Witam wszystkich. To jest właśnie moje pytanie, czy istnieje coś takiego jak standardowa regulacja gaźnika AISAN ? Wiem że istnieją cztery śruby regulacyjne: 1. Regulacja mieszanki 2. Ustawienie przepustnicy 3. Wkręt przyspieszenia biegu jałowego 4. Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego Wydaje mi się że cały pic polega na ustawieniu tego, ponieważ...
Aisana nie dotykaj, jak nie chcesz bardziej mu zaszkodzić. Tam procedura regulacji jest kosmiczna. Jak pracowałem w ASO Fiata to mimo posiadania pełnej instrukcji serwisowej nie podejmowaliśmy się regulacji.
Mam to w końcu! przewód masowy z silnika krokowego zamiast do głowicy był przykręcony do rozrusznika, po przełożeniu działa :) teraz już tylko drobna regulacja została. Wielkie dzięki wszystkim!
w necie są fora cieniasa, na jednym z nich mój kolega znalazł kiedyś dokładny opis regulacji tego pozornie trudnego gaźnika i od tego czasu autko pali elegancko, niestety nie mam linku do tej stronki, musisz trochę poszukać przez google. http://www.google.pl/search?client=firef...
Hej, mam pytanie w sprawie regulacji składu mieszanki w gaźniku Aisan silnik Vanguard 16 HP. Czy śruba od regulacji mieszanki po odkręceniu zwiększa ilość powietrza czy paliwa? - w moim przypadku jest odkręcona 4 obroty. Silnik normalnie zapala i wchodzi na obroty, ale świece po krótkim czasie robią się czarne i wydaje mi się, że mieszanka jest za bogata....
... Wszystko da się naprawić, trzeba tylko chcieć!.. Święte Słowa! Szukam informacji o CC700 jak sprawdzić sondę Lambda w Cieniasie - jednoprzewodową? Gdzieś kiedyś przemknęła mi taka informacja, ale nie pamiętam gdzie i jak to się robi. Ponoć sprawa jest prosta, a chciałbym to zrobić w warunkach garażowych. Dodam, że jakieś przyrządy i mierniki mam....
Tych linek sa dwa typy-różnią się długością,zleżało to od gaźnika-Weber czy Aisan.
Aisan to typowy gażnik jak w każdym starszym modelu samochodu japońskiego koncernu-podciśnienia i elektronika-30minut regulacji i nie tylko.Nigdy nie położył mnie na kolana.
a moze to walek ? u mojego kolegi po 3 latach szklanki sa zawsze do wymiany i walek tez bo krzywki się "deformuja" juz 3 razy wymieniane :) nie -to napewno nie to Aisan wymaga regulacji co jakis czas itd
sprawdz prebiegi ukladu zaplonowego oraz regulacje biegu jalowego
..regulacja gaźnika i wszystko bedzie ok. aisany tak mają
odkręć śrubkę obok sondy Lambda i jesli sie poprawi to sprawa wydechu....czy regulacja biegu jałowego działa???
Kup sobie 4mb przewodu gumowego 3,2mm ( bodajże) i wymień wszystkie przewody podciśnieniowe. Potem reszta sprawdzania i regulacje.
Przy gaźniku jest śrubka do regulacji szybkich wolnych obrotów na ssaniu.
Sprawdź przewody podciśnieniowe.Przeczyść czujnik położenia wału korbowego jak nic nie da to regulacja gaźnika - pompki przyspieszonego biegu jałowego.
Witam Dziękuje za rady bo auto hula po tej wymianie,co prawda pojawił sie problem z odpalaniem na zimnym silniku ale to pewnie gaźnik do regulacji. Temat zamykam Pozdrawiam
Wracam znów. dzięki wielkie za pomoc, temat rozwiązany
Ano prawda ,tylko mądre książki twierdzą ,żeby prawidłowo wykonać regulację składu mieszanki potrzebny jest analizator spalin.
To cc jest po remoncie silnika i regulacji gaźnika (bo to aisan) i występuje brak mocy na 4 biegu-mechanik powiedział żebym sie przygotował na wymianę katalizatora, a i prędkość spadła dość znacznie. Poza tym to dobry mechanik, przynajmniej jedyny który nigdy nie próbował mnie naciągnąć na nieistniejącą usterkę i naprawdę można mu zaufać. Osobiście...
