witam najpierw potrzebna jest diagnostyka silnika jezeli duzo pali to prawdopodopnie padł jakis czujnik cewki wymienisz jak sie zepsuja a co do klimy to trzeba sprawdzic filtr przeciwpyłowy, moze byc juz zapchany i trzeba go wymienic ew. przedmuchac sprezonym powietrzem. raz na dwa lata nalezy wymienic czynnik w ukladzie klimatyzacji i olej ktorym jest...
Tranzystory 2 szt. MJ11015: http://www.soltronik.pl/mj11015-120v-30a... -odkręcić silnik nawiewu -wyjąć płytkę i rozwiercić 4 nity mocujące tranzystory -wylutować tranzystory Pod płytką jest termistor przymocowany blaszką. Nie zgub go. Zabezpiecza tranzystory przed przegrzaniem. -wstawić tranzystory, uprzednio smarując...
Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
Cosik mi sie widzi ,ze w tym roczniku jest elektroniczny regulator obrotow dmuchawy.
Sprawdz czy masz masę dobra . Elektryka FH jest dla wiedzących coś w temacie.
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Pierwszy z brzegu : LM317 itp . Ma prąd 1A i prostą aplikację . Możesz sobie wówczas regulować obroty potencjometrem . Pdf układu http://www.iele.polsl.pl/elenota/Nationa...
PWm, to fajna, ekonomiczna metoda regulacji m.in obrotów silnika elektrycznego. Możesz uzyskać nawet płynną regulację obrotów.
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
i nie załącza, ale dodatkowo nie mam czynnika w układzie bo się okazało ze chłodnica jest przestrzelona. Wynika z tego że należy zacząć od tego właśnie czujnika. Czy ma on również wpływ na działanie/regulację obrotów nawiewu?
sprawdzałem to wszystko i jest ok . Ciekawi minie jak działa to pokrętło do regulacji obrotów nawiewu
Sprecyzuj proszę "brak regulacji nawiewu" Wentylator pracuje ze stałymi obrotami ?
Pod schowkiem, od strony pasażera jest moduł regulacji obrotów wentylatora nawiewu przykręcony jednym wkrętem. Podłączone są do niego dwie kostki ,bardzo często się wypalają. Pozdrawiam
Do czego ten regulator-do Peugeta\Citroena czy Vectry B? Jak znam Gerrie'go to będzie robił jeża do MB (Regulacja obrotów nawiewu climatronic) :) Pozdrowienia
Witam wszystkich; autko jak w tytule 1999r 1,6 benz. z klimatyzacją i nie działa wentylator nawiewu wew. regulator obrotów sprawny, może ktoś posiada schemat regulacji obrotów gdyż podejrzewam że jeszcze musi być "coś'"czyli moduł w układzie oprócz wybieraka na kokpicie ,regulatora i silnika który jest sprawny ,być może ktoś wie gdzie ewentualnie on...
Nie.Posprawdzaj te BUK'i. Pewnie któryś zwarty na złaczu D-S. Ale jeszcze sprawdź czy zaraz koło silnika nawiewu nie ma modułu regulacji obrotów wiatraka.
Może to się jakaś pompka włącza która odprowadza wodę. Tylko ten spadek obrotów wentylatora do tego nie pasuje. Druga hipotez to że masz ustawiony wentylator nawiewu na auto regulacja obrotów w starych klimach byla na zasadzie zmiany odczepów na silniku i po prostu słyszysz zmianę prędkości obrotowej. Jak masz ustawione obroty nawiewu?
Gdzie znajduje się układ odpowiedzialny za regulację obrotów silnika nawiewu powietrza w samochodzie Honda Civic 1.4iS 98r (prawdopodobnie się uszkodził bo działa tylko na max)
Witam, mam pytanie. Mam ten sam komunikat. Engine Coolant Too High Informacja pokazuje się z kontrolką STOP na zegarach. Komunikat pojawia się w momencie załączenia klimatyzacji i tylko wtedy. Gdy wyłączę klimatyzacji wszystko znika. Miałem problem z regulacją obrotów nawiewu. Wymieniłem takie urządzenie i było ok. http://obrazki.elektroda.pl/9001476500_1...
możesz od strony radia albo zdjąć środkowe pokrętło pod nim jest 1 żaróweczka Chodzi o pokrętło regulacji prędkości obrotów wentylatora nawiewu (1,2,3) ??
