Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Pierwsze stwierdzenie wyklucza 2 następne. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw ten sam. Głowica jest żeliwna, nigdy się z nią nic nie działo. Skoro Po ściągnięciu głowicy uszczelka uciśnięta idealnie na każdym z cylindrów, brak wizualnych objawów uszkodzenia...
Pęknięta tuleja 4-rtego cylindra. W sumie częsta usterka tego silnika.
Ja miałem przypadek ze była pęknięta tuleja na dole i płyn dostawał się do oleju. Podczas roboty uszczelki radzę sprawdzić dokładnie przy dobrym świetle tuleje czy gdzieś nie jest pryśnięta.
Nie znam metod ale na szybko jedną wymyślę. Musisz zdjąć misę olejową. Zatykasz wszystkie połączenia wodne (węże) i albo przykręcasz głowice albo robisz płytę z gumową uszczelką zamiast głowic i oczywiście przykręcasz. W jeden z węży dajesz 1-1,5 atmosfery ciśnienia ze sprężarki i szukasz gdzie syczy. Jeśli chodzi o pęknięte tuleje to poza miską trzeba...
Ktoś coś spieprzył albo nie zauważył przy weryfikacji. To teraz nie wiem co taniej? Kupić kamerkę i wjechać do gara, zobaczyć czy nie pęknięta tuleja i płyn nie podcieka? Czy rwać głowicę?
Też. Ale w swojej praktyce jeszcze mi się nie zdarzył taki przypadek, nawet po przegrzaniu silnika. Hm, nawet pęknięta tuleja jest możliwa. Ja rozumuję tak, ze obsady się kurczą i na zimnym normalnie woda "szrajbuje" na tłok i dalej do misy (płyn jest penetrujący, więc pierścienie nie stanowią wielkiej przeszkody) ?? Kompresor jednak bym wykluczył i...
Pęknięty jest, wstaw tuleję i sprawdź chłodnicę spalin.
Powodem zapowietrzenia może być: uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelne obsady wtrysków, awaria sprężarki powietrza, opadnięte lub pęknięta tuleja cylindrowa, niedostateczne odpowietrzenie układu chłodzenia np. po wymianie płynu. Wykonanie testu na CO2 pomaga w diagnozie.
Byle kto tego nie pospawa ale pospawać da się na pewno. Aby to dobrze pospawać należy zrobić bruzdę, żeby spaw dobrze penetrował oraz na końcu pęknięcia część fachowców wierci otwór żeby dalej nie pękło w przyszłości. Spawać należy odpowiednią elektrodą do żeliwa oraz odpowiednim prądem. Spaw należy nanosić warstwowo. Blok przed całą operacją należy...
Jeśli test był wykonany fachowo i środek do tego użyty dobrej jakości a test był pozytywny to masz trzy opcje. Mianowicie wydmuchaną uszczelkę pod głowicą,pękniętą głowicę albo w rzadkim przypadku pękniętą tuleję cylindra (rzadko się zdarza ale jednak) A skoro mechanik ci powiedział że pompa wydziela CO2 to szybko zabieraj od niego samochód :)
https://obrazki.elektroda.pl/2895750700_... KOMPRESJA W CHŁODNICY, PĘKNIĘTA TULEJA, PRZYCZYNA NA ZDJĘCIU ( WŻERY, ZAPADLISKO 0,5mm ) Naprawa: frezowanie, podkładka, nowa tuleja. https://obrazki.elektroda.pl/5319904800_...
Może jest pęknięta głowica koło wtrysku i szczelina jest do kanału chłodzącego? A pompa wtryskowa w miejscu przykręcenia do bloku nie ma obok jakiegoś kanału wodnego? Pęknięta tuleja cylindrowa? Gdybać sobie można, bez rozebrania i weryfikacji to jest zgadywanka.
A ja sądzę że to nie będzie UPG tylko pęknięta tuleja.
Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
Sam jestem w trakcie kapitalnego remontu silnika D6B z 2001 powód - pęknięta tuleja. Chętnie wymienię się informacjami. Ale do kolegi wyżej, albo pompa wody puszcza albo któraś tuleja ma wżer który prędzej czy później puści konkretnie lub oring uszczelniający gdzieś puszcza. Sam chciałem bawić się w wymianę silnika na używany ale z racji ich wieku zdecydowałem...
zgadza się: 1. uszczelki głowicy 2. zaślepki głowicy 3. oringi tulei w skrajnych przypadkach 4. pęknięta tuleja 5. wżera w korpusie bloku na uszczelnieniu tulei 6. pęknięta głowica lub blok silnika
Ciekawa czy to orzypadkiem nie są tuleje cylindrowe Wtedy ubywa płynu bo przepala go silnik. Mieszane płynu z olejem przy pękniętej tuleji jest rzadkie. Musiałaby pęknąć i tuleja i płaszcz wodny.
Witam Pęknięta tuleja cylindrowa lub wysadzona uszczelka pod głowicą.Przedmuchy kompresji do układu chłodzenia.Silnik będzie się przegrzewał gdyż układ chłodzenia jest zapowietrzany non stop.Brak dostatecznego odprowadzania ciepła. Pozdrawiam
Pęknięta tuleja cylindra
Na pierwszy rzut oka, wygląda, że silnik zaczyna oddychać "rękawami" Pojawiły się przedmuchy do skrzyni korbowej- zużyte pierścienie, może tylko jeden pęknięty, wypracowane tuleje cylindrów (czy cylindry). Pasuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Chyba, że jest jakiś myk z tą odmą, zapchany separator oleju czy coś, tu akurat nie wiem jak jest w Pajero....
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Objaw ten sugeruje że jeżeli po zdjęciu głowic uszczelki będą całe to jest pęknięta tuleja
Witam po przeanalizowaniu jeszcze raz problemu, (o ile górną część termobloku złożyłeś prawidłowo, jak na zdjęciu) stawiałby na te dwa oringi, które wskazywałem na początku( nie zawsze nowe znaczy dobre), lub pękniętą plastikową tuleję, w którym chodzą. Mam jeszcze jedną sugestię, wejdź w tryb serwisowy, zaparzaczem zjedź w dolne położenie i załącz...
To sugerowało by ciśnienie z cylindrów. Dodano po 1 Może być pęknięta tuleja.
Tuleje nowe
Auto sprzedałem, pewnie była pęknięta tuleja lub jakaś komora w głowicy
Po latach wracam do tematu. Mam pękniętą tuleje panewki, chcę ją wymienić tylko nie wiem jak się wyciąga króciec zalewowy. Czy on jest skręcony z zaworem suwakowym? Proszę o pomoc
witam Mam pękniętą tuleję cylindra i muszę ją wymienić. Tuleja to typ mokry uszczelniana oringami w bloku. Pomiędzy blok, a górny kołnierz ( na którym opiera się tuleja w bloku) przychodzi podkładka. Pytanie czy w zależności od grubości tej podkładki reguluje się wysokość tulei względem bloku, czy występuje ona w jednej grubości? Jeżeli ktoš posiada...
Tuleja łożyska tależyka jest wciśnięta w czarny plastik przykręcony 3 blachowkrętami. Ten plastik jest pęknięty i tuleja (panewka z mosiądzu) się rusza. Nie ma takiej części zamiennej. Trzeba z pietyzmem dorabiać. Tależ jest ciężki i to chyba zmęczenie materiału.
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Najprawdopodobniej była dolewana woda na gorącym silniku jak miałeś ubytki ,albo gdzieś pękł jakiś wąż przepytaj kierowcę ale pewnie i tak się nie przyzna stał na parkingu i pewnie dolał wiadro zimnej wody do silnika i dlatego pękła tuleja jak piszesz ,tuleja są mokre w tych silnikach ,to nawet by się zgadzało bo uzupełniając wodę na początku ona dostaje...
Jeśli to ten czeski śmieć, z wałkiem rozrządu w bloku, a głowicę na pewno sprawdzono pod kątem szczelności płąszcza wodnego, to masz pęknięta tuleję.
Pęknięta tuleja cylindrowa.
Jakie są koszta związane z pękniętą tuleją cylindra?
