Temat zamykam. Miałem wbitą szpilkę w obudowę, i to ona przecinała wałek na pół. Była na tyle mocno wbita, że wyglądała jak oryginalny drucik.
W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
Jeśłi prąd "znika" ze szczotek po włączeniu, znaczy, że wcześniej nie ma gdzieśdobrego styku. Kabel nie wygląda nigdzie na załamany?, często w marketowych sprzętach pęka zaraz za wtyczką - zobacz czy nie jest "bardziej" miękki niż reszta. Potem do sprawdzenia włącznik główny
Zapewne rozrusznik D6RA, trzeba sprawdzić czy nie odkleił się magnes, trzeba oglądnąć komutator, jest dość specyficzny, płaski, często wycierają się miedziane listki i wyłazi z pomiędzy nich izolacja, co powoduje brak styku szczotek. Warto też oglądnąć plastikową zębatkę przekładni planetarnej, lubi pękać
W tej marce samochodu ,najczęściej wymieniam szczotki, dwie szt ,trapezowe. W drugiej kolejności pękający plastykowy szczotko trzymacz, a najrzadziej automat. To bardzo łatwe rozruszniki do naprawy i nie sprawiają kłopotu troszkę z wyjęciem ,i z jedną śrubą. Do szczotek dostaniesz się po wyjęciu rozrusznika przez tylny dekielek dwie nakrętki klucz 8...
Dolne łożysko jest osadzone w gumowej uszczelce, i wchodzi ona bardzo lekko w tarczę. Górne natomiast wchodzi bardzo ciężko i musiałem je wbijać. Spotkałem się w silniku 300 z pękaniem tarczy, ale w 417 nie widziałem. Słyszałem natomiast, że może stojan ma coś z tym wspólnego?
W Kadecie często pęka przewód łączący masę alternatora z masą silnika - taki krótki. Korozja na końcówkach... :)
BOSCH GBH 2-28 DFV - porażka, obudowa pęka z tyłu pomiędzy szczotkami. Wolałbym GBH2-24DSR. Tak że chyba bierz Makitę.
może coś się rozłączyło? złączki w maluchu mają to do siebie, że łatwo pękają. A ty je rozruszałeś. Przeglądnij połączenia. Może szczotka się podwiesiła, albo jesli pierścienie ślizgowe były wytarte, to nie styka dobrze.... i tak dalej. Przyczyn może być wiele. Miałem przypadek, że w czasie wymiany szczotek, pacjent musnął odpiętymi przewodami od regulatora...
Hej, mam problem z silnikami w John Deere Gator 12 V, przerobiony na 24 V. Działa to bardzo fajnie, ale po jakimś czasie pęka uchwyt szczotki. Czy macie wiedzę gdzie dostać takie szczotki/jak wzmocnić konstrukcję mocowania, aby zwiększyć jego wytrzymałość? Dorzucę termostat, aby redukował napięcie do 12 V po nagrzaniu się silnika do odpowiedniej temperatury,...
Instalacja generalnie do sprawdzenia. Być może twój alternator już przestał dostarczać energię do instalacji. Z tą rezystancją to niezupełnie prawda ale można tak przyjąć dla uproszczenia. Jeśli napięcie instalacji jest w porządku to zachodzić mogą takie możliwości: niedostateczne połączenia przy alternatorze, zużyte szczotki, pękający lub wylutowujący...
To samo można zrobić bez bt. Nie tak dawno wszystko musiało mieć świecące ekraniki, nawet maszynki do golenia. Dziś ekraniki zastąpiła aplikacja. To najczęściej tylko kwestia marketingu. Natomiast rzeczywistym postępem jest zastosowanie silników bezszczotkowych, oczywiście pod warunkiem, że współpracująca z nimi elektronika okaże się równie trwała...
W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
Czeka Cie więc trochę dłubaniny, ale głośnik da się naprawić. Po pierwsze należy pozbyć się tej masy , która zalepia od strony membrany połączenie linki z drutem wychodzącym z cewki. Można dla ułatwienia użyć patyczka kosmetycznego nasączonego w acetonie (czystym!), a następnie (powinna ta masa stać się lepka) DELIKATNIE ją usunąć za pomocą ostrego...
