Hehe miałem to auto, to trzeba robić po pełni księżyca i przed odtańczyć idianski taniec. A na poważnie. 1. Masz termostat? Bez termostatu płyn "nie wie" gdzie płynąć. 2. Ogrzewanie działa więc na 90 zarówno odpowietrzony jak i pompa działa poprawnie. 10 że masz cos niedtandardowo w instalacji. Ogrzewanie działa "skokowo" - pompa lub zapowietrzony....
płyn to soe stosuje do uszcelnienia ubytków pod uszczelkami a na peknie pomoże silikon tylko kup taki do dużysz temperatur u mnie działało w 126p pare lat
Cześć, zastanawiam się czy znajdę coś lepszego do umycia silnika niż dimer z wodą, zarówno nagar w środku głowicy jak i silnik z zewnątrz. Czy dimer z woda to jednak słaby pomysł bo woda to i rdza będzie?
Mam pytanie jakiego usczelniacza uzyc pod pokrywe zaworow w skodzie fabii 1,2 6v 2003r. Nie ma tam oryginalnie zadnej uszczelki tylko wyglada to na jakis uszczelniacz anareobowy. W serwisie za buteleczke tego uszczelniacza chca 235zl. Myslalem zeby zastapic go loctite 510 albo tym co sie stosuje do opla omegi 2,5v6 jako uszczlniacz pompy oleju - kosztuje...
Witam ostatnio byla zmieniana uszczelka pod kolektorem ssacym i po tej wymianie nie moge odpalic.Przy kazdej probie odpalenia paliwo tryska na kloektor ssacy gdzies mniej wiecej na laczeniu listwy i wtryskiwaczy.moje pytanie czy wie ktos jak wyczyscic wtryskiwacze i czy do wymiany.
Witam koledzy podpowidzcie jakiś sprawdzony środek do czyszczenia wnętrza IC w samochodzie ciężarowym całość aluminiowa, osobiście myślałem o ksylenie? Pozdrawiam
ociz nie opowiadaj bajek że osady wewnątrz silnika coś uszczelniają . Kolejne samochodowe VOO DOO takie same jak to że LPG niszczy silnik .
Popraw klejenie, tak aby było dobrze, lub usuń pęknięcie inną metodą, natomiast sypanie proszku nie jest najlepszym sposobem. Ciągniki pracują w ciężkich warunkach, i potrzebne jest dobre chłodzenie silnika. Pozdrawiam.
Koledzy maja racje. Srodek ten jak sama nazwa wskazuje jest przeznaczony do uszczelniania chlodnicy (ew. nagrzewnicy). evolutionVIII oczywiscie, ze mozna zatkac przeplyw plynu chlodzacego, ale w przypadku uzycia preparatu, ktory nie spelnia zadnych norm i jego wlasciwosci nie zgadzaja sie z danymi podanymi przez producenta. Srodki takie dzialaja na...
Że druciarstwo to oczywista sprawa ale pakować się w profesjonalną regenerację bloku to w tym przypadku przerost kosztów nad potrzebami. Druciarstwo? To gwałt. Żaden epoxyd tam się nie sprawdzi. Ja zadam pytanie: czy któryś z odpowiadających widział jakikolwiek silnik z bliska? Bo widoczne na zdjęciu ubytki na krawędzi nie mają żadnego związku z możliwością...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Element nr 15 to chłodniczka oleju(chłodzi płyn chłodniczy) a element nr 18 to króciec do bloku silnika ? Element nr 19 to oring uszczelniający pewnie on jest winien
witam temat rozrządu rozwiązany blokady inne jak podał boot, lecz i tak musiałam rozłożyć silnik, pokrzywione zawory uderzyły w tłoki, głowica do regeneracji. Tak to bywa z klientami klamczuchami. Gość pojechał do serwisu Audi i kazali mu dolewać płyn do uszczelniania pompy wody, pompa wody rozwalone łożysko, pasek totalnie przejechany. O tym dowiedziałam...
A może do płynu był dosypywany proszek do uszczelniania chłodnic?
Dobrze uszczelnia pasta Dirko, mam nią zrobiona skrzynie i silnik.
nie wiem jak to wygląda w silniku 1,6, natomiast w silniku 1,8 AGN często pada taki plastikowy trójnik przykręcany do głowicy, według etki to bodajże "kołnierz z pierścieniem uszczelniającym" tam się tworzą mikropęknięcia i płyn zaczyna uciekać najpierw po trochu a potem co raz bardziej.
