Witam te seaty to bracia fiatów napewno jakieś uno lub punto. Pozdrawiam
Kolego, wszystko według mnie wskazuje na przedmuchy. Nie wiem jak wygląda układ chłodzenia w punto, czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy, ale chyba tak jeżeli na chłodnicy jest odpowietrznik i jak jest usytuowany w stosunku do układu chłodzenia. Jeżeli jest najwyższym punktem, to odpowietrzeniu układu oraz uzupełnieniu płynu do połowy zbiornika,...
Filtr kabinowy może być, zwłaszcza w bogatszych wersjach wyposażeniowych (nawet gdy auto było bez klimy), w ELX miałem. Płyn ma bardzo charakterystyczny zapach - okręć korek zbiornika wyrównawczego (tylko nie na gorącym silniku) i go powąchaj. U mnie płynu w zasadzie nie ubywało ale czuć było płyn wewnątrz. Nagrzewnica była "porośnięta" nalotem (takie...
Tam nie ma zaworu, nagrzewnica zawsze grzeje, są tylko klapy mieszające ciepło-zimno. Zapewne zapowietrzony układ - uszkodzony korek w zbiorniku wyrównawczym i/lub przedmuch na uszczelce głowicy. Są 2 odpowietrzniki - jeden u góry chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy (w komorze silnika). Często też rozszczelnia się nagrzewnica, niestety żeby...
Może warto zajrzeć do zbiornika... jak jest tam syf to nowa pompa zaraz znów padnie. No i staraj się nie jeździć na rezerwie.
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Przyjrzyj się wlewowi paliwa do zbiornika. Nie wiem jak w CC ale np. w Punto często pękała rura łącząca wlew ze zbiornikiem, a była tak umiejscowiona (tam wlew był nad tylnym kołem), że piasek i błoto odpadające z koła dostawało się do zbiornika.
Witam, Mam problem z obrotomierzem i czujnikiem paliwa. Mianowicie chodzi o to, iż wszystko działa ale wskazówka obrotomierza i paliwa spada poniżej 0 gdy samochód jest wyłączony. Wygląda to tak że np. przy 1000 obr. pokazuje 0, natomiast wskazówka paliwa przy pełnym zbiorniku pokazuje 3/4 zbiornika. Dlatego proszę o informację czy wystarczy przestawić...
W moim Punto 1.2 8V zamontowana jest instalacja sekwencyjna. Chciałbym kupić do niej interfejs, Niestety nie wiem jaki model sterownika mam zamontowany. Na sterowniku brak jest jakiegokolwiek opisu, naklejki poschodziły. Nie mam też żadnych dokumentów od instalacji, oprócz homologacji na zbiornik. Może ktoś rozpozna ze zdjęć jaki to sterownik.
Czy jest możliew że za duże ciśnienie paliwa go przylewa??? Tak zwłaszcza na zimnym silniku w fazie rozgrzewania kiedy czasy wtrysku są dłuższe i zanim sonda lambda wejdzie w pętlę zamkniętą. Zanim wymienisz (wyregulujesz) regulator ciśnienia sprawdź przewód powrotny paliwa czy paliwo wraca do zbiornika. Odłącz powrót paliwa, nałóż kawałek wężyka i...
Witam serdecznie, Sytuacja wygląda następująca, moja narzeczona bez mojej wiedzy dolewała płyn chłodniczy i prawdopodobnie zalała ponad max. Po jakimś czasie auto zaczynało sie grzać i leje sie płyn ze zbiornika. Auto nie kopci na biało, na bagnecie żadnego białego nalotu, silnik odpala normalnie. Zastanawiam się czy to nie uszczelka pod głowicą, proszę...
Jeżeli sie nie myle to pod podwoziem przy prawym kole z tyłu. Założony na wężyk który idzie ze zbiornika.
Mniej istotne jest auto bardziej model zaworu. Jak każdą usterkę w układzie paliwowym i tę należy niezwłocznie usunąć, tylko najpierw wyjeźdź gaz ze zbiornika. Jeździć można, tankować - nie powinno się. W najgorszym przypadku koszt naprawy to będzie koszt zaworu plus robocizna.
