Czy to zasada, że do Tonsili należy serwować membrany piankowe, oczywista jak wcześniej była tam pianka. Dalej czy Tonsil ma w ofercie elementy do regeneracji a jak nie to jak dobrać takową, może śmieszne pytania ale od czegoś trza zacząć, wiadomo posta znalazłem z opcji szukaj jak lecę czytać dalszych czterdzieści :) Być może szykuje się potrzeba osobistej...
rsv6 : 74HC241 przede wszystkim miał pełnić rolę bufora między komputerem a elektroniką maszyny. To był jednak stary interfejs, już od dawna zamiast niego jest nowa płytka z 74HC7541, i to te układy polecam wykorzystać. Pozwalają na swego rodzaju regenerację sygnału oraz eliminację zakłóceń indukowanych w przewodzie LPT. HotPepper : Śruby takie jakie...
No wiec jestem dzisiaj po wymianie serwa i pompki na używkę, oraz regeneracji tłoczka tylnych hamulców, 6 godzin pracy i nie do końca wiem czy było warto. Generalnie mogę pogratulować inżynierom z Fiata zaprojektowania komory silnika i dostępu do podzespołów - żeby komfortowo wyciągnąć serwo trzeba rozebrać połowę silnika, a przy LPG to już wgl kosmos....
Witam. W golferku 3 nie ma żadnej wielkiej logiki. 1.9tdi 110 od 90 różnią sie pompą softem turbem i umiejscowieniem egr. Masz tak pompe vacum z bloku potem magistrala do serwa . Potem masz różne odejscia, na egr, na gruszke od turba, popatrz tez jest jeszcze jeden wężyk w lewe nadkole tam jest akumulator podcisnienia (zbiorniczek),na badziewia do srodka...
Witam,Poratuje ktoś scanem z katalogu lub podpowie jak wymontować obudowę łożyska górnego w serwie c385?Problem polega na tym że przecieka z obudowy łożyska u góry,serwo ma 2 lata po regeneracji więc szkoda oddawać do firmy. Jest to starszy typ i po zdjęciu dekielka,odkręceniu nakrętki i wyjęciu łożyska nie chce wyjść obudowa a oring na niej przepuszcza.Mam...
Witam, serwo działa bezbłędnie tylko problem jest z uszczelnieniem. Z góry tam gdzie jest taka nakrętka z zabezpieczeniem koronkowym i od dołu gdzie wychodzi wspornik do drążków kierowniczych . Czy to jest do uszczelnienia cz wymiana po regeneracji? Pozdrawiam
Witam. Golf 4 1.9 tdi 110km coś slabu przyspiesza. Pojechałem do Wrocławia do znanych tunerów, żeby zlokalizowali co jest nie tak. Robiłem więc z nimi testy dynamiczne z laptopem i koleś powiedział, że turbina nie wstaje i trzeba ją wyczyścić. Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia jakie są i podłączyłem według schematu. Wymieniłem przewód od serwa...
W przegrodzie gdzie jest serwo wody nie ma jest sucho. Z tego co sie dowiedziałem to najprawdopodobniej serwo ale sie okaże dam znac. Ten kruciec mam zrobiony od pompy vacum
Witam, jestem tu nowy, więc z góry przepraszam za wszelkie niejasności. Mój problem dotyczy hamulców w scenic'u. Otórz wziąłem samochodu aby wymienić tylko klocki hamulcowe, ponieważ hamulce były słabe, a słychać było wyraźne tarcie. Po zdjęciu przedniego prawego koła okazało się, że od strony silnika w ogóle nie ma klocka, został tylko kawałek blaszki,...
Witam Pacjent Iveco daily 3,5 rama, pojedyncze kolo, zacisk tyl z recznym. Objawy: -slaby hamulec (jakby zapowietrzony) podczas jazdy trzeba podpompowac, przy szybkim kopcieciu pedalu wpada do podlogi -na odpalonym pedal powoli zapada sie do samej podlogi Auto przyjechalo do mnie do pracy (trzeci warsztat z kolei) Co zostalo zrobione: -Tylne zaciski...
Witam, przychodzę z zapytaniem w jaki sposób mogę zweryfikować nieszczelność serwa? (sprawdzałem wężyki podciśnienia, na pompie vacum daje -0.9 bar, a na gruszce turba jest -0.6bar) zauważyłem również że hamulce nie biorą równo (przód nowe klocki, na tyle są stare) praktycznie na żadnej z czterech tarczy hamulce nie biorą na całej powierzchni tarczy....
