Przy okazji sprawdź stan wszystkich metalowych przewodów hamulcowych.Bardzo często gniły przy tylnym prawym kole tuż nad zbiornikiem paliwa,a także z przodu w komorze silnika w okolicach alternatora.W kilkuletnich Matizach całe przewody hamulcowe wyglądają tragicznie,niedosyć że są stalowe to w dodatku słabo zabezpieczone przed korozją :cry:
Czy wymiana płynu hamulcowego jest w jakikolwiek sposób problematyczna? To zależy na kogo trafisz, jak trafisz na paproka to więcej będziesz miał problemów po wymianie (typu zapowietrzone hamulce) niż nie wymieniając wcale :D
Sprawdz termostat, ilość płynu.
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
witam jestem mechanikiem w serwisie daewoo najczęściej jest to uszczelka kolektora sącego należy go skleić :D
my z kolei często przebijamy czymś i na zasadzie dźwigni wyciągamy na zewnątrz - broki ( zaślepki) są dostępne w większości średnic - trzeba zmierzyć otwór, ustalić czy typ soczewkowy czy kubełkowy ( w bloku pewnie ten drugi) i zakupić nowy - można wbić to czymś o podobnej średnicy, można dodatkowo czymś uszczelnić, itd. - nie potrzeba do tego jakiejś...
Wąż idący od termostatu jest wlotem do nagrzewnicy... więcej szczegółów nie podam bo nawet nie widziałem Matiza z otwartą maską. Nieszczelności nagrzewnicy nie sposób przeoczyć, chyba że jeździ się na wodzie... nawet przy niewielkiej nieszczelności nagrzewnicy w kabinie jest wyczuwalny bardzo charakterystyczny zapach płynu.
Kolego, tak jak napisałem matiza znam tylko z zewnątrz. Nie wiem jaki jest układ przestrzenny układu chłodzenia i czy sam się odpowietrza. Tego czy wody nie wyrzuci tego też nie wiem, bo nie wiem co jest przyczyną, ale nie powinno do tego dojść na wolnych przy próbie o której pisałem. Możesz te próbę (a nawet radzę)wykonać przy zdjętych korkach na zbiorniku...
Nie próbuj machanicznie. Ja zmywam labele bawełnianą tkaniną nasączoną WD40. Oczywiście dużo płynu mało tarcia.
Spróbuj przeczyści w środku drukarki taki przeźroczysty pasek który jest nad paskiem zębatym który przesuwa karetkę z tuszami. Jest to tak zwany encoder, przemyj do delikatnie patyczkiem higienicznym z wodą lub jakimś płynem mało agresywnym żeby nie uszkodzić jego powierzchni. Może to pomóc.
Najwyraźniej za mało płynu. Płyn spieniony świadczy o zapowietrzeniu. Poziom płynu z bąbelkami normalny, a bez bąbelków za mało go jest.
Przyczyn może być wiele np niesprawny akumulator, mało płynu w układzie, uszkodzona pompa, może jakiś wyciek?
Mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej
Są 3 rodzaje płynów od najgorszego IAT OAT HOAT Płyny mają dodatki organiczne i nieorganiczne Każdy kolor płynu można z sobą mieszać pod warunkiem że wiesz jaki płyn masz organiczne z organicznymi Nieorganiczne z nieorganicznymi kolor płynu jest mało istotny ważny jest jego skład i baza coś podobnie jak z olejami.
Zakładasz nowy oring(stary wyjmij, oczyść gniazdo) , zakładasz zawleczkę. Jesli spuszczałes płyn tym o czym pisałem to zakrecasz to. Zalewasz płyn , odpalasz silnik i grzejesz aż załącza się wentylatory. Kontrolujesz czy gdzieś nie masz wycieku w międzyczasie. Ja dodatkowo ugniatam grube węże idące do chłodnicy. Jeśli w trakcie płynu będzie mało dolej...
