Witam, miałem ten sam problem z mazdą 323f a elektryka jest podobna do hondy civic, u mnie za podtrzymanie pamięci odpowiedzialny jest przewód niebieski z czerwonym paskiem i zasila on również zegarek, po wstępnych pomiarach miernikiem okazało się ze jest gdzieś przerwa w obwodzie więc rozebralem wszystkie plastiki pod kierownicą, rozizolowałem całą...
Witam! 1/ Opel tak ma 2/ Wystarczy w radio zamienić miejscami kabel czerwony z żółtym- opcja z kluczykiem, lub od strony radia połączyć kabel czerwony z żółtym i podłączyć do pinu gdzie jest zasilanie 12V non-stop w aucie. Pozdrawiam.
Widać od razu , że kostce masz to podłączone po "chińsku". To że radio pochodzi od nich nie znaczy że podłącza się go "na oko". Wyjście sterujące anteną "żółte" podpiąłeś do zasilania , a zasilania razem na naklejce pisze przecież wyraźnie że różowy to stały plus [czyli ma być cały czas] , a czerwony po stacyjce. Power antena "żółty" służy np. do zasilania...
Od początku: 1.Wyłączyć radio 2.Przekręcić kluczyk w stacyjce 3.Wcisnąć i trzymać AS 4.Włączyć radio trzymając cały czas AS
Włączając radio trzymaj 4 i 6 aby przełączyć 8 na 10 lub z 10 na 8. Spotkałem się też z car 300, że trzeba było trzymać 3 i 5 aby zmienić to ustawienie.
W necie pisajo, wyłącz radio, trzymaj przycisk SRC uruchomi się ukryte menu poszukaj tam opcji PREOUT i zmien ustawienia, SW oznacza subwoofer, wiec reszty chyba się domyślisz, a ja nie nie wiem co tam siedzi.
nie sdr tylko cdr AS trzymasz i wlaczasz radio trzymasz az piknie w glosnikach i wprowaszasz kod potwierdzasz tez AS az znow piknie w glosnikach
po czym stwierdzę że switch POWER jest uszkodzony ? - miernik prawdę powie.
wiem że trzeba podmienić kable tylko nie wiem jak to zrobić Nie ma w instrukcji opisu? Czas pewien temu Małżonce montowałem takowe radio i opis był. ale gdzie? przy zlączu kostki iso z kastką z samochodu ? A nie masz odpowiednich złączy na wiązce dołączonej do radia (tej która ma z jednej strony złacze dedykowane SONY a z drugiej ISO)?
Moze w panelu obslugowym potrzeba co nieco przeczyscic /wymienic mikrostyki .
np allegro 4985529705 albo 7041925474
W radiu musisz zmienić typ wyświetlacza. Zapłon włączony, radio wyłączone, trzymasz klawisze 4 i 6, włączasz radio. Chyba tak to było, jak nie zadziała to poszukaj do niego jakiegoś manuala.
Włącz zapłon, zgaś radio , trzymając 3 i 5 (ew. 4 i 6) włącz radio. Naciśnięte przyciski trzymaj do momentu pojawienia się napisu "DIGITAL 8 (10)". Zmień "8" na "10" lub odwrotnie.
Trzymaj radio włączone z napisem aż zniknie i wtedy wprowadź kod.
Trzeba przestawić wyświetlacz. Wciśnij 4 i 6 włącz radio i trzymaj aż na wyświetlaczu pojawi się komunikat DIGIT10 lub DIGIT8. Powinno chodzić. W niektórych modelach wciska się 3 i 5. Powodzenia
Gdy Zmieniam na RU (włączając radio trzymam PTT i wybieram RU) na wyświetlaczu mam teraz zamiast samego nr kanału (jak jest w trybie PL) - numer kanału, a po nim literę od B do F.. np 19C, 18F itp. Bo na RU jesteś w "ruskim" standardzie w 5-tkach tu zobacz : http://cbradio.nl/intek/intek_512.htm Daj na PO to polskie "pasmo exportowe". Wtedy ustaw 19D...
