Przeprowadzam regenerację parownika Bedini 132E oryginalnym zestawem naprawczym. Na załaczonym zdjęciu zaznaczyłem mosiężną podkładkę, której nie znalazłem w swoim parowniku. Wszystkie pozostałe części już wymieniłem. Może ktoś zna lokalizację tego elementu w parowniku. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam serdecznie. Mój aktualny parownik (Emmagas) w samochodzie VW Polo 1.0 8v Monowtrysk skończył właśnie żywotność. Czytałem sporo na temat regeneracji tego parownika i jednak zdecydowałem się kupić jakiś inny w miarę dobry reduktor w rozsądnych pieniądzach. Instalacja gazowa w moim samochodzie to jeszcze niestety pierwsza generacja z manualny registratorem....
Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
Witam.Mam problem z instalacją gazową w moim samochodzie.Problemem jest wysokie spalanie gazu.Na 22 litrach przejadę zaledwie 70,80km.Wymieniłem filtr gazu i to samo.Dlatego prawdopodobnie prosi się o regulacje a w najgorszym wypadku regeneracje tego parownika.Pytanie: Czy ta instalacja wogule posiada takową regulację??jak byłem na wymianie filtra gazu...
Witam Zrobiłem regenerację parownika cometa (tomasetto) zestaw regeneracyjny oryginał. Wymieniłem wszystko, co jest w nim z gumy, wyczyściłem, dosłownie zrobiłem "tak jak sobie" Problem jest tego typu, że nie może "wskoczyć" na bogatą mieszankę (sterownik bingo) i cały czas bardzo powoli oscyluje między ubogą a średnią (oscyluje między żółtym i zielonym...
Gdzie w Wa-wie mozna kupic oryginaln czesci do tego parownika Pzdrw
Witam wszystkich posiadaczy parownika BRC Tecno 100kw Przesyłam instrukcję mojego autorstwa jak go zregenerować i znów jeździć przez tysiące kilometrów....
Witam! czy ktos zna moze miejsce we wroclawiu gdzie sprzedaja zestawy do regeneracji parownikow Lovato (podcisnieniowy). Zeby jakiegos kitu nie wciskali tylko porzadny zestaw. Prosilbym o adres albo numer tel. Pozdr krzych
Ostatnio zregenerowałem parownik.Użyłem do tego oryginalnego zestawu naprawczego(taki miał być).Zaraz po odpaleniu ,byłem szczęśliwy, bo zapalił na gazie ,tak jak dawniej bywało.Problem pojawił się.w momencie nagrzania się silnika-gasł.Dopiero przy maksymalnym wykręceniu śruby regul. naciąg membramy, obroty jałowy były OK.Ale pojawił się problem ze...
Witam. W związku z tym, że pojawiły mi się pewne problemy z LPG (gaz dochodzi tylko jak rozgrzeję silnik, wcześniej po przełączeniu elektrozaworu zachowuje się jakby nic nie dochodziło, za to jak już załapie śmiga jak za młodu) zacząłem się nosić z zamiarem wymiany membran... No i chciałbym poprosić szanownych forumowiczów, którzy mieli z tym do czynienia,...
Witam. Otóż posiadam golfa 2 1,6 na gaźniku 2e2 i postanowiłem zregenerowac parownik bo stary miał już dośc (około 100tyś na nim zostało przejechane i ciężko miał odpalic jak był zimny). Zleciłem regeneracje zaufanemu gazownikowi, po regeneracji auto niechce odpalac np po nocy, muszę wtedy pokręcic z 4 razy ale gdy już zapali mogę go zgasic i drugi...
Witam. Czy podczas wymiany membran w parowniku zachodzi konieczność ich naprężenia czy montuje się je swobodnie?
witam Przyszedł czas na regeneracje mojego parownika BRC at90e mam pytanie do znawców jak rozpoznać jaki to model stary czy nowy(bez rozbierania) bo nie wiem jaki kupić zestaw naprawczy z membrama 28mm czy 35mm ? wiem tyle że montowany był w aucie w 2000r i oznaczenia na parowniku to 0LG3 ,P9425.Z góry dziękuje za odpowiedz.
Witam serdecznie. Mam problem. Posiadam auto marki Saab 900, 2,5 l v6 z zamontowaną instalacją gazową Prins. Około 3 miesięcy temu przeprowadziłem regenerację parownika w warsztacie zajmującym się instalacjami tego typu co mnie kosztowało 290 zł. Po około półtora miesiąca auto ponownie przestało jeździć na gazie i okazało się że parownik ponownie się...
