Kolego. Wygląda na to, że masz wszystko ok. Zorientuj się dokładnie jak jest podłączony reduktor. Wejście do nagrzewnicy ma prawie najwyższy poziom w samochodzie, co w przypadku złego podłączenia reduktora skutkuje tym że na wolnych obrotach płyn pędzi przez reduktor bo ma lżej a przy zwiększeniu obrotów dopiero zaczyna dawać przez nagrzewnicę. Sprawdź...
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
sprawdz termostat moze jest uszkodzony a reduktor ma byc wpiety równolegle do dwóch weżów idących do nagrzewnicy
Pytanie czy g 12+ odpowiada specyfikacji g13, do VW najlepiej pasuja trojniki 23x16x23 mosiezne tylko trzeba je przetoczyc przynajkniej ja tak robilem gdy bylem glupi. Obecnie montuje jak tylko się da reduktor w szereg minimalizując ilosc połączeń poprzez dopasowanie węża 16mm nawet do króćca 20mm, wyginanie go na goraco, tam gdzie nie ma wyjscia stosuje...
Instalatorzy lpg przeważnie montują reduktor/parownik gazu równolegle z obiegiem nagrzewnicy. W tym samochodzie króćce nagrzewnicy są dość wysoko, a reduktor nisko, jak nagrzewnica trochę się przytka to cały obieg cieczy leci przez reduktor gazu. Rozwiązaniem jest zamontowanie dławika na wężu wlotu płynu do reduktora, albo na przepięciu układu tak,...
Przy dużej mocy palnikach (lutowanie, nagrzewnice itp.) nie używa się reduktorów Przy mojej nagrzewnicy był reduktor w komplecie tylko nie taki jak do kuchenek 30/37 czy 50mbar ale chyba 1,5bar (jak znajdę i będę pamiętał to sprawdzę).
Zamiast ciąć przewody, możesz na próbę włączyć reduktor w szereg z nagrzewnicą, ale jako pierwszy - to tylko w przypadku gdy w obwodzie nagrzewnicy nie ma zaworu odcinająco-regulacyjnego. Gdyby to rozwiązanie nie było satysfakcjonujące, to można przejść na układ równoległy.
trojniki 2razy 19mm wpinasz w uklad samochodu a trzeci kruciec 16mm do reduktora to samo z drugim zmien je na 2razy19 jeden raz 16
Ogólnie przyjmuje się że auto na gazie może palić do 20% więcej niż na benzynie. Za wysokie spalanie gazu najczęściej spowodowane jest nieprawidłową regulacją, natomiast zdarzają się też przypadki że wpływ ma nie tylko regulacja ale jeszcze szereg czynników takich jak: układ zapłonowy czy sposób odczytu sondy lambda. czujnik temp masz wpięty prawidłowo...
Lubryfikator - prędzej blacha ci zardzewieje niż silnik padnie jeżdżąc na gazie. Silnik na gazie się nie wypala, wypalają się zawory i gniazda, ale tylko wtedy jak ktoś jeździ bardzo oszczędnie, czyli ma ubogą mieszankę paliwową. Lubryfikator to kolejny wymysł aby zarobić kasę. Wiem, ze posiadacze nowoczesnych silników stosują je do takiego ja twój...
Jaki zastosować reduktor gazu do nagrzewnicy o parametrach: Ciśnienie gazu:1,5 bar Zużycie paliwa:0,98 - 2,46 kg/h Dodano po 9 W nawiązaniu do mojego zapytania dopytam jak się ma ciśnienie gazu do mocy grzewczej, a stąd to pytanie ponieważ widzę masę nagrzewnic o mocy zbliżonej, a nawet dwukrotnie wyższej z reduktorem 0.7 bar? Dla przykładu: [url=http://allegro.pl/nagrzewnica-gazow...
