Regulacja zaworów. https://www.youtube.com/watch?v=N1CaENeJ...
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Czyli z Twojej wypowiedzi wynika iż możesz mieć źle zgrany rozrząd a mechanik (pseudo ?) doregulował zapłon do źle ustawionego rozrządu ? No to ładnie, jaki to symbol silnika? Jak podasz symbol to znajdę jak się "ustawia rozrząd" bo od tego trzeba zacząć - od na 100% dobrze zgranego rozrządu a potem ewentualnie korygować zapłon.
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
Sądząc po tym że jak rozumiem silnik pracował - rozrząd na razie bym zostawił w spokoju. Skupiłbym się na układzie paliwowym i gaźniku, to że gażnik nowy to nie znaczy ze może sie zapchać jakimiś fusami pływającymi w paliwie. I jeszcze raz spytam czy naprawa i regulacja w/g repair manuala czy na oko i wyczucie (a jeśli na oko i wyczucie - jak długa...
Silnika bym nie płukał bo na co? Strata pieniedzy. A jeszcze poza robotą możesz pogorszyć stan a polepszyć nie polepszysz. Najlepiej wlać to co było lane wcześniej - jak nie wiesz to ci w sklepie doradzą co wybrać czy syntetyk czy półsyntetyk. Ja do astry używałem mobila 10w40 ale teraz jako że doszło mi drugie auta na utrzymanie wlałem 5w30 dexos2...
Odpaliłem... ;/ nie ścięło klina, ale było inne koło magnesowe i miał iskrę, nie tam gdzie trzeba. Przestawiłem rozrząd i po kłopocie... heh... ale teraz jest inna usterka, ładnie chodzi podczas odpalenia, ale zalewa po jakimś czasie świece. Regulacja gaźnika nic nie dała. Ps. sawek101 ja mam 250 :D ale chińskiego:D ale jak na chińską moc i 4t chodzi...
dzięki za wszystkie inf. Aby zdiagnozować kupiłem inną pokrywę, jak się okazało ktoś dorabiał ośkę pod łapki (ośka była "pełna" bez wycieć na olej). Podkładek również nie było (choć wcześniej maszyna działała) teraz wszystko jest ok. Wymienione: ośka łapki (dźwigni); sprężyna + regulacja naciągu.
Hej! Elektrozawór sterowania pompy oleju ten w misce masz dobry, bo miałbyś na niego błąd. Jeśli masz co do niego wątpliwości to zdejmij z niego wtyczkę, wtedy pompa daje max ciśnienie. Fabryka każe zdjąć wtyczkę i mierzyć ciśnienie jeśli jest za niskie by wykluczyć jego uszkodzenie. Piszę o tym po to byś się nie bał zdjąć tę wtyczkę. Ona jest na kablu...
Byc moze znaki rozrzadu sie nie zgadzaja poniewaz byla planowana plaszczyzna glowicy zbyt duzo zebrana a uszczelka ma jeden rodzaj grubości.jesli masz kola na klinach to nie powróćisz do fabrycznego ustawienia
Dziękuję Ci za odpowiedź. O tym zwlanianiu napinacza nie wiedziałem. W sumie jest tam taka zaslepka na torx. Silnik stary, bez zmiennych faz. W sumie to rozrząd sobie później i tak złożę na blokadach. A co do luzów to jakiś meksyk. Bo na 1 jest ciasno na ssacych, na 2 i 3 po jednym zaworze wydechowym ciasno. A 4 cyl. to też ssace. Na niektórych dużo...
Witam, zmuszony byłem rozebrać rozrząd i na nowo ustawiać luz zaworów odpowiedzio 0.25 0.20 Przed tem luzu w ogóle nie było no to byłem w szkoku. Silnik trząsł drgał i co nie tylko. Teraz silnik ma mega siłę nie drży ale grają zawory. szperałem ile mają być luzy to wszscy mówią że się nie ustawie po jest hydraulicznie. A w tym silniku sa popychacze...
Błędów brak. Rozrząd niestety jest przestawiony o jeden ząb. Wałki są ustawione dobrze na znakach. Dziś bądź jutro będę ustawiać go tak jak powinien być. Z rzeczy które mnie zastanawiają to: Kąt wyprzedzenia zapłony -9.75 TDC Regulacja faz rozrządu -4° KW Czujnik Halla odchylenie regulacji 16° KW Masa zasysanego powietrze na wolnych jest 4g z tego co...