-włącz zapłon -wyłącz radio -wciśnij AS i nie puszczając włącz radio i trzymaj AS aż piknie w głośnikach (ok. 3sek) -wpisz kod -zatwierdź kod trzymając AS aż piknie w głośnikach (ok. 3sek)
Witam Spróbuj tak: - na wyłączonym radiu wciśnij klawisz AS trzymaj go i włącz radio ciągle trzymając wciśnięty klawisz - powinien po chwili pojawić się napis code lub safe wtedy puszczasz klawisz wpisujesz kod i ponownie wciskasz klawisz AS i trzymasz aż zniknie kod i radio zacznie normalnie funkcjonować. powodzenia
Co znaczy za każdym razem po wyłączeniu gałką :?: :arrow: jeśli tak to brakuje plusa na podtrzymaniu pamięci lub ginie gdzieś w elektronice w środku A wyłącza się tak , 1. wprowadzasz kod 2. wyłączasz radio 3. Trzymasz razem klawisze 1 i 4 i włączasz radio 4. wprowadzasz jeszcze raz kod albo można zmodyfikować zawartość EEPROMa :D oczywiście
Oj. Widzę że masz instrukcję a trzeba tłumaczyć jak krowie na rowie... SAFE 7 to czekanie około 20min. Włączasz kluczyk w pozycję ACC lub zapłon (ważne!), wciskasz AS i trzymając go włączasz radio, trzymasz tak długo aż pokaże się SAFE 7. Tak zostawiasz na około 20 min. Po upływie tego czasu pokazuje się 7 - - - - i wprowadzasz kod 4930 zatwierdzając...
Wiekszosc radyjek opla .Wlacz zaplon przy wylaczonym radiu wcisnij klawisz AS i trzymajac go wlacz radio i trzymaj tak dlugo az piknie i pojawi sie liczba i kreski wprowadz kod zatwierdz AS dlugo trzymajac.
Na zamieszczonym poniżej zdjęciu rozpiska jak masz prawidłowo podłączyć te radio. Wyj. +12V Antena (kabelek niebieski , napięcie pojawia się na tym bolcu w momencie włączenia radia napięcie te służy do uruchomienia automatycznej wysuwanej anteny w samochodzie) +12 (kabelek czerwony ) -12V MASA Podświetlanie ( na ten bolec nie musisz podawać napięcia...
przy wyłaczony radiu wciśnij AS i trzymając go włącz raio a AS trzymaj aż radio piknie i będziesz mógł wprowadzić kod
Dobra. Zamiana kabli pomogła. Radio trzyma pamięć. Dzięki za pomoc
Fajnie, dzięki za wskazówkę jak tylko mi dzieciaki przysną to będę miał chwilkę i zerknę na kostkę. Mimo wszystko u mnie: - radio trzyma ustawienia stacji, equalizera etc. - radio trzyma ustawienia zegara, który jest wyświetlany na ekranie radia licznik trzyma ustawienia zegara jeśli wypnę dekoder can z radia, aczkolwiek może coś w tym być co piszesz,...
Witam, mam problem, a mianowicie moja Cobra 19 DX IV nie trzyma pamięci Nie trzymała i nie trzyma, radio przeznaczone dla maszynistów.
jak zawsze zamień plusy w iso lub w miejsce acc ,czyli po stacyjce daj stałe 12v
Więc tak, udało mi się podpiąć zasilanie z zapalniczki do kostki i po włączeniu zapłonu radio się włącza ale po wyłączeniu nie zapisuje ustawień. Jak więc zrobić aby radio trzymało ustawienia i żeby można je włączyć bez zapłonu?
O ile radio trzyma pamięć o czym wspomniał Kol. JayRo , to masz super egzemplarz.
Ten typ tak ma teoretycznie powinien trzymać.
:?: A może wystarczy nacisnąć i przytrzymać klawisz zmiany zakresu fal oznaczony najczęściej BAND albo wężykiem. Włączyć radio i jak wyświetla kreski trzymać go kilkanaście sekund :?: nie wiem jaki model Clariona :D
Witam. Posiadam Saba Ultra Hi-fi 9940. Po ustawieniu stacji na FM, wskaźnik sygnału pokazuje wysoki poziom, świeci się dioda "stereo", radio ładnie gra. Po chwili poziom sygnału zaczyna powoli spadać, gaśnie dioda "stereo"a ustawiona stacja zaczyna szumieć. Innymi słowy radio gubi stację. Czym to może być spowodowane? Poprawiłem już luty na płycie FM.
