Kolego mówimy o złączu sterownika silnika. Masz na schemacie zaznaczone kolory kabli, już po tym możesz zidentyfikować wszystko. Zobacz, w tej kasecie też masz podpisne piny. Nawet na zdjęciu widać. Obudowa, wewnątrz gniazd ma cyferki, to rzędami numeracja pinów. Oczywiście liczysz z pustymi polami. 1 ----- 5 6 ----- 10 Tak to przykładowo wygląda. I...
Chyba Adams to robi.
a co ma otwarta szyba do zabezpieczenia? naladuj akumulator i zobacz co bedzie ;)
Stan oleju sprawdzamy na uruchomionym silniku.
Ale czy na tyle duzo aby uruchomić silnik.
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Na delikatniejsze metody to już za późno. Trzeba było go dobrze odpowietrzyć przed próbą uruchomienia.
Co znaczy "wysterowania" ? Podłączenie na stole, czy uruchomienie wspomagania ?
Masz jakiś problem z immobilizerem.Najlepiej podłącz go pod tester
A wiec zeby odpalic awaryjnie musisz wcisnąć pedał gazu i trzymając włączyć zapłon. Po chwili puścić i później wciskać pedał tyle razy ile jest pierwsza cyfra kodu. Po "wyciśnieciu" pierwszej cyfry poczekać aż błyśnie code, i można nastepną cyfrę. Po wpisaniu wszystkich cyfr, CODE powinno zgasnąć i można zapalić samochód, ale po zgaszeniu bedzie trzeba...
Wspomaganie jest elektryczne i gdy nie ma ładowania się wyłącza. A w alternatorze może padł regulator napięcia. Może warto by sprawdzić prąd ładowania. Miałem taką usterkę w C15.
Witam Tak wiec CZESKI JEZYK I SCHEMATY sa tez do strawienia :)). Pzdr. Mariusz
Witam Tak walcze z FM mam nawet scalaka ale nie mam jak sprawdzić radia. Czyli body od punto może posłużyć tylko do uruchomienia radia z punto?? Pozdrawiam
Załóż czujnik i podłącz do niego multimetr na zakresie omomierza, zamiast oryginalnej wtyczki do komputera (zostaw niepodłączoną). Uruchom silnik i napisz co pokazywał multimetr przed, a co po uruchomieniu silnika.
nie świeci się kontrolka check Podłącz diagnoskop i zrób test w którym ręcznie wymusisz uruchomienie kontrolki "check"
Słyszałem kiedyś dziwną dla mnie teorie na przykładzie Fiata Punto. Po uruchomieniu zimnego auta i wyrzuceniu na luz przed pierwszym skrzyżowaniem samochódł gasł, Powodem był rzekomo zbyt gęsty olej - w tamtym przypadku 10W40.
schemat wspomaganie.
Licznik żeby padł to raczej musiał być potraktowany bosterem lub rozruchem z innego samochodu.Wystarczy połączyć się z zegarami i wykonać test wskażników i wszystko bedzie jasne:)W moim przypadku to na przestrzeni 15lat grzebania przy Punciakach wymieniłem może ze dwie sztuki.
tyle kombinacji w punto? da się to uruchomić "na krótko" ? tzn ominąć tą elektronikę ?
Nie! Hamulcowa.
to zalezy w ktorym miejscu odcina najprosciej bedzie znalesc to miejsce i ominac alarm Moze pomoga cos schematy montowania alarmow z elektrody
Najprościej podłączać kamerkę do zasilania po uruchomieniu auta.
witam fiat punto 1.1 . wczoraj nie moglem go uruchomic swieci sie kontrolka CODE i nic nie dziala nie ma iskry nie dziala pompa paliwa co mam zrobić aby go uruchomic. nie mam kodow do autka bo nie dostalem od poprzedniego wlasciciela. Gdy dzis zadzwonilem do niego to powiedzial ze wyrzucil . Auto kupilem dwa lata temu jest to model z 96r. podobny objaw...
To że aku ma spoczynkowe 13V nie oznacza że uruchomi auto.
Dostać do środka.
Aby wpisać kod AF+BN jeśli potrzebujesz tylko sprawdzić czy działa
Witam Czy ktoś wie, jak uruchomić diodę LED sygnalizacji alarmu we wskaźniku wielofunkcyjnym Fiata Punto II 1,2 16V HLX z 2000 roku? Dioda ta współpracowałaby z typowym alarmem np. Elita, Ampio.
Najpierw przeczyść wszystkie styki. Jakie jest napięcie po uruchomieniu auta ?
Problem w alternatorze.
