ale w Manie radio jest na 12v, tak jak zapalniczka, każde auto ciężarowe ma przetwornice na 12V nawet STAR
Witam.Przypadkiem zrobiłem spięcie w gniazdku 12V (zapalniczka) przestało działać radio i dmuchawa.Gdzie szukać bezpiecznika? Jedno miejsce już sprawdzone.
Zdejmij lewy próg kierowcy i na lewym słupku jest wielka kostka,czarny gruby,to po zapłonie,jak coś bliżej,to zapalniczka ma dodatkowy cienki kabelek,czarny,do podświetlenia,zawyczaj zawiniety nie uzyty-wersje dla niepalacych.tylko jest cienki
Cześć, Czyli mogę puścić plus z zapalniczki, i użyć go do podtrzymania pamięci? Mówicie, że przez bezpiecznik? (tylko, że zapalniczka chyba jest już na bezpieczniku ) Jeżeli jest tam stały to mozesz bez bezpiecznika.
Jeżdżąc Volvo też tak miałem, nie wiem czy tak ma być ale tak miałem. Radio na nasłuchu i zapalniczka pod którą miałem podpiętą lodówkę.
użyj przekaznika ze stykami NC i podłącz sie do gniazda np zapalniczki z zasilaniem z kolei stałego plusa weź z radia Rozumiem, że w twoim aucie przy wyłączonym silniku, radio i zapalniczka nie działają. W moim działają.
Za większość tej awarii co napisałeś odpowiadają spięcia w instalacji auta co powoduje spalenie bezpieczników, a światło wewnętrzne , zapalniczka, klakson, radio,awaryjne są podpięte pod ten sam bezpiecznik' Proponuję jeszcze raz przyjrzeć się każdemu bezpiecznikowi uważnie z osobna i wymienić. Możliwe że też jakiś został pominięty
Nie znam instalacji Golfa IV, ale sprawdź dokładnie bezpieczniki, zobacz czy działa zapalniczka - coś kojarzę że radio i zapalniczka miały wspólnego bezp.
juz dwa dni panowie posiadam audi qatro zepsułem.niedziała radi ,zapalniczka oświetlenie.prosze o pomoc.który to bezpiecznik?sprawdziłem .chyba dobre .może jest coś w innym mniejscu.
Cześć, kupiłem ostatnio VW T5 Multivan 2006 rok i próbuje doprowadzić go trochę do porządku. Jest tam włożone chińskie radio 2-din, ale nie działa "po kluczyku" brak przewodu 12v po przekręceniu stacyjki. Są tylko 2 przewody CAN. Skąd najlepiej ukraść +12v po przekręceniu stacyjki? Myślałem żeby od razu założyć przekaźnik i zasilać nim radio+ zapalniczkę...
Podłącz sobie gdzieś pod 12V po stacyjce (zegarek,radio, zapalniczka itp.) i navi będzie się odpalać po przekręceniu kluczyka. Kabelek to już musisz sam wymyślić gdzie schować. Oczywiście musisz wykorzystać ładowarkę do navi, bo ona ma na wyjściu 5V.
Problem pojawił nagle, na początku podczas jazdy wysiadło radio, potem w czasie jazdy CB a na koniec zapalniczka 12v. Bezpieczniki ok, przekaźnik od 12v zmieniany i też to samo. Napięcie wraca na CB i zapalniczkę 12v po wyłączeniu zapłonu a na radiu pojawia się w 1 pozycji kluczyka. Po dalszym przekręceniu kluczyka w stacyjce w/w elementy nie działają...
Podczas jazdy radio nagle zgasło i nie chce się włączyć, zmierzyłem napięcie na kości iso nie ma 12v. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie całe, zapalniczka , klima i inne podzespoły działają bez zarzutu. Gdzie szukać problemu ? Bmw e92 2010r
czy można to jakoś przefiltorwać na odcinku Zapalniczka (12V) a słuchawka w uchu? Raczej na odcinku zapalniczka - radio. Filtr Π na zasilaniu. Wg. książki "CB Radio" A. Janeczka: Dławik 30µH powinien być przystosowany do prądu około 3A. Można go wykonać własnoręcznie, na przykład przez nawinięcie 20 ÷ 30 zwojów drutu DNE1,6 na odcinku pręta...
