Kolego. Wygląda na to, że masz wszystko ok. Zorientuj się dokładnie jak jest podłączony reduktor. Wejście do nagrzewnicy ma prawie najwyższy poziom w samochodzie, co w przypadku złego podłączenia reduktora skutkuje tym że na wolnych obrotach płyn pędzi przez reduktor bo ma lżej a przy zwiększeniu obrotów dopiero zaczyna dawać przez nagrzewnicę. Sprawdź...
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Kondensat jest to inaczej mówiąc syf jaki zbiera się w reduktorze. tak jak w chłodnicy, nagrzewnicy itd.Spuszcza się go odkręcając śrubę przy reduktorze albo też można przepłukać wodą pod ciśnieniem.Wyczyszczenie umożliwia lepsze krażenie płynu i podgrzewanie reduktora.
Nie wpina się reduktora szeregowo z nagrzewnicą, niektóre układy (a tak naprawdę to większość) mają sterowanie ciepłym nadmuchem zrobione za pomocą zaworu dławiącego przepływ cieczy przez nagrzewnicę, zamknięcie go, spowoduje zamarzanie parownika.
Tak, mam LPG. Często jest tak, że nagrzewnica się lekko przytka i cały obieg cieczy idzie przez podłączony równolegle do niej reduktor gazu, zwłaszcza w Audi, gdzie nagrzewnica ma krócce umieszczone dość wysoko, a reduktor jest zamontowany nisko. W takim przypadku trzeba zamontować w wężu doprowadzającym gorący płyn do reduktora dławik, bądź przerobić...
silnik->webasto->reduktor->nagrzewnica->... Silnik-webasto-NAGRZEWNICA-reduktor.
No to w tej sytuacji trzeba zmierzyć jaka jest temperatura reduktora, a jaką widzi centralka (raczej konieczne jest podpięcie pod program diagnostyczny). Może być, że czujnik temperatury szwankuje (zaniża) - będzie różnica między temperaturą zmierzoną i odczytaną przez program diagnostyczny, wtedy wymiana czujnika. Może też być tak, że reduktor jest...
Zamiast ciąć przewody, możesz na próbę włączyć reduktor w szereg z nagrzewnicą, ale jako pierwszy - to tylko w przypadku gdy w obwodzie nagrzewnicy nie ma zaworu odcinająco-regulacyjnego. Gdyby to rozwiązanie nie było satysfakcjonujące, to można przejść na układ równoległy.
Sprawdzić klapę nogi/szyba w obudowie nagrzewnicy. Źle podłączony reduktor LPG lub brudna nagrzewnica.
Sprawdź droznosc przewodów. Od reduktora do nagrzewnicy. Czy zapalarka działa prawidłowo? Wyzwala iskre?
Mam meganke z innnym silnikiem (K4J) z gazem. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą i na ogrzewanie nie narzekam. Przy równoległym włączeniu reduktora z nagrzewnicą powrót z reduktora powinien być włączony do powrotu z nagrzewnicy, chociaż w takim przypadku, też może dochodzić do osłabienia ogrzewania jako skutku bocznikowania przez reduktor strugi...
Ogrzewanie reduktora LPG (jeśli jest inaczej) trzeba wpiąć szeregowo z nagrzewnicą. Pierwsza idzie nagrzewnica, zasilenie reduktora z powrotu nagrzewnicy. Kiedy ten reduktor się nagrzeje do odpowiedniej temperatury? Tylko latem i zimą jak ogrzewania nie będzie używała?
Pompa wodna lub zabita mułem nagrzewnica. Ew jak benzyna z gazem zle podpięty reduktor lpg
tak się zdarza kiedy ogrzewanie reduktora gazu jest podłączone równolegle z ogrzewaniem nagrzewnicy kiedy wszystko jest nowe to jest Ok ale jak nagrzewnica sie (zamuli)zmniejsza sie jej przepustowośc i całe ciepło idzie na reduktor gazu sposobem jest zmniejszenie średnicy przewodu podgrzewającego reduktor(kryza) albo zaworek wtedy można sobie dostroić...
