Czyli jak go przed rannym odpaleniem zresetujesz to chodzi poprawnie?
Mam podobny problem z rannym odpaleniem fiata panda 2005r . od 3 lat gaz sekwencja . Czy można sprawdzić ten pochłaniacz oparów paliwa . Wymieniony niepotrzebnie parownik na nowy . Ten pochłaniacz oparów paliwa jest blisko koła tylnego pod wlewem do zbiornika benzyny. Czy tam jest jakiś filtr . czy to można naprawić rozebrać coś wymienić wyczyścić ....
Witam . Nie tak dawno kupiłem caddiego od znajomego miał wymieniony jeden wtrysk i sprawdzoną resztę , świece tez były sprawdzane . Po około 2 tygodniach zaczęły się problemy z rannym odpaleniem choć nie zawsze występowały. Gdy nie chciał odpalić wystarczyło podać mu auto start i zaraz odpalił i cały dzień był spokój . Od paru dni ma też problem z odpaleniem...
Byłem w kanale i sprawdzałem szczelność wężyków od podciśnień i połączeń turbiny i intercoolera wszystko jest ok.Auto po odłączeniu tej przepustnicy ma jedynie problem z rannym odpaleniem odpala za 2 lub 3 razem. Dodano po 1 Nie ma już teraz żadnych błędów.
Z tym paliwem to próbowałem na zgaszonym silniku nałożyłem butelkę na przewód paliwa i jedna osoba kręciła rozrusznikiem a ja patrzyłem i się butelka od razu zapełniała paliwem , wiec raczej to nie pompka paliwa , nawet myślałem że założenie takiego zaworka co zapobiega cofania się paliwa do zbiornika próbowałem ale nie było żadnej różnicy . Więc myślę...
Gdy silnik nie pracuje to ciecz "stoi w miejscu", dlatego nic nie leciało z odpowietrznika. Termostat sprawdzasz tak - parę minut po rannym odpaleniu samochodu silnik powinien być ciepły (ale nie gorący) a chłodnica zimna. Jeżeli nagrzewa się chłodnica razem z silnikiem to oznaka nieszczelnego termostatu.
Kupiłem auto z instalacją sekwencyjną, sterownik OMVL DREAM XXI. Samochód na benzynie pracował nierówno, na 3 cylindrach. po przełączeniu na gaz bez problemów, równiutko. Wiedziałem o tym kupując auto. Po przyjeździe do domu sprawdziłem podstawy, okazało się że sterownik LPG nie załącza sterowania na czwarty wtryskiwacz benzynowy. Najpierw myslałem...
Miałem ten sam problem- zmieniłem olej z 15W40 na 10W40 oraz zamontowałem dodatkowy przycisk, którym na parę sekund uruchamiam pompę paliwa przed odpaleniem (podejrzenie nieszczelności przewodów paliwa przez co miało się ono cofać). Dodatkowo wymieniłem świece i przewody WN. Zmiana oleju jest ryzykowna ale od grudnia jest wszystko ok i odpala bez żadnych...
zauważyłem że w chłodniejsze dni po rannym odpaleniu dławienie nie występuje.... czy wina może być w czujniku temperatury?
Proszę przeczytajcie początek tekstu, większość nie zrozumiała po co takie urządzenie, dawcą prądu oczywiście jest akumulator litowy waga tylko1,2 Kg. Całość trochę ponad 2 Kg, i nie chodzi o ranne odpalenie samochodu tylko o naładowanie akumulatora wcześniej aby rano nic nie kombinować tylko odpalić. Ten przekaźnik działa w pozycji pionowej.
Sprawdź ładowanie zaraz po rannym odpaleniu oraz podczas kręcenia rozrusznikiem i później ładowanie po dłuższej jeździe.
Nastawy podstawowe zapłonu są w bloku 17,na polu 3.Obracając aparatem musisz uzyskać wartość 0 (plus/minus 3).Proponował bym jeszcze,sprawdzić jaką temperaturę silnika widzi sterownik przed rannym odpaleniem,bo może być to też wina czujnika temperatury.
a wcześniej tego nie było?może podczas mrozu zawiesza ci sie wtrysk napisz czy jak silnik jest już ciepły też świeci?przy rannym odpaleniu i świecącej kontrolce przysłuchaj sie czy słychać takie tykanie z komory silnika?
