Często pada uszczelka pod głowicą pęka na linii tłok popychacze zaworowe. Jak z kompresją?
Po jakimś czasie pęka, gumowy ogranicznik, znajdujący się na końcu prowadnicy naciągu. Jest też możliwość skrócenia ogranicznika. Po dłuższym czasie pęka też tłok... ale i tak je (OD-25) polecam.
Trzeba tu coś ustalić, żebyśmy nie rozpisali się w pomocy naprawy jedego - tego samego silnika? Podstawowe pytanie czy to twoja kolekcja tlokow czy silnik otwarty teraz - bo piszesz ze ustawicznie pęka tłok na drugim cylindrze? Napisz z czym naprawdę się borykasz - kto to składa i co wymienia /wymieniacie. Kolego, autor napisał o tym w pierwszym poście...
samostart teraz często uzywany do odpalania silników diesla CDI powoduje pękanie tłoków.
Mechanik i Ten ze Śląska co ma na kanał na YouTubie mówił żebym na 3 mm ustawił zapłon bo on też tak ustawia i tak ustawiłem Dodano po 5 Rok temu to samo mi się stało jeździłem na świece NGK 3 lata i postanowiłem zmienić świece Kupiłem w sklepie NGK i po dwóch dniach się rozleciała zepsuło cały cylinder tłok za 700 zł i wtedy zapłon nie był przestawiony...
silnik 1.8D u forda ma odlewany wałek rozrządu (bardzo kruchy -celowo) i przy zerwanym pasku się łamie wykruszając stopki łożyskowe głowicy oraz na 100% uszkadzają się zawory (przynajmniej w jednym cylindrze- uderzenie o tłok) no i ukruszają się prowadnice zaworów i "lubi" pękać tłok. Tak więc optymizm mechanika jest raczej niezbyt uzasadniony nastaw...
Tylko o zawiasach nikt nie mówi jakie ma, a pewnie wszyscy żalą się na podwójne, przy sprzedaży auta pewnie zalecali kupno z zawiasami potrójnymi, tylko po co przepłacać, a teraz lament że zawiasy pękają, niestety ale wiem dobrze jak się z tymi drzwiami ludzie obchodzą i tu jest przyczyna pękania. A co do pękania tłoków, głównie bierze się to z przyczyny...
Dźwigienka pęka, jak zawór dostał tłokiem, albo tłok dostał zaworem.
Prawdopodobnie masz lejące końcówki wtryskiwaczy. Paliwo jest wtedy wlewane a nie rozpylane. Wtedy jest podwyższona temperatura spalania co powoduje że tłok może się wtedy wypalić.
Na pewno będzie. Zrobią się miękkie a w skrajnych przypadkach pękają mimo że tłok nie uległ zatarciu.
Witam. Jeśli nie ładuje akumulatora może być uszkodzony moduł - regulator napięcia, albo ma zły kontakt na wtyczce - moduł powinien być przykręcony do ramy w okolicy sztycy pod przednią owiewką - nie wiem jak go sprawdzić - miałem zepsuty w AY50, ale sprawdzałem podmieniając na dobry- sprawny. Czy po uszkodzeniu oryginalnego tłoka sprawdzałeś sprzęgło...
Raz czy tłok w dobrą strone założony, 2 każdy pierścień ma kołek ustalający, jak nie będzie go to w oknach będą pękać. najlepiej porób fotki jak masz to złożone.
Przegrzanie silnika i hamowanie górskim przy gorącym to nie jest dobry pomysł. :) A tak pewnie na tej Słowacji robiłeś. Lejące wtryski, zatkany brudem radiator chłodnicy, i ciężka noga. To są jedne z przyczyn pękania tłoków w Atego. Jak ten roczny silnik jest z rozbitka i nie jest uszkodzony to wart ceny. :)
Tuleje i tak trzeba wyrwać bo ilość kamienia w bloku nieraz w głowie się nie mieści. Czesto przez to albo przez to że ktoś po mrozach zapommiał zalać. Przegrzewa się pierwszy tłok (ślady zatarcia od spuchnięcia) i pękają na nim pierścienie.
Jak się ułożą? Cylinder pierwotnie okrągły w przekroju, wyciera się w owal - ma to związek z tym że jest dociskany do ścianki siłami występującymi w ruchu posuwisto-zwrotnym z uwięzią w postaci korbowodu pracującego w dwu płaszczyznach. Pierścienie docierają się do tego owalu. Uwidacznia się to przy pomiarze zużycia cylindra - kiedy to przekrój mierzony...
Wtryskiwacz ma iglicę unoszoną ciśnieniem wtryskiwanego paliwa. Są to minimalne ruchy, dziesiąte części milimetra i tego prawie nie słychać. Ale jeżeli zawiedzie regulowana sprężyna ustalająca ciśnienie otwarcia (np pęknie) lub sama iglica się wypracuje - to wtedy do cylindra wędruje zupełnie nie kontrolowana dawka paliwa. Efekt spalania takiej dawki...
