Nie powinno być zaworu innego niż tego przy nagrzewnicy, sterowany z panelu pokrętłem. Ale też nikt nie wie czy ktoś nie dał zobacz przewody wychodzące z przedniego lewego słupka kabiny czy idą prosto do układu chłodzenia silnika i są bez zaworu.
No właśnie dlatego pytam bo nie bardzo widze w tym sens,oba trójniki są połączone cienkim przewodem. Autko na gaźniku bez gazu. Zdjąłem jeden z tych trójników i jest w nim coś w rodzaju zaworu,tylko po co???? Zgaduj zgadula, ciąg dalszy, podobny motorek; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38...
Woda może się dostawać od dołu wystarczy wiechach w kałuże podczas deszczu. Może być też nieszczelna nagrzewnica i płyn kapie z nagrzewnicy jeśli są ubytki płynu chłodniczego.
Pod filmem jest schematyczny opis tego urządzenia, nawet użyte do montażu elementy są wymienione. Ogólnie potrzebny jest niewielki pojemnik na płyn, nagrzewnica - tu zrobiona z żelazka i mosiężnej rurki, oraz pompka (tu ze spryskiwacza) by dostarczać nowej porcji płynu do przerobu. Żelazko grzeje, płyn paruje i tyle.
Nie. Płyn przez nagrzewnice przepływa stale a ciepło zimno zmienia silniczek klapy ciepło zimno.
Cieknie płyn z nagrzewnicy do środka auta.
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
rozpinasz waż przy chłodnicy na dole nagrzewnica jest przed termostatem wiec nie zleci cały płyn
Słabo widać na filmie skąd. Skoro leci z góry i widać na filmie że jest mokro pod kołem pasowym pompy cieczy chłodzącej to raczej pompa do wymiany. Jeżeli jest wyciek to zazwyczaj będzie się co chwilę zapoeietdac więc z ogrzewaniem mogą być problemy. Zazwyczaj leci z okolic tego broku zaznaczonego na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/5638108800_...
Nagrzewnica jest pod kokpitem i bez zdjęcia go się nie da wymienić nagrzewnicy.Podaj więcej danych -model-rok-poj.silnika. http://obrazki.elektroda.net/26_12670398...
to teraz pozostaje Ci odkręcić ogrzewanie na full i obserwować co się dzieje.Jak ubędzie płynu to nagrzewnica, większe ciśnienie i cieknie.
To zawory sterujące ogrzewaniem wewnątrz kabiny. Wpuszczają (a dokładniej wypuszczają) płyn do nagrzewnicy.
Jeśli dobrze rozumiem schemat to odwrotne zamontowanie dalej puszczałoby płyn na nagrzewnicę, tylko po zamknięciu zaworu nagrzewnicy by ciśnienie urosło.
witam napisz jakie ilości płynu ubywają z układu chłodzącego i czy oglądałeś dokładnie chłodnice, z kąd jest wyciek, powinieneś zauważyć na lamelkach przebarwienia w kolorze płynu ( w zależności jaki masz wlany) zielonkawe, lub różowe
Np nie krązy płyn w obiegu nagrzewnicy, jest uszkodzony elektrozawór...
Poszukaj przewodów które idą do nagrzewnicy i sprawdź czy są ciepłe. Jeśli ciepły jest tylko jeden to znaczy że płyn nie przechodzi przez nagrzewnice i prawdopodobnie jest zapchana. Na przewodach może być także odpowietrznik. Jeśli znajdziesz odkręć i sprawdź czy nie było powietrza w instalacji. Przy okazji będziesz wiedział czy płyn jest pompowany...
Żaden. Tam nie ma płynu.
Wyczyściłeś syfy i cieknie z nagrzewnicy. Nagrzewnica do wymiany lub naprawy.