Ogarnięte rozrząd był walnięty
Jeszcze nie regulowalem ale mogę Ci napisać jak ustawić koło i rozrząd tylko muszę zajrzeć do filmiku gościa z Anglii który to robił.A wiesz jakie plastiki trzeba zdjąć?
Sprawdź czy sygnał jest podawany na cewki. Do tego nie trzeba oscyloskopu. Fałszywe błędy mogą powodować zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie akumulatora.
Mogły zawory lekko dostać i nie ma szczelności. Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Dzięki za odpowiedź. Zastanawia mnie tylko kwestia tego, że zarówno na zimnym jak i gorącym silniku nie było problemów z rozruchem. Wybacz, że drążę temat, ale do czego służy regulacja długości kolektora? Rozrząd oczywiście sprawdzę.
Witam, wiem, że błąd opisywany często ale przeczytałem i zrobiłem już wiele a dalej jestem w punkcie wyjścia. Po kolei. Mój klient kupił Mastera II 2,5 dCi, wracał po zakupie i po włożeniu "4" zamiast "2" samochód zadławił się i złapał ww. błąd. Błąd po przekręceniu stacyjki znika ale w podobnych sytuacjach wraca i auto przechodzi w tryb awaryjny. A...
Zapłon ustawiony, troche to dziwne bo aparat zapłonowy jest prawie na końcu w prawo, zaś jak go przekręcam w lewo to zwiększają się obroty. Czy jest możliwe aby był przestawiony rozrząd ?
a tak w ogóle to igły tu idą takie same jak do domowych Łuczników? bo ja założyłem nową (Organ 130/705 H) bo kiedyś takich setkę kupiłem sobie ogólnie to jestem pod wrażeniem, bo ta maszyna to jest w zasadzie identyko co np Juki DDL-227, DDL-555, a to przecież najwyższa półka: https://s3.amazonaws.com/a.teamworksales...
Witam kupiłem motocykl Honda CBF 500 z 2006 roku w stanie na chodzie ale trzeba porobić pare rzeczy tak myśle żeby do wiosny był zrobiony . Na pierwszy ogień idą zawory już mam pomierzone wszystkie są za ciasne no i mam problem ,bo trzeba zdemontować wałki zeby wyjąc płytki tylko boje się że już tego nie złoże bo albo ktoś wcześniej tak złożył albo...
Jednak tylko mi się wydawało, ale jak sprawdzałem zapłon lampą to faktycznie po podaniu napięcia zapłon się opóźnia, a silnik na wolnych obrotach chodzi głośniej po prostu cuda nie z tej ziemi, jeszcze jedna dziwna rzecz która wyszła przy sprawdzaniu zapłonu lampą (czujnik na rurce wtrysku) to skakanie przyspieszenia przy ok 1500obr (ale to nie wina...
Dzisiaj zauważyłem, że w momencie zapalenia się checka napięcie na 2giej sondzie 0,005v wg kompa. I teraz pytanie ile powinno być tak książkowo? Ja bym zaczął od drożności układu wydechowego, bo wskazania drugiej sondy są zbyt niskie, a to może sugerować jakiś kłopot z wydechem. To prawda natomiast jak pisałem, założyłem emulator przed sondę i tam jest...
Brak możliwości przedstawienia pompy. Przykręconą na stałe do bloku. Rozrząd tak. Jeszcze regulacja dekompensatora.
Szanowny kolego WZ19 . Jeśli ustawisz prawidłowo rozrząd w C-360 niech nie interesują ciebie inne znaki kropki przecinki kółeczka itd, itp. Wkładasz pompę pamiętając o ustawieniu sprzęgiełka i trybika w pompie i musi działać. W sześćdziesiątce i starszych nie istnieje praktycznie regulacja początku kąta wtrysku ...... co innego C_330 tam trzeba ustawiać...
cewki podmiana regulacja zamiana okablowania nic nie dała. Skrzynia ściągnięta rozrząd ok Koło pośrednie które było podejrzane o luz na panewce ok. teraz demontaż glowic i próba szczelności kanałów paliwowych.