Cześć, mam mały problem z punciakiem. Bowiem od wczoraj przy odpaleniu silniku na zimno zapala się kontrola awarii wspomagania kierownicy oraz kierownica stawia bardzo duży opór, problem mija po ponownym odpaleniu silnika (dzisiaj musiałem odpalać go 3 razy), do tego dochodzi również kontrolka żółtej żarówki z wykrzyknikiem (czasami się zapala, czasami...
Ale jak jechać do elektronika jak auta nie mozna odpalić....?
Nie ma takiej możliwości. Jak chcesz to zrobić bez komputera? Na czym uruchomisz MESa?
Kolego podepnij żarówke do świec żarowych i zobaczysz ile grzeją, wiem nie będzie łatwo.
Z innego auta trzeba przełożyć: 1. Moduł Immobilisera 2. Moduł ECM (komputer silnika) 3. Wkładkę zamka i kluczyki. Moduł ECM jest powiązany z Immo i nie ma możliwości bez ingerencji w elektronikę na przełożenie tylko centralki Immo z kluczykami (bez ECMa). Opracowanie na podstawie własnych doświadczeń w Punto 1.1 97 r. Pozdr
Pisałem wcześniej, pompa powinna się uruchomić wraz z otwarciem drzwi.
Niestety, ale eprom od dawcy jest nadpisany. Jest w nim to samo co w moim (tym co jest aktualnie). Na nim robiłem pierwsze próby i sprawdzałem potem pin. Program podawał te same cyfry. Gość z serwisu co mi to robił musiał podmienić też wsady w obu. Po co? Tego nie wiem. Dzięki za kody błędów. Wychodzi na to, że mój body jest uszkodzony? Może uszkodził...
Fiat punto 55 S, 1996r., benzyna, silnik 1108. Kiedy silnik jest zimny zaraz po uruchomieniu gaśnie. Urauchamiam bez wciśniętego pedału"gazu" i bez problemu ale jeśli nie dodam trochę gazu to zaraz zgaśnie. Dodaję trochę "gazu" i silnik pracuje, po kilku minutach mogę puścić pedał i wszystko jest OK. Jak jest ciepły silnik po odpaleniu nie gaśnie. Jakie...
Witam wszystkich, Jak tam, kolega poradził sobie z usterką? Czy inny elektryk też zawiódł ? :) Jeśli nie, zacznij od sprawdzenia wtyczki ECU - to chyba podstawa!!!! + 12 V pin 35 i 26 - ale tylko w niektórych modelach 75 - często ten pin jest pusty - 12 V (czyli masa) pin 34 i 17 Ktoś już tu sugerował sprawdzenie masowania komputera - słuszna uwaga....
Interfejsy na USB są tańsze niż na BT, tylko trzeba poszukać. BT są bardzo problematyczne. Spróbuj odkręcić korek paliwa przed uruchomieniem silnika... ale generalnie ten typ tak ma. Pomaga lekkie dodanie gazu przy uruchamianiu ciepłego silnika.
Przepraszam, fiat punto II 1.9JTD 2000r
Czy problem został rozwiązany ??
Witam Czego potrzebuję oprócz sygnału z czujnika położenia wału i zasilania aby uruchomić zapłon w takim typie sterownika. Bo już wymiękam a układ nie chce mi błyskać świecami. Mam komplet z fiata punto wszystko podpięte a nie chce działać.
Przepraszam za dłuższą nieobecność tak w aucie nie widać szyny CAN chociaż to dziwne auto 2008r, są jedynie dwie złączone kości do radia i antena, (na obudowie radia jest kod) Czy ktoś potrafi wyłączyć sprawdzanie sieci CAN przez radio? czy jest to trudne i ewentualnie jaki sprzęt do tego potrzeba? a może tylko jakiś magik sobie poradzi :)
Przy uruchomionym silniku jak odepniesz wtyczkę sondy silnik zmienia obroty(podwyższa). Sonda 2 czy 4 przewodowa? Najlepiej podłączyć się do kompa i dopiero analizować błędy i sondę.
Witam wszystkich! Mam taka dziwną przypadłość w moim Punto ( 2014) , po przekręceniu stacyjki i uruchomieniu. Żarzą się kontrolki światła przeciwmgielnego i od czujnika filtra oleju na obecność wody. Dodam że nie mam tego czujnika . Po wyłączeniu stacyjki kontrolki również żarzą się przez kilka sekund słabym światłem jak normalna barwa żarówki a potem...
... magistrala CAN to nie rezystor.
Rozgrzej silnik w normalnym ruchu, zatrzymaj się, odczekaj minutę na postoju, zgaś silnik, odepnij wtyczkę. Potem normalnie uruchom silnik i zobacz jak się będzie zachowywał podczas jazdy (wrzucaniu luzu). Bo ECU rozumiem, że żadnych błędów nie pokazuje?
