Większość wentylatorów samochodowych ma regulację obrotów poprzez obniżenie napięcia.
Zmierz jakie masz napięcie na złączu wentylatora. Może masz przypalone styki przekaźnika i wentyl nie dostaje pełnego napięcia zasilania. Przekaźnik jest ok bo go wylutowałem i testowałem pod zasilaczem. podłączyłem żarówkę i wszystko działało prawidłowo. Obstawiałbym problem z regulacją tego napięcia.
Do regulacji obrotów np. w nagrzewnicach stosuje się autotransformatory (napięcie do wentylatora jest wybierane przełącznikiem, jest to regulacja skokowa, typowo 5 pozycji przełącznika), napięcie zasilające wentylator nie jest odkształcone.
Próbnik we rękę i sprawdzić przy włączonym postoju czy jest napięcie we wtyczce.
A możne tobie udała się walka z wiatrakami ? Mam ten sam problem wentylator od włączenia zapłonu kręci się jednostajnie regulacja nie działa. Pomocy :)
Czasami taka drobna pomyłka sprawia wiele problemów, ale dobrze, że udało Ci się opanować sprzęt :D Szerokiej drogi !! (Co do tej regulacji prądu to tak jak pisałem gdzieś wyżej to w motocyklowch regulatorach ważniejsze jest ustawienie prawidłowego napięcia, inaczej ma się sprawa w samochodach gdzie poprzez właczenie zbyt wielu odbiorników - światła,...
Użyj przycisku Szukaj. Zobacz też tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Usunięty jeżeli byś mógł mi to prościej wyjaśnić tak jak pisałem wcześniej nie jestem elektronik (Tu należy rozważać takie sterowanie jak naprzemienne włączanie i wyłączanie napięcia z częstotliwością 100 Hz, przy czym tylko wyłączanie następuje gdy napięcie osiągnie zero.) Dziękuję...
Dzień dobry. Chciałbym dołożyć do auta farelkę, jest takowe w dieslu, ja mam benzynę a w dmuchawie są już gotowe miejsce na montaż. Pragnę zrobić taki układ że dodatkowe ogrzewanie odpala się po włączeniu tylko dmuchawy, i tutaj mam pytanie czy to przez przekaźnik można by włączać, znalazłem przewód który załącza dmuchawę, sterowane napięciem od 1V...
Chcę podłączyć przekaźnik pod sterownik do pieca na wyjście dmuchawy. Napięcie nie więcej 140V. Gdy podłączę przekaźnik 230V to ciągle bardzo szybko cyka. Prawdopodobnie to skutek zastosowania regulacji obrotów dmuchawy przy pomocy sterowania grupowego. Inaczej mówiąc, nieciągłego zasilania. W odróżnieniu od sterowania fazowego, gdzie triak przepuszcza...
C2 ma napięcie 17.4V AC
Tob53 ja obecnie mam podłączony do dmuchawy regulator fazowy na U2008 jest całkiem nieźle i kosztował 30 zł nic się nie grzeje regulacja jest tylko jest jeden problem pod dmuchawę mam podpięty cyfrowy wyświetlacz LCD który pokazuje napięcie na dmuchawie( taki bajer). Kiedy dmuchawy chodzi to w 10 min napięcie spadnie jakieś 8 volt nie jest to zauważalne...
Z reguły też silnik nie potrafi wystarować przy nastawionej małej RPM, choć wcześniej pracował stabilnie. Tak w ogóle najlepsze do takich silników są regulatory oparte o autotransfomatory, bo silniki zasilace są sinusoidalnym napięciem a nie poszatkowaną sinusoidą jak przy regulacji fazowej. Autotransformator jako element liniowy jest najmniej zniekształcającym...
dziekuje bardzo oto przykładowy schemat sterownika w którym jest regulacja dmuchawy,wiem ze trzeba podać napięcie na wejście MOC 3041,tylko jakie to napięcia ze obroty są różne http://obrazki.elektroda.pl/8203181700_1... ....
Jak w ogóle sterownik steruje dmuchawą, nie napięciem? najczęściej obecnie stosowaną metodą regulacji mocy odbiorników 220V jest regulacja fazowa, polegająca na zmianie opóźnienia momentu włczenia triaka po przejściu napięcia sieci przez zero. w metodzie regulacji grupowej – silnik zasilany jest napięciem sinusoidalnym 230V przez kilka pełnych...