Witam wczoraj zregenerowałem swój parownik wymyłem wyczyściłem złożyłem odpalam auto i teraz mam problem, że auto nie pracuje na wolnych kuleje i gaśnie... ( wkręcać się wkręca wzorowo na obroty) Lecz gdy przysłonie ręką wlot do filtra powietrza (ograniczę dostęp powietrza) auto pracuje na jałowym świetnie. Moja instalacja to BRC na mikserze i na śrubie...
Witam. Posiadam golfa 2 1.6 na gaźniku pierburg 2e2 z instalacją gazową pierwszej generacji. Mój problem polega na tym iż auto po postoju dłuższym jak około 5-6h nie chce odpalić na gazie, na ciepłym odpala ale też nie od razu. Parownik to tomasetto model AT bez zintegrowanego filtra gazu. Parownik regenerowałem 2tygodnie temu na oryginalnych częściach,...
A więc po kolei: 1) parownik od bardzo dawna zamarzał, nawet przy temperaturze +15 stopni 2) na benzynie auto jeździło żwawo, może trochę nierównomiernie 3) wyczyściłem bardzo dokładnie parownik AT07 (wewnątrz była bardzo duża ilość twardej smolistej substancji) i wymieniłem elementy na nowe z oryginalnego zestawu naprawczego 4) wyregulowałem parownik...
Dzień dobry :) Chciałbym zasięgnąć porady ekspertów a niewątpliwie (o czym już nie raz się przekonałem) na tym forum tacy na pewno są. Mam do regeneracji parownik w wózku widłowym Toyota. Parownik to AISAN MODEL-C. Wózek mimo że posiada całkowicie nowy układ zapłonowy oraz gaźnik po regeneracji, potrafi czasem ciężko palić (zwłaszcza gdy jest rozgrzany,...
Witam Zabrałem się dzisiaj za regenerację parownika At90E i napotkałem problem z membraną tzn ta największa rozmiarowo jest taka sama tylko te aluminiowe talerzyki mają całkiem inny wymiar widoczne na zdjęciach: Po lewej nowa membrana a po prawej stara obie strony. Ta membrana na którą miałem uważać to ta mała a ona okazała się w porządku tzn średnica...
Po regeneracji parownika Emmegas ML94 występuje taki problem: Po otwarciu zaworu na parowniku gaz wydostaje się wężem pod dużym ciśnieniem (tak że aż widoczne jest pęcznienie przewodu). Przed kolejnym rozkręceniem chciałbym prosić o sugestie, co może być nieprawidłowo zamontowane i na co zwrócić uwagę. Nie widzę też śruby by-passu. Otwór na śrubę jest...
dla zainteresowanych zamieszczam schemat parownika, bardzo łatwy do naprawy i regeneracji.
regeneracje parownika robiłem 2 tyg temu( sam) więc na 00% wszystko jest ok było duże spalanie gazu ponad 30l/100 teraz 6-7l i skręciłem go na max żeby mało palił ale to nie przez to a pompa wody chyba by woda nie wracała z obiegu jak by pompa była uszkodzona co ciekawe byłem u 3 mechaników i żaden nie wie co mu jest z czego wszyscy na łatwiznę idą...
Powinny być takie jak opisujesz, no ale tak wyglądają nowe nieużywane, wiadomo, że wraz z przebytymi km i pracą jaką wykona reduktor te membrany się zużywają. Jeśli nie możesz wyregulować gazu, ciągle "zalewa" autko to może trzeba pomyśleć nad regeneracją parownika lub wymianą na nowy, no ale to już większy koszt. Pozdro
No to masz na 100% parownik do wymiany lub regeneracji co nie zawsze przynosi porządany wynik. Kup nowy parownik i nie będziesz żałował,że kupiłeś zestaw naprawczy a po jego montażu nie jest tak jak być winno.
Witam serdecznie. Potrzebuję podpowiedzi, bo oblukałem go ze wszystkich stron i nie widzę u dołu żadnej możliwości, żadnej śrubki, aby mu choć trochę ulżyć do momentu regeneracji, czyli jak mrozy odpuszczą. Jeżeli ktokolwiek ma wiedzę na ten temat, to bardzo poproszę o pomoc, bądź o instrukcję eksploatacji. Pozdrawiam i czekam na info.