Uszczelka i naprawa gniazd nie ma znaczenia. W pierwszym i drugim przypadku najwyżej będą podparte zawory, ale nie spotkaja sie z tłokiem. Rację maja ci którzy uważają, że przestawiony jest rozrząd i zalecaja chronić auto przed tym mechanikiem.
Jest problem - urwał się korbowód w główce i zablokował 1 cylinder. Na 2 tłok zaczął pękać w okolicy sworznia. Rozrząd w porządku - cały(pasek koła napinacze) nic nie zniszczone. Moje pytanie - co mogło być powodem takiej usterki ????????????
tak wadliwa seria(kruchy materiał)to jedyne racjonalne wytłumaczenie uderzenie tłoka powoduje wyłamanie.Niewiem nie podchodzi tam inny włącznik??
Pękały w starszych, nowe już nie pękają. Coś było nie tak z chłodzeniem tłoków.
Należy zmierzyć średnice tulei odpowiednim przyrządem średnicówką lub innym przyjrzeć się oknom jak koledzy wspominali a także sprawdzić poprawności montażu samego tłoka jest na nim strzałka która ma być zwrócona ku ziemi . Zamiana o 180 stopni może powodować pękanie pierścieni.Jeśli u kolegi tuleja ma 56 mm i tłok tyle samo to średnio wiarygodny pomiar...
Co Wy chcecie od 6 V halogenów H4 ? i od prądnicy ? Możesz spokojnie zainstalować takę żarówke, o ile klosz i odbłyśnik jest do niej przystosowany. Niewiele sie tam zdziałasz przy tych 6 V z plusem na masie, o ile nie chcesz przerabiać instalacji. A ta prądnica mimo wszystko ma spory zapas mocy, więc nic się stanie. ,,Lata Swietlne" temu mialem IZa...
Do suzi12 Tak ,silnik dał radę.Z śrubą siła jest bardzo duża.Chciałbym jeszcze zwrócic uwagę na zdjęcie pierwsze i wyłączniki krańcowe.Przy nawrocie tłoka i przełączeniu obrotów występowały bardzo duże skoki prądu.Tłok musiałby chwile postac i dopiero zaczac sie cofac.Jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem -tłok w momencie dochodzenia do punktu zwrotnego...
Ślimak jest wkręcony w ten tłok. Ale zanim spróbujesz to odkręcić to zanurz to w ciepłej wodzie i zostaw na powiedzmy godzinę, często się to zapieka tak mocno,że szybciej pęka plastik ślimaka niż puszcza gwint przy tłoku. Normalnie łapie się za ślimak, za tłok, kręcisz w lewo i albo puści albo popęka.
Tjunerzy uważają że zamki pierścieni mogą latać po oknach przelotowych. To nie "tjunerzy" tylko ignoranci. Tam gdzie technologicznie zamek musiał wypaść w świetle okna, okno jest podzielone, tworząc oporę dla samego zamka. W zwykłym silniku dwusuwowym wystarczy za duże, za szerokie okno ssące i to też zżera tłok Gdzie tam. Tłok nigdy nie schodzi pierścieniami...
Zdecydowanie polecam faac 414, beninca przoduje ale w napędach przesuwnych, chociaż siłowniki DU.30 są niezłe, wadą są plastikowe końcówki tłoków, które potrafią pękać przy niedokładnych ustawieniach centrali lub jakiś przeciążeń. Mogę polecić instalatora z Wadowic ale proszę pytać prywatnie.
Cała rodzina włącznie z 2,8 miała ten problem, trzeba pilnować temperatury. Na początku pękają powierzchownie.
Szczerze nie wiem, swojego czasu jak robiłem u prywaciarza to robiło się bez położenia serwisowego, czasami był problem, ale zbiegiem czasu doszło się do wprawy jak przełączyć, żeby było dobrze. Obecnie stosuję oprogramowania Wabco i ZF i jest taka procedura. Tak przy okazji jak już będzie robiony wybierak to wymienić uszczelnienia wszystkich tłoków...
Takiego uszkodzenia jeszcze nie widziałem. Wygląda, że napęd zaparzacz nie reaguje na przeciążenie i zbyt mocno dociska tłok. To raczej wina sterowania, nie zaparzacza.
Witam, Jaki ręczny (sprężynowy) odsysacz do cyny polecacie? Ktoś ma jakieś sprawdzone? Do tej pory miałem odsysacze OD-3 ale niestety bardzo krótko wytrzymywały - za każdym razem pękał plastik przy tłoku.
Plantowanie głowicy nie powinno spowodowac pęknięcia pierscienia tłokowego .Owszem powoduje to zmniejszenie komory spalania mieszanki ale nie w taki stopniu zeby uszkodzic pierscienie . Tylko jak bedzies wymieniał pierscieni to wymien wszystkie 3 na nowe .Nie napisałes jaka to jawka i jak bedziesz wymieniał te pierscionki to zeby były dobrze dopasowane...
