No to na "bank" musi gdzieś być dziura w rurkach... :D
I bardzo dobrze że nie chodzi. Jak przy 100 stopniach nie będzie się włączał, to dopiero będziesz miał powód do zmartwienia.
Raczej nic z tym nie zrobisz. Jeżeli nabłyszczacz wycieka samoczynnie, to tylko wymiana całego dozownika na nowy. Wszystko jest klejone. ☹️
Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
Jasne.. ;) Rozebrać ekspres i sprawdzić skąd cieknie ;) Młynek - rozebrać i wyczyścić o ile nie jest za późno i ząbki wyrzutnika nie są już połamane wystarczy jego czyszczenie..
Wszystko jest na dole posta.
Gdzie wycieka ten olej? Z pod rurki czy obudowy?
Witaj, Z góry przepraszam za brak pl liter ale ich nie posiadam angielski windows. Tak naprawdę, to nie ma w tym nic trudnego: Odkręcasz elementy, które będą utrudniały dostęp do króćca, czyli przewód filtra powietrza, pisze to z głowy ostatnio wymieniałem taki króciec w 2.0, następnie podstawiasz pod spod auta coś, do czego złapiesz płyn chłodniczy,...
Jeśli woda nie idzie do oleju to możliwe że masz uszkodzony termostat i płyn idzie do zbiorniczka wyrównawczego skąd wycieka przez korek, sprawdz to.
Przecież na tych korkach jest jasno i wyraźnie napisane co jest w zbiorniczkach pod nimi, umiejąc czytać nie da rady się pomylić. Jeśli nie znasz angielskiego wystarczy wpisać w Google.. :/
Jest właśnie w tym miejscu ,na wspólnym wałku z pompą oleju.Przez owalny otwór wycieka płyn lub olej w zależności, które uszczelnienie jest uszkodzone.
Płyn wycieka z widocznymi wyciekami , czy płynu ubywa bez sladów wycieku ? To jest zasadnicza różnica .
Witam. Dla potomnych, bo znalezienie rozwiązania problemu nie było takie oczywiste. Silniki 2.0 i 1.6 Multijet (Fiat, Opel i co tam jeszcze) pod zaworem EGR mają uszczelkę zamykającą kanał wodny chłodzący spaliny z EGR. Uszczelka dostępna pod numerem Fiat 71752851, dostępne zamienniki Elring, Fischer. EGR pod kolektorem ssącym, płyn wycieka na rozrusznik....
czy jak wymienię termostat na nowy to będą nadal ubytki Będą nadal. Wycieka płyn, np na łączeniach przewodów, z chłodnicy, grzejnika nagrzewnicy - tego co nie grzeje, cieknie z kolektora ssącego, lub uszczelka pod głowicą.
Koledzy pomóżcie. Problem ze spryskiwaczem reflektorów dokladnie prawy. Jak dolewam płynu do zbiorniczka wycieka przez spryskiwacz prawy aż do jego poziomu i za bardzo nie wiem co jest uszkodzone czy pompka w zbiorniczku czy sam spryskiwacz. Działają normalnie tylko z tym jednym problem. Macie jakieś pomysły?
Jak działa to nie ma po co wymieniać termostatu. Dokręca się z wyczuciem, na to chyba nie ma podanego momentu.
Zatkana jest komora od płynu zmiękczającego i wycieka na płukaniach należy go wyczyścić i będzie ok. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic62...
To jest siłownik /wysprzęgglik sprzęgła.
Nie, żaden koniec jeżeli chłodzi normalnie. Opróżnij pojemnik, zobacz czy jest szczelny. Poza tym sprawdź czy drożny jest odpływ do tego zbiornika.
Witam Sprawdz czy nie masz zwiększonego stanu oleju lub wycieków. Płyn może wyciekać w róznych miejscach albo na przewodach albo winna jest pompa wody, sprawdz to dopiero później można rozważać czy winna temu jest uszczelka pod głowicą.
Nie dubluje się postów i zobacz czy ci nie dymi wydech. Jak tak to "wycieka" ze spalinami z cylindrów
Słabo widać na filmie skąd. Skoro leci z góry i widać na filmie że jest mokro pod kołem pasowym pompy cieczy chłodzącej to raczej pompa do wymiany. Jeżeli jest wyciek to zazwyczaj będzie się co chwilę zapoeietdac więc z ogrzewaniem mogą być problemy. Zazwyczaj leci z okolic tego broku zaznaczonego na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/5638108800_...
Jak najbardziej. Oczywiście z odpiętą wtyczką na cewkomodule.