Regulacja na woltomierz zdaje egzamin bo osiągam spalanie 7 L/100 km LPG na trasie. Regeneracja parownika - i kolejna regulacja na woltomierz również pomogła. Dziękuję za pomoc.
Masz nieszczelność w parowniku. Rozkręcałeś, wsadziłeś nowe przepony, uszczelki itd i pewnie słabo skręciłeś. Druga opcja - zestaw naprawczy nie do końca pasujący, ale myślę że raczej błąd w skręcaniu. Rozebrać jeszcze raz, popatrzeć którędy gaz może się przedostawać do płynu i się wszystko wyjaśni.
Bardzo dziękuję za te odpowiedzi. Pomogliście mi uniknąć płacenia za regenerację parownika wygórowanej ceny :) Tym bardziej, że wszystko wskazuje na to, że przyczyną moich obecnych problemów nie jest parownik! Jednak chciałaby sie jeszcze upewnić, czy to możliwe, że problem leży w świecach lub przewodach, skoro strzały przy przyspieszaniu mają miejsce...
Od jakiegoś czasu mam problemy z przełączaniem z Pb na LPG tylko po dłuższym postoju. Instalka ma jakieś 90tyś km. Po przejściu na gaz jest już ok. Pierwszą czynnością było wyczyszczenie listwy wtryskowej i parownika. Operacja ta nie wiele zmieniła Wykonałem mały eksperyment i podgrzałem listwę lekko opalarką no i przełączył bez problemu. Pytanie czy...
Niestety zrobiła się dziura na ściance między gazem a płynem. Na razie zaspawane ale nie włożyłem górnej zastawki tej mosiężnej. Jeździ czekam na okazję kupna na all.. parownika.
Wyremontowałem swój parownik - membrany były w tragicznym stanie , ale parownik jako tako działał . Fakt faktem , ze regulacja była ciężka i co kilka dni trzeba było zmieniać nastawy. Ale działał. Po wymianie membran przestał działać we współpracy z turbina. Jak ściągnę węża z przepustnicy tak , że turbina nie dmucha i ściągnę kompensację to działa...
Witam:) Mam problem jak w temacie chyba kończy się smart bo auto chodzi troszke nie równo na wolnych obrotach tak jak by na jedną świeczke nie chodziło i go rzuca. Wymieniłem membrane w parowniku (BRC Genius) bo płyn mieszał się z gazem i wywalało w zbiorniczku wode. Myślałem że to pomoże także na to dławienie ale jest jak było. Membrana była już w...
Cały zestaw wygląda składa się z plecaka z sprezarką i parownika dachowego. Tutaj zdjecie poglądowe //imged.pl/waeco-sp-950t-cool-klima-klim... A Tu zdjecia tabliczek konkretnie mojego egzemplarza Plecak A tu parownik dachowy Zdjecie sterownika pośle później gdyż był wysłanym do naprawy. Osoba która się tego podjęła wymieniała...
witam gazownik powinien przy ustawianiu mieszanki podłączyć analizator spalin, bez tego najlepszy majster nie ustawi składu poprawnie. jeżeli parownik jest stary to obawiam się że nia da się go wyregulowac (będzie pływał) jego parametry będą się zmieniały po przegazowaniu i wtedy pozostaje tylko wymiana parownika (regeneracji nie polecam - nie ma gwarancji)....
Witam Problem polega na tym że gdy silnik jeszcze jest w miare zimny na gazie to jedzie sie super-wkręca sie na obrotym, ma moc. Po ok 20 min jazdy gdy wcisne mocniej gaz to aż go cofie-zamula i nic sie nie rozpędza-reaguje tylko na min dodaanie gazu. Jeszcze gorzej jest gdy z 15 min postoje w korku to jak chce ruszyc ze swiatel to nie mam z czego-totalnie...
MAcie może jakis link do serwisówki, bądz do jakiejs instrukcji regeneracji ww parownika?
Czy tak samo zachowuje się na benzynie? Ile kilometrów przejechane na tym parowniku - może czas na regenerację?