Takie wpisy jak box.mena to czysta herezja i powinno się za to odbierać dożywotnio prawo wykonywania zawodu mechanika :D , kol. kopaczak takie naprawy jak opisałeś (nie widziałem tylko dedykuje z opisu) zalatuje macgaywerem :D on też spawał monetą z aku korbowód :D , silnik trzeba rozebrać sprawdzić (pomierzyć) złożenie tłok cylinder i naprawa to szlif...
Śruby się nie urywają tylko wydłużają. Jak nie mogą bo są zwykłe to urywają się dźwigienki, pękają podstawy. Czasami i tłok z korbowodem potrafi oberwać jak ktoś użył zwykłych śrub. Gdzieś w kolekcji mam takie zdjęcia. A blokady da się założyć źle. Jest to wyjaśnione tutaj. https://obrazki.elektroda.pl/7028445300_... Oczywiście na szkoleniu...
Ja miałem podobny problem z podnośnikiem wymieniłem pompę niby na wzmocnioną i złożyłem wszystko nowy olej i co się okazało nie chce podnosić uznałem że na bank uszczelniacze na tłoku do wymiany więc odkręciłem pokrywę z tłokiem i okazało się że na tulejce która łączy obudowę mostu z pokrywą niema żadnego uszczelniacza po prostu je wypłukało,ale uszczelniłem...
(...)Ten biały kolor na cieńszym końcu tłoczka to zaworek na sprężynce ? Ten biały element na końcu to właśnie grzybek (do którego przymocowana jest sprężynka), który blokuje wsteczny ruch wody podczas ruchu całego tłoka. Tak jak pisałem wcześniej niekoniecznie taka część z innej pompki będzie działać w Twojej ;) (miałem takie przypadki) jak gdzieś...
Jeżeli jest tak, to w tym wypadku masz uszkodzony tłok kosza 3-4-5 biegu (pękają) https://obrazki.elektroda.pl/1669944100_... . Aby go wymienić nie trzeba wyciągać skrzyni biegów, można to zrobić po zdemontowaniu bocznej pokrywy. https://obrazki.elektroda.pl/7584143600_...
Bzdura, jest dokładnie na odwrót. Pompka paliwa pewnie się kończy. Pewnie masz rację, ale mnie się gdzieś obiło o uszy, że metal rozszerza się pod wpływem ciepła (zostawia się luz na zamku pierścienia uszczelniającego, aby nie pękał przy rozszerzaniu), a gorący olej doskonale uszczelnia tłok.
ciśnienie oleju na silniku około 2,8 bara nie wzrasta ani nie spada po dodaniu gazu Raczej trzena pomiar wykonać prawidłowo i lepszym sprzętem. Możliwe.że na walku rozrządu nie trzyma ciśnienia. Zetory miały ten feler,że przy pompie oleju w misie pękała rurka co wychodziła z pompy do bloku. Jeśli by by£o te 2,8 bar na ciepłym to jest ok. Co do...
U mnie auto prowadziło się w miarę dobrze, nic nie ściągało, nawet bez problemów przechodziło przeglądy techniczne, poduszki owszem ucierpiały. Zorientowałem się, że amortyzatory są zniszczone jak przyszło mi awaryjnie hamować na autostradzie. Przód przestał trzymać drogi. Wtedy dopiero wyjęte zostały amortyzatory i zobaczyłem w jakim są stanie. Badanie...
Jeśli przy pociąganiu linką rozrusznika nie słychać nietypowych dźwięków (chrobotania) lub nadmiernego oporu albo jego zupełnego braku (uszkodzone pierścienie na tłoku) to: Założyć nowe wężyki i filtr paliwa. Sprawdzić twardość uszczelki zbiornika paliwa przez którą przechodzą wężyki bo często twardnieje i się kruszy, a same wężyki na przejściu przez...
Początkowo wylot miałem 16mm , trawa która była w tym leku kompresującym zbiła się w kamień ale nie wyszła. Woda wychodziła wszystkimi dziurami i łożyska rozleciały się do tego stopnia że kulki pękały na pół , taka to jest siła. Ale pierwsza wersja była na zwykłych łożyskach kulkowych , dopiero przy budowie tej maszyny koledzy mechanicy powiedzieli...
Tłoki na dwa pierścienie olejowe wymyślono do pierścieni olejowych bez sprężyny, oba były jednakowe. Tuleja była chromowana i żaden zamiennik jej nie dorówna. Jak są dwa pierścienie olejowe, w tym jeden ze sprężyną to tylko ten zakładam. Dolnego olejowego nie zakładam. Tuleje czarne trzeba namoczyć olejem. Pierścienie tłokowe do tej tulei powinny dać...