Kolego w takim roczniku to oba auta są podobne pod względem awaryjności. Słabością Punto na pewno jest alternator. O kolektor plastikowy przy sekwencji nie masz się co martwić, bo właśnie taka instalacja rozwiązała problem plastikowych kolektorów. Zresztą gaz jest do zapalniczek... Zamiast dokładać kasę na instalację dołóż do diesla. Jazda będzie troszkę...
Woda gotuje się w zbiorniku. Byłem u mechanika bo wymienił termostat ale to nie to a nie chcę wydawać kasy nie potrzebnie.
Nie wymieniaj od razu, najpierw sprawdź, czy dochodzi napięcie do pompy na wtyczce przy zbiorniku. Sprawdź żarówką przynajmniej 21W, nie miernikiem. Powinny być tam od pompki przewody: fioletowy z żółtym i czarny z fioletowym..
Witam, Mam uciążliwy problem z Punciakiem 2. Wycieka mi płyn chłodniczy, dokładnie ok 20-30ml na 1 podróż. Nie ma znaczenia czy pokonuje 10 km, czy 300km (testowałem). W momencie kiedy wyłączę silnik, ostygnie silnik, pod samochodem widoczny jest nieduży wyciek płynu chłodniczego. Doszedłem do tego że wyciek znajduje się w okolicy czujnika temperatury...
Powiem szczerze, że mnie się już pomysły pokończyły... Zalałem jakiś cudowny środek do zbiornika. Wyczyściiłem jeszcze raz pompę wstępną, przejechałem się i nadal lipa. Zadana dawka na jałowym to 300b a bije +- 300 Pod obciążeniem zadane do rzeczywistych też nie odbiegają jakoś bardzo. Poprostu w pewnym momencie następuje szarpnięcie - zaznaczone na...
Prawdopodobne przyczyny: -uszkodzony czujnik poziomu paliwa w zbiorniku -uszkodzone połączenie miedzy czujnikiem paliwa a bodycomputer-em -uszkodzony bodycomputer
A na benzynie jeździ dobrze? Bo jeśli tak to niech ci gazownicy bardzo dobrze sprawdza instalację lpg może to być wina filtra gazowego, któregoś elektrozaworu, wielozaworu w zbiorniku lpg (lowato lubiły się zacinać) lub samego parownika (może wystarczy tylko spuścić z niego olej). Sam widzisz że usterek może być dużo Dodano po 4 Oczywiście jak sonda...
Jeśli na wtrysku paliwa - sprawdź, czy podaje paliwo. Może być problem z pompą paliwa (jeśli np. w zbiorniku nie było benzyny, to mogła się zatrzeć).
No to po walce , padła chłodnica w taki specyficzny sposób że nikt by nie przypuszczał, a mianowicie puściła w dolnej części pod zbiornikiem i nie było widać wycieku , ktoś powie dlaczego ano dlatego płyn szybko odparowuje a wyciek był tylko przy wysokich temperaturach, a reszta to dalej poleciało ubytek płynu=> wyższa temperatura=>gotowanie=>puszczała...
Witam, Drodzy Forumowicze, mam Fiata Punto I rocznik 94 wyposażonego w instalację LPG ze zbiornikiem gazu we wnęce koła zapasowego. Kupiłem na aukcji internetowej hak holowniczy do tego modelu. Okazało się, jak dostałem maila z instrukcją montażu od sprzedawcy, że hak ma mocowanie we wnęce koła zapasowego. Moje pytanie brzmi, czy jest możliwy montaż...
Ropa na pewno jest zatankowana, tankuje zawsze do pełna a wyjeździłem pół zbiornika i nic się nie działo. Tak, rozrusznik kompletnie nie kreci absolutna cisza,miałem już kiedyś podobnie jak miałem problem z masą. Najbardziej z tego wszystkiego martwi mnie cisza pompy paliwa w zbiorniku, która nastąpiła po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka. Czytałem...
witam niestety nie jestem specjalistą, a wręcz amatorem więc moje rady musiał by ocenić specjalista; wydaje mi się że zakładając inny sterownik to silnik ma się do niego dostosować, anie odwrotnie, przeprogramować to byś mógł teoretycznie sterownik z punto II; dodatkowym problemem jest listwa wtryskowa, ta z 75 jest z powrotem, a w puncie II nie ma...