Jezeli jezdziles na gazie i grzalo to problem na pewno nie bedzie lezal po stronie instalacji gazowej ale gdy auto zaczelo slabiej grzac po zamontowaniu gazu to fachowcy spieprzyli robote i w zlym miejscy wpieli sie w instalacje od chlodzenia silnika i teraz wiekszosc ciepla idzie na reduktor a nie na nagrzewnice.
Dzięki za informacje.Czy do tej regulacji potrzebne są przyrządy.Do tej pory nie miałem do czynienia z LPG.Mam zapytanie jak powinna wyglądać instalacja ogrzewania reduktora cieczą.U mnie znajdują się trójniki na wężach idących do nagrzewnicy.Nieraz gdy zamknę zawór nagrzewnicy reduktor pokrywa się szronem. czyli reduktor jest wpięty za zaworem odcinającym...
To na korku to opary oleju i wilgoci z poeietrza, uruchom silnik na postoju aż do osiągnięcia temperatury {wskażnik,reduktor,nagrzewnica} i zrób jazdę testową jeśli w trakcie jazdy temperatura będzie malała to chyba termostat się nie zamyka .
Jakoś nie bardzo widać ? W załączeniu rysunek z równoległym połączeniem reduktora do nagrzewnicy. Aby zwiększyć przepływ przez reduktor załóż na przewód prowadzący do nagrzewnicy metalową opaskę zaciskową ( czerwony krzyżyk) . Doprowadzi to do wyrównania oporów , pozwoli na precyzyjne doregulowanie , tak aby nagrzewnica dalej grzała. Można też połączyć...
Masz pewnie zamulona nagrzewnice i dlatego nie grzeje, w pasku jak i wiekrzości nowych aut nie ma kranu i woda cały czas płynie przez nagrzewnicę.
Niektórzy narzekają na szeregowe połączenie reduktora i nagrzewnicy - wieje chłodem w kabinie :)
sprawdz termostat moze jest uszkodzony a reduktor ma byc wpiety równolegle do dwóch weżów idących do nagrzewnicy
Problem najprawdopodobniej tkwi w reduktorze gazu, który jest podłączony na przewodach idących do nagrzewnicy, nagrzewnica jest umieszczona wysoko, reduktor nisko, płyn krąży przez niego i tylko niewielka ilość płynie przez nagrzewnicę
nie posiadam instrukcji obsługi, nagrzewnice dostałem bez reduktora i przewodu, ciśnienie na obudowie jest podane 0.7 bar. reduktor mam z jakiejś kuchenki gazowej
Dzięki. W wolnej chwili popatrzę. Rozumiem, że jak gazownik reduktor na "krótko" czyli zpominięciem nagrzewnicy reduktor podłączył to będę musiał jakieś trójniki powstawiać. Dostanę coś takiego w sklepach czy lepiej od razu do jakiegoś gazownika jechać?
Jaki zastosować reduktor gazu do nagrzewnicy o parametrach: Ciśnienie gazu:1,5 bar Zużycie paliwa:0,98 - 2,46 kg/h Dodano po 9 W nawiązaniu do mojego zapytania dopytam jak się ma ciśnienie gazu do mocy grzewczej, a stąd to pytanie ponieważ widzę masę nagrzewnic o mocy zbliżonej, a nawet dwukrotnie wyższej z reduktorem 0.7 bar? Dla przykładu: [url=http://allegro.pl/nagrzewnica-gazow...
Silnik M52 ma dosyć fajny obieg cieczy i należy to uwzględnić podobnie jak i zawory odcinające nagrzewnice. Po drugie trzeba stwierdzić czy reduktor jest faktycznie zimny czy tylko czujnik tak zapodaje.
A ja bym obstawił co innego. Masz auto na gazie więc grzejesz nagrzewnicę równolegle z reduktorem. Przez reduktor płyn płynie o wiele swobodniej niż przez nagrzewnicę co powoduje słabe grzanie. Ja w moim aucie na gaz zastosowałem pompkę elektryczną wspomagającą obieg płynu w układzie silnik/ nagrzewnica/reduktor np. od t4 lub od dewasta wodnego i auto...
