miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
Spróbuj denaturatu , nie wolna lać benzyny ani rozpuszczalników Uszkodzenie wycieraczek ,uszczelek gumowych itp.
Może być uszczelka trachnięta, po 15 km nie powinno być śladu lodu w układzie, nabiło ciśnienia w układ chłodzenia i pękło w najsłabszym miejscu. Załóż nowy wąż jak koledzy radzą, odpal auto i obserwuj czy węże twardnieją dość szybko w momencie pracy silnika. Jeśli będziesz miał uszkodzoną uszczelkę, może przedmuchiwać do układu chłodzenia.
Ja tak zawsze robię i nie używam blokad przy wymianie rozrządu Bo nie trafiłeś jeszcze na rozrząd w którym nie ma szans zrobić go poprawnie bez blokad. To znaczysz pasek To szkoda nawet komentować. Dokładnie kiedyś się zdziwi . Jeśli chodzi o auto to tak jest tam normalna uszczelka i tak musisz rozpiąć rozrząd do demontażu pokrywy i tak potrzebujesz...
Załóż najlepiej uszczelkę , zero silikonu .
Żeby to rozdzielić musisz zdemontować jeszcze napęd rozrządu i rozkleić konsolę z wałkiem od reszty głowicy.Coś kojarzę że tam nie ma uszczelki tylko klej.
a twierdzil ze jakies kieliszki trzeba wymienic Szklanki nie kieliszki :D
Nie chodzi mi o wymianę. Gdzieś ten płyn musi ginąć. Zastanawiam się czy nie dostaje się do oleju poprzez wydmuchaną uszczelkę głowicy.
Podstawa to sprawdzić iskre na świecach i ciśnienie na cylindrach. Jeżeli ok to dalej można szukać
Jeżeli nie było to wcześniej ruszane, to kłopoty sa takie jakie masz. Rozbierałbym to całe na twoim miejscu. Zwróć po prostu uwagę co jak z czym sie schodzi i poskładasz z powrotem tak jak być powinno.
Dostała się woda ? skąd, z układu chłodzenia, czy z kałuży ? Głowicę sprawdza się na szczelność i ewentualne pęknięcia, nie wymienia od razu na nową. Uszczelki oczywiście obowiązkowo nowe
może jest bombel powietrza w nagrzewnicy(są egzęplarze trudne do odpowietrzenia) jeśli jest normalny obieg przez nagrzewnicę to wciągu sekundy nie zdoła ostygnąć tak mocno sprawdź czy nie idą bombelki w zbiorniku wyrównawczym i czy nie ma zapachu spalin(może uszczelka pod głowicą)
Uszczelka założona prawidłowo? Kanały cieczy chłodzącej drożne? Nie wiem jak jest w punto ale niepoprawne założenie uszczelki skutkowało zablokowaniem kanałów wodnych.
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
uszczelka jest taka sama w 1.1 i 1.2
Uszczelka poszła nominalna.
Niestety UPG na 100%. Miałem to samo ostatnio w punto 1 ojca. Po zmianie uszczelki i planowaniu głowicy ciśnienia w układzie praktycznie nie ma
Witam serdecznie, Sytuacja wygląda następująca, moja narzeczona bez mojej wiedzy dolewała płyn chłodniczy i prawdopodobnie zalała ponad max. Po jakimś czasie auto zaczynało sie grzać i leje sie płyn ze zbiornika. Auto nie kopci na biało, na bagnecie żadnego białego nalotu, silnik odpala normalnie. Zastanawiam się czy to nie uszczelka pod głowicą, proszę...
witam.Mam pytanie orientuje sie może ktoś czy w punciaku1 z 1993r. tylna szyba(klapa) jest na uszczelce czy jest wklejona ??
Jeżeli jest to na I-szym cylindrze, to wielce prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W silnikach FIRE (uno, sc, cc, punto i t.p.) właśnie na pierwszym cylindrze "leci" po jakimś czasie uszczelka...
Moim zdaniem tam nic nie zostało zrobione. Nie widać śladów odkręcania na śrubie od pokrywy, uszczelka swoje już ma przejechane (kolor gumy), także krótko "partacza" za łeb.
Ja bym jednak sprawdził uszczelkę głowicy. To , że nie ma oleju w płynie nie świadczy o szczelności uszczelki.
Złom totalny.
Teraz to już uszczelka pod głowicą...
Silnik na monowtrysku? Czy masz już MPI?
Albo pompa albo uszczelka głowicy... albo jedno i drugie. Odpowietrzanie tego układu jest dość uciążliwe i wcale nie takie proste.