A więc czeka was trochę treningu zagadnień technicznych. Dobrze że jest miernik. Tylko uwaga na ustawienia miernika aby nie odjechał w przeszłość. Informacji o kontroli instalacji samochodu trochę znalazłoby się i może warto poszukać. Zużycie szczotek całkiem możliwe. Jest jednak taki problem jak zbyt późne reagowanie na usterki. Teraz poza wymianą...
Chyba najlepszym wyborem będzie kupno nowego alternatora. Obecny alternator był dwa lata temu w rękach dobrego elektryka, miał w nim wymienić łożysko, niestety nie dało rady rozkręcić alternatora. Alternator był na imadle i trzeb było coś tam wybić, niestety nie szło, zaczęło pękać aluminium dlatego wymiana łożysk do skutku nie doszła. Teraz tak wymiana...
Ja także proponuje sprawdzić magnesy często się odklejają lub pękają na wskutek pukania w rozrusznik.... :idea: :idea:
W puncie problemy z alternatorem są raczej dość częste. Po pierwsze z powodu miejsca gdzie jest zamontowany oraz jakości tego elementu montowanego w tych autkach. W Punto 1 bardzo często pękała aluminiowa obudowa alternatora (mnie ze 2 razy), raz mi się szpilki rozkręciły, innym razem łożysko padło, jeszcze innym razem szczotki (miały jakąś wadę materiałową,...
Druciak to do garów się nadaje Dobrze, szczotka druciana. https://obrazki.elektroda.pl/6306967400_... W ten sposób będzie równiej i unikniesz kolein po druciaku. Nierówności redukujesz gipsem. Od tego jest. Podłoże musi być jak najbardziej rozwinięte. Papierem to tylko porysujesz. Szczotka narobi dużo kolein, które będą trzymały gips.
Piotr36 Widzę, że dość "selektywnie" czytasz posty. Tzn. wybierasz z nich tylko to co potwierdza "Twoją rację". To, że uwaga Gerri na temat Ciebie była niepotrzebna i powinien przeprosić za wycieczkę osobistą, nie zmienia logiczności jego wypowiedzi. Trzeba oddzielić logikę od emocji, co jest bardzo trudne. Przytoczyłeś informację o odpięciu kabla...
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Jakby ktoś był ciekaw czy się opłaca naprawiać jeśli z silnika wypadną elementy. Te elementy to nie szczotki to są kawałki wirnika do których szczotki stykają. Silnik ma jakąś wadę i pęka obudowa która trzyma szczotkotrzymacz sprężyna do pycha go do wirnika i tam już mieli wirnik. Koszt silnika z wysyłką 220 zł ale czy ja wiem czy to się opłaca.......
Tutaj alternatory pękają bez zadnych pism i wcześniejszych wniosków :)
Faktycznie tyle piany a efektów brak. Mnie brakuje dobrego opisu sytuacji. Ale z tego co mogę wnioskuję, że mamy do czynienia z marnym połączeniem tylko gdzie. Rozumiem, że rozrusznik całkowicie dokładnie rozebrałeś, sprawdziłeś i zmontowałęś. Aż się rpsi podejrzewać marny kontakt szczotki i to masowej ale przy takich pracach odpada. A zatem może przewód...
Przede wszystkim to sprawdź magnesy na wirniku, są 2 małe prostokątne magnesy umieszczone na wirniku, często pękają i nie ma napięcia wzbudzającego, co potwierdza fakt że po podłączeniu akumulatora pod szczotki otrzymałeś 200V (zwiększając obroty silnika zwiększy się napięcie). Jeśli magnesy są ok, do wymiany regulator.
Cóż, to nie są tanie rzeczy, to jest przemysłówka... Pozostaje Ci niestety dobrać się do trudnodostępnych zabawek i posprawdzać każdy wrażliwy punkt. Rezystory, czy raczej ich elementy rezystancyjne ("spirale") bywają też wykonane jako odlewy żeliwne- mocniejszy wstrząs i wygrzane przez lata pracy, kruche elementy, pękają jak szkło. Wszystkie połączenia...