Jeżeli masz gaz i wcieli ci sie z ogrzewaniem reduktora pod nagrzewnicę to może byc tak, że obieg jest za malo wydajny. Jak do tego jest jeszcze przytkana nagrzewnica to większośc plynu bedzie obiegac przez reduktor. Mialem tak w polonezie 1.4. Ogrzewnie bylo letnie, poprawilo sie nieco gdy na reduktor poprowadzilem cienszym przewodem. Istnieje mozliwosc...
jak słaba/przymulona nagrzewnica to pomaga wpięcie reduktora lpg w szereg a nie równolegle ale docelowo zmiana nagrzewnicy.
Dodam że auto to megi z silnikiem 1.4 16V z 2000 roku. Po zamontowaniu instalacji przerobiłem podłączenie parownika a mianowicie zamiast podłączenia równoległego do nagrzewnicy, podłączyłem szeregowo przed nagrzewnicą. Po tej przeróbce wyraźniej odczułem poprawę (szybkość) przechodzenia na gaz niż po podłączeniu podgrzewacza. A podłączałeś reduktor...
Według mnie to może być coś z pompą bo dziwne jest że w silniku płyn sie gotuje a przez reduktor i nagrzewnice płyn nie przepływa?
Do suszenia drewna podobno wykorzystuje się także nagrzewnice pojemnościowe, może na to zwróć uwagę ? :) http://www.euee.agh.edu.pl/materialy/mod... http://napedy.lipsko.com/reduktory-katow...
wymień nagrzewnicę i po kłopocie reduktor gazowy podłącz szeregowo z nagrzewnicą i po kłopocie
Fotka tak odgólnie z całości, żeby widać było położenie reduktora, potem sposób montażu wtryskiwaczy. Jest kilka założeń poprawnego montażu. Możliwie krótkie połaczenia podzespołów przewodami gazu i podciśnienia - wielu producentów podaje np. graniczną długość przewodów wtryskiwacz-kolektor na 15 cm,a jednocześnie możliwie blisko wtryskiwaczy benzynowych,...
Masz trzy wyjścia : 1. wymienić reduktor :) na odpwiedni lub spróbować zwiększyć wydajność termiczną istniejącego poprzez 2. założenie opaski zaciskowej na przewodzie do nagrzewnicy , tak aby nagrzewnica grzała , ale i przez reduktor płynęło więcej lub 3. Połączyć w szereg reduktor i nagrzewnicę , Ten drugi sposób lepszy , ale więcej kombinacji wymaga,...
Czy we właściwe miejsce wpięty jest reduktor - równolegle do nagrzewnicy ?
Temat rzeka. Kolego chudy1986_ , akurat tak się składa, że mam też megankę 1.4-16V/99r zagazowaną. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą (reduktor jako pierwszy). Przy połączeniu równoległym może być taka sytuacja, że przez reduktor płynie gro cieczy (bo jest mniejszy opór), a tylko niewielka część przez nagrzewnicę - w takim przypadku wystarczy...
Nie wiem jak jest w Astrze bo nigdy nie rozbierałem, ale żeby mieć zimny nadmuch trzeba zasłonić nagrzewnicę i do tego służy cięgno regulacji, które prawdopodobnie nie domyka do końca klapy zimnego nawiewu. Część powietrza idzie obok nagrzewnicy gdy nie domknięta jest klapa, lub nieszczelna i ogrzewanie jest słabe. Proponuję zakupić nową nagrzewnicę...
Ze szrotu to można kupić lampę zderzak, nie bawię się w takie części ze szrotu, nagrzewnica jest nowa bodajże z maxgear Dodano po 2 Nie wiem czy to już przez gaz czy jak może przez reduktor dużo idzie i najpierw na reduktor, od zmiany nagrzewnicy zaczęła aż tak chu....o grzać
Moim zdanie lepsze rozwiązanie to reduktor wpięty równolegle z nagrzewnicą a nie szeregowo.
Dobrze myślę, że gdyby była to uszczelka to ogrzewanie powinno działać? w płynie brak oleju i na odwrót. Silnik pracuje bardzo ładnie, nie kopci. Brak obiegu więc co? zapchane węże? nagrzewnica? reduktor wpięty jest pod węże od nagrzewnicy.
C I to jest najlepsza opcja. Nie w każdej sytuacji, bo czasem takie szeregowe wpięcie reduktora może spowodować, że nagrzewnica słabiej grzeje i reduktor jest niedogrzany.
