Proszę bardzo :[syntax=pascal]program losowanie; const dolny_zakres = 20; gorny_zakres = 59+1; {sprawdz skad te +1, bo nauczyciel na pewno zapyta} ile_liczb = 20; var x,liczba : integer; begin randomize; for x:=1 to ile_liczb do begin liczba:=random(gorny_zakres-dolny_zakres... write(liczba,','); end; writeln; end. [/syntax]
randomize, random
Proponuję sprawdzić taki kod : [syntax=pascal]program generator; uses crt; function LosowaZZAkresu:char; var result : char; begin repeat result:=Chr(random(255)); until result in ['0'..'9','A'..'Z']; LosowaZZAkresu:=result; end; var s : string; i : integer; begin randomize; s:='XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX'; for i:=1 to Length(s) do begin if s[i]='X'...
Wszystko ladnie, ale o ile sie nie myle to assign(plik,'costam.txt'); ----- nie utworzy na dysku pliku po zakonczeniu programu nalezy podac dysk gdzie ma byc plik np: var plik:text; i,l,integer; begin assign(plik,'c:\ja.txt'); rewrite(plik); for i:=1 to 100 do begin randomize; l:=random(1000); writeln(plik,l); end; close(plik); end. Zapisuje do pliku...
Funkcja Random również zwróci za każdym razem ten sam wynik (w Windowsie). Dopiero Randomize (pascal) powoduje zainicjowanie generatora liczbą związaną z czasem systemowym. Jako, że wzory na liczby są nieskończone w obie strony, konieczne jest określenie warunków startowych, a więc pierwszej liczby. Dalej idzie już swoim życiem. Opisałem to (a dokładniej...
Wprowadziłem trochę ładu w ten chaos (czytaj : Twój kod :) ). Spróbuj w ten sposób : [syntax=pascal]uses crt; const N=4; var d: array[1..N] of integer; i,j,x : longint; begin textbackground(0); clrscr; textcolor(12); randomize; writeln(' liczby przed sortowaniem: '); for i:=1 to N do begin d[i] :=(random(3189)+6126); writeln (d[i] ) end; writeln(' liczby...
Podam kod dla lotka. Bardzo prosto można go przerobić na inne systemy. [syntax=pascal] uses Crt; type xx=array[1..49]of integer; var i,nr_los,n:integer; wylosowane:array[1..6]of integer; liczby:xx; swoje:xx; begin clrscr; randomize; for i:=1 to 49 do begin liczby[i]:=i; swoje[i]:=0;end; writeln('podaj swoje 6 liczb'); for i:=1 to 6 do begin write('podaj...
Nie jest powiedziane, że w tablicy występują tylko cyfry 0..9, ale nie ma to znaczenia. Przedstawiam krótki kod. Aby nie wpisywać na ekran tablicy 100 elementowej ale pokazać działanie kodu, ograniczyłem wielkość tablicy.[syntax=pascal] uses CRT; const num=15; var t:array[1..num]of integer; p:array[0..9]of integer; i,pp:integer; begin clrscr; writeln;writeln;writeln('zawartosc...
program losowanie; uses crt; var a:real; begin clrscr; randomize; a:=random(101); write('Wylosowano ',a); readkey; end.
Maksymalna czyli 255? wiem że musi być większa od 99.No to tak randomize(256) powinno wylosować liczby w przedziale od 255 do 0
Bardziej chodzi o coś takiego : [syntax=pascal]program los; uses crt; var tab:array[1..100] of longint; i,a,max : integer; begin for i:=1 to 100 do tab[i]:=0; {zerowanie tablicy - zazwyczaj zbedne} clrscr; randomize; for i:=1 to 100 do inc(tab[random(99)+1]); {losowanie} a:=0; max:=0; for i:=1 to 100 do begin writeln('Liczba ',i,' zostala wylosowana...
Witam tak na szybkiego wiec błędy mogą być ;) Czytam tablice wierszami!! var tablica:array[1..100,1..100]... integer; i,j,x,y:byte; s,r:integer; begin // - komentarze randomize; s:=0; writeln('Podaj rozmiar tablicy: '); write('Ilosc wierszy: '); readln(x); write('Ilosc kolumn: '); readln(y);...
Po pierwsze jaki język c++, delphi, pascal, asm co my wróżki!!!! Jak w c++ poszukaj info o funkcji random, rand, randomize
Po 1 nie uruchamiaj randomize w petli po 2 pod liczbe przypisujesz wartosc, przeczytaj i wez sobie do serca to co napisal kolega JIIIS.