Wymieniłem korek i jest OK
Uwierz mi ze zdarzają się przypadki że ludzie do dziś jeżdżą latem na wodzie. Ale to że niby po zimie spuszczają płyn?
Sprawdziłeś inne przyczyny: - mało płynu lub powietrze z kompresora w układzie - zawór przełączający zimne - ciepłe?
Sprawdź czy masz odpowiedni poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Bo tam masz czujnik jakbyś miał zbyt mało płynu to wtedy kontrolka się zapali.
Myslę że jest mało płynu chłodzącego. Chyba lepiej kupić nową ,bo na wymianę płynu wiarygodnej gwrancji nie uzyskasz.
Trzeba naprawić nie kasować.Może być np mało płynu,zwarcie,czujnik ręcznego itp.Jak to kontrolka z wykrzyknikiem jest.
Może ktoś miał podobną sytuację lub wie co może być przyczyną zapalania się kontrolki ? Nie pamietam dokładnie czy to ta kontrolka się zapalała, ale jak miałem za mało płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym to zapalała mi się jakaś kontrolka, chyba właśnie od temp. silnika i "pikało" 3 razy. Sprawdź w instrukcji, może wystarczy dolać płynu.
Dobra bo to było tak na szybko. Człowiek się spieszy to się diabeł cieszy. Chodzi o to, że wyświetla mi się ciągle komunikat, że mam mało płynu do spryskiwaczy. A zbiornik jest pełny
Wyciek płynu chłodzącego, np. z kolektora ssącego.
Za mało płynu? Zapowietrzony układ chłodzenia? Przy mrozach -15 to 15 minut to jest akurat dla diesla.
Za mało płynu, zacięty termostat, uszkodzona pompa wody, padnięta UPG. Co sprawdziłeś do tej pory?
Na bank dmuchnęło uszczelkę pomiędzy którymś z cylindrów, a kanałem wodnym.Tam jest bardzo mała powierzchnia do uszczelnienia, a zatem uszczelka posiada tendencję do wypalania.
Sprawdź płyn chłodniczy, widziałem takie objawy, gdy było za mało płynu i nie przechodził przez cały układ. Sprawdź też czy jak zgaśnie pierwszy raz nie masz szronu na reduktorze, mikserze lub przepustnicy (dotknij reką czy nie są zimne). Jesli płyn jest a mimo to szronieje to trzeba poprawić obieg płynu przez układ.
Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku . Zdejm kable z czujnika w korku-nakrętce i zobacz czy po zapaleniu zgaśnie.
Mało płynu chłodniczego albo zapowietrzony układ.
Prawdopodobnie może to być wyciek z elementu woskowego który reguluje ssanie w zależności od temperatury płynu chłodzącego bądź też z przewodów doprowadzających płyn do niego.
Spryskiwaczy płyn mało.
Jeżeli jest to chłodziarko-zamrażarka na dwóch agregatach, to może być mało płynu w agregacie chłodziarki. Wtedy tylko serwis.Jeżeli by była uszczelka do wymiany to by chłodziarka zarastała lodem.
Jeśli masz szczęście to masz tylko mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym pompy hamulcowej, jeśli masz pecha to jest to usterka pompy ABS - sprawdź duże bezpieczniki przy akumulatorze.
Na obrazku masz dokłądnie narysowane gdzie odciąć brzeszczotem oczywiście po wcześcniejszym spuszczeniu płynu. Kolektora nie musisz odkręcać tylko wtryski. Pod ten plastik dajesz aluminiową blaszkę uszczelke papierową i układasz na silikonie i masz spokój na zawsze. W moich postach jest zdjęcie jak to sie robi.
Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)
może płynu mało a pedał nie jest miękki? No taki jak zawsze tylko głębiej wpada i jest tak blisko podłogi i płyn też jest
A może jeszcze w tym kierunku, że któraś z klem jest luźna kabel mocowany przy klemach luźny zaśniedziały i przewód masy ślinka przerwany częściowo, – bo z tego, co zrozumiałem to autko jak stoi to jest dobrze jak ruszysz to bezpiecznik się pali sprawdź akumulator poziom płynu. pozdrawiam...:|
Witam... Jeśli bierze olej to w pierwszym rzędzie wymień uszczelniacze zaworowe. W Matizie są troszkę kiepskie, po jakimś czasie twardnieją i żre olej jak opętany. Koszt uszczelniacza to około 80gr za sztukę. Jak masz jakieś pojęcie o mechanice powinieneś dać sobie radę z wymianą. Chętnie służę pomocą, sam to robiłem jakieś pół roku temu. Pozdrawiam.
Na 90 procent wina termostatu jest ciągle otwarty i ciągły obrót powoduje że płyn jest mało ciepły.A 10 procent winna nagrzewnica ale nie trzeba ją zaraz wymieniać jak to polecił ci twój mechanik tylko można odłączyć wlew i wylew,podłączyć waż z ciśnieniem wody i przepchać zanieczyszczenia.
Cieszę się, że mogłem pomóc:D. Uważam, że Internet to świetne narzędzie do wymiany doświadczeń, jednak często brakuje szczegółowych opisów. Moim zdaniem lepiej poświęcić kilka minut na pełny opis, aby informacja nadawała się do wykorzystania. W załączeniu przesyłam fotografię kolektora z zaznaczonym miejscem cięcia (może jeszcze komuś się przyda). Żeby...
Nigdy nie zleci wszystko, musiałbyś wymontować pompę wody, termostat to zleci może z 70%
Co do rozrusznika to zobacz czy na tym cienkim przewodzie który do niego idzie jest zasilanie jak włączasz rozrusznik. Jak nie ma to raczej kostka stacyjki uszkodzona a jak jest to rozrusznik do naprawy. Nie masz czasem zbyt mało płynu hamulcowego?
Witam. Przy braku wydajności pompki nie będzie dobrego ogrzewania!!! Przy braku wydajności pompki ,te silniki się przegrzewają i wywalają płyn.
Bo tu problemem nie był i nie jest poziom płynu ale błąd prawdopodobnie czujnika NOx, który powoduje blokadę odpalenia (od wystąpienia usterki jest chyba 1500 km do blokady) a w liczniku właśnie taki komunikat. Poziom 80% oznacza pełny zbiornik. Czujnik w tym modelu ma 3 poziomy rezerwa, środek, pełny. Jak wszystko jest w porządku a mało płynu to jest...
Jak nie ma wycieków na cylinderkach hamulcowych to wymień gumki w pompie hamulcowej, nie kupuj całej pompy ze szrotu bo może być jeszcze gorsza.
odporność do 100 stopni Celsjusza Zdecydowanie mało. Temperatura płynu chłodzącego jest czasem dużo wyższa. To nie te czasy gdy można było lać wodę do układu
Czy oprócz uszczelki głowicy, olej silnikowy może dostawać się do płynu chłodzącego przez inne miejsce? Na jednym forum dostałem informację: zaślepka kolektora dolotowego? I autor tej podpowiedzi zamilkł na amen. Autko jeździ tak już ponad 1,5 roku. Ma moc itp. Ale co X czasu trzeba płukać i wymieniać płyn w układzie chłodzenia.
Test na CO2 powinien wskazać czy to uszczelka czy nie. Jeśli było za mało płynu (pytanie ile było dolane) jest szansa, że coś mogło oberwać.
Odpowiedzi lepiej szukaj na forum bmw, jest procedura prawidłowego odpowietrzania , sprawdzenia poziomu itp.
Paliwo jest. Jaśniej. Zgasiłem i już nie chciał odpalić tak jak by łapał ale nie odpalił. Z tłumika prychał. Odpalił na ciąg na lince. Podczas jazdy przerywał, bardziej tak jak by na zakrętach, albo takie wrażenie mam. W zbiorniczku płyny pojawił się osad jakby taka maź jak masło jasno brązowa na ściankach zbiorniczka, sam płyn czysty.
