Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
Ogólnie... Gorszego gówna nie dało się założyć jeśli chodzi o reduktor, bo nie ma w polsce gorszych gówien. Komputer jeśli pracuje dobrze (pewnie chodziło o nazwę VOILA a nie VIOLA) to nie powinno dochodzić do załamania obrotów, chyba że coś te majstry źle podłączyły, albo mieszanka się nie doregulowuje prawidłowo. (Po klasie wszystkich montowanych...
Obejrzyj przewody podciśnieniowe (do MAP i regulatora ciśnienia paliwa oraz do wspomagania hamulców). Czy wspomaganie hamulców normalnie działa?
Witam.Mam Fiata punto na monowtrysku mam z nim następujący problem gdy jest auto zimne to pali dobrze i ma dobre obroty ale gdy się zagrzeje to niema wolnych obrotów i gaśnie.Sprawdzone zostały: -silniczek krokowy,cały zespół wtryskowy,map sensor,rozrusznik wszystko jest ok. Ale gdy miałem zepsuty termostat to auto chodziło dobrze,a gdy zmieniłem termostat...
Witam. Samochód jak w temacie. Po uruchomieniu zimnego silnika brak wolnych obrotów i silnik gaśnie jeżeli nie trzymam pedału gazu. Zainstalowana instalacja gazowa, w tej chwili nie pamiętam marki, ale zapala na benzynie więc wpływu nie powinno być. Nagrzany silnik pracuje bez zarzutu na benzynie jak i na gazie, wolne obroty stabilne. Czy to wina sondy...
lambde mierzyłem miernikiem na obrotach jałowych i napięcie pływa od 0,1 do 0,7 V
Podobne objawy (gaśnięcie auta po puszczeniu gazu np. przy dojeżdżaniu do świateł - podobnie jak u ciebie obroty spadały do momentu gdy silnik gasił się) miałem gdy akumulator dożywał swoich dni. Doładuj AKU zewnętrzną ładowarką, a jeśli to nie pomoże - zmień aku na nowy. Na nowym akumulatorze silny spadek obrotów po puszczeniu gazu nie powodował "zapadania...
Witam.A co znaczy że przebiera?
1.3 multijet punto 2013, przebieg lekko ponad 100 tys. Temat zaczął się w lutym - zaczęła mrugać lampka oleju, a komputer podkładowy sygnalizował: "wymień olej". Myśląc, że to tylko przypominajka co 15 tys. i wiedząc, że olej własnie wymieniłem zignorowałem sprawę (tak, wiem GŁUPOTA). Jednocześnie w silniku pojawiły/było/dało się słyszeć klekotania....
Raczej to nie wina żarówki tylko obrotów alternatora w aucie na pewno są wyższe niskie obroty spróbuj pokombinować z przełożeniem np mniejsze kolo na alternatorze.
Nie wiem co masz zrobić by usunąć usterkę, bo jak na razie to nie wiadomo gdzie ona tkwi... choć nie, wiem jak ją usunąć - zmień samochód to na pewno usunie usterkę. Ja Ci próbuję pomóc a Ty jeszcze z pretensjami... co za człowiek :/ Przeczytaj swoją pierwszą wersje to zauważysz że ty o tym regulatorze wspomniałeś. Ja pisałem o regulator wolnych obrotów...
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
Witam. No ja się też podłączę do pytania. Kilka dni temu kupiłem Punto I i mam reduktor Lovato jak na zdjęciu. Dość dużo mi pali gazu ok. 10l, dla porównania Uno 1,4 mi paliło ok9,5l na BRC przy mniej więcej tej samej trasie, myślałem że Punto będzie mniej paliło ? No ale odnośnie regulacji, mosiężną śrubkę miałem wkręconą do końca, na wężu 2 obroty,...
