Jak działa ogrzewanie to nic nie kombinuj tylko rozgrzej silnik do temperatury pracy i zostaw do wystygnięcia. Podczas stygnięcia sam się odpowietrzy, ewentualnie na zimnym uzupełnisz płyn i po zabiegu Nie odkręca się korka na gorącym silniku bo ewentualny bombel powietrza jest sprężony, po odkręceniu korka rozpręża się i wyrzuca płyn ze zbiorniczka.
Wysysa całe powietrze z układu i zasysa sam płyn bez powietrza ?
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Z www.307online.com.ar/manuales/reparacion... 4 - ZALECENIA DOTYCZĄCE ODPOWIETRZANIA UKŁADU HAMULCOWEGO Po wykonanej naprawie pompy hamulcowej lub bloku abs odpowietrzyć w kolejności : * przednie lewe koło * przednie prawe koło * tylne lewe koło * tylne prawe koło Po interwencji na strzemieniu rozpieracza lub cylindrze koła, odpowietrzyć w kolejności...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Jak robiłeś ten test na szczelność głowicy? Czym? W jakich warunkach? Temat przedmuchów przez uszczelkę przerabiałem w Seacie z 1,9 tdi. Co prawda inny silnik niż twój jednak ja zrobiłem tak: odkręciłem korek w zbiorniku wyrównawczym, wstawiłem korek od butli do pędzenia wina z wężykiem, a druga końcówka węża do butelki z wodą. Mimo dodawania gazu na...
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Witam, odparować raczej nie mógł bo układ jest zamknięty. Więc pewnie wyciekł. Co do koloru płynu to nie jest ot żadna wskazówka, bo zarówno borygo jak i petrygo (czyli płyny do chłodnic) są barwione celem ich odróżnienia. Barwa nie wynika tutaj ze składu chemicznego. Jeżeli chodzi o napełnienie układu to wystarczy strzykawka, która bezproblemowo poradzi...
Jeżeli uszkodzona byłaby pompa wodna silnik by się gotował , a jak pisałeś tak nie jest, pisząc o pękniętej głowicy miałem na myśli mikropęknięcia wewnątrz cylindra przez które ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia ,takich pęknięć nie jesteś w stanie wykryć bez ściągnięcia głowicy i poddaniu jej badaniu na specjalnym stanowisku. Ja na 90 % jestem...
sam zauważyłeś ,że gdy masz otwarty zbiorniczek i gdy płyn się nagrzewa to płyn ci się będzie nawet wylewał z tego zbiorniczka jak jest otwarty Znowu się narażam z moimi wywodami. Tak duże podnoszenie się poziomu płynu w otwartym zbiorniku wyrównawczym świadczy ni mniej ni więcej, tylko o jednym - o obecności w objętości układu chłodzącego pęcherzy...
https://obrazki.elektroda.pl/4191962500_... Wielu z Was zapewne słyszało określenie "dewasto", "webasto", "dwasto", "piec" czy "eber" dotyczące pojazdu czy maszyny np. budowlanej. Celem wyjaśnienia, zwroty te dotyczą tzw. ogrzewania postojowego. Jest to urządzenie mające za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) ogrzać wnętrze pojazdu podczas...
A możesz mi doradzić jak odpowietrzyć układ po regeneracji. Trudno mi tak jednoznacznie odpowiedzieć, bo nie wiem jak wpięty masz reduktor do układu chłodzenia i nie znam przestrzennego układu chłodzenia w Twoim samochodzie i jakie tam są niuanse. Mogę powiedzieć jak to załatwiam w swoich samochodach (mam dwa zagazowane). Przed wypięciem reduktora...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Nie rób nic pochopnie. Jak uszkodzisz matrycę nieumiejętnym czyszczeniem to będziesz siedział i płakał. Na allegro masz specjalne zestawy do czyszczenia np. ROTIN Zestaw do czyszczenia matrycy MADE IN POLAND (numer 704248751) Warto się nie spieszyć i zrobić to porządnie. Oto artykuł z forum canona: 1.2 Czyszczenie matrycy Każdy użytkownik cyfrowej lustrzanki...
https://obrazki.elektroda.pl/5959988500_... Na pozór temat bez sensu. Dziś chyba już każdy zna odpowiedzi na powyższe pytania. Ale... Ale codzienna lektura forum pokazuje, że wiele jeszcze jest niedopowiedzeń i błędów. A można było tego uniknąć, czytając najpierw ten temat! :) Oczywiście spuchnięty kondensator to niedobry kondensator...