Z jakich funkcji należy skorzystać, aby otrzymać pseudolosowość? Do generacji liczb używam rand(), ale liczby są generowane zawsze takie same. Szukam odpowiednika funkcji Randomize() z pascala. Z tego co czytałem to trzeba skorzystać z srand() - przy czym w moim wypadku funkcja ta powoduje że układ w ogóle przestaje działać. :| Jeżeli można to proszę...
Albo zrobic zeby czekal po wykonaniu odpowiedniej liczby petli na jakis klawisz, i dopiero wtedy pojdzie dalej.... program lottomat; uses CRT; var i,j,k,n,s,x,OK:integer; A:array[1..100,1..6] of integer; {......tablice......} B:array[1..49] of integer; {... tablica statystyk...} enter: char; begin...
Witam.Jedno z sumowaniem dla przykładu zrobiłem.Z resztą kolega powinien sobie poradzić bo wzór już będzie i programiki są bardzo proste :D program suma_tablic; uses crt; type tab=array[0..10] of array[0..10] of integer; var a,b,c:tab; i,j:integer; procedure wyswietl(d:tab); var i,j:integer; BEGIN for i:=0...
Witam. właśnie na potrzeby tego tematu napisałem w Delphi takie coś: const Zakres = 500; const Ilosc = 4; type PaczkaLiczb = array[0..Ilosc-1] of word; function LosujLiczby:PaczkaLiczb; var test:boolean; wylosowane:array[0..Zakres-1]... of boolean; i,o,p:word; begin {oproznianie tablicy} for i := 0 to Zakres-1...
Witam, funkcja w Pascalu do generowania liczb to Randomize(); trzeba zadeklarować zmienną typu real i wywołać w/w funkcję. pzdr
Napisałem takie coś: [syntax=pascal]program losowanie; uses crt; const N=5; var tablica:array[1..5]of integer; minimum,i:integer; begin clrscr; randomize; writeln('Wylosowane liczby to:'); for i:=1 to N do begin tablica[i] := random(100); write(tablica[i]:4); end; writeln; writeln; minimum:=tablica[1]; For i:=1 to N do begin if tablica[i] < minimum...
Witam mam pewien problem, otóż od kilku dni próbuje rozwiązać zadanie z informatyki, brzmi ono następująco: Napisać program, który znajdzie wszystkie trójki liczb (dodatnich, mniejszych od 20), których suma jest liczbą pierwszą. Problem polega na tym, że nie wiem jak do tablicy by wprowadzić te trójki liczb. Próbowałem funkcji randomize ale w tablicy...
Potrzebuję napisać program, który będzie losował liczby zapisywał je do pliku, potem w następnym kroku otworzy je z tego pliku tekstowego i wypiszę na ekran potem policzy sumę, albo średnią konkretnych liczb dlatego najlepiej jak byłby w postaci tablicy. Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem o co chodzi w pascalu zrobiłam tylko tyle: [syntax=pascal]program...
Matematycznie wiem jak to obliczyć, ale nie wiem jak to zapisać w Pascalu. Mógłby mi ktoś po kolei wytłumaczyć co tu jest zapisane: [syntax=pascal]program kolo; uses CRT, graph; var tryb, mode:smallint; x,y:integer; begin randomize; tryb:=detect; initgraph(tryb,mode,' '); x:=getmaxx div 2; y:=getmaxy div 2; setcolor(random(15)); circle(x,y,70); setcolor...
eh, masz i nie mecz juz :P PS. oczywiscie da sie w jednej podwojnej petli, ale napisalem lopatologicznie, moze kolega cos postara sie zrozumiec :P program czarna_magia; var i,j :byte; min, max :byte; t :array[1..4,1..4] of byte; suma_kolumn :array[1..4] of integer; srednia :real; begin // inicjalizacja generatora...
Nie wglebilem sie w kod ale rzuca mi sie w oczy funkcja randomize rodem z pascala :) w C juz jej chyba nie ma (no chyba ze taka napisales i ja wywolujesz) poza tym licznik uruchamia sie przed petlami, do uruchomienia licznika sluzylo chyba cos takiego: srand((unsigned) time(NULL));
Coś mi się popieprzyło i kod który podałem zlicza puste linie w pliku i linie wypełnione zerami. Chyba była to odpowiedź na inny post. Co do uporządkowanego wyświetlania tablicy, podaję kod. Wpisywać można liczby oięciocyfrowe. Zmieniając dx moźna zapisywać liczby większej długości.[syntax=pascal] uses crt; var tab:array[1..10,1..10] of integer; i,j,x0,y0,dx,dy:integer;...