Zapowietrzony układ, za mało płynu, urwane łopatki pompy, zatkane przewody. Trzeba kolejno wykluczać kolejne przyczyny.
Temat rozwiązany, mało płynu w układzie i układ się zapowietrzał. Po dodaniu płynu objaw ustał.
W tej okolicy może się pojawić się olej silnikowy, olej napędowy i ewentualnie płyn chłodniczy. Olej ze skrzyni nie ma jak przedostać się na przód traktora, chyba że jest ładowacz i pobiera olej ze skrzyni, ale to mało prawdopodobne.
nie zauważyłeś żeby płyn ci się pienił? jak jest mało to układ się zapowietrzy i wywala przez pompę - wlew.
Sprawdź poziom płynu chłodzącego bo prawdopodobnie masz go za mało i nie dogrzewa reduktora
Zapowietrzony układ, mało płynu.
Po to jest termostat, żeby odłączyć duży obieg tj chłodnice. Widocznie coś masz nie tak z termostatem albo za mało płynu w układzie i nie grzeje w kabinie.
Witam Dostaje się woda / deszczówka / czy płyn z chłodnicy ?
Może masz zbyt mało płynu, dolej i zobacz.
przyjechałem do domu płyn jeszcze był ok. Po dwóch godzinach otwieram maskę w zbiorniczku znów za mało płynu;/ po odkręceniu korka i zrobieniu kilku kilometrów w zbiorniczku z kolei za dużo płynu: Nie wiem jaką masz chłodnicę. U mnie w megance w chłodnicy (ze względu naj jej konstrukcję - nie ma na niej odpowietrznika) zostaje zawsze pęcherz powietrza...
Mało płynu w zbiorniczku od układu chłodzenia. Dodano po 1 Jaki silnik w tym aucie? Dodano po 55 Czwarta od lewej to zużyte klocki hamulcowe.
No to jeszcze gorzej, znaczy że robi się ciśnienie i wypycha płyn, czyli jak by na zimnym było płynu tyle co trzeba to by wywaliło go korkiem, ale że jest za mało to tyle że napełnia zbiorniczek. Kolejny powód do wymiany UPG
Trzeba szukać tam, gdzie było grzebane. Do sprawdzenia wtyczka, wiązka itd. Może mało płynu To już chyba sam wiesz, czy jest mało.
Teraz płyn jest idealnie czysty a ogrzewanie padło zupełnie. Dlatego najpierw możesz spróbować ją przedmuchać.
w zbiorniku jest ponad połowę płynu (może za mało), natomiast jak odpowietrzyć układ z góry dziekuje za pomoc Dodano po 2 jeszcze jedno czy mówimy o klimie -"chłodziwo" bo mam zwykła klime nie climatronic
Bo płynu chłodniczego było zbyt mało i załączał wentylator silnik miał wysoką temperaturę.
A może jeszcze ktoś mi wie jaki płyn do układu wspomagania w tym samochodzie i ile go wlać? Chciałem wymienić żeby wykluczyć że to problem z płynem i dobrali mi w sklepie jakiś płyn zielony według specyfikacji PSA S71 2710 1litr. Ale zacząłem wypompowywać stary i widzę że tam jest kolor ewidentnie brązowy. Czy powinienem się tym przejmować czy po prostu...
Węże są miekkie. Do termostatu jest goracy. A od termostatu do chłodnicy zimny/letni. Mały obieg jest. Wcześniej go przegoniłem ostro. Wentylator zaczął chodzic. Wyskoczyło że za mało płynu w zbiorniczku. Odkręciłem . Wróciło . A płyn zimny. No dziwne .