Miałem ten sam problem, ale poradziłem sobie z nim we własnym zakresie. Okazuje się, że wyciekanie nabłyszczacza spowodowane jest rozszczelnieniem uszczelki klapki dozownika nabłyszczacza. To tak jak ze słomką, jak ją zanurzysz i zatkasz szczelnie górny otwór palcem, to ciecz będzie się w niej utrzymywać i nie wycieka, a jak tylko rozszczelnisz palec,...
Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Pewnie zgnił gdzieś przewód hamulcowy i płyn wycieka.
Uszczelniacz/klej hydrauliczny do gwintów. Nawet wkręcenie na pakułach szpilki też powinno dać radę.
Znajdź warsztat co dorabia przewody ,niech ci wymienią które trzeba.Bo orginalne z aso to troche drogi gips.
Sprawdziłem co w ogóle jest dostępne, z marek które można by polecić to wszystko droższe do oryginału, także brałbym OE. 9808646980
No właśnie tam gdzie leci, tak na zdrowe rozumowanie.Przetarty przewód , luźne złącze, nieszczelny/ niedokręcony odpowietrznik itp.Siłownik masz zamontowany na zewnątrz skrzyni czy na wałku wewnątrz obudowy sprzęgła? Bo w tym przypadku może lecieć sam siłownik.
W tej okolicy może się pojawić się olej silnikowy, olej napędowy i ewentualnie płyn chłodniczy. Olej ze skrzyni nie ma jak przedostać się na przód traktora, chyba że jest ładowacz i pobiera olej ze skrzyni, ale to mało prawdopodobne.
Dziękuje za odpowiedz. A z czym związany może być ten wyciek, płyn wycieka dopiero jakieś 2-3 tyg po dolaniu.
vw 2.0 tdi przebieg 240 tys. Wycieka płyn chłodzący tylko podczas pracy silnika . Cieknie z okolic chłodnicy oleju . Dokładnie miejsca wycieku trudno zlokalizować, czy to chłodnica oleju do wymiany ?
Wentylator działa jak laleczka, na filmie widać gdzie płyn wycieka. Mam nadzieję, że zmieszczę w tych 300 zł, dziękuję za informacje:)
Płyn wycieka prawdopodobnie koło krućcy
Witam, równierz zajmuję stanowisko, że płyn po prostu powolutku wycieka. Miałem taki przypadek w swoim aucie i samochodzie kolegi. Nie było widac śladów płynu tylko dziwne zielonkawe zacieki na obudowie skrzyni biegów. Sprawdź dobrze obiemki i dociągnij w razie potrzeby. "Armatura" gazowników nie jest zbyt dobra jakościowo...
Uczę się, naiwnie wierzę że "mechanik" to z nazwy ktoś kto potrafi Okazuje się że nie :-DDDD Może sam założe warsztat? Mam idealne wykształcenie do tego :-DDDDD Poinformuję o dalszym przebiegu tego "dramatu" dla mechaników Poszło PW.
sprezarka??
To się nazywa odpowietrznik i kosztuje ok 5pln.
W aucie nie czuć zapachu płynu przypadkiem?
Załącz i sprawdź na czy cały parownik się zaszrania? Zapewne jest tam jeszcze wentylator, który ma pracować po spełnieniu określonych warunków. Czy ten osad lub parownik są tłuste?
Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Ja wlewam trochę płynu do mycia naczyń których dość dobrze usuwa tłuszcz wystarczy niecały kieliszek, tak robię paręnaście razy. Odpalam chodzi jak się dobrze zagrzeje termostat otworzy i chłodnica też jest ciepła tak żeby się włączył wentylator. Potem parę razy czysta woda bo ty jeszcze się trochę pieni.Na końcu spuszczam wydmuchuje kompresorem resztki...
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
mam tez ten sam problem z minifogiem płyn wycieka z wytwornicy
wycieka mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego Na pewno wycieka? Bo z tego co tu napisałeś: Samochód nie dymi, nie ma podniesionego stanu oleju ... wynika że płynu ubywa w zbiorniku wyrównawczym. Było coś robione ostatnimi czasy przy silniku? Działo się z nim coś nienormalnego? Pozdrawiam.
Jakiś czas po wyłączeniu silnika poszedłem myć auto i słyszalne było lekkie syczenie z okolic korka. A węże do chłodnicy sprawdzałeś czy są twarde, silnik się nie przegrzewa? Jak nie masz zagazowany silnik, to może reduktor gazować do układu lub przedmuch ze strony silnika. A swoją drogą zanim się zada pytanie, to warto poszukać na forum oraz poczytać,...
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
Na postoju z otwartym korkiem w zbiorniku płynu jeśli dodamy gazu czy wydobywają się bąble z płynu w zbiorniku. UWAGA przy otwieraniu można się oparzyć.