Nawiedziła mnie pomroczność jasna. Szybko przetłumaczyłem na Pascala. [syntax=pascal] uses crt; var tab:array[1..200]of integer; ile_druzyn,ilu_w_druzynie,i,ile_los,licz... begin clrscr; writeln;writeln; randomize; ile_los:=0; write('podaj ilosc druzyn '); readln(ile_druzyn); write('podaj ilosc zawodnikow w druzynie '); readln(ilu_w_druzynie);...
Witam, Może tak będzie dobrze: program tabliczka_mnozenia; uses crt; var ByloA: array [0..9,0..9] of Boolean; a, b: Byte; wybor,i1,i2,e,wynik: integer; c:char; //--------------------------------------... procedure Zeruj; begin for i1:=0 to 9 do for i2:=0 to 9 do byloA[i1,i2] := false; end; //--------------------------------------...
Najprostsze co mi przychodzi do głowy to tak. program losuj; var liczba,i,j,m:integer; var tablica : array [1..4,1..5] of integer; begin randomize; m:=1; for i:=1 to 4 do begin for j:=1 to 5 do begin tablica[m]:=random(10... write(tablica[m],'\t'); { wartość na indeksie... } m=m+1;...
Dzieki za kodzik...troche go przerobilem zeby sam liczby losowal. Przy label'u napisalem: Randomize; z:=Random(50); b[i,j]:=z; Mysle ze do jednej etykiety i GoTo nie powinna sie przyczepic pani magister od cwiczen. Dzieki jeszcze raz, Szczesliwego Nowego Roku Peace
Witam, otóż muszę napisać program, który będzie losować 5 liczb bez powtórzeń z zakresu <100;999>. Używam do tego tablicy jednowymiarowej oraz pętli for. Ogólnie kryteria dosyć drastyczne, bez żadnych funkcji oraz innych udziwnień. Losowanie 5 liczb jest banalne, jednak jak ująć w kodzie ponowne losowanie lub pominięcie tej liczby, gdy wylosuje...
Kiedyś komuś pisałem taki prog. Załączam kod, ale można to napisać bez używania instrukcji GoTo uses Crt; var i,j:integer; los:array[1..6]of byte; label powt; begin clrscr; Randomize; powt: for i:=1 to 6 do begin j:=Random(49)+1; los[i]:=j; if i>=2 then begin for j:=i-1 downto 1 do if los[i]=los[j]...
Poprawiony program: program quiz; type pytanie=record pytanie,a,b,c,d:string[150]; prawidlowa:string[15]; oznaczono:boolean; end; var pytania:array[1..50] of pytanie; wybrane:array[1..10] of pytanie; i,j,pom,prawidlowo:integer; wybrano:string; begin pytania[1].pytanie:='Polecen...
Witam, proszę o podpowiedź, który z programów prezentuje jaki rodzaj wyszukiwania? ktory z nich jest liniowy, a który... jakiś inny xd : [code][syntax=pascal] Program tabl; Uses crt; Var a:array[1..10,1..10] of longint; i,j,n,x:longint; Begin randomize; Clrscr; Writeln('podaj jakiej liczby poszukujesz'); read(n); For i:=1 to 10 do for j:=1 to 10 do...
Cześć słuchajcie, robię sobie lotto w pascalu i wszystko mi działa poza jedną rzeczą, którą trudno mi wykonać: Jest 6 liczb losowych , fragment kodu: _____________________________ RANDOMIZE; G:RANDOM (50+1); H:RANDOM (50+1); I:RANDOM (50+1); J:RANDOM (50+1); K:RANDOM (50+1); L:RANDOM (50+1); _____________________________ no i sęk w tym, że chciałbym...
const tabl_low = 1; const tabl_high = 10; const rand_high = 100; var tabl : array [tabl_low..tabl_high] of integer; var counter : integer; subcounter : integer; randvalue : integer; begin randomize; for counter := tabl_low to tabl_high do begin repeat randvalue := random(rand_high); for subcounter := tabl_low...