Pompa paliwa albo silnik krokowy od wolnych obrotów
Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
Kąt wyprzedzenia zapłonu. U mnie przy problemie z przepustnicą/TPS wskakiwał na 30 stopni zamiast cirka 5-8 wg serwisówki na wolnych obrotach, to wystarczało by silnik bez pomocy krokowego łapał 2-2,5 tys obr/min. Falowania nie badałem, dość późno kupiłem fejs do samochodu. W każdym razie nie tylko ja miałem 30 stopni, tylko trochę ciężko było to wyszukać...
Zdjęcie wężyka daje dodatkowe powietrze na wolnych obrotach (przy otwartej przepustnicy taka nieszczelność nie ma większego znaczenia) - nie można tak jeździć. Gdyby problem występował tylko na wolnych obrotach, to można by przypuszczać, że jest problem z układem regulacji wolnych obrotów (zacina się nastawnik).
Dzwoniłem do firmy regenerującej alternatory. Dostałem informację, że też nie powinno być czegoś takiego, że spada na 12.5V na wolnych obrotach. Oddałem więc auto na regenerację. Zregenerowany kompletnie łącznie z obudową i czuję, że jestem tylko kilka stów lżejszy... Na postoju nadal 12.5V kiedy odpalę grzanie szyby, światła i nawiew. Jedynie pod normalnym...
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Właśnie na gazie i na benzynie zbiera się fajnie. Na wolnych pracuję jak zegarek - równo. Tylko jak zwalniam silnikiem i wrzucam na luz na LPG to często gaśnie. Doraźnie ustawiłem przełączanie ja LPG na 2400 obrotów i zmieniłem wężyki od wtrysków z 5 na 4 km. Spowodowało to wzrost mnożnika do około 1.4.
No tak ale ciśnienie sprawdzałem w auto dacie i ma być 18 czyli na tych dwóch mam wzorowe Dziś podszedłem do tematu na świeżo auto mi odpaliło ale chodzi na dwa cylindry i problem jest dalej z 3 i 4 lecz jak go przegazujesz do 3 tyś obrotów to wszystko mija i chodzi normalnie na wszystkie cztery ale odpalił dopiero jak zdjąłem pasek napędu alternatora...
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
Filtr juz wymieniłem , tylko ze jest jeszcze taka sprawa ze na wolnych obrotach jak sie doda gazu to normalnie spada i nie dodaje sobie tak jak podczas jazdy.
zostaje cewka wysokiego napięcia. Jedna śruba na parowniku do wolnych obrotów a regulacja wysokich na wężu do miksera. Jest albo register albo aktuator.
Jak i gdzie sprawdziłeś tą masę... Jeśli byłby problem z układem regulacji wolnych obrotów nie dało by się ruszyć autem bez dodawania gazu - da się?
Wypustka na dolnym kole rozrządu musi trafić w otwór w kole pasowym. Jak nie ma wypustki musisz ustawić na prosto jej "pozostałości" . Inaczej czujnik położenia wału źle sczytuje sygnały i silnik albo nie odpali albo będzie wariował. Koło ma siedzieć prosto, nie może "kolibać" się na boki. Co do serwisówki, to jako takiej nie ma, ale ten silnik jest...
Problemów jest kilka: 1) słabo schodzi z obrotów, gdy włączyłem cut off to jest lepiej ale jeszcze nie to co powinno być. 2) przy nagłym dodaniu gazu z wolnych obrotów krztusi się i strzela w filtr 3) pali 10/setkę
Przełącza przekażnik.Po wyjęciu wtyczki od wtrysku jednopunktowego i pracy tylko na gazie też strzela i pracuje na 3 lub 2 cylindry.Po dodaniu gazu powyzej 3500-4000 obr,powiedzmy że jest ok,do momentu zejścia do wolnych obrotów i dodania gazu i znowu jest żle.
