Poczytaj posty na forum, było to wielokrotnie 'wałkowane', póżniej pytaj!
Włącz początkowo szeregowo z akumulatorem dwie żarówki 100W/24V. Powinno być ok 2 - 5 amperów. Ale autorowi postu zależy chyba aby te 2-5 A było na końcowym etapie ładowania ? Bo przecież akumulatora trakcyjnego nie ma sensu ładować tak małymi prądami.
Witam podłącz żarówkę 12 V 5W szeregowo między krokodylkiem a akumulatorem
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
Na 24V ten układ nie zadziała. Ale spotkałem się z tym układem do regulacji prądu ładowania w prostowniku tyle że był zamontowany na stronie sieciowej.
Wykonałem kilka prostowników na AVT3166 z tym że przy regulacji układu według instrukcji ładowanie ma się zakończyć przy napięciu 14.4V ja ustawiłem 16.2V i prostownik ładuje akumulator tak jak powinien. Elektrolit odzyskuje swoja gęstość i jest naładowany na full.
Najlepszą metodą diagnozy jest oscyloskop. Poza tym jeżeli faktycznie po odłączeniu regulatora prostownik ładuje stałym prądem to regulator jest do naprawy. Regulator jest wpięty szeregowo z uzwojeniem pierwotnym?
Jakim prądem ładowałeś? W tym prostowniku nie ma regulacji prądu, ładuje stałonapięciowo z limitem prądu 10 A.
proszę spróbować z prostownikiem Resurs, schemat poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/3626368000_...
W załączniku (niestety za punkty bo trochę czasu poświeciłem), w skrócie: -schemat modyfikacji tytułowego prostownika z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... , któremu dostawiłem regulacją prądu ładowania ,opis regulacji (dla mniej zaawansowanych) prostownika za pomocą zasilacza regulowanego i schemat innego (rosyjskiego) prostego prostownika...
(at)marcin.moczala Przelutuj skrajny przewód potencjometra na jego drugą strone. Suwak (środek) pozostaw jak było. I ,,upgrade" ten prostownik tym, gdzie link na pv dostałeś. Ten regulator jako taki jest mocno podejrzany - choćby utrata pojemności przez kondensatory ze starości. Wykręć też główne diody z radiatora i wyczyść z tlenków powierzchnię radiatora.
Bez problemu zastąpisz tyrystor КУ202Н tyrystorem BTP10-400 (10A,400V).Tak z ciekawości zajrzałem do dwóch sklepów do TME i Nowy Elektronik i jest spory wybór.W wyszukiwarkę nie wpisuj symbolu tyrystora,tylko słowo tyrystor.
Robiłem prostownik dla znajomego na 12V. Dwa akumulatory 6V podłączał szeregowo. Prostownik ładował tylko gdy podłączony był akumulator czyli o 11V, do naładowania czyli do 16V. Była regulacja prądu ładowania. Zagadka: jak spalić taki prostownik :?:
BD139-16 To jest tranzystor, nie układ. Regulacja prądu ładowania jest realizowana przez PR22.
Jeżeli prostownik posiada regulację prądu ładowania i amperomierz to OK . Radiatory do tych diod musisz dać .
Widzę też inne aukcje. To jest prostownik z płynna regulacją prądu ładowania. [url=http://www.allegro.pl/item560235923...
Witam. Akumulator najlepiej ładować prądem dziesięciogodzinnym przez 10-11godzin. To znaczy że jeżeli masz akumulator 35 Ah, to ładować go prądem 3,5A przez 10-11 godzin. Jeśli twój prostownik ładuje prądem 4A (to trochę za dużo dla twojego akumulatora), to ładuj około 9 godzin. Najlepiej żeby prostownik miał amperomierz i regulację prądu ładowania....
A co takim wielkim prądem będziesz ładował ?
