Tak jak Koledzy wyżej opisali, jest mechaniczna, poprzez szczotkę. Tyle, najlepiej jest zobaczyć taki sprzęt na żywo i wtedy zaobserwować co jak jest wykonane. Auto Trafo nie posiada separacji galwanicznej od sieci, o tym należy wspomnieć.
Przecież to jest banalnie proste, tym bardziej że w poprzednim poście pokazałem Ci jak to się liczy. Ale jeszcze raz. Potencjometr ma 200 Ω, czyli w połowie ma 100 Ω. Druga połowa połączona jest równolegle z oporem 100 Ω, czyli wypadkowy opór całego układu to 150 Ω. Prąd wynosi 24/150 = 0,16 A. Napięcie na górnej części potencjometru...
Jeden temat usunięty przez moderatora . Napisz czego nie wiesz. Podstawowe rzeczy : http://pl.wikipedia.org/wiki/Autotransfo...
Ja ciąłem podobnym patentem styropian. Trochę wyższa temp. Przy długości drutu 60cm wiązałkowego (ok1mmm) dałem trafo 230/16V i regulację autotransformatorem. Przy ok 110-130V miałem to co trzeba czyli ok 8-10V Ściemniacz trochę gorzej się do tego nadaje, ale spróbuj. Oczywiście ze ściemniacza sterujesz odpowiednie trafo.Na oko potrzebujesz 4-8V.
jak zachowa się wtedy autotransformator, jak dławik? Tak, masz rację. Wykorzystano reaktancję indukcyjną uzwojenia 150 - 230 V. Napięcie wyjściowe jest zależne od obciążenia, a nie od ustawienia.
(at)cyrus2 Faktycznie. 92 % uzwojenia, to niemal początek. Zależy tylko z której strony się na to patrzy.
Ciekawi mnie tez jak by sie spisywal w takiej regulacji autotransformator sprzezony z elektronika poprzez silnik krokowy. Odwiedziłeś Muzeum Techniki ? To rozwiązanie sprzed dziesiątków lat.
Wygląda na autotransformator z prymitywną regulacją napięcia. Raczej nie będziesz miał z tego urządzenia pożytku.
Co do sterownika tak regulator np wyjście 4-20 mA i do sterownika http://www.honeywell.com.pl/sterowniki_t... ale ok nie chcesz nie nalegam. co do regulacji to odpowiednie ustawienie ,,delta T,, czyli właśnie histereza wyprzedzania wyłączenia a przecież możesz mieć regulator trójstawny czyli dwa styczniki i 2 moce grzania i dodatkowo przy...
1.1 to zero 2 to faza albo odwrotnie Napięcie zbierasz pomiędzy zerem a trzecim końcem Pozdrawiam i życzę przyjemniej zabawy
To chyba najlepiej w roli trafa wykorzystam spawarkę transformatorową jednofazową. Regulacja prądu jest korbą, moc wystarczająca. Separacje tez mi to trafo od razu załatwi. Czy to jest prawidłowe rozumowanie? Ja kiedyś widziałem prostą regulację autotransformatorem, który zasilał trafo separacyjne o przekładni 1 : 1. Trafo o mocy 2 kW, autotransformator...
Mam problem z regulacją silnika 180V DC Potrzebny do napędzania taśmy w szlifierce silnik został wyjęty z bieżni Kup autotransformator.
Najprościej z możliwością regulacji - autotransformator. Jaka jest moc grzałki noża?
Akurat instalacja jest nowa, są różnicówki itp. Potrzebny mi do regulacji napięcia przemiennego.
Dziękuję. Właśnie ta regulacja spędza sen z powiek... Autotransformator regulowany trójfazowy i masz regulację i to prostą.
To jest taki autotransformator tyle że regulacje masz na wtórnym (czyli separacja galwaniczna :D) gałka służy do regulacji napięcia wtórnego, podobną konstrukcje miał zasilacz "laboratoryjny" typ-Z3 produkcji Biofiz-u (na forum jest instrukcja od niego ;D)
Były 2 typy tych "urządzeń". Stabilizator rezonansowy - był bez regulacji (stosowany w późniejszym okresie) i autotransformator z wbudowanym woltomierzem. Regulacja przełącznikiem na odczepach (jak w prostowniku).
