Pierwszy z brzegu : LM317 itp . Ma prąd 1A i prostą aplikację . Możesz sobie wówczas regulować obroty potencjometrem . Pdf układu http://www.iele.polsl.pl/elenota/Nationa...
witam najpierw potrzebna jest diagnostyka silnika jezeli duzo pali to prawdopodopnie padł jakis czujnik cewki wymienisz jak sie zepsuja a co do klimy to trzeba sprawdzic filtr przeciwpyłowy, moze byc juz zapchany i trzeba go wymienic ew. przedmuchac sprezonym powietrzem. raz na dwa lata nalezy wymienic czynnik w ukladzie klimatyzacji i olej ktorym jest...
Jazda bez nawiewu nie realna, natychmiast zaparowane szyby. Może trzeba wymienić filtr kabinowy? :)
Może to się jakaś pompka włącza która odprowadza wodę. Tylko ten spadek obrotów wentylatora do tego nie pasuje. Druga hipotez to że masz ustawiony wentylator nawiewu na auto regulacja obrotów w starych klimach byla na zasadzie zmiany odczepów na silniku i po prostu słyszysz zmianę prędkości obrotowej. Jak masz ustawione obroty nawiewu?
Witam. Nie mogę rozwiązać problemu z regulacją nawiewu i grzania, Laguna 2 przedlift. Od jakichś dwóch lat już mam problem z regulacją nawiewu i grzania, do tej pory pomagała bateria 9V lub zmiana panelu. Od niedawna klimatyzacja przestawała pracować powyżej 2 tys. obrotów i totalnie przestała działać regulacja kierunku nawiewu i temperatury. Tylko...
Tranzystory 2 szt. MJ11015: http://www.soltronik.pl/mj11015-120v-30a... -odkręcić silnik nawiewu -wyjąć płytkę i rozwiercić 4 nity mocujące tranzystory -wylutować tranzystory Pod płytką jest termistor przymocowany blaszką. Nie zgub go. Zabezpiecza tranzystory przed przegrzaniem. -wstawić tranzystory, uprzednio smarując...
Rzeczywiście a już chciałem kupić nowy sterownik.Dla tych którzy nie bardzo się w tym orientują podaję pomoc: -naciskamy strzałkę w dół i włączamy włącznikiem sterownik -najpierw pojawia się 00 czekamy z wciśniętą aż pojawi się 88i puszczamy -następnie zaczyna migać dioda regulacja obrotów i tu strzałkami góra dół ustawiamy histerezę(ja mam 2 stopnie)...
Witam wszystkich użytkowników. W Seacie Cordobie - Vario z 2000r. przestala działać regulacja nawiewu i ogrzewania. Po przekręceniu kluczyka przez ok. 1-2 sek. dmuchawa pracuje na trzecim zakresie i spada do minimum. Przyciskami nie można zwiększyć obrotów silniczka ani temperatury. Zdemontowałm panel. Załączam zdjecia. Może ktoś będzie mógł mi podpowiedzieć...
Po co zaraz dołować Kolegę jakimiś skomplikowanymi regulatorami, układami elektronicznymi? Przy takim silniczku jak na foto można to zrobić za pomocą drutowego potencjometru o maksymalnej wartości rezystancji około 10÷20Ω, to znaczy regulacja rezystancji będzie od zera do tej wartości. Dlaczego drutowy? Dlatego że że drutowy potencjometr ma dużo...
Nie wiem jak z tą nazwą, być może jest zastrzeżona. Ale nie ważne, wiadomo o co chodzi. Przy klimatyzacji automatycznej regulacja obrotów wentylatora musi być elektroniczna (PWM) i do tego służy tranzystor kluczujący w nazwijmy to , 'module regulacji wentylatora'. Błędnie nazwany jest przez kogoś jako rezystor. Natomiast przy ręcznej klimatyzacji najczęściej...
Mierzysz napięcie a nie prąd, pytanie tylko gdzie... Regulacja obrotów wentylatora w tym aucie jest ciągła czy masz 2 lub 3 biegi? Sprawdzam napięcie na kablu który idzie do dmuchawy a regulacja jest ciągła (ma 7 poziomów na wyświetlaczu). Dodano po 11 Moze byc koniec szczotek i wzruszył się i chodzi. Piszczalnie bez powodu Też się nad tym zastanawiałem,...