Dzień dobry jestem w trudnej sytuacji , potrzebuje wymienić parownik w samochodzie ( fiat Uno Clip ) ale koszt to 350 zł a w obecnej sytuacji nie stać mnie na taki wydatek , jedynym wyjściem jest REGENERACJA starego, więc czy sam moge wykonac taką operacje , Prosze o POMOC
Witam, Wiem, że są - ale parownik kwalifikuje się do wymiany - regenerowany był już trzykrotnie - i po ostatniej regeneracji zrobiłem tylko 15 000 km. P.S. Jestem z pod Warszawy... Do Katowic mam kawałek. Pozdrawiam, B-M-W
Nie podajesz powodów które skłaniają Ciebie do regeneracji parownika. Przyjmuje, ze parownik ma przejechane ok 40-50 tysięcy km, regularnie odkręcałeś śrubę aby opróżnić parownik ze wszystkiego co sie tam nazbierało. Proponuje wymienić go na nowy, nie polecam regeneracji. Szkoda czasu i pieniędzy.
No coz. Wszyscy jak jeden maz uparli sie na Lovato. Ja jestem mocno przekonany do Landi-Renzo niezaleznie czy to gaznik czy tez wtrysk. Mam to przetrenowane na dwoch samochodach i nigdy nie bylo problemu. Ani z jego dzialaniem ani tez z regeneracja (dostepnosc czesci). Wiec jeszcze raz - polecam Landi-Renzo. Pozdrawiam
to co piszecie o regeneracji reduktorów to nie do końca prawda nie każdy po wymianie kpl.naprawczego będzie się zachowywał jak powinien podstawą jest dokładne wyczyszczenie całego środka(proponuję rozpuszczalnik nitro i twardy pędzel) Tomasetto,o którym jest temat,jest jednym z prostszych w swojej budowie,więc naprawa powinna się udać odradzałbym regenerację...
Regeneracja reduktora się opłaca, jeżeli zastosujesz oryginalne membrany, których koszt, to ok. 50zł. Koszt nowego reduktora, to 200-300zł. Nic innego w nim się nie zużywa, poza membranami i wkładkami zaworków (które również są w zestawach). Robiłem regenerację wiele razy i z bardzo dobrym skutkiem. Jeżeli chodzi o sitko, to jak pisałem - czasami jest...
Witam. Mam identyczny problem w tej chwili po regeneracji parownika. Silnik zimny pracuje na gazie bez zarzutu, rozgrzany natychmiast gasnie po puszczeniu gazu (oczywiscie samochód w miejscu, bieg jałowy). Na benzynie wszystko dziala idealnie. W czym moze byc problem? Probowalem regulowac reduktor, ale nie widze zadnego efektu niestety :|
Masz reduktor do wymiany albo regeneracji(wymiana membram i zaworków).
Mam zamontowany BRC TECNO mały ale coś mi nie podchodzi nie można wyregulowac pomimo nowych membran i regeneracji a co do sterownika to Bingo s4 mam zamontowany
Wygląda na niechlujną regenerację, lub zestaw gum bardzo kiepskiej jakości. Robiłem takie reduktory wiele razy bez większych problemów. a co do tych problemów,to możliwe że wina parownika czy spróbować zwiększyć zakres krokowca tak jak kolega pisze
jak przełączę na gaz to jadąc około 30 sekund samochód gaśnie. Wracając do problemów z gazem to tak jakby wszystko naraz padło. Instalacja 7 letnia.Wymieniona listwa wtryskowa plus filtry 300 zł regeneracja parownika 120 zł teraz niby komputer fajne wydatki przed świętami.
Zacznę jeszcze od sprawdzenia sondy lambda, bo zauważyłem że na benzynie też trochę za dużo paliwa dostaje. Jeśli to będzie ok to w między czasie poszukam kogoś do regeneracji parownika. Nie wiem kiedy instalacja miała jakiś przegląd bo auto mam dopiero od maja.
Witam posiadam 2 parowniki Lovato 92 i tomasetto 140hp obydwa do regeneracji i nie wiem który zregenerować będą one założone do opla 2.0. czytałem tematy na elektrodzie ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
Dodano po 2 filtra fazy lotnej w tych instalacjach nie ma . Jest tylko we wtrysku gazu.regeneracja reduktora bardzo prosta potem regulacja .Te auta bardzo dobrze działają na gazie ,sam zrobiłem 400tyś.
