Kolego mówimy o złączu sterownika silnika. Masz na schemacie zaznaczone kolory kabli, już po tym możesz zidentyfikować wszystko. Zobacz, w tej kasecie też masz podpisne piny. Nawet na zdjęciu widać. Obudowa, wewnątrz gniazd ma cyferki, to rzędami numeracja pinów. Oczywiście liczysz z pustymi polami. 1 ----- 5 6 ----- 10 Tak to przykładowo wygląda. I...
Chyba Adams to robi.
a co ma otwarta szyba do zabezpieczenia? naladuj akumulator i zobacz co bedzie ;)
Stan oleju sprawdzamy na uruchomionym silniku.
Ale czy na tyle duzo aby uruchomić silnik.
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Na mój gust to moduł zapłonu, jak się zagrzeje to pada i tyle. Mogę się mylić , ale coś takiego często występuje w Matizach.
Na delikatniejsze metody to już za późno. Trzeba było go dobrze odpowietrzyć przed próbą uruchomienia.
Co znaczy "wysterowania" ? Podłączenie na stole, czy uruchomienie wspomagania ?
A wiec zeby odpalic awaryjnie musisz wcisnąć pedał gazu i trzymając włączyć zapłon. Po chwili puścić i później wciskać pedał tyle razy ile jest pierwsza cyfra kodu. Po "wyciśnieciu" pierwszej cyfry poczekać aż błyśnie code, i można nastepną cyfrę. Po wpisaniu wszystkich cyfr, CODE powinno zgasnąć i można zapalić samochód, ale po zgaszeniu bedzie trzeba...
Z tego co napisali mi wczesniej koledzy na forum to regulatora nie da sie sprawdzic : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67...
Witam Tak wiec CZESKI JEZYK I SCHEMATY sa tez do strawienia :)). Pzdr. Mariusz
Witam Tak walcze z FM mam nawet scalaka ale nie mam jak sprawdzić radia. Czyli body od punto może posłużyć tylko do uruchomienia radia z punto?? Pozdrawiam
Załóż czujnik i podłącz do niego multimetr na zakresie omomierza, zamiast oryginalnej wtyczki do komputera (zostaw niepodłączoną). Uruchom silnik i napisz co pokazywał multimetr przed, a co po uruchomieniu silnika.
nie świeci się kontrolka check Podłącz diagnoskop i zrób test w którym ręcznie wymusisz uruchomienie kontrolki "check"
Słyszałem kiedyś dziwną dla mnie teorie na przykładzie Fiata Punto. Po uruchomieniu zimnego auta i wyrzuceniu na luz przed pierwszym skrzyżowaniem samochódł gasł, Powodem był rzekomo zbyt gęsty olej - w tamtym przypadku 10W40.
tyle kombinacji w punto? da się to uruchomić "na krótko" ? tzn ominąć tą elektronikę ?
Licznik żeby padł to raczej musiał być potraktowany bosterem lub rozruchem z innego samochodu.Wystarczy połączyć się z zegarami i wykonać test wskażników i wszystko bedzie jasne:)W moim przypadku to na przestrzeni 15lat grzebania przy Punciakach wymieniłem może ze dwie sztuki.
jakim przyrzadem odczytujesz bledy ? pojezdz troche autkiem . i napisz wszystkie bledy jakie sie pojawia . dokladnie , takrze z centralki silnika
witam fiat punto 1.1 . wczoraj nie moglem go uruchomic swieci sie kontrolka CODE i nic nie dziala nie ma iskry nie dziala pompa paliwa co mam zrobić aby go uruchomic. nie mam kodow do autka bo nie dostalem od poprzedniego wlasciciela. Gdy dzis zadzwonilem do niego to powiedzial ze wyrzucil . Auto kupilem dwa lata temu jest to model z 96r. podobny objaw...
Musisz zmostkować dwa grube czarne przewody które wychodzą z centralki alarmu obok kostki z pozostałymi przewodami, a jeszcze lepiej jak użyjesz przewodu awaryjnego-fioletowy przyłącz do masy i jedziesz dalej.