Witam! Postanowiłem przypomnieć sobie Pascala i natrafiłem na problem z fragmentem kodu: uses dos,crt; var sentencja:array[0..96] of string=( 'tekst', 'tekst', {96 elementów...} {...}); Begin randomize; sentencja:=random(96); {specjalnie pomijam dodanie 1 elementu ponieważ nie to jest problemem.} end; begin writeln(sentencja); end; Jako że, to jest...
Piszę program, który docelowo ma pokazywać sortowanie bąbelkowe, oto mój bardzo skromy szkielet programu: [syntax=pascal]uses graph,crt; const n=20; var ster,tryb,i,j,p,x,k: integer; d: array[1..n] of integer; begin ster:=VGA; tryb:=VGAHi; InitGraph(ster,tryb, 'C:\TP\BGI'); randomize; setcolor(white); for i:=1 to n do d[i]:= random(100); outtextxy(1,1,'przed...
Dziwne to wszystko, bo mi działa bez problemu. Po pewnych drobnych modyfikacjach... :P http://obrazki.elektroda.pl/8095431300_1... [syntax=pascal]program Project12; const max=10; TYPE mac = array [1..max,1..max] of integer; var a,b,c:mac; n,m:byte; Procedure czytaj_macierz(Var x:mac;w,k:byte;c:string); Var i,j:byte; Begin writeln; randomize;...
Hmm.... No tutaj, to mnie trochę zaskoczyłeś :P Posortowanie całej tablicy będzie dość skomplikowane :P Można co prawda potraktować dwuwymiarową tablicę jako tablice jednowymiarową, ale za taki trick, to Ci nauczyciel "łapki poprzetrąca" :P Zobacz kod poniżej, który sortuje każą kolumnę tablicy osobno: [syntax=delphi]program Project1; uses SysUtils;...
Jak już opanujesz animację przez zmazywanie i ponowne rysowanie, poczytaj o ekranie wirtualnym. Dodano po 16 Śnieg? W TP/BP dla DOS? Sama przyjemność! Uwaga, piszę z głowy, bez testowania: [syntax=pascal] program snieg; Uses CRT; type TScr = array [0..199,0..319] of byte; TSniezka = record x: integer; y: byte; end; var Scr: TScr absolute $A000:0000;...
Wreszcie napisałem program, czy mógłby ktoś sprawdzić czy ma tak wyglądać: [syntax=pascal] program Project1; {$mode objfpc}{$H+} var N: integer; wektor: Array of integer; procedure generator(N:integer); var i: integer; begin SetLength (wektor, N); randomize; for i:=0 to N-1 do begin (wektor[i]):=random(100)-50; end; end; procedure pokaz(N:integer);...
Nie rozumiem zapisu: c:=randomize(b-a+1)+a. Losowana jest tu liczba spoza zakresu a,b. Ale to na marginesie, gdyz jest to nieistotne. Ponizej ciało programu na prace domowa. http://obrazki.elektroda.net/69_12727929... Myśle, ze jest ok. Uwzględniajac fakt, ze w TP pisalem przynajmniej 10 lat temu to poza brakujacym byc moze gdzies srednikiem...
Witam, mam problem z zaprogramowaniem tablicy dwuwymiarowej w Turbo Pascalu. Mianowicie program ma zsumować elementy większe od zera. Niestety w napisanym przeze mnie programie sumuje jedynie elementy z ostatniej kolumny, a nie z całej tablicy. Gdzie popełniam błąd?? [syntax=pascal] program tablica7; uses crt; var t:array [1..4,1..4] of integer; n,m:byte;...
marcus111 , w Twoim kodzie w zasadzie do poprawy jest wszystko: przede wszystkim błędy składniowe, duża liczba nie zawsze potrzebnych zmiennych, pozjadane w kilku miejscach znaki. Wszystko to powoduje, że program się nie kompiluje i w takiej postaci nie ma prawa działać. Gdyby chcieć go poprawiać, to z pierwotnej wersji prawie nic by nie zostało. Czasami...