Witam. Nie mogę rozwiązać problemu z regulacją nawiewu i grzania, Laguna 2 przedlift. Od jakichś dwóch lat już mam problem z regulacją nawiewu i grzania, do tej pory pomagała bateria 9V lub zmiana panelu. Od niedawna klimatyzacja przestawała pracować powyżej 2 tys. obrotów i totalnie przestała działać regulacja kierunku nawiewu i temperatury. Tylko...
Na jeżu są trzy przewody 1 Masa 2 Plus 13Volt 3 sterowanie na którym przy wyłączonym obiegu jes 0,15 V Napięcie rzędu 6,5V pojawia się w momencie kiedy ustawię na climatronicu LO i minimum 4 kreskę regulacji obrotów nawiewu i pozostaję ta wartość niezależnie czy prędkość jest zmienię na 5 czy 6 bieg Jak zmienię wartość temperatury na inną niż LO to...
Sprawdz regulator obrotów.
Dzień Dobry Citroen C3 1,6 HDI 2005r 1 generacji z panelem elektronicznym regulacji temperatury wersja z kilma automatyczną. Problem-nie działa dmuchawa na żadnym z biegów i tak: Dmuchawa znajdująca się przy nagrzewnicy od strony kierowcy sprawna 100% Moduł na mosfecie znajdujący się w nogach pasażera sprawny na 100% Panel sterowania nawiewami sprawny...
Po co zaraz dołować Kolegę jakimiś skomplikowanymi regulatorami, układami elektronicznymi? Przy takim silniczku jak na foto można to zrobić za pomocą drutowego potencjometru o maksymalnej wartości rezystancji około 10÷20Ω, to znaczy regulacja rezystancji będzie od zera do tej wartości. Dlaczego drutowy? Dlatego że że drutowy potencjometr ma dużo...
Witam W samochodzie mojego brata padła regulacja obrotów wentylatora nawiewu. Tzn działa na "4 biegu". Przełącznik sprawdzony. Wyczytałem na forum, że regulacja jest zrobiona na rezystorach. I tu się zaczyna mój problem. Nie mogę tej puszki namierzyć :( , a nie chciałbym rozbierać mu całego samochodu. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, w którym miejscu...
Witam serdecznie. Mam pytanie do znawców tematu. Mianowicie, jak odbywa się regulacja obrotów nawiewu z klimatronika. Napięciowo cz pwm. Jestem w trakcie przeróbki. Pojazd to Renault kangoo 2005. Liczę na jakieś podpowiedzi ew. schemat. Próbowałem pwm, ale zablokował się sinik nawiewu. Pozdrawiam serdecznie. Robert
Nawiew działa tylko na najwyższych obrotach, sprawdziłem pokrętło regulacji obrotów jest ok. Podejrzewam, że są jakieś tranzystory sterujące nawiewem ale nie mogę ich znaleźc.
To jak byś zapytał - po co ci regulacja nawiewu w aucie :)
Jeżeli przekręcam w lewo dla obiegu zamkniętego, to słychać wyraźnie pracę wentylatora z różnymi prędkościami. I czuć siłę nadmuchu z kratek. Natomiast kręcąc w prawo, nie słychać już tak donośnie wentylatora. Nie słyszysz tak samo głośno, bo przy obiegu otwartym zamknięta jest klapa kanału pod deską rozdzielczą, przez którą dociera hałas. Sprawdź,...
Witam, Ostatnio w aucie siadła mi regulacja obrotów silnika do nawiewu. Okazało się, że spalił się tranzystor T1829-1. Kupiłem zamiennik MJ15004. Po wlutowaniu nowego tranzystora poziom regulacji się zmienił - tzn. I stopień jest na drugim, itd. Poprzednio przy ostatnim stopniu załączał się przekaźnik, teraz brakuje tego stopnia. Czy tez zamiennik nie...
No dobrze ale Ty piszesz o 4 stopniowym mechanicznym pokrętle a Ty masz pewnie regulator elektroniczny. Ile masz stopni regulacji nawiewu ?
