Trzeba wymontować zegary, prościzna, dwie śrubki na imbus trójke, wcześniej wyczepić linkę szybkościomierza, dostęp wyśmienity od spodu Cała zabawa nie powinna zająć więcej niż 10 minut.
Brakuje masy tam gdzie mrugają dwie żarówki.
Na listę proponuję wymianę żarówek Fiat Stilo-światło mijania szczególnie lewa strona,często Fiat Grande Punto żarówka reflektora,gdy zapiecze się kostka na żarówce.Niektóre Japończyki gdzie do wymiany żarówki refl. trzeba wyjąć akumulator.
Masz upaloną masę. Żadne czyszczenia styków nic nie dadzą, musisz zrobić by-pass masy i problem zniknie. Z tyłu na plastiku masz opisane jakie żarówki idą w dane miejsce. Zwróć uwagę że postojówki masz R10W a nie jak tradycyjnie R5W.
Sprawdź podświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz tylne postojówki , mają świecić dwie żarówki w każdej lampie.
Skoro jest napięcie, to znaczy że prądu brakuje. Styki w gnieździe nie są zaśniedziałe?
Kontrolka nie pali się w przypadku nie działania świateł mijania i drogowych. Jest zapis w instrukcji obsługi.
chyba sterownik zaczyna świrować. gorszym rozwiązaniem jest wyjęcie te kontrolki ale to jest głupi pomysł- gdyż to tylko półśrodek
Próbować dostać się ręką od spodu zderzaka. Bez kanału kłopotliwe, ale możliwe
Jak z pinu 23 cały czas wyłazi -12v no to sterownik leży,sprawdz jeszcze ten moduł przekaznikow ,chociaż chyba sensu nie ma jak napiecie przy sterze stabilne,oczywiście sprawdzone też żarówką.
Ja to robie odkrecając reflektor z tych dwóch śrub, co prawda on nie wyjdzie cały bo jest jeszcze przykrecony pod zderzakiem, ale odsunie sie na tyle że mozna wyjąc klapke i wymienic żarówke. Kontrolka sie na zapali na deste bo układ kontroli zerówek w body komputerze kontroluje tylko światła pozycyjne przednie i tylne oraz światła stop, reszty nie...
Sprawa jest taka że trzeba wozić w schowku opakowanie po żarówkach.
tak też myślałem ale ona zapala i gaśnie wszystkie światła działają zgasi się mijania zostawi pozycje to zgaśnie na chwilę i zapala znowu zapali się światła i to samo zmiana da drogowe i też taki efekt jedyny moment kiedy nie świeci to w momencie zapalenia kierunkowskazu. W sumie pewnie bym doszedł dlaczego tak jest ale miałem inną robotę w tym aucie...
Do wykrecenia tych śrub można użyć nasadki klucza 19mm. Pozdrawiam!
Gdzie wymieniałeś żarówkę?
Fiat grandę Punto bardziej.
Wypalone kostki na żarówkach reflektorowych.P
...wymienić żarówki.
Jedno proste pytanie.... Co chcesz osiągnąć? Jaki jest cel tej kombinacji?
Przekaźnikiem o którym piszesz steruje ECM ,jak masz schemat to widać to wyraźnie. Nie wiem czy wiesz ale przeważnie ECM dostaje "pierwszy prąd" z linii 15, a potem dopiero steruje resztą ,jak przekaźnik główny silnika ,pompa, itd. Także weź probówkę/żarówkę i sprawdź to.
5W ma być.
Zobacz na schemat i kontrolka a nie miernik w rękę. zaczynasz od mas. PINY: 5,6,21,22 potem zasilanie po stacyjce PIN 16, 40, 47 wtyczka A. Kolory przewodów i tłumaczenia skrótów masz na schemacie, to Tobie ułatwi sprawę. Jako kontrolki używaj żarówki 21W ale tylko tam, gdzie napisałem. Żarówka ma normalnie zaświecić.
