Ten zasilacz od "kompa" jak najbardziej ale w szereg z żarówką samochodową oczywiście z zachowaniem biegunowości i nic mu nie będzie.
0V to rzadko ale poniżej 5V już się zdarzało ratować akumulatory ,które np. świeciły światłami aż same zgasły.
I w żadnym nie jest to ponad 16 V, tylko poniżej 16 V. Nieprawda. Przypadki rzadkie, ale przy rekuperacji, ratowaniu akumulatora głęboko rozładowanego (głównie AGM, EFB), przywracania stanu to nie jest jakaś nowość. Przy systemach start-stop krótkotrwałe przekraczanie 16 V w określonych sytuacjach to niemal norma.
(at)maxxxter A co, w instrukcji widlaka brak tej informacji ? Zamiast tu mękolić postami, ratuj akumulatory choćby ładowarką z Biedronki, albo skuterową 48V, bo w takim stanie jak są, za miesiąc już nie będa się nadawać do niczego.
Ja swojego czasu też chciałem ratować akumulator, wylałem stary elektrolit (kolor szary) zalałem wodą destylowaną, dałem do ładowania, potem znowu wypłukałem wodą destylowaną, następnie zalałem świeżutkim elektrolitem i ładowałem małym prądem nie pamiętam jaką miał wartość, ale dałem opornik następnie rozładowałem go żarówką i chyba tak ze trzy razy.Po...
Zasiarczony akumulator można próbować ratować. Nowe akumulatory są tak liche, że zazwyczaj cierpią na tzw. spływ masy czynnej i nic im już nie pomoże poza wymianą płyt, więc na dobrą sprawę lepiej kupić nowe płyty w nowej obudowie, czyli nową baterię. Zasiarczone akumulatora można próbować reanimować tak [url=http://elektroonline.pl/a/721,Regen...
Witam. Dzisiaj brak reakcji zamka centralnego na pilota, otwieram ręcznie, multimetr - 1.98V. No nie fajnie. I teraz pytanie - hipotetycznie mogę wyciągnąć na zewnątrz zasilacz laboratoryjny i go smyrać - 2.5V 0.5A, 3V, 0.5A itd itd. Tylko - czy to ma sens i jakiekolwiek szanse powodzenia? Demontaż akumulatora nie wchodzi w grę póki nie znajdę 9mm,...
Najpierw sprawdź ogniwa. Otwórz baterię. Zmierz na sucho napięcie każdego ogniwa i całej baterii. Jeśli są różnice > niż 0,4V to wymiana ogniw, jak nie, to podłącz obciążenie np.żarówkę samochodową 24V ok 20W i sprawdzaj napięcie na każdym ogniwie. Z reguły są to 3-4 pakiety połączonych równolegle ogniw (2-3 w paliecie), a te pakiety połączone szeregowo....
Przeczytaj komentarze pod jego wpisem - posty #45 i #46 W sumie to potwierdziło, to co ja sam z początku myślałem o tego typu ratowaniu akumulatora. Z drugiej strony wymuszenie dużego prądu coś jednak powinno dać, tak mi się wydaje.
Wykończyłeś akumulator jednym słowem. Są jakieś teorie o ratowaniu akumulatora ale pełnej sprawności nie odzyskasz. Poszukaj tu na forum, bo były wzmianki o tym ale nie chcę czegoś przekłamać.
Nie do końca się zgodzę. Akumulatory żelowe to inna sprawa, ale zwykłe kwasowo-ołowiowe to najbardziej prymitywne i debiloodporne "baterie" jakie można powszechnie dostać. Ja tez tak uważam, ostatnio ratowałem akumulator po rozładowaniu do 6 V lądując go przez dwa dni starym zasilaczem 12,5 V 1,25 A i wszystko działa. A szczerze parametrami się jakoś...
Kriskul napisał: Stężenie bodajże poniżej 1,15 g/cm3 prowadzi do zasiarczenia, co w efekcie może prowadzić do trwałego uszkodzenia akumulatora. To jak wytłumaczyć to ,że w latach 80 ratowałem akumulatory ładując je na wodzie destylowanej-odsiarczanie. Polecam artykuł moderatora Błażej http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic68...
