M110 czyli wtrysk "mechaniczny" K-jetronik. Brak wolnych obrotów - czyli? Gaśnie bo ma za niskie, a może ma zbyt wysokie. Opisz dokładnie problem to może pomogę. Jest to dość specyficzny silnik i mało kto sobie z nim radzi. I pierwsze zasadnicze pytanie czy jest zagazowany?
P0234 - nadmierne doładowanie silnika Szukaj w sterowaniu sprężarki - elektrozawór regulacji podciśnienia. P1351 - obwód przekaźnika podgrzewania wstępnego Wymień spalone świece.
Witam . Musi być drugi wężyk od pompy podciśnienia ,lub może być trójnik który zasila w podciśnienie regulację reflektorów i gaszenie silnika.
A podciśnienie w układzie sterującym jaką ma wartość?
Część. Tam jest geometria więc vac potrzebne do pełnej mocy. Sprawdź czy po odpaleniu zaciąga do końca gruszkę. Jak nie to coś z podciśnieniem. Regulacja gruszki jak coś to od dołu raczej. Możesz jeszcze bezpośrednio podciśnienie podpiąć do gruszki.. i tak zerknąć.
Zdarza się, że elektrozawór wyglądający zdrowo, źle pracuje. Spróbuj podmienić na próbę z innego auta - to jest myk-myk. Nowy to ponad 400 zł, a używka to 50% szans, że kupisz gorszy niż ten twój. Tak byłoby najlepiej ale nie mam nikogo znajomego kto mógłby pomóc. Ale jeszcze sprawdziłbym czujnik MAF (pracuje w pętli tylko EGR-a, nic innego nie robi),...
Witam, Mam audi a4 b5 1,8 150km i reduktor bigas ri21 double, pytanie jak wyregulować podciśnienie w 2 komorach po wymianie kompletów naprawczych ? jakie ma byc ustawione cisnienie finalne ? dziekuje za info
Przeładowanie to zapieczona geometria(tutaj może jakis czas ta sprężyna pomagała) , zła regulacja cięgna, N75. Tutaj podciśnienie nie ma nic do rzeczy a jego jak najszybsze "upuszczenie" inaczej pojawi się błąd "przekroczona granica regulacji" Trzeba obserwować parametry jak N75 a najlepiej porobić jakieś logi.
Gaźnik do regulacji. Jeden z tych krućców to podciśnienie do otwarcia kranika.
Witam Zastanawia mnie czy jest to dobre->rozpalone paliwo w piecu i przymknięcie od strony komina->gdzieś niespalone frakcje muszą odejść.W piecach z tego co zauważyłem stosuje się za wentylatorem nadmuchowym klapę z napędem grawitacyjnym. Oś posiada dźwignię z regulowanym ciężarkiem>tak by ograniczyć podciśnienie na ssaniu.Jest jeszcze regulacja położenia...
Kolego, najpierw przeprowadź autoadaptację obrotów biegu jałowego i sprawdź wszystkie gumowe węże i wężyki. Podciśnienie serva hamulców i odpowietrzenie skrzyni korbowej też. To podstawa. Regulacja na pb!!! Dopiero jak będzie ok podczas jazdy na pb przejdź do regulowania lpg. Pozdr.
Polecam sprawdzić podciśnienie w przewodzie cylinderka regulacji geometrii doładowania oraz czy dźwigienka rusza się..... Typuję na zacięcie zmiennej w rogu wydechowym.
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
Jeśli uda ci się ją rozpiąć i wyjąć bez dotykania regulacji na samochodzie. Wtedy trzęsiesz nią i słuchasz czy w środku nic nie lata. Wciskasz cięgło i sprawdzasz czy ladnie samo wysuwa się do końca. Podciśnienie jej wytwarzasz i patrzysz czy trzyma (to się da bez wyciągania).
U mnie wymiana zaworu regulacji podciśnienia nie pomogła. Wymieniłem jeszcze czujnik ciśnienia doładowania, ale już nie było pogody do przetestowania. U mnie graniczną temperaturą jest 16*C. Pamiętam, że jechałem i mierzyłem tą różnicę (osiągnęła prawie 200 mbar po 80 km jazdy) i jak temperatura spadła to natychmiast zadane i wykonane były równe sobie...