Silnik poskładany i w teorii jeździ, ale jest mały problem z odpaleniem jak jest zimny. Trudniej się uruchamia niż przed awarią i na benzynie do póki się nie rozgrzeje nie ma mocy. Jak złapie ok 40C i przełączy się na LPG jedzie już normalnie ba nawet lepiej się zbiera jak przed awarią. Jest jeszcze jeden problem, często ma problem z utrzymaniem wolnych...
Witam jak w temacie.Autko zapala bez problemów po zapaleniu miga lampka "mil"jak dodam gazu to powyżej 2000 obrotów autko zaczyna falować obrotami,dodaje i spada a pedał gazu wciśnięty do dechy, lampka "mil"zaczyna wtedy świecić cały czas.Gdy puszczę pedał gazu to autko równo chodzi na wolnych obrotach i lampka zaczyna zaś migać.Podłączenie kompa nie...
A co na to sterownik ECU? I co to są ustawienia wzorowe? Budując instalację LPG dostosowuje się reduktor i dysze wtryskiwaczy do mocy silnika, a potem kalibruje się sterownik. Kalibracja polega na ustawieniu wstępnym mnożnika czasu wtrysków a potem kalibracji w różnych warunkach drogowych. Obserwuje się, czy sterownik w danych warunkach jazdy próbuje...
Korzystając z przejściówki używasz tylko 7 i 15 pinu dla linii K i L, ale która jest która nie ma żadnego znaczenia. W złączach ABSu i SRSu masz tylko 2 przewody - linię K i masę. Masa jest w środku, a skrajne piny to linie K i L. Jak na wolne obroty i zamkniętą przepustnicę masz stanowczo za wysokie ciśnienie w kolektorze (za małe podciśnienie), pozostałe...
Podobny "niby problem" miałem w Seicento 1.1 po zamontowaniu oryginalnego obrotomierza.......na oko wydawało się że obrotomierz zaniża.....np. 3000 obrotów na biegu piątym było dopiero przy 120km/h......ale po wizycie w serwisie panowie uświadomili mi iż to jest prawdziwy fakt!!.....a na dowód prawidłowego działania kazali wcisnąć gaz do oporu aż zacznie...
Jest tam instalacja LPG? Linka gazu kategorycznie nie służy do regulacji wolnych obrotów! W neutralnej pozycji pedału przyspieszenia musi być na niej niewielki luz. Czy działa układ regulacji wolnych obrotów - obciążenie silnika (np. "przyduszenie" go na "półsprzęgle" na hamulcu ręcznym) i wyłączenie obciążenia powinno zaowocować chwilowym podniesieniem...
Witam. Mam pytanko, mam instalację bingo m która nie czyta mi sondy lambda na gazie.Jak podepnę się pod komputer to na wolnych obrotach dział sonda, a jak dodaje gazu przestaje. Chciałem zrobić tryb nauki, ale po dodaniu gazu na 3000tys. Obrotów wyskakuje komunikat błąd sondy lambda. Co mam zrobić? Ma ktoś jakieś propozycję?
Na diagnostyce możesz sprawdzić ten silnik krokowy - na uruchomionym silniku inicjuje się test zaworu regulacji wolnych obrotów i kilkakrotnie (chyba 3x) obroty podnoszą się płynnie do ok 2500rpm i opadają do 800rpm (dokładne wartości zależą od temperatury silnika). Jak go wysterujesz wymontowany to Ci się rozleci i będziesz szukał o ile pamiętam tulejki...
Skaczace wolne obroty, gasniecie lub za wysokie. Najczestrza przyczyna to uszkodzony silniczek krokowy lub zanieczyszczony. Demontaz - odlaczyc akumulator, odkrecic obudowe filtra powietrza, odłączyć wtyczke silniczka krokowego, odkrecic dwie popier..... srubki ze specjalnym nacieciem gwiazdkowym (przedtem zakupic nowe takie same srubki lub zamiennie...