Wow... elektroniczna regulacja prądu ładowania i prostownik selenowy - cóż za połączenie. Na Twoim miejscu darowałbym sobie próbę naprawy tego ustrojstwa a jedynie wykorzystał obudowę i transformator do budowy nowego prostownika. Regulację prądu można zrobić na triaku (tak jak była, po stronie pierwotnej), a prostownik selenowy wymienić na współczesny...
1) w zerze stopni akumulator (jak większość ogniw chemicznych) będzie miał nieco niższe napięcie niż w temperaturze pokojowej (20 stopni), a dla takiej zwykle podaje się wszelkie wartości zależne od temperatury. Proponuję postawić go na kilka godzin w domu i wtedy mierzyć. 2) Potrafią pomylić się o 0,5V jeśli chińczyk źle wyregulował Pozdr.
https://obrazki.elektroda.pl/2529615900_...
Jeśli możesz pokaż przykładowy i w miarę prosty prostownik na tych mosfetach z regulacją prądu ładowania.
Regulując napięcie uzwojenia wtórnego będziesz też regulował prąd. Jeżeli napięcie po prostowniku będzie mniejsze od napięcia akumulatora to nie będzie przepływu prądu i ładowania akumulatora. Zwiększając napięcie zwiększamy prąd ładowania. Ustawiamy go jako 1/10 pojemności akumulatora. Dla akumulatora np. 45Ah nominalny prąd ładowania powinien wynosić...
https://spawsc.pl/urzadzenia-rozruchowe-... na all..... znajdziesz poniżej 300zł Mam taki i polecam, największy akumulator jaki ładuję u siebie to 100Ah
Nie wiem na jaki prąd ładowania przewidziałeś prostownik ale ja bym zrobił szersze ścieżki. Te po których płynie prąd ładujący. To zrób. Tutaj "prąd ładujący" nie płynie po żadnych ścieżkach.
Temat do zamknięcia, problem rozwiązany, wstawiłem regulator natężenia prądu, i to załatwiło sprawę, prostownik ładuje powoli i stabilnie, przy natężeniu 2A po regulacji, wszystkim dziękuję za pomoc.
Prostownik Magnum AGRI 30/12 - BRAK REGULACJI PRĄDU ŁADOWANIA! Co może być przyczyną braku regu ładowania. Po podpięciu akumulatora prostownik zaczyna ładować. Na wyświetlaczu wskazuje prąd ładowania który poczasie spada, ale pokrętłem nie mogę ustawić parametry prądu ładowania. Gdzie szukać przyczyny, a może ktoś jest w posiadaniu schematu montażowego?
Nie wiem czy to coś pomoże? Mój kolega ma dwa starsze motocykle z instalacją 6 V, Triumph i Pannonie oraz nowszego Ducati Monstera z 2010 roku. Do ładowania stosuje zakupiony w lombardzie u znajomego jakieś dwa lata temu tak zwanego samoobsługowca procesorowego i jest bardzo zadowolony. Najprostszy z najprostszych. :) https://obrazki.elektroda.pl/6023546900_...
Wymyśliłem już teorię wg. której wszystkie prostowniki dostępne na rynku posiadają regulację napięcia, a regulując je zmieniamy jednocześnie prąd ładowania lecz z racji że prąd ładowania uchodzi za ten "ważniejszy" dlatego owe prostowniki posiadają najczęściej wbudowane analogowe mierniki prądu a nie napięcia i w opisach podawana jest informacja o...
Wykonanie ładne, ale jak dla mnie taki prostownik odpada poprzez brak możliwości regulacji prądu ładowania.
Jakikolwiek prostownik tyrystorem i koniecznie z ogranicznikiem napięcia ładowania. Będzie regulacja prądu i napięcia zakończenia ładowania. RF2, RF2U wydają się proste i dostosowane do wysokiego napięcia transformatora. W książce pt. "Tyrystory i ich zastosowania" było trochę takich schematów, z których zawsze można sobie coś wybrać. W Radioelektroniku...
