Tam jest hydraulika. Bo i o niej właśnie myślałem. Szybko zobacz czy koło rozrządu na wale nie zaczyna klina tracić! Trudno by odpalał i pływał na wolnych obrotach. Zresztą jeśli to jest na pojedynczym wąskim pasku to nie tak prędko jak przy wielorowkowych.
Przy dobrze wyregulowanym parowniku na wolnych obrotach również powinna pływać. Trudne do zgrania aby tak było na wysokich iiwolnych ale możliwe.
Jeżeli masz na wtrysku to przemyj, przepustnice pokrywa się nagarem co powoduje pływanie wolnych obrotów (miałem to samo,po umyciu problem znikł).
Czy silnik pływa na wolnych obrotach?
Witam. Przyczyn może byś wiele. Tam jest pompa sterowana elektrycznie - może problem z zasilaniem. Sprawdzić czerwony przekaźnik pod deską bezpieczników. Jeśli nie chce zapalić na goracym silniku, a na zimnym pali - to typowy obiaw zużycia sekcji pompy wtryskowej. Towarzyszy mu "pływanie" wolnych obrotów na biegu jałowym. Kolejno - zapowietrzanie się...
Tak sobie myślałem (z tą wodą w bloku) że jak woduję motorówkę to przepływomierz jest nagrzany od słońca, a po zwodowaniu nie ma wody w bloku i jak silnik chodzi na wolnych obrotach to bardzo się nagrzewa(bo nie ma chłodzenia). Dopiero po zwiększeniu obrotów turbina napędu motorówki tłoczy wodę a silnik ją zasysa. Po starcie przepływomierz się schładza...
po wymianie wtrsykiwacza problem rozwiązany pozostał jedynie problem wolnych obrótw strasznie pływają
Witam Mam problem z SCANIA 124L 400 KM 96 rocznik. Pływa na wolnych obrotach. gdzie szukac usterki ??
Panowie to auto ma silnik 1.3 na pełnym wtrysku i posiada sterownik elektroniczny - no i pływa na wolnych obrotach???
Pierwsza i druga sonda jest czteroporzewodowa. I jak jest dziurawy katalizator / nie na zewnątrz / to druga podobnie chodzi jak pierwsza - prawie takie same wskazanie. Tutaj dochodzi jeszcze pływanie na wolnych obrotach. W tym przypadku prądów indukcyjnych nie powinno być , za niska częstotliwość.
Problem tak jak w temacie. Obroty pływają na wolnych obrotach oraz w czasie jazdy występuje szarpanie. Po podłaczeniu Vag-a pokazuje błąd 527 czyli czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Wymieniłem go i dalej występuje ten sam błąd i nic się nie zmienia.
Po ustawieniu gazu po około dwóch tygodni pływa na wolnych obrotach po rozgrzaniu.W czasie jazdy i na postoju.
To sprawdź, zanim zniszczysz silnik. Nie pływa lekko na wolnych obrotach?
podaj więcej szczegułów tj. rok, benzyna, diesel, gaz? może to być wina potencjometru przepustnicy, lub nieszczelności układu dolotowego powietrza, sonda lambda też nie jest wykluczona tylko że wtedy by pływał na wolnych obrotach
tak jak pisałem wcześniej pływają wolne obroty i brakuje jej mocy
CO do pływania wolnych obrotów to wima może być w tzw. silniku krokowym. Należy go wymontować i wyczyścić, wymyć ew. wymienić. Co do komputera DIGIFANT to zamieściem na forum przetłumaczną ksiązkę do tego. Poszukaj postów mojego autorstwa i znajdziesz na pewno. Nie jest to przetłumaczone perfekcyjnie ale zawsze coś , pozwala ustawić cały silnik od nowa.
Z tego co pamiętam to wadliwie rozwiązana odma powodowała drżenie silnika na wolnych i pływanie obrotów - o ile to tu występuje, bo jak drży jak stary tedeik, to to nie to. Ale jak pływają Ci obroty to uszczelnij odmę szczególnie te plastirurki popękane, i zmien eżektory.
Może nie łączyć ,poza tym sąda lambda jeśli jest uszkodzona to mimo wszystko ze wzgledu na jej budowę raz może działać poprawnie innyn razem nie.Przejedziesz 1000km. i znowu będzie błąd.Może być również zatkana jeśli możesz to odkręć i przeczyść ją. Jednym z objaw€w uszkodzenia może być równierz pływanie obrotów -na wolnych obrotach. Zobaczymy...
