Witam wszystkich, mam problem z Puntem II 1,9D nie spotkałem na forum identycznego problemu więc pytam Was koledzy: Mam Punto II 2003 rok 1.9D od roku czasu, pojawia się problem (kontrolka silnika) oraz falowanie silnika na wolnych obrotach - nawet potrafi zgasnąć, w czasie jazdy jest wszystko ok, jest moc, jest przyśpieszenie a jak odpuszczę pedał...
Witam! Nie wiem jak u Ciebie jest ze wspomaganie układu hamulcowego. Ale w przypadku pompy hamulcowej podłączonej do podciśnienia tak jak parownik mogą wystąpić problemy przy nieszczelności przewodu łączącego pompę jak również nieszczelności samej pompy. Wtedy podobno zasysane jest lewe powietrze i występuja wymienione objawy czyli nierówna praca na...
ale to na wolnych tez mi sie zawieszaja obroty na wolnych i to na postoju tez...
Witam. Co może być jak Punto na wolnych obrotach przebiera? Gościu mówił, od którego kupiłem, że trzeba przepalić silnik bo niby stał 2 miesiące nie użytkowany.
WITAM MAM FIATA PUNTO ROK 97 SILNIK 1.2 Z INSTALACJĄ GAZOWA OBJAW JEST TAKI ZE WOLNE OBROTY NA BĘZYNIE 1600 A NA GAZIE 1800 WSZYSTKO BYŁO SPRAWDZONE SĄDA LAMBDA WSZYSTKIE CZUJNIKI , KOMPUTER NIE WYKAZUJE ŻADNYCH BŁĘDÓW , JUŻ NAPRAWDĘ NIE WIEM CO JEST GRANE PROSZĘ O POMOC.
W sterowniku jest ustawione tak by przełączał się właśnie gdy spadają obroty.zawsze jadę sobie na PB i powiedzmy na jakimś skrzyżowaniu naciskam przełącznik by po ruszeniu zmienił się na lpg. Zawsze przełącza się na lpg przy zmianie biegów.Jednak gdy jadę już z jakąś prędkością i obrotami i naciskam przełącznik PB/LPG wtedy nie chce się zmienić nawet...
Punto 1 (98) 1.1 przebieg 89tyś. Od pewnego czasu mam kłopot z ładowaniem. Alternator zaczyna "mruczeć" (nie znajduję lepszego określenia) i szybko się robi gorący. Mam w samochodzie wpięty pod zapalniczkę wskaźnik napięcia (urządzenie mało wiarygodne ale odczyty z miernika potem) , i tak - przy sprawnie działającym układzie na wolnych obrotach , włączone...
Witam, sytuacja wygląda następujaco: Punto2 '02 akumulator od nowości 50Ah; napięcie przy wolnych obrotach bez obciążenia ok. 13,91V, przy wyższych obrotach rośnie o kilka setnych V (13,96) i utrzymuje sie stabilnie niezależnie od obrotów. Przy włączeniu samych świateł spada do ok. 13,77V (na obrotach 13,81V). Napięcia mierzone na klemach (połączenie...
Dzisiaj z rana auto po odpaleniu wydało dzwięk z nagrzewnicy (bulgotanie). Pomyślałem ,że może być to wina zapowietrzonego układu. Postanowiłem więc przy okazji wymienić płyn chłodniczy. Po wymianie i odpowietrzeniu nadal słychać bulgotanie. Jak stoi na wolnych obrotach to nie słychać tego wcale. Podczas dodawania gazu zabulgota i przestaje wraz ze...
W zależności czy masz MPI czy SPI spod korpusu przepustnicy/wtryskiwacza oprócz przewodu do serwa idzie jeszcze 1 lub 2 przewody podciśnieniowe - do czujnika MAP i regulatora ciśnienia paliwie na listwie (MPI). Sprawdź czy te przewody nie są popękane. Czy wolne obroty na ciepłym silniku trzymają się w okolicy 650 rpm, czy są wyższe?
Każdy jeden będzie wymagać jakiś obrotów. Zrób przekładnię 3:1 i będzie dobrze.
Witam państwa! Mam taki problem ze swoim puntem II. Otóż od pewnego czasu auto gaśnie na wolnych obrotach. Efekt jest taki jakbym wyłączył silnik stacyjką. Wymieniłem już kable i świece, podmieniłem cewki, wymieniłem przepustnicę i stacyjkę na inną, używaną, wymieniłem także sondę lambda... i nic. Wszystko jest tak jak było tzn. auto gaśnie na wolnych...
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji. Zakręć gaz i...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
słyszałem że punto do 1996 ma ocynkowane balchy a juz po 1996 juz lipa.Czy to prawda? bo chyba jednak zdecyduję się na punto. Nic takiego nie słyszałem, z tego co wiem to wszystkie mają, podobnie zresztą jak np. Astry II, które rdzewieją na potęgę mimo że są ocynkowane, więc nie zwracałbym na to zbytnio uwagi. Nie ocynkowane mogły być "bida-wersje"...
Witam Mam problem z obrotomierzem w moim Punto. Objawia się to tym, że po wyłączeniu silnika obrotomierz zostaje w pozycji wartości wolnych obrotów tj. ok 800. Po ponownym odpaleniu obrotomierz zaczyna swoją pracę właśnie od tej pozycji, i tak po całym dniu wskazówka może zawędrować do pozycji "7000" i tam pozostać. Zauważyłem, że jeśli przed uruchomieniem...
Witam. Twoja konfiguracja Bingo-M nie jest optymalna. Sonda lambda powinna oscylować na wolnych obrotach (0,1 - 0,9 V), a nie stać na bogatej mieszance. Zmniejsz dawkę na reduktorze bądź przestaw wartość 'minimalnego otwarcia silnika krokowego na biegu jałowym' z -10 na -15 bądź więcej, żeby uzyskać prawidłowo oscylację sondy na wolnych obrotach (kwadracik...
Gdy załącza się wentylator chłodnicy naturalnym jest, że alternator dostaje dużo większe obciążenie, a co za tym idzie automatycznie silnik dostaje też większe obciążenie, czyli spadają obroty. Ale w tym przypadku jest to za duży spadek obrotów. Może to być spowodowane źle działającym silniczkiem krokowym, który jest odpowiedzialny za utrzymywanie stałych...
Witam! Parę dni temu rozkręciłem parownik Tomasetto AT-07 aby wymienić membrany i uszczelki (auto często gasło na lpg). Po rozkręceniu stwierdziłem że gumy są w dobrym stanie a i parownik nie jest w cale stary (jestem właścicielem samochodu dopiero od paru miesięcy) więc bez ruszania membran wyczyściłem szlam i inne zabrudzenia. Złożyłem parownik i...
