Ja tak zawsze robię i nie używam blokad przy wymianie rozrządu Bo nie trafiłeś jeszcze na rozrząd w którym nie ma szans zrobić go poprawnie bez blokad. To znaczysz pasek To szkoda nawet komentować. Dokładnie kiedyś się zdziwi . Jeśli chodzi o auto to tak jest tam normalna uszczelka i tak musisz rozpiąć rozrząd do demontażu pokrywy i tak potrzebujesz...
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
a twierdzil ze jakies kieliszki trzeba wymienic Szklanki nie kieliszki :D
Podstawa to sprawdzić iskre na świecach i ciśnienie na cylindrach. Jeżeli ok to dalej można szukać
Żeby to rozdzielić musisz zdemontować jeszcze napęd rozrządu i rozkleić konsolę z wałkiem od reszty głowicy.Coś kojarzę że tam nie ma uszczelki tylko klej.
Dostała się woda ? skąd, z układu chłodzenia, czy z kałuży ? Głowicę sprawdza się na szczelność i ewentualne pęknięcia, nie wymienia od razu na nową. Uszczelki oczywiście obowiązkowo nowe
Mi się udało rozebrać to na parkingu pod blokiem, ale poległem na odrywaniu obudowy nagrzewnicy od wygłuszającej maty bitumicznej. Nie bardzo da się to źle złożyć, można źle odpowietrzyć. Chyba, że klapy są połamane albo źle podpięte, ew. mogli nie założyć gąbkowej uszczelki i zimne powietrze może opływać nagrzewnicę bokiem, zamiast przez nią przepływać....
Planowanie stosuje się w dwóch przypadkach: - przy wymianie uszczelki pod głowicą stosuje się tzw. zabielanie, czyli minimalne zebranie materiału celem wyrównania powierzchni przylegania; - planowanie, czyli obniżanie głowicy celem zwiększenia ciśnienia sprężania podczas prac tuningowych silnika. Tutaj ciężko orzec ile, niemniej istnieją ograniczenia...
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Oszlifuj króciec porywy zaworów nie będzie wyciekać olej. Z tym airboxem akurat nie robiłem sprzęta więc trzeba przymierzyć czy wejdzie. 1. wywalić kostki emulatora i siano emulatora bo zajmuje miejsce i poukładać przewody wtedy powinno być widać kolektor ssący. Mając w ręku: http://www.phjacus.pl/447-Trojnik-rozdzi... plus http://www.phjacus.pl/Y75-BARRACUDA-Wtry...
Jeżeli nie było to wcześniej ruszane, to kłopoty sa takie jakie masz. Rozbierałbym to całe na twoim miejscu. Zwróć po prostu uwagę co jak z czym sie schodzi i poskładasz z powrotem tak jak być powinno.
Sprawdz chlodnice czy równomiernie sie nagrzewa, być może jest częściowo zatkana.
Złom totalny.
Masz przedmuchy do "skrzyni korbowej". Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową .
mechanik masy posprawdzał-i kabelki od gazu przelutował bo wszystko było na skrętki i izolacje,tylko kolega zapomniał dodać że rok temu to samo prawie miał immo wywaliło i teraz też Dodano po 3 a jeszcze jedno samochód pracował godzinke na różnych obrotach,wętylator załączył się pare razy,głowica była robiona po to że miała na 1 cyl. 9 na 2cyl 7 na3...
Nie kombinuj, zakładaj tak jak jest, wyreguluj zawory i jazda. Nie widzisz jaka tam jest "wielka" komora?
Silnik na monowtrysku? Czy masz już MPI?
Witam.W tym modelu silnik 1.1 jest bezkolizyjny.Ale czy po wymianie uszczelki pod głowicą staje się kolizyjny czy nie?Wiem że ma na to wpływ ile zostaje "zebrane" podczas planowania.Ale czy przy niewielkim szlifie jest szansa by pozostał bezkolizyjny?Ile trzeba "zebrać" by ten silnik stał się kolizyjny?
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
Niestety UPG na 100%. Miałem to samo ostatnio w punto 1 ojca. Po zmianie uszczelki i planowaniu głowicy ciśnienia w układzie praktycznie nie ma
Do uszczelnienia skrzyni biegów, podczas jej składania, użyłem oryginalnej wysokotemperaturowej uszczelki silikonowej o numerze: 71753861 zakupionej w ASO (jest to po prostu silikon wysokotemperaturowy w tubce - jak pasta do zębów). Momenty dokręceń śrub skrzyni Fiata Pandy zaczerpnąłem z Internetu i bazowałem na skrzyni C514 Fiata Punto II (parę momentów...