Cześć Regulacja obrotów dmuchawy odbywa się poprzez zmianę napięcia. Dlatego na wyjściu masz 130 V. Zachowanie dmuchawy wskazuje, że uszkodzony jest 'moc 3021 '
W jakim fotelu, jaki pobór prądu i jakie napięcie?
jak się podłączyć pod zasilanie dmuchawy? 230V/80W, sterownik posiada też regulację obrotów. dwa przekaźniki. Jeden z cewką między L i N zaraz za sterownikiem, żeby wykryć, że sterownik załącza dmuchawę. Przekaźnik nie zawsze wykryje załączenie dmuchawy, bo na dmuchawę może być podane np. tylko 150V. Po pierwsze, sprawdź czy jest połączenie elektryczne...
Dmuchawa jest pod schowkiem-być powinna. Sprawdził kolega bezpiecznik pod kierownicą oraz pod maską, przekaznik pod bezpiecznikami pod BSI, rezystor dmuchawy oraz szczotki silnika dmuchawy. Trzeba sprawdzić czy do pokrętła dochodzi napięcie, jeśli nie to mogą być uszkodzone przekaźniki w komorze silnika (lub jeden odpowiedzialny za dmuchawę), może być...
Potrzebujesz zasilacza ok 150W. Wentylatory mają moc ok 100W ale musisz mieć zapas. Do tego możesz wykorzystać oryginalne regulatory z dmuchawy, no chyba że chcesz bezstopniową regulację wtedy musisz zrobić/kupić regulator napięcia.
Np Scudo, Expert, Jumpy itp do 2002r, sterowanie napięciem z dzielnika.
To nie cewka tylko oporniki. Mogą być popalone, dlatego nie działa regulacja, tylko maksymalne obroty [napięcie bezpośrednio na wentylator]. Omomierz w dłoń i pomierzyć oporniki.
Ten wentylator wymusza obieg powietrza przez czujnik, który mierzy temperaturę powietrza w kabinie i zależnie od tego reguluje intensywność grzania. Po prostu: jak jest wymuszony ciągły przepływ powietrza, to układ szybciej reaguje. Pompka z kolei wymusza obieg w układzie chłodzenia. Kiedyś (124) do jej uruchomienia wystarczało ustawienie któregokolwiek...
Witam, napotkałem przy okazji stary temat ale nie zamknięty. Według mnie taki układ nie ma możliwości regulacji, zapewne coś źle przerysowane. Dmuchawa 1- ochrona; dmuchawa 2- faza poprzez styk przekaźnika K1; dmuchawa 3- bezpośredni biegun n, więc co ma się tutaj zmieniać? Pełne 230V na zasilanie dmuchawy. Triak mógłby regulować przy działającym K2...
Mam problem ze wzmiankowaną dmuchawą (na tranzystorach), czy ktoś może mi powiedzić jak podłączony ma być przewód zasilający dmuchawę, konkretnie przy właczonej stacyjce w pozycji praca, wszystkich dobrych bezpiecznikach i sprawnym układzie regulacji obrotów brak napięcia na tym przewodzie (dmuchawa nie pracuje). Kiedy podam napięcie bezpośrednio na...
Ten bezpiecznik 40A jest przed przekaźnikiem. Często w BSM wypala się nóżka tego przekaźnika. Podaj 12V na przewód który zasila silnik dmuchawy. Rozumie że nie ma tego napięcia.
A może warto zastosować gotowe regulatory obrotów silnika za pomocą PWM. Jest bardzo duży wybór takich regulatorów w zależności od mocy silnika i są stosunkowo tanie. Regulator PWM już z swojej zasady działania jest sterowany stałym napięciem regulacyjnym które można dobierać w odpowiednich granicach. Tu przykład zastosowania gotowego regulatora PWM...
Witam serdecznie. Mam problem z wyżej wymienionym regulatorem. Po włączeniu, cały wyświetlacz miga z dużą częstotliwością a kiedy podłączyłem żarówkę na wyjście dmuchawy, to jest regulacja napięcia tylko nie ma stabilizacji . Żarówka miga identycznie tak ja wyświetlacz. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
Przy tego typu silnikach rozsądnym będzie falownik. Wszelkie patenty wpinania szeregowo kondensatorów, żarówek czy rezystorów, nie dają gwarancji utrzymania obrotów na zadanym poziomie. Regulacja napięciem (autotransformator) ma oczywiście te same wady.
Mierzysz napięcie a nie prąd, pytanie tylko gdzie... Regulacja obrotów wentylatora w tym aucie jest ciągła czy masz 2 lub 3 biegi? Sprawdzam napięcie na kablu który idzie do dmuchawy a regulacja jest ciągła (ma 7 poziomów na wyświetlaczu). Dodano po 11 Moze byc koniec szczotek i wzruszył się i chodzi. Piszczalnie bez powodu Też się nad tym zastanawiałem,...