Regulacja się kłania .Jak założysz pokrywę to jest zły skład mieszanki powietrzno-paliwowej.Po prostu jest za dużo powietrza.Typów tych dmuchaw jest bez liku od paliwowych po gazowe a z tych paliwowych jedne pracują z pompą wysokociśnieniową a te drugie pracują na podciśnienie. niema foto nagrzewnicy ze zdjętą górną pokrywą to tak jakby wróżyć z fusów.Wysokociśnieniowe...
Myślę, że nie parametry ale kolejność zapłonu i nie pasie ale na lewej pokrywie głowicy Proszę bardzo - nalepka z przedniego pasa. Od lewej: - przy jakiej temperaturze sprawdzamy zapłon (regulujemy) - czy przy regulacji podciśnienie na aparacie jest zdjęte czy założone - kąt ustawienia - dokładność ustawienia - obroty przy jakich sprawdzamy - obroty...
Witam wszystkich , czy ktoś posiada schemat podciśnienia do modelu E210 (1996r.) , chodzi o regulację świateł przednich sterownikiem przy kierownicy, Nie wiem czy podciśnienie jest z pompy jak do centralnego zamka czy z silnika, i jak są roznieszczone przewody. Pozdrawiam.
Witam. Gdy zawory grzejnikowe są przymknięte, (a pompy bardzo wydajne) wtedy pompy zasysają wodę przez powrót i robią podciśnienie w grzejnikach. Prawdopodobnie to jest tego przyczyną. Zmniejsz wydajność pomp, niektóre mają regulację.
A co to za diagnosta że każe Ci samemu przekładać zawory i szukać uszkodzenia? Tak możliwe że uszkodził się ECU i podaje cały czas napięcie na zawór a on się grzeje, możliwe także uszkodzenie wiązki. Dokładne pomiary dadzą odpowiedź.
nowy też może być niesprawny, skoro nie masz na niego gwarancji to trzeba go rozebrać i znaleźć przyczynę braku regulacji. Od pisania się nie naprawi :D a nikt w ciemno nie zgadnie . A podciśnienie podłączyłeś prawidłowo ? Bo taki objaw masz jak zdejmiesz przewód podciśnienia :idea:
Miałem Elfa2 ze zwijaczem i regulacją, dzielnie odkurzał przez kilkanaście lat ale w zeszłym roku odszedł do krainy wiecznych łowów. Nie pamietam co mu dolegało ale chyba strasznie iskrzył z komutatora a sam komutator był już dość mocno wytarty. Zalety - mały i poręczny jednak siła ssania taka se. obecnie używam prostej Amiki bez regulacji. Wciaga jak...
Auto pochodzi z Belgii, norma EURO 5 Masz motor 651.955. Trafia się sporo usterek układu podciśnienia silnika. Pierwsze to sprawdzasz podciśnienie w systemie - powinno się utrzymywać nie mniejsze niż ok. 600 milibarów. Jak jest mniejsze, lub momentami się traci to szukamy winnego. Może to być uszkodzony element, a może przetarta lub "wypadnięta" rurka....
a nie ma jak sprawdzić jej parametrów, Do tego służy wakuomanometr . Poza tym , czy tam nie powinno byc regulacji podciśnienia ?
Witam jest to jakiś sens ,ale idziesz w koszty . Pobór energii, zastosowanie tłumika, jakąś regulacja podciśnienia itp. Nie lepiej założyć na dachu lepszy wyciąg grawitacyjny
Brak podciśnienia, popatrz na wężyki od regulacji świateł, zobacz czy jest podciśnienie na wężyku idącym do zaworka w stacyjce, hamulce rozumiem są ok? Przy serwie nie ma nieszczelności? Zobacz pod tylnym siedzeniem jeśli masz zagłówki składane. Tam jest zawór od sterowania zagłówkami.