Kolego gdy jest mało paliwa w zbiorniku i jeżdzi się na gazie to przy niskich temperaturach osadza się wilgoć na ścianach zbiornika i te skropliny łączą się z paliwem i ztego powodu woda w paliwie. Proponuję mięć dużo paliwa w zbiorniku i będzie po problemie. Pozdrawiam
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w okresie do 100tys. Mechanizm różnicowy i sterownik to...
Pompką nie steruje żaden czujnik, po włączeniu zapłonu załącza się na kilkanaście sekund i się wyłącza jeśli nie został uruchomiony silnik. Zasilaniem steruje ECU przez przekaźnik - duży podwójny przekaźnik na ścianie grodziowej, pod plastikową osłoną. Zmierz napięcie na pompie, może zalałeś i uszkodziłeś przekaźnik - to częsta usterka. Pompa albo działa...
Mam zagadkę do rozwiązania. :D Mam problem z pracą na benzynie po odpaleniu po nocnym postoju. Odpala bez problemu ale nie trzyma obrotów tak jakby ssanie nie działało. Co więcej nawet, gdy nadrabiam wciskając pedał gazu niechętnie reaguje, a nawet po wkręceniu na wyższe obroty mimo to zgaśnie. Takie zmagania trwają kilkanaście lub kilkadziesiąt sek....
a mianowicie sterownik IAW 8F.5T w programie sonda lambda w petli zamknietej Tak ale stoi ciagle na 0.9-1.0. Uszkodzona sonda? Wszystko jest w jak najlepszym porządku - podawany jest współczynnik korekcyjny, a nie napięcie na sondzie, odczyt powinien być w miarę stabilny i oscylować wokół wartości 1.0. ostatnia sprawa która nie została wyjaśniona a...
Odkręć korek od zbiornika z płynem i sprawdź czy czuć spaliny w zbiorniku, a przy pracującym nagrzanym silniku sprawdź węże czy puchną i twardnieją. Zacznij od sprawdzenia termostatu jak koledzy podpowiadali. Układ mógł być zapowietrzony i bulgotał, silnik się grzał, jak termostat puścił i odpowietrzyło się wszystko, to przestało bulgotać, a że może...
Chciałabym odświeżyć temat, bo jak widzę, i tak każdy ma ten sam problem z Puntem. Posiadam mój samochód nieco ponad pół roku, to silnik 1.2, 8V z instalacją gazową i cóż, nienawidzę go z całego serca. Kupiłam tanio, ale w tej chwili łącznie z naprawami, dwoma kompletami kół etc. wydałam na niego łącznie około 9000 zł. Co się dzieje? To, co u wszystkich....
Jeśli pompa sprzęgłowa jest rozdzielona od hamulcowej i zbiornik płynu jest oddzielny, to nie ma konieczności odpowietrzania. Nad celowością wymiany płynu w wysprzęgliku też bym dyskutował - w hamulcach robi się to po to, że płyn chłonie wodę i spada temperatura wrzenia, co może pogorszyć hamowanie. W sprzęgle problem nie występuje. Aczkolwiek są auta,...