Cześć. Fiat punto 1, silnik 1.1 8v, 55KM, wer. SX, LPG+PB. Chcę zaślepić - odłączyć monowtrysk ponieważ zalewa mi przepustnicę benzyną, wszystko dookoła polane i auto gaśnie mi na każdym skrzyżowaniu bo się przelewa. Dolewa benzyny na jeździe na lpg i na benzynie jadąc przesadza z dawką, najprawd. jest cały czas otwarty. Zalewa mi też kanał bypass w...
Panowie mam punto 55 z roku 95, aktualny przebieg 285 tyś. przez całą zimę miałem problemy z instalacją gazową, silnik gasł a spalanie na trasie ponad 12 litrów. Dzisiaj po regulacji parownika spalanie na trasie 7,5 litra. Oczywiście na benzynie auto pracuje prawidłowo. Ja regulowałem w ten sposób: 1. odłączyłem przewody sygnałowe sondy lambda i połączyłem...
Wyczyściłem silniczek krokowy, podobnie całą przepustnicę, nie pomogło tak jak bym chciał - silnik pracuje już równiej, ale w dalszym ciągu szarpie na wolnych obrotach. Co ciekawe po odpaleniu wchodzi na 1500 - 2000 obrotów i tak trzyma jakąś chwilę po czym stabilizuje pracę przy około 1000. Przy dodawaniu gazu nie ma najmniejszych problemów z wejściem...
Niebieski dym po uruchomieniu - w cylindrach gromadzi się olej, np. z uszczelniaczy prowadnic zaworów. Niestabilne wolne obroty - niesprawny układ zapłonowy lub zużyty rozrząd (niewłaściwe luzy zaworowe, wytarte krzywki, luźny pasek/uszkodzony napinacz). Silnik krokowy to zawór dodatkowego powietrza, można by go określić mianem przepustnicy wolnych...
Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna... ale przejedź się z włączonym logowaniem (wykres) współczynnika lambda, obrotów silnika i położenia pedału przyspieszenia. "korekta sondy lambda" wynosi z tego co widziałem zawsze 1,00 . spojrz na screeny na wolnych obrotach jest 1,00, a przy 3200obr tez jest 1,00 ...Wiec...
Posiadam instalację LPG zamontowaną 4 lata temu u dobrego gazownika - firmy elpigaz (leonardo) z parownikiem hp100 w fiacie punto 1, wersja silnika 1.1 55 KM z 1996. Na ciepłym, nagrzanym silniku mam problem z bardzo wolnym rozpędzaniem samochodu pomiędzy 1000-2000 obrotow/min,, na zakrętach obroty potrafią spadać do 500obr/min, na ciepłym silniku bardzo...
Jest taki problem w aucie potencjalnej teściowej. Była u mechanika bo wykopcił jej cały układ chłodzenia i przy okazji napomniał jej że trzeba wymienić MAP sensor bo nie trzyma wolnych obrotów. Zanim zdecydowała dać się skroić jak za zboże zbadałem sprawę, czyli zmierzyłem woltomierzem Map sensor zasysając rurkę ustami, i okazało się ze wszystko jest...
Witam Mam problem z obrotomierzem w moim Punto. Objawia się to tym, że po wyłączeniu silnika obrotomierz zostaje w pozycji wartości wolnych obrotów tj. ok 800. Po ponownym odpaleniu obrotomierz zaczyna swoją pracę właśnie od tej pozycji, i tak po całym dniu wskazówka może zawędrować do pozycji "7000" i tam pozostać. Zauważyłem, że jeśli przed uruchomieniem...
W sterowniku jest ustawione tak by przełączał się właśnie gdy spadają obroty.zawsze jadę sobie na PB i powiedzmy na jakimś skrzyżowaniu naciskam przełącznik by po ruszeniu zmienił się na lpg. Zawsze przełącza się na lpg przy zmianie biegów.Jednak gdy jadę już z jakąś prędkością i obrotami i naciskam przełącznik PB/LPG wtedy nie chce się zmienić nawet...
cześć wyczyść mixer (jest w filtrze powietrza) - trzeba go podrasować tzn. wkręcić srubkę do mixera tam gdzie jest od wolnych obrotów i z drugiej strony (tam gdzie przylega do przepustnicy) podszlifować, najlepiej dużo zebrać wiertarką ten rowek. mizer do tej gumy od filtra pow. potr. opaską samozaciskową. masz dobre wolne obroty bo gaz nie jest rozrzedzony...
