Cześć, dopiero zaczynam pracę z silnikami i mam pytanie co do najczęściej spotykanego silnika 3- fazowego klatkowego. Wiem, że prędkość można regulować falownikiem, można go uruchamiać poprzez rozruch gwiazda-trójkąt lub softstarterem, ale usłyszałem, że każdy taki silnik ma dwa biegi. Czy to prawda? Czy jeśli połączymy 3 fazy po jednej stronie lub...
dlatego uważam, że obecnie falownik jest najlepszym i najwłaściwszym sposobem reg. silników indukcyjnych A kto powiedział, że nie jest?? Ja tylko twierdzę, że nie najtańszym. Kolega pandor83 szuka taniego rozwiązania to zamiast się wymądrzać zaproponuj coś tańszego niż 800 PLN. A co do autotransformatora to proszę: http://obrazki.elektroda.net/92_12717528...
Witam. Jest to silnik klatkowy i regulację można wykonywać jedynie przez falownik. http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektronicz...
Publikacje: M. Kaźmierkowski, A. Kasprowicz: Regulacja bezpośrednia momentu i strumienia silnika klatkowego zasilanego z falownika napięcia. Przegląd Elektrotechniczny 1994 nr 2 J. Mielczarek: Bezpośrednie sterowanie momentem (Następna generacja metod sterowania silnikiem). Przegląd Elektrotechniczny1995 nr 5 M. Kaźmierkowski: Porównanie metody sterowania...
Może i są ale w większości to komutatorowe .Do regulacji silników klatkowych potrzebny będzie falownik.Ta ukośnica pewnie jest na silniku komutatorowym (posiada szczotki)i do regulacji obrotów będzie dobry wyżej podany regulator.
Możesz jeszcze rozważyć kit AVT-5360 - Falownik 1-fazowy [url=https://serwis.avt.pl/manuals/AVT53... do regulacji prędkości obrotowej klatkowych silników indukcyjnych asynchronicznych (z kondensatorową fazą rozruchu).
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Poczytaj sobie i pytaj jeśli czegoś nie rozumiesz.
Falownik to urządzenie energoelektroniczne przetwarzające napięcie (prąd) stałe na przemienne, sinusoidalne lub do niego zbliżone. Przemiennik częstotliwości najczęściej składa się z prostownika i falownika. Tak więc falowniki mają zastosowanie w przemiennikach częstotliwości, a te z kolei najczęściej służą do regulacji obrotów silników indukcyjnych...
Witam. Regulację obrotów napieciem silników klatkowych w zasadzie nie wykonuje sie ze względu na bardzo mały zakres w granicach 0,8 - 1Nn. Szczególnym przypadkiem takiej regulacji jest silnik klatkowy z wentylatorem (w tym przypadku regulacja jest duża).Jest to związane tylko z charakterystyką mechaniczną obciążenia (wentylatora). Pozostaje falownik...
Ten sterownik jest wyzwalany w zerze i działa podobnie jak PWM ,triak przełącza grupy pełnych sinusoid z rozkładem 0-100%.Co do regulacji silnika klatkowego to nie próbowałem ale podejrzewam że w niewielkim zakresie mogło by to działać.
Kolego "duddy" - koledzy powyżej nie napisali BZDUR. To co przedstawił kolega "przybo" jest regulatorem opartym o TYRYSTOR a to nie jest to samo co regulator rezystancji. Regulator tyrystorowy NIE nadaje się do regulacji silników klatkowych.
Półtora roku temu instalowałem falownik Hitachi do silnika 37kW pompy ciepłowniczej - te 5kzł inwestycji zwróciło się już wielokrotnie. Przy braku falownika regulacja polega po prostu na dławieniu przepływu, to samo przy nadmuchach, wyciągach spalin - moc pobierana nadal=100%. Ch-ka kwadratowa U/f dostępna w każdym falowniku pozwala na zwielokrotnienie...
Moim zdaniem - żadnego. Pierwszy oferuje zmianę wartości skutecznej napięcia poprzez regulację kąta załączenia triaka (zasila silnik "kawałkiem" sinusoidy). Drugi wykorzystuje regulację grupową, załącza i wyłącza silnik co kilka okresów zasilania. Obie metody regulacji nie są zalecane dla silników klatkowych. Najkorzystniejsza byłaby zmiana częstotliwości...
W sprzedaży są również urządzenia typu softstart, które za pomocą zmiany napięcia przeprowadzają płynny rozruch silników indukcyjnych (klatkowych). Regulacja prędkości silników indukcyjnych (klatkowych) za pomocą zmiany napięcia jest możliwa ale w ograniczonym zakresie i jest uzależniona od charakterystyki momentu obciążenia.
