Który 1.4? 8V 57kW 16V 70 kW Abarth 114kW
Ten sam silnik Fire masz kolego w Fiacie Punto (tylko poj. 1100 lub 1200) W tym silniku nie ma znaczenia czy jest gażnik czy układ wtryskowy (wymiana paska rozrządu) i żadnego koła nie ustawiasz na godz.12 Koło wałka rozrządu ustawiasz na około godz.9 (masz nacięcie na głowicy od strony kolektora ssącego) a koło wału korbowego ustawiasz na około godz....
Nie ma oznaczeń bo koła są wymienne i do rozrządu jak kupujesz dodają te koła nowe koło masz tylko ustawić napisami do góry i ustawiasz go na blokady ale pierwszy tłok na blokadzie wychodzi w połowie co mi bardzo nie pasuje bo powinien być w górze Dodano po 18 Nie ma bo koła są wymienne kupuje się je razem z rozrządem Dodano po 1 A robiłeś już taki...
witam! potrzebuje schematu, lub zdjęć prawidłowego ustawienia rozrządu w silniku fiata 1.7 td. chodzi mi o ustawienie wału, wałka rozrządu oraz pompy paliwowej, może ktoś z was wymieniał pasek w takim silniku to wystarczy mi opis. dzięki, pzdr, zwierzak punto 1.7 td
Zasadniczo, to nie wiadomo w czym problem. Czegoś musi mu brakować (paliwo, iskra, powietrze), albo po prostu silnik szrot. Może być rozrząd przestawiony, może być masa innych rzeczy. Skup się.
Zobacz czy rozrusznik napędza wał silnika - w obudowie sprzęgła masz otwór rewizyjny (powinien być zasłonięty gumową zaślepką) przez który możesz podejrzeć czy obraca się koło zamachowe/docisk sprzęgła... na szczęście w tym silniku zerwanie paska jest niegroźne - wystarczy ustawić rozrząd na znaki i założyć nowy pasek.
ta śruba z nacięciem w butli oznacza że lewy gwint (odwrotne działanie), to że odcięcie przy 3,5tysiąca obr/min to źle ustawiony rozrząd a może i czujnik położenia wału korbowego. Prawidłowe ustawienie to: na kole zamachowym są znaki nacięcie należy ustawić na 0 stopni a wałek rozrządu kropkę na kole pasowym na nacięcie na głowicy bodajże poziomo od...
Ale pierdołowate pierdoły opowiadasz. sprawdzenia ustawienia rozrządu I jak przeskoczy rozrząd to silnik będzie pracował nierówno tylko na jeden cylinder? Magia. wypalić dziury w tłoku. Mało prawdopodobne, zresztą gdybyś miał podstawy mechaniki to wiedział byś, że wtedy szybko przybywa oleju-po prostu staje się rozrzedzony benzyną. o ustawienia rozrządu,...
Kiedyś tak chciałem przyoszczedzic i w Punto hgt ustawiłem rozrzad na znaki korektorem i później kupiłem blokady i ustawiłem tak jak trzeba. Trzęsło silnikiem i wypadały zapłony.
http://obrazki.elektroda.net/40_12353300... http://obrazki.elektroda.net/7_123533018...
Wypustka na dolnym kole rozrządu musi trafić w otwór w kole pasowym. Jak nie ma wypustki musisz ustawić na prosto jej "pozostałości" . Inaczej czujnik położenia wału źle sczytuje sygnały i silnik albo nie odpali albo będzie wariował. Koło ma siedzieć prosto, nie może "kolibać" się na boki. Co do serwisówki, to jako takiej nie ma, ale ten silnik jest...
ustawiłem rozrząd
Masz znaki. Żadnej filozofii w tym nie ma.
witam! kupiłem samochód Fiata Punto ale odpala tylko na zaciąg. kolega mi mówił że może być w nim źle ustawiony rozrząd i dlatego szukam schematu ustawienia rozrządu do fiata punto 1,.7 TD
Koło wałka rozrządu ustawiasz "znakiem" na godz.12 ,a jego dokładny "odnośnik" masz na "wewnętrznej" plastikowej obudowie osłony rozrządu która znajduje się za wałkiem rozrządu. Pozdrawiam!
Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? https://obrazki.elektroda.pl/1752583600_... Po to pewnie te "okienka", aby się zgrały. Jaki to jest pasek? Mnie kiedyś niemiłosiernie wył Continental, ale wyć może co innego, musiałbyś zdjąć pasek osprzętu. Ja u siebie stopki do...
Powiem tak. Oleju pije około 70-100ml na 100km, czyli 0,7-1L/1000km, dla mnie to jeszcze ujdzie mając na uwadze przebieg i rocznik (87 przedlift), auto nie robi w czasie jazdy zasłony dymnej. Auto potrzebuję na dojazdy do pracy, kupiłem za przysłowiowy "tysiąc", wszystko oprócz wymienionych problemów tutaj to są kwestie eksploatacyjne (wydech, przeguby...