Jeżeli jest to na I-szym cylindrze, to wielce prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W silnikach FIRE (uno, sc, cc, punto i t.p.) właśnie na pierwszym cylindrze "leci" po jakimś czasie uszczelka...
Sprawdzone wszystko 2 godz jezdzilsmy z kompem podlaczonym po miescie i nadal nic niewiem a zaraz pol silnika bedzie mialo nowe czesci dodam ze problem zaczol sie po wymianie uszczelki pod glowica
Samochód mam od 6 miesięcy i przez ten czas zrobiłem 3 tys km i zaobserwowałem taki ubytek dopiero po ochłodzeniu się otoczenia . Jakoś tym się nie przejmuje bardzo bo żadnych oznak uszczelki pod głowicą nie widzę . Może jest gdzieś chłodnica nieszczelna albo po prostu Punciak "lubi " mieć min 🤣
Pasek na zdjęciach wydaje sie zaolejony, a tak nie może być, ponieważ olej paskowi szkodzi. To wiem. Bo tu następna usterka sie ukazuje. I kolejna ściema mechanika. Wczoraj oddałem te auto na wymianę uszczelki pod pokrywą. Podobno wymieniona. Ale jak dla mnie to nie prawda. Z silnika dalej cieknie i myślę że wyciek z uszczelniacza wału korbowego, bo...
Kilka dni temu rano przy kilkunastu stopniach na minusie odpalam punto i wyruszam po 15 km, coś strzela. Bylem pewien ze to z tłumika i jadę dalej dopóki nie zapala się czerwona lampka od temperatury, podnoszę maskę i znajduje rozerwany wąż przy nagrzewnicy, Myślę ze przyczyną może być jakiś kawałek lodu który gdzieś przy odpowietrzniku sie zakleszczył,...
Może diabeł był blisko? :D Sprawdź czy to nie wina uszczelki pod głowicą
Fachowiec najpierw będzie chciał ją uszczelnić,bo może wystarczy uszczelki powymieniać.Później próba szczelności i napełnianie jeśli wszystko będzie OK.Koszt takiej wymiany ok.300zł.Jeśli nie...to szukają dalej.Taką procedurę przedstawił.Tylko co jak się okaże,że uszczelnienie sprężarki nic nie pomoże,tylko regeneracja.Płacił będę podwójnie?Najpierw...
Witam! Mam następujący problem: W moim fiacie punto mkI z silnikiem 1.2 75km na wielopunktowym wtrysku dałem do splanowania głowice przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Po tym zabiegu dosyć znacznie podniosło się ciśnienie sprężanią do ok. 15atm na każdym cylindrze. Wszystko było by dobrze gdyby nie to że silnik na wolnych obrotach zaczął lekko...
Witaj U mnie było to samo i okazało się że czujnik temperatury, a raczej jego mocowanie uległo destrukcji. Uszczelki prawie nie było, obudowa prawie cała (przy styku z korpusem) więc nie było oznak uciekania płynu, ale tamtędy układ się zapowietrzał. Wymieniłem czujnik (wraz z obudową) (koszt około 100zł - jak ręką odjął. Mam punto 2 2001 8v 60km. Mam...
wymieniłem uszczelki na kolektorze ssacym , sprawdziłem szczelność kolektora mocując go do plaskiej powierzchni bakielitu, skrecajac miejsce przepustnicy tez wyciętym bakielitem. pozostałe otwory tj wejscia na wtryskiwacze , wejscie na map sensor ,wejscie na weżyk podcisnienia .następnie podałem powietrze i pelna szczelność . pomyslałem ze to jest kolektor...
Problem ten jest bardo prosty do rozwiązania wymieniając komplet uszczelek zacisków hamulcowych i oczyszczenie rowków do których te uszczelki się zakłada i nic więcej
Też tak miałem w mazdzie, lecz podczas wymiany uszczelki pod głowicą doszła połowa zaworów.
Zobacz czy nie ubywa płynu chłodniczego. Jeśli tak uszczelka pod głowicą się wypaliła. Uszczelka pod głowicą była wymieniana, przejechałem na niej 25 000 km. A płynu chłodniczego nie ubywa. Wentylator załącza się normalnie. Dodano po 2 Typowy objaw przedmuchanej uszczelki pod głowicą, ale mój tak przez 5 lat dymił i płynu nie ubywało... te Punta chyba...
Odkręciłem wyleciało ok. 100 ml paliwa. Umyłem wytarłem i założyłem na silikon czerwony (Chyba mi się zdaje ale powinna być w tym wężyku uszczelka bo taki rowek ma ale uszczelki nie było). Z czym on jest połączony?