Najprostszy manualny regulator obrotów masz w każdym samochodzie (chyba oprócz 126p :) ) - regulacja nawiewu. Wystarczy przełącznik obrotowy i drabinka rezystorowa.
Kondensator dmuchawy wymieniony (koszt 80gr) i nawiew hula jak ta lala oczywiście z pełną regulacją
Uszkodzony tranzystor w regulatorze obrotów silnika wentylatora,
A nie ma regulacji szybkości nawiewu ? W splicie są przeważnie trzy stopnie regulacji obrotów wiatraka, a jak jest w przenośnym to nie wiem. Jeśli chodzi o skutek to pewnie będzie po prostu słabiej chłodzić pomieszczenie...
Masz tam opornik czyli rezystor dmuchawy ktory koryguje obroty silnika w chwili regulacji obrotow nawiewu i nie ma co kombinować w jakies inne rezystory tylko wymienic go na taki jaki jest o ile to jest przyczyna. Dmuchawa jest sterowana manualnie czyli zwykle pokretło czy klimatronic?
Napięcie w pełni naładowanego akumulatora wynosi 12.8V więc jeśli ci daje 12.7 to nie ma obawy że padnie, nie będzie po prostu doładowywany w momencie jak masz włączone światła i dmuchawę na wolnych obrotach. Możesz spróbować dać regulację nawiewu na przełączniku od Poloneza, będziesz zmniejszał obroty wentylatora jak staniesz w korku, przy otwartym...
Koledzy, czy podpowie ktoś gdzie fizycznie znajduje się moduł z rezystorami odpowiedzialny za regulację nawiewu, bo u mnie również nie działa nawiew na 1 i 2 biegu
Witam mam problem. W citroen xsara II 2004r 2.0 hdi 110KM nie działa klimatyzacja, była nabijana a nie włącza się, co może być przyczyną. Mam też drugi problem nawiew powietrza chodzi na maksymalnych obrotach, nie działa w ogóle regulacja. Co może być przyczyną, pokrętło jest płynne.
Witaj. Piszesz o wentylatorze chłodnicy czy może nawiewu bo tam jest opornica do regulacji obrotów nadmuchu?
Niestety nie udało się. Zastosowaliśmy oddzielny potencjometr do regulacji obrotów Na tym się skończyła przygoda z tym autem/
Jaki prąd maksymalnie można puścić na układzie opartym na jednym tranzystorze i potencjometrze.Chodzi mi o sterowanie silnika nawiewu samochodowego.Chciałbym zastosować inny tranzystor oraz odpowiedni dobór rezystora ,zamiast potencjometru podawać napięcie od 2V do 5V ,nie musi być pełna regulacja obrotów .Czy takie coś zda rezultat? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
Witam Alhambra 2001r 1,9tdi 115km, od tygodnia brak regulacji dmuchawy cały czas pracuje na najwyzszych obrotach nawet gdy wyłączę klimatronik, proszę o pomoc
najpierw sprawdź czy nie ma kurzu (skoro zmieniałeś pastę, wnioskuję, że nie ma). Sprawdź czy jest dobry obieg powietrza w komputerze, nie ma dużej ilości wolno fruwających przewodów, czy otwory wentylacyjne są przewiewne, może warto by dodać tam wentylatory (nawiew i wyciąg). Możesz wejść do biosu i tam jest regulacja obrotów wentylatora i ustawić...
BMW E30 318 chodzi nawiew ale tylko na maksmalnych obrotach. Przełącznik jest dobry gdzie jest rezystor od regulacji. Czy ktoś wie jak wyciągnąć dmuchawe bo ciężko się obraca czy trzeba demontować całą deche. Pozdrawiam
Witam. Trafo kupione, mostek też. Działa. O układzie regulacji obrotów pomyślimy. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Uszkodzony regulator obrotów wentylatora, nie dasz sobie rady z tym.
Brak napięcia w kostce wentylatora.Podłanczam wentylator kablami do gniazda zapalniczki to regulacja obrotów działa.Gdzie jest bezpiecznik lub przekażnik?
Kabel biało/różowy - regulacja obrotów wentylatora .A jak diagnostyka klimatronica ? Powodzenia.
Masz ten sześciopozycyjny przełącznik nawiewu? Wentylator nie chodzi na maksymalnych obrotach cały czas i nie daje się wyłączyć?