Będzie utrudnione, masz za wysoko parownik i zalanie go będzie stałym problemem. Webasto było dokładane czy z fabryki? BW50? Usuwając webasto doprowadź do stanu jak auto bez niego, webasto oznaczało tez dodatkowe zawory zwrotne i elektrozawór. Z głowicy powinno iśc na trójnik (LPG) i docelowo na nagrzewnice. (pompka jeśli jest a następnie elektrozawór)...
Jeśli chodzi o tą sprężarkę HS 11,to nie pracowałem nią np. 1h non-stop.Ale wiem,że na pewno będzie się nagrzewać i to znacznie(głównie głowica,cylinder jest na aluminiowym karterze,więc szybko oddaje ciepło na karter).Sprężarka pompuje ciepłe powietrze do zbiornika,ale mi osobiście nie przeszkadza,bo i tak mam reduktor z osuszaczem na końcu.W osuszaczu...
Witajcie, Problem dotyczy mojej Zafiry A 2001 1.8 125km. Dzisiaj rano kiedy temperatura była około 1 stopień zauważyłem, że nawiew ciepły jest bardzo słaby pomimo tego, że silnik jest nagrzany do 90 stopni (termostat sprawny). Auto posiada instalację gazową, reduktor (temperatura na reduktorze to 85-87 stopni) wpięty jest szeregowo z nagrzewnicą, czyli...
Witam. Zainstalowałem w domu rekuperator VENTS VUT 200 MINI. Działa super, ale... postanowiłem dołożyć nagrzewnicę wtórną by zachować komfort cieplny w mrozy. Pojawił się następujący problem: Rekuperator, który posiadam posiada system przeciwzamrożeniowy wymiennika, który wyłącza co jakiś czas wentylator nawiewny, by masa ciepłego powietrza wyrzucanego...
nie posiadam instrukcji obsługi, nagrzewnice dostałem bez reduktora i przewodu, ciśnienie na obudowie jest podane 0.7 bar. reduktor mam z jakiejś kuchenki gazowej
Gdyby to by byla Norwegia czy Niemcy z cena gazu pod 1.20 euro to może i bym też zakładał zaworki i podgrzewacze. Co mi pomogło w zimę skrócić dość zauważalnie czas przełączania na gaz. To zaizolowanie przewodów wodnych pianka z nagrzewnicy do reduktora gazu oraz oblozenie reduktora styropianem- mam trochę odsłonięty reduktor gazu. Wskazówka temperatury...
Dzięki za informacje.Czy do tej regulacji potrzebne są przyrządy.Do tej pory nie miałem do czynienia z LPG.Mam zapytanie jak powinna wyglądać instalacja ogrzewania reduktora cieczą.U mnie znajdują się trójniki na wężach idących do nagrzewnicy.Nieraz gdy zamknę zawór nagrzewnicy reduktor pokrywa się szronem. czyli reduktor jest wpięty za zaworem odcinającym...
Ogrzewanie reduktora LPG (jeśli jest inaczej) trzeba wpiąć szeregowo z nagrzewnicą. Pierwsza idzie nagrzewnica, zasilenie reduktora z powrotu nagrzewnicy. Kiedy ten reduktor się nagrzeje do odpowiedniej temperatury? Tylko latem i zimą jak ogrzewania nie będzie używała?
Ze szrotu to można kupić lampę zderzak, nie bawię się w takie części ze szrotu, nagrzewnica jest nowa bodajże z maxgear Dodano po 2 Nie wiem czy to już przez gaz czy jak może przez reduktor dużo idzie i najpierw na reduktor, od zmiany nagrzewnicy zaczęła aż tak chu....o grzać
No to normalny reduktor z 16 ale potem dodatkowo przelotki 16-12mm które podawałem. A to 12mm to masz w jakimś obiegu bo mały przekrój. U siebie w merivie to musiałem szukać przelotek z 22-23mm - takie z nagrzewnicy szły.
tak się zdarza kiedy ogrzewanie reduktora gazu jest podłączone równolegle z ogrzewaniem nagrzewnicy kiedy wszystko jest nowe to jest Ok ale jak nagrzewnica sie (zamuli)zmniejsza sie jej przepustowośc i całe ciepło idzie na reduktor gazu sposobem jest zmniejszenie średnicy przewodu podgrzewającego reduktor(kryza) albo zaworek wtedy można sobie dostroić...