Sporo chcesz splanować. Rozumiem,że chcesz podnieść moc silnika przez to? Dobrze kombinujesz,bo moc da się podnieść tylko przez trzy rzeczy : zwiększenie pojemności, zwiększenie stopnia sprężania, zwiększenie współczynnika napełnienia. Uderzasz zatem w drugą metodę. Polonezem akurat nigdy się nie bawiłem,ale z doświadczenia wiem,że mocno wyciągnięta...
sprzedawca powiedział, że takiej uszczelki nie dostanę i od razu zszedł na temat, że grubszych uszczelek się nie zakłada, bo to szkodzi silnikowi. Sprzedawca jest od sprzedawania, a nie od mędrkowania. Głupiego zresztą. Byłem u lokalnego mechanika pożyczyć opaskę do montażu tłoków. Mówiłem mu, że będę mierzył tłoki będę je toczył. Opowiedział mi jak...
-tłok I cylindra dokładnie w taki sam sposób jak poprzednio na IV -tłok III cylindra został zgnieciony (pierścienie zaciśnięte w tłoku nie obracają się) nie pękł jeszcze ale jego dalsza destrukcja była kwestia chwili tak podejrzewam. W załączniku pozwoliłem sobie zamieścić dane z testera diagnostycznego Opla ze sprawdzenia go przed ostatnią awarią...
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
Kolego te silniki są prawie wieczne puki ich nie przegrzejesz, bo potem pękają głowice. Miałem takie auto i byłem bardzo zadowolony puki nie został przegrzany. Przelicz czy to warto robić
Witam, 1. uszkodzony zawór 2 barowy, przy przebiegu pow 3 tys. do wymiany. Pamiętać o przesmarowaniu tłoczka. Przy okazjo sprawdzić czy wężyk dochodzący do obudowy zaworu nie jest przypadkiem zablokowany przez fusy z kawy. Jeżeli tak to rozpuścić 2 tabletki w ciepłej wodzie i przepłukać obwód od bojlera do zaworu. 2. zasyfiony filierek wody, do wymiany...
Moje auto moja spraw. Ależ ja wcale tego nie neguję.Choć mógłbym. Mapa wtrysku jest napisana pod konkretne temperatury.Jej obniżenie powoduje wzbogacanie mieszanki ,dodatkowo wszystko jest zaprojektowane na dobre spalnie w takiej właśnie temperaturze a nie innej,podnosisz więc emisję. Sprawa jest więc nie tylko Twoja i gdyby ktoś chciał się przyczepić...
Te jednostki zaparzające tak kończą. Osobno tej części nie kupisz, nawet Severin oferuje tylko jednostkę i uszczelkę tłoka i to wszystko. north.pl ma je w ofercie i serv-serwis. Ale nie oczekuj,że nowa będzie wieczna, rok-dwa pochodzi i skończy tak samo, plastik zawsze pęka tuż za tłokiem gdy jednostka się zużyje lub klient nieodpowiednio użyje kawy...
Czasem są zużyte na tyle że można wkładać i wyjmować tłok z założonymi pierścieniami olejowymi. Z doświadczenia pierścień kompresyjny (pierwszy)najczęściej przegrzanie i pęka podobnie drugi trzeci już przeważnie ok choć zdarzało się że i on dostał. Natomiast olejowe ścierają się/odkształcają lub zapiekają/zacierają się w tłoku nie pracują prawidłowo....
Rafalrrr jaka pompa napędza chłodnicę ? Juras trochę duże masz to ciśnienie , tam powinno być około 10 atm . Z drugiej strony spadek ciśnienia na zającu też duży , piszesz że wzmacniacz nowy a to wygląda na przeciek na wzmacniaczu . Jest taki spadek cisnienia bo na żołwiu olej nie jest tłoczony na wzmacniacz tylko ze wzmacniacza na zlew a z pompki przez...
tłok się przesuwa Fajna propozycja, ale tłok zamarza i się nie przesuwa ... cylinder pęcznieje (w najlepszym przypadku) lub pęka ... Ale podoba mi się twórcze podejście. Dla nie znających hydrauliki siłowej temat na myślenie jak znalazł ...
Nie zgodzę się z opinią, że pierścienie w tych silnikach pękają. Przejechałem ponad 40 tys. km i nie miałem ani razu takiego przypadku. Najwidoczniej masz silnik złożony na dobrych częściach. Silnik na 2 pierścieniach będzie mieć mniej mocy ale będzie jeździć. Powinno się przynajmniej przehonoać cylinder aby zrobić świeżą choinkę (szczególnie w wysokoobrotowych...
Dwa pierścienie olejowe są bez sprężynki i nie są chromowane, marna jakość i krótka żywotność. Tłoki z pięcioma rowkami na pierścienie mają dodatkową wadę, mała odległość pomiędzy pierwszym a drugim pierścieniem. Jeżeli pierwszy pierścień jest we wkładce stalowej to nie ma problemu. Jeżeli tłok jest cały aluminiowy tak jak w perkinsach to ciśnienie...
