Zamiast czytać głupoty po forach, to może przeczytaj jak działa regulacja lambda ,co to jest mieszanka stechiometryczna,pętla zamknięta itd. Jaki silnik masz w tym aucie?
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
Szukaj w współczynniku lambda. Oczywiście samochód wygrzany pętla zamknięta. Trzeba sprawdzić parametry w sterowniku silnika.
Spróbuj podnieść obroty np. 1.5k lub 2k i utrzymuj stałe kilka chwil, czy wtedy też otwarta pętla...
Parametr: Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Pętla otwarta bo sterownik przeszedł w tryb awaryjny. Wówczas sonda nie jest uwzględniana przez sterownik. Odpal silnik ponownie i wówczas sterownik będzie próbował przejść w tryb zamknięty. Wartość przepływomierza 10,4 kg/h powietrza dla wolnych obr i nagrzanego silnika jest prawie wzorcowa. Wzorcowa jest 11 kg.
Tak. AKL. Kabel jest calkowicie odcięty. Wiec nie wiem czemu pokazuje tylko Dogrzewanie. W tym silniku chyba byla tylko jedna sonda Według schematu wychodzi że jest jedna.A więc szukaj wiązki.Sondę możesz wstawić raczej na rurze jak jest dogrzewana tak sobie myślę.A błędu sygnału nie będzie.Bo,pierw grzałka, potem pętla zamknięta,potem sygnał.Tak to...
Co ciekawe po odłączeniu sondy (wypinam) na benzynie i gazie silnik pracuje na biegu jałowym tak samo, nie zwiększa obrotów, nie zmniejsza tak jakby jej nie było, czy to jest normalne? Normalne w tym typie. Tak, sterownik silnika ECU przeszedł do pętli zamkniętej, tzn. powtarza to samo brak błędów. Bzdura. Poczytaj co to tryb pętla zamknięta/pętla...
z twojego opisu wniskuje że masz GXa 90km czy sterownik chodzi w zamkniętej pętli lambda?
Ale tutaj nie masz pokazane jak pracuje sonda tylko czy pętla jest zamknięta czy otwarta. Grupa 31 lub 33, nie pamiętam która pokazuje wprost napięcie sondy, wtedy psikasz plakiem w dolot i widzisz czy napięcie się zmienia.
Układ zarejetruje błąd jak system pokaże pętla zamknięta (na skanerze) a to będzie jak temperatura płynu przekroczy chyba 68 stopni. Dopiero wtedy sterownik przechodzi w tryb sterowania sondą lambda. Normalnie jak jest zimny odpalony to steruje zaprogramowaną mapa zależnie od temperatury silnika i ciśnienia w kolektorze (map) i wciśnięcia gazu.
Generalnie otwarcie powoduje wzbogacenie mieszanki przy odpowiednim "depnięciu" czyli uchyleniu przepustnicy. Sterownik gazowy przechodzi z pętli zamkniętej - sterowanie lambdą na pętlę otwartą, czyli wzbogaca mieszankę. Stopień wzbogacenia zależy od ilości kroków. Chces żeby lepiej jeździł - daj wcześniej (przy niższym TPS) otwarcie. Ale ci będzie...
Więc tak, założyłem przekaźnik, który na benzynie normalnie przepuszcza sondę do ECU, a na LPG odpina sondę, a wejście ECU daje do masy. Wyniki są następujące: - na benzynie zachowanie nie zmieniło się, jest tak jak pisałem wcześniej - kiedy przełączam na LPG, "sonda lambda w pętli zamkniętej"=TAK, a korekta rośnie tym razem od 1.00 w górę, aż do 1.34...
Jeśli masz możliwość do podpięcia pod komputer po rozgrzaniu sprawdź jak zachowuje się sonda lambda, czy pracuje w pętli zamkniętej ze sterownikiem silnika, jaki jest jej współczynnik, jak często zmienia się stan z ubogiej na bogatą i odwrotnie. Jeśli pod względem elektroniki będzie ok to zobacz jak wygląda ciśnienie paliwa na wtrysku (około 1 bara)....