Z tego co widać do regulacji będziesz musiał użyć regulatora obrotów do silnika klatkowego. Musisz wziąć pod uwagę moc wydzielaną przez nagrzewnicę, ponieważ strumień powietrza chłodzi całe urządzenie. Zmniejszenie prędkości może skutkować przegrzaniem silnika a nawet w skrajnych przypadkach pożarem.
To nic że jest to silnik klatkowy, pomimo to można sterować obrotami takich silników napięciowo. Można do tego celu wykożystać zwykły ściemniacz oświetlenia.
Jak sobie wyobrażasz sterowanie grupowe? - takich udarów będzie N. Jesli to pompa CO to ma 2-3 biegi - czy na wszystkich biegach sprawdzałeś że jest źle? Może wystarczy ruszyć z pierwszego, a potem przełączyć na trzeci. Przy pompach słabo się steruje regulacją fazową bo nie ma liniowej korelacji - ale do miękkiego startu powinno być ok - czasem wzrasta...
Jeżeli napiszę coś oczywistego to sorry ale pytanie jest dość ogólne i nie wiem gdzie dokładnie lezy problem. Częstotliwość 50 Hz odpowiada prędkości nominalnej silnika: 3000 rpm jeśli dwubiegunowy, 1500rpm jesli czterobiegunowy itd. Zależność częstotliwości i obrotów jest liniowa. Połowa częstotliwości nominalnej to połowa obrotów znamionowych silnika....
Witam. ... że do sterowania silnikiem w takim okapie potrzeba właśnie regulatora fazowego? Typowo do regulacji obrotów silników klatkowych, stosuje się falowniki (zmiana częstotliwości zasilania silnika), ale to nie ta półka cenowa. Natomiast do regulacji obrotów silników klatkowych o małych mocach i obciążeniu silnika o charakterystyce wentylatorowej,...
...do konstrukcji czegoś innego -na przykład mogły by sterować silnikiem wentylatora Większość wentylatorów posiada silniki klatkowe, których prędkość reguluje się zmianą częstotliwości. Regulacja obrotów wartością prądu jest możliwa w silnikach z komutatorem.
Ciekawe jak zmniejszy napięcie/prąd na siłowniku 230V - chyba żeby szeregowo podpiąć klasyczną żarówkę... A tak serio - zamiast MC200 (która ma tylko gołe przekaźniki) użyj innej centrali - np. DTM Easy 231 z regulacją mocy dedykowaną do silnika klatkowego (który z drugiej strony bardzo źle poddaje się takiej regulacji i traci sporo momentu obrotowego...
Nie spotkałem się żeby ktoś zasilał silnik przebiegiem 4kHz. Pozdrowienia To jest typowa częstotliwość nośna dla falowników pracujących na zasadzie modulacji szerokości impulsów (PWM) i używanych w przemyśle do regulacji prędkości obrotowej silników klatkowych. Druga typowa częstotliwość to 20 kHz. Jeżeli na wyjściu falownika jest odpowiednio wydajny...
Silniki szczotkowe stosuje się teraz masowo ,dlatego to jest szajs który psuje się 3 razy szybciej niż silnik bezszczotkowy. Jak nie ma potrzeby regulacji prędkości to silnik klatkowy jest na wieki. Szczotkowy silnik jest droższy w wykonaniu ale nietrwały silnik i dlatego jest teraz często stosowany.
Jest to indukcyjny klatkowy,możesz go jedynie zasilić z falownika 3-fazowego.
Zwykły silnik jednofazowy asynchroniczny klatkowy . Regulacja obrotów nie możliwa w prosty sposób.
Kolego Pasymek, a Ty słyszałeś kiedy o takim programie ?? Mnie to się wydaje, że masz bujną wyobraźnie... Regulacja prędkości silnika klatkowego realizowana jest TYLKO poprzez zmianę częstotliwości. Gdybyś miał jeszcze komutator (silnik pierścieniowy) to można by zrealizować rozruch, ale klatkowy to jak gdyby uboższa wersja silnika pierścieniowego i...
Raczej są to silniki klatkowe z regulacją triakiem- płynnie lub przez przełączanie uzwojeń np. 3biegowe. Z magnesami są raczej jednobiegowe. Z falownikiem się nie spotkałem być może że względu na cenę i gabaryt.
Tak, coś takiego. Tylko to aby było skuteczne, powinno być dobrane do mocy silnika, a właściwie momentu jaki ten silnik rozwija. Istotna jest również jego regulacja, aby nie puszczał lub nie palił okładzin.