Witam ponownie, a więc nie dostałem zestawu chłodnicy wraz z klapami które wysłałem bo człowiek który to regenerował przesłał inny gotowy zestaw który miał na półce, jak się okazało później to tak naprawdę już chyba nie wiadomo które były wysłane od nas gdyż pan stwierdził że robią kilkadziesiąt chłodnic miesięcznie i pomyłka mogła się wkraść. Inaczej...
Do sprawdzania podciśnienia to tylko próżniomierz (vakuometr) i podłącza się go bezpośrednio do pompy, jeśli podciśnienie jest niższe jak -0,6bar to pompa jest ok. Servo można sprawdzić w bardzo prosty sposób. Po zgaszeniu silnika naciśnij kilka razy pedał hamulca, aż stanie się "twardy", następnie trzymaj naciśnięty pedał i odpal silnik, jeśli pedał...
Dziękuje za wszystkie porady ,stwierdzam że wszystki próby regeneracji tego serwa niepowiodły się - decyzja zapadła ; wymiana całego lasera. Koszt RAE 0152Z - 110zł.Temat uważam za zakończony.
Witam w dniu dzisiejszym pojechałem na diagnostykę komputerowa do serwisu bosch po czym po 30 minutach przychodzi facet i mówi że komputer nie chce się komunikować z samochodem. Pomyślałem trudno i pojechałem koleś nic nie wziął. Po jakimś czasie zauważyłem ze na centralce świeci się bardzo słabo czerwona dioda (benzyna). i jest brak zasilania gazem...
... Czy jest możliwość jakiejś regeneracji pompy i serwa, tzn. jakiś uszczelniacz czy raczej czeka go wymiana całej pompy z serwem ? ... Biorąc pod uwagę ceny części używanych nie polecam prób regeneracji. Nie ma też sensu wymieniać serwa. Poszukałbym samej pompy w dobrym stanie tym bardziej, że pewnie w kilku modelach stosowano taką samą.
Interesujący program ze względu na malutkie wymagania sprzętowe. Kiedyś przetestuję. Nawet stare i "wolne" komputery z DOS uruchamiają się bardzo szybko w porównaniu do dużo szybszych maszyn obciążonych dużo nowszymi systemami :D, co jest kolejną zaletą. A teraz może trochę się czepię, ale... W systemie DOS jest około 20 przerywań. W systemie Windows...
Witam, Renault Grand Scenic 2 1.9 DCI 120 Km. Tak wygląda wykres ciśnienia powietrza w kolektorze: Kolor żółty to ciśnienie oczekiwane, czerwony aktualne. Turbo po regeneracji, zawór sterujący sprawny, wężyki w porządku, egr zaślepiony, katalizator na próbę wywalony, brak dziur w dolocie, intercooler drożny. Niesprawny jest przepływomierz, natomiast...
Niestety rolka dociskowa jest tak stwardniała, że nawet olej silikonowy jej nie zmiękczył. A kto Ci kazał rolkę gumową traktować silikonem? Guma stwardniała to do wywalenia i wymiany na nową rolkę - zmierz średnicę rolki, otworu na oś, wysokość czoła rolki i szukaj takiej na wymianę - na Aliexpress są takich na pęczki. No cóż, tak już jest, że są ludzie...
na 90 % masz uszkodzony serwomotor ostatnio to przerabiałem w innym aucie i były kody błędu z czujnika wału i serwomotoru wysłałem do kolesia do regeneracji i wszystko działa na allegro sie ogłasza
Witam znalzłem to w Magazynie Hi-Fi 3-4/97. Mam nadziejs ze sie komus przyda :| Tonsil Tango 200 Wymiary: 1000,260,370 mm Efektywność: 83 dB Impedancja: 8 omów Moc: 200 W Cena (08/1997): 3.800 zł Zestaw testowy 1: Audiomeca Mephisto, Meridian 566, YBA Integre DT Zestaw testowy 2: Audiomeca Mephisto, Meridian 566, LFD LS0/PA2M ----------------------------------------...