Pływają wolne obroty, jeden z mechaników zasugerował silnik krokowy, drugi z kolei twierdzi, że nic takiego nie ma w tym motorze :(
Witajcie. Mam FAbia z 2001 roku 115ty. w tym 75 na gazie. Pływanie wolnych obrotów to styantart w silnikach AZE. Nie ma tego objawu w czasie pracy na gazie. Podejrzewm że problem jest w układzie sterowania silnika. Mam za to inny ciekawy objaw. Czy zauważyliście jeżdząc np nocą, że np oświetlenie tablicy zegarów gaśnie na ułamek sekundy.. Co do tych...
Problem jest taki; samochod pływał na wolnych obrotach iw czasie jazdy w granicach 1800-2200 obr.Wymienilem wszystkie filtry naprawiłem nastawnik pełna diagnostyka VAG-iem(zapłon,dawka) znikneło falowanie na wolnych obrotach obrotomierz stoi równo jest ok ale dlaczego tak szarpie w czasie jazdy .Poduszki pod skrzynią zmienione może to pompa..... proszę...
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej oraz powietrza dolotowego (jak masz). Dodatkowe objawy uszkodzeń tych elementów to *utrudniony rozruch zimnego silnika *pływanie na wolnych obrotach *duże spalanie *zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka. Na zimnym silniku podłącz pod komputer i porównaj wskazania z temperaturą w przedziale silnika. Powinna...
Witam. Mam problem ze Scania na pompowtryskach, mianowicie nie chodzi na wolnych obrotach. Na początku pływała a teraz gaśnie... Co zrobić?
Jeśli można się wtrącić to moim zdaniem czujnik temperatury cieczy chłodzącej on odpowiada za włączenie i rożłączenie ssania i dlatego masz wysokie obroty ,szarpie dlatego bo dostaje bogatą mieszanke .Sprawdz sobie wężyki,które są podpiente do kolektora pod filtrem czy kturyś nie jest zatkany lub pęknięty a kody sprawdziłeś jak masz GM to znajdz gniazdo...
Od jakiegoś czasu zbyt wiele mi pali gazu. Około 15l/100km w cyklu pozazmiejskim. Zauważyłem że przy reduktorze (BRC) niemam w chwili obecnej żadnej możliwości regulacji obrotów.Kiedyś regulowałem obroto dyszą a teraz mogę sobie kręcić i żadnej reakcji.Lecz obroty są poprawne , silnik nie pływa na wolnych obrotach. Generalnie nic się nie zmieniło oprócz...
Sonda jest dobra umnie zato na rozgrzanym spada moc i silnik pływa na wolnych obrotach . Dodano po 8 Zauważyłem jedno mianowicie po wykręceniu świecy i podłoczenie do kabla oraz pokreceniu silnikiem iskra jest marna
Witam. Mam problem z "pływającymi" wolnymi obrotami w silniku 1.3MPI. Wszystkie mechaniczne części sprawdzonei działają poprawnie. Jechałem nie dawno Polonezem, i przy ciepłym silniku przy włączoym ssaniu też obroty "pływały" do momentu wyłączenia ssania. Czy to i tu może być przyczyną. I gdzie ew. się ono znajduje.Pozdrawiam i dzięki za informacje.
Skoda Fabia silnik 1.4 MPI AEZ (albo AZE) pływa i szarpie na wolnych obrotach wyrzuca błąd 17549 i czuć paliwo w spalinach wymienione świece, wyczyszczona przepustnica (reset+adaptacja), spawdzone wtryskiwacze na menzurkach i dalej nic. Miał ktoś podobny problem? Ja mam tylko pomysł podmiany przepustnicy, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Jak już pisałem katalizatora nie mam od paru lat bo rozpadł się i zapchał mi środkowy tłumik. Gdy ten tłumik był zapchany to zachowywał się podobnie ale wtedy to nawet do 2000 nie dochodził i strasznie się grzał. Teraz się tak nie grzeje to raczej wydech wykluczam. Czujnik położenia przepustnicy wymieniałem jakiś rok temu, po tym przestał pływać na...
