Oddałem lodówkę do skupu makulatury, czy jak się to tam teraz nazywa. Został mi sprawny panel sterujący. Może ktoś chce odkupić?
Mam problem z ogrzewaniem w samochodzie. Leci chłodne powietrze z wylotów chciażjest ustawione na maxa. Nidawno robilem płukanie układu chłodzącego (3 razy) i zalewałem go wodą destylowaną. Po zalaniu płynu jest lipa. Leci chłodne powietrze. Jak była woda było wszystko ok. Układ był płukany pod ciśnieniem. Stan płynu jest ok. Czy jest jakaś inna regulacja...
Z układu smarowania... OK.... A co z płukaniem układu chłodzącego ????
Witam Proszę o info czy warto płukać układ chłodzenia za pomocą wynalazków typu "radiator flush" podczas wymiany płynu chłodzącego. Samochód ma 6 lat i nie wiem czym jest w tej chwili zalany. Dzięki kapelatp
Kolor to po prostu przede wszystkim stary płyn, a ten różowy osad na zbiorniczku to może być środek do "uszczelniania"-m który defacto nic nie uszczelnia :D . Porządne płukanie układu i będzie ok.
Witam, potrzebuję podpowiedzi, przymierzam się do wymiany płynu chłodzącego i płukania całego układu, bo w zbiorniczku jest taki syf. Nie wiem, czy jest korek spustowy w moim Peugeot 807 2.2 benzyna (at)ElektrodaBot
Witam W moim Mercedesie w124 m104 280E padła uszczelka pod głowicą. Olej poszedł do układu chłodzącego. Głowica zrobiona, uszczelka wymieniona, ale jak pozbyć się oleju z układu ? Są na to jakieś skuteczne preparaty albo metody ?
No dobra, a czy po tej naprawie był płukany układ?
Nie no tego jeszcze nie było :D Taniej będzie podjechać do zakładu klimatyzacji niż skompletować taki zestaw i napełniać nie szukając wycieku, ze o uzupełnieniu oleju nie wspomnę a co za tym idzie braku osuszania układu przez podciśnienie a w konsekwencji zatarcia sprężarki co prowadzić będzie do wymiany jej, osuszacza, skraplacza, oraz płukania układu.
Witam. Zanim opiszę problem to dodam, że chodzi o Rovera z silnikiem serii K 16K4F i mocy 112 KM. Niby problem dość popularny i niejednokrotnie poruszany, ale walczę z nim już kilka miesięcy.Ale po kolei. W listopadzie ubiegłego roku naprawiałem uszczelkę pod głowicą, bo płyn poszedł do oleju. Po wymianie uszczelki zrobiłem ok 1000 km i było wszystko...
do 1,5 dci wchodzi prawie 7,5 litra Chyba chłodzącego.... Oleju wchodzi 4,7 przy wymianie. wyczyścić rury dolotowe i intercooler Też Ci o tym pisałem, olej który leciał nieszczelną ośką turbiny, poszedł w układ dolotowy. Powinno się wymienić przewód doprowadzający olej, na jego ściankach zbiera się nagar, który po "wzruszeniu" czyli odkręceniu rurki...
Ale przecież termostat jest na wyjściu z głowicy na górną rurę, i po termostacie pomiędzy nim a chłodnicą jest bardzo gorąca rura, na kolanku przy chłodnicy robi się chłodno, chłodnica zimna. Jedno mnie zastanawia, jak mogły zapchać się rurki w chłodnicy skoro mają tak duży przekrój? Bo na oko z 5-6mm wewnątrz, to jak to mogło się zapchać? W Hondach...
Witam to już praca dla chłodziarza jeżeli pracuje chłodziarka i skraplacz na początku pracy jest ciepły , pózniej się robi zimny , brak obiegu czynnika chłodzącego i chłodziarka się nie wyłacza czyli wyglada to na niedrozność , wymiana filtra płukanie układu ,napełnienie czynnikiem itd , sam sobie nie poradzisz .Pozdrawiam .
Po pierwsze czemu zmieniałeś uszczelkę. Jeśli Ci poszedł olej do wody to musisz zrobić płukanie całego układu chłodniczego bo pewnie jest zapchany, ale dla pewnośći wyjmij termostat tak jak mormi radzi.