Luzy ok. Problemem okazała się pęknięta tuleja cylindra.
Przy takim szybkim przelaniu się wody wskazuje na pękniętą tuleje. Tłok zablokowany w cylindrze.Jak piszą powyżej tylko rozbiórka da informacje.Powodzenia
Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Możliwe przyczyny 1. Głowica pęknięta lub krzywa - do sprawdzenia na szczelność i planowanie 2. Skorodowana uszczelka pod głowicą 3. Pęknięta tuleja (jeśli są mokre).
Elektryk samochodowy otworzył klapę podpinająć się pod moduł zamka. W środku modułu zamka części plastikowe połamane, w tym pęknięta tuleja awaryjnego otwierania. Jeden z mikroprzełączników uszkodzony. Nowy moduł 3000zł.
Nie wiem jakie tam są tuleje suche czy mokre. Jeśli mokre to mogła pęknąć tuleja cylindrowa. Takie będą objawy.
Przykro nawet pisać ale mam pęknięta tuleje cylindra , silnik na złom trzeba szukać innego :(
Wszyscy, którzy macie Daf-y z 2010-13 roku i zbiera się kompresja, ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym to nie ma wuja we wsi aby powodem tego nie była opadnięta lub pęknięta tuleja na wskutek kawitacji-wypadania cząstek żeliwa w obrębie gniazd cylindrowych pod kołnierzem tulei. Jest to wada tych bloków. W starszych modelach może być opadnięta tuleja...
Nie sama uszczelka pod głowicą i uszczelki na tulejach załatwią sprawę.Może okazać się,że jest pęknięta tuleja i wtedy klops.Przed wyciągnięciem tulei daj głowicę do specjalistycznego zakładu niech sprawdzą szczelność.Wtedy będziesz mógł główkować dalej.
Mogłeś zrobić od drugiej strony, lepszy wgląd ale z tego co widać to to samo co na korbie chociaż słaba jakość. Na tą chwilę składanie tego w takim stanie niestety mija się z celem. Swoją drogą masz pęknięty blok na siedlisku tulei i wyżarte gniazdo pod uszczelniacze...
Po zdemontowaniu termostatu zaczęło wywalać wodę od razu po odpaleniu auta. Diagnoza - pęknięta tuleja lub głowica. Zdecydowaliśmy, że lepiej będzie wymienić silnik niż wymieniać tuleje i głowice. Temat zamykam.
Ciśnienie na rozgrzanym silniku w układzie chłodzenia zawsze jest, a po odkręceniu korka naturalnym jest, że spadnie. Ale tak jeżeli już odkręcisz korek to można zaobserwować czy występuje bulgotanie czyli wydostają się spaliny, które właśnie mogą świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą, pękniętej głowicy lub pękniętej tulei cylindra.
Dzięki wszystkim za rady. Przyczyna moich objaw była pęknięta tuleja cylindra:( Ale juz po wszystkim wymieniłem silnik:( (napraw mi sie nie opłacała)
dziękuje wszystkim za odpowiedzi. a uto jest u mech. Gdyby byla to uszczelka pod głowicą to bylbym szczesliwy. okazalo sie ze jest pęknięta tuleja na 4 bloku. musialem kupic silnik. lałem wodę bo mieszkam w Irlandii i temp oscyluje w granicach 5 stopni. jeszcze raz dziękuję pozdrawiam
Układ nie odpowietrzony, lub dostaje się kompresja do układu chł. Dróg jest wiele: pęknięta tuleja, uszczelka, pęknięta głowica. Uszczelnienie tulei-mniej prawdopodobne. Jeśli masz możliwość zakręcenia korka z króćcem i wężykiem do manometru o małym zakresie, to polecam. Wtedy popracuje z pół godziny na różnych obrotach, czy nawet na jałowych, i zobaczysz...
Głowica jest przypadkiem 9/10 , ale blok może nie mieć płaszczyzny , albo będzie pęknięta tuleja cylindra i objawy te same . Ale żeby to zweryfikować trzeba wydrzeć motor z auta i rozebrać na części pierwsze , co w takim przypadku taniej wychodzi drugi słupek.