Witam!!! Diagnostyka regulacja Aisana. http://www.centomania.pl/artykuly/index.... I oczywiście schemat połączeń. Pozdro PUFAN!!!
nie wiem, czy ten konkretnie się reguluje ale samochodowe zawsze jakąś śrubę do regulacji mają jak pali po dodaniu gazu to jest normalne i ja tam bym nic nie ruszał
Zajmuję się gażnikami Aisan podaj więcej informacji -stuki podejrzewam regulatory hydrauliczne - sprawdz przewody podciśnienia - sprawdz sondę Lambda - regulację wolnego biegu i tzw "szybkiego" wolnego biegu - silnik krokowy czujnik wolnego biegu stele proszę o kontakt
gaźnik Aisan czy Weber ? Aisan to ten większy z dużą ilością przewodów podciśnieniowych, Weber to ten mniejszy.
Nieznam sie w 100%na tym, ale w linku ktory dalem w zakladce manuale jest caly opis, regulacja jest na ciegnie ssania, jest od dodatkowej mieszanki itd, jest tam wszystko opisane, krok po kroku
Ja bym jednak radził wyregulować ten gaźnik i zawory - co prawda nie ten samochód ale fiat 126 el którym jeżdżę też srał się z jazdą jak piszesz + lubiał zdechnąć i palił dużo. Po tych zabiegach spokój do następnej regulacji :P
7 lat jeździłem CC 700 z gaźnikiem Aisan i na szczęście nie miałem z nim problemu. Byłem drugim właścicielem i sprzedałem go 4 lata temu. Palił bez problemu w największe mrozy. Kolega miał rok młodsze CC i u niego były problemy właśnie z odpalaniem przy mrozie. Nikt nie chciał tego gaźnika regenerować a regulacja nic nie dawała. ASO Fiata w Rzeszowie...
Dochodziłem i dochodziłem aż wreszcie pojechałem do mechanika z tym "przerywaniem" - wymieniony popychacz pompy paliwa i cewka zapłonowa. Jeszcze drobna regulacja obrotów była dokonana. Teraz jestem uśmiechnięty :) Dzięki za sugestie.
aisan to upierdliwy gaznik, sami nie dacie rady, lepiej podjechać do mechanika na sprawdzenie i ewentualną regulacje
W roczniku 1995 były fabrycznie stosowane gaźniki Japońskie Aisan sterowane elektronicznie, oraz jeszcze gaźniki FOS Łódź sterowanie mechanicznie. Gaźnik Aisan jest bardzo ciężki w regulacji i posiada wiele wężyków do różnych czujniczków, minimalne uszkodzenie któregoś z wężyków powoduje złą pracę silnika. Według mnie sprawdź szczelność wszelakich wężyków,...
Witam. Też jestem posiadaczem CC 700, ale z Aisanem. Jaką instalację gazową byście polecili do CC? Coś najbliższego sekwencji mnie interesuje Pozdrawiam
Cinquecento 700 z gaźnikiem Aisan japońskim jest trudne w ustawieniu regulacji, po za tym jest bardzo skomplikowany . Nie wiem czy sobie sam poradzisz bez fachowca . W tych gaźnikach jak coś nawali , a jest szereg czujników podciśnieniowych , to sterownik przestawia go w tryb awaryjny tak żeby można było kontynuować jazdę do najbliższego serwisu czy...
Aisan podobno jest gażnikiem "idealnym"-podobno tak słyszałem,japończycy wiedzą co robią:) A teraz na poważnie ten gażnik wymaga częstych przeglądów ,szczególnie wężyki które sie przecierają,spadająitp.poza tym trzeba sprawdzić czy po wyciągnięciu ssania górna przepustnica zamyka (mysle że wiesz o tym że po wyciągnieciu ssania trzeba wcisnąć pedał gazy...
