Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Jaki silnik masz w tym punto ?
Instalacja gazowa jest?
Przy 60 km/h wrzucam 4 bieg i przy równych obrotach szarpie i przy zwiększaniu obrotów do pewnego momentu również.
Po pierwsze procedury wypalania na postoju nie zaleca nawet producent z uwagi na wysoką temperaturę która może zdeformować podłogę a w skrajnych przypadkach pożar, patrz przypadki w W. Brytanii. Drugie - podczas procedury komputer zwiększa dawkę paliwa o 15% by właśnie osiągnąć tą temperaturę.
Witam, tak jak w temacie mam punciaka 1.2 8v z 01r. samochód wchodzi na obroty sam dodaje sobie gazu. strasznie wyje na światłach. Wymieniana była przepustnica na nową lecz nic to nie dało. podejrzewam, że to komputer ten taki sterownik lecz to jest strasznie drogie i gdyby okazało sie że to nie to... Proszę Was i podpowiedźi. z Góry dziękuje
Pytanie jak w temacie, na zimnym silniku jest ok, a gdy się rozgrzeje obroty się zwiększają i falują (nawet do 5 tyś obrotów) oraz zaświeca się lampka silnika na tablicy. Po podpięciu do testera wywala takie błędy : 157 5V reference voltage MEMORY 160 Self adaptive parameter MEMORY 162 Control module MEMORY 163 Control module MEMORY 1606 1607 725 Assist...
Witam ponownie. Mam kolejne problemy jeśli chodzi o moje punto, a i przy okazji napisze jaki jest problem przy puncie sąsiada. Najpierw moje: Zaczęły falować obroty na benzynie, tzn. silnik jest zimny jest ok, nagrzeje się obrotomierz wskazuje ok 800obr i silnik chodzi nierówno, sprawdzałęm 2 inne silniczki krokowe i cały czas efekt jest taki sam, jak...
W sterowniku jest ustawione tak by przełączał się właśnie gdy spadają obroty.zawsze jadę sobie na PB i powiedzmy na jakimś skrzyżowaniu naciskam przełącznik by po ruszeniu zmienił się na lpg. Zawsze przełącza się na lpg przy zmianie biegów.Jednak gdy jadę już z jakąś prędkością i obrotami i naciskam przełącznik PB/LPG wtedy nie chce się zmienić nawet...
Witam. Mam problem z w/w samochodem. Otóż: po odpaleniu i wciśnięciu gazu do oporu silnik się 'dławi', ledwo dochodzi do 2,5 tys obrotów. Jeżeli gaz wciskam powoli i stopniowo zwiększam silnik wejdzie na obroty i wydaje się chodzić w porządku. Podczas jazdy na benzynie praktycznie nie da się jechać a na gazie to max. 50km/h. Świece chyba dobre, bo po...
Witam . lpg podłączone auto chodzi wszystkie przewody też podłączone jest ok. tps podłączyłem pod kabelek który zwiększał napięcie podczas naciskania przepustnicy reszta według schematu . Teraz bym prosił o jakiś dane co pozmieniać w opcjach i konfiguracji ustawiłem tylko temperaturę przełączenia na gaz 18stopni i opadająco , obroty urwania na 6000...
Witam. Posiadam punto jak w tytule rocznik 2000. Auto zakupiłem we wrześniu. Punto posiada instalację LPG z 2003 roku. Od września do teraz jeżdżone było zazwyczaj na LPG, ale odpalany zawsze na benzynie. Parę dni temu musiałem zostawić butlę LPG do legalizacji i przez trzy dni jeździłem na benzynie. Wtedy zaczęła zapalać się czerwona kontrolka silnika...
Czy to może być powód kiepskiego ogrzewania że w wężach powyżej poziomu zbiornika wyrównawczego znajduje sie powietrze i przy wyższych obrotach jest ono wtłaczane w obieg?? Czy można jakoś te węże napełnić płynem chłodniczym?? Taka sytuacja może to być powodem kłopotów z ogrzewaniem. Najlepiej byłoby przewody obniżyć poniżej minimalnego poziomu płynu,...
