Te zaślepki są wciskane, po wciśnięciu należy je delikatnie czymś uderzyć żeby się odkształciły i nie wypadły. Nie używaj kleju, pod zaślepkami są otworki przelotowe paliwa w zasadzie nic tam się nie dzieje, jeśli chcesz je sprawdzić to wykręć śrubę regulacji dawki paliwa, ta jedyna regulacyjna i pryśnij wd40 przez rureczkę w ten otwór. Obserwuj otworki...
Właśnie śruba H jest do regulacji max obrotów.
Tak najprościej. Jeżeli filtr powietrza i paliwa są czyste i gaźnik działa prawidłowo a piła rozgrzana pod obciążeniem słabnie i np. spaliny są wyraźnie śmierdzące to oznacza za bogatą mieszankę i na początek wkręcamy śrubę H o 1/8 obrotu i sprawdzamy jak reaguje pod obciążeniem. Jeżeli piła wydaje się działać bez obciążenia bardzo dobrze a pod obciążeniem...
Przewód impulsowy założony ? Dodano po 46 Do sprawdzenia przewód paliwa, membrany gaźnika, drożność filtra paliwa, łącznik gumowy. Śruby ustaw L=1,5 do regulacji, H=1. Po rozgrzaniu wkręcaj L aż do uzyskania najwyższych stabilnych obrotów i cofnij o 1/4 obrotu, ustaw bieg jałowy śrubą LA (T) do momentu aż nie będzie się kręcić łańcuch i nie będzie gasła,...
Prędkość obrotową biegu jałowego reguluje się na rozgrzanym silniku. Nie może być za wysoka aby nie dochodziło do załączania sprzęgła i obracania się narzędzia. W instrukcji obsługi masz podane ile dokładnie powinny wynosić obroty biegu jałowego, mierzone obrotomierzem. Ta śruba jest lewozwojna aby zachować zasadę regulacji, kręcąc w prawo zwiększają...
W tym modelu stihla, gaźnik ma tylko śrubę, do regulacji wolnych obrotów, maksymalne są ustawione na stałe i niema możliwości ich regulacji.
...i wyreguluj. Majstrowałeś przy obrotach gdy była przycinająca się od brudu manetka - zmieniłeś ustawienia. Weż instrukcję tam jest opisane co trzeba zrobić, żeby ustawić obroty 'w przybliżeniu'..tak żeby przynajmniej odpaliła..a później zabawa w regulację..
Tłok założyłem niemiecki zamiennik bo do chińszczyzny nie mam zaufania. Cylinder wcześniej dogładziłem papierem wodnym 400 a pozniej 800 bo były trochę rysy po zatarciu tłoka ale to się okazało że na cylindrze były przylepione resztki stopionego tłoka. Nowe pierścionki wiadomo ze muszą sie dotrzeć . Jutro sie bede bawił w regulacje Dzięki za pomoc
Chyba wszystko zawarłem w tytule. Są 3 śruby: T- powietrze H-prawdopodobnie wysokie obroty L-pr. niskie obroty Przepraszam admina jeśli założyłem temat nie w tym forum
Witam. Chciałbym dobrze wyregulować gaźnik w mojej pilarce stihl MS 230. Mam 3 śruby:H, LA, i jedna nie oznakowana ( prawdopodobnie jest to T). Jak wyregulować gaźnik aby nie zatrzeć piły? Piła jest po wymianie świecy, pierścieni, uszczelniaczy i membran w gaźniku. Teraz pilarka chodzi bardzo ładnie. Elegancko wkręca się na obroty i łagodnie z nich...
Witam ponownie. Tym razem mam problem ze Sthilem 017. Wymieniono łożyska wału, uszczelniacze, tłok, pierścień, łącznik gaźnika i nadal ma problem z odpaleniem. Jeśli już uda się odpalić pilarka wchodzi w obroty jak należy lecz nie ma wolnych obrotów. Wymieniłem także gaźnik lecz bez zmian. Może ktoś ma jakiś pomysł na wskrzeszenie pilarki?