Witam Problem jak w temacie, dmuchawa nie wyłącza się nawet po wciśnieciu przycisku PWR regulacja obrotów też nie działa. Co to moze być? Pozdrawiam
Jak to nie pomoże szukaj regulatora obrotów. Jego wymiana powinna pomóc.
Regulacja w wiekszości autek jest zrealizowana dosyc prymitywnie - zwykły rezystor (nieco wiekszej mocy) włączany w szereg z silnikiem. Schemat nieco inny od tego co miałem masz tutaj ale zasada pracy jest ta sama: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38... Zaletą tego układu jest .... płynna regulacja obrotów co czasem bywa przydatne jak jest...
Właśnie chodzi mi o to jak je podłączyć do włącznika zmiany obrotów. Dodano po 1 Przepraszam, regulacji prędkości nawiewu.
Osobno , możesz kupić używkę , będzie tanie lub dać elektronikowi samochodowemu do naprawy. na innym forum napisali mi- "moduł regulacji obrotów znajduje się w obudowie dmuchawy nawiewu. Tranzystory zalane są jakimś klejem albo żywicą, więc raczej nie będzie się dało ich wymienić." wiec jak to jest?
Witam, zdarzyła mi się taka sama sytuacja w Partnerze 1.6 2001, regulacja od nawiewu działa częściowo tzn. można trochę zmniejszyć obroty dmuchawy, ale i tak za szybko dmucha. Co może być przyczyną?
Temat znany nie wiem czy lubiany ale u mnie to jest tak: Vectra '97 klimatronic. źle pracuje układ regulacji obrotów dmuchawy niezależnie czy klima jest załączona lub wyłączona tj. nie da się sprowadzić do niższych obrotów nawiewu nawet manualnie (prawdopodobnie tyrystorowy układ regulacji obrotów). Parę dni temu uszczelniałem sprężarkę oraz wymieniłem...
Sterownik Wentylatorów nawiewu z kominka 2-kanałowy i regulowane obroty.
A zastanawiałeś się nad tym, czy zmniejszenie obrotów silnika wentylatora nawiewu nie spowoduje szronienia parownika w przypadku włączonej funkcji chłodzenia?
Witam Mam mały problem w Passacie B6 Mam do wymiany potencjometry w silniczkach nawiewów. Nie wiem czy ktoś przede mną ich nie rozbierał. Dlatego chciałem zapytać w którą stronę powinna wskazywać (w jakim zakresie powinna pracować) strzałka na potencjometrze w silniczkach regulacji nawiewów żeby działało poprawnie i nie wyrzucało błędów? Są dwie możliwości...
Dzięki, myślę, że wystarczy mi nawiew kiedy chodzi CO - tu jest największe dobowe zużycie powietrza. Kocioł pali wtedy na pół gwizdka więc w najprostszym rozwiązaniu podłączam w szereg nawiew kanałowy z regulacją obrotów dobierając na oko. Czy ktoś z was, drodzy czytelnicy fachowcy, zna urządzenie dedykowane rozwiązaniu tego problemu? Jaki wentylator...
Zasilacz ok. Typowy silnik od nawiewu w samochodzie ma koło 60W, ale obroty spore. Po zastosowaniu przekładni obroty się zmniejszą, ale znacząco wzrośnie moment. Da radę.
A tak z ciekawości, te trzy wyłączniki to kolega ma na myśli od klimatyzacji, obiegu zamkniętego i osuszacza? (co oznacza nie działają - nie palą się kontrolki?) Te klawisze nie działają jeśli nawiew jest ustawiony na 0. Sprawdź czy słychać słychać pracę silniczka krokowego przy regulacji temperatury. Wyjmij cały moduł sterujący nawiewem, koszmarnie...
Po przejrzeniu wszystkich opcji stwierdziłem, że nie będę szedł w koszty i zrobię mechaniczny ogranicznik nawiewu - niemniej dziękuje wszystkim za odpowiedzi, przydadzą mi się na przyszłość.