Odpowietrza się jak najbardziej. W starszych modelach był regulator ciśnienia na listwie lub w korpusie przepustnicy i był powrót paliwa do zbiornika - te układy odpowietrzały się same. Tutaj jest regulator przy pompie w zbiorniku i układ jest "bez powrotu". Na końcu listwy wtryskowej jest zaworek wyglądający jak wentyl, on właśnie służy do odpowietrzania....
wITAM! Nosze sie z zamiarem założenia instalacji gazowej do fiata Punto z silnikiem 1.1 (1997 rok). Nie zanam sie na instalacjach gazowych a chciałbym zeby działała prawidłowo i bezawaryjnie. Gość zaproponował mi za 1600 zł włożenie instalacji gazowej firmy ,,EMMA- gaz" ze zbiornikiem w miejsce koła zapasowego. Czy ktoś moze powiedziec coś na temat...
stacyjka(zobacz czy jak nie chce palic jest iskra) zbiornik paliwa -pompa(czy jest przelew po stacyjce)lub sama stacyjka-ale to najpierw swiatla potem reszta(zanikaja)-pozdrawiam jezeli chcesz wiecej informacji napisz cos o silniku -jeden punkt czy wielopunkt ---2538843 g-g
punto nie posiada filtra paliwa na zewnątż jedynie jest przy pompie paliwa w zbiorniku
może jest bombel powietrza w nagrzewnicy(są egzęplarze trudne do odpowietrzenia) jeśli jest normalny obieg przez nagrzewnicę to wciągu sekundy nie zdoła ostygnąć tak mocno sprawdź czy nie idą bombelki w zbiorniku wyrównawczym i czy nie ma zapachu spalin(może uszczelka pod głowicą)
podepnij swojego punciaka pod komputer to cię naprowadzi gdzie szukać usterki.Linka prawa jest podczepiona w dwóch miejscach jeden pastykowy ucwyt pod zbiornikiem paliwa drugi metalowy uchwyt na wachaczu /przykręcony do wachacza/:idea:
sprawdz czy nie ma wody w zbiorniku paliwa , czesto dostaje sie tam przez przetarta rure wlewowa nad tylnym prawym kolem
lewe powietrze, odpowietrzanie zbiornika (poczłaniacz oparów paliwa) , egr i przepływomierz tam jest?
termostat masz sprawny , ? zazwyczaj wytrzymuje okolo 40000 km Dodano po 15 acha , czasem bywa ze przeciera sie od kola rura od wlewu paliwa w tylnym prawym nadkolu i do zbiornika dostaje sie woda , sprawdz.
Usterka usunięta (a przynajmniej tak mi się zdaje i taką mam nadzieję). Powodem była oczywiście sonda. A co do zbiornika i wtryskiwacza to nie była ściema, pompę paliwa sam wyciągałem i filtr był zaklejony jakąś czarną mazią a w baku był taki syf że głowa mała. Wtryskiwacz też był martwy, podpięty inny i było ok. Prawdopodobnie zanieczyszczenia ze zbiornika...
Może być to objaw padającej pompy paliwa w zbiorniku,w takim wypadku może coś takie się dziać,zacząłbym od wymiany fitra paliwa.
prawdopodobnie te skoki to CUT OFF mozliwe ze jest zamieniony przewod od prowadzajacy opary ze zbiornika z przewodem do cz.Map bardzo latwo o pomylke , albo lewe powietrze ,,moze pod korpusem przepustnicy ,
wyciagnij listwe wtryskowa i porzadnie przedmuchaj wtryskiwacze i cala listwe , jesli w zbiorniku skropli sie woda to siateczki na wlocie do wtryskiwaczy pokrywaja sie nalotem i utrudniaja dawkowanie paliwa .
Nie jestem fachowcem lecz w samochodzie mojej córki (Punto 1,2 75 KM) był podobny objaw. Wszystko ustąpiło po wlaniu pełnego zbiornika paliwa na firmowej stacji BP. Może warto spróbować. Jednorazowy koszt niezbyt wielki i pracy niewiele.