Hmm czy tak ciezko przeczytac jakis kurs Pascal'a ?? Dam Ci wskazowke bys uzyl funkcji ReadKey ! No i maly source: uses crt; var znak:char; //zmienna na wcisniety znak begin WriteLn( 'Wcisnij jakis klawisz...'); //wypisanie komunikatu znak:=ReadKey; //zczytanie znaku WriteLn( 'Wcisniety zostal klawisz: ',znak ); //wypisanie...
użyj funkcji Randomize; na początku wtedy kosowanie jes oddzielne w każdej sesji
Tak zwykle komputery liczą liczby "losowe" wg wzoru (generator kongruencyjny): Xn = (A*Xp+B) MODULO C gdzie Xn - liczona liczba losowa Xp - poprzednia liczba losowa (tzw. SEED) A,B,C - duże liczby pierwsze (te podzielne tylko przez siebie i 1 ) w Pascalu funkcja Randomize oblicza początkową wartość SEED na podstawie odczytu czasomierza. Im większe A,B,C...
Mam taki problem, mam do napisania prace zaliczeniową w pascalu, mianowicie mam napisać program wyświetlający test z 8 pytaniami i 3 odpowiedziami które będą wyświetlane losowo i zapisujący ten test w pliku. program jako taki już mam ale niestety pytania się powtarzają nie wiem jak zrobić by uniknąć powtórzeń, niżej zamieściłem kod, proszę o pomoc program...
Dwa, sortowanie ifami tak jak to próbujesz jest pomyłką (twoje i tak nie będzie w pełni działać). Najprostsza wersja jest taka: Nie bardzo rozumiem jak to ma działać ? chodzi o to, ze najpierw sortuje tablice, a dopiero potem przypisuje ja do pól rekordu ? A dlaczego mój sposób nie będzie działać ? Jakis błąd logiczny ? Trochę posiedziałem i w sumie...
Witam mam lekki problem dla was którzy siedzą w pascalu pewnie banalny ale dla mnie jak narazie nie do przeskoczenia gdzyż jestem początkujący, napisałem programik sortujący 20 liczb wszystko było by oka gdyby po segregacji liczby nie powtarzały sie jak to prze robic pomóżcie ... program sortowanie; uses crt; var tab:array Postaraj się ograniczyć ozdobniki...
bez randomize jest ,żebym miał te same liczby dzięki za pomoc z przekątnymi w końcu skumałem zrobiłem z nieparzystymi - luknij program tablice; uses CRT; var T :array niby ok tylko czemu sprawdza mi tylko 3 wiersz a te 2 pierwsze nie ?? jak dam np. for j:=1 to 3 do if (i mod 2)=0 then T to mi sprawdza 2 wiersz i ewent. zamienia na 0 tak jak powinno...
Zaczynam już gubić wszystko po kolei. Ile liczy ilość rekordów w tablicy. Co jest tutaj źle? Pomimo, że się kompiluje(kolejno wypisuje rekordy) , ale coś mi się zdaje, że to nie o to do końca chodzi. [syntax=pascal] const N = 5; type tabwsk = ^TOsoba; TOsoba = record nazwisko : string[20]; r : word; m : word; d : word; id : longint; end; var tab : array[1..N]...
problem tkwi w tym ze nie chce mi wyswietlac wylosowanych liczb przez komputer o oto kod problem tkwi w tym że nie wiem jak wyswietlić wylosowane liczby przez komputer , program loto; const ileLiczb= 6; maxLiczba=49; type liczba=1..maxliczba; tZaklad=array Proszę pamiętać o używaniu znaczników syntax . Opcja Listing kodu . - arnoldziq
Proponuję wykorzystać Pascala do generowania licz pseudolosowych. Najpierw przed rozpoczęciem programu wykorzystaj "randomize" a następnie aby uniknąć powtarzalności sprawdzaj wynik "random" z zapisanymi w tablicy poprzednimi wynikami. Przeniosłem z Komputery Software
Witam! Mam za zadanie - Przygotować implementację sortowania przez łączenie z użyciem 3 kolejek. Napisałem taki programik i mam cały czas problemy z tym sortowaniem, nie daje rady tego napisać, próbowałem już kilka razy i nic z tego :( Prosiłbym o pomoc, jakieś wskazówki itp. Kod programu wygląda następująco: [syntax=pascal]program sortowanie; uses...
Nie rozumiem w ogóle juz tego... Dalej to nie działa cały kod [syntax=pascal] type urodz=record dzien:integer; miesiac:integer; rok:integer; end; type Dane=record imie:string[50]; nazwisko:string[50]; id:integer; data_ur:urodz; kierunek: string[60]; adres:string[100]; ocena:array[1..10] of byte; end; var plik:file of dane; student: array [1..100] of...