Ważne czy na PB było też z błędem? Podejrzyj korekty długoterminowe jeszcze przy występowaniu błędu. Jesteś pewny regeneracji wtryskiwaczy? Podbij mapę mnożnika o 10 punktów tak dla testu. Jak będzie nieszczelność to będzie i na benzynie coś nie tak. Oczywiście to nie może być nieszczelność w wydechu w okolicach kolektora wydechowego bo to sonda ubogo...
Zacznij od sprawdzenia czujnika ciśnienia gazu, w następnej kolejności reduktor do regeneracji lub wymiany
Jakiego plynu uzywacie?Ja obecnie uzywam ten z Agawy (żółty) i parownik cisnieniowy taki do domowego uzytku. Czy w/w plyn nadaje sie i spelni swoja role w wanience?
orion000 znalazłeś tą regulację? Mam taki sam parownik po regeneracji tylko, że nie chodzi lepiej. Udało Ci się coś z tym zrobić?
Witam mam problem z parownikiem landi renzo se81 po regeneracji gdy silnik przełancza sie z bezyny na gaz to gaśnie tak jak by nie dochodził gaz do niego co może być zle złozone w tym parowniku. Ma ktoś może schemat budowy takiego parownika? mój e-mail karoltbs(at)onet.eu na fotce oznaczyłem zieloną strzałką miejsce gdzie mogłem zle złorzyć rdzeń są...
syf z parownika zrzucałem ale nic nie było, a strzał to jeden raz miałem, ale jakiś dziwny bo podczas regulacji silnik ledwo co chodził nagle zaczął zwiększać sam obroty do ponad 3tyś i potem byłstrzał ale ztłumiony bo mam klapke, a co strzał mógł polecieć w strone parownika do środka jak nie miał gdzie ujść ??
Chcę wymienić membrany w reduktorze VEGA EV0040, ale jakoś po samej nazwie nie mogę znaleźć takowego kompletu (firmy z alledrogo nie mają). Czy wie ktoś czy pasowałby inny zestaw naprawczy do tego parownika, jaki?
Do komunikacji ze sterownikiem King musi być program do niego dedykowany. Nie wykluczone, że inny będzie też interfejs. Po wymianie parownika konieczna autokalibracja.
Odgrzeje kotleta, a co mi tam. Przynajmniej znam podpowiedz na to pytanie i innym się na przyszłość przyda. A więc, za problemy podczas rozruchy jakie koledzy opisali wyżej w parownikach BRC jest odpowiedzialny zawór, który w nich jest zabudowany (ta niebieska cewka na parowniku) po pewnym przebiegu gumowa uszczelka w nim tak twardnieje ,że niema szans...
Problem mam taki jestem +/- 500km po regeneracji reduktora LANDI LE98 problem z nim był taki że auto na zimnym silniku nie jeździło na gazie i palił 16l gazu... W innym aucie miałem tak samo tylko że parownik LOVTEC po regeneracji wszystko chodziło wyśmienicie... Landi zregenerowałem i niby też jest ok ale jak auto się nagrzeje np 20km traci moc np...
Rozebrać parownik ponownie i złożyć prawidłowo. Strzelam w ciemno, że coś kolega pokiełbasił, lub "usprawnił" przy okazji regeneracji ;)
Witam otóż zregenerowałem mój parownik był strasznie brudny w środku no i te membrany-szok po wymianie na nowe wszystko śmiga jak należy,ładnie pracuje na ciepłym mi zimnym.Zobacze jak będzie ze spalaniem i wtedy dopiero pomyśle o regulacji.
Witam, mam problem ze swoim autem, które używam do pracy (VW Transporter 2.0 85km 93 rok). Padł mi parownik BRC AT90E, objawia się to zbyt wysoką dawka gazu na wolnych obrotach, gaśnie przy nagłym odpuszczeniu gazu np: gdy dojeżdżam do świateł. Instalacja była zakładana w 2009 roku. Regulacja już się skończyła, auto nie ma sondy lambda, tzn. nie miało...
Dzięki za odpowiedz. Jeśli chodzi o regenerację membran i potem wszelkie regulacje odbyć muszą się w sterowniku czy w samym parowniku czy reduktorze ? bo jeśli w sterowniku to kto w Polsce będzie miał taki program czy wiadomo o jakimś serwisie. ps. a może to silniczki krokowe? Pozdrawiam
No z tym całkowitym zamykanie przelotu to nie wiem bo to nie zawór odcinający ale niby logiczne jest że przy odpuszczeniu gazu powinna być odcięta mieszanka. Dziś coś pan od LPG coś wspomniał że parownik nie trzyma gazu i chyba zalewa mi mieszanką ale nic więcej nie chciał powiedzieć bo liczył na pozostawienie auta i skasowanie mnie na 150 200 zł bo...
