Na bank pęknięta obudowa, spuchnięty stojan alternatora
Zobacz jak pęka. Pęka ta która trzyma stojan. Druga w zależności od wielkości pęknięcia pierwszej wytrzymuje lub nie. Najczęściej pęka w miejscu gwintu ale w 2 na 10 przypadków (to z mojego doświadczenia). Pierwsze alternatory naprawialiśmy wybijając stary stojan i wkładając nowy. Obudowa niebyła spawana tylko skręcana na stalowa opaskę. Stojan był...
ja stawiam na pęknięta obudowę alternatora , 4 przypadki takie miałem ( 1.4 8v )
Tak też zrobiłem. Po zdjęciu paska wał silnika obraca się już nie tylko w lewą stronę, ale i również w prawą. Alternator okazał się zablokowany, a do tego obudowa pęknięta. Alternator do wymiany. Problem rozwiązany. Bardzo dziękuję za pomoc.
Szkoda, że nie napisałeś o tym wcześniej... to teraz masz zadanie bojowe - odłączyć (i zabezpieczyć) kable od alternatora. Jeśli po odłączeniu alternatora problem zniknie to winny jest alternator (ale raczej nie regulator tylko mostek lub zwarcie na uzwojeniach - nie masz czasem pękniętej obudowy alternatora). Jak odłączenie alternatora nic nie zmieni...
wyjmij, rozbierz, wyczyść z białego osadu między stojanem a obudową, zabezpiecz smarem i poskładaj oczywiście pod warunkiem że obudowa nie pęknięta
Bzdury kolego prawisz. No chyba ty prawisz. Mam Seicento które kończy 10 lat w marcu i kilka lat temu właśnie była pęknięta obudowa alternatora. A więc znam to osobiście i proszę mi tu nie wypisywać pierdół. Fachowcy potwierdzą... A problem jak wiadomo leży w jego położeniu. (na dole). P.S. I proszę o rzetelne cytowanie czyiś wypowiedzi. Dziękuję.
Alternator 1.5 roku temu był regenerowany, tzn. wymienione łożyska (niepotrzebnie, bo nic to nie polepszyło) oraz szczotki (niepotrzebnie, bo tamte były OK) oraz sprawdzany regulator napięcia. Przez półtorej roku to można i z 60tys km nakręcić .Poza tym głośna praca mogła wynikąć z typowej fiatowskiej usterki tzn pękniętej obudowy alternatora a na...
Kolego jeśli autko ma prawdziwe 80tyś, to nie wierzę że padł tłumik drgań. W tym samochodzie moze juz paść wszystko, mam punto grande 2006 70kkm benzyna. Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy), pompa wody ciekła, obudowa termostatu z przeciekami, kazdy wąż od chłodnicy przy króćcach ciekł i miał...
Jeżeli nie jest pęknięta obudowa, to należy alternator wymontować i sprawdzić stojan oraz diody. Oczywiście, że pęknięcie alternatora nie jest jedyną usterką w tym alternatorze. Pozdrawiam.
Coś mi się zdaje, że tam jest coś pokroju BCM- taki "komputerek" sterujący zasilaniem na różne obwody. Słyszalny alternator w głośnikach to objaw złego ładowania akumulatora - prawdopodobnie pęknięta obudowa, i lub uszkodzony regulator. Cykające przekaźniki to brak stabilnego zasilania cewek - prawdopodobnie siada elektronika sterująca nimi.
Miałem podobnie w Punto I - uszkodzony był alternator - pęknięta obudowa, ściśnięte przez to łożyska - wymieniłem alternator na regenerowany z wzmocnioną obudową - rezultat pozytywny cztery lata działa bezawaryjnie - to jest ok!, teraz mam inne problemy :)
Samochód Brava 1,6 16V - pęknięta obudowa alternatora. Mam kupiony przód i tył obudowy z możliwością zwrotu elementu który okaże się nieuszkodzony. Co oprócz szczęścia mi potrzeba aby wszystko wyszło dobrze ? Te 3 pary drutów które wychodzą ze stojana lutuje się do diód? Czy wyjęcie wirnika nie jest skomplikowane i jak to zrobić aby niczego nie uszkodzić...
