Wkręcając, zmniejszasz dopływ i skuter powinien mieć coraz to mniejsze obroty i jak wkręcisz do końca, to powinien zgasnąć.
Zdemontuj pokrętło w głębi przy zaworze zobaczysz regulacje przepływu gazu, Długi wkrętak i w prawo zmniejszasz przepływ w lewo zwiększasz. Nie ma regulacji mieszanki powietrza tylko ilość gazu. Musisz być świadomy co robisz, jeśli nie rozumiesz to zleć to fachowcowi.
Witam mam butle niebieską 2kg i założony do tego palnik Gucio. Od jakiegoś czasu płomień zamiast szumiącego niebieskiego zmienił się na taki lejący czerwony. Co mogło się stać? Czy da się to jakoś ustawić, bo tak jak by było coś nie tak z mieszaniem z powietrzem ale nie wiem jak w tym ustrojstwie to zrobić.
U mnie w podobnym silniku 110ccm mieściło się ok. 0,7l oleju. Regulacja składu mieszanki (dopuszczanie dodatkowego powietrza) śruba 2 na dolocie gaźnika. Śrubka 3 podnosi przepustnicę - regulacja wolnych obrotów. Jedynka służy do spuszczania paliwa z komory pływakowej - przydaje się do określenia poziomu paliwa w tej komorze i drożności układu paliwowego....
Regulacja gaźnika to podstawa, przecież nie można kupić, założyć i jeździć. Należy ustawić ilość dopływu paliwa, dopływ powietrza, czyli wzbogacenie mieszanki. Taką regulację należy bezwzględnie przeprowadzić.
Wykręcając śrubkę od regulacji mieszanki wpuszczasz więcej powietrza do gaźnika czyli zubażasz mieszankę, wkręcając redukujesz lub całkiem blokujesz wlot tego powietrza. Przekręcając za mocno w daną stronę motocykl powinien tracić obroty, ustaw pomiędzy tymi skrajnymi wartościami.
Z ciekawości zapytam. W tym palniku nie ma regulacji powietrza (składu mieszanki)? Tak jak w nowoczesnych palnikach kuchenek gazowych, gdzie obudowa palnika jest tak zaprojektowana że miesza odpowiednią ilość powietrza?
Po pierwsze, jeśli silnik będzie cały czas pracował na biegu jałowym to i tak świece pokryją się sadzą i dostaną przebicia. Pilot screw odpowiadają za regulację mieszanki biegu jałowego, czy za regulację powietrza do układu biegu jałowego? Jeśli nadal jest bogata mieszanka, to sprawdź czy szczelne są tłoczki ssania. Regulacja iglic na przepustnicach...
Witajcie ponownie, Od chwili montażu kuchenki INDESIT K3G21(X) wydłużyło się gotowanie, gaz stracil u ujścia swoją moc ;( Niestety w tym modelu nie ma juz ponoć regulacji mieszanki powietrza. Monter stwierdzil, ze te 'nowe' kuchenki tak mają i nic nie da się zrobić. Pytanie do Was: czy faktycznie technologia tak poszła do "przodu", że jestem skazany...
spróbuj przeregulować gażnik 1. Ustaw przepustnicę tak aby obroty doszły do ok.2 tys. 2.Teraz kręć składem mieszanki (to co nazywasz regulacją powietrza) tak aby uzyskać początek jak najwyższych obrotów. 3.Zmiejsz kąt przepustnicy do uzyskania odpowiednich obr/biegu jałowego. Jest to ustawienie wmiarę poprawne . Zakładam , że gażnik jest czysty
Witam. Za dużo powietrza w mieszance , zmniejsz powietrze . Śrubką z boku gaźnika Regulacja- śrubkę która jest od spodu lekko wkręc [przepust-nica się otworzy ] teraz śrubką od powietrza ustawiasz powietrze tak żeby były jak najwyższe , tak zostawiasz powietrze. Zaś śrubkę od spodu [przepust nicy ] wykręcasz powoli aż obroty zmaleją.
iepełna, zbyt wolna wymiana ładunku w komorze spalania w skrajnym przypadku nie zapewnia jego nadmiarowości i przez to nie stechiometryczne spalanie (zbyt bogata mieszanka gaz - powietrze) powodując wzrost zużycia paliwa. Permanentnie bądź cyklicznie (pulsacyjnie), a ciągłe korekty procesu spalania dokonywane przez elektronike nie kompensują tego. Przecież...