Dziś podjąłem decyzję, że chwilowo wstrzymuję się z samodzielną regeneracją reduktora Tartarini, gdyż po tym co przeczytałem po jego rozłożeniu może być skorodowany tak mocno, że zestaw naprawczy mógłby być niepotrzebnym wydatkiem i co mogłoby unieruchomić mój pojazd na dłużej z powodu braku kasy na nowy lub inny parownik. Jak się zdecyduję na regenerację...
Sprawa wydaje się dość oczywista. Prawdopodobnie uszkodzony jest reduktor (parownik) i wycieki gazu do podciśnienia powodują zwiększone zużycie gazu, a zbyt bogata mieszanka wpływają na niższe obroty biegu jałowego i gaśnięcie silnika przy wysprzęglaniu. Prawdopodonie wystarczy wymienić membranę w reduktorze i wszystko wróci do normy. Koszt membrany...
a to znaczy,ze masz uszkodzona membrane,grzebie w gazie juz ponad dwadziescia lat i w omwilach tak sie to objawia,pod plastikowa podkladka jest membrana,brak reakcji - parownik do rozbiorki,ewentualnie blad skladania przy regeneracji
Po parokrotnym rozłożeniu i ponownym złożeniu parownika, (w międzyczasie doginaniu i odginaniu ruchomych zaworków) poszczególne elementy dopasowały się, a i praca silnika wróciła do normy. Dziękuje za pomoc, zamykam temat.
Konfiguracja jak w temacie i mam problem z gazem. Do rzeczy: - zregenerowałem parownik, bo autko zaczęło za dużo spalać. Komplet uszczelek i membran oryginalnych, wszystko wyczyszczone i złożone. Niestety w zestawie nie było uszczelki środkowej, więc tego nie rozkręcałem. Niestety parownik jest do 100hp a silnik ma 120km, ale jak chodziło do tej pory...
Witam serdecznie. Może ktoś będzie w stanie mi pomoc. Mam renault clio 2 1,2 60 KM. Od pewnego czasu mam problem z gazem to znaczy gaśnie na niskich obrotach, a na wyższych obrotach chodzi nie równo. jest to stara instalacja holenderska elpigaz założona w 2004 roku. Mi wskazuje to na parownik (ponoć ze ten parownik ma w sobie przepływomierz czy coś...
Chodzi oto że został mi się z kompletu naprawczego czarny gumowy krążek którego nie znalazłem w parowniku
Problem rozwiązany: kupiłem oryginalny zestaw naprawczy. Uszczelki w tym nieoryginalnym były wątpliwej jakości więc albo one albo tak jak pisałeś membrany były nieszczelne. Kołek ustalał jaka pokrywka z której strony parownika. Wrzucam zdjęcia gdzie powinien być ten kołek dla "potomnych" Dzięki za pomoc wątek do zamknięcia :)
Ten typ juz chyba tak ma . Wiadomo nie moge wymagac ze stary samochod jeszcze z silnikiem 2.0 bedzie mi palic 10 L. Jak coś takiego czytam to nie wiem czy się śmiać czy .... (podkreślenie moje). Miałem już kilka samochodów (fakt, że od nowości je ćwiczyłem), ale w żadnym (przy właściwym stanie technicznym samochodu) nie stwierdziłem zwiększania się...
Witam. Ja ustawiam sobie instalację w oparciu o sygnał sondy lambda. Miałem za duże spalanie po wymianie filtrów i regeneracji parownika. Spowodowane to było zbyt dużym otwarciem na śrubie regulacji dawki gazu na wolnych obrotach (na parowniku). Teraz mam dobrze ustawioną na wolnych obrotach (lambda w połowie) i więcej otwartą śrubę regulacyjną na wężu,...
Witam. LPG i dziurawa membrana w parowniku. Szukaj tu na forum sporo opisanych przypadków. Wszystko sprowadza się do wymiany albo regeneracji parownika. Poszukaj w moich postach jest opisane jak i i gdzie diagnozować. Pozdrawiam.