Bez demontażu głowicy nic więcej nie zrobisz. Posprawdzałeś ciśnienia na cylindrach i znasz przyczynę słabej pracy silnika. Sprawdziłbym jeszcze ustawienie rozrządu.
Sprawdź ustawienie rozrządu tradycyjnymi metodami, nie patrz na znaki.
Kolego rozrząd wymieniałam u siebie w punciaku kosztował mnie 35zł (pasek-napinacz) zaznacz jak masz teraz ustawiony(ba na znakach silnika czy paska nie idzie się połapać) i załóż tak samo nowy pasek i nie będziesz się bał że coś....
Kolego ten silnik jaki masz w tej Pandzie Fiat ,montował w Uno ,Punto 1 i 2 oraz CC 1,1 i Seicento. Weż poszukaj książki do Punto 1 wyd. WKŁ ,w niej masz najlepiej i najdokładniej opisaną wymiane paska rozrządu. Pozdrawiam!
Kolego czego ja nie sprawdzałem. Jak bym nie miał to bym o ustawienie rozrządu nie pytał.
Nawet nie wiemy, czy to silnik 8v czy 16v Ogólnie to sprawdzić wszystkie kostki przy silniku, czy coś nie wisi nie podpięte, ale jak to taki "mechanik" że nie umie złożyć tego co rozebrał, to trzeba po nim pewne jeszcze ustawienie rozrządu sprawdzić...
Problem rozwiązany Faktycznie przeskoczył rozrząd. Ustawiony rozrząd i silnik smiga.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Zazwyczaj nie robię typowej "mechaniki", jednak czasami trzeba i stwierdzam, że NIE da się ustawić w tym silniku rozrządu bez blokad. Nie ma nawet możliwości "sprawdzenia" poprawności ustawienia rozrządu bez blokad.
Witam, Kolego a silnik przestal odpalac po skasowaniu bledow zwiazanych z ABS i TC czy byl jeszcze jakis blad w silniku. Na poczatek bym sprawdzil czy: - Immo z kluczyka gasnie, - Paliwo dochodzi, czy dziala pompka paliwa, - Czy jest iskra, - Rozrzad jeszcze raz czy jest poprawnie ustawiony na znakach, - Sprawdz bezpieczniki, czy wszystkie sa w porzadku,...
luzy zaworowe ustawione? Rozrząd spięty odpowiednio po założeniu głowicy?
Stawiałbym na przestawienie na rozrządzie. Sprawdż ustawienie i stan paska.
Rozrząd prawidłowo wymienia się co 60tys km lub 5lat. Jeżeli któryś z tych parametrów został osiągnięty, to wymieniaj. Uprzedz mechanika żeby zwrócił uwage na poprawne ustawienie, bo o rutyne w tak prostym silniku nie trudno. P0420 to błąd, który mówi nam o niskiej sprawności katalizatora. Obawiam się, że jeżeli było tak jeżdzone pare lat, to katalizator...
Zauważ że jest komp i każde rozjechanie parametrów powoduje zmianę parametrów pracy. Ja jak odpiąłem lambdę to też ładnie mi chodził a z rozrządem nie ma nic wspólnego. U ciebie wystarczy ściągnąć górną polówkę osłony rozrządu i wał ustawić w GMP i wszystko widać.
Wtryskiwacze podają paliwo? Iskra jest we właściwym momencie? Ustawienie rozrządu sprawdzone? Kompresja na cylindrach jest?
ok jeszcze raz dzięki sprawdzę ten rozrząd bo może coś źle ustawiłem a korzystałem z tej stronki http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/pase...
P0300 - wypadanie zapłonów Na pewno masz poprawnie założony rozrząd, nic nie przeskoczyło, ustawiony na blokadach?
A jak mam sprawdzić rozrząd? Żadnych błędów od strony czujnika wałka rozrządu nie było. Nic nie stuka nic nie piszczy. A to co jest: P0011 - czujnik położenia wałka / nadmierne wyprzedzenie kąta wtrysku P0252 - błąd regulacji dawki wtrysku /poza zakresem/ Co ma piszczeć? Jak ci "zastuka", to będziesz miał silnik do remontu. Jedź chłopie do serwisu...
Kupiłem drugi sterownik... wraz ze stacyjką i czymś tam jeszcze... Inaczej nie chcieli mi tego sprzedać bo to komplet i tylko tak sprzedają. Ale z uwagi na to, ze zapłaciłem za komplet 120 zł a na alledrogo kosztuje 200 + wysyłka to i tak nie było źle... W tym sterowniki układ miał oznaczenie vb325sp. Także sterownik teraz działa i wiem, że układy o...
może kat zapchany, ale raczej bym stawiał na źle ustawiony rozrząd, możliwe zerwanie klinu koła rozrządu na wale korbowym !
Najlepiej ściągnąć osłone i sprawdzic czy na pewno jest dobrze ustawiony rozrząd (znaki), wystarczylo ze przestawił sie o jeden ząb na ktorymś z kół.