Spalanie przy spokojnej jeździe wynosi ok. 11l/100km. w trasie ok. 8l/100km. DPF według komputer ok. 30% ostatnie wypalanie 130km temu Skąd takie spalanie ? Druga sprawa samochód ma fabrycznie 100km a zbiera się jak by miał 130km+ samochód nie miał żadnego chipa W czym może być problem ? Dane z komputera: OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
...nie pomagasz. Pisz na temat albo wcale nie pisz, prosze. Dodano po 4 tak się jeszcze zastanawiałem czy jest to możliwe przez uszkodzenie membrany w środku serwa? Pytanie również jeśli zajdzie potrzeba naprawy serwa, regeneracja jest w ogóle opłacalna? czy lepiej poszukać zamiennika?
pierwsze podłączenie byłoby prawidłowe ale zawór w pompie ustala zbyt niskie ciśnienie w układzie. A może po prostu serwomechanizm wymaga regeneracji. W ciągnikach pompa daje pomiędzy 120 a 160 atmosfer.
Witam szanownych forumowiczów.Mój problem polega na tym,że trzeba dosyć długo kręcić rozrusznikiem zanim zapali.Po uruchomieniu silnika żadnych innych objawów,obroty regularne,moc również wydaje się w porządku,żadnych błedów komputer nie wykazuje.Poniżej dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V Status zapłonu,Zał 12V Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny...
Witam szanowny Kolego elektrozawory elektromagnetyczne mają za zadanie tylko i wyłącznie otwierać się nie ma mowy o żadnej regulacji przyjmij to do wiadomości . Zawory regulacyjne mają całkiem inną konstrukcje zamiast cewki posiadają serwo mechanizm (silniczek) nie rozumiem chodzi ci o sterowanie hydromotorem czy siłownikami . Jeżeli maszyna rusza bez...
Ej, jeżeli mam do wyboru używkę 18 letnią za 2000, a regenerację za 4000, to wybieram regenerację. Innymi słowy - wolę wydać więcej na coś teoretycznie nowego. Bębny zmierzone - zużycie minimalne. Ręczny pneumatyczny ładnie trzyma. Problem z hydraulicznym tyłem. Korektor odpiąłem żeby sprawdzić, czy będzie różnica. Nie ma. Pomysłu nie mam. Pompa sprawdzona...
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
Sztywny ma przód(czy to duży problem?) Mniej komfortowy, ale za to prostszy i tańszy do regeneracji. Żaden problem do prac polowych. Sztywny ma przód(czy to duży problem?), wspomaganie jest(fabrycznie było?) Fabryczne, na serwosiłowniku. Naprawa licznika mth jest kosztowna? Zależy co umarło - prądniczka, czy sam zegar. Dodano po 5 Blachy tam gniły...
20591166 Temat nieco "starawy", ale pewnie nie raz (tak jak ja) ktoś jeszcze skorzysta tylko czytając. Przejrzałem wiele informacji w necie. Znalazłem mnóstwo informacji o działaniu pompy, zacisków, abs, ale ciężko znaleźć informacje kompleksowe, całościowe (kilkanaście porad, szczególnie na portalach motoryzacyjnych, to "kopiuj-wklej", bez głębszego...
Dzień dobry wieczór, dzięki za odpowiedzi. Lecimy :) . Tylko co tu jest "niestandardowego"? - "Magiczna" sprężyna, o której pisałem i jak rozwiązała mój problem. Zaczynając pisać ten temat chciałem się na tym skupić, ale już pod koniec pisania spodziewałem się że to tak nie będzie. . że do warsztatu nie jadą żeby naprawić tylko żeby zapytać "co to może...
Ja zrobiłem raczej konserwę niż regenerację, papierowe uszczelki wyciąłem z kartonu, nie wiem tylko którędy zasysa to lewe powietrze. Może przez serwo ? Ale hamuje poprawnie.
A może turbina się zaciera,może uszkodzony jest czujnik różnicowy FAPa i nie ma regeneracji filtra.Wszystko do sprawdzenia DIAG-iem lub PPS. Czujnik różnicowy jest w okolicy serwa,pooglądaj wtyczkę i wężyki między czujnikiem a filtrem.
Może uszkodzony jest czujnik różnicowy FAPa i nie ma regeneracji filtra.Wszystko do sprawdzenia DIAG-iem lub PPS. Czujnik różnicowy jest w okolicy serwa,pooglądaj wtyczkę i wężyki między czujnikiem a filtrem.