Witam podczas jazdy na LPG zdjąłem nogę z gazu na zakręcie auto zgasło i już nie chce odpalić. Miewał tak wcześniej ale po odstaniu jakiegoś czasu zaskakiwał. Tym razem nie chce. Sprawdziłem jest iskra świece wymieniałem dzień wcześniej, wymieniana też była uszczelka pod głowicą. Pompka paliwa pracuje wtrysk podaje paliwo i na tym koniec, jak odkręciłem...
tu musi byc cos z tym gazem, bo na benzynce tez powinny byc takie obajwy , a tu wzsystko oki. Już sie zraziłem do tego zachwalanego BRC. trzeba bedzie samemu coś pokombinowac Marka instalacji to nie wszystko więc się nie zrażaj - dochodzi jeszcze profesjonalny montaż a z tym niestety bywa różnie. Proponuję zciągnąć dekielek nad wtryskiwaczem i sprawdzić...
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Temat Corsy i 1.3cdti dobrze ujął alfik7 Opel Corsa D i Grande Punto to to samo podwozie, zawieszenie i koła. Rozwiązania we wnętrzu też wskazują na podobieństwa konstrukcyjne. Silnik 1.3 (właściwie 1248 ccm) to zaprojektowany przez Włochów diesel, montowany w polskich zakładach FPT Bielsko-Biała. To jest świetny silnik, szczególnie w wersji 90 konnej....
mylisz się pisząc że zawsze będzie słabsze!!! ta różnica przy dobrze założonej instalacji nie będzie aż tak odczuwalna jedynie na wolnych obrotach będzie widać że wskazówka pokazuje mniejsze obroty a to dlatego że gaz jest zasysany przez silnik jak w gaźniku a benzyna jest wtryskiwana pod ciśnieniem!!(nie mówię tu o wtrysku gazu) miałem kiedyś PUNTO...
Witam wszystkich ! Posiadam Lancię Y z silnikiem dobrze znanym z Fiata Punto 1.2 16v. Mam ten samochodzik w sumie od kilku miesięcy. Zakupiłem kabel diagnostyczny vag kkl obd2. Podpinałem dziś autko po trasie 20 km, robiłem testy i zastanawia mnie dlaczego test wtryskiwaczy pokazał przekroczony czas, test ekonomizer został niezaliczony. Podczas pracy...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Wymontować i _porządnie_ wyczyścić z obu stron... jaki ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy?
Witam dokładnie miałem taki same objawy w Nexii, no i wymieniłem silnik krokowy, który właśnie utrzymuje wolne obroty.
ale to na wolnych tez mi sie zawieszaja obroty na wolnych i to na postoju tez...
Witam! Mam następujący problem: W moim fiacie punto mkI z silnikiem 1.2 75km na wielopunktowym wtrysku dałem do splanowania głowice przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Po tym zabiegu dosyć znacznie podniosło się ciśnienie sprężanią do ok. 15atm na każdym cylindrze. Wszystko było by dobrze gdyby nie to że silnik na wolnych obrotach zaczął lekko...
Witam! Przeszukałem całe forum i nic nie znalazłem w tym temacie, także zwracam się do forumowiczów o HELPik. Mam Puntolota 1.1 '97 z 205 kkm na karku. Od zakupu mam problemy z nierówną pracą na wolnych obrotach. Nie jest to falowanie, ale raczej cos jakby nieregularne "wypadanie zapłonów". Nie mogę ustalić co jest nie tak. Co sprawdzone: Oporność cewek,...