To jest komplet niezbędny do uruchomienia silnika.
Zamontuj ponownie stare "body" i sprawdź czy możesz uruchomić silnik.
Kostka stacyjki do wymiany, podróbka z Torpan kosztuje coś kolo 6 dych
Dzień dobry, Światła postojowe i mijania nie reagują na położenie włącznika/wyłącznika. Po przekręceniu kluczyka, bez względu na położenia włącznika, świecą się postojowe i mijania. Po ustawienia włącznika na 0 świecą się cały czas. Uruchomienie silnika musi następować z włączonymi światłami. Nie są "odcinane" na czas rozruchu. Po cofnięciu kluczyka...
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, to kup takie z automatem. Podłączasz do akumulatora i zaświecają się jak alternator zacznie ładować, czyli po uruchomieniu silnika.
Witam. Dzisiaj w moim Grande Punto 1.4 8v podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ładowania. Zgasiłem i po ponownym uruchomieniu silnika było ok ale gdy dodałem gazu zaświeciła od nowa. Problem z alternatorem?
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
Witam Wszystkich Forumowiczów. Czy udało się komuś uruchomić ww. układ na Arduino Nano? Jestem własnie po takowych testach z radiem Blaupunkta, montowanym jednak w Grande Punto, ale niestety reakcji żadnej nie ma.
Tak masz to rozumieć, że to zjawisko jest normalne. To króćce nagrzewnicy, mają być gorące przy uruchomionym silniku.
Przyczyna jest nieadekwatna do opisanego rozwiązania (co to w ogóle znaczy "reperacja softu"). Odwrotne podłączenie klem zaowocowałby z dużym prawdopodobieństwem, graniczącym z pewnością zniszczeniem ECU i BCM. Po takiej pomyłce w ogóle nie uruchomiłbyś silnika.
Witam. Punto początkowo nie odpalał na rozgrzanym silniku, teraz nie chce odpalić na zimnym. Sprawdzony na komputerze. Błąd p0235. Czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na uruchomienie silnika? Czy przyczyny szukać gdzieś indziej?
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Dzisiaj wyczyściłem czujnik wału bo był zasyfiony ale nie pomogło raczej by trzeba wymienić i sprawdzić. A jest możliwość sprawdzenia pod komputerem błędów, może tu bardziej naprowadzi ? Juz nie chodzi ze nawet zgaśnie, ale wystarczy wyłączyć i już będzie problem z uruchomieniem
Masz schemat wewnętrzny przekaźnika, to do roboty, zamiast jednego zespolonego dajesz dwa zwykłe plus dwie diody i będzie ok. Albo tylko zastępujesz uszkodzony obwód jednym. Albo rozbierasz stary i patrzysz czy nie ma zimnych lutów.Pozostałe podzespoły zasilane z tego przekaźnika jak rozumiem mają zasilanie. Przy sprawdzaniu wziąłeś pod uwagę, że masz...
Co się będzie działo jeśli włączysz zapłon i poczekasz z 20-30s zanim spróbujesz uruchomić rozrusznik?
Nie ma rady na kolumnę kierownicy , trzeba wymieniać całą ? Raz już wymieniałem po 3 latach problem znowu się pojawia , jeździłem bez włączonego CITY kilka miesięcy lecz teraz co jakiś czas zapala się czerwona kontrolka i wyłączyć samochód i uruchomić silnik na nowo.
Witam. W internecie znalazłem tanie "webasto" eberspracher na 12v diesel. za 500zł. Mimo to że sprzedający nie gwarantuje sprawności urządzenia (kupił od jakiegoś niemca). Interesuje mnie czy coś jeszcze potrzeba aby to uruchomić w punto 2 JTD. Do kupienia jest sam piec i pompka paliwa i "regulator".
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,masa, klemy ok stcyjka i kostka druga,rozrząd sprawdzony na blokadach oryginalnych ok,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie...
Pod styki zaznaczone fioletowymi strzałkami. Fabryczne radio Grande Punto 2006 r. https://obrazki.elektroda.pl/8629931300_...
Witam. Mam zamiar wstawić alarm do tego grande punto. Mam pytanie, gdzie się wpiąć (przy stacyjce-kolor kabla) z przekaźnikiem, dla braku uruchomienia samochodu, tak aby nie wyskoczyły potem błędy. Dziękuje.
dałem sobie spokój z tym ;/ za duży mróz jest garażu ogrzewanego nie mam muszę poczekać aż będzie dodatnia temperatura ale czy 1 na plusie wystarczy żeby odmarzł i dało się uruchomić silnik ?
