Potrzebują informacji jak wyregulować sekcjię wtryskowe w silniku Deutz 4 cylindrowym typu BF4L1011F. Dokładnie jaki powinien być wymiar między blokiem silnika a max wzniosem krzywki wałka rozrząd. Za pomoc z góry dziękuje.
Na zielono zaznaczyłem owy czpień, na czerwono element który chcesz wykręcić, celem wymiany o-ringu, to są elementy Twojej pompy wtryskowej tyle ze od wewnątrz. Dodano po 2 Chodzi tu o tłok rozdzielacza po którym pracuje suwak regulacji, ten element beczułkowaty z otworkiem a to co masz zamiar wykręcić wygląda na cylinder rozdzielacza, i czystość tego...
Witam! Mam problem z ustawieniem pompy wtryskowej w Mercedesie W 123 2.4D a mianowicie wyjalem pompe w celu wymiany uszczelniaczy i sprawdzenia sekcji, i po odebraniu z zakladu i zalozeniu pompy z tego co pamiętam to ma być wg, ksiązki -/minus/ 24 st przed GP samochod wogole nie odpalil :-/ Tak wiec probowalem obracac pompa o kila stopni i uruchomi...
Witam mam problem z vectra B 2.0 dti. W aucie padl sterownik pompy wtryskowej, sterownik zostal wymieniony i silnik zaczol pracowac ale od czasu do czasu wypadal blad regulacja poczatku wtrysku, odeslalem pompe na reklamacje ale stwierdzono ze wszystko jest ok, zalozylem ja z powrotem ale problem pozostal, doradzano mi regulacje rozrzadu pompa było...
prawilnie zdaje sie to powinno wkręcic kapilare bądz kawałek przewodu wygiętego wpostaci chaczyka [ i obciętego ] nie jestem pewien czy nie należy wyjąć zawór zwrotny , regulacji podlegają takze sekcje [ czy równo dają ] menzurki na przewody i kręcićpompą a następnie porównać zawartosc naczyń przedtem należało by sprawdzić wtryski czy mają takie same...
Witam! Otóż kupiłem sekcje WZM ( za 4 sztuki 160 zł) i pojechałem do fachowca by je wymienił i wyregulował pompę- tak jak to kolega miszagrom poradził. I okazało się, że "taki super zakład" wstawił (jeśli wogóle wstawił) sekcje regenerowane-chromowane. Na dodatek okazało się, że pompa ma jakąś wadę fabryczną- po dokręceniu króćca 3 sekcji zacina się...
Można ale tylko na stole probierczym. Witam. Niekoniecznie na stole. Oczywiście zakładając że dawki sekcji są równe, można przestawić HDK względem RW posiadając przystawkę do pomiaru ustawienia HDK i czujnik zegarowy pomiaru RW, który można zamontować tylko po demontażu pompy. W Scanii 3-serii był specjalny pin (EDC28-biało/niebieski w gnieździe diagnostycznym)...
Witam wszystkich mam problem z moim traktorem. Zauważyłem że moja pompa wtryskowa cieknie, wymontowałem ją i zaniosłem do fachowca na uszczelnienie. Okazało się że stara pompa to był szrot, luzy na walku, pozapychana, no i cieknąca. Dostałem od niego inną pompę naprawiona i z ustawionymi sekcjami (podobno książkowo). Jak zamontowałem to teraz mój traktorek...
3 indywidualne pompki wtryskowe na wspólnym wale i regulacji czyli pompa wtryskowa z 3 sekcjami. Zakłada się normalne przezroczyste rurki (pionowo 3 cienkie szklane) do pompy i sprawdza się wydajność kręcąc wałem.