Czy ktoś miał podobne objawy z tą piłą Husqvarna 240e, na wolnych obrotach strasznie pływa, w ogóle nie ma powtarzalności, na regulację mieszanki na wolnych obrotach kiepsko reaguje albo w ogóle, nie można ustawić wolnych obrotów na poziomie żeby nie kręciło łańcuchem, po odpuszczeniu gazu łańcuch powoli się jeszcze kręci jakby na przepustnicy była...
brak szczelności (wyciek ON) między nastawnikiem a korpusem pompy,również skutkuje pływaniem na wolnych obrotach. W celu zaoszczędzenia sobie kłopotu trzeba oznaczyć położenie nastawnika względem korpusu.
Witam! Mam problem z ustawieniem korekty temp reduktora i gazu. Jaka jest zasada tej regulacji? Czy jak temperatura jest niska to powinien dostać bogatszą mieszankę gazu czy odwrotnie. Standardowo było ustawione że im mniejsza temperatura tym bardziej uboga mieszanka. Ale przy takim ustawieniu silnik mi pływał na wolnych obrotach. Teraz jak pozmieniałem...
Witam Posiadam łódkę zanętową Vegaboat Mini. W tamtym roku spaliła mi się płyta główna i łódka przestała działać. Udało mi się ze szwagrem naprawić na tyle, by łódka działała, ale mam jeszcze problem z regulacją obrotów silnika. Teraz pływa tylko na wolnych obrotach albo na średnich, gdzie przed awarią był pełny zakres prędkości. Nie działa pokrętło...
Witam. Miałem kiedyś podobny problem pływania silnika na wolnych obrotach i gaśnięcia, przyczyną była wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym.
Sprawdziłem to wszystko na wodzie.Jakieś 20 minut pływałem na naprawdę wolnych obrotach i było OK. Jednak po zwiększeniu mocy do ok 2/3 oczywiście dym i spalił się prawie natychmiast tranzystor. Dodam że radiator był cały czas zimny, nawet po spaleniu tranzystora. Sytuacja prawie tak sama jak wcześniej...Stwierdzam pomału że nie ma to chyba sensu. Ładować...
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
jeśli możesz powiedzieć gdzie szukać przyczyny pływania wolnych obrotów i gaśnięcia silnika 1,8 16V ecotek z 93 roku opel astra F wymieniona sonda , silnik krokowy , wszystko wyczyszczone i sprawdzone a kontrolka ciągle pokazuje kod za małe napięcie na sondzie lambda!! nie ma żadnych nieszczelności w dolocie powietrza !!! za co się złapać pozdrawiam...
W latach 80-tych był to częsty widok w T25, ale widzę że niektórzy wiedzą lepiej. W tamtych czasach ciężko było o jakiekolwiek części zamienne i dlatego powstała taka modyfikacja. Pompa od C-330 ma wyższe ciśnienie pracy, ....o jakieś 25 bar, oraz "inny" regulator obrotów. Silnik pracował bardziej miękko i nie było nigdy zjawiska "pływania" wolnych...
Na wolnych obrotach pływa prosto ale jak dam pełny gaz to skręca i się wywraca. Powodem takich sytuacji jest mała masa łódki i moment obrotowy występujący po zwiększeniu obrotów przy dość sporej masie wirnika silnika.
mam w astrze 1.6 bingo-m + reduktor tomasetto pływały mi wolne obroty, więc pokręciłem troszkę górną śrubą przy reduktorze i to wyregulowałem natomiast gdyby obroty pływały też na benzynie to warto wyczyścić silnik krokowy i gniazdo w którym on jest zamontowany
Dzisiaj chwilę spędziłem przy silniku. A więc tak. Na prawym cylindrze silnik pracuje normalnie, tzn. Nie faluje. (odłączyłem lewa fajkę). Natomiast na lewym cylindrze na wysokich obrotach faluje, pływa. To po pierwsze a po drugie bez ssania nie trzyma wolnych obrotów tylko od razu gasnie. A więc pływa przez nieprawidłowo pracujący jeden cylinder. Wydaje...
RAZMUS masz całkowitą racje... ale nie pisz wszystkiego bo nic nie zarobimy,, znam przypadki gdzie sami wymieniają MEMBRAMY A POTEM ...stary zrób że co bo wogule nie pali,strzela ,zbyt wiele pali,pływa na wolnych obrotach. To po chlere tam łapy pcha ja wiem tylko tyle że stary nie pali zimą na zimnym silniku spoko wymienimy parownik i będzie palił nawet...