Jeśli prostownik ma funkcje regulacji prądu ładowania i mozna ustawić wartość jak pisał kol. w poście nr 3 to możesz go spokojnie używać choć jest rzeczywiście trochę "przewymiarowany " dla takiego akumulatora. Zasady ładowania akumulatorów kwasowych małych czy dużych, tych samochodowych oczywiście - są takie same - różnica polega na wydajności prądowej...
Zacznijmy może od tego, że każdy akumulator "weźmie" tyle prądu (A), ile potrzebuje na doładowanie. Dla AGM i żelowych robi się ograniczenia napięcia oraz prądu. Jeśli prostownik daje prąd 15 A i nie ma regulacji, to jak ograniczyć prąd ładowania do 5 A? Jeśli prostownik na sztywno trzyma np. 14 V, to większy pobór prądu przez akumulator nie zaszkodzi....
http://obrazki.elektroda.pl/6840976800_1... Jako ,że robi się już zimno zrodziła się potrzeba zakupu jakiegoś prostownika. A wiadomo mróz nie służy akumulatorom. Postanowiłem ,że nie będę inwestował w tanie supermarketowe prostowniki i spróbuję zrobić coś samemu. Założenia: Prostownik ma być w stanie naładować/podładować akumulator...
Witam w twoim poście brak informacji czy chcesz mieć wpływ na poziom ładowania. Wtedy prostownik z ręczną regulacją prądu ładowania i wskaźnikiem i co jakiś czas podwyższasz prąd bo w trakcie ładowania spada ,na pewno dłuższe ładowanie niższym prądem nie szkodzi np.1/20Q 2,3A przez 20h naładuje do pełna 47Ah. Lub automat wtedy tylko zadajesz określoną...
Mam 4 sztuki tranzystorów kd 502 z radiatorem. Na 15A to mało. Poza tym, to wyjdzie zasilacz a nie prostownik. Ładowanie prądem jednokierunkowym pulsującym wpływa korzystniej na akumulator. Chcesz kombinować, a nic z tego dobrego.
Skorzystaj z tego, jest to modyfikacja prostownika Jozefa.G która sprawdza się świetnie. Dodana została tylko regulacja prądu ładowania. Prostownik wtedy jest w pełni zautomatyzowany. Mam do niego projekt pcb gdybyś potrzebował. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
WItam, Zwracam się z prośbą o pomoc w budowie układu regulacji prądu ładowania prostownika 0-50A 12V. Zależy mi na tym by regulacja była płynna
"Posobnik" to włączony w obwód szeregowo rezystor albo inny odbiornik, "bocznik" - to odbiornik/rezystor włączony równolegle. W twoim przypadku lepszym rozwiązaniem jest jednak włączenie "posobnika", czyli szeregowo. Ponieważ prostownik ma regulację prądu ładowania to dużo łatwiej będzie dobrać odpowiedni.
Do forestx: na fujarke jest coś innego:-))). Załużmy ze mam akumulator 30Ah i 55Ah to w jaki sposób naładować oba? Chyba ze przez 18 godzin ładować ten co ma pojemność 55Ah prądem 3A!!! Ot po co jest potrzebna regulacja prądu ładowania!!!
Ktoś z moich znajomych zastosował takie rozwiązanie, ale u niego występowało coś w rodzaju sporadycznych skoków prądu ładowania. Jeśli regulator tyrystorowy jest przystosowany do obciążeń indukcyjnych to powinno zadziałać. salut andre
a najlepiej żeby miał stabilizator napięcia Jak już to regulacje prądu ładowania ;-)
Aby skonstruować prostownik do ładowania akumulatora o napięciu 16.2 V i prądzie 1A , a także z możliwością regulacji napięcia i prądu ładowania, potrzebujesz transformatora o mocy nie mniejszej niż 30-35VA z napięciem uzwojenia wtórnego 17-19V. Bez możliwości regulacji wystarczy napięcia uzwojenia wtórnego 12-12.5 V.