Chciałabym odświeżyć temat, bo jak widzę, i tak każdy ma ten sam problem z Puntem. Posiadam mój samochód nieco ponad pół roku, to silnik 1.2, 8V z instalacją gazową i cóż, nienawidzę go z całego serca. Kupiłam tanio, ale w tej chwili łącznie z naprawami, dwoma kompletami kół etc. wydałam na niego łącznie około 9000 zł. Co się dzieje? To, co u wszystkich....
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wahania wolnych obrotów. W mojej fabii wolne obroty są bardzie stabilne...
ok jeszcze raz dzięki sprawdzę ten rozrząd bo może coś źle ustawiłem a korzystałem z tej stronki
No to odkręciłem te przepustnice. Posmarowałem silikonem wysokotemperaturowym, poskładełem wszystko i samochód nie ma wolnych obrotów. No to zdejmuje wszystko z powrotem i kawałek tego silikonu wpadł do kolektora. Czy silnik uszkodzi się od małego kawałka gumy ?
jeżeli przed montażem było ok to śmigaj do gazownika. Nie napisałeś czy bezpośrednio po montażu auto zaczęło szaleć czy musiałes chwilę pojeździć zanim powstały problemy. Jeżeli bezpośrednio to być może panowie gazownicy zastosowali zbyt małe oczko w mikserze i jest bardzo zdławiony przepływ powietrza ewentualnie na uszczelce pod mikserem nie powiększyli...
Witam. Mam problem z wtryskami. Posiadam fiata sc po swapie na 1.4 16v na elektronice punto1 1.2 16v. Na tej mojej listwie z wtryskami silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Mam drugą listwe od auta kolegi po takim samym swapie i na tej jego wszystko jest dobrze. Może ktoś wie co jest nie tak. Model moich wtrysków to IAW 045. Na drugiej stronie...
Witam. Proszę o pomoc!! Punto II 1.2 16V sterownik omvl dream XXI N parownik omvl - G. Problem polega na szarpaniu wypadaniu zapłonu przy gwałtownym ruszeniu, wolne obroty - wszystko ok. Jak dodaję gwałtownie gazu (na postoju) to mocne braki w zapłonie. Oczywiście na benzynie tego nie ma. Podczas jazdy gdy delikatnie wciskam gaz to wszystko ok, problem...
witam co może być z punciakiem brakuje mu mocy podczas jazdy auto odpala na dotyk na wolnych obrotach chodzi równo.Sprawdzałem rozrząd pompę paliwa wydech filtr paliwa wszystko jest ok.
Ogólnie... Gorszego gówna nie dało się założyć jeśli chodzi o reduktor, bo nie ma w polsce gorszych gówien. Komputer jeśli pracuje dobrze (pewnie chodziło o nazwę VOILA a nie VIOLA) to nie powinno dochodzić do załamania obrotów, chyba że coś te majstry źle podłączyły, albo mieszanka się nie doregulowuje prawidłowo. (Po klasie wszystkich montowanych...
Posiadam Punto 96r do którego założyłem instalację gazową. Po roku użytkowania samochód zaczął coraz więcej palić - doszedł do ponad 14l. Ten który ten gaz zakładał stwierdził, że trzeba wymienić filtr powietrza, świece, wyregulować i będzie ok. Niestety nic to nie dało i przy następnej wizycie stwierdził, że ...sonda lambda. Wymieniłem sondę na nową...
Witam Otóż samochod odpala i na zimnym pracuje idealnie. Wkreca sie na obroty wszystko ok, na wolnych obr. super. Zagrzeje sie i włączają sie wentylatory, i nadal bedzie pieknie pracowal na ciepłym na wolnych obrotach, ale w momencie kiedy tylko lekko dodam gazu i puszcze obroty szaleja. Same skacza z 1000 do 3000, i nie da sie tego powstrzymac. Podpiety...
Jak układ jest przytkany (zwłaszcza po zastosowaniu jakiś uszczelniaczy, a to częste w Puntach, bo nagrzewnica lubi cieknąć, a jej wymiana jest kłopotliwa) to na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie i nie ma wystarczającego przepływu płynu przez nagrzewnicę żeby było wyczuwalne ogrzewanie, na wyższych obrotach zwiększa się przepływ płynu i zaczyna...
Witam, mam problem z gazem, gdy odpalam silnik jest wszystko ok, ale po przejechaniu około 3km. silnik zaczyna gasnąc na wolnych obrotach i tak dziwnie buczy jak podtrzymam go na obrotach, po przejechaniu ok 10 km. już jest dobrze, gdzie szukac problemu, zaden mechanik mi nie doradził co zrobic, dla nich to czarna magia
Witam ! Mam problem a mianowicie wystepowaly szarpania silnikiem i gasl na wolnych obrotach czy to na benzynie czy na gazie, wczoraj zostal zmieniony silniczek krokowy i mozna powiedziec ze wszystko wrocilo do normy lecz tylko na benzynie na gazie chocby sie uparl to nadal gasnie na wolnych obrotach ( gdy sie pusci pedal gazu ). Podczas jazdy wyzej...
Witam, mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać. Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy,...
Witam. Mam dość nietypowy problem z moim fiatem punto II FL. Nie wiem czy temat umieszczam w odpowiednim dziale, ale sam do końca nie wiem jakiej kategorii jest problem. Sprawa wyglada następująco: Samochód posiada Sekwencyjna instalacje gazowa, i na gazie, zarówno jak i na benzynie auto gubi wolne obroty (600-1100obr/min) natomiast po dodaniu gazu...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
A tą gazownią steruje jakiś komputer. Jest coś takiego: ale tak jak pisałem, zamiast silniczka krokowego jest ręczny register... Dzisiaj rano w miarę normalnie chodził na benzynie, udało się dojechać do pracy, trzymał wolne obroty. Postał i po 16 po wyjściu z pracy gasł na benzynie, trzeba było trzymać obroty pedałem. Teraz wieczorem znowu w miarę...
A jakby chwilowo poprowadzić lewą masę na silnik? Co do czujników silnika, to nie bardzo, szybciej pozasilać bezpośrednio masy tych czujników wprost z ..., tylko że nie mamy schematu połączeń w Palio, i nie wiemy z czego. Niektóre czujniki mogą być zasilane ze sterownika, i łączenie silnika z akumulatorem nic nie da, a niektóre mogą być z silnika i...
Witam mam problem sprawa wygląda tak : odpaliłem auto otworzyłem brame i po 50m zgasł silnik był zimny ale daliktnie traktowałem zimny silnik na lekkim gazie. odrazu chciałem zaplić nie udało sie dopiero po 30/60sek. pojechalem dalej sytuacja sie powtorzyła po przejchaniu 1km. i tak jeszcze z 10 razy. na drugi dzień to samo. nie ma znaczenia czy silnik...
Prawdopodobnie silniczek krokowy regulujący wolne obroty z tym ze w tym modelu nie wystepuje jako częsc zamienna jest razem z całą przepustnicą , spróbuj umyc przepustnice moze cos pomoze , a jeszcze inna możliwosc to ze zasysa lewe powietrze gdzies za przepustnicą.