Gazownik ma czas dopiero za tydzien takze jeszcze pomecze sie jazdą z zepsutym reduktorem i wyciekajacym plynem chlodzacym do piatku Co do elektroniki w papierach pisze reduktor stefanelli elektronik control switch"s" stefanelli zawor odcinajacy stefanelli komora szcelna vb 01 tomasetto wielozawór tomasetto miksery Stanisław Kwiatkowski Przewody Lpg...
w tym aucie jest kilka urzadzen sterowanych elektroniką : np. swiece zarowe. zawor EGR, przewietrzanie zbiornika jak bede mial chwile czasu to zerkne w madra ksiazke i napisze co do czego az wiec tam kolego sa : centralka sterujaca, przekaznik swiec zarowych , zaworek podcisnieniowy sterujacy EGR, przekazniki pradowe
Witam wszystkich !! Przejrzałem forum i niestety nie znalazłem :cry: opisu, który by mi mógł pomóc w moim problemie wiec postanowiłem go opisać. Wczoraj odbyłem dłuższa trasę i po przejechaniu 150km podło ogrzewanie w samochodzie (centralka) po kolejnych 30km zacząłem czuć smrodek i jakby stukanie. Więc myślę stanę na stacji i zobaczę co jest niestety...
prawdopodobnie masz założony nieodpowiedni czujnik w zbiorniku paliwa
Witam Szanownych forumowiczy ! Posiadam następujący problem w aucie jak w temacie : Zawsze po włączeniu zapłonu słyszałem pompę paliwa podającą stosowną dawkę do rozruchu - dziś tego dźwięku nie usłyszałem co skutkowało problemem... Auto wyposażone jest w instalację gazową i zawsze uruchamiane było na benzynie - dziś po stwierdzeniu usterki nie było...
sprawdz czy nie ma wody w zbiorniku czasem przeciera sie rura wlewu nad prawym kolem
Na to wygląda ,ze faktycznie pompa jest wyżej niż oryginał wiec masz zero w zbiorniku w tym momencie jak oswieca sie rezerwa.
Przepraszam że pytam ale nie za bardzo wiem gdzie szukać tego koła i nadajnika.Może jakaś wskazówka. W bagażniku, we wnęce koła zapasowego. Ty, a wogóle jest? Moze go tam nie ma jak wsadzili toroidalny zbiornik na gaz?
Zatankuj do pełna, przejedź z 200km i ponownie zatankuj do pełna (najlepiej na tej samej stacji i w ten sam sposób - np. do pierwszego odbicia pistoletu) to będziesz wiedziała ile pali (ile dolałaś do pełna / ile km przejechałaś * 100), takie sprawdzanie z "zalewaniem" za 50zł to jest loteria, a nie sprawdzanie ile pali, pomijam już fakt że bardzo szybko...
Wymień w zbiorniku zespół pływaka poziomu paliwa.Albo się zaciera albo dziurawy pływak do którego dostało się nieco benzyny.
Mój znajomy ma urządzenie do czyszczenia wtryskiwaczy, jest to po prostu pompa paliwa z podłączonym regulatorem ciśnienia, który można ustawić na odpowiednie ciśnienie oraz zbiornik na ok 2 l preparatu. podłącza się to do listwy wtryskowej i uruchamia się silnik do czasu wypalenia środka czyszczącego. Nie jest to tania zabawa, bo litr preparatu kosztuje...
Sprawdz korek zbiornika wyrownawczego ukladu chlodzenia. Mozesz tez sprawdzic czujnik wentylatora, moze zalacza zbyt pozno.
Nie rozumiem michu10 o co chodzi z tym paliwem, bo jeśli chodzi o paliwo w zbiorniku to jest tego wystarczająco. Spróbuję jutro zapalać z innym kluczykiem, a jak to nie pomoże to pewno trzeba będzie go sprawdzić u mechanika.
manometrem ale podejzewam ze go niemasz zrzuć węzyk powrotny i zobacz czy paliwo wraca do zbiornika
Filtr jest pod nadwoziem, między zbiornikiem a spodem nadwozia. Zalecana wymiana co dwa lata lub co 30000 km. Więc co roku to może być lekka przesada.
cześć mam punto 1 55s z 97r 1,1 LPG i nie chce odpalić... kreci lecz nie załapuje ,wcześniej palił na dotyk ale rozebrałem przepustnice by dostać się do krokowego(przeczyścić bo obroty na postoju się bujały) lecz nie moglem śrub odkręcić wiec skręciłem i tak auto 3dni stało bez rozruchu po czym chciałem odpalić auto ju nie odpaliło 1dnia zero, sam rozrusznik...