Witam wszystkich i pozdrawiam.Mam problem z renią traffic,konkretnie z klimatyzacja, a jeszcze bardziej konkretnie z regulacja nawiewu.Brak jest pierwszego stopnia regulacji,najmniejszych obrotów wiatraka.W związku z tym mam pytanie-czy ktoś wie w jaki sposób jest realizowana intensywnosc nawiewu?, czy przy pomocy rezystorów stratnych czy tez moze elektronicznie.Jezeli...
Cześć!!! Mój problem jest następujący: w audi podczas zmiany położenia pokrętła odpowiedzialnego za regulację nawiewu jego oświetlenie raz gaśnie, raz sie zapala. Pozostałe dwa pokrętła wogóue nie świecą. Innym problemem jest ciemniejsze podświelenie obrotomierza(od 0 do ok.2.5tys obrotów) i prędkościomierza(od 0 do ok.40km/h). Jak poradzić sobie z...
Witam, Mam problem z grzejnikiem z nadmuchem, tak zwaną "FARELKĄ". Ma ona regulację temperatury i prędkości nawiewu poprzez włączniki dwustopniowe. Spalił mi się włącznik do regulacji temperatury. Konkretnie pzr wolniejszych obrotach silnika silnik kręcił się o ok. 50 % wolniej. Było to możliwe dzięki zastosowaniu jakiegoś elementu w szereg. Albo dioda...
Problem rozwiązany. Uszkodzony był rezystor dmuchawy i regulacja obrotów w pewnym stopniu działała, ale obroty wentylatora były dużo niższe niż wynikałoby to z ustawienia. Ze względu na kiepskie łożysko wymieniłem cały wentylator i teraz wszystko działa jak powinno. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy...
Jak działa regulacja obrotów, to moduł sprawny, czyli pewnie skleił się przekaźnik, wyciągaj sukcesywnie wszystkie przekaźniki - w końcu trafisz na właściwy
Wzmacniacz operacyjny x4 z LM324 odpowiada za regulację PID grzałki a nawiew jest oddzielnie regulowany potencjometrem. Połączenie między jednym a drugim, dodatkowy tranzystor sterowany ze wzmacniacza operacyjnego, jest po to by nie doszło do wyłączenia nieschłodzonej grzałki. W pierwszej kolejności sprawdź wszystkie luty. W drugiej kolejności spróbuj...
mianowicie jest prąd w miarę podobny Mierzysz napięcie a nie prąd, pytanie tylko gdzie... Regulacja obrotów wentylatora w tym aucie jest ciągła czy masz 2 lub 3 biegi?
Poszukaj w nogach pasażera w bok od lewj nogi, regulatora obrotów dmuchawy. Odkręć sobie boczek osłony tunelu i wysuń go. Sprawdź styki w pięciopolowym złączu które wchodzi do regulatora. Czasami lubię stracić kontakt, czasami padają same regulatory. Powinieneś mieć tam masę, +12V załączane od klimatronika przekaźnikiem który jest za schowkiem, dwa...
Nie. Możesz go regulować przez zmianę napięcia zasilania (zasilacz regulowany), weź pod uwagę, że ten silniczek potrzebuje kilku amperów. Możesz też za pomocą regulatora PWM (kupa schematów na forum). Ja wykorzystuję tą dmuchawę do nawiewu w piecu CO, pracuje na 7V, obroty oczywiście niższe. V.
Witam, planuję zakupić na działkę 3 turbiny w celu napowietrzenia altany oraz piwnicy, mam w planach w altance zastosować nawiew z regulacją obrotów, acz nie wiem czy da się to zrobić w silniku przystosowanym szczególnie do pracy 3F. https://obrazki.elektroda.pl/4233100300_... Z góry mówię że falownik odpada, bo sama turbina z silnikiem...
Na postoju zawsze będzie chłodniej, wolne obroty czyli mniej ciepła się wytwarza i woda wolniej krąży
i po klopocie :) elektryk wymienil rezystory w dmuchawie(tzn. takie cos w ksztalcie duzych bateryjek od zegarków-nie wiem jak to sie nazywa) koszt calej operacji 60 pln...i wentylator ma spowrotem pelna regulacje :)
jakie wskazania powinienem mieć na pinach opornic mierząc sobie miernikiem opór To nie są opornice, tylko elektroniczne regulatory obrotów, miernikiem niewiele sprawdzisz. Najprościej to weź żarówkę 21W, przylutuj do niej przewody i podłączaj do wyjść regulatorów, podczas regulacji nawiewu w kabinie jej jasność powinna się zmieniać
Dzielenie czasu półokresu np. na 100 równych części w celu uzyskania procentowego podziału mocy wyjściowej przynosi nieliniową charakterystykę. Jest to związane z tym, że gdyby podzielić sinusoidę na 100 równych kawałków od zera do pi to pola pod wykresem (a więc i procentowe przyrosty mocy) byłyby nierówne Dokładnie o to mi chodziło. :) Jest taki...