Witam wszystkich!!! Mam mały problem z moim Fiatem punto rok 1994. Silnik podczas pracy na zasilaniu paliwem działa bez najmniejszego problemu. Komplikacje zaczynają się jednak po przełączeniu zasilania na inst. LPG. Na wolnych obrotach silnik pracuje nie równomiernie. Podczas ruszania musze podnieść obroty silnika do 2tyś i dopiero powoli ruszać. W...
Oto wyniki dokładnych pomiarów: 1. Stan przed uruchomieniem silnika (napięcie cały czas mierzone na klemach akumulatora) = 12,8 V (samochód stał na zewnątrz od tygodnia) 2. Uruchomienie, stan jałowy = 14,07 V 3. Podniesienie obrotów i powród do jałowego = 14 V +- 0,2 V 4. Włączenie świateł mijania obroty ok 700-800 = delikatne miganie ok 2-4 Hz, 14,02...
Założyłem w seicento silnik z Punto I 1.2 16v i mam mały problem, tzn. jeśli samochód jest zimny to ma około 2000 obr. na wolnych, jak się rozgrzeje jest ok. Zauważyłem też że czasami jak ma te 2000 obr wystarczy dodać trochę gazu i puścić i spada do 900. W samochodzie nie ma LPG i jest założony filtr stożkowy.
Witam Dobrze myslałem , wymieniłes centralkie wtrysku do niej nie jest faktycznie potrzebny kluczyk do zaprogramowania .Ale z tego co sie ja orientuje i za każdym razem kiedy wymieniałem klientowi centralkie i wstawiałem czystą (dziewicza potocznie )samochód palił od pierwszego razu - jedynie trzeba było zaprogramowac centralkie do prawidłowej pracy.Procedura...
Podobny "niby problem" miałem w Seicento 1.1 po zamontowaniu oryginalnego obrotomierza.......na oko wydawało się że obrotomierz zaniża.....np. 3000 obrotów na biegu piątym było dopiero przy 120km/h......ale po wizycie w serwisie panowie uświadomili mi iż to jest prawdziwy fakt!!.....a na dowód prawidłowego działania kazali wcisnąć gaz do oporu aż zacznie...
tak jak w temacie silnik pracuje ladnie na wolnych obrotach (na benzynie i gazie miewa drobne czkawki w pracy)ale jak tylko chce dodac troche szybciej gazu to zaczyna sie dlawic -bez wzgledu czy to gaz czy benzyna i po chwili ladnie juz wchodzi na obroty ale jesli to samo wykonam powoli i stopniowo(dodawanie gazu)to nie ma czegos takiego.silnik jest...
tak jest niestety bingo ma problemy i najlepiej aby resetować je przed regulacją doświadczyłem tego na własnej skórze a tak w ogóle masz kolego źle ustawione korekcje szybkości otwierania się korkowca na jałowych dajemy -0 i +0 a pod obciążeniem dajemy -6 i +6 ilości kroków otwierania się masz mniej więcej a co do tps teraz gdy masz opisane jako brak...
Miałem dziurę w łączniku wydechu, na wolnych obrotach nie było słychać różnicy tylko przy dodawaniu gazu chodził jak WRC ;) podobny jest efekt jak się wykręci sondę lambda z kolektora - na wolnych obrotach praktycznie nie ma różnicy w dźwięku silnika. Jeśli jest sprawny to ten silnik chodzi równo i cicho, nic nie "pyrczy".
Do moderacji: Przepraszam że post pod postem, ale edytując poprzedni post i dopisując tylko nowe informacje nie został by on zapewne oznaczony jako nowy/świeży więc nikt by nie widział zmian w tym temacie ;) Witam ponownie ;) Dziś była chwila więc zajrzałem. 1. pytanko Od czego jest ta plastikowa śrubka zaznaczona strzałką? Ponoć po jej wykręceniu i...
Proszę o rade.Zapala śię na paliwie z trudem ,na gazie bez problemu.Na wolnych obrotach pracuje nie tak jak powinien,ponieważ przez tłumnik wydaje dziwne odgłosy jak by pracował nie na wszystkich świecach.Tłumnik niby dobry ,świece i kable wymienione miesiąc temu na nowe.Miałem problem z wtyczką do jednej z cewek ,kabelek był przerwany .Zalutowany został...
Proszę o rade.Zapala śię na paliwie z trudem ,na gazie bez problemu.Na wolnych obrotach pracuje nie tak jak powinien,ponieważ przez tłumnik wydaje dziwne odgłosy jak by pracował nie na wszystkich świecach.Tłumnik niby dobry ,świece i kable wymienione miesiąc temu na nowe.Miałem problem z wtyczką do jednej z cewek ,kabelek był przerwany .Zalutowany został...
uruchomic auto na biegu jałowym,odkrecic korek od zbiorniczka,przy chlodnicy uzupełnic płyn do maximum (nie ma co za duzo)odkrecic odpowietrznik na przewodzie gumowym przy grodzi idacym do nagrzewnicy,czekac az pojazwi sie płyn w odpowietrzniku elentualnie dolewac do zbiorniczka o ile spada ponizej minimum,jak po dłuzszym czasie sie nie pojawia plyn...
Witam, posiadam punto 1generacji z silnikiem 1.1 55km z instalacją gazową. Problem polega na tym że silnik gdy się nagrzeje momentalnie słabnie (nie pali na jeden cylinder) skacze na wolnych obrotach zapala się kontrolka od świec. 3 tygodnie temu wymieniałem świece oraz kable zapłonowe tak że są nówki.Instalacja oraz obroty też były regulowane u mechanika....
Witam wszystkich posiadam punto 1 z 98r silnik 1.2 16v o przebiegu 95tyś.problem mam taki ze silnik odpali ale jak dodaje gazu to gaśnie albo chodzi tak jak na wolnych obrotach.Czujnik położenia wału jest nowy.Czy mógł przeskoczyc pasek rozrządu po ostatnio nie wiem czemu i nadal sie zastanawiam po dodaniu gazu urwały się sruby od koła zamachowego i...
Jest taki problem w aucie potencjalnej teściowej. Była u mechanika bo wykopcił jej cały układ chłodzenia i przy okazji napomniał jej że trzeba wymienić MAP sensor bo nie trzyma wolnych obrotów. Zanim zdecydowała dać się skroić jak za zboże zbadałem sprawę, czyli zmierzyłem woltomierzem Map sensor zasysając rurkę ustami, i okazało się ze wszystko jest...
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. Mam taki problem z moim punciakiem rocznik 1995 silnik 1.1. silnik na wolnych obrotach spada na obroty 400 i ledwo chodzi na luzie, wcześniej działo się tak tylko jak silnik był zimny ( wtedy gasł ale były chłodniejsze dni) teraz jest też tak samo na silniku gorącym. na wyższych obrotach...