Lodówka jest chyba podpięta pod to samo zasilanie, co radio + dwa gniazda USB i ładowarka zapalniczka 12V. Niestety jest zabudowana na stałe jak i radio, nie można zmienić ich lokalizacji. Myślałem, że jakoś da się sprawę załatwić separatorem albo dobrą masą ale chyba nie ma szans. Antena to prowokacja pod tytułem płetwa rekina bez wzmacniacza.... ma...
Co do radia, to pod plus zapalniczki podłącz też żólty przewód od radia, czerowny zostaw na stałe, aby pamięć się nie resetowała. gotowe. Z całym szacunkiem ale żółty to pamięć i musi być na stałe podpięty pod plus 12V z pominięciem przekaźnika zasilającego zapalniczkę
Będzie dodatkowy pstryczek który na stałe rozłączy +12 z alarmu rozbrojonego pomyślałem o tym :) Dałem tylko opis tego co potrzebuję, pominąłem też fakt że w aucie jest TurboTimer :) Poza tym, u mnie akcesoria to jest radio +zapalniczka, z czego zapalniczka jest nie używana a radio i tak noszę ze sobą (w sensie panel) wiec nic nie zmienia te 12V na...
Witam, potrzebuje zamontować rejestrator jazdy na 12V w kabinie, który będzie włączał się tylko w czasie jazdy - przeglądałem ostatnio instalację ale nigdzie nie mogę znaleźć +12V po zapłonie, zapalniczka i radio są na stałym zasilaniu bez kluczyka a to odpada. Prośba o poradę. Caddy 2004 r. 1.9 TDI - Furgon. https://obrazki.elektroda.pl/8603230900_...
Blokady zmiany biegów nie ma oraz czujnika nie sądze więc co to może być i po co ? To czy jest czujnik deszczu łatwo sprawdzić podczas opadów śniegu lub deszczu ;) Ale jak sama nazwa mówi "pokładowy" czyli taki który zasila coś w środku, na pokładzie. Wyjmij ten bezpiecznik i sprawdź jakie funckje w samochodzie przestały działać a co za tym idzie będziesz...
Szumy są chyba tylko [razy korzystaniu z FM. Jeżeli to nie problem to raczej wzmacniacz nie powinien grać gorzej. Mogę się mylić. Każda przetwornica może sprawiać problemy. Testowałem kilka chińskich płytek i radio z nimi nie działało. Do tego część ładowarek samochodowych też robi problemy. Musisz testować. 12V masz na kablach które idą do radia. Podświetlanie...
Dziś sytuacja wygląda następująco: - w górnej półce nie ma przetwornicy jest tylko sterownik centralnego zamka - wychodzą tam dwa fabryczne przewody 24V i 12V - 24V jest 12V nadal brak - przetwornica jest pod główną konsolą od strony bezpieczników i ma dwa kanały A i B (jeden stały jeden po kluczyku) - obydwa sprawne (na stałym jest radio na kluczyku...
Ściągnij półkę i powymieniaj te "grube" przekaźniki....
Radio mam 24V a nawet zapalniczki nie mam 12V nie wiedziałem ze zapalniczka jest 24V i od razu podpiąłem CB no i poszła końcówka z dymem ;/ no i teraz kombinuje jak zrobić aby było dobrze... Ile mogę zapłacić za reduktor napięcia ? Może pokażecie konkretny przykład ? Bez przesady . Wszystko znajdziesz w sieci net. Regulamin pkt 3.1.17 .