Na ciepłym silniku po pierwszym rannym odpaleniu (jak się uda) pali idealnie tak jakby nie było problemu-może palić niezliczona ilość razy i zawsze odpali pięknie. Problem jest tylko i wyłącznie z tym pierwszym rannym odpaleniem. Jeśli chodzi o ten zimny olej, to zmieniany był w normie wiec nie powinien być bardzo gesty,ja raczej myślałem o czym innym-wydaje...
witam może pomogę ja miałem to samo w swoim v70 wszystko zostało wymienione i lipa.a okazało się ze po prostu nie był odpowietrzony filtr paliwa tak jak należy bo może nie każdy wie ze paliwo z powrotu wtrysków dochodzi tylko do filtra i z powrotem do pompy a nie do zbiornika. i właśnie w filtrze mieli te powietrze i tak się dzieje przy rannym odpaleniu....
Witam mam problem z takim właśnie paskiem z 92 roku kombi 2000ccm 85 KW w benzynie z gazem autronik i problem polega na tym że poprostu pierwsze ranne odpalenie trwa nawet do pół godziny i polega na około trzydziestokrotnej próbie i przy dobrym układzie dopiero odpala a czasami trzeba jeszcze wiecej razy kręcic go a jak jest ciepły to raczej bez problemu...
No skoro Ci tak bulgotało na odpalonym silniku to skłaniałbym się ku tej uszczelce pod głowicą. Poobserwuj wskaźnik temperatury czy nie szaleje, oraz na zimnym silniku odkręć korek chłodnicy i popatrz czy nie idą pęcheżyki powietrza .Opsane objawy mogą wskazywać na uszczelkę ponieważ po rannym odpaleniu silnika parownik posiada temperaturę otoczenia...
Witam dxi 2007 rok euro 5 ubywa płynu chłodniczego dymi rano na biało ciżko pali na ciepłym raz na zimnym. W oleju nie widać mazi ani płynu nie przybywa. Kopci na biało przy rannym odpaleniu a potem już nic . Raz jezdzi 2 tygodnie i nic nie trzeba dolać a w tym tygodniu nagle 2,5lit. Zero wycieków. Dzieki i czekam na podpowiedź.
dodam jeszcze że, przy rannym kręceniu jak już odpali 2sekundy tak jakby nie umał wejść na obroty póżniej już jest ok, w serwisie LPG mówili że może być to reduktor gazu, w drugim serwisie LPG powiedzieli że raczj nie, już sam niie wem, rozpocznę od filtru paliwa ...
Mam identyczny problem w omedze A 2.6 - benzyna szarpie (szczególnie zaraz po odpaleniu rannym silnika - po chwili jazdy wszystko sie stabilizuje...). Ja podejrzewam ze moze jednak filtr paliwa to bedzie u mnie ale nie mam czasu sie zabrac za to! Ciekaw jestem do jakich wnioskow doszedles... Pozdrowienia
Witam ponownie! samochód mój ma jedynie problem z uruchomieniem poza tym chodzi płynnie nie gasnie w trakcie jazdy. Pierwsze odpalenie po postoju z nocy nie sprawia problemu a jedynie kolejne np kiedy go wyłączę lub po krótkiej lub dłuższej jezdzie. Przypuszczam ze instalacja gazowa nie ma tu nic wspólnego poniewaz problem wystepuje nawet jesli jezdze...
Witam, Mam pewien problem który nie raz poruszany był na forum i każdy inaczej proponuje aby go rozwiązać. U mnie objawia się tym ze podczas nocnego postoju i rannym odpaleniu auta z rury wydobywa się przez chwile dym drażniący jak się go powącha - wydaje się koloru niebieskiego ale do końca nie jestem przekonany. Auto odpala bez problemu czy ciepłe...