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Np w VW T4 wajchą ciepło zimno otwierało się przepływ płynu na nagrzewnicę, łopatki w pompie to naprawdę mało prawdopodobne ale i proste do sprawdzenia bo nawet pompy czasem nie trzeba rozbierać aby je zobaczyć, zależy od kątów króćców
Miałem taki przypadek w oplu. W oplu jest elektrozawor, który odcina nagrzewnice przy włączonej klimie i ten zawór lubi się zaciac, wtedy nie otwiera dopływu płynu do nagrzewnicy. Nie wiem czy w fordach jest takie samo/podobne rozwiązanie. U mnie pomogło kilkakrotne kręcenie pokretlem ciepłe/zimne i się odwiesil. Poczytaj na forach. Może ford stosował...
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy.
Płyn nie dopływa do nagrzewnicy w ogóle! Stwierdziłem to na podstawie tego, że wypiłem przewody od nagrzewnicy i połączyłem je zwykłym przewodem przezroczystym, w którym widać, że płyn nie przepływa. Nagrzewnica jest drożna w 100%.
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Czyli szukasz zasady działania termostatu itd zamiast napisać że masz zimno w środku. Jakie auto, jaki silnik żeby było wiadomo w czym grzebać bo nie wszystkie samochody są takie same. Co do "inne czary". Przy -8st, nadmuchu włączonym na max i jałowych obrotach może być tak że przepływ płynu przez nagrzewnicę jest mały a zimnego powietrza duży i to...
Zamiast się bawić spryskiwaczami lepiej zainwestować w ogrzewanie postojowe i ogrzewać płyn który idzie do nagrzewnicy. W kilka chwil spryskana szyba już nie będzie zamarzać a dodatkowo wnętrze się szybciej nagrzeje.
Jeśli nie czujesz się na siłach - oddaj komuś do roboty. Jeśli się czujesz, manual nie będzie potrzebny. Pod warunkiem że nie jest zaklejony syfem i nie zacina się trzpień w połowie, ja tak miałem w swoim. Mój też taki był, plus urwany grzybek trzpienia. Plus to że był na zewnątrz, nie pod deską, i łatwo dało się to wykryć - także podejrzewam, że przewody...
Odłącz przewody od nagrzewnicy w komorze silnika i połącz je ze sobą tak aby płyn nie trafiał do nagrzewnicy i zobacz czy dalej się grzeje, jeśli nie to coś nie tak poskładali przy wymianie.
nie, nic sie nie spali - po prostu bedzie pracowal na pelnych obrotach dmuchawy odnosnie wezy, to jesli tak jest to moze być: - zapowietrzona nagrzewnica - zatkana nagrzewnica - jesli występuje w aucie, to może być uszkodzony zawór zamykający przepływ płynu przez nagrzewnicę Dodano po 1 ktoś coś może w aucie dokładał? jakąś instalację LPG? instalatorzy...
To ja bym zaczął od sprawdzenia okolic nagrzewnicy.
Nagrzewnice masz na małym obiegu nie dużym, zlokalizuj węże idące do nagrzewnicy i tam sprawdzaj.
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn Nie pisz głupot bo w punto 1 nie ma wcale zaworu nagrzewnicy audiomen697 sprawdz nagrzewnice , czy nie poci sie pod deską , czesto w starych punciakach pocieka nagrzewnica i parujacy płyn odkłada sie na szybach
W desce jest przecież nagrzewnica i tam jest przecież płyn. Trzeba się położyć i patrzeć, co tam na górze jest, nie znam tego modelu, ale masz 3 możliwości: płyn chłodniczy z nagrzewnicy, hamulcowy z pompy hamulca lub pompy sprzęgła, ale tam jest chyba na linkę.
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
Na poniższym obrazku podgrzewacz włączony jest bezpośrednio przed nagrzewnicą kabiny. Jak bardzo zaburzy on przepływ płynu przez nagrzewnicę podczas jazdy? Wbudowana pompka nie działa, więc przydałby się jakiś bypass, żeby nie marznąć w podróży... https://obrazki.elektroda.pl/9055709200_...
Mam nadzieję że odpowietrznik przewodu nagrzewnicy odkręcałeś na odpalonym silniku?