Przy odkręconym korku wlewu nigdy się nie odpowietrzy... fabryczne odpowietrzniki są 2 - na wężu nagrzewnicy i w rogu chłodnicy. Na wężu nagrzewnicy pewnie włączony jest reduktor i dlatego został usunięty zaworek odpowietrzający.
Jakoś nie bardzo widać ? W załączeniu rysunek z równoległym połączeniem reduktora do nagrzewnicy. Aby zwiększyć przepływ przez reduktor załóż na przewód prowadzący do nagrzewnicy metalową opaskę zaciskową ( czerwony krzyżyk) . Doprowadzi to do wyrównania oporów , pozwoli na precyzyjne doregulowanie , tak aby nagrzewnica dalej grzała. Można też połączyć...
Dzięki. W wolnej chwili popatrzę. Rozumiem, że jak gazownik reduktor na "krótko" czyli zpominięciem nagrzewnicy reduktor podłączył to będę musiał jakieś trójniki powstawiać. Dostanę coś takiego w sklepach czy lepiej od razu do jakiegoś gazownika jechać?
Sposobów na podłączenie ogrzewania reduktora jest kilka, można to zrobić równolegle w obieg nagrzewnicy, można podłączyć szeregowo w powrót z nagrzewnicy (upewniając się przy tym czy nie ma w tym obiegu zaworu), podłączyć można się także w podgrzewanie kolektora, przepustnicy, czy też wymiennik ciepła (chłodnica oleju), ten ostatni sposób szczególnie...
Masz trzy wyjścia : 1. wymienić reduktor :) na odpwiedni lub spróbować zwiększyć wydajność termiczną istniejącego poprzez 2. założenie opaski zaciskowej na przewodzie do nagrzewnicy , tak aby nagrzewnica grzała , ale i przez reduktor płynęło więcej lub 3. Połączyć w szereg reduktor i nagrzewnicę , Ten drugi sposób lepszy , ale więcej kombinacji wymaga,...
Dodam że auto to megi z silnikiem 1.4 16V z 2000 roku. Po zamontowaniu instalacji przerobiłem podłączenie parownika a mianowicie zamiast podłączenia równoległego do nagrzewnicy, podłączyłem szeregowo przed nagrzewnicą. Po tej przeróbce wyraźniej odczułem poprawę (szybkość) przechodzenia na gaz niż po podłączeniu podgrzewacza. A podłączałeś reduktor...
Jeżeli masz gaz i wcieli ci sie z ogrzewaniem reduktora pod nagrzewnicę to może byc tak, że obieg jest za malo wydajny. Jak do tego jest jeszcze przytkana nagrzewnica to większośc plynu bedzie obiegac przez reduktor. Mialem tak w polonezie 1.4. Ogrzewnie bylo letnie, poprawilo sie nieco gdy na reduktor poprowadzilem cienszym przewodem. Istnieje mozliwosc...
Nie wiem jak jest w Astrze bo nigdy nie rozbierałem, ale żeby mieć zimny nadmuch trzeba zasłonić nagrzewnicę i do tego służy cięgno regulacji, które prawdopodobnie nie domyka do końca klapy zimnego nawiewu. Część powietrza idzie obok nagrzewnicy gdy nie domknięta jest klapa, lub nieszczelna i ogrzewanie jest słabe. Proponuję zakupić nową nagrzewnicę...
LPG mam podłączone równolegle do nagrzewnicy. Z odpowietrzaniem parownika teoretycznie zawsze jest problem bo znajduje się on obok akumulatora czyli na wysokości zbiorniczka wyrównawczego. Generalnie na wężu do reduktora zamontowałem sobie dławnicę, która tłumi ilość cieczy płynącej przez parownik. W innym przypadku cała woda zamiast iść przez nagrzewnicę...