Witam serdecznie. Mam problem z reduktorem. Mianowicie. Na reduktorze zrobione 180000 km. Zaczął bardzo "pływać" na wolnych obrotach i "śmierdziało" gazem. Więc wymiana membran. Membrany wymienione, czas na regulację. Niestety nie mogę wyregulować reduktora. Śruba obiegu jałowego skręcona na max, ale sonda lambda pokazuje 0,9V. więc nadal mieszanka...
Nie trzymał wolnych obrotów,po próbie reanimacji silnika krokowego zaczęły pływać obroty, wymieniłem na nowy silniczek i to samo, obroty pływają. Co z tym zrobić?
Przepraszam Cie ale chyba nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem: "Nawet wypiąłem czujnik przepływomierza do testu - auto było mułowate ale tez odczuwałem szarpanie." Poza tym był podpinany inny czujnik przepływomierza powietrza z innej Corsy i to nie pomogło (nic nie zmieniło - nadal na wolnych obrotach szarpał/"pływał")
Jesli chodzi o sondę to do poprawnej pracy potrzebuje temp. min.300st i Możesz zmierzyć omomierzem tylko oporność grzałki natomiast jeśli chodzi o samą sondę, to najkrócej rzecz ujmując sa to dwie elektrody nie mające ze sobą kontaktu , między którymi przepływają spalimy wraz z zawartym w nich tlenem (poprawna nazwa czujnik tlenu) na który są uczulone...
Mam rozumieć ,że przepływomierz masz nowy ze sklepu , a to pytanie o sygnał z niej do 1,6 i 1,8 , to tak sobie , a muzom? Jeżeli nówka , a dalej pływają obroty na wolnych - sonda , lewe powietrze , EGR , dziurawy wydech i na końcu przepływka! Nie masz możliwości podglądnąć danych rzeczywistych?
Witam, mam problem z Mitsubishi Spacestar 2000r, 1.8 GDI 123 KM, przebieg 160 000 km, przepustnica elektryczna a mianowicie: Najczęściej na forach uszkodzenia przepustnicy to pływanie na wolnych obrotach,a ja mam problem zupełnie inny, który występuje tylko w zimie przy zimnym silniku. Po zapaleniu silnika i nagłym dodaniu gazu silnik gaśnie.Po wyłączeniu...
Jak w temacie - silnik 1,6/16V. Przy odpalaniu na zimno musi chwilę pokręcić, po odpaleniu wokół cuchnie niespalonym paliwem, dopóki nie załapie choć trochę temperatury, przy byle dotknięciu pedału gazu gaśnie. Po rozgrzaniu, jedzie tak sobie - nie czuć tych prawie 110KM, dodatkowo pływa sobie wolnymi obrotami - w górę, przy przegazowaniu potrafi zawiesić...
Ja mam Fiata Doblo 2001r z tą nieszczęsną pompą Lucas Epic. Objawy: na zimnym silniku wszystko OK, pali bez problemu, gdy się zagrzeje to zaczynają obroty pływać i gaśnie na wolnych obrotach. Jak się jedzie w trasie to nawet jest OK, ale pierwsze zatrzymanie i gaśnie. Szperałem dużo w necie i natrafiłem na faceta który się zajmuje regeneracją pomp lub...
opisz co się działo Auto zaczęło pływać na wolnych obrotach. Wyjąłem krokówkę wyczyściłem, nie pomogło było gorzej. W końcu zaczął gasnąć na wolnych, tłoczek zablokował otwór. Wywnioskowałem z tego, iż gdy go ręcznie ustawiać (wiedziałem, że padł) wielkość wolnych obrotów była zależna od wysunięcia (silnik już nie gasł) po puszczeniu gazu ) tłoczka...
Witam panowie. Pompa ogólnie sama w sobie nie wygląda na zużytą bazując na podstawie ciśnienia hydrauliucznego które dochodzi do 100barów na wolnych obrotach. Podnośnik tylny nie pływa, jest sztywny. Pływają tylko siłowniki od podnoszenia tura i od przechyłu osprzętu też. Czyściłem dziś filtr oleju hydrauliki który jest z prawej strony nogi lecz nie...
Egr zaślepiony na samym początku walki. Budę miałem rozebraną na części pierwsze i przewody paliwowe są spoko. Ciśnienie paliwa pływa między 210-260 bar na wolnych obrotach. Przy ruszaniu nie ma w ogóle siły, czasem trzeba strzelić sprzęgłem żeby ruszył a odgłos silnika jest taki twardy jakby miał zdechnąć, słychać jakby zamiast wtrysków ktoś młotkiem...
