W Tonero 50 pompy wody na oczy nie widziałem, więc nie wiem, czy tam jest jakiś odpowietrznik, a płyn wymieniałem ze trzy razy i nigdy nie było problemów z zapowietrzeniem... A w Tonero 50 siedzi nic innego jak nie 4Y. Ogólnie Toyota w manualu instruuje, by przy wymianie czy uzupełnianiu płynu chłodzenia rozgrzać silnik z odkręconym korkiem wlewu płynu,...
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Witam płyn dolewa się na zimny silnik .Można dolać na krótką metę najlepiej jest wymienić cały płyn na jednakowy w całym układzie. Płyny różnych firm mogą wejść w reakcję między sobą co może doprowadzić do pogorszenia stanu układu chłodzenia w twoim przypadku i tak już jest coś nie tak skoro musisz dolewać.Pozdrawiam
Węże od układu chłodzenia na gorącym silniku nie są jakieś tam bardzo twarde ,wydaje mi się że są w normie a i płyn chłodzący jest normalnego koloru i nie miesza się z olejem. Wszystko wygląda na to że jest w porządku a jednak płyn ubywa i co 3tyś. km muszę dolać ok 200ml.Zawsze jak zapali mi się kontrolka że brak płynu to dolewam do połowy normy i...
czu zbiornik płynu jest z prawej strony silnika za zbiornikiem od płynu do spryskiwaczy?:?:. Jaki płyn mam dolać ? mam nadzieję ze jak doleję to nie bedzie szybko ubywał. tak to ten duży zbiornik pomiedzy tym od spryskiwaczy a kielichem amortyzatora i ma on żółty korek wlewu, najlepiej to spuść stary płyn i wlej nowy np. Dynagel 2000, bo nie wiadomo...
skoro tam jest parownik to odpowietrzanie odpowietrznikiem w chodnicy nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowietrzyć w najwyższym miejscu, zwykle jest to właśnie parownik - trzeba poluzować opaskę węża parownika, rozruszać wąż, odpalić silnik (zimny) i zsuwać trochę wąż ten poluzowany (nie całkowicie tylko żeby szpara się zrobiła), górny z parownika i ma...
Tylko jak i co ? Miesiąc temu nie odpowietrzono układu po wymianie chłodnicy ? Miesiąc było dobrze, aż ni z gruchy, ni pietruchy, nagle nie grzeje w środku, a silnik się przegrzewa ? Dolać pod korek, odpowietrzyć, dolać do pełnego i patrzeć czy gdzieś nie wycieka płyn. Może to tylko nieszczelność, bo jak nie, to może być "na bogato"... U kolegi ostatnio...
Witam Tak w ogóle, to nie napisałeś jaki samochód posiadasz...(marka/model/itp) Gdybyśmy posiadali takie informacje to prawie natychmiast miałbyś odpowiedź na swoje wątpliwości. Zasadniczo w nowych pojazdach jest zalewany płyn chłodniczy o temperaturze krzepnięcia nie mniejszej niż -28 st.C. (standard-- to -30 ~ 35 st. C.) W wypadkach awaryjnych zawsze...
Czy mógłbym wlać a właściwie dolać do układu C.O., jakiegoś płynu do chłodnic, do chłodzenia silnika o właściwościach antykorozyjnych, usuwających kamień, smarujących itd.? Nie, są gotowe płyny do instalacji CO i takich się tylko używa, przykładowe: allegro.pl/kategoria/ogrzewanie-akcesori...
Zawsze w sytuacji przymusowej możesz dolać wody, najlepiej przegotowanej. Na Twoim miejscu tak jak wyżej radzono, wymieniłbym płyn na nowy, na taki jaki przewiduje producent samochodu. A z tego co się dowiedziałem w ASO Toyoty, że płynu do układu chłodzenia nie można sobie lać dowolnego, bo nie każdy płyn toleruje chłodnica np do mojej corolli może...
Użyj takiego abyś mógł uzupełnić koncentratem. Kiedy okaże się ze jest zła temperatura a dolać możesz tylko pół litra abyś mógł dolać koncentratu. Jeśli gotowy jest mieszalny z koncentratem to możesz użyć, jak nie to kup kup koncentrat. Będziesz później bez obawy mógł uzupełnić. Szkoda ze nie przytoczyłeś całości. Co jeśli pomiar wykaże zamarzanie...