P0130 Sonda lambda 1 (przed katalizatorem) rząd 1; sygnał nieprawidłowy, wystąpił przy przebiegu= 52; usterka wystąpiła x razy= 34; ECU: 0x13 Pid:0x02 Frame: 0x00 Warunki wystąpienia kodu usterk P0130 Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla Status: pasywn. Pid:0x03 System paliwa 1 zamknięta pętla Status: aktywn. Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla...
Rozwiązałem częściowo swój problem. LPG przełączało się szybciej niż uruchamiała się sonda lambda (praca w pętli zamkniętej), przez co totalnie rozjechała się mapa benzyny (16ms na start i zalewało silnik). Po załapaniu pętli zamkniętej czas wtrysku redukował się do około 3.8ms. Uruchomiłem silnik na lpg i poczekałem aż załapie lambda, przełączyłem...
Witam, posiadam od nowości Punto I z 97r., auto z LPG II gen (Stag-50). Sonda lambda przy przebiegu 180tyś km była wymieniana na magneti marelli (oryginał). Przyczyną wymiany był brak jej pracy. Nie rysowała wykresów. Po wymianie wszystko okej. Obecnie jest ponad 210tyś km i postanowiłem podpiąć komputer. Co zaobserwowałem: -uruchamiam auto (wszystko...
Jeśli masz uszkodzenie sondy lambda to sterownik przechodzi w stan awaryjny i dawkuje paliwo nie pod kontem ekologji a pod kontem nieuszkodzenia katalizator i nie zalewanie silnika paliwem ,jesli masz problem z sondą to wtedy check sie zapali ,samochod jeżdzi normalnie i nie gasnie, delikatnie wiecej pali i jest słabszy poniewasz kat wyprzedzenia zaplonu...
czy to nie chodzi o potwierdzenie pracy sondy w pętli słowem TAK? Tak, o to chodzi - "flagi" to znaczniki binarne (tak/nie). Sonda lambda przechodzi do pętli zamkniętej (silnik musi się rozgrzać)? Chyba tak, bo na filmiku korekta się zmienia, choć cały czas wskazuje na skrajnie ubogą mieszankę (korekta 1,25).
Przepływomierz dotarł po zamianie ilość powietrza zasysanego spadła do 18 kg/h na wolnych obrotach. Sonda lambda przed katalizatorem zaczęła jakby bardziej oscylować w pewnych momentach a po jakimś czasie zatrzymuje się przy wartości 0 mV na dłuższą chwilę i wraca do ,,pracy''. Błąd cały czas powraca po skasowaniu, sytuacja z sondą co do pętli otwartej...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Na 300% nie można ot tak sobie wywalić sondy lambda. Chyba że się jeździ tylko na gazie z układem który z sondy nie korzysta. Układ wtrysku paliwa pracuje w zamkniętej (właśnie sondą lambda) pętli sprzężenia zwrotnego, otwarcie pętli spowoduje nieprawidłową pracę całego układu.
Według mnie to bzdura z tą częstotliwością 1Hz. Przetwarzanie A/D przy użyciu integratora może trwać właśnie koło sekundy i stąd taki przebieg na sondzie. Sonda póki co daje sygnał statyczny bo i jakim cudem ma coś tam generować. Jak mówiłem sonda jest źródłem napięcia statycznego a nie jakim tam generatorem Co do firmware ECU to nie wykluczone ze jest...
Według mojej wiedzy silnik pracuje w pętli zamkniętej, czyli korzystając z sygnału sondy lambda w ściśle określonych warunkach, czyli przy rozgrzanym silniku i małym oraz średnim obciążeniu silnika. W pozostałych warunkach pracuje w pętli otwartej, czyli nie korzystając ze wskazań sondy lambda. Jeśli nie ma sygnału z czujnika, bądź sygnał jest poza...
Przecież jest jak byk że nie działa grzałka.Problem z zasilaniem.Raczej to nie działa z tym błędem.Przy takim błędzie nie ma pętli zamkniętej.
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Udało mi się sprawdzić czujnik VSS, pokazuje poprawne wartości. Na dniach będę miał kabel, żeby sprawdzić czujnik ABS. Ogólnie wyrzuca mi taką zamrożoną ramkę: Zamrożone ramki #2: -EVENT_TIME: 243651485 s (Sat Mar 23 21:35:16 2024) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 167264 km - Całkowity (przebyty) dystans -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla...