Zdemontuj tłok tylni nad wałem "Range" wyczyść i przesmaruj i będzie smigal jak trzeba O ile nie pęknie przy demontażu bo czasami pękają. Ale faktrycznie prawdopodobnie tam jest problem
To jest mechanizm zmiany kąta wtrysku. Spotkałem się, że odpadł aluminiowy dekielek w pompie Bosch FABRYCZNIE przykręcony na dwie śrubki. W środku jest tłok ze sprężyną, który obraca pierścień. Pompy wtryskowe są wrażliwe na jakość podawanego paliwa. Jak coś się psuje to należy rozważyć wymianę filtra i zmianę dostawcy paliwa.
Popekane tloki miedzy pierwszym a drugim pierscieniem od gory patrzac. Traktor c330 Dziwna sprawa. Czym moglo to byc spowodowane? Czy ten problem wystąpił na jednym tylko tłoku czy więcej? Niezależnie od tego, przyczyn może być wiele! Oto one; - niektóre z nich mogły wystąpić w twojej maszynie: Pęknięte tłoki w silnikach wysokoprężnych są często spowodowane...
Urwany jest zawór dolotowy, raczej pękają(wypalają się) zawory wydechowe. Na trzecim zdjęciu widać czyste pękniecie - może faktyczne uderzył o tłok? A może zmęczenie materiału? To raczej zabawa dla biegłego z zakresu silników. Widok nieciekawy dla właściciela.
No tak masz racje w zerknę na sprzeglo racze to będzie problem . A rozrusznika nie da sie założyć odwrotnie dosyć dawno temu kręciłem jakimś kołem zębatym i tłoki chodziły ale nie pamiętam jakim . Nie chodzi o odwrotne podłączenie rozrusznika,bo masę bierze z obudowy,więc się nie da.Chodzi o akumulator. Szczególnie w motocyklach trafiaja się takie...
Dzień dobry Moi drodzy dla potomnych udało mi się odkryć przyczynę problemu. Otóż kapanie, o którym wspomniałem było spowodowane uszkodzonym zaworem 2 barowym. Zaraz przy jego trzonie zaczął po prostu pękać na sklejeniu. Natomiast aby dźwignia zaczęła się podnosić trzeba było przekręcić tłok pomocniczy w tę stronę aby dźwignia przybliżyła się do tłoka...
Dołączę do wątku z długim opóźnieniem, ale uważam to za istotne. 1. Chińskie prasy hydrauliczne. Większość sprowadzanych do nas chińskich maszyn jest prosta i tania. Mają przyciągać ceną. Przez co są okrojone. Wykonane topornie ale działają (przez jakiś czas). Wiem że precyzja i dokładność nie jest w nich wysoka. Natomiast jak widzę chińską prasę hydrauliczną...
A ja mam takie pytanie do was czy jak wyjmę wtyczkę z przeplywki a wszystko bylo uruchomione to czy valvetronik pracuje czy wszystko już przejmuje przepustnica? Po wyjęciu wtyczki jest ok dlatego pytam, jeśli valwetronik dziala to bym go wyeliminował z kręgu podejrzanych. Odpowiedziałem na Twoje pytanie wcześniej. Zachwianie mas powietrza powoduje...
Raczej już będą zużyte amortyzatory a szczególnie ten po stronie gdzie jest zamocowany silnik. Dopóki nie wymienisz amortyzatorów nie dowiesz się czy jest efekt. Sprężyny bardzo rzadko wymagają wymiany zabija je jedynie długotrwałe użytkowanie pralki na permamentnie zużytych amortyzatorach lub czasem pękają. To że wkład jest w amortyzatorze o niczym...
Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam...
Po prostu masz pecha. Regulacji widełek i trzpienia siłownika nie ma bo po co - siłownik napiera sprężyną na widełki a wychodzi tyle ile płynu wtłoczy pompka i nie jest ważne czy tłok jest wciśnięty na np 80% czy 60% suw jest taki sam. Sklejona tarcza nie ma nic do rzeczy. Powodem może być "kątowanie" łożyska lub sam docisk. Jeśli docisk był równany...
Silnik 4t. Strzałka skierowana w stronę króćca ssącego (czyli do góry)! A więc kolego Bartek.k.k nie wprowadzaj w błąd. Dlaczego uważacie, że to pierścienie? Spalanie oleju? Słaba kompresja? Jeżeli stało się to po wpadnięciu w dziurę czyli raczej nie tu szukałbym defektu, chyba, że to zbieg okoliczności. Ja bardziej obstawiałbym zapłon. Na początek...