Witam Mam problem z tempomatem, przestał działać nagle. Przy jeździe 60 czy 80 czy 120km/h włączam cruse na zegara zapala się napis czyli tempomat włączony. Po wciśnięciu przycisku set i puszczeniu gazu samochód zwalnia, nie utrzymuje prędkości. Sprawdzone: -przyciski na kierownicy czy dają dobrą rezystancje -taśma kierownicy - zwijak - ma przejście...
Nie wiem co oznacza wg. ciebie gruszka,domyślam się że chodzi o regulację turbiny.Do regulacji podciśnieniem służy zawór sterowany PWM-em z EDC.Kłania się porządna diagnostyka.
Witam Nie klapy tylko przepustnicy, mogę pomóc w temacie, znam doskonale te maszyny, miejsce montażu przepustnicy musi znajdować się na kominie zaraz nad wentylatorem, mam podobny silnik na swojej maszynie, też ok 130kW opisz dokładnie jak to wygląda na twojej i jaki producent, czy w ogóle masz jakąś regulację podciśnienia??czy raczej podciśnienie jest...
Śruba 1 - służy do spuszczania "śmieci" z parownika Śruba 2- regulacja obrotów biegu jałowego. Elektromagnes - podłącz do filtru gazu. Co jest z drugiej strony parownika? Nie ma drugiego elektromagnesu? Trójnik jest potrzebny regulujesz dawkę gazu podciśnienie nie jest potrzebne
Należy sprawdzić poprawność montażu zaworu w zbiorniku, jeśli jest ok to zdemontować miskę podstawić wiadro pod rurę spustową i wypuścić wodę sprawdzisz w ten sposób czy problem leży po stronie spłuczki czy miski. W miskach przy wlocie wody spłukującej montowane są plastikowe przeciwchlapacze może jest przytkany Możliwe że podczas montażu został jakiś...
Ok, na wstępie dzięki za "Pomocnika" :) Ten "mój" był więc młodszy. A to dobry znak. Możliwe, że nie będzie potrzeba ani reduktora dodatkowego, ani fopperów i innych bajerów. Reduktor na wolnych obrotach ma mieć...... 1,34 ustaw 1,4. Regulacja od nowa ;) Masz rozkręcony reduktor na maks, albo problem z podciśnieniem. Sprawdź podciśnienie reduktora....
W mondeo do pokrętła od rodzaju nawiewu dochodzi podciśnienie, albo źle jest podłączone w komorze silnika albo w ogóle nie podłączone, sprawdź przy silniku czy podciśnienia są ok a jeśli będą ok to musisz odkręcić panel sterowania nadmuchem i sprawdzić czy tam dochodzi podciśnienie, bo w mondeo zdarza się że się to pokrętło się rozszczelnia i wtedy...
możliwe, że problem nie leży w czujniku. on mierzy podciśnienie i wywala błąd kiedy jest nierawidłwe. Do sprawdzenia: sczelnośc dolotu Przepustnica ewentualne czyszczenie. nieiem czy masz regulacje zaworów śróbką czy hydro, ale przy niedomykającym sie zaworze tez tak może to wglądać
Okazał się uszkodzony egr wraz z zaworem regulacji podciśnienia koszt używek ok. 100 zł
Duże spalanie.... no i turbina ładuje do 1bar błąd zaworu n75 szarpanie między 2,5 -a 3 tyś no i co za tym idzie problem z regulacją LPG (wysokie podciśnienie) czytam o zaworze n75 oraz o zaworze DV co może być przyczyną ?w czym szukać problemu? jak dalej diagnozować ....
Musisz zrobić otworek w korku aby likwidować podciśnienie w zbiorniku.
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Zawory były regulowane? Silnik łapie samozapłon może być od zaworów, nagaru może być od aparatu zapłonowego- źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu (podciśnienie do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu sprawne?)
Jeszcze raz tym razem o gazie. 1.obudowa filtra musi być cała 2.obudowa filtra ma dwa otwory jeden zaślepiasz,drugi gdzie normalnie jest podłączone gorące powietrze z kolektora zakładasz rurę papierowo-aluminiową około 1m/100cm/ 3.Ograniczamy w ten sposób ilość powietrza zsysanego po to żeby na palniku uzyskać podciśnienie,zasada zasilania gazem na...