Podłącz prostownik, temperatura nie wzrośnie, przecież prąd nie płynie. I po prostu obserwuj. Ja czasami ratowałem rozładowane akumulatory podłączając je do prostownika 24V ( wymagana ciągła kontrola prądu! niebezpieczne i głupie, ale kilka akumulatorów wstało)
Niepełne ładowanie też im nie służy. Samorozładowanie akumulatora NiCd nastąpi po około 3 miesiącach nieużywania. NiMH po miesiącu. Raz na jakiś czas można, a nawet trzeba je rozładować do 0,9V/ogniwo NiCd i 1ub 1.1V/ogniwo NiMH. Szybkie naładowanie po całkowitym rozładowaniu ratuje taki akumulator. Litowe chyba nie są tak odporne? Za to litowe można...
Nie wiem co wy chcecie ratować? Ten akumulator jest całkowicie zużyty, wskazuje na to jeden kluczowy parametr: niskie napięcie spoczynkowe czyli 12 V. Taką baterię da się przywrócić jedynie metodami metalurgicznymi. Akumulator sprawny po naładowaniu będzie miał napięcie spoczynkowe nie niższe niż 12,6 V.
Tu też ma Pan rację,że warto sprawdzic.Tylko że ja chciałem kolegę uratowac od zbędnych kosztów (woda destylowana kosztuje - kilkakrotne płukanie>ja mam ją darmo<no i ładowanie),bo wiem że taki sposób ratowania akumulatora pomaga czasem tylko na tydzień.Pozdrawiam.
Pomysł bardzo ciekawy. Małe proste urządzenie, które będzie ratować nie jeden raz akumulatory.
cześć będe się streszczać. napięcie na wyjsciu -+powinno być bliskie "0" po załączeniu sieci. pojawi się jak zapniesz 10kΩ między kontrolny a "-" dioda zacznie migać. wtedy układ poda sterowanie na tyrystorki tyn208 jak dobrze pamietam? to poprawne zachowanie tej ładowarki. teraz o tym cudeńku-to zabezpieczenie termiczne.po co?jeśli układ nawali...
W tej cenie nie ma żadnego wyboru, pozostają tylko ładowarki GENIUS, wedle potrzeby (pojemności i napięcia). 24V opcje są już poza zasięgiem 300zł niestety, więc pozostaje ładowanie pojedyncze. Ładowarka ma menu intuicyjne i nadaje się do kilku rzeczy. W żadnym razie nie należy jej utożsamiać z kiedyś modnymi zabawkami w biedronce/lidlu - to całkiem...
Ja napiszę inaczej nie bez przyczyny prostowniki w większości nie posiadają woltomierza. Producenci zalecają ładowanie 14,4 V w temperaturze 20°C (w innej temperaturze zalecane jest inne napięcie). Współczesne auta z nowym typem rozruszników są w stanie odpalać na skrajnie rozładowanym akumulatorze a potem się to mści gdy nadejdą pierwsze chłody (wówczas...
Stąd ta różnica, że dziś ratowanie akumulatorów tym sposobami nie ma kompletnie żadnego sensu. :) To, to wiem doskonale, że złom to złom, ale co do kwestii tego "ładowania na wodzie" to jednak jest jakiś w tym mały sens. Druga sprawa że kiedyś dawniejsze akumulatory były chyba bardziej "odporne", bardziej wytrzymałe na wszelkie niedogodności w użytkowaniu....
Mam pytanie z trochę innej beczki. Da się do czegoś takiego dodać tryb ratowania bardzo słabego akumulatora? Wiem, że takie numery wychodziło przy starych prostownikach, ustawiało się minimalny prąd i akumulator "wstawał".
Kupiłem Bosch C7, ale nie miałem jeszcze okazji wypróbować samodzielnie. Pożyczyłem go koledze z pracy, który "ratował" akumulator rozładowany dość mocno i zimny. Akumulator się naładował, więc wszystko jest ok. Niebawem sam sprawdzę jak sobie radzi ze sprawnym akumulatorem, który jest używany głównie do jazdy po mieście.
Na 100% jest to żel. Taki gość znawca niezależnych systemów energetycznych na YouTube powiedział mi, że śmiało mogę dolać około 0,5 cm3 na celę, ale powiedział, że kiedyś tak ratował akumulatory i tu się chyba nie zrozumieliśmy, bo ja mam nowe, to znaczy 3-miesięczne. No i specjalnie kupiłem 4 sztuki, żeby korzystać z każdego tylko po tych 20% pojemności....
ja mysle ze jak rozkrecisz silnik tej wycieraczki i niema powypalnych uzwojen na rotorze tj wirniku to powinien byc dobry a w domu to tylko cie ratuje akumulator z auta bo taki silnik troche potrzebuje pradu a tak to mi nic wiecej nieprzychodzi do glowy chyba ze nowy sterownik domyk szyb kupic
Jak wyjme bezpiecznik na noc (robie tak żeby ratować akumulator) to pamięc stacji wprawdzie zostaje ale kasują się inne ustawienia typu ostatni poziom volume, ostatnia słuchana stacja itd wiec podłączenie sie pod stacyjke nie byłoby zbyt komfortowe. Spróbuje jutro wymienić największe elektrolity, może to coś pomoże.