Reduktor w szereg z nagrzewnicą wpięty?
grzanie reduktora podłącza sie równolegle do nagrzewnicy centralnego ogrzewania poprzez odpowiednie trójniki, takim przewodem jaki pasuje do krućców reduktora przeważnie fi 16 -18. Temperatura wyższa niż 10-15 stopni zapewni prawidłową prace układu
Jeżeli podłączasz pod kolektor to tylko w szereg,bez żadnych trójników.Pod nagrzewnice równolegle potrzebne dwa trójniki. Pamiętaj żeby reduktor nie był zamontowany wyżej od zbiorniczka wyrównawczego,lub płaszcza wodnego kolektora ssącego. Powodzenia mam nadzieje że pomogłem.
Ja u siebie miałem podobny problem. Kupiłem nowy wąż o odpowiedniej średnicy (chyba 16mm), opaski, trójniki itp.. Podłączyłem dopływ ciepłej wody kilkanaście cm od silnika, wpiąłem się w wąż do nagrzewnicy. Wąż "zimny" z reduktora wpiąłem w wąż od zbiorniczka wyrównawczego też blisko silnika. W sumie połączenia były ok 1m krótsze niż poprzednio, ale...
Generalnie ogrzewanie w samochodach jest wystarczające, tyle, że w benzynowych, zagazowanych sporo cieczy leci przez reduktor, a nie przez nagrzewnicę, natomiast w dieslach elektryczne dogrzewacze są z reguły uszkodzone (np grzeje tylko jedna z 3 świec żarowych) o czym użytkownik nie ma pojęcia i narzeka na słabe ogrzewanie
A jeśli i tak to nie pomoże, to zwróć uwagę, że twój obwód chłodzenia zamyka się przez reduktor, bo tu ma mniejszą linię oporu niż przez nagrzewnicę. Trzeba założyć kryzę na wężu do reduktora.
Moim zdaniem to za wysoko zainstalowany reduktor może być przyczyną : jak samochód ostygnie , stygnie układ chłodzenia , płyn zmniejsza swoją objętość , spada ciśnienie w instalacji - w reduktorze wytwarza się wtedy podciśnienie ( jak w odwróconej butelce z wodą) i napełnia się powietrzem. Uruchamiasz silnik , układ chłodzenia pracuje na małym obiegu...
ewidentnie za mała wydajnośc termiczna reduktora. Jeśli połączony w szereg z nagrzewnicą to nie masz zaworu na nagrzewnicy ? I czywiście w szereg ale pierwszy w szeregu zasilany gorącą wodą z pompy wodnej jest reduktor a nie powrotem z nagrzewnicy. Sprawdź czy przewody wodne nie są za długie bo przepływ jest za mały. Powrót z reduktora ma być gorący....
Reduktor jest na powrocie z nagrzewnicy. Odłączyłem do od obiegu i połączyłem przewody ze sobą. I jak ręką odjął nagrzewnica grzeje jak potrzeba. Reduktor podłączyłem pod ten drugi przewód co idzie w stronę chłodnicy(od małego obiegu) i dziś po przejechaniu ok 1km przełączył się na gaz a z nawiewu leciało letnie powietrze. Tak podłączone chyba może...
Ja w swojej e39 też nie mogłem odpowietrzyć nagrzewnicy. Odkręciłem węże idące do reduktora LPG i w jednego lałem płyn. Przelało przez nagrzewnicę, wyleciało drugim końcem, założyłem węże do reduktora i później już normalnie ale wtedy poszło w paręnaście sekund.
Dzięki już kupiłem w firmie mtm DA1.5 na razie mnie poratuje, ale chcę skonstruować ciśnieniowca tylko takiego bez reduktorów i spróbuję dyszę z nagrzewnicy olejowej tylko jakąś dużą, problem jest taki że jeśli towar jest mocno niepewny to koledze nawet ciśnieniowiec odmawia współpracy, robią się gluty z oleju i przytyka się, wtedy palnik dostaje czkawki,...
Niech wepnie reduktor szeregowo z nagrzewnica, zamiast rownolegle jak to gazmeni zwykli robic Nagrzewnica jak rozumiem zimna...? Bo jezeli ciepla to problem w klapce rozdzialu.