Ten gaźnik wbrew pozorom nie jest taki prosty. Po pierwsze układ paliwowy w zakresie obciążeń częściowych działa na zasadzie podnoszenia igły na skutek działania krzywki umieszczonej na przepustnicy. Po drugie rozpylacz ma wylot w bok i ważne jak jest on ustawiony względem korpusu gaźnika. Ze względu na działanie zaworu obrotowego zmienia się kierunek...
Śruba LA, to tylko ustawianie obrotów jałowych. LA - obracaj, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż łańcuch zacznie się poruszać i następnie cofnij o 1/4 obrotu. Nic więcej nią nie wyregulujesz. Są jeszcze jakieś inne śruby regulacyjne?
Silnik czasami nie uzyskuje wysokich obrotów i może jakieś instrukcje jak wyregulować poprawnie wyregulować gaźnik.
Podłącze się do tematu.Hq to zdziadziała firma,problemy z regulacją gaźnika sam nic nie możesz ruszyć Gaźnika nie reguluje się codziennie, zresztą co to za regulacja - dwie śrubki HI i LO. W ubiegłym roku zatarłem 2 piły hq. To tylko dowodzi że bladego pojęcia nie masz o pracy piłami. Przy normalnej eksploatacji i prawidłowym smarowaniu nie ma cudów...
Sprawdź czy membrana pompująca w gaźniku nie jest dziurawa, być może właśnie tamtędy dostaje większą dawkę paliwa. A poza tym czyszczenie i regulacja gaźnika, na pewno do wymiany membrany i być może świeca.
Jeżeli gaźnik, w tej pilarce ma tylko śrubę regulacji wolnych obrotów L, maksymalne są ustawione za pomocą dyszy w gaźniku i niema możliwości ich regulacji. Regulacja wolnych obrotów, wkręć śrubę L do oporu, następnie wykręć o jeden obrót, zapal silnik i dodaj gazu. Jeżeli silnik nie będzie łatwo przyspieszał wykręć śrubę minimalnie i znowu dodaj gazu,...
Pęknięte przewody paliwowe mogą powodować takie objawy lub uszkodzony zaworek w pompce paliwa. Może to być również wynik nieumiejętna regulacja gaźnika, która w przypadku wysokoobrotowych silników może mieć kosztowne skutki (zatarci silnika). Kolor nalotu na świecy powie czy brakuje jej paliwa czy powietrza.
Membrana zaworowa. Z wiekiem ona potrafi sie wyciągnąć lub skurczyć, przez co, albo bardziej nadusza dzwigienke zaworową i paliwo leje sie do dysz nadmiernie a to powoduje spadej obrotów, albo ledwo nadusza dzwigienke przez skurczenie (sztywnosc) co powoduje zwiększenie obrotów ale za to słabą moc (za mało benzyny w stosunku do powietrza). Należało...
Regulacja gaźnika pomogła :D Kosa pracuje idealnie:) Dziekuje za pomoc:)
O jakie śrubkę L chodzi Ci dokłądniej Rycho T ?? Gaźnik można regulowac tylko jedną srubką( regulacja obrotów na biegu jałowym) który jest ustawiony tak by kosa nie gasła w trakcie pracy. Dysze paliwowe są na sztywno przykręcone.
Właśnie podkręciłem i pilarka dostała większych obrotów na jałowym i nie gaśnie. Jednak naczytałem się na temat regulacji gażnika i regulacją można zatrzeć silnik, ze względu na możliwość uzyskania zbyt ubogiej mieszanki, a tym samym mniejszego smarowania. Dlatego jeszcze raz pytam, czy regulowanie tą śrubą wpływa na skład mieszanki.
Witam! Jak w temacie. Kosa zapala i chodzi bez problemu przez kilka min, dopóki się nie rozgrzeje, wtedy przy koszeniu schodzi z obrotów i na nie wchodzi z powrotem, jednym słowem obroty falują regularnie aż po pewnym czasie przy schodzeniu z obrotów kosa gaśnie i nie daje się odpalić przez jakiś czas, dopiero gdy ostygnie odpala. Dodam iż w serwisie...