Na początek trzeba sprawdzić czy silnik dmuchawy i sama dmuchawa jest sprawna. Odłączyć sterownik od napięcia zasilającego i ręcznie sprawdzić czy wirnik dmuchawy obraca się swobodnie bez zacięć. Może pył i kurz w kotłowni dostały się do silnika i jego łożysk i blokują jego prawidłową pracę. Później dmuchawę z zachowaniem zasad bezpieczeństwa z pominięciem...
Sprawa prosta spradzasz jakie napięcie sterowania dochodzi do regulatora, oraz sprawdzasz masę i zasilanie silnoprądowe. I już wiesz gdzie uszkodzenie. Po odpięciu sterowania od regulatora wentylator powinien stanąć.
Albo hrzanie powietrza piecem 2kW lub większym. Dmuchawa z silnikiem 20kW odbierze nadmiar energii i poprawi kształt napięcia sieciowego.
Witam. Naprawiam dmuchawę w Citroenie Xsara 1.9D 2001. Problem jest tego typu że przepatrzyłem już wszysto zarówno w samochodzie ja i tutaj na forum i nie widzę przyczyny niedziałającej dmuchawy. Nie działa na żadnym stopniu regulacji. Nie dochodzi napięcie ani na przełącznik w kokpicie ani na opornicę od dmuchawy. Spalony jest bezpiecznik termiczny...
Obecnie większość sterowników do kotłów reguluje obroty dmuchawy napięciem, czyli regulacja fazowa (np. ściemniacz). Na pewno nie są to silniki komutatorowe a zwykłe silniki indukcyjne. Reasumując - możesz spokojnie zastosować ten typ regulacji. Co do okładu U2008 jak najbardziej nadaje się, ważne aby triak miał niski prąd bramki, bo przy "tępych" triakach...
Ja będę testował z przetworniczką obniżającą napiecie. Niższe napięcie mniejszy prąd. Trzeba tylko sprawdzić czy daje radę otwierać i zamykać. Więc regulacja przed założeniem schowka.
Witam Mam problem z dmuchawą w klimatroniku w samochodzie Vectra B, w ogóle nie pracuje niezależnie od ustawienia prędkości na panelu. Na zacisku tranzystorowego modułu regulacji prędkości obrotowej silnika dmuchawy nie ma napięcia, wg schematu podawane jest ono przez przekaźnik (na schemacie przekaźnik K17) Szukam lokalizacji tego przekaźnika w samochodzie,...
przekaźnik blokuje tranzystory, jak zewrze dmychawa jest zasilana pełnym napięciem.
Ten temat był już poruszany, ale nie tam. Ja rozwiązałem to dość prosto- żeby wentylator nie pracował poniżej pewnego progu temperatury, sterowany jest przez termostat pompy obiegowej (ta zaś wyłącza się gdy temperatura w piecu spadnie do ok. 35°C). Wentylator (dmuchawa od "malucha") zasilany jest z transformatorka ok. 60VA poprzez mostek Graetza napięciem...
Sprawdzanie napięcia rozruchu i odpadu. Badanie polega na zasileniu stycznika poprzez źródło umożliwiające regulacją napięcia zasilania cewki od 0 do 1,1 US. Początkowo zwiększamy stopniowo napięcie na styczniku. Napięcie przy którym nastąpi przyciągnięcie zwory nazywamy napięciem rozruchu. Następnie zmniejszamy napięcie na cewce a wartość przy którym...
Witam wszystkich! Niestety od pewnego czasu mam cięższe dni ze swoją volwiną... Autko z klimatyzacją manualną pokrętło regulacji 4 stopnie Problem zaczął się dość nieszkodliwie, latem zauważyłem, że nawiew uruchamia się po jakimś czasie jazdy samochodem... Nie widziałem jakiejś reguły, a nawet nie starałem się doszukiwać, były ciepłe dni, a nawiew tak...
Spotkałem się z takim rozwiązaniem że rozruch silnika dostaje 230v a praca ma regulacje napięcia na triaku . w ten sposób reguluje się obroty. Należy pamiętać że silnik dmuchawy jest ciągle pod obciążeniem , natomiast jeżeli będziesz robił sobie próby bez obciążenia to silnik przy minimalnym napięciu zawsze będzie wchodził na pełne obroty.
Regulacja postawiona na głowie.... Ale proszę: zamieniasz napięcie zasilania dmuchawy (AC) na sygnał 0 - 10 VDC przy pomocy np niestabilizowanego zasilacza antenowego plus peerek do kalibracji. Zadajesz tym sygnał do przemiennika częstotliwości z wejściem analogowym, tam programujesz sposób zachowania się napięcia dla pompy. zamiast przemiennika można...