Mam takie Punto i po mieście też pali mi nawet ponad 9l/100km więc to chyba dla niego norma, w trasie pali 6,3 - 6,7l/100km. Czy zaświeca Ci się kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego (czerwony symbol wtryskiwacza, zwany powszechnie "marchewą" - prawy dolny róg zegarów)? Masz LPG? Profilaktycznie wymieniłbym filtr paliwa (koło zbiornika, pod...
Siemka mam identyczny samochód i identyczny problem.. Mianowicie zalewa mi świece i nie chce odpalić. Gdy je wytrę jest ok i samochód odpala. niedawno wyczyściłem wtryskiwacze zbiornik paliwa i wymieniłem filtr paliwa. Samochód jak już odpali działa równo i żadna kontrolka się nie świeci. Co może powodować zalewanie świec?
1) nie, nie jest konieczne - jak zrobisz to sprawnie to za wiele płynu nie "ucieknie" (tylko wcześniej odkręć korek na zbiorniku płynu, żeby "spuścić" ciśnienie). Oczywiście robisz to na zimnym silniku. 2) tak, czerwony (między odmą a bagnetem oleju, 1-pin) od zegarów i niebieski (przy termostacie, 2 pin) od ECU.
Sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym
Witam wszystkich Powracam do tematu ,po przeczytaniu tego wszystkiego co pisaliście o problemie. Mam punto 1,1 55 s 95r i objawy bardzo podobne tyle ze wszystko dzieje się na ciepłym silniku . Konkretnie objaw pojawia się kiedy odpalę ciepły silnik ,kiedy odpalę go rano jest Oki mogę jechać aż do wypalenia całego zbiornika i będzie dobrze ale jak odpalę...
A morze to być pompa w zbiorniku paliwowa ,tak jakby się dławił po chwili zapala się //czek//odczekam chwilkę i zapala normalnie i za chwilę znów tak samo .... tak jakby pompka nie podawała ropy a po chwili podawała ...kurka nic nie wiem nie mam komputera żeby w danej chwili sprawdzić.. Sprawdziłem dziś EGR no i jest oczywiście zaślepiony od strony...
Pod tylną kanapą, w zbiorniku paliwa.
Witam. Mam problem. Moje punto bardzo dużo pali ok 13l na 100km. Komputer w serwisie Fiata wskazuje na zbyt długi wtrysk paliwa. Po zmianie błędnych ustawień na fabryczne kilka sekund chodzi prawidłowo, a potem znowu jest tak samo. Co może być tego przyczyną?? Sprężanie na poziomie 13MPa, wtryski nie leją, nie są też mechanicznie uszkodzone, zbiornik...
tzok jak otworzysz maskę to po lewej stronie, przy samym nadkolu, jest taki zbiornik z węglem aktywnym przy nim EGR. ch-ki podałem na podstawie Wydawnictwa Komunikacji i Łączności z tłumaczenia francuskiego. Punkty są jakie są, nie ja zdejmowałem charakterystykę. Wole pomagać niż krytykować.
Witam a plywak w zbiorniku paliwa sprawdzales.
A czy te spadki mocy auto ma na gazie czy na benzynie ?? Jeśli woda jest w zbiorniku to dlaczego nie sprawdzisz skąd ona się tam bierze. Skoro ktoś skonstruował to Punto na benzynę to jeśli masz wodę w paliwie to siłą rzeczy auto nie bedzie chciało jeździć. A jeśli auto ma spadki mocy to możliwe ze jedną z przyczyn może być uszczelka pod głowicą. Najlepiej...
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
Ostatnio oddałem do naprawy moje Punto (wymiana pompy) przy okazji kazałem mechanikowi naprawić czujnik paliwa ponieważ nie wskazywał poziomu paliwa gdy było go mało. I po naprawie czujnik działa ale pokazuje on każdą minimalną zmianę poziomu paliwa w baku, np. gdy szybciej wjadę w ciasny zakręt to poziom paliwa spada do zera ,a gdy przyhamuje poziom...
Niech kolega sprawdzi pompę paliwa, która przecież jest w zbiorniku.