Witam. Mam na dzisiaj następujący problem, wiem że sporo podobnych sytuacji było opisanych na forum, ale ciężko tam znaleźć odpowiedź co po kolei sprawdzić, a jeszcze ciężej jakie wartości poszczególne czujniki powinny w jakich warunkach wskazywać. No chyba że coś mi umknęło... Od początku to było tak: kropek pojechał sobie do mechanika w celu remontu...
Winny nieprawidłowej pracy były wtryskiwacze gdyż auto posiada gaz, na drugim i czwartym cylindrze praktycznie nie pracowały, przytarty silniczek krokowy, który czasem potrafił zadziałać. Dopiero wymiana zespołu przepustnicy czyszczenie ultradzwiękami wtrysków dało możliwość wczytania koła fonicznego, i ustawienia wolnych obrotów.
Mam Fiata Punto II z 2004 roku. Akumulator mam praktycznie nowy, a mimo to bywa, że mam problem z odpaleniem auta na silnym mrozie (poniżej -15). Auto ma sporo nabite jak na ten rocznik (220kkm), do tego w gazie od nowości. Problemem nie jest sam zapłon, bo zawsze palę na benzynie. Problemem jest słabe (czasami bardzo słabe) kręcenie rozrusznika. Wiem,...
Witam. Ostatnio mam problem z autem. Po przekręceniu kluczyka kontrolka akumulatora świeci się razem z innymi i gaśnie (tak jak inne od np abs itd) a powinna dalej świecić póki silnik nie zostanie uruchomiony. Przy włączonym zapłonie wspomaganie już działa bez włączonego silnika. Dzisiaj zauważyłem (już ciemno), że na wolnych obrotach światła słabiej...
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
1. Odpal silnik i niech pracuje na wolnych obrotach. Kontroluj temperaturę węży dochodzących do chłodnicy. Jeżeli temperatura jednego z gumowych węży zacznie się podnosić to będzie oznaczać że termostat otworzył się i pracuje prawidłowo. 2. Nalej płynu chłodzącego do pełna (pod korek) do zbiorniczka wyrównującego. Uruchom silnik i trzymaj go na obrotach...
witam wszystkich mam problem z samochodem punto 96 r model 75 jestem mechanikiem od kilku lat i takiego problemu jeszcze nie miałem klient przyprowadził do naprawy punto silnik pracuje ładnie na wolnych obrotach na wysokich się dusi brak mocy jak by nie palił na dwa gary . klient chce wymianę silnika ok montuje drugi silnik odpalam jest to samo dusi...
Witam, Fiat punto 2 1.2 8V, zamontowalem sobie LPGTech-a 204 + Valtek czerwone . Nie moge natomiast tego skalibrowac i nie wiem w czym problem. Lacze sie ze sterownikiem, podaje parametry. Obroty, lambde temperature i (pod)cisnienie czyta wlasciwie. Rowniez cisnienie gazu prawidlowe. Wlaczam kalibracje, najpierw proba dla dwu cylindrow rozpoczyna sie...
Witam jak w temacie.Autko zapala bez problemów po zapaleniu miga lampka "mil"jak dodam gazu to powyżej 2000 obrotów autko zaczyna falować obrotami,dodaje i spada a pedał gazu wciśnięty do dechy, lampka "mil"zaczyna wtedy świecić cały czas.Gdy puszczę pedał gazu to autko równo chodzi na wolnych obrotach i lampka zaczyna zaś migać.Podłączenie kompa nie...
Witam wszystkich. pisałem w tej sprawie na forum fiata ale nikt nie potrafi mi pomoc dlatego zasięgnę waszej opinii. Więc zaczęło się tak. W drodze do pracy podczas jazdy zapalił się airbag po dojechaniu stwierdziłem że mam rozładowany akumulator. po pracy odpaliłem z pychu wróciłem do domu naładowałem akumulator i po odpaleniu miałem jakby zanik napięcia...
Sterowanie uzależnione jest od prędkości obrotowej silnika i dawki paliwa. Na wolnych obrotach ,,sztanga" powinna zostać wciągnięta do oporu. Jeśli nie to może gruszka nie jest szczelna albo zacina się geometria w turbinie. Wysterowanie zaworu turbiny na wolnych obrotach wynosi ok. 60-80% ,wynika to z mapy wysterowania zaworu.
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
Na pewno sprawdzasz to na wolnych obrotach. Jeżeli na wolnych obrotach masz 13,8 przy włączonych światłach to wszystko jest OK. Fiaty tak ładują.
A co na to sterownik ECU? I co to są ustawienia wzorowe? Budując instalację LPG dostosowuje się reduktor i dysze wtryskiwaczy do mocy silnika, a potem kalibruje się sterownik. Kalibracja polega na ustawieniu wstępnym mnożnika czasu wtrysków a potem kalibracji w różnych warunkach drogowych. Obserwuje się, czy sterownik w danych warunkach jazdy próbuje...
Prędkość przekłamuje ale nie więcej jak 10% zawyża. Faluje tylko na wolnych i zamiast ciągłych 750RPM jest w granicach 650-900. Zanim zacznę "psuć" przepustnicę ktoś może wie czemu po włączniu wentylatora silnik zaczyna inaczej pracować? Właściwie nie sprawdzałem jakie wtedy leci napięcie z alternatora oraz na wolnych jakie jest przy włączonym ogrzewaniu...
Witam mam problem który polega na tym że jak jadę lub na postoju to samochód sam dodaje gazu tak na około 2700 nie raz tez przy zmianie biegów trwa to nie raz 2-3 minuty i same spadają do około 800 na wolnych obrotach nie faluje dzieje się to tylko raz kiedyś proszę o pomoc fiat Punto 2 1.2 8v Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic...
I co stojąc na światłach i dodając gazu korekta "po obrotach" ma go dolać? Pomyśl co piszesz. Nie, bo to jest mapa 2D (jeśli jest) - obroty i MAP, więc sama "przegazówka", bez obciążenia, może wręcz wymagać zmniejszenia mnożnika. Ja tam wolę instrukcję i dokumentację techniczną od filmików promocyjnych. Ale nawet na tym filmiku widzisz mapę korekcyjną...
Skaczace wolne obroty, gasniecie lub za wysokie. Najczestrza przyczyna to uszkodzony silniczek krokowy lub zanieczyszczony. Demontaz - odlaczyc akumulator, odkrecic obudowe filtra powietrza, odłączyć wtyczke silniczka krokowego, odkrecic dwie popier..... srubki ze specjalnym nacieciem gwiazdkowym (przedtem zakupic nowe takie same srubki lub zamiennie...