Może być także uszczelka pod głowicą.
Dokładnie u mnie u znajomego mechanika Robocizna 200zł uszczelka 100zł tylko ślusarz ponoć bierze 300zł Łącznie 600 zł. Najpierw wyeliminuje reduktor z obiegu i zobaczę czy to coś da. A jak nie to wybiorę się na wymianę uszczelki.
uszczelka pod głowica
Sprawdż czy to nie są przedmuchy na uszczelce. Jak?
Wiesz że szlif zbiera ułamek milimetra? A to zbyt mało żeby silnik nagle stał się "kolizyjny".
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
W sklepie z uszczelkami. Pozdrawiam.
Przekaźnik wentylatora też sprawdzony?
Jak ta uszczelka była sprawdzana?
Jeśli na benzynie silnik pracuje bez zastrzeżeń to uszczelkę odpuść.
Masz przedmuchy do "skrzyni korbowej". Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową .
Lub uszczelka pokrywy zaworów
Pokombinowac z ta oslona czyli jak? Ona jest czyms zabezpieczana przed wysunieciem sie? Najp[ierw nalozyc oslone na tloczek i pozniej go docisnac do konca?
mam pytanie jezdze fiat punto 1.1 i co ok 500-600km musze dolewac ok 0.5l plunu do chlodzenia... za kazda wskazowke dziekuje i pozdrawiam.. wymieniana byla pompa wody termostat uszczelka
Dobra powiedz że przeciez to jest tylko punto,oczywiście slychać jak by ciągło lewe powietrze tylko jak założe ten nowy silniczek tak więc to nie będzie uszczelka pod wtryskiem.
albo uszczelka pod głowicą.
Uszczelka na wieczku żarówki na pewno jest ok?
Witam. Możesz napisać co to za uszczelka w pompie paliwa???
Nie będę oryginalny,wygląda na uszczelkę pod głowicą .
Kopci na biało po rozgrzaniu także? Mogła pójść uszczelka pod głowicą, i wcale nie musi być maź z oleju. Zależy gdzie i jak uszczelka puściła.
Test na CO2 ;)
Grubość 3 z katalogu ponieważ warsztat który naprawiał tą głowice takom kazali ale też pierwszy raz z tym się spotykam że uszczelka musi poleżeć
Należało by też zrobić test na CO2 w płynie, będzie wiadomo czy to uszczelka czy nie.
Dzięki za pomoc. Uszczelka pod głowicą jest do zrobienia.
Wersja optymistyczna - termostat , wersja mniej optymistyczna - uszczelka pod głowicą.
Może uszczelka pod głowicą ? Miałem coś podlonego tylko że w punto. Sprawdź czy wizualnie nie widać gdzieś wycieków. Jeśli nie to moim zdaniem może być uszczelka.
Meczę się z tym punto w dalszym ciągu ... udało mi się już zmienić uszczelkę pod głowicą :) A czy to może być czujnik położenia wału lub Imobilaiser??
Jedna rada: zmienić mechanika
Może diabeł był blisko? :D Sprawdź czy to nie wina uszczelki pod głowicą
(at)mrtomjar oj, ja też miałem ochotę na ta pompkę wspomagania od punto :P A czy do redukcji ciśnienia oleju nadaje się zwykły zawór bezpieczeństwa od co? Ma on gumową uszczelkę i czy za szybko się nie uszkodzi.
Sprawdzone wszystko 2 godz jezdzilsmy z kompem podlaczonym po miescie i nadal nic niewiem a zaraz pol silnika bedzie mialo nowe czesci dodam ze problem zaczol sie po wymianie uszczelki pod glowica
Oszlifuj króciec porywy zaworów nie będzie wyciekać olej. Z tym airboxem akurat nie robiłem sprzęta więc trzeba przymierzyć czy wejdzie. 1. wywalić kostki emulatora i siano emulatora bo zajmuje miejsce i poukładać przewody wtedy powinno być widać kolektor ssący. Mając w ręku: http://www.phjacus.pl/447-Trojnik-rozdzi... plus http://www.phjacus.pl/Y75-BARRACUDA-Wtry...