Witam mam problem z instalacją gazową KME DIEGO.Założył mi pewien Pan o którym lepiej nie wspomne samochód na wolnych obrotach pływa obroty w góre i w dół pali za dużo gazu i jest słaby ustawienia w programie są zadziwiające wzbogacenie 20% A B C D tak samo. nachylenie 20% przesunięcie 3.0 czy to moze być wina źle dobranych dysz??Proszę o pomoc jesli...
lambde mierzyłem miernikiem na obrotach jałowych i napięcie pływa od 0,1 do 0,7 V
Dzięki za podpowiedzi, zobaczę z ciekawości czy w ogóle jest jakiś sygnał DFM, ale nawet jeżeli jest to sterownik chyba nie bierze go pod uwagę. Co do regulatora, to od nowości po wymianie alternatora miałem jeszcze taki problem, że np. przy szybkim kręceniu kierownicą od oporu do oporu (w tym samochodzie jest elektryczna pompa wspomagania) napięcie...
Witam, Jak w temacie, mam problem z potencjometrem uchylenia klapy przepływomierza w moim MB 190. Sam potencjometr daje jakieś zakłócenia (tak mówi mechanik który autko mi maprawia) i silnik na wolnych obrotach pływa albo gaśnie. Powodem tego są prawdopodobnie wytarte ścieżki. Może ma ktoś patent na ich zregenerowanie albo taki właśnie potencjometr....
Pływają wolne obroty od 400 do 1700 obrotów : falują jak silnik jest ciepły , zimny jest oki przestają falować na ciepłym jak zgaszę i odpalę przez pierwsze 20 sekund spokój. w aucie była instalacja gazowa 2 generacji przerobiona na 1 generacje i na lpg obroty nie falowały. Dolot w miarę szczelny (tzn nie mam możliwości dokładnego sprawdzenia z powodu...
Cześć. Mamy samochód z 2017 roku Renault Grand Scenic 4. Podczas jazdy pływają obroty, na wolnych nic się nie dzieje.
jak zapalam to jest wszsytko ok, chodzi na wolnych obrotach - może leciutko pływa, ale to jest dosłownie 20obr. tak było zawsze - bardzo nie znacznie. można gazować i nie zgaśńie - dopiero jak jade (chodizaz nigdy nei gazowałem na sucho 5 min tak jak przy jeździe żeby doczekać się aż zgaśnie)
Na rozgrzanym to pływanie jest bardziej widoczne. To właśnie na ciepłym silniku potrafi się nawet zdławić.
Sonda powinna czały czas "pracować", na wolnych obrotach powinno napięcie na niej pływac cały czas w zakresie 0-1V ( dla sondy 5V od 0-5V) Szybkość zmian napięcia jest uzależniona od wielu czynników, między innymi od stanu sondy. Jak dodajesz gazu - napięcie powinno na moment wzrosnąć (czas reakcji sondy nie jest krytyczny) a potem jak utrzymasz obroty...
Poczekaj jeszcze trochę, zapewne katalizator jeszcze pływa w oleju i musi się wypalić.
Stawiam na stabilizator obrotów (krok) skoro po odpięciu zasilania silnik w miarę się uspokoił. Identyczną sytuację miałem u siebie (silnik PF), czyszczenie kroka nic nie dawało, wymieniłem i jak ręką odjął.. Witam a u Ciebie też nie wchodził na obroty jak u kolegi czy tylko na wolnych pływał?
Jak wyczyścisz cały układ paliwowy to sam zobaczysz zmainę. Ja dodatkowao od około roku leję do paliwa olej do dwusuwów ( semi 2T) w ilości 200 ml na pełny zbiornik 70-75 litrów lub podzielność tego . Daje to poprawę smarności polskiego, kiepskiego, odsiarczonego paliwa. Szcególnie regulator WC w pompie tego potrzebuje. Zawiesza ci się lub blokuje w...
no to zgadłem. Valtek wyjątkowo nie nadają się do tego lanosa. Obsługują w miarę stabilnie czasy wtrysku powyżej 3,5 ms a u Ciebie na wolnych obrotacg są 2x krósze. W każdej innej półsekwencji wystarczy wybrac sterowanie półsekwencyjne , czasy gazy stają się wtedy 2x dłuższe i valtek sobie dobrze radzi. Tu jednak z nieznanych mi powodów sterownik benzyny...