Masz na myśli żeby zamiast wtyczki do gniazdka dolutować wtyczke do zapalniczki samochodowej? Jeśli masz na myśli wtyczkę do gniazda 230V to nie o to chodzi. Bez większego kombinowania - dowolny "jamnik" na 8 ogniw 1,5V da się prosto przygotować do zasilania z samochodu. Inna możliwość to tanie radio samochodowe, do tego dwa głośniki, do całości sklecona...
mam pytanie dotyczące anteny w mercedes w126, od samego początku nie działała antena nie wysuwała się (nawet kabli nie było prawdopodobne coś komuś przeszkadzało) połączyłem dziś 12v z tylnej zapalniczki ale też nic :cry: poproszę może ktoś pomóc ja to podłączyć. Wiem tyle że plus powinien iść z radia ale to bez różnicy chyba bo radio opala się u mnie...
kumpel też sobie kupił przyczepę i wyremontował ją i założył sobie: radio żarówki w środku i lodówke i chciał jechać na pole kampingow z gniazdkami 220v i kupił sobie w sklepie zasilacz expedient mu powiedział że ma ten zasilacz 120 WAtt ale nawet jednej żarówki nie zapalił na nim , następnie zasilił to z prostownika i poszła końcówka w radio. Rozwiązaniem...
Nie przysle bo nie ma. Pozostaje mi dobrać piny, dosztukowac do nich kable i wetknac w 4 i 11 pin we wtyczce 16 pinowej. Pytanie tylko jak najlepiej podłączyć sie pod gnd i 12v nie ingerując mocno w kable tzn bez rozcinania izolacji itp? Pajac sprzedawca to bum mu odesłał całość i kupił u innego sprzedawcy ha ha. To teraz zrób porządne zdjęcie wtyczki...
Odłącz klemę, zostaw tylko CB radio. A może zapalniczka jest po stacyjce sprawdź to może być nawet byle jaki zasilacz stabilizowany na 12V tylko klema ma być odłączona i pamiętaj o kodzie do radia. BSI może cyrki robić Dodano po 10 trzeszczy i szumi pomimo regulacji pokrętłami od czułości i szumów Czyli to nie przychodzi z anteny
a gdybym nie używał +5v, ale za to potrzebowałbym jeszcze +12v, czy mogę z tej samej żyły, co mam zasilane radio? czy coś potrzebne na tej lini +12v jeszcze? zasilacz uciągnie radio i transmiter fm, podłączony pod gniazdo zapalniczki z tej samej żyły +12v?
Tak zapalniczka działa mi dopiero po przekręceniu kluczyka. I za nią jest odpowiedzialny ten sam bezpiecznik co radio (czyli ten z papierosem na rysunku). Więc zapalniczka działa po przekręceniu a radio chodzi nawet bez pomimo że jest ten sam bezpiecznik. Nie rozumie dlaczego tak jest ;/ "Miernik w dłoń i szukaj w którym miejscu pojawia się +12V po...
A więc witam, Jeśli nie, to da się wykombinować coś w tym celu? Radio ma napięcie 12V Pozdrawiam Jak się nie da pod ATX to zasilacz 12V z odpowiednią ilością amperów. Ewentualnie adapter: gniazdko zapalniczki=>220V.
Bezpiecznik możesz założyć na kablu zasilającym - wartość 10A, zasilanie zaś możesz pobrać np.z gniazda zapalniczki.
Musisz znaleźć kabelek na którym pojawia się 12V w momencie kiedy masz kluczyk w pozycji 1 i podłączyć do czerwonego kabla od radia ACC. Nie może być na tym samym kablu co zapalniczka bo tam napięcie pojawia się dopiero w pozycji 2 stacyjki.
Układ będzie wpięty pod plus po stacyjkowy lub pod radio.
żółty kabel z radia musisz podłączyć w miejscu w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki Błąd ! Na żółtym (+B) ma być stale +12V. Na czerwony (ACC) +12V musisz doprowadzić z instalacji samochodu z miejsca w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki lub innym. Do pomarańczowego (ILL) możesz podłączyć...
Z radia powinny wychodzić trzy przewody zasilające. Czerwony - plus 12V na stałe, czarny to masa i żółty - plus po stacyjce. Włączenie stacyjki bez zapłonu ( przy prawidłowym podłączeniu) powinno spowodować włączenie się radia. Po wyłączeniu stacyjki, radio powinno się też wyłączyć. Jeżeli chcemy włączyć radio bez kluczyka w stacyjce, to wystarczy wcisnąć...