Rozrząd do sprawdzenia.W tych silnikach przy dzwonie nawet lekkim przestawia się.
Witam . Z wykrecaniem tego czujnika to przesada !!! na na wale jest kółko po którym śmiga pasek rozrządu jest na nim znak i on ma się pokrywać ze znakiem na aluminiowej obudowie silnika . Co do wałków rozrządu to wsuwasz płaskownik chyba 6mm grubości w te wyciecia , luzujesz śruby mocujące koła na wałkach , zakładasz pasek naciągasz go napinaczem dokrecasz...
Pompa podaje za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Może być filtr zatkany. Mogą być krzywki wytarte na wałku rozrządu. Może być przestawiony rozrząd spowodowany ścięciem klina. Dawkę paliwa można zmniejszyć w pompie. Dawkę maksymalną zmniejszamy przez otwór zasłonięty małą blaszką przykręconą na dwie śrubki, jedna nad drugą. Pod górną pokrywą jest...
Pasek wymieniałem 13 miesiecy temu. Przejechane ok 15-17 tysiecy. Sam graty kupowałem więc były napewno bardzo dobrej jakości(nie pamietam firmy kanadyjskiej, ale jak z pierwszego montażu). Wymieniałem u innego mechanika i widziałem jak kończył składać vectre. Stwierdziłem że to kiepski mechanik i dlatego znalazłem na inne naprawy właśnie tego. Po wymianie...
Witam zapomniałem odpisać czy regulacja coś pomogła czy też nie , ustawiłem wszystko tak jak jest w serwisówce i zawory tak jak kolega mi wytłumaczył, ale nic z tego skuter podczas uruchamiania przez rozrusznik tak jak by chciał zalapywac ale na tym sie kończy , ogólnie z tym skuterem jest gorzej niż myślałem podczas krecenia rozrusznikiem silnik sie...
Witam.Mam taki problem otóż po wymianie pasków rozrządu autko zaczeło strasznie kopcić na biało.Przed wymianą wszystko było ok auto jezdziło nic się nie działo rozrząd idealnie ustawiony i zablokowany przy blokowaniu roz. nie pasował mi tylko koło od p-py wtryskowej ale myślę komuś pewnie przede mną się rozjechał więc przy montażu ustawię na fabryczne...
Witam kolegów Zauważyłem, ze temat trochę stary. Szukałem na forum odpowiedniego miejsca do zadania pytań i wydaje mi się, że ten post jest najlepszy. Proszę moje posta nie traktować jako hejt, szukam dodatkowej wiedzy. Spędziłem około 5h na szukaniu instrukcji do wymiany rozrządu, teraz poszukuję odpowiedzi na kilka dodatkowych pytań. Samochód: Skoda...
Witam. Chodzi mi o dokladny opis wymiany rozrządu w 2,0 HDI 90 KM ( citroen picasso) czyli sposób blokady kól , blokady walu, regulacja naciągu, pompa wody ,wymienialem w róznych autach ( benz i diesle) ale z tym modelem mam pierwszy raz do czynienia - przypuszczam ze nie taki straszny diabel jak go maluja ale nie chcialbym zrobic czegos nie tak. Wiem...
Czyli rozumiem że cyrki z silnikiem się zaczęły po przekładce cylindra z głowicą? Tak? Wtedy może źle ustawiłeś rozrząd lub nie wyregulowałeś luzów zaworowych.
Może wyregulowałeś zawory nie w GMP tylko właśnie na zadziałanym dekompresatorze. To by tłumaczyło wszystkie objawy. Istnieje jeszcze możliwość że przestawiony jest rozrząd lub magneto/koło zamachowe (złe ustawienie zapłonu).
I co dalej jak już je zluzuje? Dodano po 2 A nie wystarczy teraz obserwować żeby tłok był w górnym martwym punkcie żeby oba zawory były zamknięte i ustawić zawory . Czy da się sprawdzić rozrząd bez zdejmowania przedniej pokrywy?
Nie ma opcji że rozrząd źle złożony.Koła nie były zdejmowane, jedynie zębatka z wału korbowego.Gdy rozbierałem wszystko ustawiłem na punkty i składałem na te same punkty.