Czy przy wymianie uszczelki dałeś głowicę do sprawdzenia czy jest szczelna i do planowania? Sprawdziłeś czy nie jest pęknięta tuleja cylindra? Pompa cieczy sprawna? Spróbuj wypłukać układ chłodzenia, może rzeczywiście jakiś kanał zakamieniony i nie umie się dobrze odpowietrzyć.
witam mam taki sam problem z tym modelem HIlti z odzysku . Pęknięta tuleja "lufa" na zgrzewie ale reszta w całości mam pytanie może dało by się to zespawać w dobrym warsztacie? Pozdrawiam Bogdan
Jeśli plastikowa (tuleja-panewka) nie jest pęknięta sprawdź, czy głowica termiczna prawidłowo pracuje na sprężynach, bo że nie jest dociskana do wałka to pewne. Czasem wystarczy nią poruszać i jest ok. Sprawdź też, czy ta plastikowa tuleja jest prawidłowo założona. Nawet gdyby była wytarta, to sprężyny powinny docisnąć głowicę do wałka.
Jak pęknięta jedna tuleja to trzeba już wkładać komplety, szkoda się bawić w jakieś druciarstwo.
Zbyt mocno i nie w/g istrukcji dociągnięta głowica, bądź bardzo mocno przegrzany silnik. Tuleja ma kołnierz który pękł i tłok wciągnął ją do karteru.
Witam, Jestem posiadaczem Volvo V40 D2 1.6 Diesel z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Auto było naprawiane na zaprzyjaźnionym warsztacie wymieniona została uszczelka pod głowica sprawdzona była chłodnica spalin lecz problem nadal występuje. Czy problem może być pęknięcie tuleji cylindra? Pozdrawiam serdecznie
Wygląda to np na pęknięty pierścień,rysa na tulei itp. Teraz to było dobrze "wjechać" kamerą w gar .
Skoro na wolnych obrotach zanika udar to może być parę przyczyn; zły lub za dużo smaru źle zmontowana uszkodzony bijak, zatarty uszkodzony amortyzator drgań ( zakleszcza) pęknięta tuleja 61 Czy uszczelniacze były oryginalne???
Robiłem głowicę (stara była pęknięta) + nowe tuleje , (bo stare siadły ) + pierścionki nowe.
Jaki odcinek drogi był przejechany? Bez paska nie działała pompa wody. Silnik został pewnie mocno przegrzany, skutkiem może być pęknięta głowica, uszczelka pod głowicą, lub pęknięta tuleja. Na początek sprawdzić czy w układzie chłodzenia nie ma za dużego ciśnienia.
Na korbowodzie pozostał ślad, uderzenia o dolną krawędź cylindra. Sprawdź czy cylinder w tym miejscu nie jest pęknięty, czasami pęka, szczególnie gdy ma żeliwną tuleję.
Taaaa a później tym młotkiem walisz się w łeb... Tuleje wciska się na prasie (obowiązkowo wyjęty silnik) albo dorabiasz u kumatego tokarza specjalny przyrząd do wciskania tulei. Wtedy idzie w miarę gładko ale podczas wciskania przyrządem również tuleja potrafi pęknąć. I nie jest to wiedza wyczytana w internetach tylko sprawdzona we własnym warsztacie....
Jakimi klejami można skleić blok w c-330, który pękł między tulejami (delikatnie)?
Nie jeden remont silnika mam za sobą i żadna fantazja mnie nie ponosi. Przy tej ilości oleju sama turbina na pewno nie jest winna. Przypadków jest mnóstwo od nieszczelności silnika ( wycieków ) aż po pęknięte pierścienie zbierające a nawet pęknięte tuleje cylindrów.
Witam szanownych kolegów! Szukam kogoś kto wie cokolwiek o silnikach Vetus a konkretnie M 4. 14. Znajomy ma taki silnik zamontowany w łodzi i chodzi mi o to, że w misce olejowej pojawiła się woda i moje pytanie jak się tam dostała. Mam pewne podejrzenia co do pompy wody obiegu zewnętrznego (wody brudnej) lub pękniętą tuleję cylindra o ile tuleje te...