Raczej nie, bo radio wyciagalem z wiazkami kabli, a potem wszystko sprawdzalem. Najgorsze jest to ze na jednym z lacznikow jeden kabelek stracil w ogole napiecie (zolty- 12V) doslownie z chwili na chwile sie to zatracilo i od tego momentu padly wyzej wymienione podzespoly :( :( Jest to Suzuki Swift
Witam serdecznie.Odłącz zacisk(-) akumulatora.Podłącz w szereg z akumulatorem miernik i zmierz pobór prądu przy wyłącznych odbiornikach.Jak wyjdzie powyżej 0,10A to musisz znaleźć złodzieja.Najłatwiej odłączać dodatkowe przewody przy akumulatorze (o ile oczywiście ktoś tam coś podłączył) lub po kolei wyciagając bezpieczniki od urzadzeń działajacych...
gniazdo jest ok bo ladowarka do tel dziala i zapalniczka tez... Dodano po 42 kumpel mi wlasnie napisal ze podlaczyl do zasilacza w domu 12v i 100mA pokrecil i zadzialo bylo slychac szum pokrecil i zgaslo, i nie zyje nadal :)
Witam. Posiadam Audi A3 8P po lifcie. (2008, modelowy 2009). Posiadam w nim radio oryginalne Chorus 3, zakupiłem Pioneer MHV AV 290 BT, ale mam problem, ponieważ w kostce iso nie ma 12v po kluczyku (oryginalne radio gasło dopiero po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki). Nie uśmiecha mi się kupno adaptera CAN BUS. Gdzie mogę szukać 12v po stacyjce które...
Podłączam się do tematu, u mnie występują te same objawy. W czasie, gdy radio nie chce się włączyć nie działa również gniazdo zapalniczki oraz dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku. Po załączeniu radia wraca zasilanie w gniazdach. Bezpieczniki w kabinie i pod maską sprawdzone.
Jak nie ma takiego przewodu ILL w samochodzie, to podłączysz go sobie z podświetlenia zapalniczki (+12V)
Gdzieś czytałem, że w oryginalnej wtyczce radiowej TICO nie ma przewodu masowego (minus 12V). Zobacz, czy u Ciebie nie ma gdzieś w pobliżu radia luźnego czarnego przewodu. Jeśli jest, to podłącz go do wtyczki wg tej rozpiski http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj... albo bezpieczniej - bezpośredni do obudowy radia. Jeśli...
witaj, miałem podobny problem, podłaczone radio przez zapalniczkę. zmieniłem podłaczenie zasilania 12v pod radio i jest już ok. podobnie dzieje mi sie, jeśli podłaczam ładowarke do telefonu, pojawiają się zakłócenia z silnika. to na przyszłość. pozdrawiam
Tak, wydajność prądowa takiego zasilacza na linii 12V będzie dużo większa od twoich propozycji zasilania odbiornika.
Zasilanie radia po kluczyku to wystarczy dołożyć przekaźnik na 24V, sterowanie jego poprzez stacyjkę, a 30 dać do gniazdka zapalniczki 12V, a 87 na radio. Dołożyć bezpieczniki i cała robota.
Witam! Słyszałem, że gdy do zapalniczki samochodowej podepnę rozdzielacz na dwa wejscia i podepnę nawigację i CB radio to wysiada bezpiecznik. Czy to jest możliwe, jeśli tak to jak temu zapobiec ? pozdrawiam
mam ładowarkę do telefonu, która zakłóca mi radio, kiedy jest podłączona do gniazda 12V. Czy dołożenie takiego kondensatora do gniazda zapalniczki (Link) ma sens? Moim zdaniem: Nie.
Sprawdź czy na pewno dobrze masz podłączone gniazdo zapalniczki, czy czasem na obudowie gniazda nie masz zamiast masy +12V
O jakim ty radiu mówisz? Co nas obchodzi radio w tym momencie? Układ SRS zasilany jest ze styku stacyjki 15R - czyli pozycja radiowa. Na tym obwodzie są połączone RÓWNOLEGLE radio, SRS i zapalniczka. Czyli jak pomierzysz opór na styku 15 sterownika SRS to pomierzysz opór wszystkich trzech urządzeń (bo dalej są połączone równolegle i fakt że chcesz...