To jak byś zapytał - po co ci regulacja nawiewu w aucie :)
Podłączyłem potencjometr 2k pomiędzy piny 1 i 3. Regulacja obrotów działa więc moduł przy wentylatorze (tranzystory) są OK Po drodze jest jeszcze jakiś moduł. Wymieniany na drugi i nic nie pomogło. Zostaje panel regulacji lub zasilania samego modułu. Schemat by trochę ułatwił.
Przejechałem trochę kilometrów różnymi autami i mam pewne obserwacje. W aucie wszelkie elementy sterujące nie powinny wymagać zbytniego udziału wzroku, który natenczas trzeba oderwać od drogi. Osobiście za najlepsze układy sterowania klimatyzacją uważam te, które nie mają wyświetlaczy - są pokrętła z oznaczoną zadaną temperaturą, pokrętło kierunku nawiewu...
Witam W samochodzie mojego brata padła regulacja obrotów wentylatora nawiewu. Tzn działa na "4 biegu". Przełącznik sprawdzony. Wyczytałem na forum, że regulacja jest zrobiona na rezystorach. I tu się zaczyna mój problem. Nie mogę tej puszki namierzyć :( , a nie chciałbym rozbierać mu całego samochodu. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, w którym miejscu...
Witam Problem jak w temacie, dmuchawa nie wyłącza się nawet po wciśnieciu przycisku PWR regulacja obrotów też nie działa. Co to moze być? Pozdrawiam
Jaki prąd maksymalnie można puścić na układzie opartym na jednym tranzystorze i potencjometrze.Chodzi mi o sterowanie silnika nawiewu samochodowego.Chciałbym zastosować inny tranzystor oraz odpowiedni dobór rezystora ,zamiast potencjometru podawać napięcie od 2V do 5V ,nie musi być pełna regulacja obrotów .Czy takie coś zda rezultat? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
Witam, Ostatnio w aucie siadła mi regulacja obrotów silnika do nawiewu. Okazało się, że spalił się tranzystor T1829-1. Kupiłem zamiennik MJ15004. Po wlutowaniu nowego tranzystora poziom regulacji się zmienił - tzn. I stopień jest na drugim, itd. Poprzednio przy ostatnim stopniu załączał się przekaźnik, teraz brakuje tego stopnia. Czy tez zamiennik nie...
Nie rozrządu nie robiłem , i nie widziałem ( w/g mojej oceny ) aby go robić , Chyba że jest to możliwa przyczyna . Zastanawia mnie zależność wolnych obrotów z pracą wentylatora nawiewu . Poza zaniżonymi obrotami silnik pracuje prawidłowo . Dynamika , spalanie brak jakichkolwiek błędów . Może to tylko moje urojenie że obroty są ,, ciut ,, za niskie ....
Witam wszystkich i pozdrawiam.Mam problem z renią traffic,konkretnie z klimatyzacja, a jeszcze bardziej konkretnie z regulacja nawiewu.Brak jest pierwszego stopnia regulacji,najmniejszych obrotów wiatraka.W związku z tym mam pytanie-czy ktoś wie w jaki sposób jest realizowana intensywnosc nawiewu?, czy przy pomocy rezystorów stratnych czy tez moze elektronicznie.Jezeli...
Kabel biało/różowy - regulacja obrotów wentylatora .A jak diagnostyka klimatronica ? Powodzenia.
Moim zdaniem sterowanie ręczne w zupełności można ograniczyć do właczenia na max oraz do wyłaczenia. Wydaje mi się, że mimo wszystko powinna być regulacja obrotów ponieważ bardzo to ułatwia życie. Wiele razy są przypadki, że wystarczy 10% mocy wentylatora ... dzięki temu zdecydowanie ograniczamy pobór prądu oraz hałas. Posiadam okap "z bajerami": -...
A zastanawiałeś się nad tym, czy zmniejszenie obrotów silnika wentylatora nawiewu nie spowoduje szronienia parownika w przypadku włączonej funkcji chłodzenia?
Brak napięcia w kostce wentylatora.Podłanczam wentylator kablami do gniazda zapalniczki to regulacja obrotów działa.Gdzie jest bezpiecznik lub przekażnik?
Po przejrzeniu wszystkich opcji stwierdziłem, że nie będę szedł w koszty i zrobię mechaniczny ogranicznik nawiewu - niemniej dziękuje wszystkim za odpowiedzi, przydadzą mi się na przyszłość.