Witam. Posiadam Mazdę 323. Gdy ją zapale, pochodzi chwilę robi się ciśnienie na wężach od chłodzenia i płyn wyrzuca na zbiorniczek wyrównawczy. Głowica była planowana dwa razy. Uszczelka trzy razy była wymieniana. Ostatni raz gdy wymieniłem uszczelkę pod głowicą to samochód pochodził chwile i zgasiłem go, żeby dolać płynu. Dolałem płyn i zapaliłem znowu...
Witam, wybieram samochodem jak w temacie, w dłuższą trasę. Zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia jest pusty, więc dobrze będzie coś dolać. Pytanie tylko co? Z tego co wiem, w samochodzie jest fabryczny płyn, Toyota Long Life Collant. Pytanie, czy muszę jechać do salonu żeby dolać oryginał, czy też mogę na dowolnej stacji benzynowej kupić jakiś dobry...
Zainteresowanych proszę o pomoc .Mam golfa 3 pierwszym objawem raz wyrzucał płyn można było zrobić 200 km nie dolewajac wody a raz 20 km i trzeba dolać .Przeplukałem uklad chłodzenia ,zalałem nowym płynem ,wymieniłem korek zbiorniczka wyrównującego. Zalewając układ chłodzenia zrobiłrm, najpierw zalałem chłodnice i uzupełniłem płyn zbiorniczkiem wyrównującym.Silnik...
Witam, mam passata b4 z silnikiem 1.8 benzyna+gaz i po wymianie płynu chłodniczego mam problem z odpowietrzeniem układu. Czytałem na różnych forach że samo się odpowietrzy i trzeba tylko dolewać płynu. Tak też zrobiłem, oczywiście przekręciłem pokrętło w środku na grzanie i problem tkwi w tym że gdy korek zbiorniczka jest zakręcony to płynu robi się...
Witam W Fordzie Escorcie miałem wlany do układu chłodzenia płyn chłodniczy składający się z koncentratu koloru pomarańczowego i wody destylowanej. Teraz kupiłem koncentrat "GLIXOLkonc" firmy organika za 12 zł. Ale on jest koloru fioletowego. Czy po rozcieńczeniu go z wodą destylowaną mogę go dolać do tego różowego płynu, który znajduje się już w samochodzie...
He właśnie dziś kupiłem w takim lepszym sklepie który sprowadza oryginalne części taki koncentrat niemiecki SWAG nr. 99 90 1089 który spełnia te niemieckie normy i można go mieszać z tym z palety VW i go rozrobię i doleję Dodano po 8 O właśnie taki ten koncentrat tyle że ja kupiłem niebieski a ten jest czerwony (przykładowa fotka z neta) układy chłodzenia...
Witam mam pytanie do czego służą elementy zaznaczone na zdjęciu.Są to tylko elementy ''mocowania'' chłodnicy? .Ostatnio zauważyłem że płynu troszkę ubyło więc postanowiłem zagrzać auto dolać płyn i odpowietrzyć układ wtedy moim oczom okazała się para lecz nie z wydechu(niska temperatura i dużą wilgotność powietrza) Lecz gdzieś w okolicy chłodnicy na...
Kopci na biało przy rannym odpaleniu a potem już nic . Raz jezdzi 2 tygodnie i nic nie trzeba dolać a w tym tygodniu nagle 2,5lit. Zero wycieków. Każdy silnik zakopci na biało jeśli płyn przedostaje się do cylindra. 2,5 litra na tydzień to bardzo mały ubytek i może się tak zdarzyć, że przy niewielkich ładunkach nie straci prawie wcale płynu. Obawiam...
Do domex32 miałem taki przypadek w leonie 1.9TDI 150KM na pompowtryskach czasami lekko kopcił na biało płyn na wolnych obrotach nie ubywał po wolnej jeździe było dobrze, po szybszej zapalała się lampka braku płynu w układzie chłodzenia i trzeba było dolać około 1,5 litra okazał się że była to uszczelka pod głowicą. Poszperałem troche i podaje odpowiedzi...
Chłodnico kolego była rok temu wymieniana (poprzednia była dziurawa) nigdy żadnych uszczelniaczy nie stosowałem. Dodano po 6 Jeszcze jedno koledzy przed wymianą uszczelki prawie na każdych łączeniach węży od chłodzenia miałem wycieki(dodam że wycieki powstawały gdy silnik zaczął stygnąć nap. po skończonej jeździe po 3,4 godzinach jak samochód już stał...
Oj miałem sporo problemów z tą nagrzewnicą ale twardzielem nie jestem z 10 razy ją wyciągałem ale kokpit też musiałem zdemontować. Najprawdopodobniej masz zapowietrzony ukła chłodzenia u mnie pomagały następujące czynności Po nalaniu płynu do chłodnicy przy zgaszonym silniku odpalam go i po trochu dolewając to co wciągnoł czekałem do załaczenia wentylatora...