Witam wszystkich potrzebuje porady silnik zaburtowy evinrude 55hp ciśnienie po 10.5 na dwuch cylindrach wyczyszczone gaźnik ustawione pływaki nowe świece wedle katalogu na zimnym pali od strzała pływa pięknie na wolnych średnich i wysokich obrotach po 20 minutach gaszę zjem coś podchodzę i dupa jak gorący nie chce odpalić jak zdejmę czapkę i cięgnami...
a u mnie zupełnie na odwrót. clio 1,4 94. na pb śmiga a jak przejde na gaz to są jaja z wolnymi obrotami. spadają do 500-600 i tak pływają. sprawdzałem silnik krokowy i jest ok. jedyny mankament jakiego sie doszukałem to anemiczna sonda, ale czemu na pb chodzi równo na wolnych obrotach a an gazie już nie?
sprawdzałem po kolei i na każdym jest różnica,wtedy to całkiem chodzi na 3 a teraz tylko pływają te obroty. wygląda na to jakby miał coś ze sterowaniem wolnymi obrotami lub już pompa nie daje rady
Przy kalibracji wtryskiwaczy na skok tłoczka może często zdarza się taka sytuacja że wielkości skoku są te same a wydajności sekcji różnią się między sobą. Tak więc ja proponuje testować wtryskiwacze na wydajność a nie na skok... Przyczyną pływania na wolnych obrotach oprócz zabrudzonych bądź nie skalibrowanych wtryskiwaczach może być również nieprawidłowa...
Do wczoraj miałem podobny problem do Twojego, tylko że w samochodzie Fiat Siena 1.4 z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Sytuacja "pływania obrotów" na małych obrotach oraz zawieszanie sie obrotów występowały zarówno podczas jazdy na benzynie, jak i na gazie. Na szcęście trafiłem na dobrogo fachowca w serwisie Fiata (chwała mu i cześć!!!), który zauważył...
Passat 92r monowtrysk 1,8benzyna+LPG silnik ABS problem jest taki że silnik chodzi nieregularnie na wolnych obrotach-leciutko pływają a w momencie gdy na chwile przysiadają słychać takie stukanie z aparatu zapłonowego.nie dzieje się tak zawsze.i jeszcze czasami ma tak że jak daję gazu to szarpie silnik i nie ma mocy.dopiero jak wejdzie na wyższe obroty...
witam mam taki problem posiadam chryslera voyagera 3.3 z 96r miałem wymieniany silnik i od razu rozrząd oczywiście silnik został wymieniony razem ze sterownikiem do niego pasującym no i po kolei silnik zapalił wszystko ok tylko jest pewien problem a mianowicie na wolnych obrotach pływa od 500 obr do 1000obr pużniej jest ok tak do 4 tyś obr i niechce...
Od niedawna stałem się posiadaczem Forda Fiesty. Usterka charakteruzuje się nierównomierną pracą silnika na wolnych obrotach. Przyśpiesza i zwalnia. Takie pływanie obrotów. Domyślam się, że chodzi tu o silniczek krokowy. Silnik to 1.4 na pełnym wtrysku. Czy da się go wyczyścić? Jeżeli tak to jak? Czy są w niej jakieś kody migowe, żeby odczytać błędy?
Nie, na postoju obroty również pływają, tzn praktycznie niemożliwe jest utrzymanie równych np 2000obr przez dłuższą chwilę. Jak już pisałem na wolnych obrotach silnik pracuje w miarę równo, choć zdarza mu się zgasnąć Pozdrawiam
Witam, Historia wygląda następująco: Mam Audi A4 z 1997r. , silnik benzyna/gaz 2.8l V6 30V. Wczoraj jak wracałem do domu auto zaczęło słabnąć aż w końcu stanęło...Słabnąc hałasowało i dymiło z okolic silnika :-(... Rozpacz, hol do chaty. W domu okazało się, że mam dziurę w elastycznym łączniku wydechu...U mechanika okazało się, że jeden z katalizatorów...
Objawy były takie: zaświeciła się kontrolka silnika na desce - silnik stracił wolne obroty i pływał zarówno na gazie jak i na benzynie. Komputer na dole tyrkał jak przy zwarciu. Zgasła - wszystko wraca do normy. Na benzynie żadnych problemów na wysokich obrotach, na wolnych gaśnie. Na gazie - bez możliwości wejścia na wysokie obroty. Na trasie mruga...