Teoretycznie to li-ion, ale nie wygląda na takiego Bo to nie jest Li-ion na pewno. Rzeczywiście powinien to być akumulator NiFe - miałem kiedyś taki w taniej chińskiej latarce z marketu... Miałem takich 5 w ręku, wszystkie zdechły szybko i w niewyjaśnionych okolicznościach. (akumulatorki a z latarek i tak nie było co ratować). Akumulatory dostawały...
Jak nie ma nacięć, to jest szczelina między gumką, a przykrywką, która umożliwia podniesienie gumki. Jak masz taki los, to może odpuścić sobie te zabawę w ratowanie aku. Akumulatory czasami wybuchają, palą się i potrafią pozbawić wzroku.
"Ratowanie" regeneracyjne akumulatora polega po prostu na naładowaniu go :). Akumulator, który rozładował się przez "samorozładowanie" (stał rok nie podładowywany) należy ładować prądem większym niż 0,2Q dotyczy to również akumulatorów VRLA AGM.
Patrząc na wykres napięcia wygląda to , że w jednej celi osypały się płyty.Można się pobawić z ratowaniem tego akumulatora ale na pierwszej większej dziurze sytuacja może się powtórzyć.Jako stacjonarny może jeszcze trochę wytrzymać.
To ten akumulator możesz już zapisać do historii. Akumulator który ma 8.5V ma zwarte przynajmniej dwie cele, ratuje tylko zakup nowego.P
Jeśli to prawda z tym pomiarem naoięcia (tj jeśli miernik był dobrze ustawiony) to masz uszkodzony mostek prostowniczy. A prądem zmiennym ciężko naładować akumulator. Ciekawe co się dzieje z instalacją a dokładniej elektroniką? Ale może akumulator ratuje sytuację.
W akumulatorach juz poniżej napięcia 10.2 V akumulator umiera można jeszcze próbować ratować wymienić elektrolit, wypłukać osad. 9.1V akumulatoru juz nie uratujesz.
O ile dobrze rozumiem zwykła sieć nn jest ciągle dostępna? Jeśli celem modyfikacji jest przedłużenie żywotności akumulatorów poprzez ograniczenie udarów prądowych wówczas najłatwiej zrobić to tak: zasilacz dużej mocy AC/DC nominalnie 24V z obwodem zwrotnym służącym regulacji napięcia tak wysterowanym aby w normalnych warunkach napięcie nie przekraczało...
Zerknij tu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Li-Ion (ratowanie) dzieki temu naprawiłem kilka kompletnie padniętych akumulatorów 18650 różnych producentów.
Zrób dokładnie tak jak kolega wyżej pisze.Ostatnio w taki sam sposób ratowałem akumulator 10s 2p deskorolki elektrycznej, która rok nie była używana.Ogniwa miały od 0,8V do 1,1V.Zasilaczem laboratoryjnym ustawionym na 4,1V i ograniczeniem 0,4A każde ogniwo 18650 podniosłem i cały pakiet ładowarką dedykowaną naładowałem. https://obrazki.elektroda.pl/6766435000_...
700 - też można pomierzyć pojemność / zużycie aku? Można by oddzielić dobre od częściowo zużytych :) Można. Jednak ze względu na oprogramowanie jest to trochę upierdliwe. Ładowarka posiada tryb odświeżania ogniw, którym można próbować ratować akumulatorki. Nie zawsze jest to możliwe. Co do mocniejszych enelupków te czarne może używać tam gdzie szybkie...
1. Planuję kupić prostownik z rozruchem, samochód 2.8 diesel, na co zwracać uwagę? Na wysoką jakość. Na allegro są z oznaczeniami 75A, 100A jak i nawet 400A. Jaki byłby odpowiedni do domowego użytku? Żaden z nich. Do domu odradzam z funkcją rozruchu. 2. Obiło mi się że taki rozruch szkodzi więc czy taki rozruch jest szkodliwy i dlaczego ? Słabej jakości...