Mam instalację I generacji, wtrysk wielopunktowy. Przejechałem 90000 km z tego na LPG 50000. Ostatnio pojawiły się problemy z jazdą na benzynie. Silnik nie przyspiesza, nierówno chodzi na wolnych obrotach. Po zdjęciu klemy z akumulatora na 15 minut wszystko jest O.K. do czasu, aż nie nie przełączy się na gaz i nie przejadę kilkunastu kilometrów. Założyłem...
punto resetuje sie przez zdjęcie klemy na kilka minut ale musisz to zrobić zaraz po wyłączeniu zapłonu. jesli masz problem z emulacją sondy to poprostu odłacz sonde porzez przekażnik. przewód sondy od strony ECU pozostaw lużny nie pdpinaj tam zadnej masy . Dodano po 16 jesli niema emulatora wtryskiwacza to podczas jazdy na gazie bedzie swieciła lampka...
witam!! problem tkwi w tym że alternator podaje 19.5V na wolnych obrotach i chciałem się upewnić czy to napewno regulator napięcia. Jeszcze jedno pytanko czy regulator z punta 55 z 95r (alternator z wentylatorem na wierzchu) jest taki sam jak z rocznika 99. z góry dzięki i pozdrawiam.
Mam pytanko Punto 2 rok 2000 muszę wymontować mechanizm wycieraczek na przodzie oczwiscie bo chyba mi się zatarły bo jak właczę na wolnych obrotach to przy powrocie tak szorują nie działają płynnie.Jak to wymontować i gdzie najczęsciej się zaciera i czy to sie czymś smaruje.
Posiadam problem z gazem w punto I 1.1 96r. Pali mi okolo 10l/100km, na 4, 5 biegu- daje sie odczuc brak mocy (slabo ciągnie), nie wycisne z niego wiecej jak 120 km/h, do tego na wolnych obrotach przy przyspieszaniu np. z niskiej predkosci potrafi "prychnac". Wg. gaziarzy, niby z "autoryzowanego" serwisu- parametry sa ok- emisja spalin (sklad mieszanki)...
a krokowy to nie jest przypadkiem tylko od biegu jałowego ? Będę miał chwilę wolnego czasu to sprawdzę :) no i muszę kupić jakiś bit do klucza w kształcie gwiazdkowym :D
Witam ! Od razu zastrzegam że nie jestem jakimś suuper expertem ale..... kiedyś miałem podobny problem z samochodem tyle tylko że był to fiat punto - objawy podobne - szarpanie i okropny apetyt na paliwo. Powodem okazała się struta sonda lambda - objawy są takie że komputer raz ją przyjmował a zaraz potem odrzucał przechodząc na pracę w stanie awaryjnym....
świece raczej nie . Zainteresuj się poważnie kablami WN. Pierwsza moja porażka to były polskie Jan_MOR- kicha ! Potem załozyłem NGK ale szybko problem wrócił- zawiodłem się na japońcach kilka dni temu założyłem Bosch' a- jak ręką odjął ! Polecam zdecydowanie. U mnie strzały były w kolektor ssący. Najczęściej podczas dodawania gazu po kilku sekundach...
...do tego przy wciskaniu pedału hamulca na wolnych obrotach, obroty silnika nie powinny się zmieniać w sposób zauważalny.
Witam autko w ogóle nie chce chodzić na wolnych obrotach i ciężko wkręca się na wyższe obroty, a z rury wydechowej wydobywa się siwy dym. Kompresja w porządku. Może ktoś ma jakiś pomysł.Kable i świece zmienione.
Witam, jak podłączyć przewody wysokiego napięcia w Punto 2? Odłączyłem i teraz nie wiem jak podłączyć. Kombinowałem trochę z ich podłączeniem ale teraz gaśnie na wolnych obrotach i trudno zaskakuje. ;/ Może gdzieś jest jakiś schemat? Co się stanie jak, źle je podłącze i odpalę silnik? Czy po ich wymianie coś trzeba ustawiać czy tylko odpiąć i dać nowe?
Cześć, dziś jadąc do pracy na 4 rano :/ zatrzymałem samochód przed przejazdem kolejowym i po 2 min. ruszyłem. Usłyszałem jakby gotującą się wodę i gwizd choćby z gwizdka czajnika :/ miałem do pracy jeszcze 1,5km i stoję na parkingu. Płynu nie ubyło tzn jest jeszcze ponad minimum. Ogrzewanie gorące do samego końca jazdy i moc silnika bez zmian. Dodam,...
Witam !!! Mój problem polega na tym ze po wymianie filtra powietrza, kabli, świec, filterka gazu i oczywiście regulacji spalanie nie spadło wręcz powiedziałbym ze sie podniosło (ok 10 l co mi sie wydaje zbyt duzo jak na taki silnik ) poza tym czasami zdarza sie ze gasnie na wolnych obrotach to dzwne ale zwłaszcza przy skrecie. a jak jest zimny to obroty...
Do obydwu kolegów - kiedy ostatnio byliście na regulacji luzów zaworowych? Źle ustawiona instalacja LPG bądź uszkodzona sonda lambda mogą powodować rozregulowanie adaptacji sterownika silnika i trudny rozruch bądź gaśnięcie silnika na benzynie, ale nie będzie to miało większego wpływu na pracę silnika na LPG przy instalacji II generacji. Poprawność...
Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi....
Witam Mam problem z fiatem punto 1,8 hgt nie potrafię zdiagnozować usterki. Na wolnych obrotach nieraz auto nie równo pracuję jakby nie palił na jeden cylinder (nie zawsze).Na wysokich powtarza sie to ale rzadziej. Komputer diagnostyczny nie pokazuje błędów,wymieniłem ,cewki,świece ,lambde ,filtry powietrza i paliwa.po wymianie lambdy przez 1 dzien...
Z reduktorem to za wiele nie szalej, nie jest to takie proste. Samochód nie może się dusić na wysokich obrotach, a wolne obroty ma mieć zbliżone do benzynowych, mogą być minimalnie większe.
Witam. Może ktoś kiedyś próbował się dostać do zegarów w Punto z tyłu Moje autowe dolegliwości to: 1. przy przejeżdżaniu przez progi, podjeżdżaniu pod górkę, intensywnym przyspieszeniu (jak na Punto 1,1 oczywiście;p) itp. zapala się kontrolka ręcznego - przy równej prędkości gaśnie; płyn w zbiorniczku jest w odpowiedniej ilości, zastanawiam się czy...
Silnik w aucie jak wyżej po nagrzaniu na wolnych obrotach pracuje normalnie jednak nie wchodzi na obroty, po wciśnięciu gazu gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu MAP sensora (wtyk 3-pin) samochód pracuje prawie normalnie bez problemu przyspiesza, nie gaśnie, pali sie jednak kontrolka wtrysku. Eliminuje to pompę paliwa najbardziej podejrzana, aczkolwiek...
Witam. Znów mam problem z Punciakiem jak w temacie... Samochód trafił do mnie z objawami uszkodzonego sterownika - taki odczyt z KTS-a, nie dało się go uruchomić, brak iskry, pompka nie ruszała itd. kiedyś tam robiłem innego punto i został mi sterownik, więc podpinam i chodzi - i tu się zaczyna cyrk. Silnik uruchamia się bez problemu, pracuje bardzo...