Dzięki za odpowiedź :) Nie wiedziałem jak to fachowo nazwać :) Powiem tak, jest taki kabelek który jest jakby wpięty w dźwignię ssania ale on z niczym się nie styka... Nie zauważyłem tak żadnej blaszki :P Jutro zobaczę dokładniej i zrobię zdjęcie jak to wygląda :) Dodam jeszcze że bieg jałowy działa także na pozycji 0 - Gaszenie... Gdy zjadę "dźwigienką"...
Po czyszczeniu gaźnika maszyna ruszyła. Mam jeszcze kilka kwestii wątpliwych i z mojej strony to będzie koniec męczenia forumowiczów a pozostanie nadzieja, że odpowiedzi, jak i cały temat, będą pomocne dla innych. 1.Gaźnik. Wyregulowałem, tak jak wyczytałem tutaj – dyszę niskich obrotów (L) okręciłem na tyle, aby piła reagowała na dźwignię przyspieszenia...
Regulacje gaźnika masz opisaną w instrukcji: https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo...
Obydwie śrubki służą do regulacji gaźnika w całym zakresie obrotów silnika. L (low), jest używana do regulacji wolnych obrotów, a H (high) do regulacji w zakresie wysokich obrotów. Bez wyraźnej potrzeby lepiej ich nie ruszać. Pozdrawiam.
Możliwe że to wina membran, ewentualnie, nie do końca sprawnego, systemu wyrównywania ciśnienia w zbiorniku paliwa. Oczywiście, filtr powietrza i świeca, sprawdzane?
Silnik lten uzyskuje maksymalny moment obrotowy przy 7000obr/min. Maksymalne obroty silnika z narzędziem tnącym to 9500obr/min.
Zabrudzony odpowietrznik zbiornika paliwa. Jeśli popuścisz korek wlewu paliwa, to obroty powinny spaść (mieszanka wzbogaci się do poziomu wyregulowanego dyszą L).
No serwisy tak działają że trzeba oddać sprzęt do kolejki. Z szybkie ustawienie max obrotów wg mnie jest nie do końca prawidłowe. Przed każdą regulacją gaźnika wymagane jest porządne rozgrzanie piły ,regulacja a potem jeszcze weryfikacja ustawień.
Tutaj jest coś o regulacji wolnych obrotów: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Jak regulacja nie pomoże to może być usterka. Podstawa to czystość filtra powietrza.
Witam, Sprawdziłeś dokładnie co tam masz? Producenci zakładają plastikowe blokady na śruby regulacyjne H i L , ograniczające tym samym możliwość obrotu L oraz H Możliwa jest tylko korekta regulacji, jest to około 90° w lewo w prawo, na serwisach mają zestaw do zdejmowania blokad oraz do powtòrnego ich zamontowania. Są to obostrzenia zwiazane z normami...
Do regulacji są 3 śruby oznaczone jako: L - regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach H -regulacja składu mieszanki na wysokich obrotach T -regulacja biegu jałowego reszta https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Druga śrubka oznaczona H służy do ustawiania maksymalnych obrotów silnika i jej wkręcanie powoduje wzrost obrotów maksymalnych. Trzeba uważać aby nie przekroczyć górnej granicy obrotów dla silnika i nie zatrzeć go. Do regulacji jest niezbędny obrotomierz, ale w praktyce śrubka nie powinna był wykręcona mniej niż 3/4 obrotu jest to w miarę bezpieczne...
No niestety regulacja nie pomaga ☹️
Stihl przewiduje konieczność regulacji ustawień gaźnika po okresie docierania, przynajmniej kiedyś tak pisali w instrukcji. W tym przypadku skutki wskazują, moim zdaniem, na pracę na za ubogiej mieszance. Dziura w tłoku to efekt zbyt wysokiej temperatury spalania. Zatarcie przy okazji, trudno powiedzieć co było pierwsze. W teorii gaźniki ustawiane są...