Nie nie Kolego, to nie takie proste jak Ci się wydaje... W jednym poście piszesz: "OUT1 230V, 5A dmuchawa powietrza - on/off, regulacja prędkości, praca sinusoidalna" w kolejnym: "sterowania dmuchaw powietrza (sterowanie napięciem)." Sterowanie silnikiem dmuchawy nie jest proste, wymaga wiele zabawy z czasami załączenia triaka, detekcji zera itp. Tylko...
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
We wstępnej skrzynce bezpieczników (prefuse box) koło akumulatora jest bezpiecznik 40A do dmuchawy. Podaje prąd bezpośrednio z baterii na gruby czerwony przewód do modułu dmuchawy. Sprawdź żarówką czy jest tam prąd. Jak jest, to bezpiecznik masz dobry. W zasadzie, podczas regulacji nawiewem, napięcie powinno się zmieniać na którymś z kabli, dobrze myślę?...
7591 masz nie do końca rację. Są produkowane silniki jednofazowe z kondensatorem które da się regulować napięciem zasilania. Ich zastosowanie to głównie napęd wentylatorowy. Regulacja za pomocą triaka jest w tym przypadku regulacją napięcia zasilania, oczywiście w pewnym zakresie. Następnym razem pomyśl zanim coś napiszesz :)
Witam, miałem podobny problem z dmuchawą (co jakiś czas brak obrotów dmuchawy), wymiana na ślepo kondensatora, triaka itd. nic nie przyniosła. Dopiero zniesienie oscyloskopu do piwnicy umożliwiło znalezienie usterki. Okazało się że uszkodzony był mostek prostowniczy (napięcie było prostowane jednopołówkowo), a z tego mostka miedzy innymi sygnał doprowadzany...
Prędkość silnika indukcyjnego nie zależy od napięcia . Jest proporcjonalna do prędkości pola wirującego ( czyli f) a odwrotnie proporcjonalna do liczby par biegunów To teraz przeczytaj czym jest poślizg silnika indukcyjnego i od czego zależy. Poślizg to jest różnica pomiędzy prędkością pola wirowego a rzeczywistą prędkością obrotową i Nie zależy od...
Dzięki kolego za podpowiedzi. Wszystko się zgadzało dokładnie tak jak opisałeś. Sprawdziłem miernikiem napięcie z panelu na opornice zmienia się wraz z kręceniem pokrętła natomiast napięcie podawane z opornicy na dmuchawę nie zmienia się. W poniedziałek zamawiam opornice.
Oddzielnie do czego? Grzałka zasilana jest z 230V, a silnik jest na napięcie przeważnie 17V. Więc jak Ty to sobie wyobrażasz? Proponuję żebyś przestał w to brnąć, bo nic z tego nie będzie. Jak potrzebujesz dmuchawy z regulacją to po prostu taką kup.
Generalnie rzecz biorąc to ma być regulator do dmuchawy samochodowej , ze sterownika climatronika przy regulacji nadmuchu zmieniają się napięcia 1 V przy najmniejszym nastawie oraz przy największym 7V mierząc zwykłym woltomierzem. Ale czy to jest sygnał PWM czy nie to nie wiem. Znalazłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/8350262200_1...
Może LM317 i tranzystor lub LM 350, tylko trzeba się pogodzić ze spadkiem napięcia na samym stabilizatorze do ok. 3V.
Mam problem ze sterownikiem RecalART Optima ECO 3 PID. Sterownik nie steruje dmuchawą, ustawia obroty na 100, czyli dmuchawa powinna mocno dmuchać i nic. Natomiast jak ustawie ręcznie rozpalanie na max to dmuchawa kręci. Jak rozpale i parę razy obrotami posteruje dmuchawa i sterownik działa dobrze. Ale np jak są przedmuchy z opóźnieniem kilku minut...
Witam., Mam problem ze sterownikiem TECH ST-850 sterującym kotłem UWT 23kW. Dmuchawa pracuje na bardzo wolnych obrotach. Mimo, że na wyświetlaczu sterownika pojawia się 100% pracy dmuchawy, obroty nie zmieniają się. Nie pomaga wyłączenie PID. Obroty nie zmieniają się także podczas regulacji w trybie pracy ręcznej. Napięcie zmierzone na wyjściu sterownika...
dlaczego z dmuchawą WPA01 z przepustnicą współpracuje w pełnym zakresie bez zarzutów???.... Nie, no bez przesady. Nie mam pojęcia jaki silnik siedzi w środku tej dmuchawy. Te regulatory sprzedawane na allegro jak i te z elektronarzędzi przeznaczone są do silników komutatorowych. W tych silnikach regulacja obrotów następuje przez zmianę ilości energii...