Co to za silnik? Bardzo czesto w tym modelu dzialo sie to przy silniku 1.2 chyba 16V.
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Witam mam problem z dmuchawa nagrzewnicy podczas włączenia zaczyna silnik trykać na wolnych obrotach wyczyściłem go ale to nie pomogło prosze o podpowieć
A gdy zwiększysz obrotu silnika kontrolka gaśnie? I powraca do stanu "przygaszonego" gdy silnik pracuje na wolnych obrotach?
Podciśnienie będzie falować przy takim pierdzeniu. Zawory owszem do sprawdzenia. Może też być tak że lewizna na wolnych powoduje wypadanie . Trzeba by zajrzeć na korekty jak wyglądają na wolnych bo niby na wyższych ok . Co autor na to?
polecam championa (trochę droższe ale efekty lepsze niż na NGK)
Co to jest? Jakiś quiz? Diagnostyka wyłącznie na podstawie błędów? Nie wiemy czy sterownik w ogóle jest w trybie regulacji wolnych obrotów?
Proponuję sprawdzić napięcie ładowania.
Witam! A więc mam następujący problem: silnik na wolnych obrotach często nie równo pracuje, a przy przyspieszaniu podczas jazdy "szarpie", a gdy osiągnie określone obroty to pracuje równo. Proszę o odpowiedz na mój temat!
Skoro chodzi na wolnych obrotach a po dodaniu gazu gaśnie, za maławydajność układu zasilaniapaliwem. Pomiar ciśnienia paliwa. Czy auto długo jest zagazowane? Czy wcześniej było dobrze,odjakiego czasu to się dzieje? Czy jest różnica czy silnik zimny czy ciepły?
Tak. Pierwsze co zrobiłem to pojechałem zatankować. Na wolnych obrotach chodzi znakomicie
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Witam, tez mam ten sam problem, grzeje mi się płyn chloodzący i zapala czerwona lampka temperatury, dodatkowo na wolnych obrotach ikona oleju (fiat punto 55s 1995 r), może ktoś pomóc ?
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Jest założony silnik krokowy.
Winny nieprawidłowej pracy były wtryskiwacze gdyż auto posiada gaz, na drugim i czwartym cylindrze praktycznie nie pracowały, przytarty silniczek krokowy, który czasem potrafił zadziałać. Dopiero wymiana zespołu przepustnicy czyszczenie ultradzwiękami wtrysków dało możliwość wczytania koła fonicznego, i ustawienia wolnych obrotów.
Ja obstawiam pompę wodną .Uszkodzony wirnik na niej lub duży luz między wirnikiem a obudową i stąd brak obiegu na wolnych obrotach.
Manometr wkręcasz tam gdzie czujnik oleju , ciśnienie na ciepłym silniku na wolnych obrotach około 2 bar.
Sprawdź silniczek krokowy co do obrotów... U mnie spalanie jest takie same 10l i nie schodzi niżej niż 9 l na 100km na LPG w mieście silnik mam 1,1 a auto fiata punto 1 z 97roku 5-cio drzwiowy. A mam pytanko do znachora... mam 2 auta na LPG w 1 jeżdżę 2lata i z reduktora ani kropli nie poszło "oleju(płyn-olej wiem ze coś się nazywa kondens...czy jakoś...
regulowany był juz nie raz, na bezynie jest ok
W moim problem trwał z 50kkm zanim się ujawnił czyli padła uszczelka. Jak teraz widać problem w układzie wodnym to raczej bym się pozbył gruza niech inny właściciel się cieszy :D Założę się że na wolnych lekko falują obroty.
Witam wszystkich, mam problem z Puntem II 1,9D nie spotkałem na forum identycznego problemu więc pytam Was koledzy: Mam Punto II 2003 rok 1.9D od roku czasu, pojawia się problem (kontrolka silnika) oraz falowanie silnika na wolnych obrotach - nawet potrafi zgasnąć, w czasie jazdy jest wszystko ok, jest moc, jest przyśpieszenie a jak odpuszczę pedał...