Wymień rurki i przestanie lecieć. Skorodowały ze starości.
Sprawdź jeszcze pompę wodną , przy nieszczelnej pompie płyn wycieka przez otworek odpowietrzający a koło pasowe rozpryskuje go i wcale nie ma śladu po wycieku, jednak przy otworku odpowietrzającym powinien być jakiś ślad po płynie.
Połącz wąż zasilania chłodnicy spalin z wyjściem. I zobacz. W ten sposób wyeliminujesz jeden układ.
Jak brak wycieków płynu to będzie pompka sprzęgła do wymiany.
nowy oring 032121119J
Do sprawdzenia 1. Termostat 2. Pompa wody
Jeżeli z odmy wycieka płyn chłodniczy to w silniku zamiast oleju powinieneś mieć mazię w kolorze kakao. Jeżeli nie to jest to woda.
Jeśli chcesz to wystarczy chyba 5 a nie 4 śruby.
Króciec do wymiany, one pękają od środka i gumowy o-ring przestaje spełniać swoją rolę
witam jestem mechanikiem w serwisie daewoo najczęściej jest to uszczelka kolektora sącego należy go skleić :D
A Ty w tym autku masz chłodnicę oleju? Taką gdzie płyn chłodzi olej.
Jak są bębny z tyłu to często zanim wyleje się bębna płyn to trochę się go musi nazbierać. Ale jak wyżej płyn ubywa jest wyciek.
Uszczelkę obudowy termostatu oczywiście można kupić...tylko że w termostacie nie ma oleju, jest tam tylko płyn chłodzący.
Kolego piszesz że płyn wycieka z tyłu pompy, to czego jeszcze szukasz. Wymieniaj pompę.
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Tak ale najlepiej daj zdjęcie z Twojego auta - zbiorniczka z wyjętą pompką i pompki. Zobaczymy czy jej tam nie ma. O tą uszczelkę chodzi. http://obrazki.elektroda.pl/9510972400_1...
Może być lewa.pompka walnięta i przelewa do prawej zamiast pompować w cylinderek. Z cylinderka płyn wycieka przy odpowietrzaniu? Czasem pomaga odpowietrzanie bez rozpinania hamulców. Tam cudów nie ma wymień pompkę zdarzały się nowe wadliwe.
Podczas sprawdzenia zwróć uwagę na uszczelkę pod pompą wody, u mnie ostatnio padła i płyn wyciekał. Pozdrawiam.
zatrzymuję się i gaszę silnik spod maski kopci jak diabli i cały płyn wycieka ze zbiornika wyrównawczego wprost pod samochód. No więc korek ci ni etrzyma widocznie ciśninia.
Cześć! Pacjent to Audi A6 C5 Avant z 2003. Kiedyś miałem wyciek płynu ze zbiornika wspomagania, okazało się, że przewód był dziurawy. Naprawiono to u mechanika i do tej pory, czyli prawie rok był spokój. Teraz problem powrócił, zauważyłem jednak, że tym razem płyn wycieka przez korek zbiornika. Jakby przez ciśnienie w zbiorniku powodowało wyrzut płynu...
Od pękniętej uszczelki pod głowicą.
Ja bym jeszcze obejrzał czy nie leci z pompy cieczy chłodzącej...długo stał z pustym układem chlodzenia , przedtem jeżdziłeś na wodzie ( a nie powinno się) i po prostu ( moja teoria) rozeschnięciu i utracie elastyczności doznał uszczelniacz na wałku pompy cieczy chłodzącej...Pomyślnego szukania nieszczelności.... .
JJednak jeżeli świeciła się kontrolka za wysokiej temperatury silnika to miał 120 stopni i nie wróżę usterki termostatu jako jedynej przyczyny wywalania płynu. Nie przesadzaj. Jednorazowe podniesienie temperatury raczej od razu uszczelki nie uszkadza. Więcej - efekt może wyjść dopiero za jakiś czas.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7...
myślisz, że przez wadliwe uszczelniacze w pompce hamulcowej płyn hamulcowy wycieka do układu hydraulicznego?
Dziękuję za opis błędów. Co do ilości płynu, to zbiorniczek jest prawie pełny. Po uruchomieniu silnika owy płyn wycieka spod korka wlewu. A czy wiesz może gdzie można oddać do naprawy, sprawdzenia Ten cały Sterownik z wybierakiem PowerPack ??
Odpowietrzony prawidłowo? BMW e39 odpowietrza się specyficznie, nie jak każde inne auto. Pompa wody sprawna?
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
Wymień oring gumowy tego czujnika
Z w/w objawów mamy 99% pewności.