Sprawdzałem i musi być noskiem do góry. Zamykam
otwierasz klape , tam są zaślepki wielkości 5 zł szare okrągłe lub większe wyciągasz je podważasz śrubokrętem i ładnie lekko wychodzą , i masz tam śróbe a raczej nakrętke chyba na klucz 17 lub 19 niepamietam dokładnie ale musi być nasad lub "rurka " odkrecasz to , / ale trzymasz lampe / a druga jest zaraz pod półką taka sama musisz poszukać koło głośniczka...
(at)mark12301 Na początku temat był w dziale RTV... Jak napisał (at)johnny833 Żarówką sprawdź.
Witam Występują dwie wersje gniazd dla żarówek W21/5W, różniących się rozmieszczeniem plusów oraz minusów w oprawce DRL (światła do jazdy dziennej ) Jakie rozmieszczenie występuje w Fiat Punto Evo 2009?
https://obrazki.elektroda.pl/5038761900_... Do sprawdzenia: Masy na złączu A1,2,4 Stały +12V na A70 +12V po zapłonie A6 Sterownik powinien załączyć przekaźnik K46 i na A3,5 powinno pojawić się +12V Sprawdzaj żarówką, a nie miernikiem
Mam punto I , dlaczego nie są nic warte ? A jakie dobre żarówki wstawić ?
Wymień sam. Nie wiem gdzie się wypaliła, jeśli przy żarówce, to wymien też żarówkę, inaczej jej nadpalone styki szybko spowodują uszkodzenie nowej kostki.
Sprawdź przewody z obciążeniem (np. żarówka 21W).
Odpowiedź nasuwa się sama, oczyść gniazda żarówek.
Jak klosze zmatowiały, to oślepiasz. Jak dasz mocniejsze żarówki bez wymiany kloszy to będziesz mocniej oślepiał.
W tylnych pozycyjnych w II masz mieć 10 W żarówki, właśnie jak założysz piątki, to kontrolka żarówek powinna zaświecić. Zreszta wewnątrz lampy na blaszce jest chyba podana moc żarówek w poszczególnych gniazdach.
na łączach w kostkach i żarówki
No ok ale jak go znaleść? Popatrzyć na schemat albo wziąć do ręki multimetr, ew. próbnik z żarówką i przekręcić stacyjkę na rozruch... co tu więcej tłumaczyć?
Oczywiście na pytanie czy włącznik świateł hamowania jest ok zapytasz co to jest i gdzie się to znajduje?
Możesz mi podpowiedzieć gdzie mam to sprawdzić
Zaróweczki 1,2 W
Ale mącicie.Sprawa jest prosta plus po zapłonie na jednym pinie a sterowanie masą na drugim.Analogicznie każdy wtrysk. Sprawdzić żarówką od postojówek. Jak nie ogarnia to auto do mechaniora.
Końcówka linki jest lużno wsunięta w specjalne gniazdo z tyłu zestawu.Sama wyskoczy przy wyjmowaniu zestawu i sama wskoczy przy zakładaniu zestawu-trzeba tylko trafić końcówką w to gniazdo,co jest bardzo łatwe.
A skąd pomysł, że w tym aucie body komputer ma funkcję kontroli żarówek? Może licznik być "uniwersalny" dla różnych wersji, a body nie i funkcja nie będzie działała.
Witam Spalila mi sie zarowka w przedniej lampie PUNTO 3 i za nic nie moge wyciągnąc żarówki. Moze ktos ma JAKIES porady, krok po kroku jak sie do tego zabrac
takie coś chyba jest w Puncie II nie? punto II nie ma żarówek h4 tylko h7
Zmierz miernikiem ewentualnie żarówką czy brakuje masy czy + na kostce.
Po pierwsze nie rób pomiarów miernikiem tylko sprawdzaj żarówką, taką od reflektora najlepiej. Zobacz czego faktycznie brakuje na wtyczce od pompy.
Uszczelka na wieczku żarówki na pewno jest ok?
A wystarczy go zdjąć tak? I wstawić inny kolor żarówki tak?