Całkiem przyzwoicie to wygląda ale w prostowniku przydała by się jeszcze kontrolka chyba że włącznik jest podświetlany.W sumie to zamiast wydawać 4 dychy na przełącznik zakresów i kombinować z nawijaniem uzwojeń wystarczyło by zastosować prosty regulator na jednym tyrystorze i dwóch tranzystorach.Przy okazji miałbyś płynną regulację prądu ładowania.
TAK. Ważne tylko byś ładował prądem rzedu 1 do 1,5A (dla 12Ah) nie więcej. Możesz wpiąć dodatkowy amperomierz o zakresie kilku amper np 2A. Do regulacji służy potencjometr nr5.
Układu ze spawarki niema potrzeby montować, wystarczy układ regulacji prądu zastosować, pełno jest tego na elektrodzie.
Wszystko pięknie, tylko mógłbyś jeszcze pokazać schemat. Z tego co widać to brak regulacji prądu ładowania.
Witam Prąd ładowania odsiarczającego powinien wynosić 1/20 pojemności akumulatora.Jeśli nie można go zmniejszyć regulatorem w prostowniku,to proszę połączyć ładowanie w szereg ze wspomnianą żarówką.Po częściowym naładowaniu,kiedy oporność akumulatora wzrośnie i prąd ładowania się zmniejszy żarówkę można zlikwidować.Regulacja prądu ładowania odbywa się...
Prostownik z regulacja pradu ładowania.
a jak się zachowuje jak mu podasz ładowanie z prostownika? dobrze by było jakby prostownik miał regulację prądu, wsadź woltomierz na akumulator podłącz prostownik i obserwuj co się dzieje - altek oczywiście odłączony; czekam na efekty po takiej próbie .......
Ale kombinujecie, a sprawa jest prosta jak obwód koła. Do autora tematu, podłącz do nieobciążonego prostownika kondensator i sprawdź na najniższym zakresie jakie będzie na nim napięcie, bo do tego napięcia będzie dązyło napięcie na ładowanym akumulatorze, ale nigdy go nie osiągnie. Jeżeli napięcie będzie niższe niż 16 V, to możesz spokojnie na tym zakresie...
Ja stosowałem takowe ściemniacze, ale to było wieki temu były to tak zwane dotykowe, miały taką płytkę zamiast klawisza i potencjometr. Stosowałem je do regulacji prądu ładowania prostownika.
Kolega przyjrzy się układowi UC2906 lub UC3906. Układ ma ogranicznik prądu ładowania, który może sobie kolega potencjometrem regulować. Układ może pracować jako ładowarka dwustanowa ładująca prądem o określonej wartości do 16V i przechodząca w stan podtrzymania ładując akumulator bardzo małym prądem do czasu aż napięcie spadnie do wartości 14.5V i znowu...
Schemat który podałeś to jest schemat tego prostownika czy taki twój przypuszczalny? Bo skoro prostownik ma 3 regulacje prądu ładowania na pewno nie będzie taki schemat.. Przełącznik może być 3 pozycyjny i 2 kanałowy np.. Jaki jest przełącznik? ile wtykowy?
Czyli musiał bym regulować napięcie żeby móc regulować prąd. Ale przecież zmniejszając napięcie np. do 9V akumulator nie będzie ładowany
Termowizja wskazuję na wyższe temperatury na diodach, a nie na regulacji prądu, stąd może ten mylny zapach. Prostownik ładuje akumulator, ale ten tani amperomierz jest niedokładny, do 10 A się wychyla maksymalnie, skacze do tego czasem. Ale coś tam wskazuje. Może za szybko podniosłem alarm...
Witam. Bardzo ciekawa konstrukcja i stąd moje pytanie czy takim prostownikiem można ładować akumulatory 6V i 12V. Chciałbym zbudować prostownik z płynną regulacją prądu ładowania dla aku od (6V) 4Ah do (12V) 65Ah chciałbym żeby miał zabezpieczenia przed omyłkowym podłączeniem klem, wyłączanie przy naładowaniu aku 12V i tu jak ustawić prostownik by także...