Na pewno sprawdzasz to na wolnych obrotach. Jeżeli na wolnych obrotach masz 13,8 przy włączonych światłach to wszystko jest OK. Fiaty tak ładują.
tajemnica poliszynela ciśnienie paliwa lub wtryskiwacz
Da się jakoś to potwierdzić w domu czy tylko wtryski na maszynę? Ciśnienie na szynie jest ok 300 barów na wolnych obrotach. Nie za dużo?
Właśnie sprawdziłem. Wentylator na film + światła mijania. Na wolnych obrotach Aku 12.8. Altek 12.84.
Gaśnie także kiedy dodajesz gazu czy tylko na wolnych obrotach bez dotykania pedału? Jeśli tylko na wolnych może być silniczek krokowy który się zacina
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Obejrzyj świece... ten silnik na wolnych obrotach to nawet bez 2 cylindrów ładnie pracuje.
witam wszystkich mam problem z samochodem punto 96 r model 75 jestem mechanikiem od kilku lat i takiego problemu jeszcze nie miałem klient przyprowadził do naprawy punto silnik pracuje ładnie na wolnych obrotach na wysokich się dusi brak mocy jak by nie palił na dwa gary . klient chce wymianę silnika ok montuje drugi silnik odpalam jest to samo dusi...
Zrób reset swojego komputera benzyny, później naukę, programowanie wolnych obrotów, doczytaj co trzeba zrobić. ECU benzyny podczas pracy na lpg jest oszukiwany co do rzeczywistych efektów spalania mieszanki paliwa, innej na benzynie, innej na gazie. Może tu po pewnym czasie głupieć i zmieniać swoje dobre ustawienia co do pracy na benzynie, od niewłaściwie...
O curwa ale masz świetny silnik. Jeżeli obniżysz mu ciśnienie do 13 atm (bar) to silnik zacznie palić 1,3 l/100 km. A tak na poważnie to czas wtrysku zależny jest od - temperatury silnika, ciśnienia w kolektorze ssącym. Napisz ile wynosi odczyt z MAP na wolnych obrotach.
Może tylko ja taki przypadek miałem ale mi też zaczęła sie kontrolka wspomagania zapalać i to kilka razy na dzień doczytałem że wina leży po stronie czujnika skrętu. Zwykle zapalała sie kiedy stałem na światłach, wjechałem w jakaś dziurę w jezdni lub np na wolnych obrotach wjeżdżałem na rondo. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła...
na wolnych obrotach zmiany beda wolne, sprawdz przy 3000 obr,min sprawdz czy przewody sygnalowe sondy nie maja przebicia do masy ,- omomierzem i czy jest dobra grzalka w sondzie Dodano po 2 komputer nie zapali odrazu kontrolki gdy odlaczysz sonde . dopiero po kilkudziesieciu km . komputer wykorzystuje do sterowania sygnal od 400 do 600 mw. w tych granicach...
Gdy załącza się wentylator chłodnicy naturalnym jest, że alternator dostaje dużo większe obciążenie, a co za tym idzie automatycznie silnik dostaje też większe obciążenie, czyli spadają obroty. Ale w tym przypadku jest to za duży spadek obrotów. Może to być spowodowane źle działającym silniczkiem krokowym, który jest odpowiedzialny za utrzymywanie stałych...
To nie sirbanie a ruch trzpienia silniczka wolnych obrotów, tam własnie memła. Podlej benzyny do kolektora, zobacz czy zacznie chwytać.
polonez wolnych obrotów cewka wolnych obrotów corsa wolnych obrotów
grundig beta5 emulator renault panele akustyczne
zmywark electrolux esl65070r sterownik rolet
Piekarnik Mastercook przypala potrawy - przyczyny i rozwiązania Silnik słabnie jakby nie paliła jedna świeca