Dzięki za podpowiedź tylko to mnie zmyliło bo wcześniej też się paliło code ale marchewa gasła to odpalał normalnie po uruchomieniu samochodu CODE gasło
a czy migala przed wymiana rozrzadu jesli nie to albo tak jak juz koledzy pisali przestawiony aczkolwiek palila by sie raczej odrazu po uruchomieniu silnika.
Witam na forum.Potrzebuje uruchomić radio do Fiata Punto Blaupunkt 7 642 374 316,żeby się załączało bez linii can(can check).Takowej linii w samochodzie niema .W załączniku podaje wsad.
Błędy były odczytywane? Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania, jak okaże się dobre i równe to najprawdopodobniej pada sterownik. Najlepszą opcją było by przełożenie na próbę sprawnego sterownika. Trzeba wówczas posiadać fiat code nowego sterownika żeby uruchomić silnik.
W Fiatach nie ma BSI tylko NBC (Node Body Computer) ew. BCM (Body Computer Module) ;) Grande Punto ma 2 oddzielne CANy i do BCM potrzebny jest interfejs z multiplekserem (np. OBDLink MX) albo przejściówka. Jak się połączysz z BCM to zobacz czy widzi kluczyk i czy masz zgodę na rozruch. Alternatywny test to odłącz akumulator na kilkanaście sekund, podepnij...
Uruchom gaz, będziesz jeździł taniej.
Witam! Mam następujący problem w samochodzie Fiat punto 1.2 44kw. Otóż na postoju wchodzą biegi, po uruchomieniu silnika żaden bieg nie chce wejść, na dodatek przy wciśnięciu sprzęgła na uruchomionym silniku słychać szum. Czy to sprzęgło definitywnie kwalifikuje się do wymiany czy może to być też inna usterka? Pozdrawiam.
Witam mam taki problem u żony w puncie 2 ze wspomaganiem elektrycznym 2 razy podczas jazdy zaświeciła się czerwona kontrolka i brakło wspomagania . Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem ustępuje.Gdzie szukać przyczyny? Punto 2 2000rok 1.2 silnik
Zauważyłem takie ciekawe zjawisko - silnik normalnie uruchamia się bez problemu i można od razu jechać, ale parę razy zdarzyło mi się że po przyjechaniu do akademika nie było miejsca na parkingu i zostawiłem samochód przy drodze, a następnego dnia go przestawiłem (przejechałem kilkanaście metrów na zimnym silniku) i jak kolejnego dnia czy za dwa dni...
Posłuchajcie tego dźwięku https://filmy.elektroda.pl/58_1738090875... Dodano po 8 Zrobiłem mały eksperyment, uruchomiłem zimny silnik i nie wciskałem sprzęgła przez 5 min, po tym czasie wcisnąłem i jest cisza.
Witajcie. Posiadam GP z roku 2006. W aucie jest zamontowane fabryczne radio. Dziś chcę wyjąć akumulator i wymienić go na taki zalecany przez producenta (poprzedni właściciel do 1,3 diesel wrzucił akumulator 45Ah). Pytanie podstawowe - czy obecnie puki radio działa, można z niego odczytać kod, tak aby go wprowadzić w przyszłości ? Czy radio po odłączeniu...
Witam. Jakie są objawy takiego uszkodzenia. Silnika nie można uruchomić, czy tylko są zakłócenia w jego pracy?
posiadam punto z '96 podczas gdy silnik jest uruchomiony nie ma zadnych problemow ale gdy tylko gasze silnik (wyciagam kluczyk ze stacyjki) zapala sie lampa ze silnik nie jest smarowany i pali sie caly czas co sie dzieje ?
Po przekręceniu zapłonu, czy po uruchomieniu silnika na LPG mam odłączyć? Jak ma lecieć?
Witam, dzisiaj przy próbie przełożenia pestki od immo niestety ją uszkodziłem podczas demontażu. Pacjent to Punto 2 fl. Co mogę zrobić we własnym zakresie żeby uruchomić auto? Czy zakupienie komputera bez immo rozwiąże mój problem jeśli sam założę? Ewentualnie komputer z innym immo przełożyć?
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,rozrząd sprawdzony ,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie zasilanie ale tylko licznika (ale co pewien czas) czujnik położenia...
A jak kolega na to wpadł, że to właśnie ta kość? Coś za tym przemawiało? Bo problemy z uruchomieniem zdarzają się przy blokadzie immo lub raczej awarii eeprom.