Renault Kerax 5-oska — trzy przednie osie skrętne, w tym jedna unoszona. Mam problem z trzecią osią skrętną podnoszoną — zaczęła skręcać, jak chciała. Po obejrzeniu okazało się, że rozszczelnił się orbitrol sterujący osią. Po wymianie uszczelnień całkiem przestała skręcać. Mechanik stwierdził, że musieliśmy go źle skręcić i teraz kanaliki do siebie...
Golf V 1,9 TDI 2006 i jak prawidłowo odpowietrzyć układ hamulcowy ABS sprzęgło itp po naprawie przewodów hamulcowych. Na początek co może się w tym układzie zapowietrzyć i od razu kilka pytań. Pompa ABS, sprzęgło (pompka wysprzęglika) pedal sprzęgła miękki i hamulce pedał hamulca często miękki wpada coraz niżej itp. Oglądałem stado filmików itp i każdy...
Widzę kilka opcji: 1. Zapowietrzona pompa ABS. Trzeba odpowietrzyć z pomocą komputera (uruchamia pompę i otwiera zawory). 2. Kupiłeś używkę ale jest uszkodzona. Czasem na pierwszy problem jak nie masz komputera pomaga hamowanie na trawie tak by pompa popracowała trochę. Wtedy kilka takich jazd przeplatanych z odpowietrzaniem i powinna się odpowietrzyć....
Moja teoria jest taka że układ zapowietrza się i jak w końcu wystarczająco duży bąbel powietrza podejdzie pod wirnik pompy ta przestaje tłoczyć, obieg ustaje i masz wszystkie objawy jak powyżej. Może walić powietrze ze sprężarki, mogą walić spaliny z silnika przez uszczelkę pod głowicą albo jakieś pęknięcie głowicy lub tulei cylindra. Podejrzane jest...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
pełnił funkcje będzie jak najbardziej. częściej stosuje sie wyjście płynu ze zbiornika od góry ponieważ wtedy ciepło z układu nie przemieszcza sie na membrane i pozostaje ona zimna. zawór zwrotny dałbym zaraz za pompą- a na linii gorącej z kolektora najlepiej nie dawać żadnych zaworów itp- żeby nie ograniczać i dławic przepływu gorącego medium oraz...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Hej, Mam problem w moim 1.6tdi 105km CLHA 2014. Ubywa mi płyny chłodniczego - jakieś 100ml na 1500km. Trochę poczytałem i najczęstszymi przyczynami są: 1. Wodny schładzacz powietrza doładowanego zabudowany w aluminiowym kolektorze dolotowym. 2. Chłodnica/nagrzewnica EGR. 3. Wyciek przy pompie wody. 4. Uszczelka pod głowicą. Chciałbym sobie to zdiagnozować,...
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
Dzień dobry, mam samochód Peugeot 407 z silnikiem 2.0HDI RHR z roku 2007 (z FAP) z przebiegiem ok. 260tys. km. Ogólnie samochód dobrze jeździ, zawsze odpala, ma moc, nie kopci itp. Ale mam z nim kilka (może mających wspólne źródło) "małych" problemów. Mam podstawowe programy do diagnostyki i do narzędzia naprawy ale mam problem z małym doświadczeniem...
Dzień dobry! Napiszę dla osób, które mają podobny problem, bo czasu trochę minęło i właściciel pewnie auto już zmienił. Jeśli masz termostat sterowany elektronicznie z ECU, to temperatura robocza płynu to ok. 103-106 st. C, niższa też się zdarza a na zegarach podana jest zazwyczaj stała 90, w dużych widełkach (które można zmienić, programując pamięć)....
Witam, Podczas pracy silnika powstaje ciśnienie w chłodnicy i wyrzuca płyn z chłodnicy. Jakie usterki powodują dostawanie się powietrza do układu chłodzącego? Sprężarka sprawdzona. Głowica szczelna. Uszczelka pod głowicą wymieniona. Jest ktoś mądrzejszy ode mnie? Proszę o pomoc.