Po jakimś czasie "magiczna pasta" i tak gdzieś trochę odpuściła, ale jak się okazało nie w miejscu największej dziurki. Wyszło na to, że pomimo dziwnego spienienia jako tako to trzymało, ale preparat Holts sam w sobie do takich rzeczy się nie nadaje (chyba, że pod obejmę) bo jest na tyle delikatny, że bez większego problemu można go usuwać przy pomocy...
Kolego. Nie ma raczej instrukcji napraw w pdf, no chyba że ktoś z zamiłowania do majsterkowania zrobił coś takiego. Jedynie katalogi z częściami ułożonymi w takiej kolejności jak powinno być. Żadna firma nie robi instrukcji naprawy. no chyba, że ktoś z zamiłowania... :) Jeżeli rozsypał ci się zwijacz, bo tak najczęściej się dzieje (pęka sprężyna), to...
No chyba, że jest jeszcze coś o czym nie wiem. To że on się rozwarstwia to jeszcze nic, on się rozkłada i zapycha filtr olejowy lub kanały. Co dalej to chyba nie muszę wyjaśniać. Czego nie rozumiesz? Nie rozumiem tego że kupując tak drogi samochód muszę jeszcze go co chwilę naprawiać. Za takie pieniądze oczekuję bezawaryjnej jazdy (w granicach rozsądku)....
proponuje tez dobrze obejrzec stan wirnika i stojan,czy nie widac otarc na jednym jak i na drugim,nie wiem jak w uno ale w golfie tylne lozysko alternatora (od strony szczotek) umieszczone jest w plastikowym "koszyczku" ktory lubi pekac, wtedy jak jest naprezony paskiem to powoduje dociagniecie wirnika do stojana i jego ocieranie a co za tym idzie pulsowanie...
jeżeli wirnik nie wygląda na spalony a to widać bo lakier będzie ciemnego koloru na uzwojeniach i będzie odchodził i jeżeli w komutatorze przerwy są pomiędzy blaszkami czyste nie są zwierane przez brud to w 90% wirnik będzie dobry a jedynie możliwe ze mogą być do wymiany albo szczotki albo łożyska. pozdrawiam . Dodano po 2 posprawdzaj tez połączenia...
"Kompletne bzdury. Czy miedź, czy aluminium wszystko jedno, lakierowane jest tym samym. Ale nawet gdyby aluminium lakierowane było srebrzanką to i tak w 99% urządzeń i elektronarzędzi kupujący nie ma wglądu w uzwojenia bo nie zdejmuje obudowy przed kupnem. Cała teoria oszukiwania klientów jest wyssana z palca." Mam małe pytanie: czy autor tej wypowiedzi...
Ta wypustka ( pewnie to alternator Bosch, tylko on ma taką) czasami nie pozwala na to, aby pierścienie ustaliły się w swojej pozycji, stąd czasami szczotka bangla po izolacji jaka jest pomiędzy pierścieniami. Po prostu wychodzą za wysoko, o ile wcześniej nie ułamie się ta nadlewka. Niestety, nim się ułamie, to pęka łącznik łączący pierścień z wąsem...
Dorzucę parę informacji ode mnie, na gorąco, bo jestem świeżo po naprawie tej końcówki. W mojej sytuacji pochylenia odkurzacza bardziej na płasko powodowała rozłączenie szczotki. Objawy pogłębiały się do momentu aż szczotka działała wyłącznie w pozycji pionowej. Na szczęście uszkodzenie było widoczne jeszcze przed demontażem, co ułatwiło naprawę. https://obrazki.elektroda.pl/1284315100_...
Proponuję na początek poruszenie wszystkich punktów styku masy a więc począwszy od alternatora do aku. i do karoserii auta. Masa z alternatora idzie przez silnik a więc zalecam ruszyć mocowanie alternatora do silnika no i co za tym idzie inne mocowania masy. To nic nie kosztuje po za chwilą pracy. Przyczyną też mogą być zawieszające się szczotki alternatora...