WojcikW nie zrozumiałeś mnie. Potrzebne jest 20A przy około 50V z możliwością regulacji w dół. To rzeczywiście daje 1kW ale jak kupie 1kW autotransformator to spali się za pierwszym razem bo jego prąd wyjściowy będzie około 4A a nie 20... Ja Ciebie dobrze zrozumiałem. Autotransformator może nie mieć regulacji, tylko uzwojenie 230V pierwotne i 50V wtórne...
Jeżeli jest to silnik indukcyjny, to musi być falownik, ewentualnie autotransformator. Regulację autotransformatorem (czyli napięciem) stosuje się w centralach wentylacyjnych, ale nie wszystkie silniki są do tego dostosowane. Spróbować zawsze można - jeżeli silnik nie będzie się nadmiernie nagrzewał, to OK.
Regulacja z autotransformatora i za nim przekladnik napieciowy
Przyjaciel testował urządzenie które nazywa się autotransformator - z regulacją płynną. I efekt jaki uzyskał na moich kulach przeszedł nasze oczekiwania. Obydwie kule uzyskały Plazmę w kolorze Zorzy Polarnej. Autotransformator jest urządzeniem dość dużym i średnio drogim jeśli to 150W, bywają takie na Allegro. Ja bym zrobił tak: podłączył urządzenie...
Sądząc po schemaciku wewnątrz urżdzenia to jest zapewne autotransformator ze skokową regulacją napięcia. Ile to może być warte? Dla kogoś komu się to przyda trochę na pewno, lecz jeśli nie.... no cóż, mogą być opory ze znalezieniem nabywcy. Może sam je do czegoś wykożystasz?
Jak masz już układ przetwornicy wylutowany to sprawdź elementy w aplikacji tego egzotycznego układu , diody, tranzystory smd bo jakiś powód był rozsadzenia tego elementu , czy uzwojenie transformatora strona pierwotna wytrzymało taki strzał, zmierz . Nie chcemy mieć powtórki uszkodzenia, tak jak kolega wyżej napisał , uruchamianie falownika szeregowo...
Może to być też autotransformator do regulacji prędkości. Za mała ta bania jak na autotransformator do tej mocy silnika. wtyk metalowy poziomy/liniowy na 3 żyły. Do natychmiastowej wymiany na współczesny.
Pomiary oporności i tylko . Zwarcie mnie się wydaje mniej prawdopodobne , a co z regulacją tego autotransformatora, jest .
Dorobię ze szczotki od wiertarki ;)
Czyli do regulacji prędkości silnika lepszy autotransformator niż to?
Napięcie regulowałem zwykłym autotransformatorem, a co do zasilania zgadza się transformatorek od mikrofalówki. Ktoś wcześniej zadał pytanie dlaczego nie na jednej płytce otóż tak jak jest na dwóch jest lepiej dla mnie ponieważ łatwiej mi jest to transportować a dzieję sie to dość często. I pytanie do was jak uważacie po wszelkich próbach nic sie nie...
Napis na tabliczce: 220/220/24/12V sugeruje transformator, a nie autotransformator. Ta regulacja +/- była realizowana po stronie pierwotnej - odczepy.
Witam Czy ktoś ma pomysł jak zrobić autotransformator o mocy np: 100W/230V, a może z regulacją elektroniczną ?
Z reguły też silnik nie potrafi wystarować przy nastawionej małej RPM, choć wcześniej pracował stabilnie. Tak w ogóle najlepsze do takich silników są regulatory oparte o autotransfomatory, bo silniki zasilace są sinusoidalnym napięciem a nie poszatkowaną sinusoidą jak przy regulacji fazowej. Autotransformator jako element liniowy jest najmniej zniekształcającym...
Właśnie poszedłem krok dalej, drutu 0,6mm mam kilkanaście metrów (powinno starczyć na ,,docięcie'' ocieplenia dachu) ale będę miał do czynienia ze styropianami o różnej gęstości i tak: zastosowałem trafo do zasilania halogenów 200W/13,5V z odzysku (dane z tabliczki znamionowej), zasilam je teraz przez autotransformator 0,65kW, przy napięciu zasilania...
Większość silników komutatorowych nie ma przełączanych uzwojeń dla zmiany obrotów, to jest typowy komutatorowy silnik z pralki i dla regulacji obrotów musisz się posłużyć regulacją napięcia (autotransformator, PWM itd).