Witam, mam do napisania program, ktory w pierwszej kolejnosci losuje 10 roznych,mogacych sie powtarzac liczb, nastepnie gdy uzytkownik wpisze jedna musi wyskoczyc na ktorym miejscu ta liczba sie znajduje. Program po czesci jest napisany, ale brakuje mi tej ostatniej informacji. np, gdy uzytkownik wpisze 5, a zostaly wylosowane liczby w kolejniosci 2,5,3,4,1,0,5,2,1,9...
czyli jesli ponumerowana tablica od 1 do 5 to pole 2,2 ; 2,4 ;4,2;4,4 przekatne juz wyliczone teraz zostalo mi do wybrania minimalnej liczby w nieparzystych wierszach i maksymalnej w parzystych kod to <code> program Project2; {$APPTYPE CONSOLE} uses SysUtils; var tab : array [1..20,1..20] of integer; stosunek,suma1,suma2,i,j,w : integer ; Begin...
Witam. mam problem z programem, którego treść brzmi: Tablica 12 elementowa - elementy typu integer a) losowanie generowanie elementów tablicy b) wyświetlanie tablicy c) Funkcja - średnia elementów d) Funkcja - średnia parzystych e) Fumkcja - obliczanie ile jest elementów z przedziału (-5,5) f) normalizacja tablicy g) potęgowanie tablicy ( każda następna...
Zrobiłam co potrafiłam, część zmiennych globalnych usunęłam, probowalam pozmieniac z kierunkiem ale sie zaczelam strasznie gubic. Mam nadzieje ze będzie bardziej kod przejrzysty. Snake oczywiscie nadal sie nie rusza... :( Dodano po 22 " Runtime error 216 at $00401C9F $00401C9F $0040215F $004022BF $004079E0 " Dodano po 7 przy wykonywaniu step over, program...
Witam, mam problemy ze zrobieniem snake. otóż, mam zrobioną tablice, rozrzucone jedzonko, samego węża, który zjada to jedzenie. musze do programu dodać menu, poziomy trudnośći, punky bonusowe i plansze. nie wiem jak się za to zabrac. pomocy! Oto mój program: uses wincrt,graph; var a,b:smallint; dw,wazx,wazy,i,ilex,iley,jedzonko_x,jedz...
Ostatnio chciałem napisać program do gry w statki ale zaciąłem się w momencie gdy komputer strzela w statki gracza. Nie umiem napisać tego fragmentu programu aby komputer za każdym kolejnym strzałem nie trafiał w już zestrzeloną cześć statku lub w miejsce które już wcześniej strzelił. W niektórych fragmentach programu pojawiają się liczby: 1-statek...
Witam. Mam napisany prosty program w Pascalu: [syntax=pascal]Program MyGame; Uses CRT, GRAPH; Var c1,c2 : char; belka_x, ptk : integer; fail : boolean; ster,tryb:integer; {pozycja kulki} kier : shortint; kulka_x, kulka_y : integer; Procedure Grafika; Var k:integer; Begin ster:=VGA; tryb:=VGAHi; InitGraph(ster, tryb, 'C:\BP\BGI' ); End; Procedure RysujPlansze;...
Witam. Mam do zrobienia grę węża w pascalu. Wszystko z programem jest oki tylko mam mału problem z menu. w żaden sposób nie mogę zrobić tego że jak wciskam 1 np. to prędkość węża można zwiększyć, jak 2 to zmniejszyć a jak 3 to wyjść z programu. Bardzo proszę o pomoc. Na dole zamieszczam program. Prosze o nie usuwanie tematu że niby tego wszędzie bo...
Witam!! Mam do napisania prostą grę w Pascalu polegającą na zbieraniu opadających symboli '(at)' za pomocą platformy w konsoli . Chciałbym zapytać o kilka rzeczy: Jak zrobić aby poruszać się platformą i jednocześnie opadały symbole. Dlaczego, gdy wciskam strzałki program wykonuje pętlę dwukrotnie? i jak się tego pozbyć. Jak mam zrobić podliczanie punktów...
Mam coś takiego: program liczba; uses crt; var x,y :integer; begin randomize(); writeln('Podaj X'); read(x); writeln('Podaj Y'); read(y); textcolor(random(16)); writeln(x); textcolor(random(16)); writeln(y); readln(x); readln(y); end. A muszę zrobić: "napisz program odczytujacy dwie liczby (x y) i znak,a nastepnie wypisujacy ten znak na ekranie w punkcie...
masz odpowiedź na pierwsze: uses crt; var liczba: word; temp, wynik: string; begin clrscr; randomize; liczba := random(255); writeln('Liczba do prztlumaczenia: ', liczba); repeat str(liczba mod 2, temp); wynik := wynik + temp; liczba := liczba div 2; until liczba = 0; temp := wynik; for liczba :=...
