Sprawdź płyn chłodniczy, widziałem takie objawy, gdy było za mało płynu i nie przechodził przez cały układ. Sprawdź też czy jak zgaśnie pierwszy raz nie masz szronu na reduktorze, mikserze lub przepustnicy (dotknij reką czy nie są zimne). Jesli płyn jest a mimo to szronieje to trzeba poprawić obieg płynu przez układ.
Umiejscowienie reduktora może być rużne. pamietac jednak należy, żeby obieg płynu był zapewniony. Bo gdy reduktor będzie wyżej niż naczynie wyrównawcze ,to mozesz stracić obieg płynu. I reduktor pokryje sie szronem. I silnik zgasnie. Taki będzie objaw.Drugie ten płyn powinien krążyć dobrze. Bo ma to wpływ na podgrzewanie reduktora zimą. Niestety reduktor...
Obawiam się, że z butlą jest coś nie tak. Prawdopodobnie ona nie była przeznaczona do zasilania kuchenek gazowych zasilanych gazem w stanie lotnym (gaz zmienia stan w butli), tylko do jakiegoś urządzenia które wymaga zasilnia gazem płynnym. W takiej butli gaz jest pobierany z nad dna butli w stanie ciekłym i dopiero na zewnątrz w parowniku reduktorze...
Jeśli reduktor jest biały to możesz mieć mało płynu chłodzącego i zamarza, ale jeśli śmierdzi to może też być przyczyna uszkodzonego reduktora, który jest nieszczelny.
Dzięki za informacje.Czy do tej regulacji potrzebne są przyrządy.Do tej pory nie miałem do czynienia z LPG.Mam zapytanie jak powinna wyglądać instalacja ogrzewania reduktora cieczą.U mnie znajdują się trójniki na wężach idących do nagrzewnicy.Nieraz gdy zamknę zawór nagrzewnicy reduktor pokrywa się szronem.
A jak tam filtry ...powietrza i ciekłej fazy gazu? Może też być za niski poziom cieczy chłodzącej (reduktor parownik zachodzi szronem) ....Może też byc do wymiany membrana reduktora parownika bo zesztywniała....
Dziekuję za słowa uznania :-). Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie podgrzewacza Co2. Narazie go nie mam, ale chciałbym go sobie zrobić wykorzystując drut oporowy. W czasie spawania na reduktorze pojawia sie szron, czy on skraca żywotność reduktora ??? Różne opinie na ten temat słyszałem. I jeszcze jedno, najważniejsze czy podczas pracy z podgrzewaczem...
właśnie, mam podobny problem. Zima chodzil idealnie i nie bylo zadnych objawow,teraz czasem go zmuli chwilowo,isc nie chce,ale na luzie chodzi...ma mula,czasem powtorzy się za chwile.niesadze by zamarzal reduktor jak występują wspomniane objawy to wysiądź z auta, otwórz mache i zobacz czy nie ma szronu na reduktorze. dotknij go ręką i zobacz jaką ma...
Sprecyzuj pytanie. Czy chodzi ci o reduktor w instalacji samochodowej.Bo ten nie wymaga wysokiej temperatury. Byleby płyn dostarczał dostatecznie dużo energii cieplnej. Bo inaczej wszystko ci zamarznie, i pokryje się szronem. A silnik zgaśnie. Co innego latem, a co innego w zimie.
W instrukcji powinno być na ten temat coś napisane. Ponieważ w CNG nie ma zmiany stanu skupienia, więc nie powinno być problemu z odpalaniem od razu na gazie. Nie wiem jakie objawy towarzyszą redukcji ciśnienia, bo reduktory na butlach tlenowych w zimie pokrywają się szronem przy intensywnym poborze tlenu.
Szron pojawia się pewnie na reduktorze, ponieważ: 1. Masz słabej już jakości płyn chłodniczy (a nawet więcej wody niż koncentratu) 2. Układ chłodzenia nie jest prawidłowo odpowietrzony i nadal jest powietrze. Spróbuj odpowietrzyć dobrze układ chłodzenia, to na początek. Przepływomierz jeżeli kupiłeś w zamienniku to będą takie przygody niestety.
Jaki reduktor jaki filtr. Czy przez przypadek nie zlozyłes go zle?. Tak to wyglada
Witam wszystkich, Chciałbym podzielić się z wami zakończoną robotą. Otóż po wizycie serwisanta, chciałbym jeszcze krótko sprostować gość nie był z serwisu Liebherra ale serwisantem innych modeli grunt że podjął się jako jedyny zaglądnięcia do niej. Ponieważ w mojej miejscowości a jest nią Jarosław podkarpackie nie ma serwisu Liebherra a dzwoniłem do...