Po pierwsze 50 Ah do silnika 1,6 D w naszym klimacie to skąpo. Do tego jak czytam potrzeba kilku kręceń do uruchomienia. Ratuje ciebie tylko taki stan silnika, aby uruchamiał się za pierwszym, niezbyt długim kręceniem. O prądzie rozruchu tego akumulatora nic nie napisałeś, lecz można założyć, że 400 A uzyska. Pewno ratuje ciebie akumulator o pojemności...
Dzień dobry, proszę o pomoc w konfiguracji centrali Perfecta 16, tak aby mogła sterować elektrozaworem po zadziałaniu czujki zalania. Założeniem jest podanie napięcia 12V na elektrozawór (pobór mocy zaworu kulowego to 2W tylko w trakcie zamykania/otwierania max 10s, a 12V bo zalanie może być przyczyną utraty zasilania 230V, a wtedy ratowałby temat akumulator...
Dwa mniejsze akumulatory jedynie Ciebie ratują. Plus dołożenie sterowania i ładowania. wtedy masz 24V i ładowanie akumulatorów z alternatora.
Czy opłaca się ratować akumulatorek który posiada napięcie 2,3v. Tak. Ja miałem nawet przypadki że ogniwo 1.94V miało ponad 2Ah, a 3,8V poniżej 1Ah. Wszystko zależy od ilości cykli ładowania/rozładowania. Nie opłaca się ratować ogniw, które mają kompletne 0V
Nawierć otworki od góry w miejscach cel. Potem trzeba je czymś zakleić (silikon się rozpuści) Genialne sam na to wpadłaś czy ktoś ci powiedział. A powiedz mi jak potem utrzymasz ciśnienie dla prawidłowej pracy akumulatora. Bo wszystkie AGM są nadciśnieniowe. A korki to zawory VRLA. Dokładnie to 2 lata, więc wcale nie taki stary. Ludzie ratują takie...
Bo jeśli bym wylał np wszystko z celi to samej wody destylowanej nie mogę wlac? Tak się postępuje przy reanimacji zasiarczonego akumulatora, bez gwarancji że to cokolwiek pomoże. Wlewanie elektrolitu do uruchomionego akumulatora to średnio udany pomysł. Dodano po 5 I od tego przybędzie kwasu w roztworze? Przede wszystkim z reakcji z płytami akumulatora...
Akumulator można próbować ratować poprzez powolne ładowanie małym prądem. Przez długi okres czasu, np miesiąc. Być może uda się rozbić kryształki.
Dzięki za pomoc! Automatyczna ładowarka już ratuje :D zasiarczony :cry: akumulator :!: Pozdrawiam Anszun :D :D :D
Nic dziwnego ... Zakłócenia wprowadza ci zasilacz (ładowarka) od nawigacji --- jest impulsowa :) Możesz się ratować podłączeniem CB pod akumulator.
P-CG30-150133 (15V 133mA); można również TS 2/56 (15V 0,1A) Moim zdaniem napięcie nieco za wysokie, mała wydajność prądowa i duże akumulatory ratują sytuację ale po wyprostowaniu napięcie z transformatora 15VAC wyniesie ok 21VDC. Według mnie transformator powinien mieć 10-11VAC.
Seleny zawodne (...) Tak zawodne, że ten z tematu jest sprawny, pomimo upływu 60 lat. A co to ma do rzeczy? (...) To ma do rzeczy, że piszesz brednie o sprawnym - pomimo lat - urządzeniu. (...) seleny zostają, ratowały mi akumulatory które ostatni raz Mojżesz ładował (...) Poza tym nikt nie prosił Cię o dziwaczne wykłady i wykłócanie się z wszystkimi...
Tz nie pisałem o tym ale ten akumulator był sprawdzany przez firmę co ładuję akumulatory i po pomiarze powiedzieli żę jest zwarcie na jednej celi ale chyba mimo wszystko spróbuję jeszcze go ratować może właśnie zrobię jak pisze tadeusz.
Nie wiem co to za radio masz(sam nie widziałem takiego z możliwością integracji z komputerem PC). Zależy teraz jaki komputer chcesz tam wsadzić laptopa czy desktop. W każdym przypadku musisz mieć zasilacz samochodowy, do laptopa jest tańszy(ale te podróby na alledrogo są nie najlepszej jakości, najlepsze są oryginalne) do desktopa droższy(zależy mocno...