Witam, czy może mi ktoś pomóc w narysowaniu schematu blokowego tych 2 programów? Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję. program 1: Program Zgadywanka; uses crt; var pr,li,a,b,x:integer; c:char; label new,zle; begin new: clrscr; randomize; li:=random(70+1)+10; pr:=0;a:=10; b:=80; repeat pr:=pr+1; writeln('Podaj...
Oto kod, który napisałem. Niestety jeszcze ani razu nie wykonał się prawidłowo :(. Może ktoś go przeanalizować i powiedzieć co i jak aby działało. Jeszcze jedno pytanko jeśli wygeneruję plik txt w postaci ...liczba liczba... czyli ...2341254 5423 332 123312 543543... jak wczytać kolejno te liczy do zmiennych ? będzie mi to potrzebne do odszyrowania...
Jeśli analogicznie robiłeś, to nie powinno być problemów. Możesz ten kod mieszania tablic stringów zaprezentować? a tak przy okazji to proponuję taki uwarunkowany random: repeat a:=random(8)+1; b:=random(8)+1; until a<>b; Zaoszczędzisz na nic nierobiących podmianach, przez co możesz skrócić pętlę mieszającą.
Funkcja Random generuje liczby pseudolosowe, czyli nie uzyskasz liczb idealnie losowych ;). Popatrz tutaj: [url=http://4programmers.net/Delphi/Rand... [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczby... Funkcja Randomize uruchamia generator liczb pseudolosowych....
Random(100);
Siemka, nie wiem jak to jest w C, ale np. w pascalu robi sie to tak: liczba:=random(16); podaje on losowa od 0 do 16, mozna zrobic petelke ktora eliminuje mniejsze od 4, sadze ze w c jest bardzo podobnie musisz znalec tylko odpowiednik "random", powodzenia
Większość języków używa generatora kongruencyjnego liczb pseudolosowych (różnice mogą być w stałych): x_{n+1}=(a*x_n+b) mod (c) gdzie a,b i c duże liczby pierwsze xn - poprzednia liczba losowa przechowywana np. w zmiennej SEED Pascala mod - reszta z dzielenia
funkcja random generuje tzw. liczby pseudolosowe wg wzoru (tzw. generator kongruencyjny) : function Random:real; begin seed:=(A*SEED+B) mod C; Random:=seed; end; Gdzie SEED - wartość początkowa, po włączeniu komputera zwykle inicjowana odczytem zegara sytemowego. A, B, C - duże liczby pierwsze mod - reszta z dzielenia. Okres takiego generatora (po tylu...
Jak w języku C dla mikrokontrolerów AVR generować losowe liczby (powiedzmy z zakresu 0..255). Chodzi mi o Pascalowe instrukcji Randomize i Random(); Dzięki :)
n:=0; while n<6 do begin t[n+1]=random(49)+1; i:=1; while t[i]<>t[n+1] do inc(i); if i>n then inc(n) end; //t[1..6]
Witam. Ostatnio się bawię trochę bazami danych w pascalu. Mam daną tablicę 30 elementową 1d typu logicznego (boolean). I mam dwie procedury , które wczytują i zapisują dane. Z zapisem nie ma problemu , ale gdy próbuję wczytać to piszę że nie można wczytać ani zapisać danych tego typu . :/ Tutaj zamieszczam kod tej procedury : [syntax=pascal]procedure...
Siema! Ogarniam procedury i funkcje w Pascalu. Zrobiłem program, który wyświetla wszystkie liczby parzyste od 2 do 222 przy użyciu procedury. I tu moje pytanie, który kod jest poprawny? Tzn. wszystkie te programy działają, ale jak to powinno w miarę profesjonalnie wyglądać? 1.[syntax=pascal]program liczby; uses crt; procedure petla; var i:byte; begin...