Górna to regulacja biegu jałowego (odkręcanie powoduje przepuszczanie gazu z komory I stopnia do drugiego bez pośrednictwa membrany gazowej, czyli nie zmienia obrotów biegu jałowego) plastikowa niżej to regulacja czułości membrany gazowej, jeśli odkręcasz to zwiększasz czułość, czyli mniejsze podciśnienie będzie bardziej odchylać membranę i zwięszać...
Sonda lambda wymieniona na nową i problem dalej występuje. Regulacja z sondy lambda wynosi ok -15. Podciśnienie w kolektorze ssącym 420 mBar. Kąt wyprzedzenia zapłonu waha się od -2 do +2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny. Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Wygląda na to, że fachury od wyprogramowania mnie wyprogramowały EGR, ponieważ po wypięciu wtyczki z EGR moc, przyśpieszenie padło. Wpiąłem ją z powrotem i po wymianie elektrozaworu od regulacji podciśnienia na turbinie autko zaczęło zdecydowanie reagować na przyspieszanie. Nie wykrył tego komputer diagnostyczny ponieważ to uszkodzenie mechaniczne a...
A nie włożyli koledze pseudoserwisanci gąbki do kolektora dolotowego powietrza by zwiększyć podciśnienie po przeróbce regulacji gazu na "sztywno" by uzyskać większe podciśnienie w kolektorze ssącym? Podjedź do "normalnego' warsztatu z komputerem i będzie wiadomo o co chodzi, bo może auto jeździ w "trybie awaryjnym' z całą kolekcją błędów ewentualnie...
Żeczywiste też tak ma i dwa map sensory to samo. Problem jest bo gazownicy rozkłądają ręce. Wcale sie im nie dziwe mają problem z regulacja.
... Ponadto bez dopływu świeżego powietrza do kotłowni, nie działa ciąg kominowy ani wentylacyjny. To prawda, ale (at)ekoservice pisze o doprowadzeniu powietrza nie do kotłowni, ale do komina: ...wspomniane doprowadzenie bocznego powietrza w układ kominowy przy spalaniu paliwa płynnych ma chyba sens i to z kilku względów. Po pierwsze chodzi tu o utrzymanie...
a jest gdzieś regulacja podciśnienia???
No właśnie odbił parę razy i nie szło odpalić jak się okazało za mocno przestawiłem aparat, później ustawiony był na znak palec rozdzielacza na znaku na aparacie i znaki na kole rozrządu z plastikową obudową. I pytanie zostawić tak czy coś jeszcze kombinować. Dodano po 8 A wystarczyło tylko wziąć instrukcję od Warszawy Żuka czy od Malucha albo od dużego...
Diagnoza okazała się trafna. Założyłem nowy zawór regulacji podciśnienia turbiny. Kasownie błędów i jest OK. Oporność na nowym i starym ok 17 Ohm, więc chyba stary stawiał za duży opór. Trochę go rozebrałem i okazał się zardzewiały.
Z tego co piszesz jest to podciśnienie od regulacji łopatek turbiny i zaworu egr-u jak jest odpięty to turbiny nie ma a jak go podepniesz i turbina dobrze działa sprawdź na początku z kąt jest świst jak nie jest układ nieszczelny to turbina ci pada.
I tu się zgadzam w całej rozciągłości.. A co do serwisu i rzeczonej pilarki.. Radziłbym wizytę w serwisie i zacząć od sprawdzenia szczelności karteru na ciśnienie i podciśnienie. Temat Shinadaiwy już przerabiałem z różnym skutkiem. To o pękających karterach wcale nie jest wyssaną z palca plotką.
11 zdaję się, ale cisnienie doładowania buduje się tylko w czasie jazdy gdy jest odpowiednia masa spalin, więc regulacja upierdliwa przekręcić /przejechać się z logowaniem znów pokręcić znów pojechać na test drogowy chyba że hamownię posiadasz.
