Potrzebne są duże obroty? Ja bym wykorzystał silnik od hoverboarda jeśli wyższe obroty silnik np ze wspomagania kierownicy od punto np. Sterowniki do kupienia w dobrych pieniądzach silniki raczej też bez problemu dostępne.
W fiacie punto wspomaganie jest elektryczne pada sterownik lub uklad przekaznikow zabodowany razem z silnikiem nie pozostaje nic jak jechac na diagnostyke komputerowa
Ja bym raczej próbował podpasować od opla omegi czy coś w tym stylu.
Zagrożenia jako takiego nie stanowi - sterownik w przypadku wykrycia usterki wyłącza wspomaganie i już. Trudniej kręcić kierownicą - bo nie dość że kręci się wtedy kołami, to jeszcze dodatkowo martwym serwosilnikiem. W każdym razie działanie wbrew woli kierowcy nie grozi. "Domowa" naprawa, to tak jak napisałem - bez diagnostyki to ślepa podmiana części,...
Niestety większość informacji potrzebnych do pracy wspomagania "idzie" do sterownika po CAN np. informacja o zapalonym silniku, prędkości pojazdu i inne.
Ponieważ silnik ciśnie non-stop na prawo, wartość podawanej siły to 30 Nm. To jest wartość siły wywieranej na koło kierownicy, a nie wspomagania - innymi słowy sterownik widzi, że przykładasz siłę 30Nm do koła kierownicy... i dlatego ją skręca.
podmiana samego silnika nie wystarczy trzeba wymieniać komplet silnik + sterownik ...a najlepiej cala cześc kolumny !
Dobre rozwiązania zawsze się przydadzą. Szkoda tylko, że nie zrobiłeś zdjęć sterownika przed i po modyfikacjach.
A kolega jak jedzie to ma kierownice idealnie równo? Lekko przekrzywiona kierownica a sterownik widzi skrecanie, puszcza prąd na silnik ,układ sie przegrzewa i zapala kontrolke. Bład na examinerze Przetęzenie lub czujnik momentu zwarcie na + przerywany.
Ruszam wrażliwy temat jak poczytałem poprzedników z takimi postami. Więc na wstępnie to nie jest Punto i nie przekaźniki przy silniku. Jeśli ktoś nie widział na oczy takiego wspomagania niech zachowa swoje uwagi dla siebie. Brak jakiejkolwiek komunikacji ze sterownikiem wspomagania, bezpieczniki posprawdzane. Może ktoś głębił podobny temat, launch i...
zakupiłem cały komplet z 600 zl Dodano po 4 w tym komplecie znajduje się wspomaganie,sterownik,czujnik położenia kolumny kierownicy,wiązki elektryczne oraz przekładnia
przekaźnik znajduje się chyba w sterowniku a ja go podmieniłem kiedy nie działało i nic , dalej nie chodziło
Jeżeli będzie mi się to zdarzać częściej (na razie tylko raz) to zajmę się tym problemem. Na dzień dzisiejszy zabieram się za przekładanie instalacji gazowej (sterownika) z BRC Blitz Lambda Gas na BINGO S4 - będzie niezła druciarnia :)
Niestety błąd C1001 w GP jest małomówiący bo powoduje go zarówno sterownik jak i czujnik skrętu. Większa szansa że ten drugi - zwłaszcza jak słyszysz warczenie podczas pracy. Jednak tam czasami padają też sterowniki - pewnie dostają baty z alternatora - skoki napięcia powyżej 16V.
Na chłodnicy nie jest czujnik, tylko włącznik termiczny. Silniki z Punta I miały miejsce na 2 czujniki (jeden od sterownika silnika, drugi od wskaźnika), ale z Punta II już tylko na jeden (ten od sterownika silnika). Może była robiona jakaś rzeźba i Punta I trafił silnik z Punto II... ciekawe tylko co z pompą wspomagania kierownicy (chyba, że nie ma...
Auto jak w temacie nie działa wspomaganie kierownicy,ABS,ESP,nie pokazuje prędkości,świeci kontrolka silnika,sytuacja trochę uciążliwa bo to auto sąsiada a on co dziennie do pracy nim dojeżdża ,po wstępnej diagnozie wychodzi tak: -ABS-brak komunikacji -Wspomaganie kierownicy-brak komunikacji -sterownik silnika-komunikacja jest -błąd brak komunikacji...