Do pin 6 (załączanie podświetlania) w kostce zasilającej radio doprowadź +12V pojawiające się po włączeniu świateł pozycyjnych. Jeśli nie występuje taki przewód w wiązce zasilania radia, to połącz pin 6 z zasilaniem podświetlania zapalniczki lub zespołu wskaźników.
Taka przejściówka ma może wydajność 500mA czyli stanowczo za mało jak na radio samochodowe. Nie uruchomisz go nawet, do tego potrzebujesz zasilacza. Możesz nawet przerobić stary zasilacz ATX i wykorzystać z niego linię 12V.
Chodzi o to że zapalniczka podłączona jest do kabli od radia, a jest to ładowarka do palmtopa
LM2670,3,6,8,9 - właśnie dostałem płytki do tego :)
Masa samochodu podłączona jest do minusa 1 akumulatora. Plus tego 1 akumulatora podłączony jest do minusa drugiego akumulatora, z którego masz minus w gnieździe zapalniczki. W takim podłączeniu masa radia CB jest na +12V względem masy samochodu.
Witajcie, zadam może głupie pytanie, ale lepiej pytać niż potem żałować, że zepsuło się sprzęt Radio CRT Space COM V VHF 136-174MHZ, 17W, ogólnie jest zasilane z gniazda zapalniczki samochodowej, pytanie, czy uciągnie te radio akumulator AGM06 9Ah 12V z UPSA?
Skoro tego jesteś pewien... Powinny być 3 plusy, jeden cały czas, drugi po włączeniu zapłonu a trzeci po włączeniu świateł. Którego nie ma ? Kiedyś w nowszym Fordzie naszukałem plusa stałego się a okazało się że tu był akurat mały bezpiecznik w skrzynce bezpieczników i nominalnie miał 5A, oczywiście inne niż fabryczne radio po podgłośnieniu szarpnęło...
Witam Dziękuję za pomoc. Opis co i jak zrobiłem: Okazuje się, że zasilanie akcesoriów 12V w samochodzie w chwili odpalania jest rozłączane (prawdopodobnie na przekaźniku) dlatego stabilizator tutaj nie pomoże. Pozostaje drugie gniazdo do odpalania zapalniczki pod radiem - jest ono przeznaczone tylko do tego, mechanicznie jest blokowany dostęp takich...
Problem rozwiązany. +12v po stacyjce z zapalniczki rozwiązał problem.
Kolego, gdybyś chciał znaleźć 6V w samochodzie, to rozumiem, że trzeba by było poszukać, ale 12V? Podłącz się do zapalniczki lub radia i będzie OK. Nie zakładaj takich tematów w tym dziale, czytaj ogłoszenia.
Witam, na wstępie powiem że jestem zielony w elektronice, czy takie radio mógł bym podłączyć bezpośrenio pod gniazdo samochodowe 12V? Mam na myśli podłączenie kabla zasilającego bez zasilaniacza bezpośrednio do wtyczki zapalniczki. Tak, 12V to 12V a nie inaczej.
Witam, Od kilku dni nurtuje mnie pytanie, czy da się jakoś (bezkarnie) zrobić podtrzymanie 12V w samochodzie dla ładowarki samochodowej. Myślałem o jakimś większym kondensatorze, który działałby jako akumulatorek. Pytanie tylko, czy powinienem wziąć pod uwagę coś, czego nie przewidziałem? Postaram się wyjaśnić, o co chodzi. Postanowiłem nabyć smartphone,...
prosba do zorientowanych w temacie gdzie szukac tego 12v po kluczyku ? sprawdzalem bezposrednio na kostce do podlaczenia radia na zapalniczce na sterowniku klimy - tam jest tylko stale
No właśnie na zapalniczce jest 12v, a radio nie uruchomi się na jednym plusie, bo trzeba wprowadzić kod do jego odblokowania, a do tego są potrzebne oba plusy.
żarówki mam założone ledy Czy mam rozumieć, że w oryginalnej instalacji miałeś zwykłe żarówki P21W i wymieniłeś je na LED'owe ? Generalnie zasilanie kamery należy podłączać ze źródła +12V o dużej mocy (np. zapalniczki), przez przekaźnik sterowany z +12V z zacisku lampy cofania.