Uszczelka pod głowicą miała winę
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Mi się udało rozebrać to na parkingu pod blokiem, ale poległem na odrywaniu obudowy nagrzewnicy od wygłuszającej maty bitumicznej. Nie bardzo da się to źle złożyć, można źle odpowietrzyć. Chyba, że klapy są połamane albo źle podpięte, ew. mogli nie założyć gąbkowej uszczelki i zimne powietrze może opływać nagrzewnicę bokiem, zamiast przez nią przepływać....
nie nic nie robiłem tylko ostatnio jak jechałem to zauważyłem ze wskazówka temperatury idzie mocno do góry i nie włącza się wentylator chłodnicy czy to możliwe że od jazdy na lpg tak często byłby problem z uszczelką pod głowicą
Czy problem został rozwiązany ??
Problem ten jest bardo prosty do rozwiązania wymieniając komplet uszczelek zacisków hamulcowych i oczyszczenie rowków do których te uszczelki się zakłada i nic więcej
Wersja mniej optymistyczna - uszczelka pod głowica. Sprawdź ogrzewanie.
przebieg 192000 km. układ chłodzenia działa. przymierzam sie do wymiany rozrządu. nie wiem co może jeszcze być. myślę o uszczelce pod głowicą.
Mam punto 4 lata i głównie słabe są w nim tylnie wachacze tzn. siadają łożyska (jest to źle rozwiązane bo dostaje się do nich woda) z amortyzatorami nie mam problemu i myślę że nie różnią się od innych aut. Z gazem nie mam jak na razie problemu (30 tys. km.) Ogolnie ma małe stuki w układzie kierowniczym i w tylnim zawieszeniu. Po ok. 110 tys. przebiegu...
Też tak miałem w mazdzie, lecz podczas wymiany uszczelki pod głowicą doszła połowa zaworów.
Z wlasnych doswiadczen z Punto II. 1.Albo zapowietrzony układ chłodzenia zdarza sie to dosc czesto-odpowietrzyc porzadnie i bedzie ok. 2.Niestety wersja pesymistyczna -uszczelka pod głowica-niestety bardzo czesta bolaczka Fiata.Prosze sprawdzic czy ubywa wody,czy rosnie stan oleju,jak zachowuja sie obroty silnika czy leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy.Najlepiej...
Dziś rozmawiałem z nim na temat parownika i powiedział mi że proponuje regeneracje tzn. wymianę tych uszczelek koszt - 150zl.
Zobacz czy nie ubywa płynu chłodniczego. Jeśli tak uszczelka pod głowicą się wypaliła.
Kiedyś w moim troche mniej piszczał zacierający się wałek rozrządu,po zadjęciu pokrywy mnóstwo opiłków,powód -obrócona uszczelka pod głowicą
Planowałeś głowicę przy wymianie uszczelki. Należałoby też sprawdzić głowicę na szczelność.
u mnie 99r. ślady korozji widać koło górnych rogów uszczelki przedniej szyby poza tym jest ok
Panowie wygląda na to że poszła uszczelka pod głowicą. Punto stało kilka dni gdyż miałem innego pacjenta. Dzisiaj na spokojnie podszedłem do tematu jeszcze raz i zauważyłem że po odłączeniu pierwszego wtryskiwacza.. a potem odłączeniu kolejnych nadal kopci i pluje z wydechu tylko sporo mniej. Przyjrzałem się tej cieczy która się wydobywa i ma zapach...
Może to zabrzmi jak rada laika, ale ja bym jeszcze pięć razy sprawdził niechciane zasysane powietrze, tzn. serwo przewody gumowe, uszczelki. Przecie to tylko KFiat Driv.
Możesz przybliżyć o co Ci chodzi pisząc o obrocie o 90 st ? Jedyne co kojarzę przy wyjmowaniu szyby to konieczność demontarzu uszczelek. Jak coś popraw mnie.
https://allegro.pl/oferta/tester-szczeln... Lub w motoryzacyjnym w okolicy kupisz , na pudle jest opisane .
Uszczelka pod głowicą w dobrym stanie?
Z twojego opisu wynika iż masz uszkodzoną uszczelkę głowicy, przed zamontowaniem nowej uszczelki z planuj głowicę będzie wyprężona co do pompy nie musi być uszkodzona.
Jeśli pompa jest sprawna, układ chłodzenia drożny, termostatu brak, a mimo to płyn się gotuje, to najprawdopodobniej uszkodzona jest uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica.