Wiem , ale widzę, że raczej szuka budżetowych rozwiązań, a to jest taki ersatz. Ogólnie osprzęt pneumatyczny dobrej klasy i precyzyjny potrafi kosztować sporo. Mam siłowniki pewnej firmy - tanie, nie ukrywam, i rzadko który potrafi rok przepracować, generalnie lecą uszczelniacze, rysy na tłokach, zawieszają się (szczególnie jak pracują na niższym ciśnieniu...
Pewnie, że zadziała. Ale za jakiś czas, gdzieś na trasie urwie się grzybek i załatwi na cacy głowice, tuleje, tłok i turbo. A wtedy to dopiero będzie się chciało stawiać klientowi nowy silnik. Zrobisz jak uważasz, ale po co pchać się w opały... Tak się spytam czy widziałeś ten silnik na oczy? Bo widzę że nie. Tam zawory są równolegle do tłoków. Nie...
może źle rozrząd ustawiony, może się zawór blokuje w prowadnicy, a może luz na panewce korbowodowej lub na sworzniu tłoka.. Jak widać jest parę możliwości, jeżeli mechanik sobie nie daje rady to najwyraźniej należy poszukać takiego który da sobie radę..
Mam cztery tłoki i trzy są dobre. jeden jest twardszy. Czekam tylko na sprężynę dociskającą tłok. Miałem 4, żadna się już nie została. Czyli luz mam dobry. Czyścić skrzynkę zaworową jeśli pracowała dobrze? Szkoda mi odkręcać dyszy regulacyjnej ciśnienie, ponieważ często pękają zabezpieczenie. Jak ustalić podkładkę regulacyjną na małym wałku napędowym....
Często pękają od przeciążenia/temperatury. Taki silnik zrobi Ci pierwszy lepszy zakład, ale polecam najpierw zapoznać się z dostępnością części do tego silnika a dopiero oddawać silnik do zakładu. Jeśli nic nie znajdziesz to daj znać, poszukam coś w swoich katalogach. Z tulejami nie będzie żadnego problemu bo dostępność ich jest na tyle duża że bez...
Używałem zamienników (cylindry do pilarek z allegro) jak za swoją cenę jest wszystko w porządku, czasami pilarka wytrzymywała dłużej - oczywiście normalne warunki pracy do jakich pilarka jest przewidziana, zdarzało się że pękało zabezpieczenie sworznia tłokowego, który uszkadzał cały silnik ale tylko raz był taki przypadek. W skrócie - pilarki po przepracowaniu...
Tuleje: -na pewno nie są po pękane dlatego że po zdjęciu głowic byłaby woda w którymś tłoku i byłoby widać wrzery na tym tłoku do którego dostałaby się woda. albo woda dostałaby się do oleju a olej mam czyściutki. -napewno któraś z nich nie jest zaniżona dlatego że przy okazji jak zdjąłem głowice to mierzyłem ile wystają i wszystkie wystają w normie...
No tylko o to. Tłoki trochę ponapier.... co meczy dźwigienkę aż w końcu ona pęka. Kiedyś spotkałem się z klientem któremu ktoś coś robił przy głowicy i to samo było co u ciebie. Gość wrócił z reklamacją a mech wymienił mu dźwigienki i powiedział żeby nie dawać gazu bo to stary silnik i już nie może chodzić na pełnej mocy (to jakiś stary opel był czy...
Jesli chodzi o fordowskie 1.8TD to z tego co pamietam to tam byly problemy z chlodzniem na czwartym cylindrze, poprostu obieg wody na tym cylindrze był źle rozwiązany, była to wada konstrukcyjna, ktora doprowadzala tłok do przegrzewania i deformowania, przez co na tym cylindrze tracił kompresje. W dodatku bardzo lubiały w nich pęka głowice. Jednym slowem...
Załóż nowy wałek, nowy pasek oczywiście sprawdzasz napinacz (a najlepiej to wymień go) i do tego dochodzi jeszcze pompa wody (sprawdż/wymień), poustawiaj wszystko zgodnie z instrukcją i spróbuj zapalić. Jeśli zapali i będzie słychać stukot to poczekaj i nagrzej silnik na maxa (ok.95*C) i jeśli stukot nie ustąpi to masz pogięte zawory. Oczywiście przed...
Witam. Auto j.w. Wymieniłem węże przelewów. Każdy był innego rodzaju. Kupiłem 3,2mm w sklepie, czarny z pancerką, 6,50pln/mb. Założyłem. Chodziło super przez parę dni. Nagle zacząłem zostawiać smugę paliwa za sobą. Pękł wężyk od przelewów na pierwszym tłoku, ten łączący przelew z resztą wtrysków. Przy samym wtrysku stwardniał i pękł wzdłuż wężyka na...
wiesz co proponuje szybko odstawić auto do mechanika i najlepiej nie jeździć tym autem, ten silnik 16V ma jedną z wad pasek rozrządu jest tam napięty jak struna i często dochodzi do wyrwania gwintu z bloku silnika który podtrzymuje napinacz rozrządu. W tych sytuacja pasek się luzuje i dochodzi do przesunięcia faz rozrządu. Nie mówię że w twoim przypadku...