Tak się kończy jazda z za dużą ilością oleju w paliwie ,jeszcze pewnie słabej jakości (słabo się spala). Druga sprawa to regulacja gaźnika. Trzy filtr w miarę zabijania się syfem tworzy się za nim podciśnienie które powoduje wzbogacenie mieszanki. PS 1:50 to 20ml oleju na 1l i lepiej nie robić mix-u na zapas. Na dotarcie to przy składaniu powinny być...
z tego co widać masz źle wpięte podciśnienie, kruciec od podciśnienia jest koło śruby regulacji ciśnienia
Problem rozwiązany - okazało się, że przyczyną była zawieszona wakum pompa - usterkę znaleziono w serwisie Mercedesa - było podciśnienie jednak za słabe ok 50% w momencie jej ruszenia zaczęła pracować znowu na 100% ( apropo wcześniej teoretycznie uszkodzonego akumulatora podciśnienia udowodniłem im że urządzenie jest sprawne i przyznali mi rację, dobrze...
Jaki błąd Ci wyświetla? Mi regularnie co 40km wyskakiwał P0420 - niby coś nie tak z katalizatorem. Oprócz tego 2 razy miałem sytuację z migającym check engine - wypadanie zapłonu. Jak wspomniałem wyżej, trafiłem na dobrego gazownika, który oprócz regulacji instalacji (w tym podciśnienie) wymienił listwę wtryskową gazu. Od naprawy przejechałem już kilka...
Odkręć lekko korek zbiornika paliwa - może uszkodzony i robi podciśnienie. Te silniki choć pancerne wymagają sporej wiedzy serwisowej aby działały. Jak regulacja kąta wtrysku czy prawidłowe luzy zaworowe https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.youtube.com/watch?v=ttJ37udG...
Dokładnie. Wina leży prawdopodobnie w zaworze regulacji podciśnienia. Było to juz omawiane na forum. Nowy kosztuje 200 zł. w serwisie VW. Sam zmieniałem i pomogło.
Czy jest możliwe abym coś zle poskładał w pompie hamulcowej ? Choć nie ma tam żadnych cudów . Parę oringów , dwie sprężyny, tłoczek . Złóż to do kupy. Odpal samochód powciskaj hamulec aż to koło się zablokuje. Nie musisz jeździć do tego. Potem rozepnij podciśnienie od serwa i sprawdź czy przypadkiem nie puści wtedy. Ruszałem regulację luzu serwo-pompa?
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
Po kilku latach nawracających problemów z oryginalnym gaźnikiem Jikov postanowiłem zamienić go na prostszy gaźnik Webera. Szukając informacji na temat gaźników Jikov i Pierburg trafiłem na stronę Classic Carbs UK oferującą zestawy do konwersji z Pierburg na Weber przeznaczone dla VW. Zakupiłem zestaw przeznaczony dla Polo 1.3, pojemność oraz moc porównywalna...
Tak, regulację obrotów silnika i rotametr do ustawiania podciśnienia - tak jak to jest w desolderach :)
Ale co dokładnie? Podciśnienia regulacji kierunku nawiewów?
Masz tam chyba dwie sprężarki ? za ciśnienie w kolektorze na wolnych odpowiada J808 i klapa regulacji V380 , w przypadku problemów kompresor nie ładuje i stąd podciśnienie wzrasta ( w kierunku atmosferycznego ) , na wydechu drożne , nic nie blokuje przepływu ?
Połączenie pompa- hydrofor powinno być poprowadzone najprostszą drogą, no i bez takiego nagłego zwężenia( o tym już pisałem), a "odnogi" na odpływy na węże i pomiary( manometr, wyłącznik ciśnieniowy) powinny być jako drugorzędne. Drugi manometr na hydroforze nic nowego nie "powie". przeniesieniu manometru i wyłącznika w króciec ,,wysoki". Tu chodzi...