Teraz odczyty są w normie wg mnie z tym że lambda jeśli jest w pętli zamkniętej to jej korekcja powinna oscylować w okolicach jedności. Zauważyłeś że parametr "Lambda Probe Correction" jeśli sonda nie pracuje jest jako 1 a kiedy pracuje to się zmienia i u Ciebie trochę za bardzo spada w kierunku mieszanki bogatej - czyli poniżej jedności - masz nawet...
Nieprawidłowego nieumiejscowienia sondy (bo kolektor pewnie dorabiany), nieszczelności w układzie wydechowym przed sondą, usterki mechanicznej silnika, usterki ECU. Czy sonda w/g ECU w ogóle wchodzi w tryb pracy w pętli zamkniętej?
IAW Scan2 robi logi - zrób z nich użytek zamiast zamieszczać screenshota, na którym w dodatku nie widać wszystkich parametrów. Napięcie sondy jest nieudokumentowaną funkcją sterownika i może działać nieprawidłowo, bardziej istotny jest współczynnik lambda (powinien delikatnie oscylować wokół 1.00) i flaga "sonda lambda w pętli zamkniętej". Ta Siena...
Wygląda to na problem z sondą lamba. Podjedź do mechanika niech sprawdzi jej pracę. Może nie ma gdzieś styku na złączu i praca w zamkniętej pętli powoduje problem. A jak się auto zachowuje przy gwałtownym naciskaniu pedału gazu czyli przy przyśpieszaniu ?
Witam. Problem którego nie potrafię sam rozwiązać od ponad pól roku a mianowicie do nagrzania silnika do temp około 70 stopni wszystko jest okey.ładna praca tak jak Pan Bóg przykazał. Problem zaczyna pojawiać się po przekroczeniu tej temp. obroty na biegu jałowym zaczynają nieznacznie się podnosić a już swój szczyt osiągają przy temp 85stopni. Podnoszenie...
Na dzień dobry i tak silnik pracuje na mieszance wzbogaconej , więc sonda nie jest mu potrzebna. Jak osiągnie temperaturę pracy - przechodzi do Closed Loop , i wtedy zaczyna z niej korzystać. sam sobie zaprzeczasz. tzn co jest zaprzeczeniem czego ? Po co sterownik ma grzać sondę skoro pracuje w pętli otwartej do momentu osiągnięcia temp. pracy ? Włącza...
Pomiar za katalizatorem jest nieco sfałszowany, ponieważ katalizator dopala CO i HC. We włoskich motocyklach i skuterach, w których tłumik posiada katalizator, w kolanku umieszczano śrubę do przyłączania analizatora w celu regulacji gaźnika (ilości CO w spalinach). https://obrazki.elektroda.pl/5939028900_... https://obrazki.elektroda.pl/9703356400_...
To działa tak: sterownik pracuje po uruchomieniu silnika w tzw "open loop", ignoruje sondę lambda, czeka aż ta osiągnie temperaturę pracy, jak sonda zacznie dawać sygnał, to sterownik przechodzi w tryb zamkniętej pętli "closed loop" i reguluje skład mieszanki w oparciu o nią. Jak Twoja sonda jest uszkodzona i nie daje sygnału, to sterownik pracuje cały...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Witam. Na początku dziękuje za zainteresowanie. Mam pare nowych informacji. Jeżeli kogoś urazilem to przepraszam za lamerstwo. W każdym razie-samochód był tylko wymrogany. Przy okazji-czy ktoś posiada sprawdzone soft i hw (procz techa, ilekroć pytam, tyle razy otrzymuje odpowiedź-mam ale nie działa/nie sprawdziłem) ktory bedzie działał z tym sterownikiem...
Chciałbym gorąco podziękować _jta_ za podpowiedzi. Prosty układ (podany powyżej, dołożyłem za radą RitterX kondensator między zasilanie i masę, żeby ustabilizować pracę) oparty na tym LM358 działa idealnie. Jak na drugim rysunku na wyjściu jest zastosowany 1kOm oraz szeregowo 2x 1n400x celem zabezpieczenia przed napięciem powyżej 1,4V które mogłoby...
Sprecyzuj o co ci chodzi. Kiedyś chyba w książce do poloneza na wielopunkcjie autor użył podobnych pojęć dotyczyło to przypadku gdy sterownik silnika czyta z map-pomija sygnał sondy lambda i innych czujników zewnętrznych , określił jako pracujący w pętli zamkniętej. Natomiast korzystający z sygnałów czujników zewnętrznych jako pracujący w pętli otwartej....
