Może być parę przyczyn ,stuka niekoniecznie z tyłu ,podjedź na 15 minut do stacji diagnostycznej sprawdzą Ci na szarpakach. Może być łącznik stabilizatora,końcówka drążka ,amortyzator, tuleja wahacza.
Tylne wahacze w punto są na łożyskach. Jeżeli zmienione zostały jedynie tuleje belki (połączenie pomiędzy belką a nadwoziem), to zostały jeszcze te łożyska.
Ceny części do A3 8L nie są wcale wysokie np. Amortyzator przód Bilstein b4 (bardzo dobry) to koszt ok. 130zł/szt. do Fiata Punto Kayaba (bardzo dobry) ok. 120zł/szt. Łożysko koła przód Audi a3 SKF 120zł, Fiat Punto II ok. 120zł. Tuleje tylnej belki do A3 tańsze niż "zestaw naprawczy" wahacza tył w Punto itd.
Na poduszkach nie powinno być luzu ale sprawdź jeszcze tuleje stalowo-gumowe w wahaczach najlepiej na tzw.szarpakach na diagnostyce jak są mocno wybite to w PUNTO przy gwałtownym dodaniu gazu na niskich biegach zaczyna autko ściągać w lewo lub prawo. Powodzenia!
Ja nie mam za bardzo wyboru - mechanicy oglądali wielokrotnie, twierdzili że to tuleja wahacza. Wymieniłam cały wahacz i obydwie tuleje i nie pomogło. Innych pomysłów nie mieli. Jak pojadę do ASO to oni na "dzień dobry" wymieniają w takich sytuacjach amortyzatory - wiem, bo korzystałam z ASO wiele lat z poprzednim samochodem. Mogę albo jeździć z piskami...
Stań z tylu samochodu i zobacz czy kola stoja prostopadle do nawierzchni ,czy tez sa rozjechane na boki. To widac golym okiem. Jezeli sa rozjechane ,to na 100% siedzą tuleje wahaczy. Mozesz tez stanac z boku auta i pociagnac do siebie za kolo.Przy wybitych tulejach wyczujesz luz. A z tą wymianą nie przesadzajmy ,nie jest tak zle. Zrobilem dwa Punciaki...
No niby tak ale z drugiej strony takie Punto czy C3 to segmenty B, niższa klasa a jeżdżą ciszej i lepiej po nierównościach? To mnie dziwi trochę. Poza tym Golf IV np. to podstawa, na jego bazie powstało wiele aut, również sportowe odmiany jak Audi S3, Leon Cupra czy Audi TT i teraz no dziwne jest dla mnie że tak to jeździ, bo przy dużych prędkościach...
Bardzo proszę o pomoc bo nie chcę wymieniać połowy samochodu. Otóż kupiłam 3 miesiące temu 6-letnie Punto II FL silnik 1,2l. Od początku na wybojach coś piszczy w prawym przednim kole. Jak jadę szybko to nie piszczy tylko lekko stuka. Zaznaczam to jeszcze bo to chyba istotne - piski czy stuki słychać tylko na nierównościach jedni i dziurach. Nic nie...
1. Lej 10W40 2. Z tego co pamiętam to na AK polecali Gates'a, rozrząd jest prosty ale "pułapka" polega na tym, że jak przestawisz o 1-2 zęby to się nawet nie zorientujesz. 3. ?? 4. Puka zazwyczaj tuleja wahacza, ale niektórzy twierdzą, że taki jej urok w tym aucie. Dziwne dźwięki dochodzą też od nieoryginalnych układów wydechowych, które są niezbyt...
Wymiana tuleji wiąże się z demontażem całej belki. Wystarczy kupić w serwisie fiata zestaw naprawczy belki tylnej. 1 sztuka kosztuje 64 złote. Zakłada się te gumy tylko na przednie tuleje. Przedwczoraj to założyłem i zawieszenie ucichło. W salonie wiedzą o jakie gumy chodzi. W załączniku skan z książki obsługi. Tam wszystko dokładnie widać. Pozdrawiam
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Nowego nic co prawda nie napiszę, lecz Koledze Tadek79 naświetlę (może) kilka aspektów: *Tworząca się korozja, jej produkty dokładnie, zamują większą objętość - podobnie jak lód, co zaciska i tak ciasne już połączenie śruby z tuleją. *Nie jest możliwe zerwanie opisywanego połączenia, mając ograniczony ruch i oddziaływanie amortyzujące silentbloku. Gdy...