Witam mam problem z moim volvo D3 2.0 2010r. wysiadł silnik to znaczy, najprawdopodobniej pęknięta tuleja podobno takie rzeczy się zdarzają. Czy ktoś wie gdzie mógłbym znak dane do tego silnika. Czyli ciśnienie sprężania, wymiary wału korbowego, wymiary tłoków siłę dokrecenia panewek i reszta oczywiście chodzi mi o naprawę tej jednostki, czy ktoś mógłby...
Kolego cylinder jest z zakręcanym deklem. Wymieniłeś na nowy oring o odpowiedniej grubości na tym deklu i założyłeś oring odpowiedniej grubości między tuleją a korpusem jeśli tak to rozdzielacz to kitu chyba że uszkodziłeś uszczelniacze na tłoczysku przy montażu, ewentualnie pęknięty dekiel lub tuleja
Witam mam problem z c360 jakiś czas temu zauważyłem że w chłodnicy robi się ciśnienie i wyrzuca płyn zwłaszcza jak się przygazuje, pomyślałem że to może być wina uszczelki pod głowicą żeby to zdiagnozować odkręciłem kolektor wodny i kręciłem rozrusznikiem okazało się że na 4 głowicy coś jest bo było ciśnienie i wydobywała się para także zrzuciłem głowicę...
Hej. Dzięki za zainteresowanie. Nie bardzo rozumiem dlaczego jak będzie pęknięta tuleja nie będą dostawać się spaliny do układu? Możesz wytłumaczyć? Problem według mechanika polega na tym że po założeniu nowej glowiczki jest dobrze a po chwili20/30 minutach jazdy cisnienie wzrasta na tyle ze wyrzuca. Mówisz żeby sprawdzić cisnienie w układzie. Ok .W...
Tak jak kolega wspomniał najpierw sprawdź poziom oleju. Uciekająca woda gdzieś musi się podziać. Jeśli faktycznie woda idzie w olej to nie wyjeżdżaj już do pracy. Olej zmieszany z wodą szybko wykończy panewki na wale. W przypadku gdy woda idzie w olej to możesz odkręcić miskę olejową i może uda Ci się zlokalizować źródło wycieku (np pęknięta tuleja,...
Witam. Mieliśmy podobny problem w volvo fh12 z 04 roku. Pod uwagę braliśmy chłodniczkę oleju, pompę wody i coś jeszcze czego nie pamiętam ;p Jednak okazała się pęknięta tuleja cylindra i to był cały problem. Po wymianie tulei wszystko wróciło do normy. Najlepiej sprawdzić na początku pompę wody, później sprawdzenie ciśnienia na cylindrach. Pozdrawiam....
Ciągnik wiekowy głowica pewnie też, nie znamy jej historii. Może być pęknięta. A może to być tuleja przegnita, pęknięta. Szukać.
Z tą uszczelka albo pękniętymi tulejami był chyba większy problem w przedliftowych 1.6 TDCi. Podobno przegrzewanie powodowala jazda miejska i dpf z przodu silnika, który wypalając się mocno przegrzewał blok. Znajomy z forda mówił też ze uszczelki pod głowicą nie miały kanałów od płynu po środku bloku. Często zdarzają się przedlifty z uszkodzonym silnikiem....
Czyli żeby cokolwiek zdiagnozować trzeba zrzucić wszystkie głowice i oglądnąć stan uszczelek i oglądnąć tuleje? Jest jakiś sposób żeby zdiagnozować która głowica jest dokładnie uszkodzona? Umyj odpal przegazuj, może gdzieś pojawi się dym lub olej. Ogólnie to dupiata robota Cię czeka. Wc360 znalazłem pękniętą tuleję w ten sposób że spuściłem wodę, wyjąłem...
Dzięki za dobre rady. Mam jeszcze pytanie, odnośnie wałka rozrządu. Ma w znacznym stopniu wytarte krzywki i chciałbym go wymienić na nowy. Czy mogę wyjąć stary wałek i wsunąć nowy, czy konieczne jest szlifowanie bloku pod nowy wałek. Nie chciałbym wyjmować bloku tylko dlatego, aby móc wymienić wałek rozrządu. Ciśnienie oleju 4,0 atm. Głowice 3 po regeneracji,...