Włącz zapłon, >wyłącz radio, >trzymając AS włącz radio- AS trzymaj do pojawienia się 10----, > ustaw kod, > zatwierdź przytrzymując AS do usłyszenia sygnału w głośnikach.
acha a jest czyli już jest bez ramki. To musisz powoli i delikatni wpychać śrubokręt między radio a kieszeń pół montażową (srebrne) objedź tak do o koła żeby odgiąć wszystkie blaszki które mogą trzymać radio !! Ja tak robiłem jak musiałem moje wyciągać !! i tak sie udało więc może tobie też tak sie uda. Ewentualnie spróbuj delikatnie radio wepchać do...
A radio trzyma się podczas odpalania czy też wyłącza?
Czy to jest to radio z obsługą klimy na dużym panelu przednim i panel wariował, tzn, sam się załączał, przełączał ? Jeśli tak to niepotrzebnie zmieniałeś panel, usterka jest jeszcze w radiu. SławeK
Wiam wszystkich mam taki problem radyjko samochodowe nietrzyma mi pamięci stacji musze zawsze po nocy odnowa programować .Rozebrałem i okazało sie że jest tam bateryjka 3V czy może ona jest słaba i dlatego radio sie kasuje .Mierzyłem napięcie jest 2.2V to chyba mało . Doradzcie mi czy to przez baterje . Za pomoc dziękuje i wszystkich pozdrawiam.
W Astrze H możesz temp. silnika sprawdzić w trybie serwisowym wyświetlacza. Na uruchomionym silniku i włączonym radio trzymaj przycisk Settings przez kilka sekund do usłyszenia charakterystycznego piknięcia. Potyem przyciskiem BT możesz przechodzić po stronach z parametrami na wyświetlaczu i tam masz temp. cieczy. Ja też mam problem z tą kontrolką,...
Hej, mam problem z radiem Pioneer DEH-P4100SD. Nie trzyma pamięci (robiłem zamianę żółtego kabla z czerwonym), lecz dalej nic. Co może być przyczyną?
Gdzoe to radio trzyma nastawy? Może jakieś foto płyty cyfrowej ktoś wrzuci?
To trzymaj dłużej klawisz UM
Wyłącz radio przyciskiem. Na wyłączonym długo trzymaj Power, SRC czy czym tam się je włącza... Powinien wejść do menu inicjalizacji. Jak tak nie działa to spróbuj gałką. Szukaj opcji SP MODE.
wciskasz AS i trzymasz wlaczasz radio trzymajac nadal AS az uslyszysz w glosnikach beep...wpisujesz kod klawiszami 1234 i potwierdzasz AS az uslyszysz beep
Jak się wyłącza kluczkiem a nie chcesz tego to nic nie rźnij tylko włącz kluczyk, wyłącz radio, trzymają 1 i 3 włącz radio - zabeczy i wyłączy się logika zapłonu.
A wiesz o tym że w mobilowych 1200'tkach trzeba trzymać wciśnięty przycisk włącznika przez cały czas flaszowania ? Domyślam się że przed flaszowaniem do radia został wpisany odpowiedni S-record ? Tak wiem że trzyma się przycisk, hmm
Trzymać BAND a potem ON.
Witam! Luty jak najbardziej w porządku. Nie wiem, dziwna sprawa radio trzyma częstotliwość tylko przerywa. Pozdrawiam.
Zamień czerwony z żółtym i sprawdź czy radio trzyma ustawienia po wyjęciu kluczyka i ponownym włączeniu.
Po wyjęciu kluczyka prawidłowo podłączone radio powinno się wyłączyć, stacyjka trzyma Ci ACC i tu masz problem
na poczatek to zresetuj to radio = wyłączasz go , trzymasz przycisk funkcyjny i właczasz. Byc może jest właczona jakas dodatkowa funkcja? Uwagi o czułości RL-102 kol. SP5WCX są bardzo słuszne. Mój egzemplarz miał w paśmie 145-146MHz ponizej 0,1mikrovolta, ale na 173,95 to 5 miliwolty. zacznij od nasłuchów w pasmie amatorskim, powodzenia Marek
Zalezy która to wersja Forda2014, starsza z gałką o której piszą koledzy czy nowsza z głośnością na klawiszach. W pierwszej łatwo wymienić żarówkę i faktycznie lubi się przepalać. Pasuje bagetowa 12V 1,2W od deski rozdzielczej w maluchu. Ale do nowszego Forda2014 już podchodzi się inaczej. Tam żarówki są w plastikowcych "oprawkach", trochę trudniej...