Przy tego typu silnikach rozsądnym będzie falownik. Wszelkie patenty wpinania szeregowo kondensatorów, żarówek czy rezystorów, nie dają gwarancji utrzymania obrotów na zadanym poziomie. Regulacja napięciem (autotransformator) ma oczywiście te same wady.
Autotransformatory stosuje się wszędzie, gdzie potrzebna jest płynna regulacja napięcia sieci, z zachowaniem sinusoidalnego kształtu przebiegu i częstotliwości 50Hz. Obecnie ze względu na cenę, rozmiary i masę zamiast autotransformatorów stosuje się falowniki, umożliwiają także regulację częstotliwości napięcia zasilającego (co zresztą jest ich głównym...
Ale dzięki temu wyszło na jaw, że autor tematu się pomylił w #23 pisząc "Jest to autotransformator ". Zwykle znamy autotransformatory z regulacją, i transformatory bez regulacji; łatwo przez to o mylne skojarzenie, że autotransformator to taki, który ma regulację.
Nie jestem specem, ale z tego co wiem to ściemniaczem można regulować tylko silniki komutatorowe, czyli takie jak na przykład w wiertatrkach. Do innych trzeba kombinować z falownikami, coś mi się też kiedyś obiło o uszy z regulacją na autotransformatorach.
A nie lepiej autotransformator, niech na sieci będzie nawet 270V. Tak, autotransformator może być również dobrym rozwiązaniem, szczególnie w sytuacji, gdy napięcie w sieci jest znacznie wyższe niż standardowe 230V. Autotransformator może obniżyć napięcie do bezpiecznego poziomu dla inwertera i całej instalacji fotowoltaicznej. Skorzystanie z autotransformatora...
Dałeś piękne zdjęcia obudowy, tabliczki ale z pozostałych zdjęć też nic nie wynika. Pokaż cały jak wygląda w środku. Jak jest rozwiązana regulacja. Tam gdzieś musi dochodzić kabelek do pierścieni w tym przypadku do rolek.
Rzeczywiście można było by obejść się bez niego. Ale jeśli miałem dostępny odczep na transformatorze to dorobiłem taką opcję ze względu na ewentualną możliwość dokładniejszej regulacji napięcia autotransformatorem na zakresie 115V
Nie, triak potnie sinusoidę i będzie lipa. Trzeba używać liniowego obciążenia. Np autotransformator z regulacją na silniku.
Zamiast montować potencjometr na stronie pierwotnej zainstaluj autotransformator. Jest to droższe rozwiązanie ale praktycznie nieawaryjne. Jest też możliwość zrobienia układu działającego na zasadzie autotransformatora przy wykorzystaniu zwykłego transformatora wpiętego podobnie jak autotransformator.
Kup dwa stare transformatory bezpieczeństwa 230/24V o mocy min.250VA, połącz w autotransformatory obniżające napięcie o 24V, i włącz je w dwóch fazach przed grzałką. Moc sumaryczna powinna się zmniejszyć o ok 800W.
Tam możesz zamówić trafo wysokoprądowe: [url=http://www.toroidy.pl/index.php?opt... A autotransformator załatwi sprawę regulacji ;) Co do pomiaru prądu - możesz mierzyć prąd w uzwojeniu pierwotnym transformatora wysokoprądowego. Jeśli przyjmiesz poprawkę na prąd bierny magnesowania rdzenia, pomiar prądu...
Nie ma przebicia na masę. Jesteś pewny ? Sprawdzałeś induktorem ? Obejrzyj dobrze uzwojenie stojana czy nie ma tam jakichś okopceń , przypaleń , to samo z wirnikiem . Silnik podłączyłem tak: N- do styku 3 L- do styku 6 mostek na 3 i 4 Z tym mostkiem to zrobiłeś babola , nie na 3-4 a 4-5 , poza tym dobrze , z tym że lepiej go sprawdzać na autotransformatorze...
Dawno już nie miałem w ręku takiego prostownika ale pierwotne uzwojenie pracowało jak autotransformator, a odczepy na wtórnym służyły do regulacji prądu ładowania. Nie lubiłem ich naprawiać. Kabelki cieniutkie, często nadtopiona izolacja, jedna wielka pajęczyna.
(at)tomaszdjt podal ci najoptymalniejsze rozwiązanie - autotransformator obniżający.