A czy ten silnik nie pracuje na dwóch paliwach? (Pb+LPG) Odepnij przewody z zaworów od gazu i sprawdź co będzie... Albo dla pewności odepnijcie przewód podający gaz do kolektora ssącego. Chyba,że kolega jest pewny że gazu w zbiorniku nie ma na 100% to pomińcie mój post.
Świece powinny być brązowe, miałem takie Punto, świetne autko ale to tak na marginesie... Auto dość długo się nagrzewa i ciężko w nim odpowietrzyć układ chłodzenia - to raz. Dwa - sprawdź czujnik temperatury płynu, ale ten dla ECU (przy termostacie) - odczytaj na diagnostyce jaką temperaturę silnika widzi ECU w momencie załączenia wentylatora chłodnicy,...
W Puntach częstym powodem problemów z ogrzewaniem jest zapowietrzenie układu chłodzenia, a z kolei przyczyną zapowietrzenia układu najczęściej jest rozszczelniona nagrzewnica, przedmuch na uszczelce głowicy lub uszkodzony zawór w korku zbiornika wyrównawczego.
Powietrze /nieszczelność/ w układzie paliwowym, przytkany smok w zbiorniku.
uszkodzona była pompa paliwa w zbiorniku podawała powietrze i uszkodziło to pompę wtryskową
A paliwo chociaż jest z w zbiorniku ? Co do tej pory sprawdziłeś ? Pompka pompuje te paliwo na 100% ? Iskra jest ?
nie znam się na tym niestety na pewno to nie sekwencja, jedynie co wyczytałem to to : Typ zbiornika : toroidalny Klasa zbiornika 1 Pojemność 34L
Mam FIAT punto 1.1 rocznik 1997 Benzyna/LPG. Przy przykręceniem stacyjki (położenie stacyjki MAR) kontrolka wtrysku się zapalała przez 3-4 sek (słuchać też dźwięk pompy w zbiorniku) po czym przykręcam jeszcze raz (położenie AVV) i silnik odpala. Po kilka min (jak silnik osiągnie roboczej temp) przełączam na gaz po czym kontrolka wtrysku się zapala ponownie...
Dziś znowu miałem problem z odpaleniem. Wykorzystując fakt, że mam odkręcone osłony pod kierownicą poruszałem końcówką od immobilaizera, przekaźnikami auto odpaliło. Po powrocie do domu zamieniłem miejscami dwa czerwone 30A przekaźniki, ponoć jen jest od klimatyzacji a drugi właśnie od pompki ale pewności nie mam bo za cholerę nie mogę nigdzie znaleźć...
60KM (8V) czy 80KM (16V), który rocznik? Temperatura silnika rzeczywiście gwałtownie idzie do góry czy tylko wskaźnik tak pokazuje? Czujnik temperatury został sprawdzony (wiem, że był wymieniony ale czy po kolejnej przygodzie został sprawdzony - choćby zestawem omomierz + kubek z wrzątkiem)? Czy samochód ma instalację LPG? Układ chłodzenia był odpowietrzany...
Instalka 2 gen. od ok. 1200 zł z montażem 3 gen. 1 488 zł np. AC STAG 4 200 AC STAG 4 200 reduktor Tomasetto Alaska lub OMVL Juniper listwa wtryskowa Rail sensor ilości gazu AC wielozawór tomasetto zbiornik w w/g życzenia klienta do 55 litrów pokrowiec na koło zapasowe diagnostyka komputerowa pojazdu montaż instalacji SAMOCHÓD ZASTĘPCZY NA CZAS MONTAŻU
Panowie ale tam jest prawie 45 litrowy zbiornik paliwa. To jego zużycie powyżej 15l/100km. Zobacz czy masz szczelne przewody paliwowe, a w szczególności filtr paliwa , który znajduje się na wahaczu, lubi korodować i przepuszczać paliwo.