Kiedy wymieniałeś świece żarowe? U mnie był problem z rannym, jak już odpalił po trzecim kręceniu rozrusznikiem zrobił zadymę z rury i już chodził, po wymianie świec pali na dotyk - jeden cykl grzania nawet w największe mrozy i pali, wymień też filtry.
A wiec, po kupnie auta z uszkodzoną pompa okazalo sie ze ulamany jest "bolczyk" od PTS. Swiecił sie check engine - i wyswietlał błąd nr 25. Wyjałem pompe, dalem do naprawy, pompiarz zapolerował tulejki w jakich poruszal sie tłoczek zmieniający kąt wtrysku, wymienilem filtr paliwa, auto odpalilo, pracowalo naprawde bardzo ladnie, ladnie sie wkrecal na...
Po rannym odpaleniu auto pracuje nierówno, nie chce wejść na LPG, nie ma mocy, bardzo kopci czarną sadzą, bardzo dużo spala, 50 km przejazdu od mechanika do mechanika spalił ok 20l benzyny, widzę po wskaźniku paliwa. Mechanik nie mógł podłączyć komputera, ponieważ spod gniazda diagnostycznego, w momencie podłączania poszedł dymek. Stwierdził, że trzeba...
Witam, posiadam Citroena C3 Picasso 1.6 Vti 120 KM z 2011. Samochód sprowadzony 4 miesiące temu z przebiegiem 39 tyś. Wymienione filtry, olej, świece. Wszystko działa dobrze jedynie potrafi troszkę szarpnąć, głównie po krótkich przejazdach gdy np. z rana odpalam jest w miarę ok, jadę jakiś krótki odcinek 1-2 km miastem. Zostawiam samochód na 1-2 godz....
Jak mierzyłeś pierwszy raz to akumulator był już rozładowany po rannych próbach więc takie napięcie to nic dziwnego szczególnie przy -10. Potem jak zapalił trochę już akumulator się podładował więc napięcie było wyższe. To też normalne. Warto by się tylko zastanowić dlaczego nie zapalił rano. To może być rozrusznik, styki akumulatora, zużyte świece,...
Witam. Mam problem z rannym odpalaniem mojej vectry na benzynie. Odpali ale gdy próbuje dodać gazu potrafi zgasnąć,muli się i strzela w filtr powietrza. Gdy się rozgrzeje jest dużo lepiej ale nadal bardzo ciężko wchodzi na obroty. Na lpg pracuje poprawnie. Wymienione świece i cewka. Mam moduł dis więc nie ma kabli zapłonowych.
Witam, Auto ja w temacie po rannym odpaleniu silnik nie wchodzie na obroty, dławi się, szarpie po zagrzanie wszystko wraca do normy. Błędów brak, ciśnienie paliwa ok, egr sprawdzony, korekcje wtryskiwaczy na 1 i 2 korekcje wahają się miedzy 5-3 mg/cykl podejrzewam wtryski miał ktoś podobny przypadek. Pozdrawiam
aklo , to masz cholernego pecha. Ja mam Prinsa od ponad 4.5 roku. W tym czasie miałem problem z nim po 2.5 roku (przebieg na gazie 55 tys.), wtedy regenerowali mi na gwarancji reduktor, ale nie wiem do końca czy zasadnie bo problem pozostał (serwis z tym nie umiał sobie poradzić). Usterka znikła samoistnie jak się skończyła gwarancja. Drugi raz rozbierany...
Witam.Prosze o poradę bo mój ford focus MK2 2009 r 1.8 benzyna + LPG przebieg 150 tys km przy rannym spadku temperatury zaczął odmawiać posłuszeństwa.Nie chce odpalić po kręceniem rozrusznikiem przez ok 10 sekund zaczyna załapywać i odpala.Benzyny ok 20 litrów świece mają przebieg ok 15 tysięcy km. Pracuje na gazie i benzynie po odpaleniu plynnie nie...
Trudności z odpaleniem, szcególnie w godzinach rannych, nierównomierna praca silnika, w pierwszych minutach jazdy zarówno na benzynie jak i na gazie, gwałtowne przerwy, szarpnięcia przy energicznym dodaniu gazu, lub zmianie biegów po zwolnieniu sprzęgła. Nagłe szarpnięcia, przerwy w płynnej pracy silnika połączone są z gwałtownym ok. sekundowym spadkiem...