Kontrolka poziomu płynu w układzie chłodzenia, dolej bo pewnie susza w zbiorniczku.
Wygląda na to,że musisz dolać płynu do układu chłodzenia.
Oczywiście że termostat musi się otworzyć na duży obieg aby układ się odpowietrzył. Pilnuj stanu płynu w zbiorniczku bo trzeba będzie go dolać raz lub dwa.
Wygląda na to że zapowietrzony, tego nie brałem pod uwagę. Spróbuj dolać płynu chłodniczego do poziomu między max a min czyli połowy zbiorniczka, następnie nagrzej silnik do temperatury 90'C i pozwól aby zadziałał wentylator chłodnicy co będzie oznaczało w pełni nagrzany układ chłodzenia. Następnie powoli odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym uważając...
Kolego najpierw sprawdź dokładnie czy po kilku dniach postoju masz taki sam poziom płynu? .Jeżeli masz ubytki dolej uszczelniacza do układów chłodzenia Na dole w obudowie chłodnicy jest termo włącznik zewrzyj przewody i sprawdź czy wentylatory się włączają , jeżeli tak to dopiero kupuj czujnik. W tym modelu typowe objawy uszkodzenia wymiennika ciepła...
Oby tylko po układzie chłodzenia. Dolej na poziom pomiędzy min, a max i często obserwuj. PS. Tak jeszcze, sprawdź olej silnikowy jak wygląda.
Witam. Weź i dolej płynu chłodzącego do zalecanego poziomu (między min a max).Poziom nie ma wpływu na szybkość grzania płynu odpowiada za to termostat który najpierw załącza krótki obieg chłodzenia a potem długi. Przy niskim poziomie płynu możemy zakłócić poprawne działanie układu chłodzenia.
Skoda to grupa Vag ,więc sam się odpowietrza... Lejesz płynu do zbiorniczka do prawie full, nie zakrecasz korka ,odpalasz auto , ustawiiasz temperaturę na max ciepło , dmuchawę na 3 i czekasz aż złapie 90-95 zależy od termostatu, musi się otworzyć i gorące pójdzie w obieg. Czekasz aż ze zbiorniczka ucieknie całe powietrze, niee będzie bąbelków. Sprawdź...
Rozwiąż problem czujnika poziomu płynu, to powinno zmienić "strategię" sterowania termostatu. Zalej układ dobrej jakości płynem i nie odkręcaj korka, jeśli nie ma takiej potrzeby. Jeśli potrzebujesz dolać płynu (po wymianie i jeździe testowej zapewne będzie taka potrzeba), odczekaj aż silnik wystygnie.
Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia, inaczej nie zacznie grzać. Zwykle wystarczy otworzyć korek w zbiorniczku lub na chłodnicy (obowiązkowo na zimnym silniku) i odpalić, zwiększyć obroty do około dwóch tysięcy i dolewać płyn w miarę, jak będzie go wciągało. Ale są auta, które wymagają otwarcia odpowietrzników w różnych miejscach, by pozbyć się całego...
J.W. - zapowietrzony układ chłodzenia. Dolać płynu i odpowietrzyć.
Witam Wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia. Musisz dolać płynu na max i odpowietrzyć . Pozdrawiam
Miałem ten sam problem w pasku z 2002 roku- nie było ogrzewania nawet gdy nastawiłem na 29stopni przy temperaturze na zewnątrz około 6 stopni. Okazało się że było za mało płynu w układzie chłodzenia. Dolałem przegoniłem go po autostradce i problem zniknął
Koledzy moze to wam się wyda śmieszne ale sprawdzcie płyn w chłodnicy bokomunikat jest typowo od układu chłodzenia ja w 206 perzocie miałem to samo i dolałem płynu było mniej niż minimum
zapowietrzyłeś układ chłodzenia dolej płynu na max i pokolei odpowietrzaj na odpowietrznikach chyba sa 2 albo 3
Po prostu dolej płynu g12 po nocy masz za mały poziom jak silnik się nagrzeje poziom wzrasta i jest ok. Ewentualnie masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i olej dostaje się do układu chłodzenia zalega w zbiorniczku i zanieczyszcza elektrody Dodano po 5 Po prostu dolej płynu g12 po nocy masz za mały poziom jak silnik się nagrzeje poziom wzrasta i jest...