Witam. Mam polo z 1990 roku z silnikiem 1,3 na wielopunktowym wtrysku z instalacją gazową. Mój problem polega na tym, że na gazie wolne obroty strasznie pływają tzn. maleją i rosną nieregularnie. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Czy problem może tkwić w instalacji elektrycznej? Zauważyłem, że na wolnych obrotach mrugają światła, sprawdzałem...
Witam Posiadam Skodę z instalacją gazowa jak wyżej. Powymienialem świece na irydowe oraz filtry fazy ciekłej i lotnej a ona dalej nie chce ze mną współpracować, dodam że na benzynie chodzi jak zegarek. Objawy: na wolnych obrotach juz nie pływa za to podczas jazdy w szczególności jest to odczuwalne na 5 biegu w zakresie 2-3 tys obrotów czuć ze nie chce...
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
Witam. Sprawdziłem dzisiaj oraz trochę zmieniłem konfigurację ustawień swego sterownika Bingo-M. Wybrane elementy tych ustawień przedstawiają się następująco: - PWA: 091 - min. otw. att. na b.j.: -10 - max. otw. att. na b.j.: +20 - min. otw. att. przy duż. obc.: -40 - max. otw. att. przy duż. obc.: +40 - zaaw. ust. pr. siln. krok.: wszędzie 0 - min....
Tascam238S,silnik napędu taśmy chodził strasznie głośno,miał za wolne bądź za szybkie obroty,poza tym pływał na obrotach i czasami wariował.Po dokładnym wyczyszczeniu silnika i płyty sterownika oraz przelutowaniu elektrolitów i kilku smd zaczął działać poprawnie. Na płycie sterownika mamy dwie zwory 4.8 i 9.6 odpowiadające za następujące prędkości przesuwu...
Uszkodzony czujnik temperatury cieczy chlodzącej i sonda lambda. Okazało się że czujnik temperatury przy ok 70 stopniach dostawał szwindla tzn rezystancja podczas nagrzewania skacze w pewnym momencie nagle z ok 350 ohm do ok 1,7 kohm, a napięcie mierzone na czujniku(niebieski przewód, przy wypiętym kablu i załączonym zapłonie jest tam 5 V), po odpaleniu...
nie wiem ktora ale mam taki juz lepszy gaz mowili. Dzisiaj dołożyłem do sondy masa dodatkowo zresetowałem komputer i problem znikł ciekawe na jak długo. Mierzyłem po tej operacji sonde i na wolnych obrotach zmienia sie nieznacznie a jak dodaje gazu to pływa jak powinna. Tak powinno z nią być że na wolnych napięcie nieznacznie się zmienia???
Mój problem jest taki. Fela zasilana LPG i PB na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku wolne obroty pływają w kierunku duszenia-spadają. Na benzynie jest to mniej odczuwalne. na zimnym silniku to mniej wyraźnie występuje. Każde wyrzucenie na luz, lub postuj pod światłami obroty wariują. Wcześniej wyczyściłem przepustnicę ale problemów z wysokimi...
Witam ponownie, Pojeździłem trochę i pojawił się kolejny problem z wolnymi obrotami. Zaraz po odpaleniu zimnego silnika, auto gaśnie. Aby silnik nie zgasł, muszę trzymać nogę na gazie. Jak auto się rozgrzeje jest trochę lepiej, ale czasami też potrafi zgasnąć. Zauważyłem, że trzpień silniczka krokowego jest trochę bardziej wysunięty od tego starego,...
Dziękuję, sprawdzę to jeszcze... w zasadzie wszystko niby jest ok, tylko auto pali coraz więcej... teraz będzie z 12l/100km, co nawet na tak krótkich dojazdach wydaje mi się "ciut" za dużo. Nie zaświeca się żadna kontrolka, silnik nie sprawia problemów przy uruchamianiu (jedynie jak jest ciepły trzeba dodać trochę gazu). Wolne obroty po uruchomieni...
Auto jest bez instalacji gazowej. Posprawdzam te węże i dam znac co i jak. Wczwśniej patrycjapati11 wspominał o tym silniczku krokowym, tam gdzie jest ta linka od gazu to po przeciwnej stronie tego wlotu powietrza jest jekoeś użądzonko nie wiem czy to to są trzy kable. jak silnik akurta chodzi dobrze i odepne wtyczke to obroty pływają jak wepne to się...
mam problem z wolnymi obrotami jak na benzynie ,tak i na LPG . Od pewnego czasu auto nie pali od razy tylko za 2-im lub 3-im razem.Po odpaleniu obroty silnika pływają w niedużym zakresie od normalnych. Wymiana świec i przewodów WN nic nie dała,auto ma przebieg 200-tys.km
Założyłem drugi gaźnik. Niestety nie mogę dojść wolnymi obrotami do ładu silnik pływa (raz wolniej raz szybciej), wyraźnie słychać jak strzela w tłumik (na poprzednim gaźniku też to się zdarzało ale rzadziej). Obroty robocze też średnie silnik od razu wchodzi raczej wysoko na obroty, obawiam się że źle połączone cięgna. http://obrazki.elektroda.net/99_12742955...