Witam, mam spory problem z moim Fiatem Punto 1 - mianowicie tydzien temu rano, odpalilem auto, wlaczylem radio i pojechalem do pracy - droga do promu zajela mi jakies 10 minut a w kolejce na prom stalem okolo pol godziny z wlaczonym silnikiem i radiem. Po wjezdzie na prom, silnik zgasilem a radio ( podlaczone bezposrednio pod akumulator ) caly czas...
Tu raczej masz rację. Przejechałem się trochę, silnik się zagrzał i przełączył na LPG. Zgasiłem auto poczekałem chwilę i oczywiście trzeba troszkę pokręcić zanim zapali. Jak zapaliłem nie jechałem tylko zostawiłem na chwilę auto na wolnych obrotach i zgasiłem. Poczekałem chwilę i ponownie zapaliłem i bez problemu poszło. Wychodzi że problem z zapaleniem...
Ok,sprawdzę tak jak radzicie i napisze,jeszcze jedno chciałem dodać,jak auto jest na wolnych obrotach słychać tak jak by silnik nie równo pracował,czyli raz ma większe obroty jak mniejsze może to tez jakaś wskazówka??
W tym układzie zapłonowym kategorycznie nie należy zdejmować "fajek" ze świec na pracującym silniku, grozi to przebiciem cewki, a nawet uszkodzeniem sterownika silnika. pod maską przy gaźniku W tym aucie nie ma gaźnika. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym miejscem gdzie "ręcznie regulujesz obroty"... ale jeśli coś Ci tam "bryzga" to zgaduję, że...
Przyczyna może być zbyt niskie ciśnienie oleju. Wydajność pompy a więc i ciśnienie rośnie wraz z obrotami, więc przy uszkodzeniach w układzie smarowania, na wolnych obrotach może być zbyt niskie aby rozłączyć czujnik. Stan oleju nie ma tu nic dorzeczy. Może też to być uszkodzenie samego czujnika, jak pisze przedmówca, jednak ze wzgl. na ryzyko uszkodzenia...
Witam.Od dwóch dni mam spory problem z instalacją LPG I generacji.Problem pojawił się po wymianie skrzyni biegów jednak wydaje mi się że to tylko zbieg okoliczności gdyż nic związane z instalacja nie było ruszane. Problem polega na tym że samochód na benzynie działa bardzo dobrze jednak po przerzuceniu na gaz silnik pracuje tylko na wolnych obrotach....
Gaśnie także kiedy dodajesz gazu czy tylko na wolnych obrotach bez dotykania pedału? Jeśli tylko na wolnych może być silniczek krokowy który się zacina
Witam. Przejrzałem wiele postów lecz nie znalazłem takiego problemu mianowicie: moje Punto 1.1 z instalacją gazową, gdy jest zimne po odpaleniu na benzynie na dotyk, nawet przy dużym mrozie. Po przełączeniu na gaz (nawet gdy się trochę rozgrzeje) lepiej by nie zgasło na luzie, czy wolnych obrotach bo potem już nie chce odpalić ani na benzynie ani na...
Witam. Proszę o pomoc - posiadam samochód marki fiat punto 1 1,2. Od pewnego czasu głupiał trochę na benzynie wczoraj nie chciał chodzić na wolnych obrotach na benzynie. Dziś pojechałam na stacje paliw żeby dolać mu benzyny i stamtąd już odmówil posłuszeństwa iskra jest paliwo również dochodzi! Błagam pomóżcie, co może być?
OK Punto na razie musi odpocząć. Póki nie zdobędę kolejnej centralki celem wyłapania co się w niej upaliło i dlaczego nic nie zdziałam. W tej chwili mam kolejne auto z małym problemem. Lancia Y10 Selectronic. Rocznik 1994, silnik 1108cc Fire SPI -monowtrysk BOSCH Motronic (cewka 4 biegunowa bez aparatu zapłonowego) + czujnik i koło foniczne na wale....
Jedyna alternatywna możliwość względem usterki wtryskiwaczy (nie koniecznie wszystkich) to zablokowany regulator ciśnienia paliwa. Regulator jest tu przy pompie, a układ paliwowy w konfiguracji "bez powrotu". Jeśli zablokuje się w pozycji zamkniętej, ciśnienie w układzie może nadmiernie wzrosnąć i wtryskiwacze zaczną "popuszczać" paliwo do kolektora....
Problem nastąpił nagle. Silnik nie można uruchomić bez naciśnięcia na pedał gazu. To samo z wolnymi obrotami. Gaśnie jak pedał gazu nie jest naciśnięty. Podejrzewam, że krokowy się zaciął. ale co steruje ten silniczek. Tak samo jest na zimnym i gorącym Poza tym pracuje bez zarzutu, tzn bez problemu wchodzi na wysokie obroty. Warunek to musi być naciśnięty...
Witam jestem od niedawna posiadaczem Fiata Punto II 1.2 8v 2004rok. Od początku zaczęły sie problemy z pracą silnika na benzynie i gazie. Silnik pracuje jakby gubił iskrę na którymś z cylindrów do tego śmierdzi spalinami a na biegu jałowym na wolnych obrotach z rury lecą czarne spaliny. Zmieniłem świece na NGK dobierane pod ten silnik, przewody wn....
Witam mam ten sam problem lecz u mnie po wymianie rozrządu GP chodził godzinę na wolnych obrotach zgasł i wszystko szlak trafił raz chodził dobrze raz nie chciał odpalać rozrząd ustawiony dobrze podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz reaguje gdy (po męczarniach) odpali obrotomierz nie działa auto kręci na wysokie obroty widnieje błąd 0335 po jego...
Witam Parownik Tarterini. Sterownik TEC99 EVOLUTION + AEB426. Jest też emulator wtrysków. Przed nieszczęsną naprawą wszystko działało jak należy. Teraz jest tak sobie. Wyjmowany był silnik z powodu cieknięcia oleju. Po tym okazało się że gaz w ogóle nie działał - brak masy na jednym z przewodów (wyglądało że jest ok ale nie było). Pociągnąłem nowy bezpośrednio...
Dzień dobry, w moim Punto FL Classic z 2009 roku z silnikiem 1.2 8V (60 KM + klimatyzacja) od długiego już czasu słychać dziwne dźwięki, dobiegające z silnika na biegu jałowym i wolnych obrotach, po osiągnięciu temperatury roboczej. Oprócz wyraźnie słyszalnego, niejako prawidłowego odgłosu jednostki, słychać także takie jakby "grzechotanie", słyszalne...
W moim problem trwał z 50kkm zanim się ujawnił czyli padła uszczelka. Jak teraz widać problem w układzie wodnym to raczej bym się pozbył gruza niech inny właściciel się cieszy :D Założę się że na wolnych lekko falują obroty.