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
Witam,mój alternator ma pękniętą obudowę i nie obraca się [14V 70A],dostałem inny ale [12V 70A] czy można taki zamontować .
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Wszystko co się dało przełożyłem, poza obudową bo miała ucho pęknięte.
Dopóki sam nie rozbierzesz i nie zobaczysz to się nie dowiesz. W każdym bądź razie "mój" mechanik stwierdził, że nie ma sensu wymieniać obudowy i wymienił cały alternator, mimo, że nic nie tarło (ale obudowa była od spodu pęknięta niemal na całej długości). Już lepiej jeździć z pękniętą obudową niż próbować ją spawać...
Ja bym najpierw sprawdził stan elektrolitu, następnie obudowę alternatora, czy nie pęknięta.
Obudowa alternatora się trzyma, czy zdążyła już pęknąć, podobno przypadłość Fiata?
Pewnie alternator był wymieniany ,dlatego nie ma pękniętej obudowy bo są mocniejsze ale teraz za to wyciska stojan do środka i wirnik go przeciera.P
Niestety pękła obudowa alternatora = wymiana alternatora na drugi, są dość tanie.
A czy zauważyliscie że alternatory i rozruszniki fiatów pękają.
sprawdż najpierw dokładnie obudowę tego alternatora. W tycz modelach często jest pęknięta i teoretycznie alternator do wyrzucenia.
Wszystko zależy jakiego producenta masz alternator. Kiedyś też wymianiałem i bez tej informacji nikt nie dobierze. Finalnie okazało się że jest pęknięta obudowa i zamiast łożysk wymiana całego altka.
Jak płyn chlodniczy może trafiać do tego alternatora skoro jest doprowadzany rurkami. Chyba że pękniętą obudową. Bo nie od złożenia 2 pokryw. Kolejny błysk geniuszu warsztatowego.
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Dźwięków nie było, dopiero jak alternator pękł do było słychać wiatrak jak trze o obudowę ale tylko przy wyższych obrotach lecz w wiatraku brakuje jednej blaszki bo ostatnio się urwała, możliwe ze to jest przyczyną?
w tych autach trzeba próbować inną drogą sprawdż połączenia masy ze skrzynią biegó trzeba mocno poszarpać.alternatory w tej wersji są bosha więc nie ma problemu z pękniętą obudową. moż być regler lub połączenie alternator rozrusznik.jakiej pojemności jest aku?w poniedziałek sprawdzę na kilku innych brawach z tym motorem i napiszę jakie tam jest ładowanie.
Nie wiem jak w Palio 1.4 ale w Puntach 1.2 normą jest wirnik zacierający się o stojan... czasami towarzyszy temu pęknięcie obudowy alternatora, ale nie koniecznie. Temperatura topnienia spoiwa lutowniczego LC-60 (Sn60Pb40) to ok 190°C, spoiwa bezołowiowe mają wyższą temp. topnienia - ponad 210°C.
Obawiam się ,że to może być problem z alternatorem ,nic nie jest napisane o łożskach. Sprawdził bym też naciąg paska. Jeżeli po odpięciu kostki od alternatora i odpaleniu silnika wszystko jest ok. to alternator. Nie wiem jak w roverach ,ale we fiatach podobny objaw ,się zdażał jak pękła obudowa alternatora.
Mam wielkie pytanie do elektrita. Czy w tych turbo diezlach był zakładany alternator z trzema uchami czy z czterema. Kiedyś pisałem podobny temat i tam na zdjęciu z pęknietym alternatorem(z trzema uchami) powiedziałeś że to od TD. Ja mam w swoim ze czterema (pewnie jakoś przerobiony no i zauważyłem że ma pękniętą obudowę). Jak to w końcu jest z tym...