W moim Fordzie zapalniczka zostaje pod napieciem po wylaczeniu zaplonu ale po 5-10 minutach zasilanie jest odlaczone. Tez chcialem juz budowac jakis uklad ale najpierw zostawilem rejestrator dzialajacy i sprawdzilem jak dlugo nagrywa. Nagrania konczyly sie dokladnie po 5 (albo 10) minutach. Sprawdz u siebie. tak na poczatku zrobię. Pierwsze sprawdzę...
Witam, Wiem że pewnie gdzieś taki temat już był ale chciałbym podłączyć bezprzewodową kamerę cofania do radia Pioneer AVH-X390BT. Radio mam podłączone trochę dziwnie mianowicie mechanik pociągnął mi z zapalniczki 12V by radio nie działało po zgaszeniu samochodu. Radio działa fajnie ale schody powstają gdy podłączam moduł od kamery cofania model ak321....
Jakiego przekroju jest ten kabekl doprowadzający prąd do radia i zapalniczki?? Jakie obciążenie dajesz na zapalniczke? ale 15A to jest już całkiem wystarczająco. Czyli ok 130W ciągłe przy 12V. Pozdrawiam Sadek
Faktycznie wtyczka cinch. 1. CVBS IN1 - WEJŚCIE VIDEO 2. CA M IN - WEJŚCIE AV KAMERY (cofania) 3. CVBS IN2 - Wejście VIDEO Ciekawe czym się różnią zapewne rozdzielczością? Dodano po 28 OPIS WYPROWADZEŃ: 1. CVBS IN1 - WEJŚCIE VIDEO (podajemy sygnał z innego urządzenia) 2. CAMERA - WEJŚCIE AV KAMERY (cofania) 3. CVBS IN2 - Wejście VIDEO (podajemy sygnał...
Wygląda jakby napięcie przedostawało się za stacyjkę (w miejscu gdzie po wyłączeniu stacyjki powinno zginąć napięcie (na schematach chyba zaznaczone jako "szyna" 15))przez jakąś rezystancję. Rezystancja jest na tyle duża, że po obciążeniu napięcie na "szynie" spada i samochód gaśnie (gaśnie po włączeniu urządzenia które nie działa po zgaszeniu samochodu)...
Nie prawda. Fiat do golasa domaga się nawet 1 tyś za radio + instalację + głośniki. Zobacz sobie na stronę fiata. Nawet do punto itd chcą :) I pewnie o to człowiekowi chodziło. I potem się okazuje że z 20 tyś za pandę robi się 40 tyś a za to astrę człowiek kupi. http://www.fiat.pl/samochody-osobowe/now... Gniazdo z zasilaniem 12v w standardzie...
Te stabilizatory mają max Uwe 19V, więc do ciężarówki odpadają, chyba że jest w niej fabryczna przetwornica na 12 V do zapalniczki i radia
Oryginalnie we wtyczce chyba nie ma napięcia 12V po stacyjce (musisz to sprawdzić), ponieważ radio CD30 sterowane jest po CANie. Musiałbyś sobie dociągnąć jeden przewód, być może nawet z zapalniczki (musisz sprawdzić) :D
Czy widział ktoś taki transmiter FM który funkcjonowałby poprzez podłączenie zasilanie poprzez USB np bezpośrednio do radia złączem USB a nie tradycyjne podłączenie gniazdo zapalniczka 12V-24V :?: Znajdzie się taka osoba :?:
W kabinie (pod kierownicą) sprawdziłem wszystkie. Bezpiecznik oznaczony jako radio odpowiada tylko za gniazdo zapalniczki i napięcie +12V w kostce ISO, które pojawia się po przekręceniu kluczyka ale nie za napięcie pamięci.
Jak radio nie ma RCA to też nie jest problem bo możesz podpiąć pod hi input we wzmacniaczu. Wtedy po prostu bierzesz sygnał z tylnych głośników. Odpowiednia kostka powinna być w zestawie. Wtedy RCA pomijasz. REM musi być podpięty. Masz kilka opcji. W radiu trzeba znaleźć REM ale wątpię że będzie, szukaj też wyjścia "ANTENA" działa tak samo. Jak nie...