Tak. Ustawiając na grzanie otwierają się "klapy" do nagrzewnicy. W takim dużym skrócie. Nie otwiera żadnych klap, otwiera tylko i wyłącznie zawory na lewej podłużnicy które otwiera drogę płynu do nagrzewnic. Dodano po 3 korek był odkręcony Kolega Ci tak doradził? Jak wyobrażasz sobie działanie układu?? Płyn przy ciśnieniu atmosferycznym wrze w temperaturze...
Zawsze zostanie jakaś ilość płynu w nagrzewnicy wnętrza pojazdu, z bloku silnika też czasem nie da się spuścić płynu do zera
Kolego, zdaje się, że masz problem z nagrzewnicą. Sprawdź przepływ płynu. Pewno jest zapchana nagrzewnica. Pompka tylko wspomaga przepływ płynu, gdy auto jest jeszcze zimne i działa przeważnie, jak ustawisz nawiew na szybę.
Jeden z dwóch przekażników w komorze silnika w skrzynce razem z 40A bezpiecznikami przepalony, nie wiem od czego on. On od podgrzewacza płynu (na przewodach nagrzewnicy).
Jaki silnik w tym mondeo diesel? Trzeba by zobaczyć czy cała chłodnica jest ciepła tzn czy na dole nie jest chłodniejsza niż u góry(chociaż objawy były by inne, grzał by się mocno). Temperatura pracy silnika jest ok, regulacja zmiany temperatury działa poprawnie?
Witam. Mam pytanie. 1.Będę chciał wymontować nagrzewnicę tylko, że trzeba z niej spuścić płyn a nie wiem gdzie jest jakiś kranik lub zawór żeby tą czynność wykonać? Poza tym wiem, że płyn przepływa przez rurkę która jest odsłonięta i kończy się pod podwoziem więc po prostu położę pod samochodem jakąś metalową miskę i opróżnie tą nagrzewnicę. 2.Jaki...
a przed wymianą płynu dobrze grzało bo jak tak to zapowietrzony układ będzie
Sprawdź jaką temperaturę mają rurki doprowadzające płyn chłodniczy do nagrzewnicy.
Scania 124 420 nie działa elektrozawór otwierający przypływ płynu do nagrzewnicy w kabinie. Elektrozawór ma sześciopinową wtyczkę. Zaciął się w położeniu zamkniętym. Wymieniono zawór na nowy (600 zł) i nic to nie dało. Co steruje tym elektrozaworem ?? Który bezpiecznik go zasila ?
Chłodniczka wymieniona, do odkręcenia 4 śruby, bez wchodzenia pod spód jedną trzeba było odkręcić i wkręcić na lusterko. Płynu i tak nie trzeba było wylewać, bo go do poziomu chłodniczki nie było. Po wymianie trzeba układ odpowietrzyć korkiem na termostacie. Musiałem łącznie dolać około 3,5 litra płynu. Nagrzewnica odpowietrzyła się sama, jak przegoniłem...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
U mnie płyn przez nagrzewnicę płynie cały czas, regulacja temperatury polega na dobraniu proporcji zimnego i gorącego powietrza...
Jeżeli zrobię dzisiaj pompę do obiegu płynu pomiędzy parownikiem a nagrzewnicą to próby też będę robił dziś :) Nie liczę na super efekty ale zobaczymy... :)
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
Witam, na gorącym silniku na biegu jałowym w okolicach 2000 obr/min słychać jak przelewa się płyn chłodzenia pod deską rozdzielczą. Na biegu jałowym po zdjęciu przewodów zasilania i powrotu do nagrzewnicy, wylewa się z pół szklanki płynu co jakiś czas. Wrażenie jest jakby odcięty był dopływ płynu do nagrzewnicy, jest tam jakiś zawór ?
"Na wolnych obrotach grzeje chłodnym powietrzem " Znaczy się nie grzeje :-)) Sprawdź kolego czy chłodnica (zewnętrzna ) nie robi się zbyt wcześniej ciepła.Może termostat jest cały czas uchylony i tam ucieka ciepło,a jak dodajesz gazu to część nagrzanego płynu trafia do nagrzewnicy zanim się wystudzi w chłodnicy.