Prostownik, zasilacz tyrystorowy z regulacją napięcia zasilania lub prądu ładowania.
Collego, MlodyDban! Wybrany przez Ciebie schemat prostownika nie jest najlepszy ! Prostownik nie ma funkcji regulacji prądu ładowania, która jest potrzebna przy ładowaniu akumulatorów o różnych pojemnościach. Transformator o napięciu uzwojenia wtórnego 24V możesz użyć, jeśli użyjesz schemat prostownika jednopolowkowego. Aby uzyskać dodatkowe zmniejszenie...
Dawno już nie miałem w ręku takiego prostownika ale pierwotne uzwojenie pracowało jak autotransformator, a odczepy na wtórnym służyły do regulacji prądu ładowania. Nie lubiłem ich naprawiać. Kabelki cieniutkie, często nadtopiona izolacja, jedna wielka pajęczyna.
szukam schematu prostownika z prostą regulacją pradu ładowania
Skoro masz regulację skokową na wyjściu to tym samym masz gotowy prostownik z regulacją prądu ładowania. Powodzenia....
W takim razie transformator ma odczepy po stronie pierwotnej. Kolega zmierzy oporność uzwojenia pierwotnego od końca połączonego bezpośrednio z kablem sieciowym do odczepów. Jeśli kolega uporządkuje wyprowadzenia według malejącej oporności, to po podłączeniu ich do przełącznika będzie można regulować prąd. Zakres rozruch prawdopodobnie ma najmniejszy...
Z tego, co kojarzę, w tańszych transformatorowych prostownikach układ regulacji prądu jest zrealizowany na triakowym regulatorze mocy po stronie pierwotnej. Akumulatory AGM mają inną charakterystykę ładowania, łącznie z wyższym napięciem końcowym. Fakt, wymienić amperomierz i śmigać. ;) Ta pomarańczowa kostka wygląda na bezpiecznik automatyczny/resetowalny.
a może spróbuj wstawić w szereg z pierwotnym urzwojeniem ściemniacz i masz regulację prądu ładowania... może to nie najlepsze rozwiązanie ale jest czasami stosowane pozdr
Jakie akumulatory będziesz ładował? Zwykłe do ~74Ah? Popatrz sobie, jest tego mnóstwo.
Podobno najlepiej ładować akumulator zwykłym prostownikiem z regulacją prądu ładowani ręczną.W miarę jak akumulator będzie się naładowywał prąd ładowania będzie się zmniejszał samoczynnie z powodu wzrostu napięcia ładowania.I o to chyba chodzi.
Tiesto na płytce masz element JP2. W jakim celu jest ta zworka której właściwie nie ma. Zapewne służy do regulacji ustawień, zamiast cięcia ścieżek. Strona nr.4 z załącznika (D, E).
Ładuj jak najmniejszym prądem jak nie masz regulacji to nie ładuj
Sprecyzuj, czy prostownik ma mieć regulację prądu ładowania, jaka jest wydajność prądowa uzwojenia wtórnego transformatora?
Tak, bo on ma służyć także do ładowania akumulatorów ciągnikowych i dlatego jest regulacja prądu ładowania. Prostownik jest oparty na tyrystorze. Co do tego napięcia w pełni naładowanego akumulatora, to nie zgodził bym się w tym momencie ma te 16V. Dużo czytałem na temat ładowania akumulatora i wszędzie podają 2.2V na 1-ną cele, czyli 14.4V. Jak to...
Ten prostownik to marketowa zabawka, do mocno rozładowanych akumulatorów strach go podłączać. Nic dziwnego że palą się wszystkie lampki, taki rozładowany akumulator potrafi szarpnąć więcej niż 6A przy podłączeniu do ładowania. Spróbuj podłączyć przez żarówkę jak kolega wyżej sugerował albo szukaj prostownika z regulacją prądu ładowania.