Nie! Hamulcowa.
To że aku ma spoczynkowe 13V nie oznacza że uruchomi auto.
TO JEST BARDZO WAŻNE !!!! Drodzy czytelnicy i wszyscy zainteresowani zagadnieniem dotyczącym pominięcia lub przekodowania immo w sterownikach Fiata IAW. Jak wcześniej pisałem miałem tego typu problem , który już rozwiązałem dizęki pomocy i uprzejmości ” geble” (Trojanowski Tomasz). Zaoferował On mi program FI , którego jest autorem i muszę...
Najprościej podłączać kamerkę do zasilania po uruchomieniu auta.
Interfejsy na USB są tańsze niż na BT, tylko trzeba poszukać. BT są bardzo problematyczne. Spróbuj odkręcić korek paliwa przed uruchomieniem silnika... ale generalnie ten typ tak ma. Pomaga lekkie dodanie gazu przy uruchamianiu ciepłego silnika.
Aby wpisać kod AF+BN jeśli potrzebujesz tylko sprawdzić czy działa
Witam Czy ktoś wie, jak uruchomić diodę LED sygnalizacji alarmu we wskaźniku wielofunkcyjnym Fiata Punto II 1,2 16V HLX z 2000 roku? Dioda ta współpracowałaby z typowym alarmem np. Elita, Ampio.
Problem w alternatorze.
Cześć, mam mały problem z punciakiem. Bowiem od wczoraj przy odpaleniu silniku na zimno zapala się kontrola awarii wspomagania kierownicy oraz kierownica stawia bardzo duży opór, problem mija po ponownym odpaleniu silnika (dzisiaj musiałem odpalać go 3 razy), do tego dochodzi również kontrolka żółtej żarówki z wykrzyknikiem (czasami się zapala, czasami...
Ale jak jechać do elektronika jak auta nie mozna odpalić....?
Nie ma takiej możliwości. Jak chcesz to zrobić bez komputera? Na czym uruchomisz MESa?
Pisałem wcześniej, pompa powinna się uruchomić wraz z otwarciem drzwi.
Kolego podepnij żarówke do świec żarowych i zobaczysz ile grzeją, wiem nie będzie łatwo.
Z innego auta trzeba przełożyć: 1. Moduł Immobilisera 2. Moduł ECM (komputer silnika) 3. Wkładkę zamka i kluczyki. Moduł ECM jest powiązany z Immo i nie ma możliwości bez ingerencji w elektronikę na przełożenie tylko centralki Immo z kluczykami (bez ECMa). Opracowanie na podstawie własnych doświadczeń w Punto 1.1 97 r. Pozdr
Najpierw przeczyść wszystkie styki. Jakie jest napięcie po uruchomieniu auta ?
Czy problem został rozwiązany ??
Witam wszystkich, Jak tam, kolega poradził sobie z usterką? Czy inny elektryk też zawiódł ? :) Jeśli nie, zacznij od sprawdzenia wtyczki ECU - to chyba podstawa!!!! + 12 V pin 35 i 26 - ale tylko w niektórych modelach 75 - często ten pin jest pusty - 12 V (czyli masa) pin 34 i 17 Ktoś już tu sugerował sprawdzenie masowania komputera - słuszna uwaga....
Przepraszam, fiat punto II 1.9JTD 2000r
Przepraszam za dłuższą nieobecność tak w aucie nie widać szyny CAN chociaż to dziwne auto 2008r, są jedynie dwie złączone kości do radia i antena, (na obudowie radia jest kod) Czy ktoś potrafi wyłączyć sprawdzanie sieci CAN przez radio? czy jest to trudne i ewentualnie jaki sprzęt do tego potrzeba? a może tylko jakiś magik sobie poradzi :)
To jest wtrysk
Niestety, ale eprom od dawcy jest nadpisany. Jest w nim to samo co w moim (tym co jest aktualnie). Na nim robiłem pierwsze próby i sprawdzałem potem pin. Program podawał te same cyfry. Gość z serwisu co mi to robił musiał podmienić też wsady w obu. Po co? Tego nie wiem. Dzięki za kody błędów. Wychodzi na to, że mój body jest uszkodzony? Może uszkodził...
oki dzieki. dzisiaj to sprawdze,
Witam Czego potrzebuję oprócz sygnału z czujnika położenia wału i zasilania aby uruchomić zapłon w takim typie sterownika. Bo już wymiękam a układ nie chce mi błyskać świecami. Mam komplet z fiata punto wszystko podpięte a nie chce działać.