Czy oprócz uszczelki głowicy, olej silnikowy może dostawać się do płynu chłodzącego przez inne miejsce? Na jednym forum dostałem informację: zaślepka kolektora dolotowego? I autor tej podpowiedzi zamilkł na amen. Autko jeździ tak już ponad 1,5 roku. Ma moc itp. Ale co X czasu trzeba płukać i wymieniać płyn w układzie chłodzenia.
witajcie. mam taki problem. w silniku v6 2,8 w moim audi jest problem z termostatem tz ze wstępnej analizy przez mechanika niby się zaciął ( samochód jakiś czas nieużywany). Mechanik podpowiedział 2 warianty naprawy- wymiana termostatu ( koszt bo trzeba ruszyć rozrząd a pasek jest prawie nowy i rolki) i drugi wariant użycie płynów orlen do płukania...
Witam, mam problem z VW Bora 1.9 TDI. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego, termostat też wymieniłem, płukankę układu też zrobiłem i nadal mam zimny wąż, od termostatu do chłodnicy. Pomoże ktoś, co mam zrobić? Proszę o pomoc i z góry dziękuję. AI: Czy po wymianie czujnika i termostatu oraz płukaniu układu odpowietrzyłeś układ chłodzenia?...
Mój znajomy do płukania układu chłodzenia po awarii UPG użył tabletek do zmywarki i twierdzi, że pomogło. Też po wymianie uszczelki miał problem z pozostałościami oleju w płynie chłodniczym. Rozpuszczał tabletki w gorącej wodzie i przez lejek z drobnym sitkiem zalewał układ, grzał silnik, spuszczał wodę i płukał układ. Nie ryzykował bym użycia płynu...
Hej, rok temu kupiłem auto, do chłodnicy zamiast płynu chłodzącego poprzedni właściciel wlał zwykła wodę, więc jest tam "rudo", już kilka razy płukałem układ chłodzenia, po każdym zalaniu płynu chłodzącego robi się on po kilku dniach jazdy rudy. W necie znalazłem taki środek jak PRESTONE ANTI-RUST, i chciał bym się dowiedzieć czy to działa? Może ktoś...
Oj oj oj .Zostaw lodówkę na 3 , 4 dni wyłączoną .Jeśli nie ruszy to płukanie układu.
Witam wszystkich! W zeszłym roku kupiłem 307cc i wkrótce po kupnie w upalny dzień, gdy przejechałęm obwodnicą prędkością ok. 150 km/h nie dość, że oba wskaźniki temperatury: płynu chłodzącego oraz oleju osiągnęły maksimum. Stało się to po klasycznym serwisie auta wraz z wymianą płynów. Wydawało mi się nawet, że w lusterku wstecznym zauważyłem dymek...
kompletnie zniszczona (prawdopodobnie brak smarowania rozleciała się w środku Po takiej demolce sprężarki należy zrobić płukanie układu bo w niedługim czasie druga się rozleci, przy tym osuszacz i skraplacz(z użebrowaniem równoległym) do wymiany, nie ma możliwości ich skutecznie wyczyścić. Nową sprężarkę zalewa się taką ilością oleju jaką podaje dokumentacja,...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Witaj ! Z tego co piszesz to zaoleił się układ , niezbędne płukanie przy pomocy stacji napełniającej , koszt około 120 -160 zł. Ewentualnie sprężarka straciła tłoczenie lub rozchermetyzował się układ chłodzący , ale w tej lodówce to naprawdę rzadko sie zdarza . pozdr [/list]
Tak, czy siak, sprężarka jest do sprawdzenia/naprawy/wymiany. Nie podałeś dokładnie typu sprężarki, ale jeśli Twój mechanik ma rację, to naprawy sami nie przeprowadzicie. To zbyt "delikatna" i skomplikowana sprawa. Jedyne co możecie zrobić w przypadku uszkodzenia, to wymienić zabierak (amortyzatory gumowe) przy napędzie sztywnym i zespół sprzęgła przy...