Na 99% ustawiony programowo Time Out Timer na 3 sekundy. Tak się to zachowuje przynajmniej. Na 1% uszkodzone radio, ale wątpliwe. Bateria jak trzyma?
Spróbuj włączyć radio i trzymaj klawisz od CD. Albo wyłącz radio wciśnij i trzymaj klawisz CD i włącz radio. Może zaskoczy.
Witam Nie znalazłem rozwiązania tego przypadku na elektrodzie. Mam problem z Toyotą Yaris 2005, po jakimś czasie wyłącza się głos. Przed wyłączeniem głosu był charakterystyczny niski ton, ale to po czasie zanikło. Profilaktycznie przelutowałem laminat radia, ale to nic nie pomogło. Okazało się że jak radio trzymałem w ręku, inaczej w powietrzu, i puknąłem...
Można. Przytrzymaj jednocześnie klawisze 3 i 5 i włącz radio. Trzymaj przez około 5 sekund aż radio zmieni organizacje z DIGIT10 na DIGIT8 albo odwrotnie.
Może by i zadziałał reset do fabrycznych, ale jak go przeprowadzić? Jest niby guzik RST na froncie (do użycia np. spinaczem), ale on tylko restartuje radio. Trzymany dłużej nie powoduje niczego szczególnego. Próbowałem również włączać zapłon trzymając wciśnięty ten RST - bez zmian. Reset taki jest zapewne dostępny w menu androida, ale tak jak napisałem...
Przy włączaniu radio trzymaj klawisz "i" lub SOURCE (zdaje się jeden z tych) i powinna pojawić się możliwość włączenia opcji Fader.
Raczej to nie jest możliwe ponieważ stare radio trzymało pamięć a nowe zostało podłączone przez kostki ISO.
Przycisnij AS i włącz radio i trzymaj wtedy wprowadzisz kod
Pod tym względem SC202 to moim zdaniem konstrukcyjne przekleństwo.Nawet najbardziej prawidłowo operując orginalnymi kluczami,często radio "trzymają" zatrzaski bo ich pełne zagłębienie się uniemożliwia metlowa listwa przedniej ściany radia.Gdy radio nie ma w kieszeni luzu poprzecznego, trzeba je wymontować wraz z kieszenią
mam podłączone radio lg lac-m5600r i po wyłączeniu radia które zapisałem na nim kasują sie... co zrobić zeby radio trzymało pamięć????
Jak nie możesz dojść co i jak podłącz przekaźniki z radio linii po prostu równolegle z stykami przycisków żółtego pilota. W radio linii dla bezpieczeństwa ustaw te kanały na działanie chwilowe, tylko podczas trzymania przycisku w pilocie radio linii. I pomyśl o lepszym zabezpieczeniu wciągarki w tej aplikacji niż te fabryczne.
wyłącz radio , trzymaj 3 i 5 i włącz , poczekaj az sie digit zmieni i puść
Oddałem radio do serwisu RTV, czeka na swoją kolej ;)
Przy włączonym zapłonie, naciśnij "AS" i włącz radio. Trzymaj przycisk aż nie pojawi się "10----" lub coś innego ( w zależności od ilości źle wpisanych kodów).
A radio trzyma częstotliwość podczas nadawania? Może ucieka na zbocze filtra i stąd zniekształcenia szczególnie że dzieje się to po nagrzaniu ...
czyli jak dobrze qmam - mam włączyć zapłon, nacisnąć AS, włączyć radio, trzymać 10s klawisz AS i puścić go i czekać te ~11-12h na pojawienie się pola na wpisanie kodu ????