Witam Problem jest tego typu , że ubywa płyn w zbiorniczku wyrównawczym do zera, pod autem widać jak kapie mi na ziemie płyn, ściągnąłem osłonę rozrządu i szukam szukam i pod spodem auta również i dostrzegłem ze ścieka mi płyn po bloku silnika ale skąd... widać zbytnio nie było. Nie dało mi to spokoju i zerknąłem jeszcze raz od strony rozrządu i dostrzegłem...
A mi sie wydaje ze to pompa wody. Tylko pod silnikiem jest pewnie pampers i wsiąka. Na rozgrzanym moze byc spoko bo wszystko sie rozszerza i uszczelnia. Natomiast po zgaszeniu wszystko sie kurczy i moze rozszczelniac pompe pod kolem pasowym. Ale proponuje tez wykonac test na dwutlenek w pynie chlodniczym
Jednak występują momenty skrętne, które powodują ciężką pracę w pewnych miejscach. Na tą bolączkę ten mechanizm: https://filmy.elektroda.pl/100_176046695... z wąskim pierścieniem uszczelniającym np. z teflonu Teflon "pełza" albo "płynie" pod obciążeniem. Powinien być też smarowany, Skoro ma być smarowany to warstewka oleju powinna uszczelnić.
Nie , ten w płynie uszczelnia miejsca w których spotyka się z powietrzem.
Tak, w sensie jeśli jest kanał olejowy na skraju bloku i głowicy, to może z niego wyciekać olej. To samo z płynem chłodzącym. Nie musi być jeszcze żadnych innych objawów w pracy silnika, po prostu uszczelka nie uszczelnia konkretnie w tym tylko miejscu i leci olej lub płyn... W starym aucie/silniku była to dość popularna "usterka" - i dylemat, robić...
kolego nowy płyn 20zł mzoe sie wylać moze cos uszczelniającego prubować uzywana pompa 150zł allegro
tak jak pisałem wymienił bym ten zaworek i opaski ślimakowe na nim (na takie jak masz na przezroczystym).. jak podczas pracy już nie była bąbli powietrza to musi być on. Dodano po 5 ta piana bo nie widać dokładnie to taka tłusta? może być z oleju, albo ktoś kiedyś dał jakiś dziwny płyn do uszczelniania, takie przypadki też już widziałem. najlepiej czyścić...
po długim czasie sorry, ogrzewanko w renault traficu działa już bez bi pasów, zapchana była chłodnica nagrzewnicy, produktem do uszczelniania chłodnic teraz kierowca przyznał się, że wsypał produkt, bo miał mały ubytek płynu. (chłodnica silnika również wymieniona, bo już nie dało się nic z nią zrobić). chłodniczkę nagrzewnicy udrożniłem podłączając...
Tak czy śmak, zajzajer do uszczelniania układów chłodniczych wlany, być może elektroda będzie świadkiem agonii mojego silnika :-)
Najprawdopodobniej gdzieś w układzie chłodzenia jest dziura. Radzę przyjrzeć się dokładniej na opaskach ściągających, wężach a na końcu czy nie jest dziurawy zbiornik płynu, chłodnica lub nagrzewnica. Napisz jeszcze o jakich ilościach płynu i w jakim czasie następuje ubytek. Możesz spróbować kupić preparat do uszczelniania chłodnic który wsypuje się...
wyjmij termostat i wrzuc do szklanki z wrzatkiem, zobacz czy nie stracil wlasciwosci, moga tez byc pozapychane kanaly, wlewales moze cos do uszczelniania chlodnic?
Jest jeszcze jeden sposób (dalej twierdzę że do spawu silnik się rozbiera!! ). Nie jestem zwolennikiem tego systemu , ale dwa razy uszczelniałem podobne wycieki . Czyścimy blok , grzejemy silnik tak aby reszta pyłu została wypłukana z mikro kanalików .Studzimy silnik , spuszczamy płyn chłodzący . Odkręcamy węże od silnika , blokujemy wloty płynu chłodzącego...
no jezeli cos paruje to jest nieszczelne.jest taki srodek w proszku stosowany do uszczelniania chlodnic.wsyp go do zbiorniczka wyrownawczego, a najlepiej wylej plyn z silnika rozrob go z tym proszkiem i znow zalej motor.nie zapomnij odpowietrzyc ukladu.Bo inaczej sie nie da(podejrzewam ze nie masz korka wlewu plynu na chlodnicy)
Może szpilki wkręcałeś ze zbyt naolejonym-nasmarowanym gwintem. Czasem troszkę oleju wciśnie się na samym początku skręcania do "przedziału" układu chłodzenia. Mi się tak zdarzyło i było przez pewien czas kilka tłustych plam na lustrze płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Głowica mogła być nie do końca dobrze wypłukana po planowaniu. Dociągałęś szpilki...