Jeśli pytasz o przełaczanie to w moim aucie przy -15 stopni potrzebny dystans do przełączenia na gaz wynosi 1500 metrów - kilka uliczek w mieście. Przewody grzania reduktora skrócone do 30 cm. Wpięcie równoległe do nagrzewnicy. Reduktor (Zavoli) jako najwyższy punkt instalacji, w całości powyżej chłodnicy.
u mnie w passacie mam podłączony reduktor LPG równolegle do nagrzewnicy. Prawdopodobnie ma mniejsze opory przepływu niż nagrzewnica i wszystko idzie własnie przez reduktor. Jechałem ostatnio tak jak ty tyle że było -25 i zamarzło mi picie. czy nie masz własnie podobnej sytuacji? Sebastian
Jeśli ogrzewanie reduktora jest zasilane z przewodów zasilania i powrotu nagrzewnicy zmienić na zasilanie szeregowe z jednego przewodu zasilania nagrzewnicy.Jeśli jest z szeregowego zmienić na równoległe czyli na zasilanie z dwu przewodów zasilania i powrotu nagrzewnicy.
I zobacz czy pompa wody sie nie ukręciła. A nie masz czasem reduktora LPG wpiętego równolegle? do nagrzewnicy?
No to normalny reduktor z 16 ale potem dodatkowo przelotki 16-12mm które podawałem. A to 12mm to masz w jakimś obiegu bo mały przekrój. U siebie w merivie to musiałem szukać przelotek z 22-23mm - takie z nagrzewnicy szły.
Witajcie, Problem dotyczy mojej Zafiry A 2001 1.8 125km. Dzisiaj rano kiedy temperatura była około 1 stopień zauważyłem, że nawiew ciepły jest bardzo słaby pomimo tego, że silnik jest nagrzany do 90 stopni (termostat sprawny). Auto posiada instalację gazową, reduktor (temperatura na reduktorze to 85-87 stopni) wpięty jest szeregowo z nagrzewnicą, czyli...
Przelałeś płyn przez wąż dochodzący do reduktora? Ja tak robiłem i wtedy na 100% docierał do nagrzewnicy i powracał drugim wężem do reduktora.
termostat raczej nie moze byc powodem bo raczej na pewno grzanie reduktora wzieete jest z nagrzewnicy ale sprawdz czy nie oszrania ci sie reduktor(czy jest goracy)rzeczywiscie zatkany dolot moze to powodowac a powiedz czy na bezynie tez dzieja sie takie cuda?
Nie miałem nigdy przyjemności rozbierać takiej nagrzewnicy i nie wiem jak jest zbudowana. Przezbrojenie na gaz ziemny będzie się wiązało z włożeniem większej dyszy. Jakiej dokładnie? Trzeba to zrobić doświadczalnie. Ciśnienie w rurze gazowej wynosi 20mbar. Reduktora nie potrzeba w ogóle.
Jedyne co sprawdziłem to to że jak samochód się mocno rozgrzeje tak do ok 90 stopni to przewody od nagrzewnicy zimne a do reduktora (parownika) gorące jak szlak.
Pytanie zasadnicze - na jaką temperaturę reaguje termostat? Jeżeli na temperaturę płynu który wraca z nagrzewnicy i reduktora to jest wg mnie kardynalny błąd konstruktora silnika. Takie rozwiązanie nigdy nie będzie prawidłowo realizowało właściwej stabilizacji temperatury bloku. Za tą temperaturę należy uznać temperaturę płynu opuszczającą blok, tu...
może reduktor podłącza się równolegle do nagrzewnicy (za pomocą trójników) i wtedy zwykle nie ma problemów
Trzeba by było sprawdzić czy klapa pracuje prawidłowo. Czy nie ma żadnej reakcji jeżeli chodzi o temperaturę po zmianie na ciepłe/zimne? Możliwe że klapa nie pracuje prawidłowo, nagrzewnica zaszła kamieniem, przepływ powietrza przez nagrzewnice jest zatkany, uszkodzony termostat bądź źle podłączone węże do nagrzewnicy. Czasem gdy jest LPG w aucie to...
Witam. Samochód seryjny z 6-letnią instalacją gazową, która zrobiła 100kkm. Sterownik KME Nevo, wtryski Barracuda 115nL. Reduktor wpięty na trójnikach przy nagrzewnicy, zaczyna puszczać płyn z kolanek. Najprościej byłoby wymienić kolanka, ale konstrukcja reduktora jest taka, że aby dostać się do kolanek trzeba zdjąć całą pokrywę, więc elegancko byłoby...