Ja właśnie takim prądem ładuję. Jak podłączam prostownik to przez chwilę prąd wynosi 4A i szybko spada. Odłączam prostownik jak prąd wynosi poniżej 1A. Autorowi też chodzi o prostownik do konserwacji akumulatorów, a nie do ratowania wyładowanego do zera trupa. Nawet jak zdarzy mu się bardziej rozładować akumulator to przy małym prostowniku nie ma ryzyka...
100% akumulator nie opłaca sie kombinować z ratowaniem namęczysz sie i dalej bedzie nadawał sie do wymiany. Pożycz od kogoś akumulator to się przekonasz.
Jeżeli akumulator ma około 10,5V napięcia spoczynkowego wtedy mamy zwarcie/zerwaną cele Niekoniecznie, głęboko rozładowane akumulatory miewają jeszcze niższe napięcie i po szybkiej reakcji ( ładowanie ) wracają do normy. Zostaw auto na noc z włączonymi światłami, i zmierz rano napięcie. Widywałem takie że miały 5-8V, po normalnym naładowaniu trzymały...
Witam... Ratuje cię tylko wizyta w serwisie... Wtyczka typowa Daewoo, brak softu. Zdjęcia robione cyfrówką ,ale widać ALDL...
Bardzo fajny zasilacz poniżej 400zł - link poniżej -> poczytajcie recenzje na allegro [url=https://allegro.pl/oferta/zasilacz-... - 32V 6A dodatkowo to UNI-T Mega opcja do ładowania różnych akumulatorów i ich...
UPC jest dobre po prostu ratuje trupa jak moze . Nie ma niestety bledu typu P XYZ - wymien wreszcie ten stary akumulator ! Jezeli znasz sie na tym to czemu szukasz dziury w calym ? Akumulator do wymiany sam to stwierdziles. Zakladasz nowy po kilku dniach sprawdzasz czy ladowanie ok zeby go nie uszkodzic jesli tak to jezdzisz jesli nie szukasz dalej...
Dzięki. W podanym schemacie mamy tylko ograniczenie napiecia paneli poprzez ich obciążenie tranzystorami - czyli wytwarzając ciepło ratujemy akumulatory . Bez mppt w pochmurne zimowe dni odzyskam 20*50% mocy możliwej przy zastosowaniu modułu - przynajmniej tak wynika z charakterystyk panelu. Zawsze mogę ustawić niższe napięcia traktowania i w zasadzie...
Po pierwsze - niech Pan sprawdzi: pamięć I2C (24C08 lub 24C16) czy jednak HC11 Motoroli. W drugim przypadku - uniwersalne programatory do różnych wersji HC11, były opisane na Elektrodzie, komunikacja z komputerem po com-ie. Może być inny problem - niektóre serie były zabezpieczone przed odczytem i już podczas próby komunikacji po Rx/Tx zawartość EEPROM-u...
Jak się ma niedobrany do alternatora akumulator to trzeba go czasem prostownikiem ratować :D A jeśli chodzi o polecanie, to ja od siebie mogę zasugerować Jenox. Mój ojciec na nim jeździ już parę ładnych lat no a teraz ja go sobie sprawiłem.
A nie masz tam dodatkowego akumulatora do rozruchu silnika w bagażniku? To byłoby zbyt tanie i producent nic by nie zarobił na sprzedaży. Większość hybryd tak ma, ratuje emulator od chińczyka ale nie znam bliższych szczegółów.
Witam Wysiadł prostownik baterii akumulatorów 110V 135Ah. Pracowało to "cudo" na stacji 15/0,4 kV do zasilania oświetlenia awaryjnego i przede wszystkim za zbrajania napędów wyłączników na "wysokiej" stronie. Konkretnie spalił się jakiś(nie idzie odczytać nazwy) "tranzystor" w układzie regulacji napięcia i prądu ładowania. Napięcie 9 akumulatorów spadło...
możliwe - planuje pobawić się tak jak kiedyś ratowano NiCd
Kolego za przeproszeniem przestań p....isać głupoty , jakie ładowanie 11,5? Zawieś auto do elektryka niech ratuje , co zostało z auta i akumulatora.
500 zł na aku i 200 na urządzenie z kompresorem?;) To nie jest stanowczo zastępstwo dobrego akumulatora. Ale kopa taki za 200 nawet ma niezłego;) To raczej do ratowania w sytuacjach kryzysowych, mega mrozy lub samochód zostawiony na światłach. Lecz trzeba zauważyć że lepsze będzie w tej drugiej sytuacji naładować akumulator powoli a nie ładować w niego...