Zdjąć chwyt powietrza do gaźnika . Widać przepustnice ssania .Włączyć ssanie ,przepustnica powinna całkowicie zamknąć przelot gaźnika.Uruchomić silnik,przepustnica powinna lekko się uchylić .Po osiągnięciu przez silnik temperatury + 15°C następuje dalsze uchylenie przepustnicy.Przy temperaturze silnika +55°C następuje całkowite otwarcie przepustnicy...
hmm wiem ze powodów mnóstwo ale już większą część powymieniałem i sam do tego dosżłem bo mechaniki to dupy wołowe i nic nie wiedzą muszę jechać jutro zmierzyć kompresję w cylindrach ostatnia szansa co do spalania dużego możliwe popychacze lub pierścień ale lepiej żeby nie to wolę lepiej już zapłacić za regulację ponowną gaźnika :) narka.
To jest czujnik stykowy,który w temp. powyżej 15 st.C włącza układ regulacji składu mieszanki.Nie pomiętam tylko czy wówczas rozwiera czy zwiera styki?
Karpediem przeanalizuj link który podałem powyżej. Jest tam schemat działania ssania. Nikt nie jest prorokiem. W tym typie gaźnika może być wszystko. Urwany, dziurawy wężyk podciśnienia, termozawór dwudrożny, czujnik biegu jałowego itd. Myślę, że metodą przeanalizowania poprawności działania i kolejnych eliminacji możliwych usterek ssania można do czegoś...
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
Witam nie jestem znawca mechaniki aut wiec chciałem sie poradzić tych wlaśnie którzy są w tym obeznani. Mój problem polega na tym, opisze całą historie mojego kłopoty. Kupiłem dziewczynie cinkola by objeździła sie po 1 miesiącu auto zaczęło chodzić na wysokich obrotach i spalało 10l na niecałe 80km, poszedłem do kumpla który jest mechanikiem i doszliśmy...
Nie ma żadnego wpływu na skład mieszanki, jeśli instalacja jest I generacji(na śrubkę), a nie sądzę aby ktoś zainstalował instalację z silniczkiem krokowym i sterownikiem. Sonda przy zasilaniu benzynowym ma wpływ na skład mieszanki właśnie na ciepłym silniku( a w zasadzie przy nagrzanej sondzie). W CC700 regulacja składu mieszanki realizowana jest przez...
no i sprawa sie wyjasnila...wymienilem gaznik i teraz bzyka jak pszczoleczka :D koszt takiej przyjemnosci 150 gaznik + 20 wymiana i regulacja :] niebo a ziemia.polecam wszystkim ktorzy mimo wielu drobnych napraw i wielu domyslow nadal maja problemy...pozdro :D
ja kiedys mialem cc na aisanie.tez myslalem nad wymiana jego na webera ale tak naprawde to koszt tak8iej zabawy przekroczyl by wartosc auta.takze nie polecam.bardziej bym proponowal poszukac magika ktory sie podejmie regulacji tego gaznika.mi wymienili wszystkie przewody podcisnieniowe i prawde mowiac problem zniknal.rada:znalesc mechanika ktory go...
sprawdz zasilanie elektrozaworu wolnych obrotow czarna kostka na gazniku zasilanie 12v po stacyjce jesli jest ok to pozostaje regulacja gaznika a instrukcja jak to zrobic to pare kartek a4 powinna byc dostepna gdzies w necie niestety mam tylko orginalna wersje papierowa i nie mam jak jej wrzucic na forum
Ja też zakładam gaźnik od malucha ekonomika,bo na tym dziadowskim strzępie aisan od kitajców auto mi na benzynie gaśnie po starcie bez ssania,przerywa w czasie jazdy i gaśnie na wolnych obrotach. Jeżdżę na gazie,bo ta jazda na benzynie działa mi na nerwy,hamuję i gaśnie bez ssania,a tu na ssaniu ma znowu za wysokie obroty. A za cenę, jaką daje się w...
podnies dawke paliwa w kanale regulacji CO z boku po prawej stronie jest kanał zaslepiony kapturkiem najlepiej podłaczyc analizator od razu pokaze co i jak w 90 procentach aisanów to przyzyna ludzie kopia przy wkrętach regulacujnych porozwalaja wszystkie nstawy przyspieszony bieg jałowy np i silnik chce wyskoczyc z auta jesli wszystkie ustawy masz ok...