Gdyby to by byla Norwegia czy Niemcy z cena gazu pod 1.20 euro to może i bym też zakładał zaworki i podgrzewacze. Co mi pomogło w zimę skrócić dość zauważalnie czas przełączania na gaz. To zaizolowanie przewodów wodnych pianka z nagrzewnicy do reduktora gazu oraz oblozenie reduktora styropianem- mam trochę odsłonięty reduktor gazu. Wskazówka temperatury...
Jak nie dmucha to filtr przeciwpyłkowy do wymiany(można wyjąc na razie a założyć jak się zrobi cieplej). Po pierwsze popatrzył bym jak jest reduktor wpięty. Powinien być w szereg i tak żeby woda z silnika szła na nagrzewnicę i później wracała przez reduktor. Jak temp silnika ok to sprawdź te klapy ciepło zimno. Jak nagrzewnica nowa i węże parzą to musi...
Dziękuję za bardzo pomocną wypowiedź Wczoraj wieczorem zakręciłem gaz, wyjechałem do zera przełączając kilkanaście razy ręcznie na LPG podczas hamowania silnikiem i na postoju Dziś rano na benzynie dokładnie to samo. Temperatura wariowała pewnie powietrze zakłóca czujnik. Miałem 1/2 skali, nagle 1/4, później urosło do 1/2, nagle 3/4 po chwili czerwona...
a reduktor masz wpiety na wejściu czy na wyjściu z nagrzewnicy bo raczej powinno sie wpinać szeregowo na wyjściu, możesz prosto sprawdzić to odpinając gaz lącząc przewody i próba na benzynie bez reduktora i jesli dalej to samo to pewnie pompa wody pozdrawiam Bzdura. Reduktory powinny być wpinane równolegle do nagrzewnicy.
Silnik szttywno trzyma 90 stopni i nie przegrzewa się, ale czasem w korku wentylatory przy chłodnicy się załączają, więc działają prawidłowo. Nie chcę się wymądrzać, ale mnie się wydaję, że pompa jest raczej w porządku, bo inaczej temperatura silnika nie byłaby stabilna, ale jak ktoś ma ochotę sprawdzać pompę, to nic nie stoi na przeszkodzie. Ja bardziej...
Przy odkręconym korku wlewu nigdy się nie odpowietrzy... fabryczne odpowietrzniki są 2 - na wężu nagrzewnicy i w rogu chłodnicy. Na wężu nagrzewnicy pewnie włączony jest reduktor i dlatego został usunięty zaworek odpowietrzający.
Co ma t do tego ? reduktor jest połączony z nagrzewnica wiec nic mu do termostatu wymień świece i kable WM a na pewno silnik zacznie lepiej pracować.
spotkałem sie też kiedyś w jakimś polskim aucie z podpietym reduktorem za zaworem nagrzewnicy, wyglądało to tak że jak było właczone ogrzewanie to wszystko było dobrze ale jak nagrzewnica została wyłączona z obiegu czyli wyłączono ogrzewanie to od razu został odcięty reduktor co powodowało jego zamarzanie!(patrząc na ostatnie temperatury dodatnie ,moze...
Witam mam mały problem z moja instalacja LPG, Mercedes w211 E 280 3,0. gazownik zakładał reduktory i podpiął wodę na wyjściu z głowicy w miejscu gdzie znajduje się wyjście wody do nagrzewnicy, a tam jest zawór elektronicznie regulowany i jak w aucie włączę klimatyzacje to odcina wodę do nagrzewnicy i jednocześnie do reduktorów poprzez co schładzają...
dałoby się to zrobić ... w sumie nie tak trudno... należałoby wyposażyć reduktor w dodatkowy obwód grzejący z własną (elektryczną) pompką i możliwość ograniczania grzania pierwotnego - najlepiej z termostatem :) trzeba by przerobić obwód obiegu płynu chłodzącego idącego do nagrzewnicy (wpiąć się z zaworem) do tego przełącznik i po sprawie pstryk i przez...
wskazania temperatury nalezy traktowac orientacyjnie.reduktor ma utrzymywac dokladnie ta sama temperature co silnik.jesli jest z tym problem a nagrzewnica nie ma zaworka mozna podpiac w szereg z nia w kolejnosci reduktor-nagrzewnica.zasilanie reduktora wpiac w nizej polozony krociec(znacznie lepsze ewentualne odpowietrzanie).czujnik radzil bym zaizolowac...