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Czytaj pierwszy post dokładnie. Chodziło koledze o agregat, a nie o sterownik. Cóż, pewnie sterownik ma inne wymagania dotyczące napięcia. Kol. pol102 podał, co należy sprawdzić w pierwszej kolejności. Poza tym gdzie kolega widział "listwę z regulacją napięcia"? Ile ona kosztuje i jak działa?
Jak w temacie. Czasem przestawała działać, czasem odzyskiwała sprawność na jakiś czas. Obecnie już nie działa w ogóle. 4 stopniowa regulacja. Dmuchawę wymontowałem, przyłożyłem do niej napięcie i działa. Sprawdziłem również czy dochodzi napięcie do dmuchawy- nie dochodzi. Zatem jest jakiś error wcześniej. Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem na wszelki...
Dzień dobry. W mojej tince NIE można WYŁĄCZYĆ dmuchawy(klimatyzacja wyłącza się bez problemu- "1" na panelu a przecież to jeden wyłącznik: klimatyzacji i dmuchawy). Dmuchawa "chodzi" tak jak by na największym biegu(nie reaguje na regulacje siły nadmuchu "2" i "5"). Pierwsze podejrzenia padły na przekaźnik dmuchawy(niby skleiły się styki). Niestety po...
Bezpiecznik jest sprawny, czy jest na nim napiecie? Tego sprawdzic nie moge poniewaz autko jest w uzytku i mam je dopiero wieczorem. Najbardzie zastanawie mnie fakt ze po podlaczeniu na chwile 12v do wtyku, ktory wychodzi z opornicy, w jego wolny aczzkolwiem doprowadzony przewod silnik zaczal sie obracac i regulacja biegow rowniez dzialala. Czy w tym...
Witaj Przyczyną może być uszkodzony właśnie ten moduł który jest zapewnie do regulacji napięcia czyli obrotów silnika wentylatora Jeżeli element końcowy mocy zasilający silnik ma zwarcie to tak się będzie działo
Panowie prąd dochodzi. Są tam dwie wtyczki. Bliżej kierowcy to zakładam zasilanie i na czerwonym kablu jest napięcie. Druga wtyczka zakładam od regulacji. Wyjąłem dwie poruszałem i wpialem z powrotem. I o dziwo dmuchawa zadziałała. Nie wiem co teraz. Mam tylko nadzieje ze się nie powtórzy taka sytuacja. Ni chyba ze coś się dzieje i muszę do mechanika
Po pierwsze primo jak mawiają starożytni. Czy masz ten uszkodzony opornik ? Tak coś bliżej o nim (gabaryty), wygląd etc Po drugie primo moc spada w kwadracie napięcia (i związana z tym wydajność) dla 3 V będzie 16 razy mniejsza jak dla 12 V. Nie sądzę aby tak to było. Ciąg ten jest geometryczny, a nie arytmetyczny (w każdym razie powinien taki być)....
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Citroen xantia benzyna 1999 rok nie działa nawiew wymieniony rezystor dmuchawy zapłonik wentylator na krutko działa co dalej zrobić (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdziłeś stan połączeń i przewodów dmuchawy? Mogą być uszkodzone lub poluzowane. Nie ma na czerwonym kablu w ogóle prądu Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W...
Dzień Dobry Citroen C3 1,6 HDI 2005r 1 generacji z panelem elektronicznym regulacji temperatury wersja z kilma automatyczną. Problem-nie działa dmuchawa na żadnym z biegów i tak: Dmuchawa znajdująca się przy nagrzewnicy od strony kierowcy sprawna 100% Moduł na mosfecie znajdujący się w nogach pasażera sprawny na 100% Panel sterowania nawiewami sprawny...
Myślałem o regulacji mocy żarówki np 100W albo 60W Jest to wykonalne, ale niepraktyczne ze względu na straty mocy. Nawet nie chodzi o aspekt ekonomiczny tych strat, tylko o to że "pozbycie" się kilkudziesięciu watów z opornika będzie wymagało albo wymuszonego chłodzenia albo dużych rozmiarów opornika. Co do aspektu ekonomicznego ściemnianie żarówek...
Witam wszystkich, mam problem z dmuchawa w samochodzie, peugeot 306 klimatronik, silnik dmuchawy sprawny natomiast nawaliła elektronika regulacji obrotów. Problem w znalezieniu prostego układu który można by zastosować. W czym problem: W samochodzie jest układ sterujący podający napięcie od 2,2-5V (mierzone miernikiem miedzy przewodem sterującym a masa...