Panowie, w przypadku LPG, macie doczynienia z tzw. ciepłem parowania - czyli gaz zmieniając stan skupienia, z ciekłego na gazowy, czyli parując odbiera ciepło od otoczenia. Przy rozprężaniu spręzonego gazu , czyli CNG, nastepuje również odbiór ciepła z otoczenia - wciśnijcie kiedyś zawór bezpieczeństwa na kompresorze powietrza - wnet okryje sie on szronem....
nowy korek jak założyłem było wszystko dobrze przez pewien okres czasu (bardzo krótki bo 2 dni) i gdy tak gazowałem jak temperatura silnika się zwiększyła zaczął sączyć się płyn z trójnika... nie w dużych ilościach ale pokapiwało sobie To sugeruje, że po dwóch dniach korek (zawór nadciśnieniowy) padł i wzrasta ciśnienie ponad normę, a to a tu dzisiaj...
Witam. Mam problem ze swoją vectrą, otóz nie odpala na benzynie tylko na gazie... Bardzo duże spalanie lpg za 50zł robie 90km :/ (lpg), problem pojawił sie zaraz po zakupie jakies 3 tyg temu i od razu pojechałem do gazownika , wymieniłem filtry gazu i wyregulowałem. Problemy znikły ale pojawił sie znowu 3 dni temu , rano wstając do pracy chciałem odpalic...
Nie znam modelu ponieważ na reduktorze niema żadnej nalepki pewnie się zdarła kiedyś. Witać na zdjęciach szron po ucieczce gazu jakieś 8 litrów zwiało. Rurka się rusza widać tak jakby miała wyjść i tam utworzyła się szczelina i ucieka lpg. zaznaczona na czerwono przewód z tego miejsca. Reduktor wygląda tak nie wiem czy dokładnie taki model mam. Zaznaczone...
W parowniku gaz z fazy ciekłej przechodzi w fazę gazową. Jeżeli ktoś uważał na lekcji fizyki to wie że do tej przemiany potrzeba dużo ciepła. Pobierane jest ono z otoczenia - czyli w parowniku ze ścianek. Sam miałem kilka przypadków zamrożenia parownika (7mm szronu) przez zbyt szybkie przełączenie na gaz. Wątpię, by świece żarowe dostarczyły tyle ciepła...
Osobiście takiej przeróbki nie robiłem , ale słyszałem od człowieka który takie przeróbki robił że jedna butla daje zbyt małe ciśnienie gazu ( zbyt wolne parowanie ) on używał dwie połączone równolegle niestety brak mi informacji czy były dwa reduktory czy jeden wspólny. Facet tłumaczył że po przekroczeniu równowartości 5000W mocy grzewczej jedna butla...
PoniewaZ w garazu nie mam sily., a taniej jest kupic transformator trojfazowy niz 1 fazowy. Caly czas sie rozgladam i lipa, objezdzilem zlomy i to samo. Nie wspominajac juz o plaskowniku miedzianym. Kogo pytam to ceny oscyluja w 90zl/kg. Panowie ,a powiedzcie czy oplaca sie nawinac transformator rurka miedzina? Bo wpadl mi do glowy taki pomysl, widzialem...
albo reduktor zainstalowany bardzo wyskoko i zapowietrza się , albo po prostu panowie gazownicy nie uzupełnili płynu bo szukali oszczędności, zapomnieli , albo właśnie im wyszedł
To że butla pokrywa się szronem lub rosą jest nienormalne. Oznacza to że gaz ze stanu ciekłego w gazowy przechodzi w butli i stąd to oziębienie, a do tego powinno dochodzić dopiero w parowniku-reduktorze. Oznacza to, że jest jakaś nieszczelność między końcówką przewodu od dna butli do wielozaworu lub w samym wielozaworze jest jakaś usterka i dlatego...
O jeszcze znalazłem ciśnienia dla różnych mieszanek: https://autokult.pl/32734,cisnienie-lpg-... Przy podłączeniu małej butli 3kg do palnika dekarskiego przy pracy ciągłej może dochodzić do zamarzania (oszraniania butli) i tym samym drastycznego spadku ciśnienia co będzie skutkowało dużym spadkiem...
Elpigaz'u w ogóle nie założylbym do takiego auta, ale na początek, zorientuj się , czy reduktor jest zaistalowany w miarę nisko wzgłędem silnika, gdy będzie za wysoko zapowietrzy się. TZN; Ciecz która ma go nagrzać nie będzie przez niego przepływać i będzie zimny.Jak będzie zimny, to gaz nie ędzie przechodził ze stanu ciekłego w stan gazowy.Reduktor...