Jeśli auto nie bierze oleju, to na pierwszy rzut sprawdziłbym te świece - tylko po wykręceniu aby było widać jak silnie się żarzą. Tak samo sprawdziłbym wtryskiwacze, bo może to one stanowią problem. Wymiana końcówek na pewno zmniejszy zużycie paliwa, więc nawet z tego powodu warto się tym zająć. Gorzej jak ubytek płynu związany będzie z uszkodzoną...
Jest drugi - u góry chłodnicy po lewej stronie stojąc naprzeciw komory silnika (po przeciwnej stronie co zbiornik wyrównawczy) i to on jest najwyższym dostępnym punktem układu chłodzenia (wyżej jest jeszcze korpus przepustnicy, przez który również przepływa płyn).
Słuszna uwaga - korek zbiornika wyrównawczego to nie jest po prostu korek, on zawiera zawór ciśnieniowy, musi być dokręcony i sprawny, a zdarzają się jego uszkodzenia.
przejechane na gazie ????????? może wtryskiwacze siadają .... przejechać na samej benzynie np jeden zbiornik z dodatkiem uszlachetniacza w celu rozchodzenia się wtryskiwaczy ... jeśli pobieranie sygnału z wtrysków benzynowych jest za pośrednictwem wtyczek nie lutowania wypiąć gaz pojeździć i zobaczyć czy błąd wystąpi ...
Kolego proste - masz co najmniej zapowietrzony układ, a znamieniem tego jest jeżdżący poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym oraz mocno zmieniająca się twardość węży do chłodnicy w porównaniu z układem pozbawionym powietrza. Napisałem co najmniej, bo nie chce być złym prorokiem, bo nie wygląda na zwykłe zapowietrzenie, na wystarczy tylko odpowietrzyć...
Witajcie mam problemik z punciakiem kupiłem go tydzień temu wady ma ... ale jakoś jeździ :D LPG sekwencyjny 1,1silniczek zatankowałem cały zbiornik 32L +/- przejechałem 3 nocki po mieście (ekonomicznie) i już na wskaźniku pokazuje polowe baku a 115km na liczniku :/ czy to dużo ? mało ? oraz kopci na biało nawet na rozgrzanym kopci na biało ( oleju nie...
Posiadam Fiata Punto 1.1 pompa paliwowa nie pracuje po przekręceniu zapłonu, sprawdziłem pompkę w zbiorniku paliwa jest ok.podłączyłem do pompy 12v i samochód odpalił.natomiast do wtyczki nie ma zasilania12v. Bezpiecznik pompy sprawdziłem i jest ok,lecz do niego nie dochodzi prąd. Miernikiem sprawdziłem obwód dodatni od bezpiecznika do wtyczki jest...
Zbyt niskie ciśnienie paliwa z pompy podającej, albo czujnik obrotów wału. Nie dochodzą jakieś podejrzane dźwięki ze zbiornika po przekręceniu kluczyka?
Ale wylewa nawet wtedy, kiedy korek jest całkiem odkręcony. Bez korka na pewno będzie wylewać. Wymień korek zbiornika wyrównawczego na nowy, na pewno nie zaszkodzi. Sugerował to już kolega anaba 255 . Tym bardziej, że korek działa w dwie strony (w jedną stronę nadciśnienie, a w drugą podciśnienie) i ważne przy jakich wartościach się otwierają.
Torque jest programem uniwersalnym, nie dedykowanym do FIATa, najwyraźniej ta informacja jest niedostępna przez CAN lub Torque nie zna PIDu pod którym jest dostępna. Niemniej nawet jakby znał to odczyt jest tak samo orientacyjny jak i wskazówka +/- 1/8 pojemności zbiornika w zależności od tego jak aktualnie auto stoi. Przerzuć się na Windows Mobile...
Odpowietrzenie układu chłodzenia w Puncie bez LPG jest trudne, z LPG to już w ogóle... najwyżej położonym miejscem układu chłodzenia jest... korpus przepustnicy i jeśli wszystko zawodzi to można odpowietrzać na przewodach tam idących. Ważne jest też aby zawór w korku zbiornika wyrównawczego działał prawidłowo. Odpowietrzniki fabryczne są dwa - na wężu...