Witam to co pisze w opisie że ma zabezpieczenie przed odwrotnym podpięciem to ściema miałem wczoraj taki tylko 12v bez opcji 6v do naprawy nie ma tam nic takiego w środku znajduje się trafo amperomierz mostek prostowniczy i bezpiecznik.Najlepiej zainwestować w jakiś z regulacją prądu ładowania.
Jeśli wskazówka amperomierza nie zmienia położenia to są dwie opcje - naładowany akumulator lub za mały prąd ładowania. "Prąd ładowania" zmieniasz potencjometrem po prawej stronie na froncie obudowy.
Ze zdjęć widać, że prostownik jest 5A... on nie ma stabilizacji prądu, tylko regulację napięcia, więc prąd będzie zależał od stopnia naładowania akumulatora. Żeby nie uszkodzić prostownika przestaw pokrętło tak, żeby wskazówka pokazywała ok 4,5-5A. 20min ładowania przy tym prądzie powinno wystarczyć do uruchomienia silnika.
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
Wielkie dzięki dla Józefa, ale moim zdaniem lepszy byłby z wielu względów prostownik z regulacją prądu ładowania. Może ktoś posiada schemat takiego użądzenia?
Ja mam zrobiony prostownik z modułu zasilacza stabilizowanego. Napięcie 14,5V i prąd 5A bez regulacji i zawsze ładuje tak jak trzeba.
Aku nie musi być ładowane napięciem stabilizowanym, niektórzy wręcz twierdzą że ładowanie impulsowe jest dla niego zdrowsze. Ostatnio na lekcji o prostownikach było, że już jednopołówkowym można ładować...
Trochę roboty przede mną ale zależy mi na tym prostowniku Idea tego prostownika jest prosta jak.... Przy spaleniu rezystora 51 omów, na pewno masz ubity tyrystor - zwykle umierąły obydwa na raz. To rzecz pierwsza. Rzecz druga - czasami uszkodzeniu ulegał układ timera - kłopotliwy do zdobycia. Kropelka cyny blokuje jego działanie, prostownik działa...
cześć mam pytanie dotyczące tego układu J-219 czy ten układ będzie się nadawał do regulacji prądu ładowania w prostowniku??
Witam! chce zbudować prostownik z rozruchem lecz nie mam schematu regulacji prądem ładowania i rozruchu. prosze o małe podpowiedzi.
Z tych trzech wybrałbym środkowy . Przy podobnych parametrach, najbardziej podoba mi się możliwość regulacji ręcznej prądu ładowania.
Przy takich prądach jak piszesz (35A) to najlepiej zrobić regulator fazowy po stronie pierwotnej trafo.
Zastanawia mnie co ze spadkiem napięcia na mostku? Sądzisz, że na akumulatorze będzie mimo wszystko zbyt wysokie napięcie? Oj, to nie wiesz podstawowych spraw - ładujesz napięciem szczytowym, a na transformatorze masz podaną wartość skuteczną. Co to za pojęcia, różnice między nimi, oraz ile wyniesie u Ciebie wartość szczytowa to zajrzyj do Google,...
Przecież tam są standardowo akumulatory 165Ah (najczęściej) lub 195Ah, zatem prostownik zapewniający prąd ładowania na poziomie 1/10C czyli ok 16-20A. Może być i mocniejszy, ale z regulacją prądu ładowania do tego poziomu.
Jak masz areometr to podstawowe pytanie: czy we wszystkich celach elektrolit ma taką samą gęstość? Co to za prostownik? czy ma płynną regulację prądu i napięcia? bo wydaje mi sie że sam do końca nie wiesz co robisz.
Schemat zależy od tego jaki chcesz max prąd wyjściowy ale myślę, że 15A wystarczy np: z napięcie Zenera , a którego dalej nie znasz bo nie chciałeś/nie mogłeś odczytać.