Popychacze i sprężyny zaworowe do sprawdzenia, wygląda że podpiera zawór. +1 A do tego trzeba by w ciemności sprawdzić, czy nie ma dyskoteki pod maską, bo mi kiedyś alternator iskrzył przez pękniętą obudowę i walił piorunami w jedną ze świec (albo odwrotnie) przez co ją zalewało i palił na 3 gary.
Do tylnego łożyska używam specjalnego ściągacza (ma bardzo cienkie ząbki aby weszły w szczelinę). Gdy go nie miałem to używałem gumówki. Przednie łożysko gdy jest zapieczone to najpierw podgrzewam palnikiem gazowym obudowę z łożyskiem, potem walę przez aluminium w wałek i schodzi. Raz trafiłem na tak zapieczony wałek w łożysku że pękła obudowa alternatora...
Dziękuję serdecznie wszystkim forumowiczom za pomoc ! Po demontażu obudowa okazała się niestety pęknięta...Wymieniłem na nowy i wszystko ok :) Pozdrawiam !
Masz uszkodzone uzwojenie alternatora ! Altek do wymiany albo regeneracji,uzwojenie dość trudno się wymienia,jeśli nie jest jeszcze pęknięta obudowa.
jeśli kontrolka w ogóle nie świeci to wirnik ma przerwę i alternatywka nie będzie ładować buczenie czy inne dziwne chałasy mogą wskazywać na ocieranie się wirnika o stojan - czy po rozebraniu nie ma uszkodzeń mechanicznych w środku? czy obudowa nie jest pęknięta?
Witam, jestem już po naprawie. Po przeczytaniu opinii od kupców tych używanych alternatorów postanowiłem dać ten mój do znajomego dobrego elektromechanika, Faktycznie stojan starty, obudowa pęknięta, przednie łożysko do wymiany, przy okazji wymiana szczotek. Naprawa z częściami razem 300 zł. Jest to mobilizacja do założenia osłon silnika od dołu i od...
No jestem w trakcie roboty z tym malenstwem. Po rozebraniu zauważylem że pomiędzu obudową alternatora a zaciskiem B+ który idzie do akumulatora są 2 podkładki (izolkatory) po zmierzeniu "zwarcia" okazało się że jedna z podkładek jest pęknięta i prawdpodobnie zwiera B+ z obudową rozumien że przewód B+ powinien być być odizolowane od masy?
Jażeli obudowy nie są pęknięte i nie ma podejrzenia co do łożysk, to najczęściej awarii w tym alternatorze ulega stojan. Trzeba rozłączyć stojan od diód i sprawdzić go. Pozdrawiam.
Panowie spawanie oki ale koronki? ;-) koronki to mi się z rowerem kojarzą niektórzy mówią wianki;-) alternator wykręcony:-) obudowa pęknięta :/ i zwarcie na stojanie :/ więc nikt się tym bawić nie będzie w poniedziałek na szrot i coś trzeba wykręcić ;-) do fiata brava z jakich samochodów będzie jeszcze pasował ? bravo? Siena? palio? na co zwrócic uwagę...
Witam ponownie. Więc tak. Pasek od alternatora naciągnięty prawidłowo, wiatraczkiem od alternatora można zakręcić ale z w miarę dużym oporem. Obudowa od alternatora bynajmniej od góry nie jest nigdzie pęknięta. Przewody są ok bo mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze jest takie samo jak opisywane w pierwszym poście. Co zauważyłem to to, że podczas...
witam Pękła mi obudowa alternatora, kupiłem nowy ale ma mniejsze koło pasowe,czy mogę je zostawić czy lepiej przełożyć ze starego.Dodam jeszcze,że stary był 65A a nowy 70A proszę o poradę
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
Nigdy nie odłączaj akumulatora gdy silnik jest odpalony.To że wylał ci się kwas świadczy o pękniętej obudowie lub zbyt wysokim ładowaniu.częsta usterka regulatora.Od kilku prób uruchomienia nie zagotuje ci akumulatora.Napięcie ladowania 14.7V jest troszeczkę za wysokie.