Mazda jak w tytule, na wolnych obrotach podczas pracy na gazie nie pracuje na jednym cylindrze. Na benzynie ok. poza lekkim pływaniem na wolnych obrotach kiedy się dobrze rozgrzeje. Pali i przerzuca z benzyny na gaz bez zarzutu . W trakcie jazdy na LPG nie odczuwa się żadnej różnicy po przekroczeniu prędkości obr. silnika powyżej 1500 (do tej prędkości...
Jaka może być przyczyna zjawiska ,że przy postoju i pracy silnika na wolnych obrotach gdy naciskam hamulec nożny obroty pływają od 500-1100 .Bywa ze oscylacyjne , bywa że niecyklicznie. Podczas jazdy wyczuwam spadek mocy i dynamiki ale w dolnych obrotach <1500. Gdy depnę > 2500 - ciągnie . Dzieje sie to nieprzewidywanie .Silnik benzyna 1,6 Ti...
Dodano po 1 dodam jeszcze ze serwis nic nie znalazl , brak jakich kolwiek blendów w kompie
Fiatecuscan połączył. Choć dosyć często zrywa połączenie na viakenie. Porty mają poustawianą małą szybkość. Ale może to wina przedpotopowego bardzo starego laptopa... Był błąd połączenia silniczka od ustwaiania wolnych obrotów. Przepatrzyłem wiązkę i posprawdzałem obwody miernikiem. Rozkręciłem i nawet sprawdziłem czy silniczek się kreci. Pokasowałem...
Może ktoś już to miał, bo skończyły mi się pomysły. Jest tak, że, jak jest sucho, auto chodzi jak złoto. Wystarczy że popada, a na dowolnym biegu, do około 2500 obr/min, strach jechać tak szarpie. Jak się już rozpędzi powyżej, jest ok, a jak spadną obroty to znowu szarpie. Podobnie wolne obroty, pływają. Jednak wystarczy że chwilę postoi, i już jest...
Przepustnica wyczyszczona, przepływomierz sprawdzony(tyle ile mogłem), ciśnienie na tłokach zmierzone, świece wymienione, przewody -ok, czyli wszystko musi być w porządku, ale tak nie jest. Po odpaleniu silnika (pali z dotyku) po chwili zaczyna "bić" w tłumik i nierówno pracować jakby coś było z zapłonem obroty trzyma ładnie ale czuję takie wibracje...
Ale jak mi kolega wymienił regulator to bylo to samo no prawie bo troszke mniej intensywnie to pływało ale i tak działo się to samo. Jeszcze masowy przewód od akumulatora wymieniliśmy bez rezultatu.
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
W corsie C 1.7 dti z klimą padł mi alternator, mechanik wynotował go od spodu (odkręcał kołyskę) żeby nie odkręcać sprężarki klimy i przy okazji wymienił od razu pasek rozrządu. i od razu po naprawie pojawił się problem - na wolnych obrotach słychać ich pływanie, - jak doda się gazu to chodzi jak traktor - szarpie jak się jedzie tak przy ok 1500-1600...
Dalej jest do bani EPC się świeci - wymieniony zawór EGR nowy - po wymianie EGR zaszalała sonda 1-sza - wymiona na nową - przepustnica nowa - gumki pod kolektorem ssącym i przepustnicą nowe mniej syczy przy pełnym gazie i inny dźwięk silnika - katalizator 2-gi nowy ściągnięta rura powietrza dolotowego do filtra -dzięki temu da się tym jakoś jechać EPC...
pływanie obrotów gramofonu pływanie obrotów silnika polonez wolnych obrotów
oznaczenie silnika renault thinkpad power schemat monitora flatron
dobre żelazko zawór mieszający grawitacyjny
Hilti TE 2-A22: Diody świecą, silnik nie działa Schemat lodówko-zamrażarki z jednym regulatorem: zasada działania i elementy