Kup sobie bum-boxa na 12V i podłącz pod gniazdo zapalniczki. pozdrawiam
Witam. Posiadam transmiter FM i chciałbym go podłączyć do komputera, żeby słuchać muzykę w radiu. Transmiter jest na zasilanie 12V z zapalniczki samochodowej, ale podłączałem go przez zasilacz i działał. Transmiter nie ma wejścia jack tylko USB i Slot na kartę SD. Proszę was o pomoc, ponieważ zależy mi na odtwarzaniu muzyki z komputera w radiu.
A wiec mam taki problem pozyczylem radio cb od kolegi podlaczylem w ciezarowce pod zapalniczke 24v radio jest na 12v no i z radia polecial nagle dymek szybko odlaczylem z zapalniczki i podlaczylem w innym aucie na 12 i radio sie wlaczylo lecz przy nacisnieciu mikrofonu zeby mowic mryga dioda oraz slabo slychac innych oni slysza mnie dobrze ale ja ich...
Przecież kolega miler80 napisał Ci, że napięcie powinno pojawić się na zapalniczce...
Witam. Mam pytanie, gdzie najlepiej podłączyć radio CB w samochodzie z tematu postu. Z różnych powodów nie mogę podłączyć się bezpośrednio pod akumulator. Gdzie w kabinie auta znajdę napięcie 12V z wyłączonym zapłonem? Podłączenie pod gniazdko zapalniczki odpada gdyż po wyłączeniu napięcia radio traci ustawienia. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Witam! zainstalowałem nawigację w aucie, ale chciałbym żeby uruchamiała się automatycznie po przekręceniu kluczyka. Problem w tym,że 12V po zapłonie (z kostki radia) wzrasta do 14V i blokuję nawigację, natomiast np. 12V z zapalniczki działa OK. Skąd wsiąść 12V po zapłonie, które nie wzrasta do 14V przy włączonym silniku? Jakaś rada ? Pozdrawiam.
Nawet gdyby to radio oddawało 6W w antenę to i tak pobór prądu jest za duży . Coś z tym radiem jest nie halo .
Nie jest pusty bo zdąży nagrać kilkadziesiąt kb. Po uruchomieniu auta odpada bo załącza się automatycznie z chwilą przekręcenia kluczyka.Tak też myślałem żeby podpiąć zapalniczkę pod 12V podtrzymujące pamięć radia, ale nie jestem pewny czy to coś zmieni, ewentualnie bezpośrednio z aku i wtedy załączać i wyłączać ręcznie. Co o tym myślicie ?
W standardowej kostce nie ma napięcia 12V na stałe? Posiadane radio da się wyłączyć? Niektóre modele trzeba odcinać od prądu stacyjką lub wyciągać front panel.
Zrobione, podpiąłem się pod oświetlenie zapalczniki, i od tego zasilam kamerke (1.5A) a CB radio będę podpinać pod fabryczne gniazdo zapalniczki
Przewód oznaczony jako ILL (illumination) podłączasz do przewodu, gdzie pojawia się 12V po włączeniu oświetlenia, więc możesz wykorzystać sygnał z oświetlenia zapalniczki jeśli w kostce nie masz wyprowadzonego.
Witam ,ja ostatnio montowalem do tico radio i w kostce zasilajacej radio nie bylo masy tylko zasilanie do podświetlenia radia. Objawiało się to tym ze po podłaczeniu w/w przewodu jako masa do radia i po załączeniu świateł pozycyjnych radio przestawało działać. Pojawiało się +12V na tym przewodzie w kostce zasilającej. Pozostałe 2 przewody w kostce to:zasilanie...
Skrzynka bezpiecznikowa w przedziale dla pasażerów 1 - 5.0 A Automatyczne przeciwodblaskowe lusterko wsteczne 2 - 5.0 A Zespół sterowania wykrywania przyczepy 3 - 5.0 A Czujnik w ysokiego ciśnienia układu klimatyzacji 4 - 5.0 A Przełącznik pedału hamulca Przełącznik pedału sprzęgła 5 - 5.0 A Podgrzewane siedzenie(a), przód Pompa paliw a (tylko FSi)...