Ta blokada pasuje do pandy 1.1 jak i do pandy 1.2 i tylko na niej dobrze ustawi rozrząd, to nie 1.1 np. z punto gdzie były znaki. Mam w rodzinie dwie pandy 2010 (1.2) i jedną 2007 albo 2008 (1.1) nie pamiętam i w każdej robiłem rozrząd na takiej blokadzie.
lambda dziala podobnie jak wtrysk, komputer, map sensor, czujnik temp. silnika, krokowy, potencjometr. Rozrzad dobrze ustawiony. Uklad zaplonowy ok. Filtr paliwa zmieniony.
Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem. Od kilku tygodni borykam sie z w/w Fiatem. Problem polega na tym że samochód traci swoja moc. Po podpięciu do interfejsu diagnostycznego pokazywał uszkodzony sensor faz rozrządu więc go wymieniłem i problem z mocą pozostał. Jesli skasuje błąd to samochód śmiga az miło ale po pewnym czasie znowu brak mocy....
Jak strzela to wygląda na złe ustawienie faz, świece zapłonowe , kable, cewka ? Też ok?
Skoro usterka pojawiła sie po wymienię rozrządu to może zle został ustawiony. Odizoluj instalacje gazowa i napraw auto na benzynie, potem instalacja gazowa.
Auto jeździ na benzynie, nie masz LPG? Podjedź na diagnostykę i odczytaj jaką temperaturę cieczy chłodzącej "widzi" ECU (to, że wskaźnik na desce działa właściwie o niczym nie świadczy - on ma oddzielny czujnik). Nie ubywa ci płynu chłodzącego? Nie ma w nim śladów oleju? Jak rozumiem usterka wystąpiła nagle. Sprawdź ustawienie rozrządu - może przeskoczył...
A jak tobie kolego, twój kolega poprawiał w tym silniku rozrząd ,że wyszło iż był przestawiony o dwa zęby? Sprawdzał rozrząd na tzw."oko" ,czy na blokadach go ustawił? Pozdrawiam!
Poluzowałem pasek rozrządu, przestało jęczeć i piszczeć. Ale, rozrząd jest na tyle luźny że na granicy bezpieczeństwa ponieważ dość łatwo wyginam go w najdłuższym miejscu o 90 stopni. Przy okazji zauważyłem że pasek jest dziwnie ustawiony na znakach ale o tym w następnym poście. Temat został dzięki waszej podpowiedzi rozwiązany , dziękuję, zamykam i...
koles mial poprostu szczescie . polonez tez jest kolizyjny . i jesli ma sie szczescie uderzenie jest niewielkie to troche sie ugną laski popychaczy a jesli jest to silnik z hydroregulatorami luzu to kierowca nawet nie zauwazy. nawet wspomniany fire 1.2 z punto tez jest kolizyjny tylko musi dostac odpowiednich obrotow . jesli ktos chce moge podeslac...
sonda jest faktycznie chyba jedna. zaprowadź autko do mechanika niech jeszcze raz rozrząd ustawi bo przesunął siępewnie pasek o jeden ząbek na kole od fazy i po przyspieszeniu za bardzo wyprzedza punt zapłonu i moc idzie w gwizdek dlatego ci "wydmuchało" katalizator
Mam kilka pytań: Pan mechanior jakich pełno twierdzi że potrafi ustawić rozrząd bez blokad tylko jak? Zamierzam kupić blokady ale na forum pogrzebalem i dowiedziałem się że różnie to jest z ich jakością jakiej firmy polecacie a może macie możliwość pożyczyć za dopłatą? Byłbym bardzo wdzięczny. A i jeszcze jedno szukałem zdjęć tych blokad i znalazłem....
Po opisie można podejrzewać, że w którymś cylindrze nie zgadza się spalanie. Czyli "bum" jest nieprawidłowe. Do sprawdzenia błędy ECU, a potem: - Świece+iskra. - Kompresja. - Ustawienie rozrządu. - Wtryski. - Osobiście raczej bym się spodziewał albo problemów z zapłonem, albo rozrząd przeskoczył o ząbek. - Problemy z wtryskiem będzie już widać na elektrodach...
Sprawdziłem elektronikę (komputrer rejstrował czujnik wału,czujnik wałka rozrządu i brak ich synchronizacji) Pompa paliwowa i wtryskiwacze sprawdzone Ćiśnienia po 30at ale słaba kompresja(kluczem obraca się wałem bez większego oporu)Rozrząd ustawiony na przyżądach.Przy rozbieraniu silnika znalazłem uszkodzony klin na kole zębatym wału korbowego.
ustawić rozrząd punto punto rozrząd ustawić rozrząd wałek rozrząd
volvo silnika danfos profibus karta smartcard
Klapa bagażnika Opel Insignia otwiera się, ale nie zamyka pilotem Opel Kadett E 1.3i – schemat instalacji paliwowej, opis układu, diagnostyka