Przechwaliłem, jest to samo, lub nawet gorzej, wymieniłem sondę gdyż wyrzucało mi błąd check engine i silnik działał na awaryjnym, podwyższone obroty itd. obroty się uspokoiły po resecie. Ale teraz np. mam problem z rannym rozruchem na paliwie i na gazie nie chcę odpalić, strasznie długo trzeba go kręcić, jak już odpali to trzeba pilnować go żeby nie...
Po nocnym staniu jest wszystko ok, mniej więcej muszę przejechać 10-15 km , i mam takie wrażenie jak by klekotały sprężyny wtedy też pojawia się dudnienie , na mocno narzanym silniku jak otworzę dolot do kolektora i zblirzę rękę czuć "gorącą kompresję " . Jak jadę w trasie z ustaloną prędkością ok 80km/h jest moment że nagle silnik cichnie wyrażnie...
Witam ,posiadam Ford Galaxy 2003r 1.9 TDI 115 koni i ostatnio mam problem z rannym uruchomieniem pojazdu. Bardzo długo kręcę rozrusznikiem i po jakimś czasie zapali ,ale zakopci z rury wydechowej. Wymieniłem świece żarowe , ale nic nie pomogło i ostatnio po przejechaniu 500-600 m gaśnie. Potem jest ta sama opcja ,że długo kręcę i odpali. Na ciepłym...
Ok.Bardzo dziekuje za info.Tak zrobie wydaje mi się że to wina aku bo kupując auto nie pytałam kiedy byl wymieniany i tak jezdzilam 3 miesiące .Jutro postaram się to sprawdzic.A jakie powinny byc parametry sprawnego aku. Wcześniej miałam problem z rannym odpalaniem auta ale problem po wielu diagnozach różnych fachowców w końcu został rozwiązany.Ale...
Mam problem przy rannym odpalaniu na benzynie. Silnik zapala ale zaraz gaśnie. Kilkakrotne odpalanie nie daje efektu. Dopiero na gazie odpala bez zażutu ale wiem że to niezdrowe dla silnika. Później na bnzynie już odpala ale pracuje nie równo. Pomóżcie . Z góry dzięki.
Witam! Auto nie chce odpalać z rana gdy jest zimne. Kręci oczywiście rozrusznik, ale nie chce załapać. Dziś rano nawet z dopalaczem-k2 było trudno. Nadmieniam, że świece wymienione oraz laski i koniki popychacza. Uszkodzony był kabel łączący świece żarowe z przekaźnikiem i też już naprawiony. Sprawdzane było ciśnienie na cylindrach i jest dobre pomimo,...
Witam Mam problem z rannym odpalaniem Opla Astry II 2.0 DTL, zawsze rano gdy chce uruchomić silnik auto zapala, wchodzi na dziwne obroty po czym gaśnie. Sprawdzałem już układ paliwowy jest szczelny, założyłem już zaworek zwrotny też nic nie pomogło. Proszę o pomoc i z góry dziękuje za odpowiedz.
Odpalam na beznynie przelaczam na gaz przejade 3,4 km zgaszam i po 5 minutach chce odpalic i musze powtarzac probe startu 3 razy. Czasem odpala za pierwszym razem ale przewaznie musze startowac 3 razy silnik. Samochód postoi z godzine i startuje za pierwszym podejsciem. przy odpalaniu rannym startuje za pierwszym razem.
Podałem realnie dostępną moc na która można liczyć w czasie mrozów. A to skreśla PV i wiatr gdyż wtedy z reguły jest ciemno i bezwietrznie. Są tez różne ograniczenia w dostępie do mocy zainstalowanej w elektrowniach jak remonty itp więc realnie możemy liczyć na ok. 30 GW . Rekord popytu na moc padł 12 lutego 2021r i tu można zobaczyć jak wtedy pracował...