Witam wszystkich! Mam taka dziwną przypadłość w moim Punto ( 2014) , po przekręceniu stacyjki i uruchomieniu. Żarzą się kontrolki światła przeciwmgielnego i od czujnika filtra oleju na obecność wody. Dodam że nie mam tego czujnika . Po wyłączeniu stacyjki kontrolki również żarzą się przez kilka sekund słabym światłem jak normalna barwa żarówki a potem...
Zamontuj ponownie stare "body" i sprawdź czy możesz uruchomić silnik.
Mam takie radio ale nie mam takiego samochodu. Po podłaczeniu do standardowych kosztek Iso radio prosi jeszcze o jakies dodatkowe kanały transmisji chyba z komputera samochodu. Czy jest mozliwos jakos to ominac, zeby moglo dzialac samodzielnie? Proszę o info na ten temat. A i jeszcze: Udalem sie z nim do serwisu, myslalem ze sie czegos dowiem a tam...
Rozgrzej silnik w normalnym ruchu, zatrzymaj się, odczekaj minutę na postoju, zgaś silnik, odepnij wtyczkę. Potem normalnie uruchom silnik i zobacz jak się będzie zachowywał podczas jazdy (wrzucaniu luzu). Bo ECU rozumiem, że żadnych błędów nie pokazuje?
To jest komplet niezbędny do uruchomienia silnika.
Przy uruchomionym silniku jak odepniesz wtyczkę sondy silnik zmienia obroty(podwyższa). Sonda 2 czy 4 przewodowa? Najlepiej podłączyć się do kompa i dopiero analizować błędy i sondę.
Tak masz to rozumieć, że to zjawisko jest normalne. To króćce nagrzewnicy, mają być gorące przy uruchomionym silniku.
Dzień dobry, Światła postojowe i mijania nie reagują na położenie włącznika/wyłącznika. Po przekręceniu kluczyka, bez względu na położenia włącznika, świecą się postojowe i mijania. Po ustawienia włącznika na 0 świecą się cały czas. Uruchomienie silnika musi następować z włączonymi światłami. Nie są "odcinane" na czas rozruchu. Po cofnięciu kluczyka...
Witam. Dzisiaj w moim Grande Punto 1.4 8v podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ładowania. Zgasiłem i po ponownym uruchomieniu silnika było ok ale gdy dodałem gazu zaświeciła od nowa. Problem z alternatorem?
Witam Wszystkich Forumowiczów. Czy udało się komuś uruchomić ww. układ na Arduino Nano? Jestem własnie po takowych testach z radiem Blaupunkta, montowanym jednak w Grande Punto, ale niestety reakcji żadnej nie ma.
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
Dzisiaj wyczyściłem czujnik wału bo był zasyfiony ale nie pomogło raczej by trzeba wymienić i sprawdzić. A jest możliwość sprawdzenia pod komputerem błędów, może tu bardziej naprowadzi ? Juz nie chodzi ze nawet zgaśnie, ale wystarczy wyłączyć i już będzie problem z uruchomieniem
Przyczyna jest nieadekwatna do opisanego rozwiązania (co to w ogóle znaczy "reperacja softu"). Odwrotne podłączenie klem zaowocowałby z dużym prawdopodobieństwem, graniczącym z pewnością zniszczeniem ECU i BCM. Po takiej pomyłce w ogóle nie uruchomiłbyś silnika.