Hej, mam pytanie w sprawie regulacji składu mieszanki w gaźniku Aisan silnik Vanguard 16 HP. Czy śruba od regulacji mieszanki po odkręceniu zwiększa ilość powietrza czy paliwa? - w moim przypadku jest odkręcona 4 obroty. Silnik normalnie zapala i wchodzi na obroty, ale świece po krótkim czasie robią się czarne i wydaje mi się, że mieszanka jest za bogata....
Sprężyny są tak jak powinny być, bo znalazłem filmik z podobnym silnikiem. Po dokładnym wyczyszczeniu gaźnika dalej obroty falują. Czy w takich gaźnikach jest jakaś regulacja mieszanki? Wymienię jeszcze te sprężynki...Filtr powietrza, świeca są nowe.
No od mieszanki ona jest, wkrecając ją ujmujesz powietrza w mieszance. Bzdura. Śrubką regulacji regulujesz ilość paliwa. Do regulacji ilości "powietrza" służy śrubka od dołu, unosząca przepustnicę.
Zrobiłeś podstawową rzecz jaką jest wymiana filtra powietrza i regulacja mieszanki. Albo jest za mało powietrza, albo za bogata mieszanka. Możesz mieć też lewe powietrze - jakiś wężyk podciśnienowy nadpękł - dość często się to zdarza. Pozdrawiam
Tam nie ma odśrodkowego regulatora obrotów. To jest agregat inwerterowy, gdzie regulator obrotów jest elektroniczny, w którym przepustnicą steruje silnik krokowy. Po pierwsze, ten gaźnik wygląda jak od dwusuwa. Po drugie, falowanie obrotów jest zazwyczaj spowodowane przypchaniem dyszy paliwa biegu jałowego, albo złą regulacją dyszy powietrza/mieszanki...
Musisz zmienic na wieksza dysze zeby mieszanka była bogatsza. Albo przykrec dopływ powietrza ale z tego co sie orientuje ten gaznik nie ma tej regulacji.
na reduktorze masz taka sróbke ktora mozna zazwyczaj krecic reka poprobuj ija odkrecac powolutku na wlaczonym silniku i zobaczysz róznice a czy nie zbieglo sire to przypadkiem z wymiana filtra powietrza?jesli tak to zrób regulacje bo sklad mieszanki sie zmienil
Witam wszystkich jak ustawić gaźnik przy quad smc 170 na licencji hondy pacząc od tyłu po prawej stronie jest jedna regulacja na krzyżak nie wiem czy to od mieszanki czy powietrza pomożecie?
Za uboga mieszanka czyli za mało paliwa, za dużo powietrza = regulacja gaźnika.
Kolejny specjalista mechanik stroiciel gaźników się znalazł, dla którego regulacja tuningowego gaźnika polega na pokręceniu dyszą powietrza/mieszanki biegu jałowego i ustawieniu obrotów biegu jałowego. Ewentualnie przestawienia zapinki na iglicy obciążenia częściowego. Życzę powodzenia.
Przecież stary filtr ma rurkę która prowadzi do gażnika i jest do niego przymocowana. Wywal stary filtr powietrza, przykręć stożek i ciesz się jeszcze większym pierdzeniem skutera i trudną regulacją mieszanki.
Jak są za duże obroty to silnik dostaje za dużo mieszanki. Gdzieś musi być przeciek powietrza albo regulacja wolnych obrotów niewłaściwa (za dużo mieszanki lub skład mieszanki na wolnych obrotach za ubogi) jak napisali inni.
Za niskie ciśnienie paliwa z pompy jest regulacja ciśnienia kluczykiem imbusowym na pompie.Zły skład mieszanki paliwowo - powietrznej .Za dużo powietrza w składzie mieszanki.Należy sprawdzić stan filterka który znajduje się w pompie.Dostęp do filterka jest po wykręceniu z pompy górnego krućca .