Wygląda na sterowanie hydrauliczne, to może być wysprzęglik, pompka lub problem z płynem hamulcowym, którego zapewne używa układ sprzęgła wspólnie z hamulcowym. Na początek sprawdź czy nie masz za mało płynu hamulcowego lub czy nie ma gdzieś jakiegoś wycieku w okolicy skrzyni biegów i pedału sprzęgła.
Miałem podobny problem w Civic VI. W zbiorniku płynu przybywało a silnik dostawał temperatury. "Fachowcy" proponowali wymianę chłodnicy ale nie dałem się naciągnąć ;). Trochę się nagłowiłem ale sam doszedłem do wniosku, że to uszczelka i po jej wymianie "jak ręką odjął". Myślę że w Civic VII chłodzenie jest podobne.. Zrób tak: 1. Na zimnym silniku sprawdź...
A nie prościej podnieść maskę i sprawdzić zbiorniczek? Jak będzie mało płynu to uzupełnić i odpowietrzyć wysprzęglik jak pisze kolega wyżej.
A kolego bąble się nie wydobywają jak płyn sie podnosi!
U mnie pomogła wymiana czujnika. Mechanik też powiedział że płynu hamulcowego było mało. Wg mnie było pod max. ale dolal płyn, wymienił czujnik i póki co wszytko ok.
Dzwoniłem do mechanika to mi powiedział,że może tuleje zatarte albo coś tam przyrdzewiało przy pedale i dlatego się czasami zacina, może spróbować coś tam na razie nasmarować. A bym zapomniał gdy to mi się zaczęło dziać miałem mało płynu może zapowietrzone. Dzięki za pomoc
Jak wstawiłem nowy czujnik poziomu płynu chłodzącego to nadal pokazuje że jest za mało płynu, czyli jeżeli jest nie dobry czujnik filtra powietrza to tak może się dziać.
Wymiana pierścieni i tak wiąże się z wymianą uszczelki pod głowicą, bo głowicę trzeba zdjąć, aby wymienić pierścienie. Wymieniłeś olej na mineralny?
Czyli podczas pracy silnika dolewać płyn przy otwartym korku i układ sam sie odpowietrzy. Tylko zastanawia mnie dlaczego tak mało weszło płynu do zbiorniczka?
Nie. To chyba zależy, ile poniżej minimum było tego płynu - czy do którejś sekcji dostało się powietrze. Proponuję najpierw dolać płyn i odpowietrzyć, jeśli było go bardzo mało.
Witam Mam problem z moim Matizem ponieważ zapalił mi się check engine i z kodów błyskowych odczytałem że jest to błąd dotyczący czujnika temperatury płynu chłodniczego (0115). Wymieniłem dwa czujniki do wskazania za desce rozdzielczej i ten co idzie do komputera ECM. Wyłączyłem akumulator i ustaliłem początkowe warunki biegu jałowego i zrobiłem próbną...
Sid321 ma taki problem ze jak jest mało płynu i dolejesz na wyłączonym zapłonie/zgaszonym potrafi tego nie rejestrować i zawiesza się pomiar w ECU.
Witam. Kody błędów Man TGS 2020 r. 5 03407-02 5 05865-02 Pokazuje mało płynu w zbiorniczku, sprawdziłem fizycznie, jest ok. I dziś temperatura podeszła do góry. Może ktoś pomoże.
Albo uszkodzony czujnik temp. lub za mało płynu chłodniczego.Pozdrawiam
spryskiwacz może nie działać z pru przyczyn zbyt mało płynu w zbiorniczku,posłuchaj czy słychać pracę silniczka załącz spryskiwacz i posłuchaj,uszkodzony wąż jeśli silniczek pracuje a spryski nie działają to naj prawdopodobniej masz nieszczelność i ciśnienie jest zbyt słabe żeby zadziałac.a z żarnikiem jest tak oryginał czyli taki jak masz tak zakładam...
