przed budową przeczytałem ten temat jak i kilka innych, prawdopodobnie będzie to najbardziej zaawansowana konstrukcja w tym temacie wykonana w warunkach warsztatowych - wkrótce zrobię publikacje w tym temacie. Oczywiście robiąc coś pierwszy...
Witam serdecznie, zaczęły się pierwsze poważniejsze mrozy i mój samochód wymięka, a ja przy nim. Problem polega na tym że czasami (częstotliwość ok.1/35 uruchomień) zdarzy się tak że nie ma wolnych obrotów lub ma ale takie koło 500obr/min, aż się trzęsie. Nawet kontrolka od ładowania się czasem zaświeci, sytuacja ma miejsce zarówno na gazie jak i na...
ssania peugeot elektrozawór ssania regulacja ssania
podgrzewanie przedniej szyby szyby świeca żarowy oleju radmor 300mhz
saeco aulika filtr odwróconej osmozy
Strojenie dyskryminatora FM z multimetrem Wentylator chłodnicy Peugeot 5008 działa po zgaszeniu silnika - błąd 108