Witam Koledzy pomóżcie bo mnie krew zaleje... Mam problem z gazem w Fiat Punto II 1,2 8V. Zamontowany jest w nim sterownik Autronic AL-700. Sytuacja jest taka, że nie przerzuca na LPG. Dioda sobie miga ale zwiększanie obrotów nie powoduje przejścia na zasilanie LPG. W momencie kiedy jest taki stan, wciśnięcie przycisku na przełączniku powoduje, że migająca...
Autko, które nabyłem kilka dni temu (Punto II S, 1.2 8V, 2000 r.) jest wyposażone w instlację gazową ok 1.5 roku temu (ELPIGAZ VIOLA PLUS), na której przejechało ok. 25 kkm. Moje pytanie (do doświadczonych użytkowników) dotyczy pojedynczych, głośnych detonacji czy wystrzałów (jako laik nie mogę tego precyzyjnie określić) tylko podczas ruszania (przy...
Jak układ jest przytkany (zwłaszcza po zastosowaniu jakiś uszczelniaczy, a to częste w Puntach, bo nagrzewnica lubi cieknąć, a jej wymiana jest kłopotliwa) to na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie i nie ma wystarczającego przepływu płynu przez nagrzewnicę żeby było wyczuwalne ogrzewanie, na wyższych obrotach zwiększa się przepływ płynu i zaczyna...
Widzę że dalej wałkujecie ten temat szkoda czasu. 11111olo -masz cierpliwość no ale szkoda że nie szukasz tylko czekasz jak ktoś ci powie cały wykład na temat instalacji. No dobra w mieszalniku elektrozawory zostają włączone w momencie przejścia silnik na gaz. W sekwencji zostaną załączone do momentu uzyskania właściwego ciśnienia w magistrali gazowej...
Zawór nie sprawdzany, na moje oko jest On wciskany w serwo jak na obrazku, próbowałem wyciągnąć go, nic z tego. Mam porównanie z moim Lanos'em - Pedał w Lanosie też twardnieje, ale ma skok większy i jest hamowanie, a w Puncie zero. Silnik sam ma lekkie wahania obrotów na jałowym, ale pompowanie delikatnie zwiększa skoki obrotów, praktycznie nie da się...
Mam punto z 96 roku i ostatnio problem z silnikiem. Po dodaniu ostro gazu zamiast zwiekszac obroty krztusi sie i nastepuje cos jakby lekki strzal. Nie mozna wiec przyspieszac. Pozatym wszystko oki.
Witam, gdy dziś rano zapaliłem samochód od razu silnik zaczoł nie równo chodzić, myślałem ze to z powodu zimna ale po przejechaniu kilkuset metrów problem nie ustępował, dodatkowo samochód znacznie stracił na mocy i przy wyższych obrotach słychać regularne "tykanie" zwiększające się wraz ze zwiększającymi obrotami. Silnik chodzi bardo nie równo, i nie...
Witam! Mam dość skomplikowany problem z moim samochodem (Fiat Punto II FL r. 2004): 1. Jadę spokojnie, wszystko wydaje się być w najlepszym porządku, nagle zapala się kontrolka wspomagania kierownicy (wspomaganie wyłącza się), kilka chwil później zapala się kontrolka sterowania poduszką powietrzną; Postanawiam, stojąc na światłach, ponownie zapalić...
tak jest niestety bingo ma problemy i najlepiej aby resetować je przed regulacją doświadczyłem tego na własnej skórze a tak w ogóle masz kolego źle ustawione korekcje szybkości otwierania się korkowca na jałowych dajemy -0 i +0 a pod obciążeniem dajemy -6 i +6 ilości kroków otwierania się masz mniej więcej a co do tps teraz gdy masz opisane jako brak...
Z elektroniki jestem lewy więc się nie śmiać ;) , mogę jedynie polutować coś wg. schematu ew. po małym przeszkoleniu jakiś soft wykombinować ;) 1. apexi afc : http://cgi.ebay.de/APEXI-AFC-VR6-Supra-2... to jest takie urządzonko które zmienia napięcie idące z przepływki...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
Oczywiście, że się stanie... pomyśl trochę. No chyba, że przepniesz też sterowanie cewkami. Nie ma natomiast znaczenia kolejność przewodów na jednej cewce, czy 1 i 4 czy 4 i 1.