Rozrząd był wymieniany?
Witam. Może ktoś grzebał przy rozrządzie ?. Czy był wymieniany i kiedy ?. Ile ma przejechane - "maluch" i rozrząd ?. Pozdrawiam :).
brak palenia na jeden gar to pewnie uwalona świeca lub sterownik świec ma upalone styki i słabo grzeje.Pewny jesteś że rozrząd dobrze złożony. może być jeszcze problem z popychaczami bo zdaża się że hydrauliczna regulacja luzu wariuje
Sprawdziłeś czy nie przeskoczył pasek ustawiłeś rozrząd na znaki ? Jeśli tak to regulacja zaworów z wymianą podkładki regulacyjnej .Pytanie czy robiłeś to kiedyś bo jeśli nie, to zleć tą robotę zaufanemu mechanikowi .
Witam, mógłby mi ktoś podpowiedzieć[ktoś kto ma doświadczenie] jakie luzy zaworowe powinny być w silniku 110ccm 4t? i jak dokładnie ustawić rozrząd. W silnikach 50ccm /72 ustawiałem zawsze 0.06 ssący 0.08 wydechowy i pracowały elegancko, natomiast rozrząd ustawiałem na kresce z "T" na magnecie i rowku w pokrywie, wtedy regulacja zaworów. Zauważyłem...
napiszę jeszcze raz auto jeżdzi normalnie poza tym że czasem zapala się check engine w różnych porach dnia i nocy a także oróznych porach sam gaśnie , czytane clipem zmienne fazy rozrządu nie aktywne czytane kts 650 wywala bład P340 bąd regulacji zmiennych faz rozrządu, niezgodnośc żębów lub niezgodność ze wazględu na spalanie. Wiązki były przeswietlane...
Nie cuduj tylko zdejmij pasek i zrób to porządnie, wymień przy okazji rozrząd i pompe wody koniecznie
Witajcie serdecznie forumowicze. Mam problem. Klient przyjechał z objawami nieodpalania na zimnym silniku. Przebieg 12340km. Nic nie było robione do tego czasu a więc stwierdziłem że czas na nowy zestaw cylinder plus glowica. Zamówiłem zestaw 60cm3. Po założeniu zonk. Skuter nie ma siły odpalić przekrecic wałem taj jak by sie cofal. Z kopki palił na...
Szukaj Punto Evo, dużo ładniejsze wewnątrz. Posiadam takie Punto Evo 1,4 8v od 60 tys. km. Aktualnie ma 82 tys. km. 58 tys. km zrobione na lpg. Poza wymianą filtrów i oleju (2,5 litra) w silniku, wymianą tylnych mechanizmów podnoszenia szyb(pękające linki), kilku żarówek nic więcej nie robiłem. Teraz przychodzi czas na rozrząd i świece, może klocki...
Witam. Problem polega na tym, że przy około 1800-2000 obrotów(nie zawsze) czuć szarpniecie, chwilowy brak mocy. Zauważyłem, ze najczęściej dzieje się to po zmianie biegu. Od razu dodam, ze nie ma to nic wspólnego z zasprzeglaniem. Żadnych błędów w komputerze. Po serwisie: filtry oleje rozrząd świece, regulacja zaworów, wymiana termostatu i kilka innych...
Jak juz pisałem zdazaja sie i wtopy. Klient zadzwonił do mnie rano i stwierdził ze poszedł mu dym spod maski, a dokładnie z obudowy rozrzadu. Po ogledzinach okazało sie ze rozypały sie łozyska z rolek i napinacza. Pasek nie przeskoczył, ale róznica wału do pompy to było 2.5 zeba. I stąd ten bład. Wymienie rozrząd i dam znac czy pomogło
regulacja wałek rozrząd regulacja rozrząd citroen regulacja łańcuszek rozrząd
citroen xsara świeca toyota toyota camry mostek l293d
tachograf renault master dystrybucja tauron
Renault Scenic diesel dCi szarpie, czarny dym, gaśnie, brak rozruchu – typowe usterki Ford Mondeo Mk4 1.6 TDCi 115KM – lokalizacja portu do ładowania klimatyzacji R134a