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, to kup takie z automatem. Podłączasz do akumulatora i zaświecają się jak alternator zacznie ładować, czyli po uruchomieniu silnika.
a czy migala przed wymiana rozrzadu jesli nie to albo tak jak juz koledzy pisali przestawiony aczkolwiek palila by sie raczej odrazu po uruchomieniu silnika.
Witam. Punto początkowo nie odpalał na rozgrzanym silniku, teraz nie chce odpalić na zimnym. Sprawdzony na komputerze. Błąd p0235. Czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na uruchomienie silnika? Czy przyczyny szukać gdzieś indziej?
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Masz schemat wewnętrzny przekaźnika, to do roboty, zamiast jednego zespolonego dajesz dwa zwykłe plus dwie diody i będzie ok. Albo tylko zastępujesz uszkodzony obwód jednym. Albo rozbierasz stary i patrzysz czy nie ma zimnych lutów.Pozostałe podzespoły zasilane z tego przekaźnika jak rozumiem mają zasilanie. Przy sprawdzaniu wziąłeś pod uwagę, że masz...
Co się będzie działo jeśli włączysz zapłon i poczekasz z 20-30s zanim spróbujesz uruchomić rozrusznik?
Witam. W internecie znalazłem tanie "webasto" eberspracher na 12v diesel. za 500zł. Mimo to że sprzedający nie gwarantuje sprawności urządzenia (kupił od jakiegoś niemca). Interesuje mnie czy coś jeszcze potrzeba aby to uruchomić w punto 2 JTD. Do kupienia jest sam piec i pompka paliwa i "regulator".
Nie ma rady na kolumnę kierownicy , trzeba wymieniać całą ? Raz już wymieniałem po 3 latach problem znowu się pojawia , jeździłem bez włączonego CITY kilka miesięcy lecz teraz co jakiś czas zapala się czerwona kontrolka i wyłączyć samochód i uruchomić silnik na nowo.
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
dałem sobie spokój z tym ;/ za duży mróz jest garażu ogrzewanego nie mam muszę poczekać aż będzie dodatnia temperatura ale czy 1 na plusie wystarczy żeby odmarzł i dało się uruchomić silnik ?
Pod styki zaznaczone fioletowymi strzałkami. Fabryczne radio Grande Punto 2006 r. https://obrazki.elektroda.pl/8629931300_...
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,masa, klemy ok stcyjka i kostka druga,rozrząd sprawdzony na blokadach oryginalnych ok,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie...
Witam na forum.Potrzebuje uruchomić radio do Fiata Punto Blaupunkt 7 642 374 316,żeby się załączało bez linii can(can check).Takowej linii w samochodzie niema .W załączniku podaje wsad.
Błędy były odczytywane? Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania, jak okaże się dobre i równe to najprawdopodobniej pada sterownik. Najlepszą opcją było by przełożenie na próbę sprawnego sterownika. Trzeba wówczas posiadać fiat code nowego sterownika żeby uruchomić silnik.
W Fiatach nie ma BSI tylko NBC (Node Body Computer) ew. BCM (Body Computer Module) ;) Grande Punto ma 2 oddzielne CANy i do BCM potrzebny jest interfejs z multiplekserem (np. OBDLink MX) albo przejściówka. Jak się połączysz z BCM to zobacz czy widzi kluczyk i czy masz zgodę na rozruch. Alternatywny test to odłącz akumulator na kilkanaście sekund, podepnij...
Witam. Mam zamiar wstawić alarm do tego grande punto. Mam pytanie, gdzie się wpiąć (przy stacyjce-kolor kabla) z przekaźnikiem, dla braku uruchomienia samochodu, tak aby nie wyskoczyły potem błędy. Dziękuje.
Dzięki za podpowiedź tylko to mnie zmyliło bo wcześniej też się paliło code ale marchewa gasła to odpalał normalnie po uruchomieniu samochodu CODE gasło
Uruchom gaz, będziesz jeździł taniej.