Nie jest droga regeneracja. Pewno gościu cię naciągnął. Ja płaciłem 370 za wymianę wszystkich sekcji, jedna kosztuje 17 zł, uszczelniacza łożysk na wałku głównym, tulejowanie regulatora,regulacja pompy i czterech wtryskiwaczy Pompę mi facet zrobił pierwszorzędnie. To samo w pompie zetora to już 700. Więc coś jest z tym twoim pompiarzem nie tak albo...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Nie jestem montażystą, ale miałem wiele aut z gazem i musiałem trochę poznać ten temat. instalację którą teraz używam zakładałem sobie sam jest to Stag 300. Problem polega na tym że w aucie żony jest właśnie Elisa i padła listwa wtryskowa Matrix (padły dwie sekcje). Mam prawie nowe Valteki 1om i chciałem je na razie założyć...
Wiem że temat stary ale może komuś się przyda... Może ktoś będzie szukał takiego info... 1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy...
Masz na myśli, że takie jest przesunięcie znaków na kole zamachowym względem wału korbowego? Na znaku GMP wał wychodzi po GMP? Czy kąt początków wtrysku pomiędzy cylindrami się tak bardzo różnią? W takiej sytuacji weź pod uwagę zużycie krzywki pompy wtryskowej. W pompach rzędowych Boscha można było regulować kąt początku wtrysku dla każdego cylindra...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Ciekawe jak może się uszkodzić coś czego w tym silniku nie ma? Owszem nie ma jednolitego zespołu pompy wtryskowej funkcjonalnie jest regulator odśrodkowy, wał z krzywkami, sekcje wysokiego ciśnienia i oszczędność producenta w postaci eliminacji korpusu pompy i wbudowanie wszystkiego w blok silnika. Normalnie oddał by pompę na serwis a tak jest lipa....
Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował on na rynku w 1997 roku i był przełomowy pod kątem możliwości...
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Jeśli nie ma zanieczyszczeń w tym zaworze regulacji dawki paliwa, to rzadko się zdarza i nie spotkałem się jeszcze uszkodzenia samego zaworu, chyba że jest dość mocno zapchany, aby taka usterka powodowała, ale warto sprawdzić i elektryka też...
a w jakim celu jest odcinana ta sekcja? Poniżej wklejam rysunek obrazujący zasadę działania zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia (zrwc) (1) i sekcji wyłączania 3-go tłoczka (9) w pompie wysokiego ciśnienia BOSCH CP1 . Trzeba zaznaczyć, że pwc z sekcją wyłączania 3-go tłoczka jest mocno przestarzała i stosowano ją w systemach wtryskowych I-ej generacji...
Możesz wyjaśnić jak liczysz straty na tranzystorze? Skąd wychodzi Ci 140W? Wiem, że wynik jest mocno oszacowany. Nie wiem ile omów ma cewka elektrozaworu, przyjąłem że mniej niż 0.5Ω więc w najlepszym przypadku moc strat na tranzystorze przy 10A to ponad 100W. Należałoby uwzględnić także wartości graniczne, przy maksymalnym napięciu akumulatora...
Jeżeli przy odpalaniu idzie siwy dym to pompa wtryskowa LUCAS podaje paliwo na wtryski lecz nie ma warunków do odpalenia. Albo niskie ciśnienie na cylindrach lub słabe kręcenie i wtedy najlepszym wyjściem jest podanie ognia do kolektora ssącego. Jeżeli w czasie rozruchu nie idzie dym to pompa LUCAS nie podaje paliwa i można kręcić długo i tak silnika...
... Blok rozwiercony.Srednica tłoka 102mm. I tuning w pąpie wtryskowej. ... ...A w papie wtryskowej siedzą sekcje od stara 200 o średnicy tłoczków, nie 8, lecz 10mm. Chodzi oto żeby ta sama ilość paliwa została wtryśnięta w krótszym czasie. >Zapłon należy nieco opużnić. Tak żeby słychac było drewniane młotki .A nie żelazne... fajnie fajnie, tylko mam...
Nie podoba mi się, że niektórzy rzucą komentarz że jest źle, ale bez żadnych wyjaśnień. Zasieją trochę niepewności, ale informacji zero, bo przecież tajemnica zawodowa, nie dla hołoty. Nie wiem czemu to służy. Albo krzewimy wiedzę, albo siedzimy cicho. A jak ktoś jest wielki serwisant... nie ma przymusu pisać w "amatorskich" tematach. Tyle, że w końcu...