Witam, mam problem z kuchenką, jak w tytule, na gaz ziemny. Jeden ze średnich (bliźniaczych) palników nie zapala od iskry, lub zapala w szczególnych warunkach (gorący + mały strumień gazu). Od płomienia - w porządku - niewybuchowo. Palnik czysty, dekiel nieskorodowany. Zamieniałem - bez zmian. Kolor i przebieg iskry - taki sam, jak na innych palnikach....
Jeśli silnik jest w dobrej kondycji, to regulacja gaźnika i zapłonu powinna pomóc. W gaźniku wykręcamy dyszę powietrza (tą śrubkę, która steruje składem mieszanki, nie podniesieniem przepustnicy) o 1,5 obrotu, iglicę ustawiamy na środkowe wycięcie. Z gaźnika podczas pracy nie może wyciekać paliwo, jeśli cieknie wymieniasz pływak. Zapłon nie pamiętam,...
Witam. Te kotły, to już historia. Już kilka lat takich na żywo nie widziałem, ale objaw jest mi znany i dość popularny w tych rozwiązaniach. Podstawową przyczyną jest nadmierne zanieczyszczenie pilota, jego dyszy, otworów poboru powietrza itp. W efekcie płomień pilota jest słaby, chybotliwy, niestabilny i bardzo łatwy przez to do zerwania (zdmuchnięcia)....
Obroty biegu jałowego w tych motocyklach reguluje napięcie sprężyny w suwaku manetki gazu oraz naciąg linki gazu. Normalny układ regulacji obrotów biegu jałowego, tj. śrubą podpierającą przepustnicę wprowadzono w gaźnikach N2 w TS250 i dopiero w ETZ 125/150. Te gaźniki miały jeszcze jedną wadę, polegającą na zmianie reakcji na otwieranie/zamykanie przepustnicy...
To nie jest „kranik” do paliwa. To jest elektrozawór powietrza do gaźnika EURO 4 służący do regulacji składu mieszanki. Jak masz nieoryginalny gaźnik to ten bajer nie będzie działał, nawet nie będzie gdzie go podłączyć.
Pod przepustnicą masz śrubkę do regulacji wolnych obrotów(ustawiasz na samym końcu jak nie będzie się dusił). Najbliżej wlotu powietrza jest regulacja ilości powietrza a więcej paliwa w mieszance można uzyskać przestawiając odpowiednio zapinkę na iglicy przepustnicy(jeśli wcześniej było dobrze, to nie ma potrzeby przy niej majstrować).
Przy każdej zmianie dolotu powietrza należało by wyregulować gaźnik. Czy w Twoim gaźniku nie ma śrub do precyzyjnej regulacji mieszanki?
Świeca wskazuje na zbyt bogatą mieszankę - gaźnik do regulacji albo dajesz za dużo oleju do mieszanki a cylinder faktycznie zmęczony. Pewnie masz przedmuchy na pierścieniach. Pokaż jaki jest ich stan. Jeździsz na fabrycznym filtrze powietrza?
Co chcesz diagnozować Ty masz K-Jetronic wtrysk mechaniczny i bez wiedzy o tym systemie lepiej nic nie ruszaj bo go rozregulujesz K-Jetronic to układ wtryskowy sterowany mechanicznie, zapewniający stałe dostarczanie paliwa. K-Jetronic jest skonstruowany w taki sposób, by spełniał następujące funkcje: - mierzył ilość zasysanego przez silnik powietrza;...
Nie gazować mu. Jeśli psikniesz w miejsce zaciągania lewego powietrza to obroty powinny spaść. Ja już widziałem nie raz, jak silniki pracowały normalnie kiedy w gaźniku brakowało śrub od regulacji mieszanki, były połamane lub poprzewiercane, a króćce od dolotu niezaślepione. Śruba mieszanki biegu jałowego zwyczajowo jest wykręcona gdzieś w granicach...
1. Dyszą główną. 2. Położeniem iglicy. 3. Dyszą biegu jałowego. 4. Liczbą obrotów wkręta do regulacji powietrza lub mieszanki biegu jałowego. 5. Poziomem paliwa. 6. Wejście na wężyk. 7. Szerokość wlotu do cylindra.
Dysze są do wymiany w momencie przechodzenia na inny gaz! W innym przypadku, do wyczyszczenia i ustawienie dawki powietrza. Tylko nie wpychaj nic ostrego w dyszki, bo się rozkalibrują i będzie jeszcze gorzej. Najlepiej jest je wykręcić kluczem nasadowym (chyba 7mm) i delikatnie wyczyścić.