Testy jedynie wysterowują poszczególne elementy by można było zaobserwować czy działają. Sterownik zablokowany powoduje brak zasilania na cewki, wtryski i pompę paliwa ale na czas testów mimo wszystko zasilanie powinno być załączane. Czy jest jakas inna mozliwosc uruchomienia auta? Wyczyszczenie wpisu CODE z ECU i odcięcie pinu odpowiadającego za komunikację...
Witam! Mam następujący problem w samochodzie Fiat punto 1.2 44kw. Otóż na postoju wchodzą biegi, po uruchomieniu silnika żaden bieg nie chce wejść, na dodatek przy wciśnięciu sprzęgła na uruchomionym silniku słychać szum. Czy to sprzęgło definitywnie kwalifikuje się do wymiany czy może to być też inna usterka? Pozdrawiam.
sprawdź jak masz odcięte wtryskiwacze dla instalacji gazowej! są na przekaźniku czy na emulatorze? jak to padło to nie odpalisz na benzynce! ale daję 90% na pompę paliwa i zwartą instalację przez nia! miałem tak kiedyś w puntoI ! jadąc na gazie nagle wszystko mi zdechło, i piłowałem z półgodziny i nic! wszystkie bezpieczniki sprawne! okazało sie że...
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,rozrząd sprawdzony ,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie zasilanie ale tylko licznika (ale co pewien czas) czujnik położenia...
Witam mam taki problem u żony w puncie 2 ze wspomaganiem elektrycznym 2 razy podczas jazdy zaświeciła się czerwona kontrolka i brakło wspomagania . Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem ustępuje.Gdzie szukać przyczyny? Punto 2 2000rok 1.2 silnik
Posłuchajcie tego dźwięku https://filmy.elektroda.pl/58_1738090875... Dodano po 8 Zrobiłem mały eksperyment, uruchomiłem zimny silnik i nie wciskałem sprzęgła przez 5 min, po tym czasie wcisnąłem i jest cisza.
Zauważyłem takie ciekawe zjawisko - silnik normalnie uruchamia się bez problemu i można od razu jechać, ale parę razy zdarzyło mi się że po przyjechaniu do akademika nie było miejsca na parkingu i zostawiłem samochód przy drodze, a następnego dnia go przestawiłem (przejechałem kilkanaście metrów na zimnym silniku) i jak kolejnego dnia czy za dwa dni...
Witam. Jakie są objawy takiego uszkodzenia. Silnika nie można uruchomić, czy tylko są zakłócenia w jego pracy?
Witajcie. Posiadam GP z roku 2006. W aucie jest zamontowane fabryczne radio. Dziś chcę wyjąć akumulator i wymienić go na taki zalecany przez producenta (poprzedni właściciel do 1,3 diesel wrzucił akumulator 45Ah). Pytanie podstawowe - czy obecnie puki radio działa, można z niego odczytać kod, tak aby go wprowadzić w przyszłości ? Czy radio po odłączeniu...
posiadam punto z '96 podczas gdy silnik jest uruchomiony nie ma zadnych problemow ale gdy tylko gasze silnik (wyciagam kluczyk ze stacyjki) zapala sie lampa ze silnik nie jest smarowany i pali sie caly czas co sie dzieje ?
Po przekręceniu zapłonu, czy po uruchomieniu silnika na LPG mam odłączyć? Jak ma lecieć?
Witam, dzisiaj przy próbie przełożenia pestki od immo niestety ją uszkodziłem podczas demontażu. Pacjent to Punto 2 fl. Co mogę zrobić we własnym zakresie żeby uruchomić auto? Czy zakupienie komputera bez immo rozwiąże mój problem jeśli sam założę? Ewentualnie komputer z innym immo przełożyć?
Czyli nie ma sposobu na uruchomienie tej nawigacji? :cry:
Witam! Mam problem z moim Grande Punto 2007. Zaczęło się od dymu spod maski, który pojawił się po uruchomieniu silnika. Po chwili zapaliła się kontrolka ładowania silnik jednak pracował normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu kontrolka zniknęła ładowanie wróciło. Jakiś tydzień później ponownie zapaliła się kontrolka ładowania, wystąpił brak wspomagania,...