1.2 8v to zwykły silnik FIRE, żaden kosmos, jeśli przed wymianą pompy było dobrze tylko ciekło a teraz po wymianie źle to ta "nowa" pompa po prostu jest zajechana i tyle, albo się filtr paliwa zapchał syfem z tej "nowej" pompy. Pompa kupiona na szrocie była faktycznie zajechana ale miała szczelny kosz, nic nie cieknie więc go zostawiłem a wymieniłem...
Dzwoniłem do firmy regenerującej alternatory. Dostałem informację, że też nie powinno być czegoś takiego, że spada na 12.5V na wolnych obrotach. Oddałem więc auto na regenerację. Zregenerowany kompletnie łącznie z obudową i czuję, że jestem tylko kilka stów lżejszy... Na postoju nadal 12.5V kiedy odpalę grzanie szyby, światła i nawiew. Jedynie pod normalnym...
Cześć, mam punto II 1.2 8v 44KW Pierwszym objawem było chłodne powietrze podczas postoju, stania na światłach na skrzyżowaniu, gdy podczas jazdy normalnie grzało. Jakiś czas później temperatura weszła na max, zaświeciła się kontrolka temperatury. Zgasiłem auto, trochę ostygło, kupiłem płyn, dolałem niewiele i pojechałem do domu ale dalej się grzał (do...
A gdy zwiększysz obrotu silnika kontrolka gaśnie? I powraca do stanu "przygaszonego" gdy silnik pracuje na wolnych obrotach?
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku? Płyn dolewałem przy odpowietrzeniu tak że jest płyn. Z tym że przy nagrzewnicy z tego odpowietrznika tylko para leci nic zero płynu. Na rozgrzanym silniku po lekkim odkręceniu korka płyn ze zbiorniczka leci, tak że płyn jest na 100%. Dziwi mnie że kontrolka gaśnie po odkręceniu lekkim...
Pompa paliwa albo silnik krokowy od wolnych obrotów
witaj moze mieszac ,ale ja stawiam na uklad zaplonowy swiece NGK jednoelektrodowe są bdb do tego autka sprawdz jak chodzi zimny silnik na wolnych obrotach jezeli co jakis czas slyszysz taka delikatna przerwe to wymien swiece i kable a objawy znikna wiem bo tak mialem
Własnie wyadawało mi się ,że było bardzo mało i dolałem prawie na maxa ale zauważyłem,że silnik na wolnych obrotach jakoś dziwnie pracuje co jakiś czas pyrcha z rury ale moze tak ma być jedzie dobrze i moc ma co prawda wczoraj tankowałem go na maxa ,może chrzczone paliwo.
cześć wyczyść mixer (jest w filtrze powietrza) - trzeba go podrasować tzn. wkręcić srubkę do mixera tam gdzie jest od wolnych obrotów i z drugiej strony (tam gdzie przylega do przepustnicy) podszlifować, najlepiej dużo zebrać wiertarką ten rowek. mizer do tej gumy od filtra pow. potr. opaską samozaciskową. masz dobre wolne obroty bo gaz nie jest rozrzedzony...
pisalem ze wskazania beda sie wydawaly dobre komputer nie bedzie wskazywal jego usterki a obroty beda chodzic ,,, nie pomylilem sie potencjometr jest wymienny , kilka juz wymienilem ze wzgledu na chodzace wolne obroty podejzewam ze pewna seria potencjometrow miala niewlasciwy kat zamocowania , i pomimo tego ze sa dobre powoduja zla prace silnika
Dziękuję, sprawdzę to jeszcze... w zasadzie wszystko niby jest ok, tylko auto pali coraz więcej... teraz będzie z 12l/100km, co nawet na tak krótkich dojazdach wydaje mi się "ciut" za dużo. Nie zaświeca się żadna kontrolka, silnik nie sprawia problemów przy uruchamianiu (jedynie jak jest ciepły trzeba dodać trochę gazu). Wolne obroty po uruchomieni...
Wczoraj odebrałem samochód od mechanika który był na leczeniu związanym z nierówną pracą jak było wilgotno. Okazało się (a przynajmniej tak mi powiedziano) że przyczyną był niezły syf w zbiorniku, woda i padnięty przez te brudy wtryskiwacz. Działo się to podczas wilgoci dlatego że jak był mróz to wszysko było ładnie zmarźnięte, a jak robiło się ciepło...
problem : na wolnych obrotach co jakis czas 2-3razy/min tak jakby wypadanie zapłonu ; przy jeździe często powyżej 4000 obr odcina zapłon i spada obrotomierz prawie na 0, szarpie. 0 błędów w pamieci sterownika .
Urządzenie diagnostyczne wykaże,ale nie jako usterka.Podczas odczytu parametrow zmierzonych na wolnych obrotach masz mieć podciśnienie koło 260 mmHg (040 bar). Przeważnie skaka w okolicach 280-360 mmHg przy zlym MAP
Witam. Od paru dni mam problemy z pojazdem jak wyzej, mianowicie na zimnym silniku dławi się, szarpie, strzela w rurę i wogóle zachowuje się jak ostatnia świnia... Normalnie jakby dostwawał zapłony do tyłu. Wymieniłem już jedną cewkę, kable, świece, sprawdziłem luz na zaworach... Numery robi i na gazie i na LPG, z tym, że na paliwku jakby trochę mniej....
Wspominałem, że wymieniłem co się dało... Czyli: 1 ewidentnie strzeloną cewkę, przewody, świece, filtr powietrza... Już nie mam pomysłów, sprawdziłem wszystko włącznie z rozrządem, luzami, czujnikami, przewodami itp... Wygląda chyba na to, że problem jest po stronie WN, podpinałem dzisiaj kompa pod sterownik od gazu i na wolnych wskazania sondy powoli...
Witam! Wymieniłem w moim fiacie uszczelkę pod pokrywą zaworów, poskręcałem wszystko ładnie i pojechałem przegonić go żeby zobaczyć czy uszczelka się nie poci... Jechałem 4 kilometry z szybkością 110km/h, potem zawróciłem i jak depłem mu na dwójce (było wtedy 60 km/h na drugim biegu), to stracił moc... Przez chwile pracował równo tylko na wolnych obrotach,...
Witam mam problem z dmuchawa nagrzewnicy podczas włączenia zaczyna silnik trykać na wolnych obrotach wyczyściłem go ale to nie pomogło prosze o podpowieć
skoki są o jakies 3-4 minimetry w góre i w dół Dodano po 4 tak wzrasta na tyle żę włącza sie wentylator i to dośc często , stan płynu jest prawidłowy , na wolnych obrotach też włącza sie wentylator
Witam Na mechanice nie znam się za dobrze, ale mój tata miał podobny problem. Po wizycie u znajomego mechanika wyszło na jaw, że to (jakiś) zawór wolnych obrotów był zapchany. Wystarczył przeczyścić zawór i po kłopocie było. Acha ale ta usterka miała miejce we fiace punto, nie wiem jak jest w mazdzie.