Kupuj nowy , za niedługo zima więc na pewno ratowanie starego grata nie ma sensu .
Czy tam jest jakieś zabezpieczenie nadnapięciowe hmm ... tak jak pisałem ja mam aku do 29.2V i ładowarka dawała ponad 31V i się ładował tylko robił się ciepły. Mnie ratuje jak mi się wydaje układ równoległo szeregowy
Jest spora różnica , jak piszecie, rano i wieczorem . Testowałem to obracanie na tym jednym rozbitym panelu , który mi zalega . Jak bym nie miał materiału na zrobienie tych trackerów , to na pewno bym ich nie robił . Jak na razie cała ta instalacja co już jest gotowa działa super . Jest akurat jak na nasze zużycie . Ale ten wiatraczek nawet jak da z...
Wyciągnąć akumulator i dać do pod ładowania ale przy 5V to ja mu nie wróżę jakiegoś życia długiego. Takie ratowanie trupa do zimy pewnie wystarczy przyjdą pierwsze przymrozki i już nie da rady
Arkady25 :) rozumiem, że książkowo ładowałeś prądem 0,1-0,2 C przez 14 godzin :), bez kontroli napięcia. Dobrze się sprawdza przy poprawnie, sformatownych ładowanych i zasilanych akumulatorach, ale ja chcę zawalczyć o te "żle" eksploatowane :) A tak przy okazji :) Jakiś czas temu w latach 80-tych w radioelektroniku pojawiła się prosta ładowarka akumulatorów...
To jest tryb do ratowania zbyt głęboko rozładowanych akumulatorów a nie ich regenerowania! Po to ładowarka używa małego, impulsowo podawanego prądu aby z powodu niskiego oporu wewnętrznego nie nastąpiło zbyt szybkie osiągnięcie tych 14,5V, co prędzej doprowadzi akumulator do poważniejszego uszkodzenia niż prawidłowego naładowania.
Takie skoki napięcia wykończą cały sprzęt. No prawie cały poza grzałką. I dla takich celów są falowniki EcoBoost albo Elnix które przy skokach nasłonecznienia ratują się obniżając napięcie na wyjściu adekwatnie do dostarczanej mocy.
W moim przypadku bardziej na zachód już sensu nie ma, cień budynku sąsiada pada na panele juz pod koniec września po 18stej. Jedynie latem słońce jest jeszcze na tyle wysoko że produkcja jest w miarę wysoka wczesnymi wieczorami. Natomiast pochylenie dachu na zachód, nawet z tak niewielkim spadkiem ogranicza prod rankami, w tej chwili mam niecałe 3kW,...
witaj ! twój problem jest bardzo prosty motroniki dardzo szybko łapią błedy ui ustawiają się w pozycji awaryjnej . Musisz zainstalować przekaźnik resetujący ecu i sprawa załatwiona. ale najpierw sprawdź czy to jest odłaczając akumulator nawet zdejmij obie klemy i złącz je aby usunąć napięcie na kondensatorach elektrolitycznych na 30 sekund . jak podłączysz...
Trzeba bardzo uważać na napiecie i prąd wskrzeszenia akumulatora li-Jon. Zbyt ryzykowne to jest. Użyć ładowarki specjalnie dedykowane do tego akumulatora. Na przykład imax 6..i inne podobne. W internecie może być informacje na ten temat albo ktoś wiedzący lepiej na ten temat się wypowie? Bo ja też mam tyle tych akumulatorów że mi słabo i nie mam chęci...
Odświerzam temat z tego samego powodu .Jakiś czas odpalał na benzynie teraz wraca ten sam problem.Po dłuższej trasie jazdy na LPG objawy są te same .Po odpaleniu spadają obroty i silnik gaśnie .Jedynym lekarstwem na to jest zdjęcie klemy z akumulatora co ratuje sytuacje na dwa dni . Co jest przyczyną tej usterki ? Czyżby po dwóch miesiącach kupował...
Do ratowania rozładowanych lub niby uszkodzonych akumulatorów polecam ładowarki z funkcją 'negative pulse desulfation' kilka cykli ładowania i prawie każdy chodzi. Oczywiście ciężko powiedziec czy wraca pełna pojemność ale jeżeli samochód stoi nie używany tydzień i odpala bez problemu na pewno warto go nim ładować.