Cześć. Audi A6 C5, 2003. Mam identyczna sytuacje - początkowo okresowe odgłosy pompy, po kilku nastu dniach zwiększone, wywalanie płynu przez otworek korka, wymiana pompy na używkę, następnie na nową i... coraz gorzej. Obecnie na nowej pompie lekki "pomruk" na wolnych obrotach i jeździe na wprost, wycie i często brak lub minimalne wspomaganie przy skrętach....
(at)ElektrodaBot Witam mam problem z piłą taśmową do metalu cormak HBS270V,problem polega na tym że nie podaje cięciwa do chłodzenia może miał ktoś podobny problem… Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie Twojego opisu można wnioskować, że w pilarce taśmowej Cormak HBS270V pojawił się problem z obiegiem chłodziwa. Najprawdopodobniej przyczyna...
Nie musi być dodatkowa osoba asystować przy wymianie i odpowietrzaniu cylindrów zacisków hamulcowych. Ten poniższy video clip prezentuje ten proces w całości dokonany przez 1 osobę. https://www.youtube.com/watch?v=czgv2kXw... spotkałem punktów serwisowych, w których do takiego zadania/usługi stawianoby 2 osoby! Warte spędzić także dodatkowo pół...
Witam.Mam bardzo ciężki problem ze scanią i nie mogę tego rozwiązać .Na początku objaw był taki że po jezdzie i zgaszeniu Scani było słychać w zbiorniczku płynu chłodzącego bulgnięcie a dwa tyg. temu gdy pojechałem w trasę wywaloło mi płyn zaworem bezpieczeństwa w zbiorniczku .Witać że bąblowanie jest z przewodu (powrotu) z gowic do zbiorniczka.Przy...
Jest inna opcja napełniania układu płynem. Od "dołu". Bierzesz dużą strzykawkę, zaciągasz płyn (postaraj się nie zaciągnąć powietrza i zaciągać płyn powoli). Kawałek wężyka (najlepiej jakby też był napełniony płynem). Luzujesz odpowietrznik w zacisku i po prostu ładujesz płyn "na chama". Jest duża szansa że wtedy płyn wyjdzie ci górą ;) . Wtedy już...
Odpowietrznika nie ma, wlewasz płyn do zbiorniczka do max., odpalasz silnik, dobrze jest (szybciej) jeśli stoi pod górę, pompa płynu wyprze część powietrza do zbiorniczka, wyłączasz silnik, czekasz, aż trochę ostygnie, uzupełniasz płyn, robisz małą przejażdżkę, odstawiasz autko do ostudzenia, uzupełniasz płyn, potem już normalnie jeździsz, kontrolujesz...
czytaj ostatecznie zadecydowała o nieopłacalności naprawy!! Wymiana tylu komponentów, czyszczenie układu bez pewności że coś zostanie i zniweczy całą pracę i poniesione koszty to powód że już w audiczce nigdy nie poczuliśmy przyjemnego chłodu w upalne dni. Pozdrawiam To już zależy od posiadacza. Akurat w przypadku Audi 80 i gdyby jeszcze był w dobrym...
Trzy opcje według mnie nawiązując do ostatniego postu i bazując na skrzyni c635. Ten typ tak ma i trzeba z tym żyć. Synchronizatory i wałki wystrugane z marchewki. Marnej jakości Olej. Wracając do sprzęgła i układu sterowania nowe nie znaczy dobre i poprawnie wykonane, również w kwestii obsługi. Wystarczy jeden pęcherzyk powietrza i efekt taki jak opisujesz....
Ja w swoim v70 2,5 benzyna miałem/mam to samo niestety po rozebraniu głowicy widać na drugim garze opuszczoną tuleję cylindra.Na postoju (bieg jałowy) wszystko gra temp.ok wentylator chłodzi itp.płyn w normie,ale pod obciążeniem(jazda bez szaleństw) w płynie są bąble powietrza podejrzewam że kompresja ucieka do układu chłodzenia :-( . Nie pocieszające...
Witam nie udało mi się rozwiązać tego problemu w pierwszej kolejności wymieniałem pompkę tą za pedałem sprzęgła potem przy próbie odpowietrzania układu cały czas pojawiały się pęcherze powietrza nie dalo sie tego odpowietrzyć na zero, pedał sprzęgla też mi nie odbija do końca i czasami po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przy ruszaniu z 1 biegu...