Nie wiem jak 55 ale 60 w trasie pali ok 6-6,5l/100km benzyny, więc 8,5l/100km LPG po mieście to wynik jak najbardziej poprawny. Jeśli chodzi o dół to kompresję najczęściej pierwszy traci pierwszy cylinder, bo przy wymianie świecy często wpada tam piasek i inny brud nagromadzony wokół gniazda świecy. Dwa środkowe cylindry to raczej przedmuch między nimi,...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem w Punto na postoju, tzn w czasie jazdy nawiew grzeje a w czasie postoju na uruchomionym silniku przestaje lecieć ciepłe powietrze. Tak więc pytanie co jest przyczyną? Bo teraz chyba trochę zimno prawda?
Pierwszym objawem słabego akumulatora w GP jest kontrolka i komunikat o przegrzaniu silnika w trakcie/po uruchomieniu silnika. Ze światłami faktycznie jest wpadka, bo stare Punto, miało światła na stacyjce i je wyłączało w pozycji Start, a odkąd wszystkim steruje BCM to nie gasi świateł na czas pracy rozrusznika.
Te kable to zmieniałeś jednocześnie przy wymianie świec ? Dodano po 4 Bo wspominałeś o kawałku czegoś na izolatorze 3 świecy.Proponuje żebyś zdjął całkiem przewód z 3 świecy i uruchomił silnik czy pracuje bez zmian czy gorzej .Gdy by zmiana w pracy nie pojawiła się to wiesz o co chodzi :D jeśli zaś zmiana będzie na gorsze oznacza to że na 3 pracuje...
recznie nie da sie tego zrobic podjedz na examiner lub inny tester obslugujacy ta funkcje jesli masz karte kodowa mozesz sprobowac awaryjnego uruchomienia jest to opisane w instrukcji
Może tylko ja taki przypadek miałem ale mi też zaczęła sie kontrolka wspomagania zapalać i to kilka razy na dzień doczytałem że wina leży po stronie czujnika skrętu. Zwykle zapalała sie kiedy stałem na światłach, wjechałem w jakaś dziurę w jezdni lub np na wolnych obrotach wjeżdżałem na rondo. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła...
Pin 3 wydaje się być zwarty do masy, ale tak nie jest. Pin 3 jest czujnikiem prądu dla boost FET (IRF7484Q) z tyłu płyty. Pomiędzy źródłem a masą znajduje się rezystor 0,2 Ohm, co ludzie odczytują i myślą, że jest to zwarcie. Mam tutaj jedną i myślę, że te płyty uruchomiły się, ale śpią / wiszą. Mam obie szyny 5V i 4 wyjścia z ESM0601 są obecne - 3,3V,...
Witam, posiadam Punto 1,2 98r 60KM. Auto stało 9 miesięcy. Chciałem je teraz uruchomić, niestety po przekręceniu stacyjki zapala się na chwile żółta lampka key. Próbowałem wszystkimi kluczykami (2 niebieskie i czerwony) bez skutku. Proszę o pomoc.
Przeszukałem całą okolicę "kierowcy" i żadnego czujnika nie widzę Co do alarmu to rozleciał mi się zameczek od włączania i wyłączania alarmu Wydaje mi się że jest on teraz wyłączony. Pompy za cholerę nie mogę teraz wskrzesić. Ciągle cisza. Myślę, że żarówka nie jest potrzebna bo pompa jest nowa a przecież słyszę kiedy pracuje a kiedy nie. Pytanie jest...
Karta kodowa nie jest potrzebna do dorobienia tego klucza. Wkładki można uruchomić - tylko częściowo ich nie działanie to wina klucza.
Powinna,(test kontrolek) i gaśnie chyba dopiero po uruchomieniu silnika. A właściwie jak altek zacznie ładować.
uruchomi czytnik uruchomi termostat uruchomi freedos
amplituner potencjometr wtórnik katodowy ecc83 zamiennik tda7560
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Oznaczenia kabli na prądnicy SHL M17 Gazela Struktura pliku MIDI: nagłówek i ścieżki