Odkręciłem wyleciało ok. 100 ml paliwa. Umyłem wytarłem i założyłem na silikon czerwony (Chyba mi się zdaje ale powinna być w tym wężyku uszczelka bo taki rowek ma ale uszczelki nie było). Z czym on jest połączony?
tu moze byc uszczelka pod glowica. jak masz mozliwosc podepnij cisnieniomierz w uklad chlodzenia, zapal i czekaj na wskazania.np. w punto 1,2 badzo czesto padala uszczelka pod glowica na pierwszym cylindrze i czasami objawy byly podobne do opisywanych przez ciebie, na zimnym odpalal ok. (brak cisnienia w ukladzie chlodzenia) a po rozgrzaniu problem(...
swiercm - dziękuję za pomoc Mechanicy... Nie ma za co, ale uszczelkę kup, bo silikon zaraz Ci wydmucha.
witajcie podłączyłem dzisiaj examiner aby sprawdzić dlaczego silnik lekko drga na wolnych obrotach zero błędów wszystko niby idealnie ale zwróciłem uwagę na ciśnienie ssania, parametr ten wynosił ok 460mbar a średnia dla tego silnika to 250-300mbar. Teraz pytanie czy to już głowica (zawory) czy może uwalony czujnik? (nie mam nic na podmiankę niestety)...
Planowanie stosuje się w dwóch przypadkach: - przy wymianie uszczelki pod głowicą stosuje się tzw. zabielanie, czyli minimalne zebranie materiału celem wyrównania powierzchni przylegania; - planowanie, czyli obniżanie głowicy celem zwiększenia ciśnienia sprężania podczas prac tuningowych silnika. Tutaj ciężko orzec ile, niemniej istnieją ograniczenia...
czy masz ubytki wody w chlodnicy? jesli tak i nie ma zadnych wyciekow na zewnatrz tzn , ze poszla uszczelka pod glowica
Nie wykluczone, że uszczelka pod głowicą padła... Termostat na chłodnicę się otwiera??
i obstawiałbym uszczelkę. koszt sadzę ok 1000 zł (przy poprawnym wykonaniu naprawy)
W jakiej odległości jest elektrozawór od parownika ? Parownik puszcza gaz do kolektora. Jak silnik jest zimny to mu łatwiej zapalić, ale jak jest gorący to mieszanka jest za bogata i jest problem. Albo jest parownik lekko uszkodzony tzn puszcza uszczelka na dźwigni od dawki, albo gazownik Ci rozregulował wstępne napięcie membrany. Jeśli Cię to interesuje...
UPG to częsty problem tej marki? :D Jak w każdym w którymmechanik zapomni kupić porządnej uszczelki i nowych śrub :)
witam, NOWY wiec witam po raz pierwszy :D na forum. autokacik.pl wypowiadaja sie, ze te dlawienia sie silnika to podobno wlasnie praca bez jednego cylindra, ale powodem wedlug postow tam zamieszczonych jest walnieta uszczelka pod glowica. hmmm...
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
Chciałem dokończyć, może komuś się przyda. W parowniku uszkodziła się uszczelka i płyn przedostawał się do kolektora ssącego. Po naprawie parownika nadal występowało szarpanie i układ ogrzewania się zapowietrzał. W końcu po przejechaniu 70 km zauważyłem że spaliny wydobywające się z rury wydechowej zostawiają ślad na jezdni. Zdecydowałem się na zdjęcie...
Nie widzę ani niesłyszę tych bulgotów ale objawy troche jak na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Przewody nie puchną podczas dodawania gazu ??
Nagrzewnica powinna być oklejoną uszczelką z gąbki, w przypadku jej braku powietrze opływa nagrzewnicę bokiem. Na zdjęciu poniżej widać tę uszczelkę. http://obrazki.elektroda.pl/5292968900_1...
Tak zrobię, zmierzę jeszcze raz w najbliższych dniach jak tylko pożyczę sprzęt do mierzenia. Swoją drogą czy powyższe wyniki nie wyglądają na przepaloną uszczelkę pod głowicą pomiędzy drugim a trzecim cylindrem?. Dodam że nie zaobserwowałem oleju w płynie chłodniczym ani wycieku spod samej uszczelki. Szkoda że zapomniałem o próbie olejowej.
Załozyłeś uszczelkę odwrotnie W tym silniku sie da. Nie pasuje tylko kanał olejowy .
Kolektor będzie nowy jak i wszystkie uszczelki. Z wierceniem to jeszcze nie wiem jak wyjdzie. Jak by co zapytam. Będą 4 osobne baracudy i stag qbox.
uszczelki punto uszczelki głowicą uszczelki glowica uszczelki kompresora
dekoder cyfrowy polsat blokada skrzynia oznaczenie wtryskiwacz
płyta indukcyjna hyundai tucson
Zalety i wady transformatorów klasycznych w elektronice Filtr EMI bez przewodu PE - schemat i zastosowanie