Nie jest i nigdy nie będzie. Dwa do izobutan bo to jest przeważnie w tych puszkach czyli bezwonny butan wymagany jest inny olej. Trzy pojechanie potem na normalny serwis klimatyzacji może nas sporo kosztować bo w przypadku odciągnięcia resztek izoprppanu z układu możemy się narazić na kosztu wymiany filtrów w maszynie do Klimy oraz jej płukania a także...
Masz zapchany filtr - odwadniacz.Zrobić to może tylko osoba dysponująca odpowiednim sprzętem.Wymiana filtra + płukanie układu + napełnienie i będzie hulać.
Po wyczyszczeniu dokładnym chłodnicy i nagrzewnicy(z nagrzewnicy trzeba przewody odpinać inaczej zostaje około 0.5L). Użyłem preparatu Liqui Moly 2699, zlało się kako, zlewałem gorący płyn z korka spustowego chłodnicy, oraz dolnego węża wymiennika ciepła oleju (najniższy punkt obok korka chłodnicy), spuszczanie po termostacie myślę że podobne skutki...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Przy takim syfie to płukanie układu potrzebne raczej.Olej był szary?Gwarancji nie będzie...
Brud znajdował się na sitku i opiłki prawdopodobnie z pompy... dziś zostało jeszcze raz sprawdzone sitko na zaworze i kilka opiłków było.. więc pompa niestety do wymiany i zawór rozprężny też bo sitko dosyć sporo dziurawe.. Po włączeniu ciśnienia na niskim 1,5 bar a na wysokim 5 bar. Wcześniej było lepiej. Teraz już nawet dosyć mało chłodzi. Dodano...
dopiero parę dni temu, klima nabita i dobrze chłodzi. A układ klimatyzacji był płukany przed napełnieniem? Jak mam Ci odpowiedzieć na Twoje pytania, jak nie znam podstawowych parametrów. Ciśnienia W układzie na pracującym silniku i wszystko będzie jasne a tak to znów zgaduj zgadula!
Mam problem z zapalającą się kontrolką płynu chłodzącego (nie zawsze). Po kupnie samochodu okazało się że pęknięta jest chłodnica oleju (olej w układzie chłodzenia). Po wymianie chłodnicy i kilkunastu płukaniach układu chłodzenia zaczęła się zapalać kontrolka płynu chłodzącego, najpierw przy zimnym silniku, później jak się silnik zagrzał to gasła, i...
Czy czasem niebyła niedawno przewożona na leżąco ? Wymień filtr pociągnij próżnie i zobacz czy trzyma jeżeli trzyma napełnij. Może byc najwyżej tak że sie przyblokuje i słabo będzie chłodzic jeżeli olej dostał sie do układu parownika. Lecz 2 płukanie ewentualnie przedmuchanie azotem Pomaga
Wahania ciśnienia mogą świadczyć o zbliżającym się końcu sprężarki lub o wadliwie działającym zaworze rozprężania. czy można to jakoś jednoznacznie ustalić, wykluczyć. Mechanik zaproponował mi płukanie układu 300PLN i wymiana osuszacza 200PLN harryON
Witam, nie mam ogrzewania w touranie 2007 rok 1.9 tdi 115km. Leci cały czas zimne powietrze, jedynie przy długim i ciągłym gazowaniu do 3tyś obrotów leci jakieś znikome ciepłe powietrze. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, termostat nowy, płyn chłodzący nowy, układ był płukany 4 razy bieżącą wodą z węża ogrodowego, były resetowane klapki nawiewu....
Nagrzewnica zabrudzona wewnątrz kamieniem /osadem. Płyn chłodzący nie przepływa przez całą nagrzewnicę tylko wraca powrotem do obiegu, przyłącza są po lewej stronie więc ta strona jako tako grzeje. Temat znany w wielu markach. Można płukać układ, ostatecznie nagrzewnica do wymiany.
niestety ( z tego co ja wiem ) nie ma do tych skrzyń żadnych dodatkowych chłodnic które można by dostawić. Ewentualnie można było by się pokusić o zakup nowej chcłodniczki o większej wydajności ( należy wówczas też wymienić śrubę mocującą ). Warto było by też przepłukać cały układ chłodzenia ( może tu leży przyczyna a nie w samym chłodzeniu tylko skrzyni...