W HDI ci się spalił bo pewnie kapał na niego olej z pompy wspomagania, ale tu mowa o benzyniaku. I co tam ma do roboty? Jaki by nie był to ma do wymiany tylko pierścienie ślizgowe i szczotki. I tyle. Natomiast ten magneti marelli to jakiś wirtualny chyba, bo nigdy go nie widziałem, a z pewnością miałbym do czynienia z tą pękającą konstrukcją.
Pierwsze primo- jaka jest zalecana przerwa iskrowa świec (dla forda)? Drugie primo- co jeżeli ma świece dwu albo trzy elektrodowe? Trzecie- czasy regulacji przerwy już dawno minęły. Tak samo jak czyszczenie świec szczotkę drucianą. Wiesz czemu? Raz- ryzyko uszkodzenia powłoki którą sa pokryte elektrody. Dwa- zazwyczaj wtedy pęka izolator elektrody środkowej....
Jak dla mnie spawanie to bardzo ważna sprawa. Pomijając błąd aparatury pomiarowej, to złe pospawanie bendarki obwiniam za tak dużą rezystacje uziemienia otokowego. Przypomnę kolega wspominał o tym, że bednarka ma rezystacje 0,01 ohm, a u mnie podczas pomiaru wyszło 1 ohm. Tutaj na tej stornie www -> https://www.instalator.pl/2012/09/laczen...
nie używam w.w. sprzętów, ale powiem po moich doświadczeniach z odkurzaczami Electrolux to jedno wielkie g. Nigdy więcej. Miałem jeden i po latach zaczęły pękać plastiki. Najpierw chciałem zgłosić się do serwisu po dokupienie części, ale na szczęście nie było mi po drodze. Po tygodniu druga część ,a po dwóch kolejna. Darowaliśmy sobie inwestycje w ten...
Pęka zawsze pierścień na pierwszym tłoku. Z tego co mówił mi mechanik ostatnim razem jest jakaś nie duża rysa na cylindrze, a teraz że jest pierścionek pęknięty stwierdził to po tym, że już 3 raz jestem z tym problem, że olej wali do filtra powietrza znowu, kopci bardzo i tłumik skaczę, a na sam koniec wykręcił świece i sprawdzał Ciśnienia na poszczególnych...
Temat już trochę stary, pewnie już za późno ale dodam coś od siebie... Moim zdaniem jakieś ubranie robocze na początek jest potrzebne i nie chodzi mi o samo spawanie (w porywach 100A) ale o możliwość dotknięcia się do gorącego metalu, ale nie przesadzałbym: jakaś koszula bawełniana z jak najmniejszą zawartością "plastikowych dodatków", spodnie to mogą...
Centralny zamek, nie otwiera albo nie zamyka drzwi - problem wielokrotnie wałkowany na forach internetowych. Problemem są silniczki, często jeden z nich. Upalone styki szczotek, bądź komutator. Jeśli, przy zamykaniu, trąbi, nie gaśnie światło w kabinie, uszkodzony jest któryś z wyłączników krańcowych (2 koło siebie sterują silniczkami, pojedynczy odpowiedzialny...
Witam! Nabyłem idealnie zachowane Punto Selecta z 1996r. Autko robione na zamówienie na rynek niemiecki wyposażone we wszystko co można sobie było wtedy zażyczyć tj klima, webasto, pełna elektryka, central, szyber elektryczny oryginalny, 2 poduchy, abs, system audio i kilka pomniejszych fabrycznych gadżetów. Napędzany silnikiem 1242cc SPI sprzężonym...
samoistne pękanie pękanie przewodów pękanie alternatora
naprawa drukarki brother wariuje klawiatura vectra błędy komputera
czułość mikrofon elektretowy mikrofon elektretowy
Dysk Seagate, WD, Toshiba pokazuje 0 MB w Zarządzaniu dyskami – brak pojemności, usterka firmware lub elektroniki Zasilacz do orbitrek Ergo.Aster Helios 5000 – parametry, wtyk, polaryzacja