Jeżeli uszczelka i głowica są na 100% sprawne to istnieje prawdopodobieństwo że pęknięta jest tuleja cylindra.
Raczej na 100% uszczelniacze na tulei sparciały , jednak zostaje mały procent na pęknięcie tulei lub rdza na bloku [ przy rozmrożeniu może czasami pęknąć blok ]. Pozdrawiam Zbigniew
NAJPIERW POKRĘĆ GO RĘCZNIE!!!!!!!! Istnieje taka możliwość że z powodu słabych aku jeszcze nic się nie pogięło w silniku. Możliwość taką generuje np pęknięta tuleja cylindra z powodu zamarzniętej wody której nikt nie spuścił na zimę, skorodowana uszczelka głowicy i jest woda w cylindrze i z tego powodu nie możesz go obrócić itp. Jest naprawdę wiele...
Ja w takich wypadkach zalewałem gorącą wodą. Misa w dół oczywiście olej do spuszczenia. I lekko kompresorem w kranik spustu na chłodnicy dmuchałem tak by było 0.5 -0,8 bara max w układzie. Wtedy zawsze wychodziło skąd kapie. Bo kilka razy z pękniętego bloku, uszczelnienia tulei czy głowicy ale głowica to częściej w c355/360.
Jeżeli stuknięć jest tylko kilka przy zimnym rozruchu po dłuższym postoju sprawdź czy ciecz chłodząca nie przedostaje się na tłok. Przy luzie na panewce albo tulejce korbowodu stuka raczej cały czas. W przypadku pękniętej tulei z dołu ciecz na wyłączonym silniku przedostaje się do miski olejowej, jeżeli pęknięcie jest z góry tulei ciecz przedostaje...
Płyn wywala bo dostają się do niego spaliny , przez głowicę lub pękniętą tuleję cylindra . Sprawdzanie głowicy na szczelność nigdy nie jest na 100% ponieważ nie można tak do końca stworzyć warunków takich jak w silniku , chodzi o naprężenia wywołane dokręceniem śrub głowicy , to właśnie po dokręceniu śrub pokazuje się nieszczelność . Miałem kilka takich...
W sprawie przewijania-sprawdź pracę hamulców,ale prawdopodobnie do naprawy silnik capstan(do wymiany stojan z panewkami i ew. wymiana 3 kondensatorów smd .Przy okazji wymień również rolkę dociskową. Problem ładowania kasety to pęknięta tuleja-łącznik(ślizga się przy obciążeniu) na silniku w kieszeni kasety. Należy również sprawdzić (ew.wymienić)czujnik-mikroswitch...
Bo jak leci ze środka, to musisz wymienić całą tuleję. Jest pęknięta lub ktoś ją za mocno podciął w miejscu gdzie przychodzi śruba od dźwigienki.
W najlepszym przypadku bedzie jakis problem z odmą a w najgorszym trzeba by sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Możę pękł pierścień coś sie stało z tłokiem albo tuleją i dmucha olejem w odme.
Witam, Problem polega na zwiekszonym ciśnieniu w zbiorniczku wyrównawczym, Po odpaleniu na zimnym silniku jest ok, po rozgrzaniu do około 60 stopni na odkręconym korku widać jak podnosi się poziom i zaczyna się wylewać płyn. problem zaczął się podczas gdy kierowca zgłosił że auto dostało wysokiej temperatury i z rurki od korka odpowietrzającego wylatywał...
tak sobie poczytałem i w głowie mi się nie mieści 1.czy na pewno przez uszczelkę jest przedmuch? czy mech pokazał ci stare uszczelki? 2.czy dawałeś głowicę do sprawdzenia szczelności? 3.problemu z blokiem raczej nie ma bo jeśli został splanowany to jest równy a jeśli byłaby pęknięta tuleja to dmuchałby od razu po wymianie uszczelki Po mojemu zostaje...