U mnie podzespoły są nowe reduktor i wtryskiwacze Matrix HD ale problem tkwi chyba w jakości gazu i co najważniejsze umiejscowienie. U mnie nie ma innej opcji jak wtryskiwacze umieszczone wysoko i w pozycji poziomej więc zimą po prostu zamarzają i mimo iż reduktor nagrzewa się szybko to wtryski po prostu się lepią. Ktoś może stwierdzi, że jestem upierdliwy...
Przede wszystkim dobrze byłoby podać coś więcej na temat instalacji i samochodu (silnika). Do rzeczy: Od czasu przeglądu zbiornika gazowego zauważyłem problem polegający na tym, że podczas dojazdu do skrzyżowania silnik sam przełącza się na benzynę, czasem nawet podczas jazdy, przy normalnych obrotach. Problem raczej nie występuje na pełnym zbiorniku,...
wlasnie tu sprawa rozbija sie o gasnice i inne wynalazki:). szron siada baaaardzo szybko na reuktorze. nie trzeba sie specjalnie meczyc zeby zamrozilo reduktor Nie wiem na ile to prawda, ale podobno w gaśnicy zawór jest połączony z rurką która sięga dna butli...a tam jest CO2 w postaci skroplonej który się rozpręża (paruje) właśnie na wyjściu zaworu,...
Parownik wymieniony około 3 miesięcy temu oraz parownik jest niżej niż zbiorniczek wyrównawczy. Co do pompy tez mi się wydaje że to jest powód moich problemów. Uszczelka pod głowica ok. I zapomniałem wcześniej dopisać ze układ trzyma ciśnienie Dodano po 1 I jak można sprawdzić pompę wody czy jest uszkodzona Dodano po 2 Gdy dziś odpaliłem silnik na początku...
zaraz mnie zlinczujecie ale ja tak u siebie robie jak cos szwankuje:) Popuszczam o jeden obrót nakrętkę od miedzianej rurki z płynnym gazem przy reduktorze. Jeden obrót znaczy tak zeby delikatnie zasyczało czyli zeszło ciśnienie pomiędzy elektrozaworami. Następnie proszę druga osobę zeby na wymuszonym starcie z gazu zakręciła silnikiem. W tym momencie...
Dziś z rana przeżyłem szok... będąc jakieś 10m od garażu poczułem gaz, zgasiłem papierosa, otworzyłem drzwi. W garażu znajdował się gaz który wyciekł najprawdopodobniej na odcinku mikser-kolektor. Było to ok 28dm3 które wyciekły od godziny 3rano do ok9 (opróżniło cały zbiornik) . Gazwonikiem nie jestem więc ktoś obyty w temacie mógłby mi pomóc. auto...
rozio , nic nie piszesz co to za instalacja. Ja w polonezie miałem instalację Lavato I gen (bez komputera). Ale po kolei: 1. Warunek - silnik tylko na benzynie (zakręcony gaz na butli) powinien pracować bez zarzutu. Układ z termostatem i rurą od kolektora wydechowego, którego nie jak piszesz nie masz, ja miałem sprawny i wcale to nie przeszkadzało...
Termostat się zamyka jak i otwiera tj. nagrzewnica grzeje jak powinna kilka minut po odpaleniu zimnego silnika, gdy jest odpowietrzony czuć jak puszcza gorący płyn do chłodnicy po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury. Reduktor zabudowany na samej górze przegrody zaraz pod szybą - wyżej niż nagrzewnica (jednak zawsze jest ciepły a nawet gorący...
ale to nie jest 100% gaz, a raczej cuchnące powietrze. No nie wiem jak nazwać tę mieszankę. Na pewno nie jest to zimne ani szronne ani też mokre... To właśnie na 100% jest gaz, który w tym miejscu jest w fazie lotnej. Zimny i mokry jest w fazie ciekłej przed reduktorem.
Opisywałem jakiś czas temu zajścia z Corsą C, instalacja LPG firmy Koltec. Zajrzałem pod maskę - zauważyłem, że gumowy wężyk wychodzący z reduktora gazu, przy uruchomionym silniku się zasysa (dosłownie się ściska, jakby nie było przepływu). Przyczynę już znalazłeś i opisałeś. Wymień przewód podciśnienia i auto powinno pracować na LPG. Na [url=http://www.koltec.implesite.pl]Link...