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Witam wszystkich. W Seicento mojej żony jest strasznie kiepskie ogrzewanie. nie wiem co może być przyczyną. 1.Termostat został sprawdzony i na pewno jest dobry. 2.Nie ma ubytków płynu chłodzącego. 3.Instalacja jest odpowietrzona. 4.Układ chłodzenia był płukany jakimś świństwem do tego celu. Ciekawe jest to że przy ustawieniu nawiewu na "nogi" leci prawie...
Założyłem wczoraj nowy czujnik temperatury. Teraz Wskazówka na liczniku podnosi się płynnie do góry, więc wcześniejszy nowy czujnik i już był zepsuty. Tylko, że teraz jeszcze jeden chyba problem. Dziś rano jak jechałem około 10 km to wskazówka temperatury podniosła się ponad środkową kreskę na skali ( przyjmuje, że środkowa kreska to 90 st bo w Felicii...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
ludzie!!! Jaki olej w płynie!!! Przecież olej działa antykrozyjnie na żeliwo i stal! Ponadto zanieczyszczenie wody olejem daje bardzo ciemne, szare zabarwienie płynu! rdzawy kolor wody chłodzącej jest efektem braku inhibitora korozji, jaki zawiera każdy płyn.Woda ma odczyn zasadowy, i rozpoczęła się korozja płaszcza wodnego bloku! W silniku diesla jest...
Witam, także zaczął bym od sprawdzenia chłodnicy oleju, po zmianie elementu zalewamy wodą z płynem płuczącym, ja po odkręceniu na dole korka spustowego- to ważne żeby ciśnienie nie rozsadziło ci układu chłodzącego! dmucham sobie do zbiorniczka wyrównawczego wg mnie pomaga to olejowi szybciej spłynąć po ściankach w chłodnicy, pompa wody nie ma znaczenia,...
Witam, posiadam Fiata Ducato 3,0 jtd 130kW. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim, wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrównawczego, najlepsze jest to że auto się nie gotuje, nie szarpie silnikiem, mocy nie stracił, odpala tak jak powinien, ale włączam ogrzewanie w kabinie to leci zimnie powietrze. Zrobiłem płukanie całego układu, odpowietrzyłem go i nadal...
Dodam jeszcze tylko, że wypłukanie takiego zakamienionego silnika może się skończyć koniecznością demontażu głowicy i wymianą dolnych gumowych uszczelek tulei. Guma po tylu latach już prawie na pewno straciła swoje właściwości a kamień to wszystko uszczelnia. Po płukaniu ciecz chłodząca trafi do misy olejowej. W 3 ciągnikach takie coś robiliśmy a w...
Z obrotami silnika chodziło mi w pierwszej fazie gdy wymieniałem płyn chłodzący wtedy auto jeszcze jeździło chociaż skakał na obrotach od czasu do czasu, po wymianie oleju auto nie odpala. Dodano po 3 W takim razie wymienię czujnik z tego co patrzyłem to około 60zł, mam nadzieję że to pomoże :)
Wykonałem płukanie nagrzewnicy, naprzemiennie w obu kierunkach, wyleciało trochę drobniutkich czarnych farfocli, w/g mnie znacząca ilość (50-100ml). potem na 1.5h zalałem octem, ocet wypłynął lekko brązowy, jak przepalanka wypłukałem dokładnie wodą nagrzewnicę, zmontowałem węże i dolałem nowym chłodziwa, tyle co straciłem przy wymianie. Na razie jest...
W tym silniku w układzie chłodzenia robi się niesamowity syf. Ja u siebie płukałem cały układ kilkanaście razy!. Z układu po prostu wylatywało coś a'la kawa (nawet jakby z fusami). Po spuszczeniu płynu i wlaniu nowego przez chwilę na parkingu może być ok, bo po prostu obroty są niskie i pozostały syf nie lata po układzie. Jak się przejedziesz trochę...