Kolego, możesz napisać jak się to skończyło u Ciebie ? Kupiłem z Niemiec A3 2.0tdi BMN i po wymianie rozrządu (gdzie zleciał chyba środek do uszczelniania, bo zatykało mi lejek) auto na zimnym kopci mocno na biało, ale nie czuć ropy. W rurze wydechowej mam czerwonawy płyn, więc to musi być płyn chłodniczy, ale czy głowicy silnika czy EGR to chciałym...
Nie ma takiego wątku na forum. Może zda egzamin mój twór. Zainspirowało mnie minus 1bar z hakiem na 4 cylindrze w padlince, którą robię. Panowie! Temat czysto "pogaduszkowy", zupełnie na luzie. Jest masa sposobów na zapieczone pierścienie, fajnie byłoby zebrać je w jednym miejscu. Ogląda się Youtuba, u jednych działa, u drugich już nie, człowiek mieszane...
Przed tym zdarzeniem do okładu chłodzenia został wsypany proszek do uszczelniania, lecz był wsypany w niewielkiej ilości. Jak na razie zajmę się sprawdzeniem pompy wody. Uszczelka pod głowicą raczej odpada, gdyż nie ma wycieków na silniku, ani płyn się nie przedostaje do oleju i odwrotnie.
Co śądzisz o tzw "hermetic" to było i jest lepsze jak te współczesne silikony, silnik był przeznaczony do składania bez uszczelek , usczelka / głowica cylinder musiała być. Cześć! Skoro pytasz o hermetyki używane w silnikach, to mogę przypuszczać, że nawiązujesz do specyficznej substancji, zwanej pastą uszczelkarską lub hermetykiem. Najważniejszą rolą...
Albo jakaś zaślepka. Ciekawe która? Bo ja żadnej nie znam. Zastanowiłbym się czy aby to był olej silnikowy , może to olej z układu hydraulicznego ? Olej hydrauliczny też się nagrzewa i musi być chłodzony , trzeba tylko namierzyć punkt syku . No to podaj miejsce styku, i gdzie jest chłodzony. Bo pojęcia o hydraulice siłowej nie masz, o silnikach też.......
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Bąble nie koniecznie muszą być widoczne, powrót płynu jest z boku zbiornika a tamtędy mogą dostawać się spaliny, żeby było zabawniej mogą się dostawać tylko na zimnym silniku, na ciepłym wszystko puchnie i się samo uszczelnia. Zestawy kosztują, płukanie wodą destylowaną na pewno tańsze ;)
Mam klienta budowlańca,ujeżdża po budowach cztery takie vw.2x1.9 2,4 i 2.0 Zwykle lecą mu sworznie wahaczy,drążki kier.,mocowania stabilizatora i dolne mocowanie przednich amortyzatorów.Zdarzają się drobne wycieki płynu chłodz.i oleju.Raz uszczelniałem pompę wtrysk.Nie narzeka na żadnego z nich.
Witam Felę naprawiłem jakiś czas temu i napisałem posta, czy nawet dwa ale ktoś je usunął. Wymieniłem termostat a także uszczelkę pod głowicą silnika - cała się rozpadła. Moim zdaniem winne było przeciskanie się spalin do obiegu płynu chłodzącego i zapowietrzanie się układu (metalowe pierścienie uszczelniające tłoków w ww uszczelce były lekko skorodowane)....
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
1. Bierze dużo oleju. 2. Katalizator jest źródłem nieprzyjemnego zapachu w sytuacji, gdy silnik bierze płyn chłodzący. 3. Tłumiki są nowe i musi się wypalić warstwa konserwująca i farba, ewentualnie pasta uszczelniająca, której część dostała się do wewnątrz układu podczas montażu.
Jeżeli planowanie głowicy robione było w jakimś niepewnym zakładzie to mogli zrobić Cię w balona, mi się tak raz zdarzyło, zaprowadziłem samochód do mechanika i nie dość że nie spłanowal mi głowicy, to jeszcze dosypał mi do płynu chłodniczegn jakiegoś proszku uszczelniającego, więc jeśli robił to jakiś niepewny fachowiec to proponuje odwiedzić inny...