Światła postojowe palą się razem ze światłami mijania, czyli z opisu wnioskuję, że po prostu gasną przednie światła mijania. W Grande Punto, jak i w każdym innym Fiacie najlepiej nie ruszać przełącznika świateł i trzymać go na stałe w pozycji świateł mijania, nie potrzeba tam żadnych automatów do świateł. Albo uszkodził się przełącznik, albo BCM. Można...
Mój kolega ma Punto 2 i mu co jakiś czas się zapala na desce kontrolka od przepalonych tylnich świateł stop ale niestety jest z tyłu wszystko ok. wszystkie żarówki są sprawne i w tym momencie jak się zapala na desce ta kontrolka to z tyłu żarówki świecą,nie rozumiem o co chodzi jakiś niepewny ten układ ,może jest tu ktoś z serwisu Fiata i napisze jak...
Zasilanie dociera? Masa jest? Probówka i szukaj. Miernik w drugiej kolejności.
Witam Mam pytanie , jak dostać się do żarówki w pokrętle i ewentualnie wymienić same pokrętło? bo posiadam drugie w lepszym stanie a chciałbym najpierw żarówkę wymienić a nie chcę sobie tego uszkodzić.Jest od samochodu fiata punto 2 z klimatyzacją https://obrazki.elektroda.pl/6964167100_...
Sprawdź jeszcze lampkę podświetlenia tablicy rejestracyjnej . Wymień obie żarówki w w/w lampce.
Czy Ty kolego czasem nie mierzysz napięcia pomiędzy dwoma plusami? Wątpię aby zniknęły 2 plusy jednocześnie - zobacz czy jest masa. Weź żarówkę i ją podłącz zamiast miernika i sprawdź czego brakuje - plusów czy masy.
A gdzie te śrubki?
Witam. Niestety punta tak mają. Ze poduszka potrafi się zaświeci. Nawet podczas wymusny spalonej żarówki. Co do mierzenia taśm i poduszek radzę BARDZO UWAŻAĆ gdyż można zostać poważnie rannym. I to nie żart. Pozdrawiam.
Sprawdź kostki/żarówki mijania w lampach.
Ponad 13,5V...
Sprawdzałeś rzeczywiście czy mruga? Może jest spalona żarówka. Może nie ma styku.
Ja najczęściej zakładam Osram +90 % i jest o niebo lepiej
oops :oops:
Moje Punto po 85 tys km wygląda w środku jak nowe, wszystkie plastiki w całości, tylko obok pokrętła od nastawu temperatury wewnętrznej jest porysowane. Zrobił to domorosły mechanik który wymieniał żarówki od tego panelu.
przy zamykaniu drzwi migaja konkretnie , w którym momencie? Sprawdź masę do żarówek oraz tę idącą do włącznika w drzwiach od oświetlenia kabiny i przewody od przekaźnika na prawą stronę.
Wystarczy wyciągnąć jedną żarówkę i sprawdzić przejścia aby się przekonać, czy to one padły. Żarówka H4 na środku ma masę, a zewnętrzne konektory to włókna. Między masą a każdym włóknem musi być przejście, w tedy żarówka jest sprawna. Albo poszukaj bezpieczników i po prostu wymień ten odpowiedzialny za światła. Na początek zacznij od żarówek, potem...
Zależy jaką żarówkę podpiąłeś, prąd ogranicza kontrolka i mocniejsza żarówka się nie zaświeci.
Zasilanie przy włączonym zapłonie pochodzi z innego "źródła", niż przy wyłączonym (w czasie podtrzymania). Czyli przełączniki zostawiłbym w spokoju. Napięcia sprawdzaj kontrolką z żarówką, a nie multimetrem.
sprawdź czy masz napięcie w kostce , może jest wypalony pin
Pewnie nie te sprawdziłeś, ale skoro się upierasz to schemat w dłoń i sprawdzić zasilanie na centralce. Żarówką, nie miernikiem.
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
tak nie zapala sie wcale,może żarówka sie spaliła?