Witam Borykam się od paru dni z takim problemem, że pulsuje mi każda żarówka i światła w samochodzie przy zapalonym silniku ( na zgaszonym jest ok ). Silnik na niższych obrotach trochę szarpie, jakby tracił moc. Sprawdziłem więc napięcie ładowania i waha się w granicach 14.2V do 14.5V (wtedy wszystko pulsuje), lecz po puknięciu alternatora kluczem (...
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Jak pasek jest spalony to pewnie alternator też stanął, najprawdopodobniej pękła obudowa, gdy wjechałeś w kałużę.
Witam Mam Fiata Doblo 1.9 D. Uszkodzeniu ulegl mi alternator (pękła obudowa) i musze go wymienic. Znalazlem używany alternator od tego samego samochodu z tym, ze moj stary altek miał 65 A a ten nowy ma 90A (nowy pochodzi od tego samego samochodu, z tym samym silnikiem tyle, ze z klimą) Czy mogę go zamontować? Czy wiekszą wydajność alternatora nie spowoduję...
Wiesz jaka jest definicja nowszych aut grupy VW: niemiecka precyzja, hiszpański temperament, chińskie materiały ;) Kup sobie fiata, będziesz co 2 lata wymieniał cały alternator, bo pękła obudowa ( w warsztacie wymieniam minimum jeden tygodniowo :D )
witam zdechła tylna obudowa alternatora (pękła) koledzy maja racje załóż bosch-a te nie pekaja ja dopasowałem sobie alternator od renaulta i wszystko gra pozdro T
Zacząć trzeba od sprawdzenia napięcia ładowania oraz przewodów (poluzowanie). Jeśli przewody są w porządku to na 90 % pękła obudowa altka. W końcowej fazie po podniesieniu maski przy rozgrzanym silniku czuć swąd spalonej izolacji. Proponuję obejrzeć przy pomocy kanału lub lusterkiem obudowę alternatora, pęknięcie może mieć kilka milimetrów szerokości....
Alternator mam wymieniony na oryginalny włoski, w porzednim pękła obudowa. Ale sprawdze go ponownie. A czy oprócz alternatora coś może się jeszcze trzeć? Jak praktycznie stwierdzić czy nie przegrzał się silnik?
Witam mam problem z alternatorem w Iveco daily 35-10 z 1995 r, który był regenerowany miesiąc temu wymienione uzwojenie i 2 łożyska. Problem zaczął się około 2 dni temu jechałem nagle zaśmierdziało gumą za chwilę brakło ładowania. Zatrzymałem się otworzyłem maskę paska nie ma. Myślę sobie stary był pękł wymienię i będzie ok. Gdy przyjechałem na plac...
Witam kilka dni temu pękła mi obudowa od alternatora w samochodzie Fiat Punto 1.2 dlatego jestem zmuszony wymienić uszkodzony alternator na nowy lub używany,dzisiaj na szrocie znalazłem używany alternator z tym że w moim uszkodzonym na tabliczce znamionowej był podany prąd 65A a w tym który znalazłem na szrocie jest podany prąd 45A,czy mogę zastosować...
Założyłem inny alternator firmy DENSO. Wszystko jest OK, kontrolka gaśnie, ładowanie w normie. Rozebrałem ten poprzedni okazało się, że wewnątrz wszystkie części są stare oprócz regulatora ale prawdopodobnie to znowu część od skośnych braci. Łożyska stare, jedno zapieczone. Pęknięty był też taki metalowy łącznik oblany plastikiem, który podaje prąd...