Witam.Proszę o pomoc.Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego w samochodzie mercedes atego 1217.Wymieniłem głowicę i uszczelkę pod głowicą i sprawdziłem sprężarkę. wszystko jest ok.Mimo to po uruchomieniu samochodu płyn wycieka przez zbiorniczek wyrównawczy. Proszę o pomoc
Jesli masz troche pojecia i sprytu po zdjeciu kola pasowego uda cie sie zdjac pokrywe...
W tych autach często cieknie z rury co wchodzi do bloku w miejscu przykręcenia pompy. http://obrazki.elektroda.net/6_127291198...
Musisz obadać skąd dokładnie jest wyciek bo może być różnie przewód, uszczelniacze odpowietrznika (ten plastikowy łacznik) albo sam łącznik. Jak już będziesz wiedział gdzie cieknie to będziesz wiedział co wymienić.
Tam nie ma nic z płynem. Szukaj wyżej, pompa wody, termostat, ew. z boku bloku śruba spustowa, lub któryś brok puścił
Wymieniona uszczelka,głowica sprawdzona na szczelność,splanowana[0,18].Uszczelka była uszkodzona na dwóch cylindrach.No ale efektu brak! teraz to jeszcze bardziej płyn przez zbiorniczek wybija!!!jak fontanna! może być to pompa wody?
Jest, mnóstwo. Podkładkie, nakrętkie czy coś. Zależy ile tego płynu wycieka do serwa. Pól litra na rok to norma. :cry
Objawami uszkodzenia uszczelki głowicy mogą być: płyn w oleju - po wyjęciu bagnetu olej wygląda jak biała emulsja , olej w zbiorniczku płynu lub przedostawanie się spalin i ciśnienia z komory spalania do zb. płynu co powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Jeżeli tester nie wykrył spalin w płynie to pewnie ich tam nie ma. Poszukaj nieszczelności...
Jakie ceramiczne uszczelnienia??! Zwyczajne oringi i teflon.
http://i35.tinypic.com/2moqzx5.jpg Płyn wycieka tam gdzie jest ta strzałka na obrazku tyle że na dole, a wentylator sam w sobie działa, bezpiecznik jest nie spalony, Czy to że nie działa wentylator chłodnicy może powodować te wycieki płynu chłodniczego?
A stan płynu ,temperatura płynu, wycieki?
Spawanie na zimno CX-80. Sprawdzone, podstawa, dobrze oczyścić miejsce klejenia.
3 torx.
Samą uszczelkę nadciąć czy co i założyć w dwóch kawałkach to jeszcze nic.Problem jest właśnie z tym że góra i dół trzymają.Albo odkręcasz miskę albo głowicę.W obu przypadkach(o ile to się uda) i tak będzie problem bo są kołki ustalające i trzeba wciskać na chama.A więc najlepiej by było odsunąć obie części co ci pewnie się nie spodoba.
Wbija się ostry punktak w środek zaślepki, podważa na boki i zaślepka wychodzi. Do wbicia nowego tego "kapsla", trzeba mieć odpowiedniej średnicy kołek stalowy, robiący za stempel - raz stuknąć i siedzi. Zamykam.
Boki chłodnicy są mocowane na zatrzaski do korpusu. W kilkunastoletnim samochodzie mogą się zacząć problemy ze szczelnością w tym miejscu. W mondku masz układ ciśnieniowy. Podczas pracy ciśnienie wzrasta i płyn jest wypychany na tych łączeniach. Na postoju problem znika. Płynu nie widzisz, bo Ci odparuje. Jak dokładnie obejrzysz na brzegach chłodnicy...
Witam! Nalej plynu do ukladu i najpierw zlokalizuj wyciek.Usuniecie korektora spowoduje zmiane sterownosci samochodu szczegolnie na lukach.Przewody elastyczne i rurki kupisz bez problemu.Pozdrawiam.Stefan.
Pewno gdzieś tam jest chłodnica oleju, należy ją wymontować i wymienić uzczelnienia. Kompresor nie wrzuci oleju do wody. Gdyby była w oleju, wtedy mogła by to być tuleja, ale nie jest.
Zalej płynem układ nagrzej silnik i co jakieś 5min odkręcaj zaworek ale nie do końca i kontroluj poziom w zbiorniczku.Sprawdż czy na innych wężach od chłodnicy nie ma podobnych zaworów.
wycieka płyn wycieka płyn chłodniczy wycieka płyn hamulcowy
separator prądowy kasowanie master kospel schemat podłączenia
bezpiecznik termiczny bateria makita
Jak uzyskać dostęp do gier na konsoli X12 z komputera? Cewki statora palą się w iskrowniku – przyczyny, diagnostyka, naprawa (Shindengen, Electrosport, RMStator)