Z tego co pamiętam w Jaguarach daje się to naprawić. Z tym że : lekkie buczenie po włączeniu zapłonu to wypompowywanie powietrza (robienie próżni w bańce) -efekt normalny, piszczenie może świadczyć o nieszczelności uszczelki pod bańką lub wewnątrz urządzenia. Części do regeneracji powinny być dostępne w serwisie VW, oczywiście na zamówienie. Polecam...
Znalazlem wlasnie na necie uzywke komplet z alternatorem za 100PLN, i prawdopodobnie sie na nia skusze. Moze wreszcie pozbede sie tego "rzezacego" dzwieku i hamulec zacznie pracowac jak nalezy bo serwo jest ok. Ile kosztuje taka regeneracja?
Witam. W czasie jazdy kiedy wcisnę sprzęgło by zmienić bieg wchodzi na 2500-2700obr , obroty bardzo powolutku spadają a przy całkowitym zahamowaniu schodzą do normalnych.zaobserwowałem jeszcze ze często kiedy samochód stoi i chodzi na biegu jałowym te obroty nie są równe tzn podnoszą się o jakieś 2-3 kreski i za chwile spadają do normalnych i tak w...
Cofnąć się musi sam, ta głupia gumka - uszczelniacz to powoduje.:D Oczywiście kolega Owik chciał napisać że tłoczki są wciągane gdyż pompa hamulcowa ma tak specyficzną budowę która powoduje lekkie "wyssanie"płynu w momencie puszczenia pedału hamulca. (No chyba że na wyspach Kanaryjskich tłoczki są wciągane przez gumki które je uszczelniają i osłaniają...
Witam wszystkich i proszę o pomoc, bo wiedzę jakąś tam mam ale doświadczenie i wiedza innych jest mi tu potrzebne. Kupiłem na szrocie tylne zaciski i jarzma hamulcowe, rozebrałem wszystko, odrdzewiłem, wymieniłem wszystkie gumki i gumeczki, w jednym dałem nowy tłoczek bo miał wżery, nasmarowałem itp. Dałem do zamontowania w dobrym, znanym i sprawdzonym...
Witam! Kiedyś osoby z tego forum bardzo mi pomogły dlatego mam nadzieje, że i teraz ktoś mnie na kieruję na właściwą drogę. Poniżej opis problemu W tym roku wymieniłem klocki z przodu i okładziny w bębnach. Zmieniłem również płyn hamulcowy ale podczas odpowietrzania urwałem odpowietrznik. Wymieniłem cylinderki oba z tyłu (wyciekło mi wtedy sporo płynu)...
Witam Panowie, Moja euforia niestety była krótkotrwała... "Naprawa" pomogła na zaledwie na dwa tygodnie (przypadek?) i usterka jak tkwi w sprzęcie tak tkwi. Nie bardzo miałem czas później zajmować się odtwarzaczem a przed świętami kupiłem po prostu inny, bo bez kolęd jakoś "tak tego". ;) Ten odtwarzacz, o którym mowa w tym wątku przeleżał prawie dwa...
Na pewno się nie zgodze, że octavia jest tania w eksploatacji a sierre kupisz ideał ;) Dlaczego Octavia nie jest tania w eksploatacji? To konstrukcja Golfa 2/3, tam się prawie nie ma co psuć, a jak się zepsuje to w naprawie jest prosta jak ... że nawet majsterkowicz z doskoku sobie poradzi. Odnośnie Sierry - przeczytaj jeszcze raz co napisałem. za...
A co było powodem regeneracji? Jeśli poprzednia turbina dawała olejem do chłodnicy powietrza to może nie została wyczyszczona z oleju. Może brak podcisnienia na zaworze sterowania turbiną. Jak hamulce? Nic się nie dzieje dziwnego z pedałem, tak jakby serwo nie działało?
Czasem też skręt nie powraca do ustawień kół do jazdy na wprost ( nie do końca się prostują ) - myślę że to wina serwa . Co WY na to? W pierwszej kolejności sprawdź na odłączonym serwie czy nie ma zacięć na układzie kierowniczym ( drążki i przeguby dźwignie ). Nadmierne opory mogą być powodem czasowych zacięć, jeśli nic nie pomoże Servosaver do sprawdzenia...