Czujnik temperatury wentylatora jest umieszczony w chłodnicy. Odłącz wtyczkę i zewrzyj w niej kawałkiem przewodu oba styki. Jeśli wentylator zacznie się obracać to znaczy, że albo uszkodzony jest czujnik temperatury, lub chłodnica nie osiąga odpowiednio wysokiej temperatury. Brak ciepłego powietrza z nawiewu wskazuje na skrajnie niski poziom płynu w...
Witam posiadam vw passat b5 1.9 tdi 115 k , zauważyłem że poziom płynu chłodzenia jest na minimum i pytanie brzmi jaki płyn dolać. Nie wiem jaki jest teraz wlany , tylko tyle ze czerwony/różowy. Musi być to płyn G12 , znalazłem u mnie na stacji benzynowej w mieście płyn K2 kuler i pytanie brzmi czy to jest dobry płyn , jak nie to proszę po polecenie...
A jak odpowietrzyć układ chłodzenia. Nigdy tego nie robiłem.
Hej dzięki za pomoc pytałem jednego kolegi z pracy to mówił dolej płynu do chłodnicy ale on często zapika czasami raz dziennie czasami kilka razy co np 10 min 30 min itp. A płyn musi byc bo czasami jak chciałem sprawdzić czy jest albo dolać po trudnym odkręceniu zakrętki aż tryskało ze środka może w środku robi się ciśnienie i komputer głupieje po...
Problem z wymianą to także kto odpowiada za uszkodzenie baterii ,a jej koszt jest nie mały. Dwa spoko jak auta są nowe. Ale bateria wymaga do pracy np chłodzenia tak kto odpowiada jak klient nie doleje płynu bo auto ma wyciek a klient to olewa ,bateria przegrzeje się. W teori jest fajnie ale w praktyce już nie tak bardzo. To tak jak hulajnogami na minuty...
Dzień dobry, chciałbym zapytać, czy mieszanie płynu chłodniczego Glaceol RX Type D z płynem G12 lub G12+ może prowadzić do jakichś negatywnych skutków. Dolałem 700 ml płynu G12+ do samochodu Dacia Logan 2011 z powodu niskiego poziomu płynu i zastanawiam się, czy powinienem go w najbliższym czasie wymienić. AI: Jaka jest orientacyjna całkowita pojemność...
Witam! ostatnio przez przypadek wlałem płyn hamulcowy do układu chłodzenia chciałbym się dowiedzieć co zrobić i czy to jakiś poważny problem. Dodam też że płynu chłodniczego było poniżej min a ja dolałem 0.5l płynu hamulcowego proszę o szybkie odpowiedzi.
Do dnia dzisiejszego dolałem może 100 ml płynu a auto zrobiło jakieś 10 000 km. To zadziwiające ale wygląda na to ze wcześniej po prostu nikt nie kontrolował stanu płynu chłodzącego, silnik nie zachowuje się jak przegrzany wiec nie wiem o co chodzi, może auto było "jeżdżone" tylko na krótkich trasach i nie przegrzało się? A może ktoś robił coś w układzie...
Może ktoś wie jaki może być problem. Dobry znajomy zauważył że wycieka mu plyn ze zbiorniczka i nie odczekał tyle ile trzeba czasu tylko po jeździe po 15min dolal plynu chlodniczego i potem po 5min jazdy zapaliła mu sie kontrolka check engine, temperatura plynu była dobra ,auto jezdzi normalnie, przed dolaniem tego płynu wszystko było okej , któs ma...
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Najprawdopodobniej przyczyną "falowania" temperatury było zapowietrzanie się układu chłodzenia poprzez delikatnie walnietą uszczelkę, lub głowicę. Spróbuj jeszcze dolać płynu, odpowietrzyć i poobserwuj czy ze zbiorniczna wyrównawczego, po ustabilizowaniu temperatury, nie wydostaja się pęcherze powietrza. Jeśli tak to zrzucaj głowicę.
Obieg sprawdzony, wszystko w porządku. W poniedziałek rano jechałem, temperatura skoczyła i trysnął płyn. Zwolniłem i spadła. Później po pracy, wracając, dolałem na zimnym wody, bo spadło poniżej minimum płynu. Na dworze było 35 stopni, jak wracałem. Auto się nie zagrzało, ani temperatura nie skoczyła. Jakieś pomysły?
płyn wspomagania dolać płyn chłodzić dolać płyn wspomagać dolać
renault laguna podświetlenie peugeot bezpiecznik termiczny grzałka parkside
bateria parkside bateria parkside
Jak sprawdzić cewki w agregacie prądotwórczym? Biały śmierdzący dym z rury wydechowej Diesla - przyczyny i rozwiązania