W takich zastosowaniach zawsze używa się autotransformatora. Jest to _najtańsze_ rozwiązanie regulacji napięcia _sinusoidalnego_.
Czemu nie zastosujesz autotransformatora 10A na wstępie?
Najpierw zastosował bym transformator o przekładni 1:1 w celu eliminacji L i N . Kiedyś w tzw. ZURT wszystkie obwody na stołach serwisantów były tak zasilane , do tego bezpieczniki B6A lub B10A . Autotransformator ma swoje zalety i wady . Zaleta : regulacja napięcia . Wada: brak galwanicznej separacji .
A może za autotransformatorem podłącz zwykły transformator o odpowiedniej przekładni?
W zasadzie są to wywody niefortunne ale prawdziwe. Transformator ma dwa lub więcej uzwojeń (jeszcze nie jest autotransformatorem), łączymy te uzwojenia i powstaje autotransformator z jednym uzwojeniem oczywiście. Taka terminologia przeważnie lepiej trafia do uczniów. W definicji nie powinno być mowy o regulacji bo autotransformator może jej nie posiadać!...
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Faktycznie prostownik wyglada na profesjonalna robote. Zastanowie sie jeszcze nad jego przyszloscia. Rzeczywiście profesjonalna robota. :D Z każdej ścianki coś wystaje - z jednej pokrętło autotransformatora regulacji napięcia, z drugiej zabezpieczenie nadprądowe typu S, w środku zaś niepodłączony antyczny bezpiecznik topikowy. Jednym słowem koszmar...
Zdodnie z moimi doświadczeniami stosowana jest regulacja fazowa do gegupowania obrotów wentylatorów, jednak jest to obarczone pewnymi "dodatkami": burczy i grzeje się mocniej. https://www.iwentylatory.pl/regulatory-o... zdecydowana większość tych regulatorów ti na triaki, są też i na autotransformatorach z odczepami.
A nie lepiej zastosować autotransformator z regulacją napięcia? Taki do ok 100-150 W znajdziesz w okolicach 60-80 zl.
Prawdziwą regulację napięcia przemiennego, trudno się robi i rzadko się spotyka, a często stosowana droga na skróty, czyli regulacja fazowa, nie zadziała jak nie podłączysz obciążenia, może być żarówka. No nie wiem, czy tak trudno. Owszem, na drodze elektronicznej regulacja napięcia przemiennego to nietrywialny problem, ale autotransformator z możliwością...
Szanowny kolego ,posiadam podobny projektor /na chodzie/ typu nie pamiętam bo jest on na wsi wnuki sobie filmy oglądają. Po pierwsze czy Masz do niego w komplecie zestaw głośników był w nie wyposażony, przewód zakończony wtykiem bananowym co widać na Twoich zdjęciach gniazda głośnikowe. Czy Masz jakiś film 16mm na szpuli i jedną szpulę wolną dla odbioru...
Witam. W starych wtryskarkach układ regulacji temperatury podgrzewania wsadu zrealizowany jest na autotransformatorze a jako wskaźnik zamontowany jest amperomierz. Po odczycie wskazania amperomierza obsługa dobiera odpowiednią temperaturę dla danego wsadu ( tworzywa). Proste i skuteczne rozwiązanie ale tylko do prostych produkcji. Taki układ można z...
Witam. Widzę, że dyskusja poszła trochę w innym kierunku. W pierwszym poście pytałem o schemat lub o doświadczenia w budowie takiego urządzenia. Zastanawiałem się też nad wykorzystaniem transformatora o regulowanej szczelinie w rdzeniu (regulacja prądu) albo autotransformator. Byłby wtedy pomiar prądem AC.
Już raz pisałęm ze mam ten modul wykoany i sterowany z generatora labolatoryjnego. Regulację napięcia 0-50V uzyskuje poprzez regulację napięcia zasilającewgo na autotransformatorze. i Cały problem tego posta sprowadza sie w tym momencie tylko do zastąpienia tego autotransformatora elektroniczną regulacją. Mam nadzieję ze tym razem koledzy juz w końcu...
Aby mieć komfort regulacji należy nawinąć transformator z odczepami. Nie ma sensu dokładać autotransformatora, bo koszt jest niewspółmierny. Chyba, że Autor tematu ma taki autotransformator. Wówczas komfort regulacji jest idealny.