Witam. Mam problem z Fiatem Seicento 900 a mianowicie po przełączeniu stacyjki w pozycję zapłon na zestawie wskaźników nie zapala mi się kontrolka akumulatora także po uruchomieniu silnika kontrolka się nie zapala. Sprawdziłem multimetrem na zaciskach akumulatora napięcie wynosi w okolicach 11-12V z kawałkiem w górę lub w dół (napięcie nie faluje,chodzi...
Akumulator był wstawiony mocniejszy Centry dedykowany właśnie przez producenta dla tego silnika i samochodu.Zamontowany koniec października 2009 Centra Futura typ 53 Ah podajże. Sprawdzę.... Tak samo ciężko odpala z przewodów. W tym roku był w nim naprawiany alternator bo pękła obudowa.
11,5V widziałem , a mechanik powiedział,że prąd 150A - poleciał dymek z tych oporników / nie wiem jaką one mają oporność /. Nie cały rok temu miałem wymieniany alternator bo pękła obudowa.
Jak obudowa pękła to wirnik tarł o stojan, stąd zablokowany wał silnika, smród etc. Alternator do wymiany Ps. Kabli nie da się zamienić miejscami, kabeloczka Φ5mm i 8mm
Kolego w tym aucie alternator wyciągasz od spodu. Musisz rozkręcić wydech a konkretniej rurę wydechową za katalizatorem i trochę ją odsunąć.Następnie odkręcasz drążek reakcyjny od silnika - to taki stalowo gumowy lizak co stabilizuje silnik od spodu.Odchylasz lekko silnik i wyciągasz alternator.W razie problemów podlewaruj auto z tej strony co alternator...
o jaką tuleję odległościową chodzi, tam nic takiego nie było . Jest tylko jedna podkładka dystansowa stalowa i nie wiem którą stroną ona ma być włożona bo jak powiedziałem jak wkręcę nakrętkę z tamtej strony od wirnika na full to się alternator nie chce kręcić i narazie ta nakrętka jest zakręcona tylko tyle że jest. To zaczęło się od tego że mi obudowa...
witam dzisiaj mojego kolegę spotkało nieszczęście gdyż jego autko w czasie normalnej jazdy nagle szarpło i było słychać wielki zgrzyt i zapaliły się kontrolki a silnik zgasł.... i teraz jest pytanie gdyż po stronie pasażera tak pod alternatorem na plastykch poleciał jakiś olej a silnika nie można uruchomić przy kręceniu rozrusznikiem obraca się pasekod...
alternatory pobieraja regulator sie psuje podłacz miernik i odłacz kostke z alternatora mialem ok 5 przypadków potrafia nawet peknac obudowy
Witam. Do tej pory miałem prądnicę w Ursus C-330. Próbowałem zamontować alternator z Malucha. Działał fajnie tylko pękła obudowa i dałem sobie spokój. Ostatnio znalazłem, że od Poloneza alternator pasuje dobrze. Dzisiaj przyszła paczka i lipa. Uchwyty nie za bardzo pasują do siebie. Ma ktoś takowy zamontowany w Ursus C-330 i mógł by się pochwalić zdjęciami...
Robiłem coś takiego na początku tegoroku,nie pamiętam dokładnie rocznika auta,ale gzieś z początku lat dziewięćdziesiątych.Również sprawdzałem alternator na krótko i był sprawny.Doszedłem że zasilanie plus na szczotki alternatora dostaje z jednego z przekażników który znajduje się w puszcze bezpiecznikowej w komorze silnikowej,przekażnik ten był uruchamiany...
Ja napiszę jak ja bym w takim przypadku postąpił tym bardziej, że jest dostęp do cel - korki . Wyciek elektrolitu - sprawdziłbym miejsce wycieku, czy pęknięta gdzieś obudowa, czy za wysoki poziom elektrolitu oraz sprawdziłbym napięcie ładowania alternatora, bo przy wysokim poziomie elektrolitu oraz za wysokim napięciu ładowania należy się liczyć z wyrzucaniem...