Jeśli ogrzewanie reduktora jest zasilane z przewodów zasilania i powrotu nagrzewnicy zmienić na zasilanie szeregowe z jednego przewodu zasilania nagrzewnicy.Jeśli jest z szeregowego zmienić na równoległe czyli na zasilanie z dwu przewodów zasilania i powrotu nagrzewnicy.
Czy we właściwe miejsce wpięty jest reduktor - równolegle do nagrzewnicy ?
Czy ten zawór można naprawić czy tylko wymiana? Nigdy nie rozbierałem ale mogą być problemy choć ludzie to poskładali więc może się da. Często ten zawór jest zespolony z termostatem którym regulujesz temperaturę w lodówce. Ten termostat działa dla zasilania 230V i gazowego, na 12V chłodzenie jest włączone na stałe ale często grzałka 12V ma troche mniejsza...
Dziękuję za bardzo pomocną wypowiedź Wczoraj wieczorem zakręciłem gaz, wyjechałem do zera przełączając kilkanaście razy ręcznie na LPG podczas hamowania silnikiem i na postoju Dziś rano na benzynie dokładnie to samo. Temperatura wariowała pewnie powietrze zakłóca czujnik. Miałem 1/2 skali, nagle 1/4, później urosło do 1/2, nagle 3/4 po chwili czerwona...
tez mam to zalozone,tyle ze na wyjsciu z nagrzewnicy i wejsciu do silnika ,efekt taki ze silnik sie szybciej nagrzewa temp robocza (mowa o wskazniku na desce ,jest na polowie ,czyli tak jak w czasie dluzszej zjazdy)nastepuje po przejhechaniu 2,5km ,auto palone z beni i odrazu na LPG,temp zewn.-3 do max +2st .Zalozony kruciec ktory kosztowal mnie 100zl...
ewidentnie za mała wydajnośc termiczna reduktora. Jeśli połączony w szereg z nagrzewnicą to nie masz zaworu na nagrzewnicy ? I czywiście w szereg ale pierwszy w szeregu zasilany gorącą wodą z pompy wodnej jest reduktor a nie powrotem z nagrzewnicy. Sprawdź czy przewody wodne nie są za długie bo przepływ jest za mały. Powrót z reduktora ma być gorący....
mam podobny problem focus 1.6 16v bez klimy. włączyłem tryb serwisowy ustawiłem pokazywanie temperatury w stopniach Celsiusza : w mieście waha się w granicach 104-109. kiedy temperatura rośnie na wskazówce temperatura na wyświetlaczu rośnie ponad 113... temperatura rośnie kiedy jadę powyżej 100 km/h. dzisiaj po trasie dotykałem węży z cieczą i tak;...
Koledzy - dziękuję za porady. Temat połowicznie rozwiązany - przyczyna znaleziona, ale nie usunięta. Byłem dzisiaj w ASO Renault. Opinia: 1. brak spalin w układzie chłodzenia - uszczelka pod głowicą OK 2. termostat - OK 3. płyn chłodniczy wymieniony A teraz co ciekawsze: 1. powodem wybijania płynu w zbiornik jest... źle zamontowana instalacja gazowa....
Dzisiaj pokusiłem się o demontaż nagrzewnicy. Wyjąłem ją nie bez problemów. Nagrzewnica czyściutka, nie zakamieniona, nie uszkodzona. Zawór nagrzewnicy sprawny otwiera i zamyka bez problemów. Wyjąłem również cały układ ogrzewania. Wszystkie klapy zdziałają bez zarzutu. Układ zalany nowym płynem i odpowietrzony. I dalej nic. Ciągle brak konkretnego ogrzewania....
a reduktor masz wpiety na wejściu czy na wyjściu z nagrzewnicy bo raczej powinno sie wpinać szeregowo na wyjściu, możesz prosto sprawdzić to odpinając gaz lącząc przewody i próba na benzynie bez reduktora i jesli dalej to samo to pewnie pompa wody pozdrawiam Bzdura. Reduktory powinny być wpinane równolegle do nagrzewnicy.