Nie każda morda pasuje do forda ;) dobre auto ale przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na korozję.Zawieszenie z przodu praktycznie bezawaryjne to z tyłu trzeba zwrócić uwagę na tuleje wahaczy, można wymienić same tuleje, ale w oryginale występuje tylko jedna tuleja, a zamienniki i są kiepskiej jakości. Korozja wydechu nie istnieje, tylko w silnikach 1.4...
Osobiście polecam Ci Fiata Punto II. Daewoo odradzam, fakt faktem są tanie i tanie częsci do nich. Ale autka są awaryjne i jak jestes świeżym kierowcą to chcesz sobie pewnie pojeździć a nie co chwila witać mechanika. w porównaniu fiat punto- daewoo lanos i lanos: miałem wszystkie 3 autka i wlasnie fiat punto II FL zostawił najbardziej niemiłe wrażenie-...
więc nigdy nie kupuj: chevrolet aveo (stare- t250 lub t255: silnik 1,4) lub lacceti (tu lepiej silnik 1,6. i oczywiście lpg ;) Tak jak wyżej suzuki swift, hyundai getz, mazda 2 lub picanto. Najmniejsze godne uwagi suzuki alto, aygo, 107 lub C1 dlaczego? czyżbyś miał z nimi do czynienia? i żle trafiłeś? sam mam aveo którym przejechałem już niecałe 150...
Witam! Mój kolega odstawił swoją punciawkę do warsztatu na wymianę końcówek drążków, tulei wahacza i czegoś tam jeszcze no i po odbiorze auta stwierdził, że nie gaśnie kontrolka poduszki powietrznej. Patrzyłem pod fotelem kierowcy bo często tam są jakieś kostki, ale nic nie znalazłem, wszystkie złączki w skrzynce bezpieczników i same bezpieczniki przejrzałem...
silnik 1,4 16v jest w tej chwili "najlepszym " silnikiem grupy Vw (skoda, seat i sam Vw) co nie znaczy że dobrym. do gazu można go przerobić ale ... to prawda że ma problemy z odmą (zamarza zimą) - Vw coś tam poprawił ale dalej nie jest idealnie. w seacie (jak i w skodzie i w polo) jest problem też z tulejami wahaczy przednich (ale chyba to znasz)....
Wymiana amortyzatorów w Puncie I, to robota dość czysta, przyjemna i prosta. Nie zajmuje dużo czasu, ani nie wymaga dużych nakładów. Poza typowymi narzędziami, które ma chyba każdy – kluczami nasadowymi, imbusowymi, szczypcami, szczotką drucianą i młotkiem, musimy zaopatrzyć się w ściągacze do sprężyn. Nie są to narzędzia bardzo kosztowne i wydatek...
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
Ok wszystko ok ale ciężko znaleść wymiary kluczy do ściągania tych tulei .... Może mi ktoś pomoże w dopasowaniu gotowego klucza do i30 Wymiary kielicha powinny być ok 60mm- otwór od 5,1 - 5,5 a wielkość pierścienia około 4,3 - 4,9 ... Z tego co już wyszukałem to chyba pasuje z punta II ( ustaliłem to po wymiarach tulei belki ) Ale jeśli ktoś posiada...
tuleja wahacza tuleja wahacza przedniego tuleja wahacza wymiana
automapa windows bosch agregat prądotwórczy prześwietlenie kamer
wykrywacz metali wykrywacz metali
Elektrozawór Aqua-Stop Samsung DW60H9970/FS – objawy, numery części, wymiana Mercedes Atego 2018 – ciągłe świecenie świateł stopu, czujnik hamulca, FR, EBS