Nie do końca błąd. Nawet sprzęty z górnej półki jak Stihl mają w zaleceniach instrukcyjnych docieranie na wolnych obrotach. Trzeba to jednak robić z przerwami, np. 5 minut pracy, 10 minut na schłodzenie. Co do pytania autora to mam kosę Demon, też chińczyk, zalecenia 1:25 i ten sam problem z zaolejonym tłumikiem i świecą. Teraz zalewam ją 1:40 z olejem...
Przełączniki są ok. Masz może instrukcje takiej regulacji?
Do wymiany uszczelniacze walu, lub nieszczelność skrzyni korbowej, np. poluzowane śruby.
Jeżeli to jest nowa pilarka to dobrze usłyszałeś. Silnik dotarł się i wymaga ustawienia obrotów maksymalnych, oraz ogólnej regulacji gaźnika.
Witam. Piła Stihl ms 180, po odpaleniu zbyt wysokie obroty . Przy próbie regulacji jest bardzo mała różnica, ledwie słyszalna. Łańcuch cały czas się kręci. Gaźnik Zama po wymianie membrany, uszczelek. bezpośrednio po wymianie przez tydzień było dobrze.
Sprawdź gumowy łącznik gaźnika z cylindrem, szczelność misy korbowej (dokręć śruby) no i uszczelniacze wału. Oczywiście prawidłowa regulacja gaźnika.
Witam. Sprawdziłem w pile pierścienie uszczelniające oraz śruby na misie korbowej - ok. Założyłem gaźnik od innej piły MS180 i pila śmiga jak nowa. Rozebrałem gaźnik na części pierwsze i zanurzyłem go na kilka godzin w benzynie. Po wyjęciu znalazłem przyczynę. W gaźniku znajdują się dwie płytki zamykające. Jedną z nich była prawie całkowici odklejona....
Temat można zamknąć. Zwykła regulacja pomogła. Należało ją zrobić po wymianie filtrów.
Zapłon ustawia się względem magnesów a nie tej przeciwwagi po przeciwnej stronie. Regulacja gaźnika w serwisie powinna pomóc. Ustawiasz magnesy na przeciw cewki, wkładasz pomiędzy nie a cewkę zwykłą wizytówkę, popuszczasz śruby cewki, zostanie ona przyciągnięta przez magnesy. Dokręcasz śruby, wyciągasz kartonik i masz ustawiona prawidłową odległość.
Prawidłowa regulacja gaźnika, sprawdzenie przepustnicy (może jest luźna) i cięgna, ewentualnie nieszczelność uszczelniaczy wału.
Regulacja w "każdej" pilarce, kosie 2T z "normalną" konstrukcją układu wymiany ładunku. Czyt. ze "zwykłym" tłokiem, oraz standardową konstrukcją cylindra czyli 90% konstrukcji. Ustawia Pan podstawowe parametry H i L, a następnie doregulowuje Pan parametry pracy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Jeżeli nadal jest problem to: -Nieszczelność...
Ogólne zasady regulacji gaźnika w pilarkach i kosach spalinowych są identyczne. Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o 1 obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli...
Chyba ma dwie śruby regulacji L i LA. Nie ma H, ale to przecież nie wpływa na samo odpalanie a dotyczy wysokich obrotów.
Zacząłem od regulacji gaźnika (po obejrzeniu kilku filmów na youtube). Przed regulacją już w ogóle nie chciała odpalać. Śmiga. Ogólnie śruba L do niskich obrotów. Cieszę się że na razie na tym się skończyło. Pozdr.
Bez kołpaka 1 1/2, z kołpakiem 3/4. Dla czystego sumienia proszę zanieś do jakiegokolwiek serwisu żeby ustawili silnik na 14 tyś max obrotów. Bo szkoda kasy wsadzonej w części, a 10 zł za regulacje, to nie majątek.
Pewnie za niskie obroty i tak będzie robić. Miałem już tak parę razy. Regulacja gaźnika i wszysto śmiga.
regulacja stihl stihl regulacja stihl wolnych obrotów
zdjąć obudowę pieca junkers kondensator trzeszcz simple oscillator
massey ferguson schemat cyfral cosmo
Doładowanie Orange online kartą Banku Pocztowego Ustawienia parametrów P9 i P10 w piecu Termet Silver Pro 20 kW