Znajdujesz kabelek w samochodzie majacy ciagle napiecie nawet po wyjeciu kluczyka ze stacyjki. Podlaczasz dwa kabelki z radia: Zolty i czerwony do tego PLUSA znalezionego wczesniej. Zobacz w instrukcji obslugi od radia czy napewno Czerwony i Zolty to Kable Pradowe "+"
Za samo posiadanie nic Ci nie zrobią i jesteś na prawie. Jednak trzymałbym się z dala od peronów i obiektów PKP. SOK jest uczulony na tego typu sprzęty. Więc lepiej ich nie prowokować i trzymać TRX-a w plecaku. Niestety miałem okazję się o tym przekonać...
Masz wył. radio . trzymasz razem 1 + 4 włączasz radioo i trzymas 1 i 4 aż nie pokażę Ci się digit 10 albo digit 8 do wyboru
A zwarłeś te przewody TYLKO po stronie radia, czy od strony zasilania też? I w ogóle wiesz, po co je zwierałeś? Bo to, co piszesz, że trzeba je spiąć, by radio trzymało ustawienia NIE JEST prawdą.
Ktoś zmostkował Stały plus z plusem po zapłonie w kości radia.po to aby radio trzymało pamięć. Tyle że zrobił to w niewłaściwy sposób.
Wbij poprawny kod, stacyjka w pozycji zapłon, wyłącz radio przytrzymaj 4i6 lub 3i5 jednocześnie i włącz radio trzymaj tak długo aż radio zacznie wyświetlać na wyświetlaczu, poczytaj DIGIT 8 DIGIT 10
Zrób reset, włącz radio trzymając klawisz funkcyjny.
Rozpracowałem :) Na początek WYŁĄCZAMY radio Przytrzymać MENU i " * " (gwiazdkę) i następnie włączyć radio. Trzymać aż pojawi się Menu z wyborem EUROPA, USA, TAJLANDIA
A zresetowałeś radio trzymając klawisz MR wcisnięty przy włączaniu?
Przytrzymać "AS", właczyć radio, trzymać "AS", aż w głosnikach będzie "beeep", wprowadzić kod przyciskami 1 - 4, zatwierdzić kod trzymając "AS" aż w głosnikach będzie "beep".
Dzięki (at)lpm11. Takiej rady było mi trzeba. ;-) A gdyby tak podpowiedź była precyzyjniejsza? Która z funkcji radioodtwarzaczy Sony może to powodować? Wyłączyłem wszystkie wymienione (a przynajmniej tak mi się zdaje), a radio nadal nie trzyma mi tej stacji, mimo odtwarzania muzyki.
Radio trzyma parametry, jest to druga generacja 2950 bez baterii podtrzymującej. Płyta to EPT295013Z Podłączyłem mikrofon dynamiczny. Radio sprzęga lub słychać mnie wyraźniej bądź nie w zależności od FM, AM, USB, LSB w głośniku
trzymając klawisz AS włącz radio gałką, trzymaj aż na display'u pojawi się SAFE. Wprowadź kod (klawisze 1-4), potwierdź klawiszem AS, prztrzymując go chwilę.
trzeba przestawić wyświetlacz w inny tryb wyświetlania Na wyłączonym radiu a załączonym zapłonie przytrzymaj na raz klawisze 4 i 6 i trzymając wciśnięte 4 i 6 włącz radio. Trzymaj tak te wszystkie przyciski wciśnięte przez około 5s
Zgoda. Raczej nie. Ale, skoro nowe radio nie "trzyma" pamięci, to: A. pamięć jest niesprawna (co jest mniej prawdopodobne - nowe radio) albo B. pamięć nie jest podtrzymywana - czyli nie dopływa do niej prąd z odpowiedzialnego za jej podtrzymanie akumulatorka. Ja, w takim wypadku poszedłbym tą drogą i sprawdził czy: 1. odpowiedzialny za podtrzymanie...
Niestety dalej nie mogę wpisać kodu. Włączam radio, jednocześnie trzymam AS, czekam, i nie słychać żadnego "piknięcia" w głośnikach. Czyli co? Pozostaje chyba zanieść je do serwisu. Chyba, że ktoś wie dlaczego tak się dzieje.
Z braku czasu i chęci zaniosłem sprzęt do serwisu. Zwarcie robił malutki kondensator smd od spodu układu na ścieżce +12V Batery. Po wymianie kondensatora radio trzyma pamięć.