1) Trzeci kabel w standardowych wentylatorach 5V i 12V do komputerów służy tylko i wyłącznie do liczenia obrotów na minutę (RPM) - przesyłany jest impuls po każdym pełnym obrocie wiatraczka :) To płyta główna zajmuje się odpowiednią regulacją napięcia, żeby uzyskać jakąś konkretną prędkość.
Witam wszystkich, Podłączę się do tematu, padła mi dmuchawa w cytrynie 2,0 HDI. Objaw był taki że na początku przestała działać w niższych zakresach, tylko na maxa ( wersja z klimą i płynną regulacją ). Teraz nie dział już wcale. Pomierzyłem napięcia i na 2 grubych stykach jest napięcie i i na dwóch cienkich też tylko że obracając pokrętłem od regulacji...
Witam mam problem z niedzałająca dmuchawą w Xsarze z klimatyzacją, nie działa dmuchawa nawiewu powietrza. Wymieniłem tranzystory na sterowniku dmuchawy i dalej nic. Przełożylem dmuchawe do innego samochodu też Xsary 2,0 HDI i działa sprawdzilem też w ten sam sposób sterownik klimatyzacji i regulator (nastawnik klimatyzacji) i wszystko działa jak sprawdzam...
Witam Borykam się z takim problemem zgłosił się do mnie klient który posiada sterownik do kotła mający płynna regulację obrotów dmuchawy jednofazowej.W tej chwili zamontował sobie dmuchawę z silnikiem trójfazowym i falownikiem.Czy mogę to napięcie po triaku któro sterowało dmuchawę jednofazową puścić przez mostek gretza na przetwornik 0-250V dc na 4-20mA...
Witam, mam problem z ogrzewaniem w c klasie (2.2 benzyna ręczna klima), coś się stało z regulacją temperatury, sprawdziłem elektrozawory i są ok, ale za to nie ma napięcia na kostce, ponadto kiedy zmniejszam temperaturę pokrętłami to dmuchawa po chwili się wyłącza natomiast jeśli przekręcę choćby jedno pokrętło na całkiem zimny nawiew (włączenie klimy)...
Po Twojej sugestii sprawdziłem jeszcze raz obwód emitera T3 i na pewno R7=36k jest pomiędzy emiterem a katodą diody zenera. Rezystor jest SMD i ma oznaczenie 363, więc jest to 36k (na tyle jak pamiętam odczytywanie elementów SMD). Cały układ jest moim zdaniem regulatorem prądu, ale przyznam szczerze, że dopóki się nie zepsuł nie miałem potrzeby sprawdzać...
Jeżeli dobrze zrozumiałem to siłownik po otrzymaniu 1v wysuwa sie np 1cm a po otrzymaniu 10v to 10 cm (takie założenie). Jeżeli tak jest to zamiast dmuchawy zamontuj dwa rezystory, ich wartość powinna być tak wyliczona ,żeby spadek napięcie na jednym z nich był około 11,5V (przy zasilaniu oporników napięciem 230V).Następnie to napięcie należy wyprostować...
Podepnę się pod temat z moim problemem. Auto VW T4 caravelle 1999r silnik 2.5TDi ACV. Climatronic dwustrefowy. Nie działa nawiew (przedni silnik). Komp zgłasza błąd silnika V2, wyświetlacz od climatronica mruga. Sprawdzałem instalację do silnika, na kablach do silnika badając multimetrem jest napięcie na plusowym kablu natomiast badając probówką i jednocześnie...
Witam serdecznie. Potrzebuję pomocy przy zbudowaniu regulatora napięcia, który miałby zastąpić w moim projekcie potencjometr sterujący pracą silniczka reflektorów w samochodzie. Problem jest o tyle złożony, że układ ma być podłączony do sterownika dmuchawy na kotle CO gdyż zamiast dmuchawy chciałbym zastosować klapkę poruszaną wyżej wymienionym silniczkiem....
Witam Dziś naprawiałem "metalowego jeża" w Astra H klimatronik koszt 8zł za tranzystor Mosfet oryginalny to był BUZ111S ja dałem natomiast zamiennik P80NF10 ten sam prąd 80A i na to samo napięcie 50V też z kanałem typu N. Proponowany IRFZ44 ma tylko 49 A i może to być za mało i wcześniej się spali . Najgorzej to było wylutować zepsuty element . Na początku...