Sprawa silników: jako przykład silnik 200kW Siemensa, waży ponad tonę (tu jego dane techniczne: http://www.sternet.pl/szczegoly.php?typ=... ) ma sprawność 96%, nie ma więc dużej rezerwy na jej podniesienie, niezależnie od zastosowanej metody. Uważasz Siemensa za firmę mało innowacyjną, że robia "starocie" (bo 1kW waży 5 kilo)? Dlaczego nie...
Witam, posiadam Fiata Punto Evo 1.3 Multijet 75 KM, 2009 r. Otóż mam taki problem. Od jakiegoś czasu, gdy chcę trochę zwiększyć obroty i przyspieszyć autem, zapala mi się kontrolka silnika check i samochód automatycznie traci moc. Kontrolka pali się przez cały czas i auto nie chce wejść powyżej 3000 tys./obr. Samochód był u mechanika kilka razy: - wymiana...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
A gdy zwiększysz obrotu silnika kontrolka gaśnie? I powraca do stanu "przygaszonego" gdy silnik pracuje na wolnych obrotach?
Czynnika było 440 g po wypompowaniu, niestety nie zapisałem jak wyglądało ciśnienie przy zwiększonych obrotach silnika.
W zasadzie pewno masz rację, ale mój ojciec miał kiedyś punto 55 1.1 i nigdy nie było tak czułe. Podobnie z Punto II 1.2 od mojego wujka, na którym uczyłem się jeździć. Po prostu wydaj mi się to trochę dziwne. Pedał gazu wystarczy o 3mm wcisnąć by zaczął obracać powyżej 2000 obrotów. Zastanawiałem się czy zwiększenie obwodu nawijacza linki na przepustnicy...
odpal auto, nagrzej do temperatury pracy ok 80 Celc, trzykrotnie zwiększ obroty silnika do ok. 5500.
Nie ma takiej opcji, żeby felgi tyle odpowiadały za spalanie. Nie za aż tak zwiększone. To może być ten czujnik temperatury - włącza się ssanie i tyle właśnie spala. Za obroty odpowiada krokowy, i gdy płyn już trochę się nagrzeje są w porządku, a od wskaźnika na desce jest inny czujnik. Do punto kosztuje chyba coś koło 30zł, więc warto to sprawdzić.
Witam! Mam następujący problem: W moim fiacie punto mkI z silnikiem 1.2 75km na wielopunktowym wtrysku dałem do splanowania głowice przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Po tym zabiegu dosyć znacznie podniosło się ciśnienie sprężanią do ok. 15atm na każdym cylindrze. Wszystko było by dobrze gdyby nie to że silnik na wolnych obrotach zaczął lekko...
Nie rozgrzewa się normalnie ale chodzi o obroty na zimnym silniku... ,zmieniłem olej i jak by obroty się zwiększyły ale nie znacznie i nadal się dusi na zimnym . Do tego 10l gazu na silnik 1,1 to znacznie za dużo.... moja astra 1,6 na 200km ostatnio spaliła 21l czyli 10,5l na 100 9 (liczone w mieście)
Ok moze troszeczke przesadziłem ze pic ale w moim przypadku napewno nic to nie da ;) Ze wzgledu na to ze mam kolektor wydechowy 4,2,1. Samo to sprawia ze w porownaniu z orginalnym kolektorem z punto lepiej mi sie wkreca na obroty ;) Pozdro i dziekowa z gory za jakies pomysly poz wzgledem kompa w punto. Ogolnie to jak by to chodzilo ciekawe jakbym wsadzil...
Silnik powinien być rozgrzany, trzeba zwiększyć obroty do średnich (3000 - 3500), wcisnąć przycisk nauka i poczekać aż przestanie migać lampka. Naturalnie wcześniej trzeba ustawić typ sondy (w twoim przypadku 0-1V i inne parametry
Witam! Posiadam punto 1.3 multijet z 2005r. Auto ładnie pali, niedużo spala, chodzi dobrze, ale w czasie pracy słychać równomierny stuk zwiększający się wraz z obrotami, szczególnie na wolnych obrotach i to też nie zawsze. Program fiatecuscan pokazuje nierówną dawkę wtrysków podejrzewam więc wtryskiwacze. Szczególnie wtryskiwacz 1 cyl który odstaje...