Zastanawia mnie z czego korzystają serwisanci, żeby chronić instalacje przed czymś takim Pewnie stosują UPS-y z autotransformatorem co daje regulację +/- 10/15%
W tym zastosowaniu stabilizacja jest zbędna, natomiast regulacja w szerokim zakresie bardzo by się przydała, lepiej kręcić potencjometrem niż zmieniać liczbę zwojów, jedyny idiotoodporny/przepięcioodporny sposób regulacji to autotransformator przed transformatorem, wszelkie elektroniczne zasilacze lub przetwornice wymagały by zabezpieczenia przed przepięciami...
Dla mnie to wszystko jest jasne - silnik uniwersalny to szeregowy silnik komutatorowy AC/DC i to powinno działać przy regulowanym napięciu stałym albo zmiennym bez dodatkowych elementów. A jak jest autotransformator, to ewentualny prostownik przed silnikiem to grosze i parę minut roboty.
A czy macie może ściemniacze do świetlówek?? Świetlówki można ściemniać za pomocą regulacji transformatorem, autotransformatorem, ale nigdy zwykłym ściemniaczem do żarowek. Tu jest mój ściemniacz do świetlówek na kondensatorze. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic85...
Do regulacji obrotów np. w nagrzewnicach stosuje się autotransformatory (napięcie do wentylatora jest wybierane przełącznikiem, jest to regulacja skokowa, typowo 5 pozycji przełącznika), napięcie zasilające wentylator nie jest odkształcone.
podepnij autotransformator z ręczna regulacją :)
Witam Podepnę się pod temat bo też dotyczy grzania silnika Mam silnik 0.55 Kw 3f który napędza pompę kiedy nie ma prądu podpinam do niego agregat 7kva ( oryginał prądnica NSM ) Problem jest taki że silniczek na agregacie wydaje sie być bardziej ciepły niż na pacy w sieci . Napięcia na agregacie mam 385-390 V równo na każdej fazie częstotliwość bez obciążenia...
Rysunek prawidłowy tylko tak łączy sie głosniki radiowęzłowe, Jest jedno ale. Głosniki radiowęzłowe maja w obudowie transformator albo autotransformator z odczepami podłaczonymi do przełącznika kilkupozycyjnego który spełnia dwa zadania dopasowywuje opornośc głośnika do linji zasilajacej oraz umozliwia skokową regulację głośńosci. Tylko taki głośnik...
Witam wszystkich serdecznie. Mam silnik szeregowy Un=220V, In=1,2A, P=125W, Prędkość synchroniczna 3000 obrotów/min. Silnik ten służy do regulacji napięcia autotransformatora probierczego o S=21000kVA. Mój problem polega na tym, ze nie wiem jaki będzie prąd zwarciowy na zaciskach tego silnika. Potrzebne mi są obliczenia które muszę zamieścić w pracy.
Auto transformatorem możesz regulować napięcie przemienne 50Hz od 0-250V dla jednofazowych a falownika nie ustawisz na 10V. Inną sprawą jest regulacja częstotliwości. Falownik a autotransformator to całkiem różne urządzenia to tak jakby porównać pralkę z lodówką i to i to urządzenie elektryczne :?: :|
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Podłączy do autotransformatora i już ma regulację.
Wylutuj transformator , daj foty. W jakim celu ma to zrobić ?, chyba po to abyś Ty mógł spojrzeć na zdjęcie tego transformatora. Na wyjściu tej spawarki, U = 54VAC: mino kręcenia potencjometrem Niema sensu wnikać dlaczego. Mądry, wie że potencjometr ten służy do płynnej regulacji prądu. Czy czasami nie jest tak że spawarka to zasilacz ze stabilizacją...
Witam. Nie mam papierowego schematu, może gdzieś znajdę jakieś odręczne rysunki sterowania. Ale budowa mojego aparatu jest prosta. Układ zasilania "wyłącznik silnikowy" jako główne zabezpieczenie, następnie układ zał/wył na styczniku podający napięcie na autotransformator do regulacji napięcia (prądu) wyjściowego. Napięcie z suwaka autotransformatora...
Do mosfetkiller. Oczywiste jest, że dla układów małej mocy o niekomercyjnym zastosowaniu powinno dążyć się przede wszystkim do jak największej prostoty i cięcia kosztów. Jeżeli chodzi o koszty to należy zrezygnować z regulowanego źródła napięcia zasilającego (pomijam oczywiście prostą regulację za pomocą autotransformatora). Przy takim założeniu niezależnie...