Ponieważ można w łatwy sposób zmanipulować jego działanie. Móc można, ale nie tak łatwo, a już na pewno nie łatwo zdobyć wiedzę jak. Write zero to tylko nic nie dający zapis zer na platerach. Daje. Wyklucza z diagnostyki błędy zapisu wynikające np: ze skoków zasilania. W przypadku rozkalibrowania servo błędy będą nadal. Tak samo jak w przypadku degradacji...
(at)Art.B Taaaa, kilka lat temu naprawiałem maszynę CNC prod. USA do regeneracji przegubów kulowych. O ile napędy osi x/y/z były ,,klasyczne" (serwosilniki DC z enkoderami i śruby trapezowe), tak wrzeciennik ...o ho,ho.. :D ..Silnik synchroniczny trójfazowy 8 kW, chłodzony woda i ,,pędzony'' przez specjalny falownik do 500 Hz.....30.000rpm.
Chciałem tylko , żeby kolega wykrył usterkę , a nie , jeździł bez pompy ABS . Dokładnie na razie połączę przewody od pompy ABS trójnikiem i się okaże czy będzie zmiana ,Powiem tak jak odłączyłem wspomaganie serwa to pedał był twardy więc wspomaganie działa jak należy . Pozostaje odłączyć pompę ABS w celu testu . Jak na razie to najlepsza porada jaką...
Przypuszczam, że układ hamulcowy został niewłaściwie odpowietrzony. Auto z ABS-em należy nieco inaczej odpowietrzać - na forum są informacje. Dziwne, że zaciski po regeneracji a klocki "trzymają". Czy po podniesieniu kół (na zimno) koła lekko się obracają. Może lekko trzymają klocki i podczas jazdy grzeją się tarcze, następnie płyn hamulcowy po zagotowaniu...
Witam. Narazie serwo zostaw w spokoju. Trzeba wyjąć pompę i rozebrać środek oraz wyczyścić. Przy okazji może warto zamówić zestaw uszczelnień do tej pompy. Po takiej regeneracji powinno wszystko działać jak należy. Pozdrawiam
Witam. Mam poważny problem elektrycy i mechanicy rozkładają ręce układ hamulcowy praktycznie cały wymieniony (pompa ABS z ESP i sterownikiem, pompa hamulcowa, serwo, przewody elastyczne z przodu, regeneracja zacisków przednich, czujnik światła stopu, tylne zaciski i prowadnice sprawdzone są ok cofają się, płyn hamulcowy wymieniony wielokrotnie, odpowietrzany...
Czujnik oleju zaczął dziwnie się zachowywać po moich próbach naprawy auta po przejechaniu ok 200km. Okazało się, że w oleju silnikowym jest ropa. Prawdopodobnie winny jest lejący wtrysk, wtryski albo nieszczelność pomiędzy gniazdem wtryskiwacza a wtryskiem w miejscu miedzianej podkładki. Auto odpala jakby z wybuchem i towarzyszącym temu szarpnięciem...
Wygiąłem ten metalowy element który jeździ po pierscieniach i serwo działa prawidłowo! Dodano po 49 Teraz idąc za ciosem to może jest jakaś metoda na regenerację tych pierścieni?
Turbiny były montowane dwie inne. Mam na stanie zawsze 2-3 turbiny po regeneracji. Siłownik jest pneumatyczny z czujnikiem tzn wchodzi do „gruszki” przewód pneumatyczny a nad nim jest kostka 3 pin. Zaznaczę od razu ze elektrozawór sterujący turbo jest nowy oryginalny. Podciśnienie jest, przewody tez są nowe. Ominąłem serwo hamulcowe nic...
Pompę bym odrzucił bo zmieniłem na drugą podobno po regeneracji, 4 stówy poszły z gwarancją.. I objawy dokładnie takie same jak na starym tandemie, jest opcja że założyłem drugi śmietnik ale raczej wątpię..Teraz mi przyszło do głowy bo wcześniej nie zwróciłem uwagi, ale jak przy teście sztanga nie chodziła i ciśnienie się nie zmieniało to nie jestem...
Czy zapala się Link na switchu i serwonapędach? Może trzeba na sztywno ustawić prędkości 10 lub 100 Mbps? Google znajduje oferty na te huby po regeneracji/naprawie.
Dzięki za wskazówki, spróbuję wymienić ten przewód, a jak nie pomoże to wymienię całe serwo, albo dam gdzieś do regeneracji.