Jak nie dmucha to filtr przeciwpyłkowy do wymiany(można wyjąc na razie a założyć jak się zrobi cieplej). Po pierwsze popatrzył bym jak jest reduktor wpięty. Powinien być w szereg i tak żeby woda z silnika szła na nagrzewnicę i później wracała przez reduktor. Jak temp silnika ok to sprawdź te klapy ciepło zimno. Jak nagrzewnica nowa i węże parzą to musi...
No i widzisz kolego, wyszło na moje... /w całości/, a nie jakieś tam tuleje czy blok cylindra... :D Jeśli chodzi o "chochlika", to myślę że układ jest zapowietrzony... Gdyby był zapowietrzony, to by się gotował silnik. Najprawdopodobniej masz wpięty równolegle do nagrzewnicy reduktor LPG, plastikowe trójniki dławią przepływ cieczy przez nagrzewnicę...
może reduktor podłącza się równolegle do nagrzewnicy (za pomocą trójników) i wtedy zwykle nie ma problemów
Reduktor standardowo podłączany jest do przewodu powrotnego z nagrzewnicy i dalej w przewód powrotny z silnika do chłodnicy
dałoby się to zrobić ... w sumie nie tak trudno... należałoby wyposażyć reduktor w dodatkowy obwód grzejący z własną (elektryczną) pompką i możliwość ograniczania grzania pierwotnego - najlepiej z termostatem :) trzeba by przerobić obwód obiegu płynu chłodzącego idącego do nagrzewnicy (wpiąć się z zaworem) do tego przełącznik i po sprawie pstryk i przez...
Witam. Chciałbym was zapytać czy podłączenie reduktora w obieg węża który zaznaczyłem na rysunku strzałką jest poprawny. Zauważyłem że reduktor nie jest wpięty w obieg nagrzewnicy równolegle tylko w bypass który łączy obudowę termostatu z głowicą. http://obrazki.elektroda.pl/5678406200_1...
przy tej temperaturze nie powinno być takich problemów, masz za mały przepływ wody przez reduktor, ma widocznie większe opory przepływu niż poprzedni. Pomyśl jak skrócić przewody zasilające reduktor lub załóż opaskę zaciskową na zasilanie nagrzewnicy albo zamontuj w szereg z nagrzewnicą ( sprawdź czy nie masz zaworu odcinającego na nagrzewnicy) bo współczesne...
w 2.8 v6 reduktor na trójnikach do przewodów od nagrzewnicy (jak w większości aut) to że zmieniłeś dwa termostaty nie oznacza że jest ok w wv , seatach czasem lepiej zmienić termostat komplet z obudową to jest lepiej spasowane może tu przyczyna
wymień nagrzewnicę i po kłopocie reduktor gazowy podłącz szeregowo z nagrzewnicą i po kłopocie żeby wymienić nagrzewnicce trzeba rozebrać cała deske robota na cały dzień już rozbierałem raz bo zaklejałem mocną taśma klapki od mieszalnika teraz załuje że nie wymieniłem przy okazji nagrzewnicy ale byłem świadomy że nagrzewnica jest ok tylko przyczyną...
Witam Na pewno masz plyn chlodzacy zimowy ? Ja mialem pol plynu i pol wody wlane do chlodnicy i skutki byly takie ze takze mialem parownik zaszroniony i na gazie mi przerywal,gasl itp jezeli nie trzymalem gazu do dechy. Rozgrzalem go, wymienilem na plyn zimowy i jest wszystko ok. Kolego co za pierdoły piszesz ? w jaki sposób w jednym miejscu masz wodę...
reduktor nagrzewnicy gazowej reduktor obrotow reduktor reduktor obrót reduktor
malowanie starych bieżnia kalibracja pompa oleju opałowego
Jak zwiększyć napięcie DC z 9V do 12V? Przetwornice MT3608 i XL6009 Termet Silver Pro 20 kW: Optymalne ustawienia P3 i P4