Witam, mam podobny problem z instalacją OMVL Dream XXI jak użytkownik sly333. Moja instalacja również przełącza się samoczynnie na Pb pomimo tego, że w zbiorniku jest ponad połowa gazu. Instalacja to tak jak już napisałem OMVL Dream XXI, wtryskiwacze OMVL standard, MAP sensor AEB013, reduktor OMVL Dream XXI-G code K901704. Auto to Opel Astra G 1.6 8V...
Remont silnika nic nie pomógł. Okazuje się że gazownik partacz wpisał w dokumenty inny sprzęt niż założył. Zamiast reduktora AC R01 jest KME z zaworem OMB. Regeneracja parownika KME Tur 6 zmieniła tylko objawy związane z parownikiem. Ostatnio było to przegrzewanie gazu do 65˚C, zablokowanie ciśnienia. W srodku parownika był klocek z żywicy. Nadal...
Witam Samochód Hyundai Excel 1.5 instalacja gazowa jak w temacie. Po zamontowaniu gazu było ok przez ok 5 lat. Po tym okresie auto zaczęło tracić na mocy. Podpiąłem kabel i się okazało że jest uboga mieszanka. Nic nie dało się wyregulować zarówno w ustawieniach sterownika jak i na parowniku. Wizyta u gazownika skończyła się tym iż założył redukcję powietrza...
Moje "dziurze w obrotach" pomogła wymiana membran w parowniku. Czyszczenie parownika wykonałem sam (koszt membran i filtra to jakieś 50zł) ponieważ gazownicy mówili mi 150zł na start. Operację wykonałem wzorując się na tym opisie: Po czyszczeniu parownika gaz przestał być wyczuwalny wewnątrz auta.
Witam wszystkich:) Posiadam cinquecento 900 , 94' na gaźniku(weber) z instalacją gazową. Instalacja zamontowana była ok.3,5 roku temu. Otóż jakieś 4-5 miesięcy temu auto zaczęło odmawiać jazdy na gazie a konkretnie nie chciał pracować na wolnych obrotach. Tylko z maksymalnie wyciągniętym ssaniem (tak,tak mam ręczne ssanie i ono działa zarówno przy benzynie...
Samochód właśnie wrócił od gazownika i jest po regulacji na PC, regeneracji parownika. Wszystko dobrze działało dobrze, ale gdy temperatura na zewnątrz wzrosła awaria wróciła. Na początku diagnostyka wykazała zbyt niskie ciśnienie oraz błąd 6-tego, 5-tego wtryskiwacza. Po regeneracji parownika błąd ciśnienia zniknął ale reszta pozostała. Wystarczy nagrzać...
Witam! Spróbuj rozgrzac silnik tak żeby parownik osiągnął optymalną temperaturę i spuśc z niego syf. Bardzo możliwe że masz zabrudzony parownik i elektrozawór od gazu ten w parowniku i chociaż go słychac to on się nie przełącza. Ten syf gdy jest zimny to jest bardzo sztywny i elektromagnes nie uciagnie zaworka w elektrozaworze. Proponuję dokładne czyszczenie...
Co do sposobu/typu emulacji lambdy: Fala prostokątna/przebieg - prawidlowe ustawienie tego parametru jest konieczne po to, by ecu silnika nie wykrywal bledu " brak lub nieprawidlowy sygnal sądy lambda". Zwylke pali lampkę na desce rozdzielczej. Jeśli lampki nie pali, ustawienie emulacji na mase jest jak najbardziej poprawne. Moim zdaniem najlepsza opcja...
Przepuszcza Ci gaz przez parownik. Do regeneracji parownik albo wymiana na nowy. Zapalaj samochód z wciśniętym pedałem gazu trochę lepiej pali. Odwiedziny u gazownika niezbędne. Mam to samo.
Załóz jeśli nie ma emulator sondy na lpg ( nie zwalnia to od wymiany sondy jeśli jest uszkodzona bo na pb nie pojedziesz poprawnie), i jak nie masz załóż śrubę na wężu lpg i jedz do gazownika niech ci ustawi dawkę i wolne na parowniku. Parownik jeśli umarł (membrana sztywna i syf w środku)to trzeba te 150zł wydać na nowy (żadnej regeneracji) i sie cieszyć...