Nie chcę siać strachu, ale wygląda to na uszkodzone - pęknięte tuleje cylindrów. Płyn chłodzenia dostaje się na 2 -3 tłok ,pytanie tylko którędy? Może głowica trzaśnięta . Ogólnie silnik prawdopodobnie przegrzany i to bardzo. Dodano po 6 Jeszcze jedno pytanie , czy montowałeś głowice jak to trzeba robić? czy na tak zw pałę? dokręcić jak się da. Bez...
któraś z tulei cylindra może być pęknięta i przez nią płyn dostaje się do komory spalania i z tego ten biały dym... Trop dobry , tylko mało prawdopodobne aby płyn był zasysany do cylindra . W cylindrze jest większe ciśnienie podczas sprężania i spalania , niż płynu w chłodnicy i tak ja piszesz , węże robią się twarde , ew, bąblowanie w zbiorniczku...
Skąd wiesz, że jej nie ma? Również jestem zdania, że to pęknięta tuleja cylindra. Takie kłopoty mogło sprawić to, że przy którymś spuszczaniu wody, jakaś ilość mogła zostać i podczas mrozu narobić szkód. Odnośnie jeszcze pytania czy powstała mieszanina może się do czegoś przydać, jeżeli masz tokarnię jest to idealny płyn chłodzący toczone powierzchnie,...
Usterka naprawiona. Pęknięta wzdłużnie tuleja, po której porusza się ślimak silniczka ładującego. Dokładnie identyczne pęknięcia w obu magnetowidach. Wielkie dzięki
Wczoraj rozebrałem jeszcze raz skrzynię i wyszło, ze jest pęknięta jedna tuleja na rewersie. Dziwne, bo były wymieniane nowe tuleje i były dotaczane u tokarza. Wszystko lekko się kręciło, dlaczego jedna pękła?
Witam cię kolego słuchaj na początek zrób test na szczelność głowicy i zawartość co w układzie chłodzenia.Jeżeli tu nic nie okaże się to najwidoczniej masz go bardzo zapowietrzonego bądź gdzieś nie ma obiegu i w tym przypadku trzeba pokolei wszystko sprawdzać węże, chłodnica. A jak na teście coś wyjdzie to albo głowica pęknięta albo sama uszczelka bądź...
Pękł blok + smarowanie tulei się zepsuło i nie zczytywało sygnału.
Przyczyn może być wiele.Tak czy tak musisz ściągnąć głowice.Dymić musi,bo wtrysk do cylindra dostaje.Ztego co opisujesz tostało się nagle,napewno nie z przeciążenia bo orkę wykonuje się różnymi ciągnikami i w różnych warunkach,nawet bardzo ciężkich i szlak ich nie trafia,po prostu cos przypadkowo strzeliło.Mogła pęknąć tuleja,głowica,miałem przypadek,że...
Przyczyn może byc kilka - dziura w tulei, wypalone oringi tulei, pęknięty blok, pęknięta głowica - nikt nie zgadnie, trzeb rozebrać i zobaczyć.
Jeśli na uszczelce pod głowicą nic nie widać to może to być pęknięta głowica niestety. Pęknięcie tulei raczej nie wchodzi w grę.
pęknięty blok, obluzowana tuleja.
Trzeba po prodtu wejść pod samochód i posprawdzać, to może być praktycznie wszystko, amortyzatory, pęknięta sprężyna, tuleje, gumy itd.... itd. PS. A tak pozatym to nie jest temat na to forum Pozdrawiam
pęknięta głowica lub tuleja cylindra (rozumiem że termostat sprawdzony)
witam.koledzy mam pytanko w case 1494 pękła tuleja hydrauliki siłowej,może ktoś się orientuje gdzie mogę kupić taką. Najlepiej oryginalną z rozbiurki
pęknięta szczotka pęknięta lodówka pęknięta lampa
schematy onkyo dobrać napięcie transformatora unifi kamery
diagnostyka polonez upserv satel integra
Mostek na regulatorze Vaillant VRT 390 - jak wykonać? Vaillant VRT 390 - Brak zacisków BUS i 3, 4