Witam wszystkim, Przyglądam się już od dawna Waszym wypowiedziom i jestem pod wielkim wrażeniem. Ja posiadam piec moderator z nawiewem i oryginalnym sterownikiem pompy c.o. oraz nawiewem. Chcę dodatkowo zrobić podajnik do tego pieca i zastanawiam się czy jest jakaś możliwość zmodyfikowania tego sterownika czy niestety nie będzie to opłacalne i po prostu...
mam problem z temperaturą w kabinie w Seacie Leonie 1P 2008, tzn. gdy nastawię nawiew np. 19 °C to raz leci zimne powietrze, że aż muszę dźwigać temperaturę na climatronicu o kilka stopni, a raz gorące powietrze i muszę zmieniać na minimum. Ogólne temperatura odczuwalna ciągle zmienia się bez ingerencji w ustawienia. Czy za temperaturę wnętrza odpowiedzialny...
Nawiew nie jest skomplikowany. Możesz sam rozebrać i zobaczyć co nie działa. Jak jest jest uszkodzone to naprawić a jak się nie da naprawić to nabyć gdzieś nowe elementy. Co do regulatora obrotów to szukaj usterki w przełączniku, a jeśli przełącznik jest ok to w rezystorach zamontowanych na kanale niedaleko wentylatora. Trochę problemów będziesz miał...
Watrak od tylnej nagrzewnicy jest w lewym nadkolu, możesz sie dostać do niego po zdemontowaniu tapicekę scianki, a widać go trochę jak zdejmiesz tą lewą zatyczkę na sciance przy tytnej lampie, a co wyzej kolega przedstawia na fotce to własnie regulator obrotów, ale jak mówimy tutaj, trzeba przesmarować, lub dotrzyć przez wysokie obroty. Pozdr.
Podaj więcej informacji.Z kimą czy bez ,z recyrkujacą??i ile masz prędkości nawiewu?I czy czasem nie pracuje na ostatniej prędkości?
Witam wszystkich użytkowników. W Seacie Cordobie - Vario z 2000r. przestala działać regulacja nawiewu i ogrzewania. Po przekręceniu kluczyka przez ok. 1-2 sek. dmuchawa pracuje na trzecim zakresie i spada do minimum. Przyciskami nie można zwiększyć obrotów silniczka ani temperatury. Zdemontowałm panel. Załączam zdjecia. Może ktoś będzie mógł mi podpowiedzieć...
20W przy napięciu 12v daje maksymalny pobór prądu mniej niż 2A. Dla takiego prądu można zaryzykować drutowy potencjometr dużej mocy, tak, jak to jest zrobione np. w pedale/regulatorze w maszynie do szycia. Albo regulacja skokowa za pomocą przełącznika i rezystorów szeregowych, tak jak to jest zrobione np. w regulatorach obrotów dmuchawy nawiewu w samochodzie.
Czy przełączanie rodzaju nadmuchu jest czysto mechaniczne, czy też jest w tym jakaś elektryka? Ponadto przełączając na obieg wewnętrzny powietrza słychać było wyraźną różnicę w obrotach, a teraz jest bez zmian.
Ogólnie to już dawno mam to zamontowane. Chata ma jakieś 3m wysokości więc wentylator pomalowany w kolor ściany nie rzuca się. Ma dwie regulacje prędkości obrotów hałas praktycznie niesłyszalny, a i łazienka ciepła.
Moim zdaniem sterowanie ręczne w zupełności można ograniczyć do właczenia na max oraz do wyłaczenia. Wydaje mi się, że mimo wszystko powinna być regulacja obrotów ponieważ bardzo to ułatwia życie. Wiele razy są przypadki, że wystarczy 10% mocy wentylatora ... dzięki temu zdecydowanie ograniczamy pobór prądu oraz hałas. Posiadam okap "z bajerami": -...