Witam. Twoja konfiguracja Bingo-M nie jest optymalna. Sonda lambda powinna oscylować na wolnych obrotach (0,1 - 0,9 V), a nie stać na bogatej mieszance. Zmniejsz dawkę na reduktorze bądź przestaw wartość 'minimalnego otwarcia silnika krokowego na biegu jałowym' z -10 na -15 bądź więcej, żeby uzyskać prawidłowo oscylację sondy na wolnych obrotach (kwadracik...
1. Odpal silnik i niech pracuje na wolnych obrotach. Kontroluj temperaturę węży dochodzących do chłodnicy. Jeżeli temperatura jednego z gumowych węży zacznie się podnosić to będzie oznaczać że termostat otworzył się i pracuje prawidłowo. 2. Nalej płynu chłodzącego do pełna (pod korek) do zbiorniczka wyrównującego. Uruchom silnik i trzymaj go na obrotach...
Proszę dokładnie sprawdzić alternator, gdyż w tych autach montowano awaryjne alternatory - przeważnie pękały ich obudowy, w wyniku czego dochodziło do blokowania obracania się wirnika, a nawet rozsypania się alternatora. Myślę, że w Twoim przypadku również może tak być tj. podczas zwiększonego obciążenia (dodatkowo włączone odbiorniki) alternator "wykrzywia"...
Witam wszystkich, Jestem od niedawna posiadaczem Fiata Punto II 1,2 60KM z fabryczną instalacją LPG Tartarini tec-99 i mam taki problem: Gdy odpalę silnik uruchamia się on na benzynie (świeci się czerwona lampka) i silnik cały czas pracuje na benzynie nie przełącza się na gaz. Dopiero gdy nacisnę przycisk na centralce przechodzi w tryb gotowości (pulsuje...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
Do moderacji: Przepraszam że post pod postem, ale edytując poprzedni post i dopisując tylko nowe informacje nie został by on zapewne oznaczony jako nowy/świeży więc nikt by nie widział zmian w tym temacie ;) Witam ponownie ;) Dziś była chwila więc zajrzałem. 1. pytanko Od czego jest ta plastikowa śrubka zaznaczona strzałką? http://images47.fotosik.pl/177/eb00e1efd...
Witam. Kiedyś stałem w dość długim korku i w pewnym momencie zauważyłem, że zapaliła się kontrolka od temperatury silnika, czyli wskazówka od temperatury wychylona na maksa. Od razu wyłączyłem silnik i sprawdziłem co się stało. Okazało się, że z silnikiem od wentylatora chłodnicy coś jest nie tak i na wysokich obrotach lubi się zatrzymywać. Poczekałem...
Mam Fiata Punto II z 2004 roku. Akumulator mam praktycznie nowy, a mimo to bywa, że mam problem z odpaleniem auta na silnym mrozie (poniżej -15). Auto ma sporo nabite jak na ten rocznik (220kkm), do tego w gazie od nowości. Problemem nie jest sam zapłon, bo zawsze palę na benzynie. Problemem jest słabe (czasami bardzo słabe) kręcenie rozrusznika. Wiem,...
Witam. Mam pytanie, czy można spodziewać się jakiś wymiernych efektów po założeniu intercoolera do Lublina II 2.4TD (Andoria 2417ccm, pompa rotacyjna) 85KM. Zależałoby mi na tym, abym nie musiał pod górkę redukować z 5-ki na 3 ;) na 4. to by było dobrze już. Mam kilka intercoolerów: - Fiat Punto GT - Ford Scorpio VM - Opel Omega TDS - Audi A4 2.5TDI...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Witam wszystkich ! Posiadam Lancię Y z silnikiem dobrze znanym z Fiata Punto 1.2 16v. Mam ten samochodzik w sumie od kilku miesięcy. Zakupiłem kabel diagnostyczny vag kkl obd2. Podpinałem dziś autko po trasie 20 km, robiłem testy i zastanawia mnie dlaczego test wtryskiwaczy pokazał przekroczony czas, test ekonomizer został niezaliczony. Podczas pracy...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
silnik zwiększa obroty diesel punto falują obroty punto nierówne obroty
ogniwo peltiera zwarcie przeprogramować sterownik schemat migacz tranzystor
przedwzmacniacz lampowy gitarowy przedwzmacniacz gitarowy
Zamienniki tranzystora BC157A: BC557, BC307 i inne Lokalizacja przekaźnika świateł dziennych w Opel Combo 1.3 2014