OIDP, prędkość obrotowa takich wentylatorów zależy od napięcia zasilającego, więc zasilenie wentylatora przez autotransformator powinien rozwiązać problem, ale trochę droga inwestycja, wystarczyłby do tego celu transformator 230V/110V, albo też 230V/400V podłączony odwrotnie, myślę, że 100VA do urządzenia 60V będzie wystarczający. Wtedy ma się tez 3...
Jeżeli waży poniżej kilkunastu kg to jest to autotransformator a nie transformator. Da się nawinąć uzwojenie wtórne, ale nie wyciągnie się z niego wtedy 2kW tylko znacznie mniej. Na tak niskie napięcia nie stosuje się autotransformatorów tylko zwykłe transformatory. Do kolegi A-mail: autotransformator nie musi mieć regulacji napięcia, jak również regulację...
Lata temu prowadziłem malutka firmę, osprzęt robiłem sam, szybko, nie wiem na ile się znasz na elektronice, przetwornice (wszelkie) to nie temat dla początkujących umiejących poskładać coś ze schematu. Ja zasilacz regulowany zrobił bym tak: transformator 230/1000V (z braku takiego dwa-trzy transformatory na niższe napięcie, wtórne uzwojenia w szereg,...
Szeregowo pomiędzy transf. separacyjnym a autotransf. po to bo wolał bym aby żarówka zabłysła niż bezpiecznik. W tym układzie, zwarcie wyjścia autotransformatora spowoduje zaświecenie żarówki. Czy zakłócenia spowodowane używaniem do regulacji wspomniane przez użytkowników takich autotransf. będą przedostawać się do sieci czy transformator separacyjny...
Dokładnie to będziesz mieć zasilając taki drut z autotransformatora. Masz wówczas płynną regulację, i możesz sobie ustawić szybkość "topienia" styropianu tak, żeby się nie palił i nie dymił jak wściekły.
Poprzez np. autotransformator 230/115 V~. Odpowiedniej mocy transformator zasili i silnik i lampę. Dla silnika dajesz mostek prostowniczy (oraz ewentualny regulator z modulacją szerokości impulsów do regulacji obrotów elektrowrzeciona), a lampę podłączasz bezpośrednio do wyjścia 115 V~.
Do napędu wykorzystałem silnik od wycieraczek kupiony na złomie a do regulacji obrotów stary autotransformator kupiony na Allegro. Zasilanie z transformatora bezpieczeństwa. Jestem bardzo zadowolony gdyż nie tylko obrzynam krokwie i płotwy ale również mogę ciąć deski. Warunek dobrze naostrzona piła i odpowiedni posuw.
Regulacji prądu ładowania można dokonywać wieloma sposobami. Najogólniej można te sposoby podzielić na dwa rodzaje. Jeden to płynna regulacja napięcia (przez co wymusza się regulację prądu) i druga - regulacja oporności szeregowej. Oczywiście metod pozwalających zastosować jedną z tych metod jest wiele. Tak jak na powyższych schematach, regulacja wypełnienia...
A brak regulacji obrotów można rozwiązać zewnętrznym soft startem czy regulatorem obrotów. Swoją wiertarkę i stojak odziedziczyłem po ojcu, który do regulacji obrotów wykorzystywał autotransformator laboratoryjny TaR-1.6 lub TaR-2.5 (model ustalony po zdjęciach w sieci, nie wiem, czym one się różnią), który też posiadam. Wtedy, kiedy to dzieciakiem...
Zamiast tych" durnych" żarówek najpewniejszy jest autotransformator- płynna regulacja napięcia sieci i można bezpiecznie sprawdzać przetwornicę."Z braku laku" dobra i żarówka.
SKoro miał 450W to tyle pobierał. Ja dłubie tylko Przy Volcano i regulacji obrotów autotransformatorem, przy fazowej nie da się egzystować przy tym urządzeniu tak buczy. Regulator volcano tego potrzebujesz do szczęścia jak kupisz tej 1 fazowy silnik. Dodano po 48 Ale napisałem markę i model nagrzewnicy A gdzie niby? Dodano po 1 W sumie to bym nawet...