Używałeś IAW ECU Scan czy IAW Scan 2? Centralka CODE to immobiliser i to w zasadzie nie jest błąd lecz status - immobilizer nie jest aktywny. Dziwne tylko, że błąd zniknął/nie powrócił. Jeśli wentylator załącza się przy 68°C to albo wybrałeś zły sterownik albo ten parametr jest inaczej interpretowany niż w SC albo masz uszkodzony lub niewłaściwy czujnik...
witam oto co odczytałem opcomem: 2001,Zafira,Silnik,Z 16 XE Measuring blocks information: Napięcie akumulatora,14.2 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny...
Stag 200 / 300/ 300+ / 4 nie używa sygnału z sondy lambda. Jest podłączana tylko po to aby stroić instalację, niektórym to pomaga. Ja nigdy lambdy to staga nie podłączam. Jeżeli na benzynie chodzi poprawnie i w stagu można zebrać mapę benzynową to problemu z wystrojeniem nie widzę. A co to za numer że sterownik benzynowy pracuje bez sondy ? ? Twoje...
Witam, Mam problem z wyskakującym błędem P0170 - korekcja paliwa wadliwe działanie rząd 1 Generalnie nie sądze aby przepływomierz był nie sprawny ponieważ auto nie ma muła i dość dobrze przyśpiesza zarówno na lpg jak i na benzynie,choć mogę oczywiście się mylić. Poniżej zrzut z Op-com : Napięcie akumulatora,14.5 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik...
Wiem, że było trochę podobnych tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na luzie. Samochód: Fiat Siena 1.2 8V Sterownik IAW 18F.B4 Oscylują w granicach 1200-1300obr/min. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Przepustnica cała wyczyszczona jakiś tydzień temu. Dane z kompa: Obroty silnika: 1281 RPM Czas wtrysku:...
W/g schematu: 1 sonda 4-ro przewodowa-pin9 ECU masa sygnałowa (szary) 2 czarny sygnał sondy pin 10 3i4 grzanie W boschu masy wchodzą na piny 20 i 33 sterownika Masz jeszcze to: czujnik temp.płynu 20stopni -2,5KOhm 100stopni- 180 Ohm (pin14 sygn i 27 masa) czujnik temp.powietrza:sygn.13 i 27 masa Warto zasymulować warunki pracy w trybie pętli zamkniętej...
Temperatura jest do przyjęcia trochę za niska ale nie powinno mieć to znaczącego wpływu na pracę silnika. Jak masz jeszcze stary termostat to wrzuć go do garnka z wodą po staw na gazie, włóż termometr i obserwuj przy jakiej temperaturze się otworzy. Spróbuj się dostać do regulatora ciśnienia paliwa na listwie, odchodzi od niego wężyk podciśnieniowy...
Chyba coś jest nie tak, po to jest grzałka żeby zagrzać sondę jak najszybciej. w takiej konfiguracji jak u Ciebie w zimie przy -20 w ogóle będzie to trwać bardzo długo. Druga sprawa jest taka że sonda nie powinna mieć nic do zimnego silnika bo pracuje w pętli zamkniętej. Jak parametry na zimnym? Tam częstym problemem jest przepływka.
Ok macie sciagawke, w zależności co macie na stanie. 1Podłączyć ujemną sondę woltomierza do masy 2. Podłączyc dodatnią sondę woltomierza do styku sygnału sondy lambda. 3. Podłączony do układu wylotowego analizator spalin powinien pokażywać: - CO: wg danych technicznych pojazdu, - CH: mniej niż 50 ppm, - CO2: więcej niż 15%, - O2: mniej niż 2%, - współczynnik...
Witam Tej marki tego profesjonalnego nie znam, ale z zewnątrz identyczny z tym: http://allegro.pl/tester-diagnostyczny-l... Poniżej zrzut danych z rozgrzanego silnika podczas jazdy: Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.0 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji...