Skoro uważasz że napis na zbiorniczku jest wyrocznią i Adolf się nie pomylił to stosuj się do tego co na zbiorniczku. Ja mogę tylko podpowiedzieć że nawet Hitler się pomylił. Co do r 01 to jest to reduktor iglicowy który nie trzyma nigdy stałego ciśnienia waha się o 0,2 bara przód lub w tył bardzo często potrafi też przepompować podczas na przykład...
jesli na postoju dodam gazu do okolo 2tys obr./min to zaczyna leciec ciepłe powietrze. ale gdy puszcze gaz i samochod chodzi na wolnych obrotach to po chwili zaczyna leciec zimne powietrze mimo to ze silnik pracuje i jest temperatura okolo 85'C i pokretlo przekrecone jest na cieplo. Tu, ciśnie się takie pytanie - jaka jest temperatura węży do i z nagrzewnicy...
Wymieniłem nagrzewnicę i dalej leciało zimne powietrze - już mi opadły ręce. W końcu odłączyłem wąż od reduktora gazu i podłączyłem pod trójnik który idzie między innymi na nagrzewnicę i w końcu zaczęło lecieć ciepłe powietrze :-) jeszcze nie jest do końca to ale można się spocić. Teraz myślę pod które przewody podpiąć reduktor, żeby nie jeździć tylko...
Reduktor mam wpięty równolegle z nagrzewnicą. Na razie problemem jest opadanie obrotów po wysprzęgleniu przed zatrzymaniem, do LPG przejdziemy później.
w układzie ogrzewania jest zawór elektryczny sprawdz jego obwody ja u siebie zamontowałem reduktor w szeregu z nagrzewnica zeby jak najmniej ciąc i musze miec lekko przekrecone pokretło ogrzewania i jest obieg i wszystko działa
Witam, Trafiło mi się takie urządzenie do uruchomienia, ale nie mam instrukcji, będe wdzięczny za podzielenie się. Najbardziej interesuje mnie odczyt schematu - znaczenie: Z1, Ł1, P1, Z9 podłączone do kostki o nr 1,2,3,4,5,6,7 oraz Z9 . Gdzie podłączyć termostat? i jaki warunek pozostałych styków? Nagrzewnica ma działać na lpg, jaki reduktor dopasować...
Witam. Chciałbym was zapytać czy podłączenie reduktora w obieg węża który zaznaczyłem na rysunku strzałką jest poprawny. Zauważyłem że reduktor nie jest wpięty w obieg nagrzewnicy równolegle tylko w bypass który łączy obudowę termostatu z głowicą. http://obrazki.elektroda.pl/5678406200_1...
w 2.8 v6 reduktor na trójnikach do przewodów od nagrzewnicy (jak w większości aut) to że zmieniłeś dwa termostaty nie oznacza że jest ok w wv , seatach czasem lepiej zmienić termostat komplet z obudową to jest lepiej spasowane może tu przyczyna
Układ grzewczy jest taki: Silnik -> nagrzewnica- pompka cyrkulacyjna- podgrzewacz - reduktor LPG- Silnik. Wskazówka temperatury ''idzie w oczach '' do góry. Ma to znaczący wpływ na Układ reduktora LPG.
A nawet jak będzie, to co? Płyn chłodzący ma jej częsciowo zapobiegać. Chłodnicę, głowice i armaturę masz alu, blok żeliwny, termostat mosiężny, często gęsto trafiały się nagrzewnice mosiężne ( a wcześniej i chłodnice) i jakoś to jeździło. A trójniki? Zwykłe plastikowe też są dobre.
Witam Jak w tytule mam problem z ogrzewaniem wydaje mi się ze to przez błędne podłączenie parownika myślałem ze przyczyna mogla być nagrzewnica miała już 18 lat po wymianie nagrzewnicy problem jest ten sam reduktor podłączony jest pod powrót z nagrzewnicy szeregowo umieszczony jest kolo chłodnicy z przodu grzeje dobrze dopiero przy 3 tys obrotów parownik...