skoro na chwilę zapala to nic nie zmieni wymiana tłoka/pierścieni/cylindra najpierw sprawdź wężyki paliwowe i filterek na końcu wężyka ssącego paliwo - często się zapycha, a wężyki parcieją/pękają/rozpuszczają się ja i tak stawiam na gaźnik, one są strasznie wredne, niby wszystko jest OK, a nie działają, podmień gaźnik na PEWNY lub nowy jeśli tam jest...
fajny silniczek parę postów wyżej ale 50 cm to on chyba na pewno nie ma ,no i to wirujące sprzęgło :| .Wyobrażacie sobie co by było gdyby złapało np. nogawkę ? Wole nawet sobie tego nie wyobrażać. Silniczek na bank nie ma więcej jak 50cm, miałem w ręku tłok a sprzęgło będzie w osłonie. Jakiej mocy jest silnik, niech uzmysłowi fakt, że na średnich obrotach...
Dzięki maciorkusowaciasty jesteś wielki!!!! Miło popatrzeć na taka długa laskę.Kiedyś sam wymieniałem -jedynie paseczek rozrządu-wyłysiał o kilka zębów i w czasie jazdy silnik zgasł-poza tym nic się nie stało-ale-to nie znaczy ,że ten silnik jest "bezkolizyjny"-patrzyłem ,jak kręciłem wałem-jest pozycja,w której zawór opiera się o tłok.Podejrzewam,że...
Więc na 99% ktoś w tym silniku grzebał. Najczęstszą przyczyną pękania wałów w tym silniku jest blokowanie go za koło zamachowe przy dokręcaniu rozrządu. Po takim zabiegu wał pęka oczywiście nie od razu parę godzin czasem nawet dość dużo popracuje. Kolejną przyczyną jest nieprawidłowe dokręcenie panewek głównych silnika lub rzadziej zły dobór wysokości...
Kolega Damek 78 napisał Tobie krótko: skutki mogą być straszne. Ja od siebie dodam. Silnik samochodu jest np. unieruchomiony próbujesz zapalić, w tym momencie pęka wysłużony pasek rozrządu lub zostają zerwane zęby paska najczęściej na małym kole zębatym, czyli osadzonego na wale głównym i w zasadzie nic więcej się nie dzieje za wyjątkiem faktu że, silnika...
No właśnie. Zmiana dyfuzora = odblokowanie motocykla. Konieczne jest przy tym zmiana mapy w ECU, lub nawet wymiana całego ECU jeżeli znajduje się w kicie odblokowującym, o ile dyfuzor który masz jest kompatybilny (jest dedykowany do TPI i nie wymaga innej mapy). Jeszcze jest druga ważna sprawa, smarowanie. Dozownik jest tutaj elektroniczny, a KTM przy...
Ten chiński badziew w sprężarkach marketowych nie spełnia żadnych norm bo nie musi... Ale te pompki i silniki to też badziew więc jak przeciążysz to prędzej padną niż rozerwią zbiornik. Korbowody z alu i tłoki też, cylindry z gównolitu i byle jakie zaworki płytkowe... Smarowanie rozbryzgowe.
Części ze średniej półki. Zrobić też za darmo nikt nie zrobi. Chłopcze, przecież Ty rozrusznika R-11 na oczy nie widziałeś - te twoje "porady" to tyle co sam w internecie wyczytasz. Dobrze zrobiony rozrusznik r-11, to jakieś 10 lat spokoju. Natomiast te badziewia typu "setart", "jubana" itp, to chińszczyzna - pękające obudowy, urywające się bendixy.
Pompki wtryskowe tu nie mają znaczenia one się psują w ten sposób że nie dają ciśnienia więc nie chcę palić lub nie ma pełnej mocy ale nigdy nie gaśnie przez pompki w tym silniku. Zrób jeszcze pomiar temperatury oleju bo być może nie ma dobrego obiegu, termostat nie działa prawidłowo i silnik się przegrzewa zaczyna puchnąć lekko na tłokach przyciera...
Hmmmm-powiadasz ze na gazie ma kiepskie obroty , a na benzynie pracuje bez zarzutów. Jeśli mogę coś doradzić : po pierwsze - mogles zatankować złego (butanowego gazu) który powoduje te objawy. po drugie- zrobiło się zimno i silnik powinien dostawać ciepłe powietrze z kolektora wydechowego przy pomocy podciśnieniowego termostatu który jest umieszczony...
Ale czy trzeba wymieniać to jest pytanie a nie jest czy nie bo skoro jest to jest. Zaleca się wymianę co 2-3 lata ale rozbieram myjki 10-15 letnie w których olej jest jak nowy. Problem powstaje gry myjka pracuje bez wody, tłoki się rozgrzewają trwardnieją pierścienie ciśnieniowe i olejowe. Gdy myjka znowu pracuje z wodą przez nieszczelne pierścienie...