Witam. Mam pewien problem odnośnie kilku komend z turbo pascala, które muszę przerobić na komendy w c++. A dkoładniej nie wiem jak mam przerobić var a:array of Extended; n,i:Integer; suma,min: Extended; i jeszcze taką pętlę for i:=0 to n-1 do a[i]:=random; Proszę pomóżcie:cry:
Pomijasz zupełnie kwestię równości zmiennych (a ten random wcale taki losowy nie jest). Zakładając, że nie uczysz się programować (bo od tego jest Pascal), czemu nie skorzystasz z f-cji max() ? Można też to wrzucić do tablicy i posortować. Pisanie z ręki czegoś takiego jest zupełnie bez sensu, ale jeśli musisz to rozrysuj sobie blokowo wszystkie możliwości...
Witam mam do stworzenia generatory o rozkładzie Poissona, Bernouliego i Pascala Proszę o pomoc ponieważ mam problem z stworzeniem. Rozpocząłem od double generatory :: random() //generuje liczby z przedzialu od 0 do 1; { a = 16807; q = 127773; r = 2836; m = 2147483647; static int x=1635462; int h=x/q ; x=a*(x - q*h) - r*h;...
Witam, i od razu mam prośbę o pomoc w tym zadaniu. Otóż mam stworzyć program do chatowania w sieci LAN oczywiście w programie Turbo Pascal:), tzn. żeby podać adres IP komputera i z nim sobie pogadać itp. Ale mam kilka pytań do WAS i próśb. Bo gdy wysyłam do kogoś wiadomość zawierającą jakiś tekst to odrazy mi sie wyłącza program tekst: string; imie:...
Zmieniłem trochę kod . np. po wpisaniu w edit : -czwórki wyświetla posortowane liczby :16,27,31,67,4662292 i za każdym razem na ostatniej pozycji jest liczba 4662292 choć ma ona być z randoma od 0 do 100 ! . -piątki wyświetla poprawnie posortowane liczby : 7,8,37,42,47 -szóstki wyświetla pięć liczb :5,29,36,84,91 -dla kolejnych większych liczb wyświetla...
Jest tak: Pewien nauczyciel chciał zadać uczniom robote ale byl troche leniwy (to podobno jest modne wsrod informatykow). Znalazl kod w podreczniku i nakazal uczniom: "Napisac program ktory wypisuje losowo liczby od 1 do 20 a nastepnie upozadkowac je malejaco." Leniwi uczniowie przepisali z tegoz podrecznika program zaczynajacy sie komentazem: "Program...
Jest dobrze jak jest:) grę pisze na zaliczenie przedmiotu o nazwie podstawy programowania więc nie ma co się porywać. Wracając do tematu uporałem się z licznikiem czasowym skorzystałem z modułu dos i funkcji gettime. Napisałem potwora ale nie na podstawie algorytmu astar. Mój algorytm miał polegać na tym że na początu umieszczam potwora w danym miejscu...
Witam, mam pilne zadanie na dzisiaj, mam napisać program w Pascalu, który poszuka w zbiorze elementu max i min jednocześnie. Postanowiłem podzielić program na procedury dla łatwiejszego przeglądu: [syntax=text] Uses crt; const n=100; type kod:array[1..n] of Byte; Var a:kod; procedure wczytajdane(VAR tab:kod); var i:byte; begin for i:=1 to n do begin...
http://www.gnu.org/software/gsl/ To jest: * Random Number Distribution Introduction * The Gaussian Distribution * The Gaussian Tail Distribution * The Bivariate Gaussian Distribution * The Exponential Distribution * The Laplace Distribution * The Exponential Power Distribution * The Cauchy Distribution * The Rayleigh Distribution * The Rayleigh Tail...
Jedna to tablica liczb całkowitych, druga to tablica wskaźników na liczby całkowite. Napisz funkcje, która ustala wartości losowe pierwszej tablicy. Przeprowadź proste przeszukiwanie tablicy liczb w celu odszukania najmniejszej i zapamiętaj jej wskaźnik w tablicy wskaźników. Potem poszukaj kolejnej, i ponownie zapamię taj jej wskaźnik na następnym...
i tutaj mam problem zrobiłem te dwa programy ale nie wiem gdzie popełniłem błąd bo nie chcą się skompilować tutaj kod wisielca: program szubienica; uses crt,dos; var wyrazy:array a tutaj kod tego peselu program Pesel uses SysUtils; var PESEL : array
pascal randomize pascal pętla sortować pascal
dodge caravan skrzynia chlorek amonu junkers anoda
Czyszczenie wałków laminatora Fellowes, Leitz – arkusze czyszczące, gumki kauczukowe, IPA Volvo 2.0D 136KM – falowanie silnika podczas nocnego przyspieszania, ładowanie, EGR, MAF