Zmniejszenie poziomu obrotów przy których włącza się VTEC nic nie polepszy, a wręcz pogorszy. Co z tego, że ostra charakterystyka zaworów włączy się przy 3000rpm, jak ECU nic o tym nie będzie wiedział. Punkt VTEC to nie tylko obroty, mapy wtrysków też trzeba było zmienić. A zmiana map wtrysków w locie, to wyższa szkoła jazdy. Podsumowując, VTEC działa...
Na początek to sprawdź czy sztanga zaciąga do końca . Potem odczytaj dane z czujnika położenia. Słabe podciśnienie ,złe jego wysterowanie,albo uszkodzony czujnik położenia, takie opcje są możliwe.
Niestety nie miałem takiego parownika, więc bazuje z netu. Jeżeli membrana została wymieniona dobrze to nie przepuści w miejsce podciśnienia lpg. Zdejmij drugi koniec odpala auto, daj jakąś piane na zdjęty wąż, będziesz wiedział czy przepuszcza. Zapach gazu jest w takcie jazdy Jak dla mnie tłumaczy to post #3, nie koniecznie musi być w podłodze, może...
Coś mi się nie chce wierzyć żeby nowy reduktor tak robił. Ile ma ten reduktor? Podciśnienie masz podłączone obok śruby do regulacji ciśnienia czy jest pomiędzy króćcami od wody?
(at)hannibal9008 Połaczenia są poprawne dla regulacji PID. a której osiągnę moje ciśnienie to będzie min. a max 50 Hz ? a max 50 Hz ? Tu maksymalne podciśnienie. Tylko pytanie, gdzie jest zadawanie wartości podciśnienia ? Musi być potencjometr do tego. Chyba, ze chcesz uzyskać jedną wartość w przedziale od 0 do 100% wartości tej próżni.
a więc mam nową kopułkę nowy palec nowy kabel z cewki do kopułki i nadal to samo nie równa praca, na lampie na kablu głównym iskra wygląda niby równo ale jest tam tak gęsto impulsów że praktycznie można nie zauważyć wypadania, natomiast na 1 cylindrze widać wypadania impulsów sam już nie wiem, aparat jest bez stykowy regulacja wyprzedzenia jest na podciśnienie,...
Sprawdziłem jeszcze luzy zaworowe i faktycznie wydechowe nie mają luzu. Nie pasuje mi to do objawów ale dzisiaj zrobie regulacje i sprawdze jak będzie chodzić po regulacji.
może i tak ale jeśli chodzi o regulację podciśnienia które ma wykonać pompa nie jest możliwe. Jednak wolał bym jakieś urządzenie które mogę regulować i w tym przypadku najszybszy pomysł to kolegi który założył ten temat.
Widziałem dziś na szybko taki silniczek u znajomego. Co ciekawe zaraz po odpaleniu auta (na zimnym) zdjąłem wężyk z zaworu termicznego i przepuszczał znaczy był otwarty. Ale obroty ładnie się podniosły w górę (po zdjęciu wężyka). Z tego wynika, że zawór powinien się otworzyć dopiero na ciepłym (co obniża obroty biegu jałowego jak jest gorący).Także...
Tak, mam regulacje świateł na podcisnienie, ale ktoś już wczesniej przy przełączniku w kabinie złączył 2 rurki razem. Obieg wewnetrzny/zewnetrzny rownież na podciśnienie jest i sprawdzałem go nie ma żadnego ''lewego'' Pomysły już sie kończa :/
Miałem 2 przypadki spalania stukowego przy obciążeniu.W jednym byla żle zrobiona turbina.W drugim ktoś dłubał przy śrubie zderzakowej od nastawnika.Jak tutaj ktos ruszył tą śrubę to nie masz odniesienia do regulacji potencjometra nastawnika,podciśnienie i tak wypycha nastawnik do zderzaka.Wartość 0,68 V dużo nie odbiega od zadanej ale znaczy że tubina...
Ten wężyk powinien iść do kolektora ssącego.Służy do regulacji ciśnienia paliwa na podstawie podciśnienia w kolektorze ssącym.Sprawdź dokładnie gdzie jest podłączony.