Sprawdź gdzie masz zasilanie, w niektórych samochodach było zamienione z ilumination. Odłącz kostkę od radia, weź żarówkę 12V, podłącz masę do budy i przeleć kostkę (A) bez zapłonu i z zapłonem, zapisz wyniki i podaj.
Wyczyszczenie styków żarówek i na kostkach oraz wymiana żarówek rozwiązało problem .
Podłącz równolegle do klaksonu żarówkę z reflektora 12/55W
Witajcie, czy alternator MM z punto II można sprawdzić tradycyjnie za pomocą żarówki czy jest to jakiś super model który tak nie zadziała? Przywiozłem go dziś wymontowanego podobno z dobrego auta. Chciałem go sprawdzić na stola ale kontrolka cały czas świeci i ładowania brak. http://obrazki.elektroda.pl/2757265000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1333947000_1...
Jeśli masz reflektory "soczewkowe" niższa trwałość to "normalka"(ze względu na większą tem. wokół żarówki)Zwłaszcza Punto 2 cierpi na taką bolączkę.Jeśli chciałbyś zastosować ukł. poprawiający trwałość żarówek to tylko ogranicznik prądu udarowego podczas załączania,kiedy włókno żarówki jest zimne posiada małą rezystancje i po podaniu napięcia prąd chwilowy...
Rozumiem, że żarówki już sprawdziłeś i są sprawne ?
Przekaźnik pompy jest pod maską? Pozamieniałem je miejscami (bo nie mogę zlokalizować tego od pompy, nie zgadza się ze schematem) i nic to nie zmieniło. Żarówka 21W to ta od postojowych? Pomiar faktycznie robiłem multimerem. Czyli sugerujesz, że napięcie jest, ale prąd za mały? Żarówka np. od kierunkowskazów od postojówek jest 5W. Tak jak mówisz napięcie...
Witam. A tak się naiwnie zapytam - żarówki w kontrolkach też są ok?
Co??? Na schemacie samochodu znajdziesz. A zasilania poszczególnych żarówek znajdziesz SAM probówką w około minutę.
To raczej jest tam napięcie bo jedna żarówka świeci. Jutro to posprawdzam.
Odłączyłem stacyjkę i wyłączyłem ten bezpiecznik i dalej się świeci i buczy, co mogę dalej sprawdzić? Osobne problem to to że nie świeci mi się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka na pierwsza pozycję, po odpaleniu tez się nie świeci. Co poszło regulator napięcia? Przy braku ładowania kontrolka się powinna świecić a tu nic. Kontrolka działa...
Rozumiem. Jutro jadę do elektromechanika. Niech sprawdza bo ja się na tym nie znam. Nie dawno sprawdzałem auto i po włączeniu świateł nie palą się (przód) i ta przeklęta wycieraczka z tyłu chodzi a gdy włączę klakson zapala się kontrolka od przepalonej żarówki. Paranoja !!!
Czy to tylko żarówka lub dioda podświetlenia tej kontrolki ? No a może by tak sprawdzić, czy żaróweczka ok?
A co wszyscy powiecie na żarówki ksenonowe i "fajne" światełka Fiata Punto, które świecą na niebiesko i całkiem nieźle oślepiają lub też odwracają uwagę.
Rada brzmi - sprawdź bezpieczniki.
WITEK1952, ale punto jedynka nie robiła problemów z zasilaniem na żarówki ( jak np Golfy), jedynie co tam sie psuło to notorycznie wypalające się kostki żarówek.
Używam taki zestaw od 4 lat we Fiacie Grande Punto zero problemów. Nie jest to do końca zgodne z przepisami. Mam ograniczone drogowe do 30 % mocy. Ani Policja czy diagnosta na SKP się nie czepiał .