Pęknięty pasek klinowy rozerwał obudowę rozrządu a następnie kawałek wkręcił się w wałek od pompy wody która zasilana jest paskiem rozrządu wałek się urwał a to w następstwie przestawiło rozrząd bo pasek stracił w tym miejscu naciąg...czyja wina? Mechanika który wymieniał pasek...ten twierdzi że nie ma sobie nic do zarzucenia bo odjechałem od niego.Pasek...
wymień świece, przewody zapłonowe żeby np wilgoć powietrza nie powodowała trudności w uruchomieniu malana, no i weź przede wszystkim zakonserwój dobrze podłogę i nadkola i progi w środku żebyś na wiosnę nie miał dodatkowych wlotów hehe. Przeczyśc wszystkie styki przy zapłonie, podjedź gdzieś gdzie sprzedają akumulatory i sprawdź testerem czy nada się...
Jeżeli ci odpalił wodór w jednej z cel. To albo klema była luzna, i zaiskrzyło. Albo w środku pękł mostek ołowiany. I znowu ,jeżeli masz tylko dziórę do dóry. To ją zaklej. czymś, nawet na gorący lepik. Bylebyś mógł wody destylowanej dolać. Kiedyś gdy akumulatory były zalewane lepikiem . To wymiana obudowy była jak najbardziej realna. Teraz niestety...
Mam pytanie: Jak dostać się do szczotek alternatora w fiacie brava 1.6? Ewentualnie jak wymontować cały alternator. Prawdę mówiąc nie wiem po co chciałbyś oglądać szczotki, praktycznie się nie zużywają ponieważ wcześniej pęknie obudowa i uszkodzi stojan powodując brak ładowania.Alternator wychodzi dołem kolo zawieszenia.P
Po wymianie szczotek jest wszystko OK, ale zauważyłem pęknięcie na obudowie (w miejscu skręcenia dwóch części alternatora ze sobą), i nie wiem co z tym zrobić . Na razie założyłem do samochodu i jeżdżę . Co sądzicie o zespawaniu tego (oczywiście w osłonie argonu)?? Za te podpowiedzi dziekuje i pozdrawiam.
Oczywiście że szybciej pęknie obudowa wytrze stojan czy ośkę niż padną łożyska.P
witam mam podobny problem z alternatorem dziwnie gwiżdże a ze wzrostem obrotów nasila się mam punto 1,2 75 nie wiem czy to łożyska czy pękła obudowa czy może szczotki
witam żółty kolor to dobry kolor jak jest czerwona kropka to jest źle tzn on na czerwonej kropce może jeździć ale jak kropka się robi czerwona(różowa) to oznacza tak jak by zużycie modułu aż w końcu go trafi dużo modułów już wymieniałem i kazdy który był zły miał kropke koloru czerwonego tzn taki czerwony mieszany z różowym Posprawdzaj jeszcze kable...
A wiec tak, kable RCA mam ekranowane, puszczone lewym progiem, zasil lewym, podpialem drugi aku pod wzmacniacz remote od radia, odpalilem silnik i nie sialo. Co do nap z altka mierzyłem z plusa alternatora do jego obudowy bez zdejmowania klem z aku, przy zgaszonym 12,4V przy odpalonym silniku ( 1000obr ) 12,1V, przy odpalonym i włączonych długich 11,5V...
A może kupić same diody (...) bo wyjdzie taniej? Nie wiem czy taniej, na pewno dodatkowa praca czeka Kolegę; czy warto? Jeśli jednak muszę zmieniać diody (no, czasem trzeba) - mam metodę prawie instruktażową. Duże imadło, płytkę ołowianą (jeszcze po ś.p. dziadku) i kilka nasadek oraz kawałków rurek. Podkładając ołów pod płytkę lub obudowę (diody ujemne)...