Odradzam dymex,-scanica nie używałem to nie wiem. Ja od pewnego czasu "kopce" na płynie Eurolite "P" -super płyn, gęsty-mało go schodzi. Wcześniej jechałem na ADJ Light ("1") też był ok ale za lekki i szybko zwiewał z pomieszczenia. Ja od siebie mogę polecić Ci wytwornice FOGSTORM 700 chyba, że będziesz mieć więcej kasy to 1200HD. http://www.prosklep.com/product/index/id...
Tak albo masz za mało płynu albo jest powietrze moim zdaniem innej przyczyny raczej nie ma!
Np w VW T4 wajchą ciepło zimno otwierało się przepływ płynu na nagrzewnicę, łopatki w pompie to naprawdę mało prawdopodobne ale i proste do sprawdzenia bo nawet pompy czasem nie trzeba rozbierać aby je zobaczyć, zależy od kątów króćców
Witam podepne się pod temat mianowicie dziś zostałem zszokowany od razu mówię samochód cały czas chodził dobrze do dziś rano odpalił normalnie przejechałem 3km i nagle szok samochód zgasł i nie chce już odpalić zaswiecila się kontrolka samochodu z kluczyki em i taka jakby chłodnica z wentylatorem. Teraz pytanie może ktoś będzie w stanie doradzić co...
Maź na bagnecie w połączeniu z pozostałymi objawami to raczej efekt przedostawania się płynu chłodniczego do układu smarowania...
Mało płynu hamulcowego
Tak, jak jest mało płynu w zbiorniczku a Cordoba z tego rocznika ma hydrauliczne
Zaciekawiło mnie,że po odpięciu np.węża wlotu do nagrzewnicy na odp.silniku nie leci płyn. Płyn zaczyna lecieć jak obr.silnika dojdą do ok.2500-3000rpm. Mnie też by to zaciekawiło i sprawdziłbym dlaczego tak się dzieje, bo wg mnie przy odpalonym silniku płyn powinien wypływać. Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale wygląda na to, że albo...
Jak sie okazało jednak płynu było za mało, po uzupełnieniu kontrolka już nie wyskakuje :D Problem pojawił sie ponownie po przejechaniu większego kawałka. Pozostaje mi tylko wyłączenie tego w vagu ?
Nie zaglądaj więcej do tego zbiorniczka. Dopiero wtedy jak płynu będzie zbyt mało.
jeśli spotkasz gdzieś opis żeby za pomocą strzykawki wcisnąć płyn do głowicy to nie czytaj tego dalej.......! Aplikacja płynu do głowicy pod ciśnieniem strzykawkowym jest równoznaczna ze śmiercią totalną głowicy. Głowica epsona to wielowrstwowa "sklejka" i jak ją "nadmuchasz" płynem to się zniszczy jej struktura wewnątrz.! jedyna mało skuteczna ale...
Odpinasz filtr powietrza, i przewody WN, odkręcasz 2 śrubki i wychodzi. Wcześniej spuść płyn. Sprężynka do środka , otworek u góry.
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Tak, numer płyty to 820-01958-A, posiadam podstawową wiedzę nt. pomiarów oraz posługiwania się przyrządami (miernik, hot air, termowizja), ważne w tej sprawie jest to, iż to nie ja zalałem laptopa więc nie mam pojęcia jak to wyglądało, jedynie z opowieści wiem że płynu było mało a zalanie poszło tradycyjnie na klawiature.
(at)Jacek074 W poniedziałek jadę kupić płyn, doleje (Jest za mało płynu w zbiorniku hamulcowym), i zobaczymy czy problem zniknie. (at)T5 Tak, i dlatego się pytam czy jechać z problemem tym do AS Seata czy tylko do elektromechanika.
matiz wyciek płynu matiz wyciek płynu chłodzącego wyciek płynu
regulator solara schemat grzejniki podłogówka koło skrętne
quickshift twingo kgv3605 moduł
Volvo V50 2.0D - Poszarpywanie po rozgrzaniu przy 1800 obr./min Koszt wymiany głowicy laserowej w ONKYO