Kolego np. w Golfie z tyłu lampy obraca się o pewien kąt "pojemnik" z silniczkiem i wyjmuje się go z lampy. W podobny sposób postępuje się z żarówkami np. w tylnych lampach. Jeśli w aucie masz dostęp do tyłu lampy, to wg mnie, ta po prawej stronie (fot. nr 2) "zaślepka" ułożona równolegle do szkła lampy będzie zawierać silnik do regulacji ustawienia...
Oryginalnie kontrolka niedomkniętych drzwi jest podłączona pod czujniki w zamkach (krańcówki od lampki są tylko w drzwiach przednich). Czujniki zwierają kontrolkę do masy, zasilanie na kontrolkę jest podawane po zapłonie. Jeśli kontrolka działa Ci na odwrót, to znaczy że podajesz na nią masę zamiast zasilania po zapłonie, a od strony krańcówki dostajesz...
Cześć w Grande Punto 2012 rok nie działa mi światło wsteczne, czujniki PDC i nie otwiera się pokrywa bagażnika - wszystko jakby przestało działać nagle. Bezpieczniki sprawdzone, pra dochodzi do zamka pokrywy bagażnika ale nie dochodzi do światła cofania, do tego nie działają czujniki PDC podpięte pod światło wsteczne. Dziwi mnie , że nie działa zamek...
Poprostu wyjmij żarówkę z kontrolki albo jedź na kompa i skasuj usterkę.
No skoro ktoś wyjął licznik żeby pozbyć się świecącej żarówki no to pod maską tego nie sprawdzisz.
Zobacz kontrolką, 1,2W czy cewka jest kluczowana (sterowana)masą. Jeśli brak impulsów, sterownik do naprawy, jeśli impulsy są, szukaj po stronie zasilania, nie wystarczy pomiar miernikiem, bez obciążenia. Sprawdzaj żarówką 55W (reflektorową).
Jak podłączasz prądowe wyjście przekaźnikowe pod sterowanie sekwencyjne to się nie dziw... Podłączasz pod żarówki i wszystko będzie ok.
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera. Gorąca a wentylator się nie włącza ;/ Wskazuje to na termowłączik. Dodano po 1 Mam multimetr. Sprawdzaj żarówką.
Niektóre wersje nie miały podświetlania przycisków na kierownicy, natomiast podświetlanie panelu wentylacji to dwie żarówki, też dziwnym trafem miałem obie przepalone w niespełna 4ro letnim aucie... Żeby je wymienić trzeba wyjąć radio, odkręcić i wymontować jego kieszeń i odkręcić panel wentylacji (2 wkręty u góry i 2 na dole pod plastikową zaślepką),...
ECU podaje masę na cewkę przekaźnika, zasilanie (12V) ma z akumulatora. Sprawdź więc jak należy - żarówką 2W, a nie miernikiem.
Wymieniaj bezkłopotliwie żarówki z lewej strony w Punto II\Stilo :lol: W punciaku jeszcze jakoś idzie ale megane to dopiero cholerstwo
Dzięki za odp. Może i racja, ale to jest sterowanie plusowymi przewodami i czy te diody na każdy przewód wystarczą 2A czy zastosować 5A ? I czy nie zmieni się nic w widzianym przez komputer obwodzie (sygnalizuje gdy przepalona jest żarówka lub jest jakieś zwarcie) ?
Jeśli podłączone zgodnie ze sztuką to tak. Było pisane o sprawdzeniu żarówką, może w końcu to zrobisz? Jak nie zaświeci, zobacz czego brakuje we wtyczce, masy czy zasilania, też żarówką. Najlepiej minimum 21W.
Pewnie rozwalone łożyska . Reszta jak Kolega Sebek napisał . Sprawdzić opór między uzwojeniem i obudową po odłączeniu mostka od masy (obudowy). Można żarówką ze źródłem zasilania.
żarówki punto wymiana żarówki punto żarówki wymiana punto
wzmacniacz zabezpieczenie przeciążenie huawei mobile windows komunikaty avast
pralka indesit kabel internetowy uziemienie
Niedziałający klawisz zatwierdzający Mastercook MFM 570 Dekoder Canal+ HY4001 - problem z Bluetooth