20W przy napięciu 12v daje maksymalny pobór prądu mniej niż 2A. Dla takiego prądu można zaryzykować drutowy potencjometr dużej mocy, tak, jak to jest zrobione np. w pedale/regulatorze w maszynie do szycia. Albo regulacja skokowa za pomocą przełącznika i rezystorów szeregowych, tak jak to jest zrobione np. w regulatorach obrotów dmuchawy nawiewu w samochodzie.
Nie. Możesz go regulować przez zmianę napięcia zasilania (zasilacz regulowany), weź pod uwagę, że ten silniczek potrzebuje kilku amperów. Możesz też za pomocą regulatora PWM (kupa schematów na forum). Ja wykorzystuję tą dmuchawę do nawiewu w piecu CO, pracuje na 7V, obroty oczywiście niższe. V.
Witam, Mam problem z grzejnikiem z nadmuchem, tak zwaną "FARELKĄ". Ma ona regulację temperatury i prędkości nawiewu poprzez włączniki dwustopniowe. Spalił mi się włącznik do regulacji temperatury. Konkretnie pzr wolniejszych obrotach silnika silnik kręcił się o ok. 50 % wolniej. Było to możliwe dzięki zastosowaniu jakiegoś elementu w szereg. Albo dioda...
Witam, Pytanie dotyczy Peugeot 306 kombi 2.0HDI 2000 rok Od jakiegoś czasu zaczął mi przerywać wentylator kabinowy - nawiewu. Jak się włączał, działała normalnie regulacja obrotów w pełnym zakresie. Obecnie włącza się co raz rzadziej. Zdemontowałem wentylator, wyjąłem sam silnik z plastikowej obudowy - podpiąłem bezpośrednio do akumulatora - działa...
Witam.Po przełączeniu pokrętła od regulacji obrotów silnika dmuchawy w kierunku lewym załącza się klimatyzacja.Dodam również że po przełączeniu lewym pokrętłem na panelu na pozycję nawiewu ciepłego powietrza na szybę również załącza się klima.Jaką usterką jest to spowodowane? Jak wyjąłem bezpiecznik od klimy to znowu nie ma regulacji ciepło zimno powietrza....
https://obrazki.elektroda.pl/2399589000_... Układy klimatyzacji stosowane są w pojazdach samochodowych od wielu lat. Na początku zarezerwowane były dla pojazdów luksusowych, by obecnie stanowić podstawowe wyposażenie nawet pojazdów klasy budżetowej. Dziś większość z nas nie wyobraża sobie podróżowania samochodem bez tego układu...
Witam serdecznie. Od półtora roku walczę z problemem wiania zimnego powietrza na nogi z lewej strony. Jest to szczególnie widoczne kiedy puszczam powietrze przez kilka nawiewów naraz (szyba/twarz/nogi). Siła nawiewu z lewej strony z dołu także jest nieproporcjonalnie większa niż ze wszystkich innych wylotów. Układ chłodzenia doprowadzony do jako takiego...
Witam. Odświeżę, gdyż mam podobny problem. Peugeot 307 2.0 hdi 136 km 2004 r. klimatyzacja automatyczna jednostrefowa. Nadmuch jest bardzo słaby, da się wyczuć dopiero powyżej ok. 3/4 prędkości wentylatora. Filtr przeciwpyłkowy nowy. Regulacja obrotów sprawna, ale słychać przez chwilę piszczenie wentylatora przy wyższych ustawieniach. Zmiana kierunków...
Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
Witam. Potrzebuję jakiegoś prostego układu do regulacji napięcia zasilającego wiatraczek wyciągowy w dachu przyczepy camping. Silniczek 12 V, pobiera parę amper /6-8 A/ na full obrotach, a trzeba go trochę przyhamować bo strasznie szumi. W szereg daję żarówki 21 W 12 V, jedną - małe obroty, dwie spięte równolegle i w szereg z silnikiem - większe. Ale...
Jest to opornik dużej mocy!!! umieszczony gdzies blisko wentylatora nawiewu gdyż w trakcie pracy misi być chłodzony. Sam elemet nie jest raczej drogi napewno powinien kosztować poniżej 100PLN. Jako zamiennik można by wykombinować jakiś układ do regulacji obrotów silanika prądu stałego tylko koszt takiego ukł . mógłby przekroczyć koszt opornika. Nie...
Witam . Nie działa mi sterowanie panela elektronicznego klimatyzacji dwustrefowej, dokładnie to regulacja obrotów silnika dmuchawy(nie wyświetla większych obrotów na panelu) i włączanie trybu eko (nie załącza diody), w dodatku silnik nawiewu pracuje cały czas i tylko przełączanie między obiegiem zamkniętym a auto i nawiewem szyb zmienia jego prędkośc...