Ardian- to nie jest ogar 200 z osobnym zaworem iglicowym szefos-Weź delikatnie wciśnij iglice z pływaka do środka tak aby cała górna części pływaka poszła na dół i sprawdzi czy paliwo gładko płynie i czy po wciśnięci pływaka w dekielek uszczelnia jak nie to papierem ściernym zaostrz igłę pływaka
Sprawdź czy masz plamy oleju w zbiorniczku wyrównawczym, czy masz tzw majonez pod korkiem, czy działa ogrzewanie.. Jeżeli nic z tych rzeczy tzn że to nie uszczelka. Kolega gimak podpowiedział co na początek warto sprawdzić. Czasami po długiej trasie nie ma ubytków bo ciepły silnik sprawia że wszystkie uszczelki się rozszerzają i uszczelniają. Podstaw...
Nawet jeśli głowica okaże się nieszczelna, to warto przy tej okazji wymienić oringi. To częsta przypadłość w tych silnikach. Więcej roboty, niewielki dodatkowy koszt. Jak napisał poprzednik, trzeba przyjrzeć się powierzchni uszczelniania górnego oringu, bo bloki w tym miejscu miewają wżery (kawitacja) i wymiana oringa nie zawsze wystarczy. To się wtedy...
Witam. Ja bym spuścił cały płyn chłodniczy a następnie w miejsce pęknięcia wpuścił czerwony klej uszczelniający do uszczelek. Robiłem kiedyś coś podobnego i trzymało 3 lata, po czym znowu zaczęło cieknąć. Pytanie czemu blok pękł?
Ogólnie wygląda to tak, kupiłem auto od handlarza, kopcił na niebiesko po przekroczeniu 1800 obrotów. Zajrzałem do chłodniczki EGR, żeby mieć dojście, zdjąłem Aku i obudowę. Gdy zdjąłem chłodniczkę, zauważyłem, że dolot powietrza, ta część aluminiowa, jest zawalona nagarem. Została zdjęta do czynienia, z automatu poszła chłodnica intercoolera do czynienia,...
Był tu pare dni temu taki temat - duże zużycie oleju . I co wyszło ? Zapieczone pierścienie olejowe ! . Potwierdzam z praktyki . Te dajewowate coś mają , że te pierścionki się zapiekają . Rozebrałem pare tych silników , z powodu żarcia oleju i w każdym to samo: zaklejone ; na amen. Zastanawiam się czy aby na przyszłość , zamiast rozwalać motor na części...
Mechanik Sprawdził uszczelkę przez podłączenie jakiejś "pompki" z płynem do zbiornika z płynem chłodniczym. Kolor płynu w "pompce" zmienił się po ok 1min po czym mechanik stwierdził że z uszczelką nie ma tragedii. Okazało się że trochę leci z chłodnicy, jeśli uszczelniacz nie pomoże trzeba będzie ją wymienić, ale pozostaje problem oleju ubywającego...
Witam, kolejny problem, jaki użyć płyn do wspomagania na dolewkę lub jaki zalać nowy? Na zbiorniczku pisze Mineral. No i udało mi się ustalić w sklepach, w aplikacjach co dobierają płyny, że są dwa zielone mineralne oleje Febi o numerze 46161 i z końcówką 62. No i niby podają, że do tego silnika to zalecany Febi 46161 w szarej butli, bo tamten drugi...
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
Pozwólcie koledzy że trochę się rozpiszę ale moim zdaniem temat jest tak zawiły że trzeba opisać go bardzo dokładnie aby po jakimś szczególe ktoś z Was mógł wykluczyć swoją usterkę. Miesiąc temu kupiłem Astre II 1.7 DTI z silnikiem Y17DT. Na miejscu nie było możliwości sprawdzenia stanu oleju bo właściciel przyjechał akurat z myjni a wiecie jak długo...
Witam wiosną 2015 roku przeprowadziłem remont kapitalny silnika i głowicy oraz wymianę bloku na nowy ciągnika C-330, zalałem go płynem i założyłem termostat po około 2 miesiącach pojawił sie płyn w oleju usterkę zdiagnozowałem i usunąłem był to przeciek z uszczelki pod głowicą. Teraz jakiś miesiąc temu znów pojawił sie płyn w oleju. Tym razem uszczelka...
Może komuś się przyda - po prawie 12 latach pracy pojawiły się problemy ze spryskiwaczami przedniej szyby w Passacie TDi B5 z 1999 roku (sedan - brak wycieraczki z tyłu) - po naciśnięciu dźwigni wycieraczki pracowały ale bez podania płynu z dysz. Problem został usunięty po kilkakrotnym poruszeniu pompki, ale pojawił się rok później i tutaj już poruszanie...
płyn uszczelniać płyn uszczelniać chłodnica uszczelniać połączenie silnik
przełącznik odczepów wyświetlacz dotykowy rs232 komputer telwis
MacBook z macOS 12.7.6 nie łączy się z Apple Watch 8 Samsung SSD - Przyczyny i rozwiązania przegrzewania