Nie ma żadnego wpływu na skład mieszanki, jeśli instalacja jest I generacji(na śrubkę), a nie sądzę aby ktoś zainstalował instalację z silniczkiem krokowym i sterownikiem. Sonda przy zasilaniu benzynowym ma wpływ na skład mieszanki właśnie na ciepłym silniku( a w zasadzie przy nagrzanej sondzie). W CC700 regulacja składu mieszanki realizowana jest przez...
Wydaje mi się, że ważniejsza jest temperatura powietrza zasysanego przez układ zasilania. Ma ona zdecydowany wpływ na temperaturę mieszanki. Warto sprawdzić czy układ regulacji temp. powietrza działa prawidłowo.
Ale elektrozawór par załączany jest tylko przy starcie... nie kumam... Czy dolot faktycznie ma taki wpływ??? Może wzrost obrotów = wzrost podciśnienia i ssie gdzieś coraz więcej lewego powietrza i zubaża mieszankę???
Wg schematu jest tam jeszcze jakiś rezystor do regulacji składu mieszanki, no i czujnik temperatury powietrza.
Cześć. Do silnika dorabiasz świecę i układ zapłonowy podobnie jak benzynowych modelarskich. Wymagana regulacja stopnia sprężania i składu mieszanki do powietrza. Silnik pracuje ale krócej żyje.
Filtr powietrza jest sprawdzony?
Strzelanie w dolot to objaw ubogiej mieszanki , czyli regulacja krokowca.
Ssanie jest tylko do odpalania na zimnym silniku i to normalne, że gaśnie. A mieszankę paliwa z powietrzem reguluje się za pomocą tej śrubki obok tej do regulacji obrotów tylko, że jest ona na śrubokręt płaski. Ale jak regulacja nie pomoże to przeczyść filtr powietrza.
Jeżeli chodzi o ustawienie składu mieszanki to jest jedna prozaiczna przyczyna którą należy sprawdzić. Skład mieszanki reguluje się od góry śrubą w takiej wysokiej obudowie (możliwość regulacji bez ściągania obudowy filtra powietrza). Jak wykręcisz tą śrubę to są na niej chyba dwa oringi, jak są stare i zużyte to dostaje się tam dodatkowe powietrze....
Tak mniej więcej Masz racje,ale...No włąsnie.Pare słów wyjasnienia. Sruba składu mieszanki już nie powinna sie tak nazywać we współczesnych gaznikach bo nie reguluje stosunku paliwa do powietrza jak to bywało w starszych gaznikach,a reguluje dawke przygotowanej juz wstepnie przez uklad biegu jałowego,gotowej mieszanki paliwowo-powietrznej.Wiec w skrócie-gdy...
Witam kolege, co znowu walka? Podaje kody usterek z Citroena - 52 regulacja składu mieszanki, napiecie zasilajace, nieszczelnosc układu powietrza lub układu wydechu - 42 wtryskiwacze lub ich obwód Pozdrawiam.
A co ten głośnik ma do rzeczy ??? Reguluje dopływ powietrza "D
Jaka dysza? nie bierze lewego powietrza? Króciec szczelny?
Jeśli luzy zaworowe ustawiłeś poprawnie, to sprawdź a raczej wymień filtr powietrza. Odszukaj na forach taki sam silnik i ustal typ gaźnika. Musi mieć on jakąś regulację. Z Twojego opisu wynika, że silnik nie dostaje właściwej mieszanki paliwowo - powietrznej, więc gaźnik należy podregulować (na ciepłym silniku), a może trzeba wymienić membrany, jeśli...
Tam nie ma żadnego upustu powietrza, który mógłby grzechotać....
No taki czarny ale jest cały czas mokra Gaźnik to regulacji, bo świeca złą mieszankę dostaje. Wykręcaj śrubkę paliwa/powietrza o pół obrotu i sprawdzaj czy jest poprawa.