Najgorsze chyba jest to, poprzedni właściciel zapewniał mnie że silnik jest po remoncie, wał po regeneracji, nowy cylinder itp., tylko że chyba to tak naprawdę nie miało miejsca. Zastanawiam się jak to jest możliwe, że ten silnik działał nawet OK, nawet z tym odwróconym tłokiem o 180 stopni. Sprawdzając cylinder nie wyczułem żadnych progów są, tylko...
Dedukuj kolego, to ty stoisz przed sprzętem. Zawór koliduje z tłokiem, ale tylko na drugim cylindrze. Ewidentnie przestawione fazy rozrządu, przynajmniej na drugim cyl. Albo źle ustawiony rozrząd na kołach albo coś z wałkiem rozrządu. Teraz ustawiasz na znaki, ale nie wiesz czy wcześniej jak było dobrze też było na znaki. Coś wymaga zmiany, bądź wymiany....
Tuleje w blok są prasowane i jeśli raz je ruszy to już blok do wymiany. Można póżniej nowe osadzić na najbardziej zmyślnym kleju świata (bardziej trwałych niż takie do osadzania łożysk), a i tak tuleje się wysuną. Kończy się to w ten sposób że tuleja pęka na dwie części. Pierwsza ta z pierścieniem od strony głowicy zostaje na swoim miejscu. Druga zostaje...
Zarówno wał, jak i korbowód pękają w taki sposób że dochodzi do rozdzielenia na elementy, i zatrzymania silnika, bajki o tym ze coś było nadpęknięte i powodowało hałas wydają sie co najmniej dziwne. Znane są przypadki pęknięcia czopu korbowego zgrabnie i dość równo w połowie jego szerokości. Kanał olejowy zmniejsza w tym miejscu przekrój materiału....
Cześć! W moim przypadku pomogła wymiana zaparzacza. Najlepiej zadzwonić na infolinię Boscha i tam bez problemu można zamówić układ w cenie chyba nawet niższej niż w innych serwisach z częściami ale warto sprawdzić i porównać aktualną cenę. Niestety ten element jest tak skonstruowany, że nie ma sensu jakakolwiek regeneracja. Przeszło przez moje ręce...
JTD z klapkami w kolektorze to średni konkurent, ale ujdzie w tłoku, natomiast HDI pod względem obsługi nie mają startu do tdi. Dobre silniki, ale nie naprawisz ich młotkiem i śrubokrętem. Porównaj chociażby procedurę wymiany rozrządu. 1.8 T, ze swoimi układami podciśnienia i pękającymi turbinami to też żart.
Witam. Sprawa naprawde jest dziwna bo właściciel nie żałował kasy i kupował oryginały. Komplet nowych, a jak pękały to wymieniał na różne za każdym razym podobnie się dzieje. Musze dotrzeć do mechanika od tego auta i zapytać czy nie była planowana głowica bo może po prostu jest za mocno zebrana i zawór uderza w w tłok. Pozdrawiam Marcin
Kolor? Raczej normalny, cewka zapłonowa jak i moduł też były wymieniane... Jeżeli znacie kogoś lub jakiś serwis w Krakowie lub gdzieś obok to był bym wdzięczny za info... Od razu pisze że serwis w Czyżynach trzymał mi skuter 3 miesiące i nic koło niego nie zrobili więc odpada.... Ogólnie nie polecam tego serwisu bo wszystko stoi na deszczu lub gradzie...
Robimy offtopa, ale koletga zauważy gdzie nastepuje największe zużycie gładzi cylindra - w DMP, a dokładnie w miejscu gdzie najniżej dochodzą pierścienie, czyli upada twierdzenie kolegi że tłok nie powoduje zużycia cylindra, dalej, nagar w kanałach pierścieni - to że powoduje ich przyspieszone zużycie - jedynie poprzez pogorszenie odprowadzania ciepła,...
Ducato? A nie wspomniałeś jeszcze o Pumie 2.2, gdzie notorycznie pękały tłoki a EGR powinno się wymieniać przy każdym przeglądzie. I mają szczęście, że zrezygnowali z tego fordowskiego nieporozumienia konstruktorskiego - PSA dalej to ciągnie i teraz tłoki co prawda już nie pękają ale za to padają całe silniki - staje wał i turbina bo mielą się łopatki...
pęka koło pęka obudowa pęka ramka
wymiana drzwi zasilanie zamrażarka mostek pomiarowy wheatstone
foscam fi8918w regulator obrotów wkrętarki
Porsche Cayenne 9PA: Brak komunikacji ze sterownikami zawieszenia pneumatycznego Wiązka CAN w Porsche Cayenne 9PA 2003 - komunikacja zawieszenia