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , SKM, okazało się że właśnie był niedostatecznie odpowietrzony, gdyż na prawym przednim zacisku miałem ukręconą końcówkę odpowietrznika i nie wiedziałem jak wykręcić resztę, by móc odpowietrzyć i to koło. (spawarka była tymczasowo w naprawie, a jak spróbowałem wykrętakiem 8mm, to ten się ukręcił i część została w otworku...
Myślę, że jest tam coś zapchane, ewentualnie termostat zamknięty, ale to też powinien mieć zawór odpowietrzający. Możesz luzować opaski na weżach, ale to jest proszenie się o kłopoty, jesli jest coś faktycznie zapchane. Lejesz płyn do normalnego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, i robisz próżnie w układzie chłodzenia. Jak siedzi gdzieś bąbel powietrza...
Korki w takim układzie mają za zadanie wypuszczać powietrze ze zbiorniczka przy nadciśnieniu w układzie w na zewnątrz Korki nie wypuszczają na zewnątrz nic, bo mają za zadanie utrzymać w układzie określony poziom NADCIŚNIENIA, co przesuwa w górę punkt wrzenia płynu. Dopiero op przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia w układzie, mają wypuścić...
Temat nieco "starawy", ale pewnie nie raz (tak jak ja) ktoś jeszcze skorzysta tylko czytając. Przejrzałem wiele informacji w necie. Znalazłem mnóstwo informacji o działaniu pompy, zacisków, abs, ale ciężko znaleźć informacje kompleksowe, całościowe (kilkanaście porad, szczególnie na portalach motoryzacyjnych, to "kopiuj-wklej", bez głębszego zastanowienia...
No dobrze, układ źle odpowietrzony. Jeżeli do układu nie jest pompowane "powietrze", to wg mnie tego powietrza, które pokutuje w układzie, po którymś wyrzucie płynu powinno w pewnym momencie braknąć i układ powinien się zacząć w miarę normalnie zachowywać. W sprawnych silnikach z którymi ja miałem styczność, jak układ był niedokładnie odpowietrzony...
Witam wszystkich! Przychodzę z problemem odpowietrzenia układu chłodzenia w Renault Master 2 2.5dci 2010r. Problemem polega na tym, iż gdzieś w układzie musi tworzyć się bańka powietrza jakby gdzieś płyn nie dochodził robiłem test na UPG wynik negatywny sprawdzona chłodniczka egr "jest sprawna" mechanicy rozkładają ręce nie mają pojęcia o co chodzi...
Może też być brak szczelności przewodu któregoś w instalacji - depczesz, ciśnienie rośnie, a przewody nie trzymają ciśnienia. Powietrza może nie być a płyn ucieka.
Pracuje z peugeotami na co dzien i jeszcze czegos takiego nie widzialem. Odpowietrzanie robi sie, jak w wiekszosci ukladow, na ziemi obracajac powoli kolo kierownicy od oporu do oporu przy pracujacym silniku przez okolo 2-3 minuty lub wiecej, jesli poziom plynu w cylindrze nie jest stabilny. Cylinder na zbiorniku jest konieczny aby nie dopuscic do...
Witam ponownie. Otóż Nagrzewnica się sprawuje celująco, cały układ się szybko nagrzewa jak na diesla, nie widzę żadnych nieprawidłowości po za tym że z pod kokpitu a dokładnie wnioskuję że z nagrzewnicy dobiega dźwięk chlupotania płynu przy zwiększeniu obrotów silnika. Próbowałem odpowietrzyć kilka razy korkiem od nagrzewnicy na wężu, fakt przy tej...
Przedewszystkim przy tłoczeniu powietrza, nawet gdyby była bardzo szczelna, będzie się okropnie grzała, gdy przetłacza ciecze, płyn ją chłodzi, tutaj nie ma takiej możliwości i dla tego szybko tafi ją szlak. Właśnie pompa którą mam jest przystosowana do tłoczenie tylko powietrza , jakikolwiek płyn może ją uszkodzić i wiem że długa praca jej nie zaszkodzi...
płyn układu chłodzenia schemat układu powietrza ubywa płyn układu chłodzenia
techbite sterowniki światła awaryjne skuterze amica termopary
dioda laserowa zasilanie przerzutnik bistabilny
SOYO RTX 2060 Super - Czarny ekran i artefakty w grach Jak zmienić tryb transferu między telefonem a komputerem?