Podłącze sie do tematu. Jaki prostownik polecacie (w pełni automatyczny) do ładowania akumulatorów o pojemności 165ah 6v x2. Zastanawiałem się nad produktem firmy Semi(polski produkt) o mocy 20a(najdroższy cena 400zł). Czy może polecacie coś tańszego? Popraw pisownię! Amperogodziny piszemy przez Ah. Za pisanie "ah" następnym razem post pójdzie do kosza....
Najprostszy prostownik nieautomatyczny to transformator i mostek prostowniczy. Będziesz miał autotransformator więc będziesz miał regulację prądy ładowania Co do stałego prądu ładowania to jest to taka legenda. Prąd podczas ładowania będzie spadał, więc nie będziesz ładował akumulatora stałym prądem.
Ja także stawiam na prostownik do akumulatorów z regulacją prądu ładowania.
Powinieneś go postawić pod prostownik na kilka dni, ale bardzo małym prądem (ok. 1 - 1,5A). Jednak to wymaga zastosowania prostownika z regulacją prądu ładowania. Wtedy jest szansa na przynajmniej częściową reanimację akumulatora. Pozdrawiam
Witam . Kolego Robot17 chyba nie czytałeś opisu działania i regulacji tego prostownika. P2 służy do ustawienia progu poniżej 11V co oznacza że prostownik jest przeciążony i przechodzi wtedy w tryb ładowania z próbkowaniem , czyli ładowanie 0,25s i przerwa 0,25s . Dodatkowo ten prostownik nie ma żadnej regulacji prądu ładowania .
Zastanawiam się, czy przy takim sposobie sterowania tyrystorem sygnał generowany przez T4 i T5 nie powinien być w jakiś sposób zsynchronizowany z częstotliwością napięcia za mostkiem Graetza? Jest zsynchronizowany bo za mostkiem nie ma kondensatora filtrującego napięcie więc jest tam tzw. Tętniące napięcie czyli tylko połówki napięcia i właśnie poprzez...
o jakim zwarciu mówisz? Anody z katoda? wtedy prad płynie i wszystko jest ok lecz nie mogę sterować potencjometrem aby płynnie zmieniać prąd ładowania:(
E, to nie żaden inteligetny prostownik. Tylko zwykły prostownik elektroniczny z regulacją prądu. Zatem nie powinno być problemów z odcinaniem ładowania bo ten prostownik nie ma takiej funkcji. Czyli jest prawdopodobnie tak jak kolega (at)wawrzyniec powiedział, czyli że próbujesz ładować naładowany akumulator. Stąd takie działanie prostownika.
Kolega, Mati _ Speed ! Na ten czas u mnie 4 takich prostownika z podobnym schematem regulacji prądu ładowania. Specjalnie dla ciebie protestował ich wszystkich. Napięcie na wtórnych uzwoeniach transformatorów 17-21V. Przy podłaczaniu żarówki 12V 21W napięcie reguluje się w granicach 0-12V, przy czym prąd zwiększa się od 0 do 1,9А . Z żarówką 50W...
[ Po 3 to sam zbudowałem taki oto prostownik i jestem z niego bardzo zadowolony bo ma elegancką regulację prądu ładowania i wiele innych drobiazgów A co kolega miał na myśli pisząc że prostownik ma [ elegancką regulację prądu ładowania ] ? :D
Szukam dość prostego prostownika do ładowania aku samochodowego z oddzielną regulacją prądu i napięcia wyjściowego Z góry dziękuje.
Czy to ma być prostownik bez żadnej regulacji prądu ładowania? Pozdrawiam
prostownik regulacja ładować regulacja prąd ładować regulator prąd ładować prostownik
profibus falownik schemat licznika renault kosiarka silnik indukcyjny
zasilać jarzeniówka zasilać jarzeniówka
Samsung BN94-06653B F9000 – EEPROM 24C256 IC901, objawy uszkodzenia, naprawa, klucze HDCP AMIKO TSC 1240 – miernik nie uruchamia się, przyczyny: akumulator, zasilanie, firmware