Chodzi mi głównie o reg. obrotów nawiewu w samochodzie. Był tam układ - uległ zniszczeniu. Przekaźniki i wiązka też. Tak więc chce od podstaw zrobić regulacje. Pozdrawiam
Witam.Po przełączeniu pokrętła od regulacji obrotów silnika dmuchawy w kierunku lewym załącza się klimatyzacja.Dodam również że po przełączeniu lewym pokrętłem na panelu na pozycję nawiewu ciepłego powietrza na szybę również załącza się klima.Jaką usterką jest to spowodowane? Jak wyjąłem bezpiecznik od klimy to znowu nie ma regulacji ciepło zimno powietrza....
A więc próbowałem zebrać jakieś pomiary i wyszło, że silnik dmuchawy ma 0,7Ω. Następnie sprawdziłem dochodzące napięcia we wtyczce dochodzącej do rezystora, który był z resztą wypięty... I tak uzyskałem poniższe wyniki: 1) napięcie w kabelku czerwonym 11,94 V 2) napięcie w kabelku sterującym przy wyłączonym panelu regulacji nawiewu 0,09 mV 3) napięcie...
Witam W nowych poldkach były włączniki z układem do regulacji obrotów koszt chyba 50 zł, poprostu troche większy włącznik z radiatorem może wstaw coś takiego.
Ta, przekaźnik pśtryknie i chodzi na pełnych obrotach, jak tylko zejdę kreskę niżej z regulacją tak po chwili przekaźnik puszcza i wiatrak stoi
No bo jak tego nie mam suwaka to musze sobie radzić tak że pod schowkiem znalazłem taką wajhe że jak nią przesuwam to i sobie reguluje tan nawiew...coś sobie przypomniałem może zainteresuje to ciebie sprawdź ten link: http://fotoporadnik.prv.pl/ No zobacz temat na tej stronie "demontaż regulacji nawiewu" ciekawe to jest.Ja na jakiś czas musze zniknąć.Pozdrawiam.
Witam Szanownych Forumowiczów, wiem że temat spalonych tranzystorów wałkowany był już tysiące razy ale w moim przypadku dzieje się coś co już mnie doprowadza do pasji. Otóż sprawa wygląda następująco: - nawiew chodzi na maksa (brak regulacji obrotów), pierwsze badanie-spalony tranzystor FW26025 1 szt. Sprawdzam kontrolnie wszystkie elementy na płytce...
Poziomu wilgotności pomieszczenia nie reguluje się szybkością obrotową wentylatora nawiewu - nadmuch zimnego powietrza, a wilgotność pomieszczenia to są dwa odrębne tematy.
Witam Mam problem z nawiewem z przodu wogule przestał działać a z tyłu działa . Przeszukałem wiele forów i nie znalazłem rozwiązania . Rozebrałem silnik nawiewu szczotki w porządku jak podpinam go do akumulatora bez rezystora regulującego obroty , za każdym razem działa. Na kostce zasilającej jest 12 V po włączeniu silnika 14 V . Jak podłączyłem pod...
Ja obstawiałbym rezystor do regulacji obrotów dmuchawy lub poluzowaną/wypaloną złączkę. Nic szczególnego tak więcej się nie wymyśli - musisz dobrać się do dmuchawy i poszarpać przewodami.
Przy prądzie stałym powstaje łuk elektryczny, co przy indukcyjnym obciążeniu może nie wróżyć długiego życia przekaźnika czy też stycznika. Rozwiązaniem tutaj będzie raczej jakiś tranzystor MOSFET z jak najmniejszym napięciem resztkowym. 1kW przy 230V to niespełna 5A więc raczej nie będzie to monstrum. Zasada działania jak regulatory obrotów w wkrętarkach...
regulator obrotów nawiewu falowanie obrotów nawiewu regulacja kanału nawiewu
magneśnic wirnik ademco express podświetlenie łącznika
swiatlo pozycyjne punto obciążalność prądowa przewodów
Radio z GPS odbiera tylko lokalne stacje - przyczyny Regulacja czułości czujki DSC: Porady i metody