No to pozostaje jeszcze kwestia czujników (zakładając, że w czasie "niby zawieszenia się" umiesz regulować ręcznie prędkością dmuchawy). W VAG odczyt wartości zmierzonych z czujników w czasie normalnej pracy i w czasie "odmiennego stanu ;-)" Napięcie jakie jest podawane na dmuchawę, te odczytane z VAG jak i bezpośrednio zmierzone na zaciskach jej silnika.
możemy sterować obrotami silnika dmuchawy tak jak to robią w nagrzewnicach włączamy silnik do sieci przez kondensatory rozruchewe/doodatkowe/ impedancja kondensatorów /jak rezystancja przy prądzie stałym/spowoduje spadek napięcia na silniku /spadek momentu/co za tym idzie spadek prędkości kondensatory należy dobrać do silnika i jego obciążenia regulację...
Witam. Problem jest w scanii serii r. Jest aktywny błąd w COO 67 , nie działa nawiew dmuchawy i nie ma żadnej możliwości regulacji temperatury w panelu sterującym. Wygląda tak jakby po włączeniu zapłonu nie dochodziło napięcie na panel sterujący. Jeśli włączę ogrzewanie postojowe, wtedy panel działa i pokazuje poziom ogrzewania, można regulować temperaturę....
Te dmuchawy tak mają. Sterownik ma napięciową regulację obrotów. Dmuchawa ma określoną moc, chyba 70 wat. Obniżając procentowo obroty dmuchawy obniżamy napięcie. Kondensator zamontowany w dmuchawie powoduje przesunięcie w fazie, co powoduje że silnik w ogóle kręci. Bez niego silnik nie będzie się obracać. Kondensator ten dobrany jest ściśle do napięcia...
Witam autko jak w temacie podczas jazdy nagle wentylator nawiewu zaczął pracować pełna mocą,czyli najszybszymi obrotami.Regulacja obrotów na wyświetlaczu działa lecz wentylator chodzi na pełnych obrotach,dopiero po wyłączeniu zapłonu wentylator się wyłącza.Czytałem że jeżeli na wyświetlaczu temperatury są dwie kreski to uszkodzeniu uległa opornica ,...
Witam Nie działa nawiew w Lagunie 3 z klimatronikiem. Dmuchawa po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora działa. Gdy odłączę kostkę od wentylatora, to co wychodzi z opornika to na multimetrze pokazuje napięcie od 1 V na wyłączonym nadmuchu i tak wzrasta wraz ze zmianą prędkości na panelu do 12 V na maksymalnym poziomie. Czyli jakby prąd dochodzi i...
Ponieważ nie wiem jak dobrać kondensatory (np. mogą być elektrolityczne z diodami czy nie)... Dostałem informację od sprzedawcy że regulator obrotów jak poniżej rozwiązuje ww. problemy: http://allegro.pl/regulator-obrotow-mocy... "REGULATOR OBROTÓW MOCY SILNIKA indukcyjnego 230V" egulator obrotów silników elektrycznych...
Na 3 zdjęciu pokazana spirala która ogranicza napięcie dla silnika dmuchawy.Gdy na 1 biegu silnik pracuje wolniej to poprzez tą spiralę płynie prąd i ona się wtedy grzeje - na drugim biegu prąd do silnika dmuchawy płynie bezpośrednio omijając spiralę . Dodano po 5 Na pierwszym zdjęciu widać że w punkcie 2 z sterownika jest cienki żółty przewód i on...
Nie. Możesz go regulować przez zmianę napięcia zasilania (zasilacz regulowany), weź pod uwagę, że ten silniczek potrzebuje kilku amperów. Możesz też za pomocą regulatora PWM (kupa schematów na forum). Ja wykorzystuję tą dmuchawę do nawiewu w piecu CO, pracuje na 7V, obroty oczywiście niższe. V.
Witam, Reguluję prędkość obrotową 3 dmuchaw typu [url=http://www.sklepdomer.netvision.com... używając do tego celu regulatorów napięcia (sterowanie sygnałem 0-10V) [url=http://www.elektrogielda.com/sklep/... Minimalna wartość sygnału sterującego ustawiona jest na...
Witam ! Zabrałem się do tego wynalzaku w końcu ! Wlutowałem na próbe na razie takie same BUZ10 - po podłączeniu mam następujące napięcie : na 3 styku jest 14V a na 2 przy regulacji potencjometrem napięcie się zmienia od 9V do 14 V, silnik sprawny ale niestety nie włącza ani nie reguluje obrotów ! Pozdrawiam !
Witam, potrzebuję w miarę dobrego i taniego rozwiązania. Ma zasilić silnik od nawiewu powietrza. Przy zasileniu 12V pobiera prąd o wartości 10A. kilka lat temu widziałem gdzieś to rozwiązanie oparte na stabilizatorze 7805 z wykorzystaniem tranzystora. Wystarczy namiar lub nawet schemat. Chcę zastąpić w golfie przełącznik 3 biegowy od nawiewu dmuchawy...