Witam. Proponuję rozpocząć od zdemontowania instalacji gazowej - silnik jest zaprojektowany do jazdy na benzynie o LO >=95. Następnie kompleksowe czyszczenie gaźnika i regulacja np. wg książki K. Trzeciaka. Sam jeżdzę CC z Aisanem, ma juz 13 lat i chodzi jak złoto. rura idealnie czysta (husteczka biała posostaje biała) spalanie na trasie 3,5 w mieście...
witam czy moze ktos ma aisana i moglby sprawdzic u siebie jakie jest polozenie ciegna po wyciagnieciu ssania ?? bo u mnie jest problem tego typu ze ssanie wyciaga sie zbyt mocno i dysza w gazniku zamyka sie calkowicie i samochod nie odpala na ssaniu ...... ustawienia linki ssania nic nie daja po wyciagnieciu ssania i dodaniu gazu przy odpalaniu przepustnica...
Czy to jest gaźnik Aisan, elektroniczny czy jakiś zwykły ?? do CC jest mnustwo danych sam ściągnąlem całą książkę, najlepiej zrób foto gażnika lub miejsca gdzie brakuje śrubki
Witam. Przeczytałem wątki z cc700 w których występuje dość często problem z saniem, które zalewa silnik itp. Ale ja mam taki główny problem że ssania nie ma w ogóle. Może opiszę po kolei i ktoś będzie w stanie mi pomóc. Rocznik 97, stan 58tyś km, gaźnik (tak tak:)) Aisan. Zaczeło się od tego że przy wymianie świec złamałem termozawór trójdrożny (100zł...
witam, jestem tutaj nowy. Mam nadzieje ze temat założyłem w odpowiednim dziale. Mój problem dotyczy Cinquecento z roku 1996. Gdy go zakupiłem zamontowany był gaźnik Aisan(elektryczny?), postanowiłem go zmienić i aktualnie mam Webbera. Po wymianie był jakiś czas spokój, później się zaczęło, w czasie jazdy, autem zaczęło szarpać i gasł, szukałem gdzie...
Witam Przewód, który pokazałeś powinien być podłączony do gaźnika w tym miejscu http://obrazki.elektroda.net/48_12259875... nr 12. Jest to jak pokazałeś na fotografii dolny przewód z części nr 7 http://obrazki.elektroda.net/49_12259882... Znajduje się on z prawej strony gaźnika patrząc od przodu pojazdu ( jest tam utrudniony dostęp ) w okolicach...
Jeśli ten cinquecento jest z 96 to napewno masz japoński gaźnik - AISAN. A jeśli masz Aisana i dzieje się z nim coś niedobrego to już Ci współczuje. Moja rada - znajdź mechanika, który naprawia tylko i wyłącznie gaźniki. Do zwykłego mechanika nie masz nawet po co jechać, serwis fiata też sobie podaruj. To jest zbyt skomplikowane by to zrozumieć... Nie...
Prawdopodobna przyczyna to źle wyregulowany Korektor biegu jałowego. Są 2 śrubki do regulacji. Na biegu jałowym pokręć śrubką (tą usytuowaną niżej)tak aby zwiększyć obroty np: do 1200, natomiast śrubką (usytuowaną wyżej) ustawiasz obroty ok900. Wykonujesz jazdę testową, jeżeli się nic nie zmieniło to powtarzasz całość do skutku. (być może będzie trzeba...
W trzy kule powodów najwazniejszy to wszystkie podcisnienia potem silnik krokowy potem odpowietrzenie zbiornika potem regulacja gaznika chłopie po prostu kupa raczej nie wiązałbym problemu z sonda czy elektroniką samochodu . chyba wizyta w warsztacie cie nie minie....Nie mozna tu na forum opisywac problemów typowo mechanicznych !! zerknij na to forum:...
Witam. Przepraszam że nie napisałem co zrobiłem aby usnąć usterkę. Otóż mój CC ma gaźnik Weber. Niewiem jak to jest z Aisanami. Po pierwsze pojechałem do warsztatu który (ze słyszenia jest dobry odnośnie gaźników). Po regulacji gaźnika posprawdzałem cewkę,przewody,pompę paliwa,czójnik położenia,przełącznik charakterystyki oraz moduł. Później zlikwidowałem...