Np za słaby przepływ płynu przez nagrzewnicę. Aby to potwierdzić należy zbadać temperaturę węża odprowadzającego płyn z nagrzewnicy przy nagrzanym silniku.
nigdy nie podnosiłem zbiorniczka :) , ale w większości wystarczy żeby był płyn. 1.odkręcasz wszystkie odpowieczniki (dodatkowo można naciskać gumowe węże przyśpieszy sprawę , nalewasz płyn do zbiorniczka gdy zaczyna lecieć płyn z odpowiecznika zakręcasz go następnie odpalasz samochód i grzejesz czekając aż włączy się wentylator
A zawór płynu nagrzewnicy puszcza?
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
Nie można też wykluczyć zapchanej nagrzewnicy kamieniem. Czy płyn chłodzący był wymieniany regularnie tak jak napisano w książce serwisowej? oraz jakie są jego proporcje-gęsty płyn nie będzie szybko grzał, to sprawdziłem wiele razy.
czy jak wyłączony jest nawiew z tylnej nagrzewnicy w alhambrze 2003 r to czy płyn krąży przez nagrzewnicę tylną czy może wtedy obieg jest zamykany ?
Tylko proszę zwrócić uwagę na to: z wypowiedzi autora tematu wynika, że nie tylko jest niedostateczne krążenie płynu przez nagrzewnicę, ale też w przeciwnym kierunku: Dlaczego przewód wylotowy nagrzewnicy jest gorący, a wlotowy zimny? Wylotowy gorący, wlotowy zimny.
odpaliłem auto i następnie uruchomiłem webasto żeby dogrzało silnik Tak się nie robi. Najpierw włączasz webasto a jak już nagrzeje to je wyłączasz i po całkowitym zatrzymaniu dopiero uruchamiasz silnik. Zależy też jak jest podłączone do instalacji chłodzenia silnika. Bywały wersje gdzie grzały tylko płyn w nagrzewnicy jak również takie gdzie grzany...
Jak naprawić zapchaną nagrzewnice Spuść płyn, odłącz węże i podłącz wąż z wodą wodociągową. Przepłukuj pod ciśnieniem, raz w jedną, raz w drugą i tak kilka razy. Nie zaszkodzi zalać octem, ale trzeba go potem dobrze wypłukać.
Nie ma tam czasem elektrozaworu puszczającego płyn na nagrzewnicę?
Z zamkniętym termostatem płyn lata po silniku i nagrzewnicy, z otwartym dodatkowo leci przez chłodnicę
Przekaźniki: 1-pompa paliwa, układ podgrzewania paliwa 2-sterowanie silnika 3-nagrzewnica płynu chłodzącego 1 4-sprzęgło sprężarki klimatyzacji, przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 5-rozrusznik 6-wolny 7-wolny 8-nagrzewnica płynu chłodącego 2 9-wentylator chłodnicy- wysoki bieg 10-wentylator chłodnicy niski bieg http://obrazki.elektroda.pl/3103008900_1...
Moim zdaniem taki zapach to może być płyn z nagrzewnicy(Grzesiulka post) powąchaj płyn w naczyniu wyrównawczym. Jak taki sam swąd to masz odpowiedź. Jak nie no to na grzyby.
Co prawda wszystko o modelu C4/A6, ale całkiem możliwe, że mnóstwo rzeczy okaże się takie samo lub bardzo podobne. Tutaj popatrz: http://audi-c4.pl/dload.php?action=file&... Zdaje się, że wymagane logowanie aby pobrać pliki. Dodano po 12 Aha, w C4 jest coś takiego jak zawór odcięcia obiegu płynu chłodniczego silnika. Jest sterowany podciśnieniem i...
To jednak poczekaj do wtorku...chyba że potrafisz sprawdzić czy masz pełny obieg płynu przez nagrzewnicę...
Jesli płyn to nagrzewnica do wymiany.
Jak mam to sprawdzić? Na oko wygląda ok, trzeba ciśnienie w komorze sprawdzić?