Tak to wygląda na akumulatorze https://obrazki.elektroda.pl/9832084300_... https://obrazki.elektroda.pl/2136142800_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź • Na Twoich zdjęciach widać właściwą listwę wysokoprądową na dodatniej klemie akumulatora. • Sterownik świec żarowych (GSE) jest zasilany z bezpiecznika linkowego F172 (100...
Pracowałam dzisiaj szlifierką taśmową, i wiecie co mi się stało ?? Spadł mi papier, bo zapomniałam wyregulować ustawienie rolek- jak ktoś ma wątpliwości czy 1 mm ma znaczenie to polecam pobawić się szlifierką taśmową i regulacją rolek . Demagogia. Szlifierka taśmowa i jej papier nie są wyznacznikiem możliwości i właściwości układu urządzeń osprzętu...
Korozja powoduje rozpychanie stojana do srodka i potem pękniecie obudowy. Fizyka zadziała . Powod:brak luzu stojan-obudowa. . Ja się nie denerwuje, próbuje doedukować mlodsze pokolenie
Pacjent: Laguna I 2.0 8v 1997 r. rozrusznik Valeo Problemem jest niedziałający jak należy rozrusznik i już dokładnie tłumacze o co chodzi. Wszystko zaczęło się od tego, że pojawiły się niezrozumiałe objawy: słyszę "cyk" bendixa i kręcenie się go jak należy, a jednocześnie rozrusznik chodzi na pusto i nie kreci wałem ! Myślę co jest do cholery rozbieram...
Tak to było dokładnie to :) szkoda, że wykryłem to podczas rozruchu auta jak mi się spalił pasek klinowy :D alternator po wyciągnięciu został wyczyszczony papierem ściernym i innymi środkami tylko przy próbie skręcenia górna obudowa pękła na pół :( ale przynajmniej mamy powód, dla którego tak się działo :). Teraz tylko go oddać do renowacji myślę :)...
Witam Mam problem z samochodem DAEWOO TICO, Jako iż jestem pierwszym właścicielem autka szkoda mi się z nim już rozstawać. Opiszę w czym problem. Autko do tej pory działało bez zarzutu jednak kiedyś zaczęło kiepsko palić w dni wilgotne, ja wtedy nie miałem pojęcia co to może być oddałem go do mechanika (przeklinam go do tej pory) on też nie wiedział...
Witam. Mam taki problem. Autko VW Polo III 1,9D 47KW z silnikiem AET. (taki sam był w feliciach, seatach itd). Auto zerwało mi pasek dwa tygodnie po tym jak je kupiłem - na szczęście miałem drugi w bagażniku (używany, trochę zużyty, był w aucie jak je kupiliśmy (?!)) Po jakimś czasie (~tygodnia) pękł ten drugi. Pomyślałem, ok, może był zmęczony już,...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
To co mogę zrobić/ sprawdzić? Dodano po 3 A sprawdzałeś czy elektrolit jest w akumulatorze ? Wygląd jak by coś z ładowaniem było jakby regulator ale trudno jednoznacznie określić. Elektrolit jest w środku bo słychać. Mam ten alternator Boscha, czy żeby w nim wymienić regulator/szczotki te całe to trzeba rozkręcać cały ten alternator? Bo jeśli tak to...
Samochód jest już u mechanika, zobaczymy co zrobi. Ten sam mechanik sprawdzał rozrząd przy okazji jak pompke wtyryskową wyciągał, własnie po to żeby sprawdzić czy wszytko jest ok - wtedy stwierdził że jest wszystko w pożądku. Stary pasek był poszarpany bo tarł o pękniętą dolną obudowe rozrządu i ścieło go jedne kółko, śmieci z paska weszły między zębatki...
pęknięty alternator alternator pęknięty obudowa pęknięty
łożysko skrzyni oznaczenie wtryskiwacz castrol magnatec 10w40
ekspres siemens ekspres siemens
Obudowa dla głośnika ARN 6618: bass-reflex czy zamknięta? Obudowa bas-refleks dla głośnika ARN 6618 70/140