Daj spokój z takim źródłem, szkoda pieniędzy. Kup w pierwszej lepszej hurtowni/sklepie trafo toroidalne do halogenów 12V, moc trafa 100VA (woltoamperów)- nie kosztuje wiele a mocy spokojnie starczy, tylko że dość kłopotliwe jest zrobienie odczepu dla niższego napięcia na wtórnym, choć możliwe. Przykładowy egzemplarz: http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep...
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Witam. Szukam informacji jaki prąd pobierają wspomniane odbiorniki w Espace. Jak włączę szybę napięcie spada z 14,2 V do 14 V. Po wyłączeniu szyby i włączeniu nadmuchu napięcie potrafi spaść do 11,5 V. Przy 800 obrotach silnika. Przy 1000 obrotów jest podobnie. Dostałem informacje od elektryka, że ten typ tak ma, bo wentylator żre prąd jak najęty. Szyba...
Spróbuj na początek wymienić rezystor R7 - 68k (dużej mocy) . W tym sterowniku regulacją obrotów zajmuje się układ wykonawczy złożony z optotriaka moc3021 i triaka BTB 12 (ale ich uszkodzenie nie powoduje tego błędu). Aby płynnie regulować moc i nie powodować zakłóceń użyto układu detekcji zera składającego się z transoptora CNY 17-4, 4 diod, i rezystora...
Witam, auto boxer 2.2 euro 5 z 2012r. Nastawy modułu mocy nawiewów nie zmieniają prędkości pracy wentylatora. Ściągłem i zreanimowałem silnik dmuchawy. Po podaniu napięcia stałego wentylator pracuje. Wymieniłem na nowe rezystor dmuchawy. Wymieniłem wtyczkę do rezystora , jeden z przewodów mocno nadpalony. Po zapłonie na zasilaniu wentylatora pokazuje...
Czy robi co do niego należy. Czyli, czy pozwala na pracę dmuchawy zależnie od temperatury. W sytuacji kiedy sterownik załączy dmuchawę "przereguluj" regulator w jedną i w drugą stronę aż do pozycji krańcowych. Jeśli nie załączy dmuchawy, jest do wymiany. No więc tak. Sterownik ma tylko jedną regulację dotyczącą dmuchawy, nie nastawia się zakresu temperatur,...
Istnieje, jeszcze sposób sterowania triakami silników indukcyjnych (niezbyt popularny). Jak napisał Edison, silniki indukcyjne w sterowaniu wymagają źródła regulowanego napięcia sinusoidalnego z możliwością regulacji częstotliwości (taką rolę pełni falownik). Inna metoda to sterowanie triakami w mostku H, ale w taki sposób aby puszczać całe połówki...
Układ sterowania miałby wyglądać tak: Układ detekcji przejścia przez zero z dwoma optotriakami podłączony do mikrokontrolera atmega 8 do pinu aint. Mikrokontroler obliczałby liczbe przejść przez zero i zgodnie z wprowadzonym programem sterowałby triakiem( który byłby odpalany i wyłączany w zerze, wiec nie powodowałby zakłuceń w sieci ). Dodano po 10...
Ja zastosowałem chyba najprostsze rozwiązanie, jak chodzi o regulację klapki i włączanie/wyłączanie dmuchawy- wykorzystałem regulator "na łańcuszek", ale produkcji Honeywell, który męczy się z klapką, a jak zamiast klapki używam dmuchawy (zamiennie, zależy czym palę) to ten sam regulator steruje jej włączaniem- na ramieniu regulatora zamocowałem kawałek...
W tego typu sterownikach stosuje się regulację fazową triakiem, czyli identycznie jak w ściemniaczu do oświetlenia tradycyjnymi żarówkami. Ale żeby osiągnąć niskie obroty wentylatora trzeba w momencie jego uruchomienia chwilowo bardziej wysterować triak, aby pokonać opory. Gdy wentylator już ruszy wysterowanie zmniejsza się i może on pracować do następnego...
citroen regulacja dmuchawy regulacja dmuchawy pieca regulacja obrotów dmuchawy
nissan primera rozrusznik szybkozłączka pneumatyczna sterowanie zaworami hydraulicznymi
solar bateria kamera sonoff przekaźnik
Instrukcja obsługi Kolron Technik – identyfikacja OEM, stacje pogodowe, parowanie czujników Sprawność grzałki 1000W 230V przy zasilaniu 115V – moc, efektywność, Kanthal, Nichrom