Po kolei: - "city" przełącza tylko skuteczność wspomagania - nie możesz włączyć "city", czy w ogóle nie masz wspomagania (ledwo można kręcić kierownicą)? - błąd wspomagania (kontrolka) kasuje się po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika - to normalne. - błąd wspomagania wyskakuje czasem kiedy jedziesz dłużej na pełnym skręcie kierownicy (np. zawracanie)...
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Widaw,nie gotuj,ale nie masz racji!Jedyne kompy jakie "obserwują"styl jady to sterowniki autom.skrzyń biegów-ale tylko niektóre,jak równierz sterowniki wspomagania kierownicy np.nowe punto.Acha-Sierra to nie antyk bo ja to mam!
Zastanów się najpierw czy chcesz mieć wspomaganie czysto elektryczne (slnik napędza kolumnę kierownicy) czy wspomaganie elektrohydrauliczne, gdzie silnik napędza pompę hydrauliczną a wspomaganie odbywa się siłownikiem zintegrowanym z przekładnią kierowniczą. To pierwsze jest stosowane w mniejszych / lżejszych autach, np fiat punto, opel corsa itp. To...
Tylko MUSZA być 100% pewnie działające krańcówk i najlepiej amperometryka, a oprócz tego przy cięższych drzwiach duże przełożenie (tzn małe zębatki napędzające bramy). Te silniczki od osobówek mają plastikowe zębatki na osi wyjściowej i bardzo łatwo przy blokadzie lub przeciążeniu je zerwać (temat przerobiony - w swojej stareńkiej 15letniej konstrukcji...
Witam.Mam fiata punto II 2002 rok na "gazie".Instalacja sekwencyjna.Przedewszystkim przed zakupem prosze sprawdzic dokladnie autko.Tzn. wszelkiego rodzaju wycieki,sprawnosc nagrzewnicy (sam przezylem z tym horror - wymiana).Dokladna diagnostyka komputerowa.Bardzo czesto lubi nawalac sterownik silnika,silniczek od wspomagania elektrycznego kierownicy,no...
Witajcie! Potrzebuję wyciagnąć z jakiegoś pojazdu elektryczne wspomaganie kierownicy i uruchomić je w formie działąjącego modelu - załóżmy że ma być to praca dyplomowa Proszę o poradę z jakiego pojazdu udało by się to przy jak najmniejszym stopniu skomplikowania? Chodzi o to żeby było jak najmniej problemów w elektroniką - więc po mojemu odpadają wszelkie...
Witam mam proble z ukladem wspomagania ,podmienilem silnik,czujnik obrotu kierownicy, sterownik wspomagania i to nic nie pomoglo dalej swieci czerwona kontrolka ukl wspomagania , ma moze ktoś schemat tego ukl???:?:
Lepiej oddaj do elektronika, z airbagami nie ma żartu, zapewne problem jest z kostą pod fotelem pasażera (nie łączy) trzeba poprawić styki lub polutować na stałe. Co do wspomagania trzeba sprawdzić jak wyglądają parametry czujnika skrętu podczas kręcenia kierownicą, być może jest uszkodzony a sterownik pracuje na wartości zastępczej.
Tak , Silnik 3 fazowy , diagnostyka CAN. Sterownik jest koło kolumny kierowniczej. Częsty bład to brak sygnału prędkości.
Witam mam problem z ukl wspomagania w punto2, pali się kontrolka awari tego ukl i wsp nie dziala, ale kontrolka pali się tylko na uruchomionym silniku ,na samym zaplonie gaśnie. W punciaku wymienilem już sterownik wsp, czujnik obrotu kierownicyi silnik wsp, nic to nie pomoglo . Co mam dalej robic może ktoś coś wie ?
Musisz podnieść auto i zobaczyć na nieobciążonych kołach. Dodatkowo sprawdzić siłę z jaką musisz kręcić kierownicą w prawo i w lewo. Przypuszczam jednak, że tu będzie wina sterownika. Wyjmij go i obadaj luty. Czujnik nie z tych najtańszych?
sterownik wspomagania kierownicy sterownik wspomagania punto punto wspomagania
honda civic benzyna akumulator dioda voltage zamiana pojemność kondensator
pralka whirlpool posnet thermal
Ford Focus 2 2009 1.6 benzyna – numery katalogowe liczników 8V4T-10849, 7M5T-10849, 3M5F-10A855 Oleo-Mac 937 – docieranie po wymianie tłoka, proporcje mieszanki, olej Stihl HP Super