Niektóre palniki mają przyblokowany wypływ mieszanki gazu i powietrza aby nie nagrzewać rusztu nad palnikiem bo chyba o te miejsca Ci chodzi .
regulowałem skład mieszanki paliwa i powietrza ale chyba musiałem coś spiepszyć
Strzela w gażnik i duże obroty - wygląda na zły skład mieszanki , za dużo powietrza . Regulacja dyszą powietrza na gażniku /ważne małe oringi dyszy często uszkodzone. Często pękała podkładka ebonitowa pod gażnikiem. do sprawdzenia zapłon - podzialka na kole pasowym silnika -ok 10 stopni.. mozna sprawdzić ręcznie na tzw. świecę. W skrajnych przypadkach...
to co wiem to jest śruba regulacyjna przy wlocie powietrza do komory spalania na imbus może za mało Ci powietrza dmucha albo zaworek pada
Popieram gromleon'a . Efekt powrotu pracy silnika po ujęciu gazu na to wskazuje. Duże spalanie też - wbrew pozorom. Sprawdź odpowietrzenie w korku baku oraz kranik i ustawienie pływaka. Najlepiej zlać całe paliwo, odkręcić kranik i zrobić porządne czyszczenie. Może pojawiła się rdza wewnątrz baku? Spalanie 5l/100km to kosmos dla takiego "piździka"....
Przede wszystkim to masz błąd czujnika położenia pedału przyspieszenia. Drugi błąd, to bład sterownia turbiną, czyli zawór podciśnieniowy, znów potocznie zwany N75 (ale tak to on był oznaczony chyba w którymś 1.9TDI). Sanie to niezbyt szczęśliwy termin, anglojęzyczne choke lepiej oddaje ten mechanizm. Chodzi o zdławianie przepływu powietrza (dodatkową...
Witam te "kichnięcie" a na to się mówi, że strzela w rurę lub filtr powietrza, przyczyną jest skład mieszanki - do regulacji
Najprawdopodobniej w czystości filtra powietrza. Brudny filtr działa jak włączone ssanie. Zapewne po rozgrzaniu nie osiągał pełnej mocy i palił więcej. Poprzedni właściciel prawdopodobnie zrobił regulację na starym filtrze powietrza. Korekta składu mieszanki paliwowo-powietrznej powinna rozwiązać problem. Dokręć śrubę regulacyjną składu o 1/4 obrotu....
Chwyt powietrza był odwrócony, bo jest założona prymitywna instalacja LPG i "gaziarz" nie mógł sobie poradzić z jej regulacją. Przy szybszej jeździe zubażało mieszankę (jak to "gaziarze" mówią "zdmuchiwało gaz").
Wkręt regulacji składu mieszanki jest między dodatkowym dolotem powietrza biegu jałowego a wlotem cieczy chłodzącej ( na samym dole po prawej stronie gaźnika). Ktoś mógłby jeszcze napisać jak to wyregulować bo mam wrażenie że mój cienki też pali koło 10 po mieście. Pozdrawiam
Regulacja gaźnika się kłania. Zły skład mieszanki paliwowo- powietrznej. Za mało benzyny za dużo powietrza.
Próbowałem wyregulować gaźnik Właśnie na tym musisz się skupić. tak jakby nie dostawał wystarczająco paliwa, To jest właściwy trop. Jeżeli regulacja przepustnicy nie przynosi oczekiwanych efektów, zobacz w komorze pływakowej, czy przypadkiem za wcześnie nie zamyka się zawór iglicowy. Jest możliwe że w komorze jest za mała ilość paliwa. Możesz jeszcze...
Za bogata mieszanka tzn. Za dużo paliwa za mało powietrza. Powinny być w gaźniku śrubki od regulacji.
Powietrza to dam jest raczej dość, po nogach czasem aż wieje, komin tez dobry. Myślałem, że w tym piecyku można regulować dopływ powietrza jak np. w palniku przy kuchence gazowej.
Gdzie można znaleźć pokrętło regulacji powietrza jeśli oczywiście takie występuje? Nie ma żadnej regulacji, to konstrukcja palnika wytwarza mieszankę. Może kołpaki palników już wypalone?
Mieszanka 25:1. Kupiłem nową świece NGK i pomogło również. Już jest dużo lepiej. Ale nadal jak się dodaje gazu ten silnik nie pracuje jeszcze tak jak np w pile spalinowej, nie wkręca się tak płynnie. Chociaż już jest znośnie. I wywala mi trochę mieszanki do filtra powietrza. Regulacja śrubką od dawki paliwa nie pomaga na to. Niby tam jest pływak nie...