MAP ci leży,definitywnie. Ma się mieścić w zakresie 260-góra 300 mm słupa rtęci ( na wolnych) Na zgaszonym masz miec barometryczne,a więc około 760 mmHg,ale zależy czy mieszkasz w Zakopanem,czy na mierzei wiślanej :) Sterownik zwiąkszył dawkę (ms) bo myśli że jedziesz pod górę (niskie obroty) z częściowo naciśnięta przepustnicą ( małe podciśnienie)...
Dodam, iż dzieje się to tylko wtedy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach , drugi serwis podpowiedział iż winny może być czujnik położenia kierownicy
Witam! Po wizytach u kilku mechaników i nawet w ASO nie stwierdzono w moim Punciaku żadnych usterek, wszystkie parametry w normie i wszystko OK. Tylko co mi po takiej diagnozie jak silnik na wolnych obrotach nie chodzi równo, co jakiś czas pojawia sie szarpnięcie, coś jakby wypadanie zapłonów. Objawy są na gazie i na benzynie. Zauważyłem, że rano, po...
W archiwum czytałem o map sensorach inaczej nie zawracałbym głowy innym użytkownikom. Lewego powietrza auto nie łapie - wymieniłem nawet oringi na wtryskach i uszczelkę pod kolektorem ssącym. Wszystko sprawdziłem jeszcze kilkakrotnie takim areozolem jaki posiadają gazownicy - jest OK. Przewód łączący Map Sensor z kolektorem ssącym jest sprawdzony i...
To faktycznie dziwny objaw, powinna działać od razu jednak deptanie zimnego TD jest dla niego szkodliwe tak jak pozostawianie gorącego silnika po intensywnej jeździe bez przestoju na wolnych obrotach. Twój problem to raczej sprawa mechaniczna więc nie to forum?
Witam. Na forum temat ten był już kilka razy poruszany, ale mój przypadek troche różni się od istniejących tematów. Mianowicie niedawno samochód pracuje na benzynie TYLKO na wolnych obrotach prawidłowo. Każde dodanie gazu powoduje "zduszenie" silnika. Po podłączeniu do komputera wyskakują następuące błędy: *self-adaptive parameters oraz *air-temperature...
sondaa lambda na wolnych obrotach musi cały czas zmieniać swoje wartości po przecinku tj. 0.1 v ,0.3v 08v cały czas musi pracować jak tak nie jest to do wymiany , to częsty przypadek w tych autkach , w co drugim co przyjeżdża do nas na diagnostyke tak się dzieje
Witam, na lampie dramatycznie skakał zapłon, po wpięciu na euroscana jeden błąd wtrysku (jest na gazie drugiej generacji) ale znacznie zmieniały się wartości podciśnienia - map sensor do wymiany, wymieniony, pomogło ok 80% samochód odzyskał część mocy, zapłon niemal stoi już w miejscu na lampie, ale po całkowitym zejściu z obrotów znów zaczyna skakać/...
Mam identyczny problem tyle że w oplu Agili na benzynie po zdjęciu klemy ok po przejechaniu nieważne ilu kilometrów na benzynie ok , bez przełączania na gaz , po przełączeniu na gaz po około 20 km na wolnych obrotach przerywa nawet na benzynie , miałem taki problem około rok temu i znów powrócił wtedy gaziaż wymienił mi listwę wtryskiwacza , parownik...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku rozrusznika. (forum wymaga rejestracji)...
lampka zaczela migac nie z powodu podpiecia pod komputer ale z powodu wykasowania bledow oraz przy okazji adaptacji kola pasowego, gdyby ten co podpinal wiedzial co robi to nie mialbys takiego problemu . temat jak to naprawic jest juz niejednokrotnie opisany na forum tylko troche checi w poszukaniu,, Na rozgrzanym silniku zwiekrzyc obroty do okolo 5000...
No kolego śniady uważam że jesteś w błędzie. Lambda by nie dawała takich objawów. A co do czujnika to ewentualnie czujnik położenia wału i tak w ogóle to jak któryś z czujników nie działa prawidłowo to właśnie na wolnych i wysokich obrotach. Kolego Daro najpierw sprawdź uszczelki a dopiero później jak to nie pomoże to będziemy szukać dalej.
To nie sirbanie a ruch trzpienia silniczka wolnych obrotów, tam własnie memła. Podlej benzyny do kolektora, zobacz czy zacznie chwytać.
Czekałem z tym wpisem aby mieć pewność że Mój samochód jest już sprawny,po naprawie jeżdżę już około miesiąca i wszystko jest OK!Chcę w tym miejscu podziękować vvaldkowi,w Moim przypadku również winne były żle dobrane świece(mistrz założył świece do fiata dukato silnik dwu litrowy)po wymianie na świece polecane do punto2 silnik 1.2 8v wszystkie objawy...
Przymierzam się do założenia instalacji LPG w swoim Puncie, chciałem zmienić auto, ale chyba nic z tego nie wyjdzie. Planowane roczne przebiegi to 20-25 tys. km, 90% na trasie Bielsko-Sosnowiec (1/S1). Chciałbym zasięgnąć opinii co do wyboru warsztatu zakładającego LPG w Bielsku lub w okolicy Bielska i co do samej instalacji (w zasadzie jestem zdecydowany...
A jakie obroty silnika mam na zimnym silniku w momencie szarpania i tego pyrkanie, może wystarczy wyregulować wolne obroty na gazie. LPG jest wymagające co do świec i kabli WN. Ja mam BRC przy starej Vectrze A 1,6 rok 90 najechane grubo ponad 200 000 i SUPER się sprawuje, nie zrażaj się na instalacje tylko poszukaj przyczyny.
Szkoda, że nie napisałeś o tym wcześniej... to teraz masz zadanie bojowe - odłączyć (i zabezpieczyć) kable od alternatora. Jeśli po odłączeniu alternatora problem zniknie to winny jest alternator (ale raczej nie regulator tylko mostek lub zwarcie na uzwojeniach - nie masz czasem pękniętej obudowy alternatora). Jak odłączenie alternatora nic nie zmieni...
próbowałem zamienić przewody i cewki, jednak przy odpięciu któregokolwiek kabla WN słychać zmiane pracy silnika na gorszą-niestabilną, falujące obroty. Przy wolnych obrotach słyszę że silnik nie pracuje prawidłowo, brakuje mu mocy na niskich obrotach, czuć paliwo ale obroty są stabilne na 850 i można nim jechać. po przygazowaniu czasem spadają do 750...
temeratura rośnie, wentylator nie wiem bo na takim odcinku jak jechałem nie zagrzał się na tyle aby włączył się wentylator, klapka ciepłe-zimne też słychać że się zmienia, nagrzewnice wymieniałem na wiosne bo ciekła, więc jest nowa i nie powinna być tego powodem, podpowiem że 2 tygodnie temu był wymieniany rozrząd, robił to znajomy który jest mechanuikiem...