Jednak wolał bym nie używać radia ręcznego, instalacja elektryczna jest podobna do samochodowej aku 12v 65mah gniazda zapalniczki itp...
Witam, mam pytanie, jak podłączyć mały wzmacniacz 50W z wejściem 12V na taki standardowy okrągły kabel DC. Nie chodzi mi o jakąś spektakularną moc destrukcji itp. Zastanawia mnie, skąd wziąć do tego zasilacza. - mogę podłączyć do śruby, którą mam blisko koła w bagażniku, ale raczej gruby kabel z aku tutaj by się nie sprawdził. Można podłączyć stałym...
U mnie pomogło wmontowanie do rozgałęziacza 12V z zapalniczki filtru dolnoprzepustowego. Mam podłączone trzy urządzenia: radio President Harry, nawigacja MIO oraz ładowarka telefonu Nokia. Pzd
Witam, Wiem, że w tym samochodzie +12v po stacyjce to po prostu zapłon, chciałbym zrobić tak, żeby +12v pojawiało się też po przekręceniu kluczyka tylko raz w prawo, czyli jeszcze przed włączeniem zapłonu. Chce zrobić sobie automatyczne włączanie i wyłączanie radia i zapalniczki, jeśli chodzi o radio to +12v w pozycji zapłonu odpada bo wyłączenie silnika...
Aby radio Pioneer się uruchomiło, do kostki w radiu musi w mieć doprowadzone: 1 masa - przewód czarny (GND) 2 +12V stale - żółty przewód (B.U.) 3 +12V z zapłonu - czerwony przewód (ACC) -> trzeba doprowadzić Ponad to: niebiesko biały z radia (REM) do niebieskiego w separatorze pomarańczowo biały (ILL) do +12V z podświetlania kokpitu np. zapalniczki...
primo28 zwykły DVR nie weźmie więcej niż 2A, inna sprawa z kamerami (dlatego w mobilnych stosuje się dyski 2,5 cala, które mało co ciągną prądu), gorzej sprawa wygląda jak podepniesz kamery. Co do wstrząsów to wystarczy użyć dysku SSD (minus to to, że ma ograniczoną żywotność), co do poboru prądu w rozruchu to zauważ, że większość aut po 2000 roku odcina...
Wystarczyło przecież pociągnąć zasilanie z kostki radia... Włącznik ma rozłączać zasilanie więc : - przychodzący + zasilania do styku C - minus zasilania do - - z zacisku NO do +(podświetlenie przycisku) i zacisku + w zapalniczce
Jak masz kostkę od radia w samochodzie to musi być +12v stałe i po zapłonie Nie musi, nowe radia dostają info o włączonym zapłonie po Canie. Sprawdź zapalniczkę, tam jest często plus po zapłonie i z reguły jest w miarę blisko radia.
Witajcie! Jak w temacie. Potrzebuje przewód dający +12V po uruchomieniu silnika i wyłącznie po jego uruchomieniu wiec w tym wypadku zapalniczka czy kostka radia odpada. Pomyślałem aby wpiąć się w kontrolkę ładowania. Nie wiem czy to dobry pomysł ?? Przemek
Witam ! Jeżdżę starym poczciwym volvo FL250 i chciałbym podłączyć tam CB , instalacja oczywiście 24V ,w gnieździe zapalniczki również 24 V. Ale jest gotowa instalacja pod radio i tam jest 12V i teraz moje pytanie czy można tak podłączyć . Radio - normalnie Pod instalacje radia wepnę trójnik i podłącze tam CB i np ładowarkę do telefonu pod gniazdo zapalniczki...
Strasznie lipnie to wygląda, naprawiałem kiedyś przetwornicę z mercedesa 814, była zbudowana na 6 albo 8 2N3055, zasilała radio, zapalniczkę i cb
radio zapalniczka bezpiecznik radio zapalniczka radio zapalniczka lusterka
siemens micromaster czcionka chrome pomiar rezystancji wtrysku
Pompa szlamowa, air-lift, Tsurumi KRS2 – jak usunąć błoto z betonowego dna studni bez wchodzenia Wentylator sufitowy Hunter, Westinghouse – buczenie podczas pracy, cichy na wybiegu, diagnoza i naprawa