Przy prądzie stałym powstaje łuk elektryczny, co przy indukcyjnym obciążeniu może nie wróżyć długiego życia przekaźnika czy też stycznika. Rozwiązaniem tutaj będzie raczej jakiś tranzystor MOSFET z jak najmniejszym napięciem resztkowym. 1kW przy 230V to niespełna 5A więc raczej nie będzie to monstrum. Zasada działania jak regulatory obrotów w wkrętarkach...
Witam wszystkich :) Z góry przepraszam jeśli był taki temat - ale w tych postach, które przejrzałem nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Otóż jesienią przestałą działać mi regulacja nawiewu i nie włączała się klimatyzacja, działały tylko maksymalne obroty dmuchawy ale klima i tak nie startowała - dzięki między innymi temu forum dowiedziałem się,...
wydaje mi się że jak sie spalą te rezystory to tracimy możliwość regulacji nadmuchu (brak go po prostu), u wujka w 307sw 2.0HDI 110KM tez cos sie stało z nadmuchem że nie działa i to chyba będą te rezystory mam nadzieje że nic poważniejszego nie poszło... (w 405 też mi niedziałała sprawnie regulacja obrotów i tam jest odrazu przy dmuchawie razem taka...
Co napisałem źle, chętnie się czegoś dowiem,zwłaszcza że to pojęcie wykracza poza moje zainteresowania i pracę zawodową,ale lepiej wiedziec więcej niż mniej. Od siebie dodam że kiedyś byłem zmuszony dorobic regulator prędkości obrotowej dmuchawy nawiewu powietrza,myśałem o układzie z tyrystorem w roli elementu wykonawczego i pomysł spalił na panewce...
Przepraszam mówiłeś wcześniej do kolegi o czujniku na osuszaczu a nie zraszaczu nie wiem gdzie on jest i czy jest w sterowaniu wentylatorów bo muszę sprawdzić czy są spełnione wszystkie warunki pracy sterownika klimy bo z tego wynika że klima uzależniona jest od wentylatorów i dmuchawy nawiewu musi być załączona przynajmniej na 1 biegu aby włączyła...
Witam Szukałem odpowiadającego mi schematu, ale niestety nie udało mi się znaleźć. Opiszę moje "poszukiwania",a potem problemy. Składam chłodzenie wodne. Do nawiewu na nagrzewnicę potrzebuję 4-ech wentylatorów 80mm. Oczywiście nie puszczę ich na pełne obroty - 12V, bo nie po to zmieniam chłodzenie, żeby słuchać na okrągło szumu obracających się łopatek...
Sprawdz czy masz masę dobra . Elektryka FH jest dla wiedzących coś w temacie.
Cosik mi sie widzi ,ze w tym roczniku jest elektroniczny regulator obrotow dmuchawy.
PWm, to fajna, ekonomiczna metoda regulacji m.in obrotów silnika elektrycznego. Możesz uzyskać nawet płynną regulację obrotów.
Witam serdecznie. Mam pytanie do znawców tematu. Mianowicie, jak odbywa się regulacja obrotów nawiewu z klimatronika. Napięciowo cz pwm. Jestem w trakcie przeróbki. Pojazd to Renault kangoo 2005. Liczę na jakieś podpowiedzi ew. schemat. Próbowałem pwm, ale zablokował się sinik nawiewu. Pozdrawiam serdecznie. Robert
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Proszę o podpowiedź : czy możliwe jest prostą metodą zmniejszenie obrotów wentylatora jednostki wewnętrznej klimatyzatora typu Multi Split . Ustawienie fabryczne wentylatora na najmniejszym biegu ( są 3 poziomy nawiewu ) powoduje bardzo silny nadmuch i jest bardzo niekomfortowe w użytkowaniu. Dzięki za każdą uwagę.
Nie.Posprawdzaj te BUK'i. Pewnie któryś zwarty na złaczu D-S. Ale jeszcze sprawdź czy zaraz koło silnika nawiewu nie ma modułu regulacji obrotów wiatraka.
regulator obrotów nawiewu falowanie obrotów nawiewu regulacja nawiewu polonez
vestel 17ips72 kontroler klawiatura linie napowietrzne
Hitachi 43HAK5450 Firmware: OTA Updates, Service USB, Vestel Chassis, Android TV Issues Brak świateł mijania w Opel Insignia - przyczyny i rozwiązania