Jedyne co ratuje kolegę to akumulator o możliwie jak największej pojemności, im większa pojemność akumulatora tym mniejszy będzie stosunek poboru prądu do jego pojemności , dzięki temu uniknie niskiej sprawności podczas rozładowywania akumulatora i nie zarżnie go w krótkim czasie, proponuję zakup akumulatora przynajmniej o pojemności 100AH a najlepiej...
Może być problem bo przy mocno rozładowanej baterii 1,2 A to za mało.Ja kiedyś ratowałem się prostownikiem 24V do akumulatorów samochodowych.pozdrawiam.jomek P.S.Nie musi być stabilizowany bo to tylko bateria a nie czuła elektronika
ctek mxs 5.0 taki mam model. autkiem pokonuje dziennie 8km do pracy w jedna strone, czyli ok 20km max. teraz ładuje masta 12/15 z wyświetlaczem i przy 0,9A na zaciskach mam juz 15,6V a aku nie pozawala na zwiększenie natężenia powyżej 4A przy 4A wyświetla juz 16,2V Aku na pewno nie jest naładowane, czyli wychodzi na no że zasiarczone. Może byc bo auto...
Ad. 1- nie wiem :D 2- tak możliwe, ustaw czujnikiem zegarowym zgodnie z danymi, 3- możesz to sprawdzić jedynie po numerach katalogowych pompy, 4- nie ma takiego kondensatora, ratuje Ciebie drugi akumulator, alternator większej mocy. Co do elektrozaworu, podejrzewam że stanowi on zabezpieczenie, przed maksymalnym ciśnieniem ładowania na zimnym silniku....
Tu jest regulacja na uzwojeniu pierwotnym, ten potencjometr 47k to trochę za mały zakres regulacji daje, dobierz eksperymentalnie, daj 470k-220-100k i zobacz jaki będzie najlepszy. Co do bezpiecznika na wyjściu, lepszym rozwiązaniem jest chronić uzwojenie wtórne trafa bo w tedy w razie uszkodzenia mostka ratujesz trafo, ubije je akumulator, bezpiecznik...
przypadkiem uszkodziłem jeden z licznych termistorów w tej baterii Skoro są liczne, to przypuszczalnie takie same. W takim przypadku pomierzyłbym rezystancję kilku, by upewnić się, że są jednakowe i ten uszkodzony zastąpiłbym rezystorem o nieznacznie mniejszej rezystancji symulując lekko nagrzane ogniwo. To taka proteza pozwalająca na ożywienie baterii....
Interpretacja kolegi rzeszutek1 jest jak najbardziej racjionalna, że akumulator który na mrozie stracił wydajność prądową z racji dużego oporu wewnętrznego i nie można uruchomić samochodu, podłączony do prostownika z tego samego powodu nie mógł przyjąć prądu jakiego byśmy się spodziewali. Prąd ładowania zaczął wzrastać jak to kolega zauważył wraz z...
... Jest to dosyć stary akumulator ... - pewnie osiągnął swój kres i wysiłki włożone w jego ratowanie nie będą przez niego "docenione". A napięcie w pełni naładowanego akumulatora 12V to ok. 14V - widać, że Ci "brakuje" 1 celi ...
Witam Serdecznie Posiadam 2 Akumulatory 12v 60Ah i 12v 64ah. Dwa mają rok dopiero a napięcei ich jest 13,3V, ponoc prawidłowe ma być 14,5V ? Czy to aby nie wadliwy prostownik? Może akumulatory? Model prostownika to: CARTREND 50206 Parametry techniczne rodzaje ładowanych akumulatorów : WET, GEL , AMG napięcie zasilania: 230V/50Hz diagnoza i funkcja...
witam mam passata z 2001 roku mianowicie wyciągnęłem akumulator i od tego momentu nie działają mi przednie szyby nie mogę opuscić ani podniesc czy tylko podłączenie pod kompóter mnie ratuje czy są jakieś rady?
Nawet udało się przez chwilę odpalić komputer stacjonarny z monitorem (cztery rdzenie, osiem wątków), ale pracowało to nie pewnie. Co oznaczało w tym przypadku niepewnie ? Dołączenie akumulatorów ratowałoby sprawę. Dodano po 6 I teraz jak się zachowa układ, kiedy do tych dwóch przewodów, zacisków ups-a dołączę równolegle akumulatory połączone szeregowo-równolegle,...
Szczotki są zabudowane w silniku. Do tych modeli silniki nie powinny być drogie. Jak tylko akumulatory są OK to warto maszynę ratować.