Kupiłem Uno Clip (niech szlag tą wersję) 1998r. w wrsji brazylijskiej. Na początku w sierpniu palił około 7l/100km (a miało być 5l/100km) Poczytałem że tam termostat miał za niską temp. otwarcia. Wymieniłem.(40 zł) (cud) nagle zaczął palić mniej. Po miesiącu rozczarowanie. znów spalanie 7-8/100 W serwisie koleś powiedział żeby czujnik cieczy chłodzącej...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Właśnie odnośnie tego rozginania i czyszczenia w środku - czytałem wiele wątków iż po tym zabiegu zawór całkowicie przestawał pracować. Jeśli zdecyduję się na czyszczenie - a z powodu wielu wydatków ostatnimi czasy - będę zmuszony, to bez rozbierania zaworu. Co do WD40 - jestem sceptycznie nastawiony. Połowa ludzi na forach samochodowych uważa, że WD...
W międzyczasie podmieniłem parę rzeczy (już się nauczyłem, żeby nie wymieniać części bez diagnozy :) ): -przepustnicę (tj. całe urządzenie z wtryskiem, regulatorem ciśnienia itd.) -komputer, -czujnik temp. wody Mocno dokręciłem zawór na butli i odłączyłem elektrozawór, żeby wyeliminować ewentualne puszczanie lpg,. W końcu podłączyłem się do komputera....
Wg mnie nic nie jest w porządku - katalizator w mojej ocenie nie pracuje w ogóle lub go w cale nie ma. Na analizie spalin (przeglądzie) lambda wyszła powyżej normy, a wykresy z jazdy na rozgrzanym silniku (praca w pętli zamkniętej) wyglądają tak: http://obrazki.elektroda.pl/7376722900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8274737600_1...
Najbezpieczniej emulować sondę na masę, czyli awarię sondy. Wtedy sterownik silnika, podczas pracy na LPG, stwierdza awarię sondy i pracuje w pętli otwartej. Emulator ustawiony na falę prostokątną 50% (czyli lambda=1) na dłuższą metę doprowadzi do rozjechania adaptacji sterownika wtrysku benzyny, bo ten wcale nie zawsze oczekuje lambda=1... no ale za...
Witam Was, Przeglądam to forum w poszukiwaniu rozwiązania swojego problemu. Ale na początku opiszę budynek i instalację. Dom 125 kwadratów, tylko parter. Raczej dobrze docieplony ale bez fanaberii : (podłoga: 19 cm styropianu, ściany 20 cm grafitu (lambda 0,033), strop 26 cm styropian a połączenie styropianu fasadowego z ociepleniem stropu wykonałem...
Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc. Otóż kilka dni temu podczas normalnego uruchamiania silnika zaświeciła się kontrolka od elektrycznego układu silnika (samochód z kluczykiem) samochód odpala i gaśnie po 2-3 sekundach. Nigdy takiego przypadku jeszcze nie miałem. Próbowałem już odpinać akumulator, ładowałem go, próbowałem na zapasowych kluczykach....
Dobrze jest czytać ze zrozumieniem. Są z tym widać problemy to powtórzę: Poradziłeś odpiąć sondę i szukać oscylacji, podczas gdy oscylacje biorą się ze zmian w dawkowaniu paliwa w reakcji komputera na sygnały z sondy. Po odpięciu sondy nie będzie oscylacji, bo nie będzie zamkniętej pętli sterowania. Trzeba pdpiąć miernik do istniejącego połączenia sondy...
Temat ten ma charakter ogólny i poświęcony jest diagnostyce silnika przy pomocy programu diagnostycznego, w tle jest naprawa auta, która jednakże jest opisywana w innym wątku (Polonez GLI 1600 abimex - błąd 45, sonda dobra, za dużo pali, gaśnie na gorąco n ), jak na razie bez rozwiązania. oraz, po zmianie objawów uszkodzenia, w (- Polonez GLI abimex...
Silnik z22xe czyli zwykły silnik z zapłonem iskrowym wyposażonym w przepływomierz Próbuje zdiagnozować niższą moc na wysokich obrotach (od 4 tyś obr ) Na 3 nie ma siły dojść do odcinki (na jałowym wszystko ok) , v max spadł ze 210 do 160. Odpala dobrze , pracuje równo. Poniżej 4 tyś jest wszystko OK. Problem pojawił sie nagle po dłuższym postoju i odłączeniu...