Witam. Mam problem z ogrzewaniem w nexii.Wymieniłem płyn,przepłukałem nagrzewnicę,a grzeje bardzo słabo.Co może być przyczyną?
Zmień nagrzewnicę, sprawdź termostat i zalej świeży płyn.
Witam, Posprawdzaj dobrze szczelność wszystkich połączeń, bo pompa nie tłoczy wody do góry tylko ściąga przewodem powrotnym i gdy jest coś nieszczelne to zasysa powietrze. Miałem podobny problem. U mnie nagrzewnice były nieszczelne i nie było wycieku płynu. A co do odpowietrzania, musi być pełno wody i na obrotach same powinny się odpowietrzyć. Mam...
Parapet do wyjęcia tak i tak.
Jak odepnę przewody od nagrzewnicy to leje się płyn. Przepływ jest, ale nie grzeje i tak nagrzewnica. Mogę pominąć nagrzewnice i po prostu złączyć te dwa przewody? Może z nią jest jakiś problem?
Tak. Lata temu. ;-) 12 godzin w garażu, ale da się zrobić bez spuszczania czynnika i płynu z nagrzewnicy. Instrukcja z 2011/2012 w pliku.
Nie wydaje mi się ogrzewanie (regulacja) w corolli było realizowane poprzez zawór nagrzewnicy, przynajmniej w mojej corolli z tego roku tak nie ma. Przez nagrzewnicę stale płynie płyn. Regulacja polega na odpowiednim ustawieniu klapek, mieszaniu zimnego i gorącego powietrza. Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi klapkami w automacie, przypuszczam,...
Sprawdź pompę wody, uszkodzenie może polegać na tym, że nie kręci się element w silniku lub uszkodziły się łopatki wirnika i nie ma wtedy obiegu płynu. Mam pytanie odnośnie nagrzewnicy, jak zgasisz nagrzane auto na ok 5 min odpalisz po tym czasie i włączysz nadmuch to leci przez chwilę ciepłe? Bo jeżeli tak to masz zamienioną nagrzewnice.
Jak płyn zamarznie może rozsadzić głowicę , i będzie już po niej . Poza tym wrzenie płynu może wskazywać na brak obiegu wody . Winna może być pompa wody ,lub zatkana chłodnica i uszkodzony termostat . I to by było tyle na początek
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
Trasa ponad 200 kilometrów. Grzeje wszystko jak trzeba. Nie słychać już przelewania w nagrzewnicy. Płyn prawidlowo. I co możliwe że uszczelka jest walnięta ? Cieszyć się czy nie
Pany wymieniłem głowice tzn regeneracja zawory szlif szczelność itp . Nadal ubywa płynu brak przecieków nagrzewnica sucha .Co może jeszcze być ?
w punto centralka jest pod nagrzewnicą . sprawdz czy płyn z nagrzewnicy nie wycieka i kapie na nią . kolega miał to samo . wizyta w serwisie kosztowała 70 pln .
W kabinie
po pierwsze sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego, jeśli tak to prawdopodobnie przeciek nagrzewnicy (parujące tłuste szyby, specyficzny zapach po włączeniu ogrzewania, wilgotne dywaniki ) jeśli nie ubywa płynu a podobne objawy poza tłustymi szybami to prawdopodobnie do kabiny przedostaje się woda/ wilgoć z zewnątrz, polecam zacząć od przeglądu...
Jest wg mnie jakaś sprzeczność w informacjach autora w pierwszym poście, a mianowicie: Dodam tyle że na wolnych obrotach leci letnie powietrze, przy czym jak przygazuje go do 3tys obr i przytrzymam to zaczyna być cieplej, Ta info sugerowałoby, że słaby jest przepływ przez nagrzewnicę i dodanie gazu (zwiększenie obrotów) zwiększa przepływ przez nagrzewnicę...
Nagrzewnica ma mieć stały pełny przepływ płynu. Nie ma tu żadnych zawórów otwierających/zamykających. Te świece to grzałki nurkowe, można bez nich żyć, mają za zadanie rozgrzać płyn chłodzący w zimie.