Co do uszczelki pod głowicą to podjedź na normalny warsztat i sprawdzą . Powinni mieć tester z płynem koloru niebieskiego , wlewają do menzurki zaciągają opary z odkręconego zbiorniczka i jak zmieni barwę na zielony to znaczy że wywalona uszczelka pod głowicą . Na portalu aukcyjnym testery są od 30 zł . Dzięki, ale jestem za granica, tutaj sprawdzenie...
UPG to częsty problem tej marki? :D Jak w każdym w którymmechanik zapomni kupić porządnej uszczelki i nowych śrub :)
u mnie 99r. ślady korozji widać koło górnych rogów uszczelki przedniej szyby poza tym jest ok
Proszę o opinię. Po wymianie uszczelki pod głowicą i złożeniu podzespołów samochód nie pali! Iskra tylko na cewce od 1 i 4 cylindra. Zasilanie cewek jest! Po zamianie doświadczalnie kostek na cewkach iskra na drugiej się pojawiła. Sterownik iaw 18f.b4 a schemat z auto daty i wszystkie do jakich dotarłem pokazują iż pierwsza cewka otrzymuje masę z pinu...
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Zapomniałem napisać że jak demontowałem kolektor ssący na wywiercenie dysz do gazu zmieniłem wszystkie uszczelki na nowe, także tą do serwa, więc raczej ciężko aby tu była nieszczelność. Da się coś sprawdzić na komputerze i MES co by rozjaśniło sprawę?
Niestety może to być uszczelka pod głowicą,płynu Ci ubywa? Sprawdź testerem na szczelność uszczelki koszt takiego testera na allegro 15zł. do 20zł. Optycznie zobacz czy nie ma śladów oleju w płynie chłodzącym. W najlepszym wypadku termostat się nie otwiera czego Ci życzę.
Nasze jedynie miały wymienne uszczelki pod głowicą (LPG)tak z poważniejszych napraw , ale jak bierze olej to fakt albo uszczelnianie = pomalutku generalka lub przeszczep
ale tulejki wymieniałem 2 tygodnie temu, wraz z bendiksem i szczotkami. Doktora nie lałem, auto 12 lat u mnie. Jedynie co to gęsty olej 20w50 mineralny (brał go a nie znałem rok temu przyczyny) ale po wymianie uszczelki pod deklem bierze go połowę mniej. (jeszcze delikatny wyciek spod filtra, ale tym się zajmę za 2 tygodnie od razu z jego wymianą, też...
Chciałem dokończyć, może komuś się przyda. W parowniku uszkodziła się uszczelka i płyn przedostawał się do kolektora ssącego. Po naprawie parownika nadal występowało szarpanie i układ ogrzewania się zapowietrzał. W końcu po przejechaniu 70 km zauważyłem że spaliny wydobywające się z rury wydechowej zostawiają ślad na jezdni. Zdecydowałem się na zdjęcie...
Tak na dobrą sprawę to należałby zacząć od sprawdzenia co jest na tej świecy - płyn chłodzący, olej czy benzyna. Z wcześniej opisanego powodu, częstą usterką silników FIRE w Puntach mk.1 jest uszkodzona gładź I cylindra. Z drugiej strony w wiekowych egzemplarzach zdarza się pęknięcie membrany w podciśnieniowym regulatorze ciśnienia paliwa, a o przedmuchu...
SPI miało metalowy kolektor, w MPI jest plastikowy, stąd uszczelki są inne, nie spotkałem się taką przekładką. Kolektor z MPI 75 (Punto 75) był wymienny, ale ten z Punto II/Pandy II MPI to nie pomogę.
Nie nie nie...! Nic z tych rzeczy ! Ponieważ miałem kiedyś taki przypadek gdzie załatwiłem nową głowicę właśnie przez odwrotne założenie uszczelki, to mam już z tyłu głowy i zawsze kilka razy sprawdzam. Poza tym nie wiem czemu ale w tym 1,2 nie dało się tej uszczelki odwrotnie założyć. Uszczelka siedziała prawidłowo zatem jedyne co mi przychodzi do...
nie robię żadnego idioty tylko ci mówie ze w takim popychaczu jest kulowy zawór zwrotny i olej nie wypłynie sam tylko musisz taki popychacz nagrzać wtedy wypływa olej i masz popychacz bez oleju montujesz i wtedy dopiero się skompensuje jarciu co do uszczelki to poczytaj o tym a zobaczysz jaka prawda
uszczelki punto uszczelki peugeot uszczelki volvo
awaria ekspresu philips samsung pralka uszkodzenie restarty centrali
ariva reset zmywarka whirpool mruga start
Czy wakuometrem sprawdzę ciśnienie sprężania? Jak wymienić fartuch w pralce Candy CS3 1052D2-S?