Radio Rozyna jest zasilana bez separacji sieci !!!. jest pełne napięcie! Ale to jest temat o Rozynie 2. Na https://www.oldradio.pl/karta.php?numer=... o Rozynie 2 napisano: Od klasycznej Rozyny najbardziej różni sie rozmiarami; jest prawie dwukrotnie większa. Kolejne istotne różnice, to transformator sieciowy zamiast autotransformatora , obrotowy przełącznik...
Spytaj tutaj: http://ise.pl/firmy/?mode=details&userna... Należy pytać o transduktor, który ma być włączony szeregowo z obciążeniem 200VA na 230V, sterowany prądem stałym 0 do 20mA, zakres regulacji mocy od (np.) 25 do 100%. Rozwiązanie "konkurencyjne": autotransformator na moc 200VA, z mechanizmem serwo, przestawiającym suwak w zależności od...
Do regulacji obrotów silnika asynchronicznego napędzającego wentylator można wykorzystać regulację wartości napięcia - bo obciążenie maleje wraz z zmniejszaniem napięcia. Zresztą w fabrycznych rozwiązaniach można zobaczyć regulację na odczepach autotransformatora - zmiana "biegów" nagrzewnicy. Polecałbym regulację grupową - fazowa też może być, ale...
Ja do cięcia styropianu używam autotransformatora 230V Tylko? A gdzie trafo obniżające napięcie, np. 230/48V. Autotransformator przeważnie ma regulację napięcia wyjściowego w zakresie od 0 (zera) w górę do w zależności od wykonania nawet wyższego niż zasilające. Mam taki "w spadku" po zakładzie naprawczym WPHW (wcześniej ZURiT) w którym swego czasu...
Domyślna konfiguracją APC serii Smart zarówno starszych SUxxxI jak i nowych (czarne) SUAxxxI: AVR Trim (obniżanie napięcia) - 253V AVR Boost (podwyższanie napięcia) - 208V Czyli 230V +/-10% Regulacja jest skokowa na odczepie transformatora, który przy pracy AVR działa jak autotransformator. Progi zadziałania AVR są konfigurowalne i można ustawić wartości:...
Niestety dzisiaj mamy masę "Januszy" fotowoltaiki... Sprawdziłbym ustawienia falownika. Nie powinno być więcej niż ±10% wartości znamionowej. Widać dwie możliwości: -Demontaż urządzenia i analiza układu pomiaru napięcia sieci. Wymagałoby to przykładowo wymiany jednego lub dwóch rezystorów. Wymaga to jednak wiedzy jak to zrobić. Ponadto urządzenie sprawdza...
Myślałem o sztywnym zasileniu stojana 230VAC (0,3-0,4A to chyba OK, jeśli się ne grzeje zbytnio) i regulacji napięcia wirnika z autotransformatora (oczywiście z tej samej fazy sieci).
Witam po bardzo długiej przerwie. Jako że temat udało mi się rozwiązać, chciałbym pozostawić swój wpis dla potencjalnych elektroników, którzy kiedyś mogą go przeglądać. Od ostatniego czasu zakupiłem jeszcze kilka sztuk autotransformatorów, i transformatorów 230/400V. Dokonałem wielu kombinacji, pomiarów itp. Ogólnie i ostatecznie rzecz biorąc, kierunek...
Zle się rozumiemy masz rację ale Ty mnie również nie zrozumiałeś potrzebuję schemat na prostownik o parametrach o jakich pisałem z regulacją jak w zasilaczu labolatoryjnym nie zależną a w autotransformatorze masz wspólną regulacje Dodano po 3 Tak tu w moim przypadku prąd jest ważny
To by wyjaśniało możliwość regulacji, po prostu zmienia się odległość elektrod a tym samym częstotliwość.
Autotransformator tylko jako sposób regulacji, ale transformator o dużej przekładni i tak będzie potrzebny.
To ja bym zrobił tak , regulacja na pierwotnym uzwojeniu elektroniczna lub przez autotransformator a na wyjściu za mostkiem kondensatory na 80V i temat prosty z płynną regulacją napięcia wyjściowego.
regulacja napiąć autotransformator autotransformator uzwojenia zasilacz autotransformator
nawiew bezpiecznik tuner pioneer uszkodzony przetwornica buczy
mikro falownik odłączyłem wtryskiwacz
Jak uratować zalany laptop - krok po kroku Jak włączyć tryb awaryjny w Xiaomi Redmi 4X?