Zmierz napięcie na baterii. Podłącz akumulatorek 18650 równolegle do baterii z S7 taki szok pradowo napieciowy moze ja obudzi. Jak wyciągnie do 2,5V powinno ładowanie zaskoczyć. Mam ponad 150 telefonów ratuje te trupki w ten sposób. Bateria i tak szmelc ale moze chociaz wlaczysz telefon pod ladowarką by sie upewnic ze działa.
Sprawdź napięcie ładowania. Być może uszkodziłeś alternator "użyczając" prądu. Dobrą praktyką w takim przypadku ratowania innego kierowcy jest podłączenie jego akumulatora do własnego (przy pracującym silniku) na kilka minut. Dopiero potem próba uruchomienia...
Czy po wlaniu do nowego akumulatora typu 12V 4Ah elektrolitu i przytwierdzeniu pokrywy moge zaczac jego ładowanie? czy tez musze odczekac? jesli musze to ile? prosze ratujcie, odpowie ktos? kedziore-k(at)wp.pl
zakładając że bezpieczne napięcie dla tego aku to 16,5V, choć ja na początek bym przyjął 15,8V dzieląc przez 1,41 da nam 11,2V, No właśnie, dioda każda nie jest taka sama. A spadek napięcia na niej zależy od płynącego przez nią prądu. Dlatego kombinacja z żarówką. choć ja na początek bym przyjął 15,8V dzieląc przez 1,41 da nam 11,2V, Do tego właśnie...
akumulator śmieć. Niekoniecznie, zależy ile czasu był w takim stanie i z jakego powodu. Ile lat ma ten aku, - czy warto próbować go ratować? Można użyć "starego" prostownika, który nie sprawdza napięcia na na aku. Tylko przy takim ładowaniu trzeba nadzorować prąd ładowania.!!!
Czyli już wiadomo że stabilizowanego 13.2V uzyskać się nie da... Za bidnych czasów, ratowało się podłączając prostownik na stałe do akumulatora, do tego zaś CB - brzęczało, ale działać w eterze się dało.
Akumulator trochę ratuje sytuację, jednak pętla pozostaje pętlą. Musisz jeszcze wziąć pod uwagę fakt że nie zawsze minus zasilania jest masą wejścia/wyjścia (zwłaszcza w przypadku efektów gitarowych). Czyli w zasadzie dać 4 kondensatory przy każdym stabilizatorze Zalecane jest minimum po jednym, najlepiej dwa na wejście i wyjście. Jeden ceramiczny a...
To prawie nowy akumulator i go nie odkręcałem. W starym dolałem, ale chyba za dużo. Niby są jakieś znaczniki, ale... Ostatnio oglądałem jakiś film, gdzie gościu AGM-a ratował i właśnie dolewał. Była mowa, że nowy akumulator warto zważyć po to, by dokładnie wiedzieć, ile wody dolać. W przypadku AGM-a nie ma poziomu płynu i jest to nader istotne. Ale...
Aha. W takim razie powinien być zasilacz specjalny - do ładowania akumulatorów. Od biedy można ratować się i "zwykłym" (DC), ale powinien mieć około 5,6V=. W niektórych wkrętarkach akumulator ładowany jest bezpośrednio z zasilacza - wtedy konieczne jest ścisłe dobranie napięcia. W innych jest szeregowy rezystor dobrany do napięcia wyjściowego zasilacza...
Mam pod inną nazwą ale raczej taką samą, OK. Byłem zadowolony za czasów motocykla, i ciągle używam na wszelkie 12V domowe, a nawet wyładowany samochodowy ratowała do poziomu "niech zapali"
Na podstawie" bąbelkow" nie można twierdzić ,że cela ma zwarcie.Może być tylko zasiarczona.Miarodajnym jest pomiar napięcia pod obciążeniem akumulatora naładowanego . Pacjenta trzeba ratować do końca.Proponuję ładowanie kontrolno-odświeżające : 1)wylać elektrolit z celi podejrzanej(jeśli ma osobne cele) lub z całego-do naczynia i zachować go 2)nalać...
ratowanie pamięci ratowanie systemu ratowanie baterii
parownik zdjąć slican translacje analogowe tranzystory pallad
generator impulsow generator impulsow
Zamiennik lampy ECH81: 6AJ8, ECH84, ECH83 Piec węglowy nagrzany do 70°C nie grzeje kaloryferów