Koledzy - dziękuję za porady. Temat połowicznie rozwiązany - przyczyna znaleziona, ale nie usunięta. Byłem dzisiaj w ASO Renault. Opinia: 1. brak spalin w układzie chłodzenia - uszczelka pod głowicą OK 2. termostat - OK 3. płyn chłodniczy wymieniony A teraz co ciekawsze: 1. powodem wybijania płynu w zbiornik jest... źle zamontowana instalacja gazowa....
LPG mam podłączone równolegle do nagrzewnicy. Z odpowietrzaniem parownika teoretycznie zawsze jest problem bo znajduje się on obok akumulatora czyli na wysokości zbiorniczka wyrównawczego. Generalnie na wężu do reduktora zamontowałem sobie dławnicę, która tłumi ilość cieczy płynącej przez parownik. W innym przypadku cała woda zamiast iść przez nagrzewnicę...
Parownik wymieniony około 3 miesięcy temu oraz parownik jest niżej niż zbiorniczek wyrównawczy. Co do pompy tez mi się wydaje że to jest powód moich problemów. Uszczelka pod głowica ok. I zapomniałem wcześniej dopisać ze układ trzyma ciśnienie Dodano po 1 I jak można sprawdzić pompę wody czy jest uszkodzona Dodano po 2 Gdy dziś odpaliłem silnik na początku...
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia w Polonezie słychać charakterystyczne przelewanie się płyny wewnątrz auta. Co do zasady Poloneza wystarczy zalać (przez zbiornik wyrównawczy, po 5 minutach uzupełnić płyn do stanu, zakręcić korek i uruchomić. podczas pracy sam się ma odpowietrzyć o ile jest odpowiedni poziom płynu w zbiorniku. Pytanie pomocnicze:...
Podgrzewanie reduktora jest na rurce / w polowie dlugosci/ od nagrzewnicy poprzez trojnik.
przy tej temperaturze nie powinno być takich problemów, masz za mały przepływ wody przez reduktor, ma widocznie większe opory przepływu niż poprzedni. Pomyśl jak skrócić przewody zasilające reduktor lub załóż opaskę zaciskową na zasilanie nagrzewnicy albo zamontuj w szereg z nagrzewnicą ( sprawdź czy nie masz zaworu odcinającego na nagrzewnicy) bo współczesne...
Jesli ubywa wody w ukł chłodzenia, wpierw trzeba posprawdzać połączenia węży gumowych, do chłodnicy, nagrzewnicy i reduktora. Na wodzie za bardzo nie widać wycieków, za to jeśli w układzie chłodzenia jest płyn to na łączeniach widać będzie charakterystyczny narost. Co do wymiany reduktora - warto poradzić się w doświadczonych warsztatach montujących...
Najczęściej wina zamulonej nagrzewnicy, szczególnie przy równol;egle wpiętym reduktorze lpg -cała ciecz przepływa przez reduktor właśnie..... wymontuj, odkamień choćby octem i napisz.
Witam wszystkich Forumowiczów! W mojej astrze jest taki problem że do czasu aż silnik sie nie nagrzeje do otwarcia termostatu jest całkowity brak ogrzewania a gdy termostat sie otworzy to wszystko jest git czyli ogrzewanie jest reduktor też jest gorący do czasu schłodzenia silnika. Wymienię rzeczy które już sprawdziłem: termostat, drożność nagrzewnicy,...
to złożyłem dziś wszystko do kupy wyłączając z obiegu parownik gdyż nic nigdzie nie znalazłem. Wg mnie niepotrzebnie pominięty parownik, ale w sumie może i dobrze, bo może pewne rzeczy będzie łatwiej zinterpretować. grube przewody przy chłodnicy na zimnym silniku miękkie na rozgrzanym gorące i twarde ale nie jakoś super twarde - da sie zgnieść palcami...
reduktor nagrzewnicy gazowej reduktor obrotow reduktor reduktor obrót reduktor
znaleźć termistor amica wymiana pompy katalizator toyota
philips fc690 prostownik ideal
Jak naprawić zwijanie ekranu ściennego - manualny i elektryczny Model SPICE dla tranzystora BDP 395