Słuchaj pracowałam w serwisie ARDO i to że to nieszczelność to bardzo małe prawdopodobieństwo , tak jak ktoś napisał to fachowcy od brania pieniędzy ,a nie od naprawiania.Musisz zobaczyć jaka jest sprężarka bo jeśli Samsung to żle( traci kompresje i rzuca olejem).Na R-134A(czynnik chłodniczy) zapchania to dość częste zjawiko.Tak jak napisałem prawdopodobie...
Dodam jeszcze, że ten cały "sprzęt chłodzący" włącza się co jakiś czas na 2-3sekundy, chwile tak jakby próbował działać i znowu się wyłącza. Od tego trzeba było zacząc, a nie dodawać na końcu. A to zmienia! tym razem jest to możliwa sprężarka uszkodzona, lub urządzonko (dawniej przekaźnik) rozruchowe. Podczas takich częstych prób startu kompresor nagrzewa...
Witam. Problem mojej Asterki polega na tym, że od jakiegoś czasu (1,5 roku) pojawia się olej w zbiorniczku płynu. Pierwszą moją czynnością było płukanie całego układu i obejście chłodnicy oleju. Niestety olej pojawia się nadal a w okresie letnim zjawisko się nasila. Podejrzewam uszczelkę głowicy. Jednak olej w silniku jest w porządku. Sprawność silnika...
Test analityczny: 1975g prania suchego, raczej bawełna, waga przed wrzuceniem do pralki. Suszenie kondensacyjne z grzałką, suszarka AEG Electrolux LAVATHERM 88840 - dla odniesienia. 3682 g mokrego po wirowaniu 1200 2561 g po suszeniu 1121 g wody wysuszono czas 1:10 zużycie prądu 1,7 kWh 1,51 Wh na gram wody wysuszonej 16 g wody na minutę suszenia drugie...
A wiec dzisiaj zaczęło się pojawiać naprawdę ciepłe powietrze w nadmuchu. Początkowo jakby powoli, a po przejechaniu około 30 km zaczęło dmuchać całkiem ciepłym nadmuchem. Właśnie świeżo spuszczony płyn, czekam na dalsze ostudzenie i zalewam go kolejną porcją wody demineralizowanej. Takich płukanek zrobię do momentu aż mi się zużyją kolejne 2 bańki...
Witam. Mam taki problem. Otóż ostatnio zabrałem się za regeneracje układu chłodzenia. Głównym celem była zmiana chłodziwa w układzie, czyli z wody na płyn. Dokonałem płukania układu, powymieniałem węże i kraniki. Wymieniłem obudowę termostatu i tu przechodzę do sedna. W starej obudowie nie znalazłem termostatu tylko jakiś niezidentyfikowany materiał,...
Im częściej będziemy go doprowadzać do wrzenia lub będzie on pracował w skrajnie wysokich temperaturach - będzie się zużywał. I nie chodzi tu o tracenie jego właściwości niezamarzanych bo te akurat maleją bardzo wolno (10-letni płyn z samochodu, gdzie nie było dolewania wody tylko ubytki uzupełniano gotowym płynem miał temp. krzepnięcia -29 st podczas...
Uważaj jak jezdzisz przy wysokiej temp. bo sobie silnik przegrzejesz i potem będzie ci chujowo chodził. Możesz jeszcze umyć chłodnice na forum już o płukaniu chłodnicy pisali. O silniczkach krokowych też pisali, ale to napewno nie to. A autor niech skupi się na tym: A płynu nie musisz dolewać (masz płyn czy wodę?) z tym że branie płynu mogło ustąpić...
sajmon25 napisał: instalacja to nie wszystko! do każdego silnika trzeba podchodzić indywidualnie. Mam tu na myśli sprawdzenie ciśnienia sprężania, sprawdzenie ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy, ewentualna ich regulacja lub wymiana oraz korekta kąta początku wtrysku. Zmniejszenie lepkości OR poprzez podgrzanie w niewielkim stopniu wpływa na poprawę efektywności...
odpowietrzanie układu chłodzącego czujnik układu chłodzącego schemat układu chłodzącego
ogniwo słoneczne ładowanie akumulatora monter elektronik magneśnic wirnik
odciąć immobilizer bojler elektryczny
Brak świateł pozycyjnych w Toyocie Corolla Verso 2007 Ile ekspanderów zmieści się w obudowie SATEL OPU-3P?