Do: jaworskiauto Ten zawór nie posiada diody gaszącej, co jasno i wyraźnie napisałem. Pisania dla pkt. nie tolerujemy. Do tego, to NIE JEST ZAWÓR REGULACJI PODCIŚNIENIA...
Problem leży w podciśnieniowym sterowaniu gaszenia tego silnika. Zdejmij wężyk podciśnieniowy z pompy wtryskowej i zobaczysz, że po wyłączeniu stacyjki nie pojawi się na nim podciśnienie. Musisz poszukać nieszczelności. Zasilanie w podciśnienie idzie z przewodu łączącego serwo z pompą podciśnienia, Zdejmij przewód z serwa i zobacz czy pompa pracuje...
Na wstępie dziękuję za pomoc. Czyli jeśli dobrze rozumiem, wynika z tego że fabryczny zestaw podłączany do laptopa, do pomiaru i regulacji tego ciśnienia, wykonuję operację w której mierzy podciśnienie i dodaje jego wartość do tego co pomierzył za parownikiem. Wtedy redukujemy wpływ podciśnienia na pomiar, a cały układ mierzony jest podczas normalnej...
Nie wiem dokładnie jak jest w tym modelu samochodu. Prawdopodobnie zawór ma zasilanie ze stalowego przewodu, a gumowy daje tylko sygnał (wymagana jest odpowiednia wartość podciśnienia ) przez elektroniczny zawór sterujący w samochodzie. Najlepiej byłoby gdybyś widział jak to działa właśnie w tym samochodzie. Może to być z kolektora ssącego lub z pompy...
To napięcie może spadnie o 10%, a obroty pompki spadną 2-krotnie? Tylko do testów zaślepiłem, tak samo chwilowo (na postoju) zaślepiłem podciśnienie od wspomagania hamowania. Nadal regulacja wolnych obrotów długo reaguje na zmianę obciążenia.
Paweł_35, turbinę to Ty zostaw w spokoju bo to ostatnia rzecz co może się zepsuć przy takich objawach. Sprawdź przede wszystkim SWIRL a potem sterowanie turbiną (podciśnienie/elektrozawór).
W instrukcji jest charakterystyka tego regulatora i kąt wyprzedzenia rośnie wraz ze wzrostem podciśnienia więc na obrotach jałowych powinno być największe podciśnienie. Przynajmniej mi się tak wydaje.
Witam mam problem z Paskiem. Mianowicie zaciskają się hamulce. Nie na amen, ale czuć opór i tarcze (wszystkie 4) robią się gorące. Szukałem na forach. Odpowietrzałem, zmieniałem płyn. Jest ok na podwórku, po wyjechaniu tak po 3-4 km czuję opór i dziwnie gumowy pedał hamulca. Po 5 km już niemal nie hamuje, a pedał zachowuje się jak zapowietrzony. Ostygnie...
iskra jest napisałem ze jest nowy regulator cewka i moduł. kompresja jest (jak napisałem wyżej sprawdzałem kranik i podciśnienie musi być). Jakie jest ciśnienie nie wiem. Ale jak ściągnąłem gaźnik i przytkam palec to jest dobre. Wlewanie paliwa nic nie daje już próbowałem. Świeca jest mokra. przytykałem już nawet gaźnik dokładnie dolot powietrza (znalazłem...
Tak, lepiej jak jest podłączony i czyta na bieżąco podciśnienie. Polskie instalacje to mają ale BRC przewidziało tylko do regulacji. Odczucia z jazdy nie ma, ale wiem przynajmniej mogę w dowolnym momencie zrobić regulację instalacji i wiem w jakiej kondycji jest silnik, gdyż podcisnienie to zweryfikuje.
N75 steruje pracą turbiny za pomocą regulacji podciśnienia. Sterownik silnika odpowiednio otwiera lub przymyka N75 a ten podaje większe lub mniejsze ciśnienie na gruszkę turbiny co przekłada się na ciśnienie wytwarzane przez turbinę. Jeżeli jest jakaś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym to będzie to słychać.