Spotykalem sie z takimi akcjami po regeneracji parownika.Proponuje zdobyc gdzies podobny parownik i zamontowac na jakis czas.Zregulowac i sprawdzic.Moze sie okazac ze warto zalozyc nowy parownik, a nie w ciagu pol roku przeplacic w tankowaniu ze 2 razy wartosc nowego.ten parownik po regeneracji przeciez mozna pogonic Dodano po 2 no wlasnie albo podjechac...
Jeśli mogę się wtrącić bo widzę, że temat nieco ucichł. Kupiłem AL-700, zrobiłem interfejs na max-ie (nawet działa), przeprowadziłem kalibrację na benzynie, potem na gazie (to wszystko dzięki Wam i temu wątkowi) i okazuje się, że dostaję komunikat TPS nie podłączony. Sprawdziłem opory na potencjometrze i okazuje się, że na pinach jest tylko albo zwarcie...
Gumy w parowniku ze starości zrobiły się twarde dlatego nie nadąża on regulować prawidłowo ciśnienia gazu. Gdy ciśnienie jest za niskie komputer odczytuje to jako brak gazu i przełącza na benzynę. Zestaw naprawczy powinien kosztować około 50-60 zł, tylko należy pamiętać o ustawieniu właściwego ciśnienia po regeneracji parownika.
Kolego, miałem w poldku jeszcze prostszą instalację gazową. Oczywiście po zainstalowaniu sam ją sobie dopracowałem, ale później przez 80 tys. do niej nie zaglądałem - warunek jeden podstawowy, szczelność układu parownik-mikser i dalej aż do zaworów ssących. Jak zmienia się szczelność to wtedy zaczyna się regulowanie, a właściwie rozregulowanie, bo bez...
przymierzam się właśnie do kupna zestawu do regeneracji parownika. Jak zrobisz regeneracje napisz ile cię kosztowało to. :)
Witam wszystkich Mam problem z tą instalacją w bmw e36 320i 24v na podzespołach Boscha. Opiszę po krotce czego problem dotyczy. A mianowicie: Jeżdżę na tej instalacji już ok.4 lata i wszystko był ok, w 2009 roku byłem w czakramie w serwisie Brc i tam wyczyścili mai Smarta(ten rozdzielacz gazu) i wszystko było ok później po jakimś czasie wymieniłem membrany...
Podjedź do dobrego zakładu montażu lpg. Niech wymienią zestaw naprawczy. Samemu też ci się uda ale jestem przekonany, iż nie wyregulujesz poprawnie ciśnienia gazu na regeneracji parownika.
Moim zdaniem ciśnienie robocze powinno być ustawione w okolicach 1.3. Jeżeli jednak miałeś ustawione ciśnienie na 0.95 to twój opis sugeruje regenerację parownika.
Pojechać na analizator spalin i kumaty diagnosta być moze wyreguluje lub zaleci wymianę/ regenerację parownika. Ps. tomasetto to kupa, szybko się kończą.
Jeśli ktoś zakłada instalację, Tutaj się zgadzam stroi ją i daje na to gwarancję, Ale to to bujda. Miałem kontakt z ich firmowym serwisem w Lublinie i na każde niedomaganie instalacji mieli jedno rozwiązanie - regeneracja parownika. Próby uzyskania jakiejkolwiek pomocy czy to od ich serwisu czy działu technicznego to strata czasu. Jeśli ktoś zakłada...
filtr gazu co 10 tys km wymieniaj i odpalaj na benzynie zwiekszy to zywotnosc reduktora tankuj na jednej sprawdzonej stacji i dbaj tez o filtr powietrza Ja już 10 lat użytkuję samochody z instalacją LPG.W ciągu tego czasu nigdy nie odpalałem na benzynie, nawet w największe mrozy.Gdyby dokładnie policzyć koszt benzyny do odpalania, to okaząło by się,że...
Regeneracja parownika- jak gazownik podejrzewał uszk. membrany to powinien sam zaproponować naprawę parownika Co do pilnej odp na forum jest zasada że należy się dzielić informacjami:-)
Zesztywniała membrana i pozapiekane mazutem dźwignie w parowniku to wręcz gwarancja problemów z LPG.Koszt regeneracji parownika to około 60-150pln w zależności od dostępności części i "wkładu własnego" lub jego braku.Mówię tu o rozsądnych kwotach....U mnie poprawa kolosalna -sam to wymieniałem i dobrze.Nie sądzę aby "szpenio" jakiś tak wyczyścił z osadów...