Jestem z Wrocławia i mam podobny problem z aisanem ale tylko w zimie. Tutaj kolega chyba trafnie wspomniał o tym czymś co podgrzewa powietrze u mnie to jest luźne i może faktycznie zaszrania gażnik, ale nie o tym. W tamtym roku podobne objawy mechanik wyeliminował wymieniając mi świece(z nowych na nowe)powiedział że nie każde się nadają, wyrzucił Boshe...
Zaraz pod maską masz silniczek krokowy zobacz czy nie spadły z niego przewody podciśnieniowe (2 wejściowe z nadgaźnika i 2 wyjściowe do układów samego Aisana) lub są przetarte. Do regulacji "falowania" obrotów na biegu jałowym służy śruba reg. za gaźnikiem a przed wentylatorem (oczywiście przy gaźniku, po osiągnięciu temperatury około 30*C i jeszcze...
aisan tak? to twoj kolega zle radzi.nie dotykaj najlepiej tamtego wkreta.zreszta tam nie ma nic do przedmuchania.obroty jak u ciebie "gora i dol" to zle wyregulowany uklad przyspieszonego biegu jalowego.tak to sie nazywa.praktycznie trzeba go regulowac za pomoca omomierza i jeszcze jakiejs aparatury.ale obejdzie sie bez tego. odlacz dolny przewod podcisnienia...
Wielkie dzięki za porady ale jestem upartym człowiekiem. Zrobiłem już żeby chodził na obroty. Na początku nie chciał chodzić a przyczyną było urwany przewód od czujnika wału tuż przy wiązce po zlikwidowaniu tego odpaliło auto lecz nie wchodziło na obroty . Wiec popatrzyłem na schemat wężyków i jak się okazało były inaczej podpięte. Zrobiłem tak jak...
dzien dobry. widze ze szanowny pan poprzednik niewiele sie orientuje w sprawie LPG do aisana lub ma jakies koszmarne doswiadczenia spowodowane naprzyklad zla regulacja.Posiadam taka instalacje na ktorej jezdze dwa lata(ponad 30 tys.)Roznica jest taka ze auto stalo sie bardziej elastyczne a spalanie LPG wzroslo moze troche ponad litr do bezyny
Witam!!! Wczorajj mnie wzięła holera.Rano odpaliłem autko pojechałem do szkoły ,wróciłem, zgasiłem.Za ok 2 godinki chciałem ponownie odpalić-wsiadam kręce, kręce i nic.Tak jakby załapywał ale to się dławi to muli i gaśnie.W końcu po jakimś czasie odpalił.Mysle sobie chwilowa słabość.Mam gaźnik Aisan więc ssanie automat .No i jade i jade na tym ssaniu...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
http://obrazki.elektroda.net/29_12370283... Witam wasz wszystkich Zakupiłem cytryne 700 z gazem 12.07.2008. z przebiegiem 127 000 km silnik z gaźnikiem aisan, butla w kole zapasowym 30 litrów . Mam w tej chwili zroboione 140 000 km , więc dużo. O co mi chodzi pali mi 5 litrów gazu na 100 przy 80km/h,ale jest jeden haczyk jak widzi podjazdy...
Mam CC 97 rok pojemność 704 i gaźnik Aisana. Mam stale problemy z gaźnikiem. wymieniłem wszystkie rurki, dałem gaźnik do regulacji a po mimo to mam następujące problemy. Dość ciężko pali jak już sie uda go odpalić to przez moment nierówno chodzi a potem trzeba uważać przy ruszaniu żeby znowu nie zgasł. Mam już tego dość i chciał bym zmienić ten gaźnik...
Powinni dać sobie radę w zakładzie, gdzie zajmują się naprawami silników/głowic, tam często mają wiedze. Ewentualnie podjechać na większą stację fiata, lub, co będzie najlepsze, kupić ze szrotu za 30zl inny gaźnik i podmienić, a tamten zregenerować samemu - komplet do regeneracji i instrukcję regulacji można kupić w znanym portalu aukcyjnym.
aisan regulacja regulacja gaźnik aisan regulacja gaźnika aisan
czujnik biegu wstecznego linux puppy wymiana anteny teleskopowej
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Kompatybilność drukarki SHARP AR-5316 z Windows 7 Instrukcja obsługi zmywarki Siemens SD6P1S