Kranik ok bo nawet przy najmniejszym podciśnieniu otwiera paaliwo i leci ladnie. Wężyki od paliwa i podciśnienia nowe. Skuter nie reaguje na przestawienia iglicy. Cały czas objawy takie jakby miał za dużo powietrza w mieszance a śrubka od regulacji mieszanki wkręcona do końca.
OK, sprawdzę jutro. Filtr oczywiście ma znaczenie. Ale odpalenie bez filtra powietrza (pewnie bogata w powietrze mieszanka) powoduje automatycznie spadek obrotów do minimum.
Witam jest to wina zbyt dużej dawki powietrza, albo łapie lewe powietrze, albo należy nasączyć filtr powietrza, gdy czyściłeś gaźnik mógł wypaść oring z śrubki regulacji składu mieszanki i też będzie taki objaw
do wueska ta turbinka to turbina tylko z nazwy, to jest wiatraczek, ułatwiający mieszanie sie paliwa z powietrzem w kaszlaku (wydaje mi się jednak, że nie ma sensu jej zakładanie, boi stanowi zbyt dużą przeszkodę dla powietrza, ja miałem odparownik i to rozwiązanie uważam za lepsze(nie było dziury w obrotach na opczątku i palił mi trochę mniej)). REGULACJA...
Jak wyregulować gaźnik w silniku 2-suwowym (pilarka, kosa). Poniżej przedstawię ogólne informacje jakie czynności należy wykonać w celu prawidłowej regulacji gaźnika: 1. sprawdzamy stan filtra powietrza (filtr musi być czysty i drożny, przed regulacją gaźnika należy go oczyścić lub wymienić na nowy). Jeżeli wykonamy regulacje na brudnym filtrze powietrza...
Po wykręceniu śruby w gaźniku od powietrza Tej śruby się nie wykręca . Ona jest od regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach. Ma także wpływ na skład mieszanki na średnich. po pewnym czasie zalewa gaźnik Sprawdź zawór paliwa. W pokrywie nad pływakiem jest gniazdo, a przepływ zamyka iglica umieszczona na pływaku (może też być zaworek z kulką, wtedy...
Dzięki. Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Ja też doszedłem do wniosku, że w tej kuchni nie da się regulować składu mieszanki, tylko tak sobie myślę - ludzie sprzedają gaz (techniczny propan-butan bo o takim tu mówimy) w różnych cenach, sądzę ;-) że jego skład nie jest zawsze taki sam i stąd pewnie moje problemy, czyszczenie dysz - to było pierwsze co...
No to tak, iglica regulujesz skład mieszanki na wysokich obrotach, jak zawleczka jest na samej górze będzie mało paliwa ale jak na dole to dużo. Mam w gaźniku jeszcze śrubę składu mieszanki wolnych obrotów i jak sama nazwa wskazuje regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach. Jak ci wchodzi sam na wysokie obroty to dokręcasz odejmując powietrza....
Wyczyść dokładnie palnik przy dyszach. Żadna regulacja ci nie pomoże poniważ skład miesznki gazu i powietrza jest ustawony fabrycznie bez możliwości regulacji. Ilość powietrza jest zawsze stała, a zbrudzenie palnika w miejscu gdzie"wchodzi" gaz do palnika powoduje zmniejszenie ilości powietrza i zły skład mieszanki co właśnie powoduje zatykanie sadzą...
Nie rozumiem tylko, co ssanie ma do wchodzenia na obroty? Ssanie zmniejsza dopływ powietrza; tym samym zwiększa się ilość paliwa w mieszance. Zalewany silnik nie będzie chciał wchodzić na obroty. Regulacji gaźnika należy wykonywać na rozgrzanym silniku z założonym filtrem powietrza.
Z tego co piszesz to kręciłeś śrubą regulacyjną składu mieszanki (miśzy rozdzielaczem wtysku a "gumą" rury ssącej). Regulator ciśnienia nie posiada śruby regulacyjnej tylko podkładki regulacyjne. Jak na ciepłym silniku obroty pływają to mieszanka jest zbyt bogata. (Regulacja składu mieszanki jest bardzo "czuła" - lekkie "pokręcenie" a duża zmiana)....