Ale to raczej dzwoni napęd pompy wtryskowej i może zaworów. Pompę wtryskową na wolnych napęd ciągnie gdy jest wtrysk paliwa i luzuje się napęd gdy go nie ma , sprężyny sekcji odbiją ją do przodu. Wtedy dzwonią zębatki głośniej im większy luz. To samo pewnie wałek rozrządu bo opór nie jest ciągły tylko skokowy. Na bank ten dźwięk nie produkuje napęd...
Witam- Jeżeli mógłbym trochę uporządkować czynności kontrolne po twojej naprawie to wyglądało by to tak : -ustawienie wtrysków (regulacja ciśnienia otwarcia wtrysków jak również kontrola jakości strugi czyli rozpylania) -regulacja pompy wtryskowej (sprawdzenie wydajności , ciśnienia,i różnicy dawek paliwa na poszczególnych sekcjach) -sprawdzenie ciśnienia...
Rozrząd na znakach.Luzujesz koło na wałku rozrządu(na kole pompy wtryskowej szukasz karbu -od strony pompy)Karb ustawiasz w okolicach znaku (w okolicach śruby od chłodnicy jest kreska -jakby odlew) w tym położeniu koło pompy "ma luz pomiędzy sekcjami" zakładasz i napinasz pasek rozrządu.Teraz łapiesz koło pompy ręką i kręcisz "z obrotami silnika" do...
Dodano po 3 Romoo sprawa stabilizacji napięcia wyjściowego jest załatwiona już jest tam jakiś regulator prosty co steruje wzbudzeniem,mi chodzi o stabilizację obrotów[quote] Przy 1500 obr/min silnik malucha ma malą moc wiec niewiem czy przy wroscie obciazenia go nie zadusisz. Prądnica współpracowala wcześniej z dieslem stad te 1500 obr.Prostrze rozwiazanie...
Witam. Od dłuższego czasu męczę się z silnikiem kubota (4 cyl.) w agregacie naczepowym carrier maxima z 1995r. Sprawdzony układ zasilania paliwem (pompa daje prawidłowe ciśnienie na sekcjach, wtryski ok.), zregenerowana głowica, ciśnienie sprężania do przyjęcia. Objawy: ogólnie mocno dymi na czarno, co ciekawe - chwilami mocniej, chwilami przestaje...
Przydalo by sie konkretnie co to za typ silnika. Oprocz turbajek moze mimo wszystko byc to wina pompy wtryskowej zla regulacja albo zle sekcje tloczace - nie od tego typu silnika
dziś założyłem nowe końcówki wtrysków i silnik działa jakby lepiej, nie kopci juz tak bardzo i czuc ze ma wiecej mocy. Probowalem ustalić czy ustawienie zaplonu jest prawidlowe, znalazlem na kole 3 kreski a pare centymetrow pod nimi 2 w odstepie ok 1cm. Tata krecil walem a ja obserwowalem paliwo w pierwszej sekcji i okazalo sie ze zaczyna drgac dopiero...
Rozbierałeś sekcję wtryskową? Sprężyna od regulacji wolnych obrotów jest? Ta na zewnątrz.
Ja to dementuję i wszyscy są szczęśliwi. polemika z panem nie wydaje mi się zasadna. Podam przykłady samochodów z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG, które serwisuję: - Saab 900 przebieg 670 tyś km od pierwszego dnia w gazie Necam. Do dnia dzisiejszego bez remontu silnika, silnik trzyma kompresję, nie słychać zaworów - Subaru Forester instalacja...
Króćce są blokowane przed odkręceniem i wibracją. Nie służą do regulacji. Jak słusznie zauważyłeś częściowo reguluje się nacisk sprężynki na zaworek ale podkładką. Obawiam się kawitacji korpusu i korozji gwintu. Jeśli nie cieknie ale tylko poci się się to lepiej założyć nową pompkę paliwową W tych regulatorach przed rozruchem dźwignię trzeba ustawić...