Witam. Mam problem z ogrzewaniem w Punto na postoju, tzn w czasie jazdy nawiew grzeje a w czasie postoju na uruchomionym silniku przestaje lecieć ciepłe powietrze. Tak więc pytanie co jest przyczyną? Bo teraz chyba trochę zimno prawda?
Pierwszym objawem słabego akumulatora w GP jest kontrolka i komunikat o przegrzaniu silnika w trakcie/po uruchomieniu silnika. Ze światłami faktycznie jest wpadka, bo stare Punto, miało światła na stacyjce i je wyłączało w pozycji Start, a odkąd wszystkim steruje BCM to nie gasi świateł na czas pracy rozrusznika.
sprawdź jak masz odcięte wtryskiwacze dla instalacji gazowej! są na przekaźniku czy na emulatorze? jak to padło to nie odpalisz na benzynce! ale daję 90% na pompę paliwa i zwartą instalację przez nia! miałem tak kiedyś w puntoI ! jadąc na gazie nagle wszystko mi zdechło, i piłowałem z półgodziny i nic! wszystkie bezpieczniki sprawne! okazało sie że...
Witam. Mój punto 2 wariuje. Zimny na 10 - 12 prób uruchomienia 1 nie zapala. Później, po "odstaniu" 2-3 godz. pali normalnie. Kiedyś, w sytuacji absolutnie kryzysowej - pchnięty - zapalił jak złoto. Mechanik zdiagnozował awarię sondy lambda, ale nie jest pewny. Czy to może być przyczyna? Pomocy!
Czyli nie ma sposobu na uruchomienie tej nawigacji? :cry:
A czy tak sie dzieje przy zimnym czy ciepłym silniku? Po uruchomieniu silnika jest go mało, ale wraz ze wzrostem ciepła w silniku dymu przybywa.
recznie nie da sie tego zrobic podjedz na examiner lub inny tester obslugujacy ta funkcje jesli masz karte kodowa mozesz sprobowac awaryjnego uruchomienia jest to opisane w instrukcji
Pin 3 wydaje się być zwarty do masy, ale tak nie jest. Pin 3 jest czujnikiem prądu dla boost FET (IRF7484Q) z tyłu płyty. Pomiędzy źródłem a masą znajduje się rezystor 0,2 Ohm, co ludzie odczytują i myślą, że jest to zwarcie. Mam tutaj jedną i myślę, że te płyty uruchomiły się, ale śpią / wiszą. Mam obie szyny 5V i 4 wyjścia z ESM0601 są obecne - 3,3V,...
Witam, posiadam Punto 1,2 98r 60KM. Auto stało 9 miesięcy. Chciałem je teraz uruchomić, niestety po przekręceniu stacyjki zapala się na chwile żółta lampka key. Próbowałem wszystkimi kluczykami (2 niebieskie i czerwony) bez skutku. Proszę o pomoc.
Przeszukałem całą okolicę "kierowcy" i żadnego czujnika nie widzę Co do alarmu to rozleciał mi się zameczek od włączania i wyłączania alarmu Wydaje mi się że jest on teraz wyłączony. Pompy za cholerę nie mogę teraz wskrzesić. Ciągle cisza. Myślę, że żarówka nie jest potrzebna bo pompa jest nowa a przecież słyszę kiedy pracuje a kiedy nie. Pytanie jest...
Powinna,(test kontrolek) i gaśnie chyba dopiero po uruchomieniu silnika. A właściwie jak altek zacznie ładować.
Karta kodowa nie jest potrzebna do dorobienia tego klucza. Wkładki można uruchomić - tylko częściowo ich nie działanie to wina klucza.
Testy jedynie wysterowują poszczególne elementy by można było zaobserwować czy działają. Sterownik zablokowany powoduje brak zasilania na cewki, wtryski i pompę paliwa ale na czas testów mimo wszystko zasilanie powinno być załączane. Czy jest jakas inna mozliwosc uruchomienia auta? Wyczyszczenie wpisu CODE z ECU i odcięcie pinu odpowiadającego za komunikację...
Witam. Mam zamiar wstawić alarm do tego punto. Wyszukałem przewody od centralnego zamka, kierunki, krańcówki. Problem jeszcze gdzie się wpiąć z przekaźnikiem, dla braku uruchomienia samochodu, tak aby nie wyskoczyły potem błędy. Podajcie jakieś przykłady. Dziękuje.
uruchomi termostat uruchomi czytnik uruchomi freedos
alarm otwarcia drzwi service manuals laptop reset pamięci reset pamieci
reduktor szumu mikrokomputer cobra1
Klimatyzator 3,5 kW: Jaką powierzchnię schłodzi? Potencjometr siły głosu w Unitra PW 9010 - wartość