Jeśli gaśnie po wyrzuceniu na luz, to raczej zwróciłbym uwagę na wlot powietrza (nie może być skierowany do przodu). Pozdr.
Odkręć tłumik i zobacz czy jest cały tłok bo może masz zatarty silnik albo pierścień się zapiekł i nie ma odpowiedniej kompresji. Ok. dzisiaj to zrobię, wieczorem dam znać jak to wygląda. Pierścień, łożyska i uszczelniacze wału były wymieniane w ubiegłym roku. Tak na oko kompresja jest, po wykręceniu świecy i przytkaniu palcem jej gniazda jest duża...
No ale lambda na analizatorze (współczynnik nadmiaru powietrza obliczany na podstawie bezpośrednich wyników pomiaru) a napięcie na sondzie to dwie różne rzeczy. Jeśli analizator wskazuje współczynnik lambda mniejszy od 1, oznacza to że mieszanka jest za bogata (optymalnie przyjmuje się λ=1±0,03, czyli wartości z zakresu 0,97 ÷ 1,03). Wszystko...
Witam... Mam prośbę do osób które samodzielnie regulowały instalację gazową w swoich samochodach... Mam Autronica AL-700 i parownik ( reduktor ) Landi Renzo SE81. Zmontowałem interfejs do centralki i bawiłem się trochę ustawieniami... Udało mi się nieznacznie zmniejszyć spalanie poprzez uaktywnienie Cut-off i regulację "na oko" składu mieszanki i otwarcia...
No to w takim razie co to jest za śrubka po prawej stronie(patrząc od strony maski) pod tym grubym przewodem na samym dole gaźnika? Sory za upór,ale już kilka osób mi mówiło(użytkowników cienkiego)że jest to regulacja jak za dużo powietrza dostaje.Byc może nie jest to prawda,ale wolę zasięgnąc porady mądrzejszych
To co nazywasz blokadą powietrza to klapa anty-wybuchowa. Dlatego na zamkniętej auto pracuje bo masz za ubogą mieszankę. Jak klapa jest zamknięte to bardziej "wyrywa" gaz z reduktora i auto jakoś się utrzymuje. Na wysokich też nie będzie jeździć bo jest za ubogo. Jedź na regulację gazu jeśli sam nigdy tego nie robiłeś.
Witam. Mam Vw polo 1,3 z 1990 roku na wielopunktowym wtrysku i takie pytanie: Gdzie się reguluje wolne obroty? Jedna śruba regulacyjna jest przy przepustnicy, tu gdzie podłączona jest linka od gazu, a druga jest obok po prawej stronie na śrubokręt pionowo z góry. Ta druga to chyba jest od regulacji ilości powietrza bowiem gdy miałem ją za bardzo wkręconą...
Witam. Mam Vw polo 1,3 z 1990 roku na wielopunktowym wtrysku i takie pytanie: Gdzie się reguluje wolne obroty? Jedna śruba regulacyjna jest przy przepustnicy, tu gdzie podłączona jest linka od gazu, a druga jest obok po prawej stronie na śrubokręt pionowo z góry. Ta druga to chyba jest od regulacji ilości powietrza bowiem gdy miałem ją za bardzo wkręconą...
Sprawdza się odległość na jaką można odsunąć końcówkę kabla WN od masy gdy iskra jeszcze przeskoczy. Napięcie musi być na tyle duże aby iskra pokonała odległość min. 8 mm w powietrzu przy ciśnieniu atmosferycznym. ... i taka właśnie jest na rozruszniku czyli ok.8mm i do tego fioletowa ;) Ja już swój problem rozwiązałem... regulacja gaźnika. Za dużo...
Jeżeli się grzeje, jeżeli podczas pracy słabnie, jeżeli "na luzie" ma wysokie obroty, a podczas pracy dławi się to stawiam na zbyt ubogą mieszankę paliwo powietrze, czyli za regulacja gaźnika. W mieszance paliwowo-powietrznej jest za mało paliwa, lub nie można prawidłowo wyregulować gaźnika z powodu zasysania tzw. "lewego powietrza" poprzez nieszczelności...