Witam, Mam podobny problem. Corolla E11 1.4 VVTi- zwykła benzyna, żadne LPG Sondy Lambda sprawne (2 sonda za katalizatorem niedawno wymieniana, bo stara przekorodowała). Odczuwam spadek mocy, oczywiście świeci się check. Na komputerze wyświetla się sterowanie w zamkniętej pętli, co wg. mojego tłumikarza oznacza sterowanie programowe wg. wzorców uniezależnione...
W tej wersji wtrysku uszkodzony czujnik jest zawsze zastępowany parametrami zapisanymi na stałe w pamięci i nie ma różnicy czy czujnik jest uszkodzony czy jest brak styku. Sonda lambda w tym przypadku jest podgrzewana, ale przez pierwsze 2 min sygnał z niej jest ignorowany przez komputer - choć faktycznie układy Boscha pracują w zamkniętej pętli. Ja...
Jeśli masz skan książki Trzeciaka, to jestem zainteresowany, TPS - kiedyś próbowałem skasować świecenie check engine dodając minimalnie gazu, tak, by miał 1500 obr/min, nie udało się, kontrolka cały czas się paliła, potem obok 44 wywaliło błąd 35, czyli uszkodzony krokowiec - zawór regulacji powietrza. Oznacza to, moim domysłem, że TPS nie zmienia wartości...
W związku z otrzymaniem od autora wątka wiadomości: Poniżej znajduje się email wysłany do Ciebie przez kines17 na elektroda.pl. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Witam Napisałeś: "To chyba wszystko powinno wyjaśniać. W związku z faktem że autor: - nie podał oznaczenia silnika silnika, - twierdzi że wszystko posprawdzał, nie podając jednak...
Sonda jednoprzewodowa ogólnie nie różni się od sondy 2, 3 czy 4 przewodowej. Podobnie jak 2 przewodowa nie posiada grzałki (czyli wymaga więcej czasu do osiągnięcia temperatury roboczej). W sondach 1 i 3 przewodowych czujnik sondy bierze masę z korpusu sondy, natomiast w 2 i 4 przewodowych z ECU (przy czym może ale nie musi być ona połączona z korpusem...
ZNALAZŁEM NA FAJNEJ STRONCE JAN BIEŃ Poniżej przedstawiam prosty tester-symulator do komputerów sterujących dawkowaniem gazu LPG . Pomysł zrodził się z potrzeby gdy dostałem od dystrybutora systemów sterowania AUTRONIC w Krakowie ok 20 płytek elektroniki sterującej firmy AUTRONIC do naprawy . Przy takiej ilości naprawianych sterowników uznałem za konieczność...
Witam Mam problem z instalacją vialle chodzi o to ze mam mocny silnik a wsad w lpt04 jest od słabszego auta... Problem w tym ze nawet programatorem od tej instalacji nie moge wybrać mocniejszej wersji *dłuższych czasów wtrysków * bo wybrałem na dłuższe. Dla nie wtajemniczonych opowiem jak to działa sterownik vialle to zwykły emulator odłacza wtryski...
Prosze o sprawdzenie logow z odczytu komputera. Problemy mam takie: nie rowna praca silnika po rozgrzaniu i takie chwilowe zamulenia podczas jazdy. Widze ze jest blad lambdy ale czy to nie dlatego ze jest gaz?? Na kompie od gazu widze ze sonda pracuje tylko ta sinusoida jest taka bardziej rozwlekła nie taka skupiona. PARAMETRY: 2013-11-13 19:54:49 IAW...
Witam, silniki ze sterownikami MULTEC umożliwiają sprawdzenie poprawności regulacji składu mieszanki przy pomocy kontrolki CHECK ENGINE. Trzeba zewrzeć styki A-B (jak przy odczycie kodów), uruchomić silnik i obserwować kontrolkę: - miganie 2,5 raza na sekundę oznacza że pętla regulacji nie jest zamknięta - np. nienagrzany silnik, brak sygnału z sondy...
zamknięta pętla pętla zamknięta pętla zamknięta falownik
yamaha filtr paliwo akumulator izolować zabezpieczenie spawarka
zafira schemat włącznik wyłącznik świateł
Brak gorącej wody w dyszy ekspresu do kawy Intek M-120 Plus - Czy możliwe jest SSB po odblokowaniu?