Jak stwierdziłeś, że to nagrzewnica? Płyn przez nagrzewnicę płynie cały czas, więc w zasadzie nie ma znaczenia to dla temp. silnika. Jak odczytujesz temperaturę? Może "wisco" nie załącza?
Może masz kiepski płyn i przymarzł w przewodzie do nagrzewnicy. Musisz posprawdzać również czy pokrętło przełącza zimno/ciepło
W każdym samochodzie są bezpieczniki i w pierwszej kolejności należy to skontrolować. Nie działa ogrzewanie czyli co? Nie ma płynu w nagrzewnicy czy nie działa dmuchawa?
Stawiam na zbyt mały poziom płynu, nagrzewnica jest najwyrzej położona otwiera mu sie termostat i brakuje płynu, tak jak pisali przedmówcy. Dolej płynu i sprawa załatwiona. Zawsze jak nie grzeje nagrzewnica to oznaka małaej ilości płynu. Ile masz czasu auto i ile razy zaglądałeś do układu ????
Panowie czy macie jakieś rozwiązanie problemu? U mnie jest to samo. Początkowo zaobserwowałem słabsze nagrzewanie prawej strony, bywało, że z niewiadomych przyczyn ilość dostarczanego ciepła zwiększała się, jednak nie było to ciepło wystarczające. Mechanik stwierdził zapchana nagrzewnica, przed wymianą nagrzewnicy układ wypłukany a nagrzewnica wymieniona...
Auto z klimą?Co się zbiera w "nogach"pasażera woda czy płyn chłodzący?Są ubytki płynu z chłodnicy?
Nie ma żadnego zaworu do płynu w nagrzewnicy. Płyn krąży cały czas przez nagrzewnicę. Pisałem o klapce i lince wczesniej. Sprawdziłeś ? Możliwe, że masz zamienione przewody do nagrzewnicy. Odpowietrz nagrzewnicę. Jak zachowuje się środkowe pokrętło (jest pełny ruch w lewo i w prawo). Pozdrawiam.
Ten zaworek 6 na schemacie może być zewnętrznie ładny, i może chodzić sterowanie zewnętrzne, linki itd. ale w środku może być złamany sworzeń od sterowania tą przepustnicą, lub innym elementem. I dlatego nie będzie płyn wpływał do nagrzewnicy. Ja tak miałem w samochodzie. Dlatego jak się da to wymintować i sprawdzić.
Może być zatkany mały obieg płynu, najczęściej w nagrzewnicy. W takim przypadku ciśnienie płynu chłodzącego wytwarzanego przez pompę wody pokonuje opór sprężyny w termostacie i na siłę przepycha płyn na duży obieg.
nie widziałem żeby się to komuś udało ale próbuj może tobie się uda. jak masz wodne możesz zrobić tak jak kiedyś na jakiejś stronie widziałem, czyli robisz normalny obieg wodny z pompą cyrkulacyjną a jako wymiennik akurat koleś użył 4 chłodnic od jakiegoś auta razem z wiatrakami, nagrzewnica grzała płyn a chłodnice rozwiewały ciepłe powietrze
Eeee... tam odpowiem: wymienić, ten zawór - nie jest drogi (on puszcza ciepłą wodę na nagrzewnicę, czyli włącza ogrzewanie kabiny). Nazwa: jak sądzę "zawór nagrzewnicy" Wymiana: yyy... no zdjąć stary i założyć nowy, poczym ew. wyregulować linkę i odpowietrzyć układ chłodzenia.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7...
Źle odpowietrzony układ. Tam są elektrozaworki odcinające dopływ płynu do nagrzewnic, nagrzewnice nie są cały czas w obiegu.
wyciek płynu nagrzewnicy płukanie nagrzewnicy zwarcie nagrzewnicy
instrukcje manual technics schemat podłączenia włącznika światła ogniwo peltiera zwarcie
truma schemat gitarowy przedwzmacniacz lampowy
Świszczący dźwięk w Peugeot 607 po uruchomieniu stacyjki Czerwony trójkąt z wykrzyknikiem w Peugeot 2008 - co oznacza?