Ogolnie jezeli sa okopcone swiece to swiadczyloby o zbyt bogatej mieszance , zacznij od wyregulowania skladu mieszanki . Zajrzyj do ksiazki o Golfie / kosztuje okolo 60 pln/ , znajdziesz elementy regulacyjne , pokrec wkretami regulacji od skladu mieszanki i od wolnych obrotow. Zobacz stan filtra powietrza , moze dawno nie zmieniany. Sprawdz tak jak...
Witam. Moim zdaniem masz problem z zanieczyszczonym układem dolotowym powietrza. Podejrzewam, że przepustnica do czyszczenia. Jeśli tego nie robiłeś wcześniej, to zwróć się o pomoc do mechanika.
Witam Jak rok temu wymieniałeś filtr to teraz już już musisz go na pewno wymienić, zależy też gdzie tankujesz. Czyli po pierwsze wymiana filtru powietrza i gazu. Jak nie pomoże to polecam regulacje u gazowników. Pozdrawiam
Witam sam sobie odpowiem , duzo deszczu wiec siedze w garazu. Problem rozwiazalem sprawdzilem szczelnosc przewodu do zaworu podcisnieniowego recyklazu gazu i samego zaworu po regeneracji (okazaly sie ok)postanowilem ponownie sprawdzic regulacje skladu mieszanki ,bylo troche zabawy ,ponowne wyciaganie gaznikow (to nic ale ponowne zakladanie przewodow...
Najlepiej oddaj do serwisu... Żeby na prawde porządnie wyregulować gaźnik trzeba mieć troche wprawy gdyż musiałbyś dobrać odpowiednią dawke powietrza i paliwa i na oko sam tego nie zrobisz... Tam jest tylko jedna śrubka do regulacji mieszanki ,jest słabszy bo zwiększyłeś dopływ powietrza jednocześnie zmniejszając ilość benzyny przez odkręcenie tej...
Nie napisałeś jakiej generacji instalacja gazowa. Podejrzewam, że II generacja – instalacja mieszalnikowa (podciśnieniowa lub nadciśnieniowa) z elektroniczną regulacją składu mieszanki Na początek sprawdź, wymień świece + przewody WN. Następnie regulacja LPG - zbyt bogato gas/powietrze
Zazwyczaj problemem jest brak iskry, albo zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna. Bogactwo może być związane z nieprawidłową regulacją lub działaniem gaźnika, ew. wtryskiwaczy, ew. przez problemy z dopływem powietrza. Zapchany filtr powietrza też się zdarza u ludzi, którzy jeżdżą po polnych drogach jak po pustyni, więc pył w mig zapycha papierowe...
Z kolei w kotle z zamkniętą komorą spalania oprócz regulacji ciśnienia można regulować ilość powietrza dostarczanego do procesu spalania. W teorii obniżając obroty wentylatora to zmniejszasz ilość powietrza, więc należałoby odpowiednio obniżyć ilość gazu w mieszance, aby zachować optymalne spalanie. Mój instalator tłumaczył mi, że parametr ustawiający...
Ustawienia wyjściowe do regulacji to wkręcenie śrubki do oporu i wykręcenie o 1¼ obrotu. Filtr powietrza jest gąbkowy, więc należy go zwilżyć olejem. Reszta jak wyżej. Sprawdź dźwignię regulatora obrotów, może ociera się o obudowę koła zamachowego. Sprężynka regulatora jest, oryginalna czy jakaś dorabiana? Pływak i zaworek w gaźniku, też należy...
Gaźnik G20 nie ma regulacji poziomu paliwa. Może być wyrobiona iglica pływaka i jej gniazdo. Za bogatą mieszankę odpowiada też zbyt wysoko podniesiona iglica na zamkach i filtr powietrza. Na nagrzanym próbuj odpalić bez filtra. Do kontroli styki przerywacza. Wyczyścić, wyregulować. Przerwa 0,4mm, mają zaczynać się otwoierać 3 mm przed GMP tłoka. Sprawdź...
regulacja mieszanki regulacja składu mieszanki regulacja mieszanki gazowej
definiowanie pinów sprawdzić silnik nawiew projekt wiertnica
naped kosiarki amperomierz podłączenie
Cichy dzwonek w domofonie Videx - przyczyny i rozwiązania Brak połączenia z radiem w DiagBox - przyczyny i rozwiązania