A jeszcze pytanie czy reduktor ma prawo szroniec delikatnie podczas pracy silnika na gazie? Jeżeli układ chłodzenia silnika działa poprawnie i parownik jest dobrze wpiety w instalację reduktor nie powinien być zaszroniony.
pewnie wystepuje spadek cisnienia zbiornik-reduktor lub listwa,zle wskazania map sensora,w starych stagach zamarzały.czujnik temp reduktora.sprawdzic czy ktorys z elementów inst nie szronieje(maly lub za duzy przeplyw gazu)
Pomarańczowa kontrolka w "chinolach" informuje o przegrzaniu się MIGa. Niestety coś za coś, mała kasa = mała wydajność, musisz robić większe przerwy w pracy i dać odpocząć swojemu sprzętowi. Dlatego jak ja kupowałem chiński "badziew" to wybrałem najmocniejszy model jaki mieli czyli 240A i jeszcze nigdy nie zapaliła się u mnie pomarańczowa kontrolka...
Nie mam warsztatu i nie mam niestety możliwości sprawdzenia w ten sposób reduktora :( P.S. A odnośnie ciśnienia podawanego z butli na reduktor - to zastanawiam się nad takim sposobem - odkręcam filtr fazy ciekłej (przed reduktorem), i podaje napięcie na cewkę wielozaworu. Tylko jak poznać na oko czy lecącego gazu jest wystarczająco ? (czy nic go częściowo...
Teraz załapałem. Czyli butlę gaśniczą - tę najlepiej postawić odwrotnie - zaworem w dół. Butlę bez rurki - przerobiona - normalnie - zaworem do góry. Fakt - strasznie mi szroniał reduktor. Kazali mi położyć butlę na płask - ale to i tak dawało tylko na chwilę poprawy. Teraz załapałem w 100% - ciężko ale poszło.
brayan zadajesz pyatnie na formu, dostajesz odpowiedzi i albo masz je w d.., albo nie masz pojęcia o tym co masz zrobić. jak nie masz pojęcia co robić jedź do warsztatu. pada odpowiedź :odpowietrzyć układ, to nic nie kosztuje i nie musisz nigdzie jechać. wystarczy popatrzeć i web i znajdziesz. z tego co pamiętam w twoim aucie są trzy odpowietrzniki...
Parownik nie, tylko rozdzielacz o szroniał 2 minuty po włączeniu silnika, płyn jest w układzie, ale przewody wodne do reduktora ciepłe.
Gaz rozprężając się, odbiera ciepło od otoczenia - samoistnie powoduje szronienie nieogrzewanego parownika, w temperaturach na zewnątrz grubo poniżej zera, może się okazać że płyn chłodzący nie "trzyma" tych zadeklarowanych "-37 stopni", tym bardziej jeśli dodatkowo chłodnica i przewody wychładzane są pędem mroźnego powietrza - robi się gęsty kluch...
Też mamm Poldka z gazem i przez dwa lata było OK. Teraz jeżdze passatem, ale poldek stoi jeszcze pod blokiem i mam bardzo podobne kłopoty z reduktorem.Odpalam na benzynce chodzi jakies 3-4 min przełączam na gaz jest ok. Jest ok ale do momentu kiedy nie otworzy sie duży obieg. Wtedy nie moge cisnąc poldka bo od razu reduktor sie szroni i auto szarpie...
z tego co mówią gazownicy reduktor jest do 360KM, jakoś tak, w każdym bądź razie przy maks bucie nie szroni się
ja myślałem o wykonaniu klimy w samochodzie z instalacją gazową. Widziałem jak wygląda reduktor gazowy który się zapowietrzył w upalny dzień, pod maską upał nie do wytrzymania a on oszroniony. Wykorzystując drugą nagrzewnicę (przeistoczyła by się w chodnicę) można by stworzyć zamknięty obieg z pompką elektryczną płynu. Reduktor w czasie pracy ochładzałby...
Reduktor LPG nie jest zapowietrzony? Nie szroni się?
W swoim poldku mam reduktor podłączony od 4 lat dokładnie w tym miejscu jak na fotce i nic się nie szroni. Jutro wstawię fotke.
witam,proponuje zwrocic uwage na reduktor cisnienia przy liczniku,moze przymarzac jesli jest na zewnatrz i stad te problemy,ja wlasnie takie mialem ,teraz reduktor opatulony jest w stara kurteczke puchowa,rura doprowadzajaca gaz rowniez osieplona i po problemie, gaz jest ogolnie wilgotny i reduktor w srodku sie szroni i nie daje odpowiedniego cisnienia,piec...
osuszacz szron samsung szron szron bosch
protect radio kenwood ustawienie anteny warszawa bosch agregat prądotwórczy
Radio Sony C394-CDI w Ford Kuga wyłącza się po wpisaniu kodu Radio Sony C394-CDI w Ford Kuga wyłącza się po wpisaniu kodu