Mam ten sam problem, tylko nie udało mi się rozkręcić obudowy - trzy śruby na dole wyszły ale u góry coś trzyma, a w tych 2 górnych otworach nie widać śrub, co tam jeszcze trzyma?
Witam. Posiadam radioodtwarzacz SONY MEX-BT2700 zainstalowany w Peugeot Partner podłączony w oryginalne kostki. Radio nie trzyma pamięci stacji. Czy istnieje jakaś inna możliwość podpięcia? Proszę o pomoc.
Wyłącz radio, trzymając guzik "MENU" włącz radio i tak trzymaj do pojawienia się nazw kanałów. Potem możesz zwolnić guzik "MENU"
aha jeszcze trzeba dac druga diode aby napiecie z bateri w chwili odlaczenia nie wracalo sie na pozostale elementy A możesz dokładniej ? Ja u siebie zmierzyłem pobór prądu na wejściu radia Panasonic w stanie czuwania (przewód żólty) i przy 12 V było 4 mA. Czyli bateryjka 9V, lub akumulatorek 8,4 V/160 mAh wystarczy na parę dni...Chyba że dorobic też...
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
wystarczy poczekać wystarczajaco długo z włączonym radiem i SAFE zmieni się w CODE i wtedy po prostu wpisać prawidłowy kod radia. Czas oczekiwania zależy od tego ile razy został źle wpisany kod. Pierwsze trzy są bezkarne, potem 30 min, 1h itd. Jak jest samo SAFE bez cyfry , to jest już całkiem zablokowane . Jako to car400 to 93c46 , jak car300 to motorola...
Pytanie stare lecz odpowiem. Po zmianie przewodów tak jak wyżej była mowa radio trzyma pamięć i gra nawet bez kluczyka. Problem ze zmianą kolorów w trakcie grania nadal pozostał nierozwiązany. Dołączam instrukcje na przyszłość:
A jest (+) po stacyjce? 1 włącz zapłon 2 wyłącz radio 3 naćiśnij AS i trzymaj włącz radio, na wyświetlaczu zobaczysz CODE a po 6 s. "10----" 4 wrowadź kod klawiszami 1 2 3 4 5 naciśnij AS aż piknie"
nie mogę zastąpić 2sc1969 bo radio musi trzymać parametry takie jest wymaganie klienta
Ustawiony kolor radio powinno trzymać, gdy radio wyłączamy gałką głośności na OFF. Odłączanie przewodów zasilających od napięcia zasilania powoduje powrót do koloru domyślnego
Wyłączone radio, trzymając AM/FM i SC włączasz, ustawiasz Px i masz 400CH w zerach
Skoro pisze, że trzyma pamięć radio, to po co ma zamieniać kabelki? :shocked!: Bo teraz zasilanie idzie ze SŁABEGO styku STERUJĄCEGO a sterowanie (mało "biorące") z głównego, przystosowanego do obciążeń obwodu!!! W Golfie 3 , z uwagi na trwałość styku, pojeździłby tak ze trzy dni - w Octavii, jak widać, trochę więcej...
Odłącz całkowicie radio od zasilania i w trakcie ponownego podłączenia trzymaj ten przycisk reset wciśnięty.
Przekrec stacyjke w druga pozycje (zaswieca sie kontrolki) wcisnij klawisz AS i trzymaj wcisniety a jednoczesnie wlacz radio po okolo 5 sekundach powinno poprosic o kod wpisz kod i zatwierdz klawiszem AS przytrzymujac go wcisietego 5s
Trzymaj wciśnięty reset przed podłączeniem zasilania i kilka sekund po tym dopiero go puść.
Witam Radio niech bedzie wyłaczone, przyciśnij "AS" i trzymając włacz radio trzymaj "AS" tak długo dopuki w głośnikach nie pojawi się "bip" a na wyświetlaczu "10 ----" chyba że któś próbował juz wpisywac kod i zrobił to błednie to zamiast 10 pojawi sie odpowiednio mniej lub radio wogule bedzie zablokowane. Ważna jest też pozycja kluczyka w stacyjce...
pamięć radio trzymać trzymać kanał trzymać pamięć
citroen xsara paliwo stycznik temperatury regulator obrotów silnika łodzi
Jak ustawić pedał sprzęgła w Zetorze 5340? Ustawienie pedału sprzęgła w Zetorze 5340