Witam wszystkich. Mam od dłuższego czasu problem ze swoim autkiem. Samochód jak w tytule dodam ze ma przejechane ponad 71000 km z rocznika 2000 Wiem, że są setki takich posów ale przeszukałem sporą ich ilość na wielu forach, nawet stosując się do niektórych wskazówek jednak problem pozostał. Otóż kłopot jest z odpaleniem samochodu na gazie, juz pomijam...
...mam problem - samochod nie chce dobrze palic od pierwszego ozruchu.musi byc przetrzymany na wcisniectym gazie i dluzej kreconym rozruszniku.potem zapala tak jakby chcial zgasnac i zaraz juz normalnie chodzi...nastepnym razem przy kolejnym odpaleniu tez musi byc palony na wcisnietym gazie ale "łapie" duzo szybciej...nie ma zadnych bledow i czujniki...
Witam jeśli chodzi o ciśnienie to po 28 bar na każdym cylindrze rozrusznik kręci bardzo dobrze . Świece na układzie podgrzania grzeją ok 8 sec. I to wystarcza by się podgrzały . Mam także zamontowane ręczne grzanie więc wtedy mogę ile chce . Świece są febi grzeją super i grzeją się całe od spodu długo trzymają w zależności od czasu grzania. Dodano po...
Parametr 10.30 jest na 0. A czy kolego nie pomylił się co do ustawienia wartości. Nie powinno być na odwrót po ustawieniu 10.30 na 1 przekształtnik puszcza luzem silnik a przy 0 chce go wyhamować? Jednak przy rannym odpalaniu nie ma znaczenia czy 10.30 jest na 1 czy 0, maszyna dalej wpada w "drżenia" praktycznie sprawdzone. Nie można inaczej ustawić...
witam jestem nowy na forum zupełnie nie wiem co i jak.gdzie wejsc i gdzie szukac mojego problemu.posiadam chryslera voyagera z 2.5 crd z 2003 roku.problem tkwi w rannym odpalaniu otóż po przekreceniu kluczyka słychać dziwny dzwiek pompki tak jak by przerywała nie zawsze to sie dzieje,ale jak juz słychac ten dzwiek to wiem ze go nie odpale kiedy mam...
Pracuje dopiero podczas rozruchu lub pracy. Czy tak ma być w tym silniku? bo po mojemu to powinna się pompka odezwać po włączeniu zapłony na parę sekund. I nie wiem co jest że się nie włącza komp czysty. Problemy z rannym odpalaniem trzeba albo długo kręcić albo odpali po paru próbach. Pompka ok ciśnienie daje w normie i albo problem z tym włączaniem...
sprawdziłem z ciekawości krokowy lpg i....pod grzybkiem zauważyłem nagar,nie dużo ,ale jednak-wyczyściłem go ,ale na grzybku są widoczne ślady przytarcia,spolerowałem pastę lekko ścierną ,gniazdo wyczyścilem i..zauważyłem,że po przekręceniu kluczyka stacyjki na załączony zapłon-krokowy lpg lekko się otworzył ,po wył. zapłonu wysunął się trzpien-czyli...
Witam mam problem z rannym odpalaniem samochodu na bęzynie bo gaz też mam chodzi o to że jak go odpalę to wejdzie na obroty około 1500 i po chwili spadnie do 500 i zgaśnie i tak jakoś ze dwa lub trzy razy i puzniej jest ok. Sprawdzałem przewody od powietrza kiedyś mi spadały i tak właśnie się działo a teraz jest ok. z przewodami od powietrza i dzieje...
usunąłem wszelkie inspekcje więc to raczej nie to, czysta benzyna, wczoraj np było 9 stopni i pikało,innym problemem opisanym na tym forum jest ranne zapalanie, wymieniłem czujnik temperatury na oryginalny i w sumie chyba nic nie dało, za pierwszym razem obroty małe i "delikatnie" gaśnie, za drugim jest już ok, obroty około 1000, problem występuje po...
odpaleniem peugeot odpaleniem octavia octavia odpaleniem
instrukcja challenger metex uszkodzony skaner sterownik
scilab wykres sterowanie przekaźnikami
Parametr P09 w kotle Termet Silver Pro: gaz ziemny vs LPG Różnice w nagrzewaniu elektrod w łuku elektrycznym