Podepnij wakuometr przed N75 i zobacz jakie tam jest podciśnienie.
Z tłoczka rozdzielacza, powinno być widać jak szybko zdejmiesz puchę filtra i uchylisz klapę spiętrzającą. Regulator w jakim masz kolorze? A i zmierz podciśnienie ssania, min 0,59 bara.
Spróbuj przejechać sie z otwartym zbiornikiem paliwa :) może odpowietrznik się zapchał i tworzy sie w zbiorniku podciśnienie
No i nie jestem przekonany czy fazowe sterowanie silnika AC to dobry pomysł. Jest powszechnie stosowane w odkurzaczach i innych urządzeniach zapewniających dobry ciąg chłodzący uzwojenia. Tym niemniej straty cieplne są duże. Osobiście zastosowałem w jednym z projektów do regulacji podciśnienia w kapsule.
Krótkie wężyki, regulacja składu mieszanki. Sprawdzić reduktor czy nie puszcza gazu przez podciśnienie. Kolejność wtryskiwaczy sprawdzic czy jest poprawna. Jeżeli masz zamiar długo jezdzic tym samochodem to proponuje założyć dobrą elektronike.
Podciśnienie przy rozdzielaczu zapłonu jest od regulacji czasu zapłonu.Musi być git.Zobacze czy w ELSIE VAG jest coś na ten temat i ewentualnie podeśle.Jest już bardzo mało tych aut więc dbaj o niego bo warto. Pozdrawiam
to może jeszcze mistrzu sprawdź czy działa zawór regulacji doładowania i czy popmpka daje jakiekolwiek podciśnienie. Sztangle możesz sprawdzić ręką, i nie rób takiego babola jak niedawno jeden Grześ, co tulejki do dmuchawki u tokarza zamawiał.
Trzeba obserwować wartość zadaną ciśnienia oraz odczytaną, patrzeć jak wysterowany jest elektrozawór od regulacji podciśnienia oraz trzeba patrzeć na wartości przepływomierza gdzie będzie widać czy silnik ciągnie powietrze czy nie i czy jest to adekwatne do doładowania. Lepiej będzie poszukać kogoś z VAGiem i zrobić normalne logi.
Jeśli zmierzyłeś podciśnienie sprawnym przyrządem i wynosi tyle co podałeś, to sprawdź dokładnie serwo. Może być uszkodzona "przepona" lub dziurawa (skorodowana) obudowa. Czy ktoś robił coś przy pompie hamulcowej, może potrzebna jest regulacja.
A podłączyłeś Vakumetr wprost pod ujęcie cienkich węzyków? Bo jak największy lamer zmieniasz części a nie pomyślisz czy trzeba. Tam się najczęściej uwalało gumiane kolanko na elektrozaworze regulacji ciśnienia doładowującego i całe podciśnienie szło w diabły. Po drugie traciły szczelność elektrozaworki, najczęsciej elektrozawór klap zawirowania.
Całościowego schematu do tego auta nie znajdziesz - jest zbyt dużo wersji silników, wyposażenia i wykonań „na określony kraj” przeznaczenia. W regulacji świateł nie ma żadnej filozofii - fioletowy doprowadza podciśnienie do regulatora, fioletowy z paskiem to wyjście na reflektory.
Sytuacja tak jakby pompa podciśnienia (silnik diesel) wytwarzała zbyt duże podciśnienie i servo samo ciśnie pompę hamulcową - oczywiście to nie możliwe żeby podciśnienie było zbyt wysokie, pisze tak żeby opisać lepiej jak się zachowuje układ hamulcowy. W serwie i/lub przy pedale hamulca jest regulacja. Prawdopodobnie trzpień jest źle ustawiony, i serwo...
zawora regulacja podciśnienie regulacja zaworu podciśnienie volvo podciśnienie
zasilacz lenovo zamiennik schemat gniazdo zapalniczka dźwięk jednej słuchawce lenovo
płyta indukcyjna zelmer bezpiecznik termiczny
Protektory w płycie głównej A2194442A Sony Migająca biała lampka w urządzeniu - co oznacza?