Od kiedy to silniki ruszają z miejsca ? No chyba ze nie zamocowane :-) Silnik się obraca a nie rusza z miejsca. Ech na tej polibudzie głupot uczą już. Silnik w wentylatorach łazienkowych ma dwa uzwojenia ustawione od siebie o kąt 180' a nie 90' jak kolega pisze. Taki musiał by mieć 4 uzwojenia przesunięte względem siebie o kąt 90'. Są takie nie zaprzeczę...
Kupiłem sobie wentylator stojący 230V 60W z 3 biegową guzikową regulacją prędkości obrotowej, silnik jest ośmio odczepowy tego typu (rysunek pożyczony od kolegi aksakal) https://obrazki.elektroda.pl/3681492800_... Wentylator za mocno wieje nawet na pierwszym biegu i chciałbym spowolnić jego obroty najchętniej wstawiając coś między oznaczeniami...
Zgadzam się. Mi tylko nie pasuje w całej układance, dlaczego w dwóch fazach płynie 3A a w trzeciej 50A. Dlatego myślałem, że to stycznik i brak przejścia na 2 fazach, jednak prąd jest konkretny plus swoje lata, mógł wypalić styki. Być może są zwarcia międzyzwojowe w tych dwóch fazach na stojanie i stąd mniejszy prąd, ale są zbyt równe na tych 2 fazach😜...
Taki układ nazywa się softstart, ale do regulacji obrotów to się nie nadaje. Dlaczego? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź np. w książce "Sterowanie napędami asynchronicznymi i prądu stałego" Marian Kalus Tadeusz Skoczkowski. Tą i inne książki o tej tematyce mam w swej bibliotece. Niektórzy producenci pralek są lekko niedouczeni, oszczędzają na kosztach...
sterownik mocy to jedno a falownik to drugie, pierwszy juz ktos wyjasnił natomiast falownik służy do regulacji obrotów silników klatkowych poprzez zmianę czestotliwości napiecia zasilającego. proponuje wyszukac w necie dystrybutorów w/w urzadzen na pewno przyślą materiały wpisz w google falownik albo sterownik mocy w zależności oczym chcesz pisać.
Pomysł z dławieniem za pomocą zaworu niestety nie może być tu wykorzystany gdyż musiała by isnieć możliwość odprowadzenia nadmiaru tłoczonej wody a takiej możliwości nie ma , poza tym w przypadku zmniejszenia np srednicy występowałby w układzie bez dodatkowego obejscia nadmierny wzrost ciśnienia tłoczonej wody a na to tez nie moge sobie pozwolic - wiec...
Jest to silnik klatkowy który umożliwia regulację prędkości. Takie silniki występują w amerykańskich klimatyzatorach produkowanych na europę. Widziałem taki regulator właśnie w tym urządzeniu składający się z jakiegoś chyba tyrystora i małej płytki elektronicznej. Regulacja była liniowa. Zasada regulacji powinna być podobna jak przy 230V.
Wiatraczek na silniczku na napięcie 230VAC z powodzeniem będzie miał regulowaną prędkość Mianowicie na jakiego rodzaju silniku? Ściemniacz to nic innego jak regulator fazowy. A przeważająca cześć wentylatorów ma silniki asynchroniczne bezszczotkowe, ze zwartym uzwojeniem wirnika, nazwane klatkowymi. Dla pełnej i płynnej regulacji każdego silnika klatkowego...
Falownik jako elektroniczna przetwornica częstotliwości, służy do regulacji prędkości obrotowej klatkowych silników indukcyjnych asynchronicznych (z kondensatorową fazą rozruchu). Moduł zawiera zabezpieczenie przed przeciążeniem i pozwala na sterowania obciążeniem do 150VA. Twój silnik ma kondensator rozruchowy? czy komutator?
generalnie chodzi o to żeby silnik miał tą samą moc,odpowiednie podłączenie do falownika (gwiazda-trójkąt),regulacja obrotów w zadanym zakresie.żadnego przewymiarowania nie trzeba jak pisze na początku.
Tak nadal. To o silnikach z kondensatorem dodałem tylko dodatkowo bo tak jak wspominał jarek_lnx są to silniki klatkowe z zwartą fazą pomocniczą. A chodziło mi o ustalenie rodzaju silnika jaki jest w takich wentylatorach, żeby dobrać najlepszy sposób regulacji prędkości obrotowej tak aby nie wydawały też dziwnych dźwięków jak to by miało miejsce w regulacji...
jakie moduły ewentualnie oprócz samego mikrokontrolera potrzeba Enkoder inkrementalny na wałku silnika i sterownik z pełnym mostkiem H. Parametry zależą od parametrów silnika. bo chyba tutaj w grę będzie wchodzić sterowanie wektorowe (falownik?) Chyba jednak nie falownik - wszak to nie silnik klatkowy.
Układzik wygląda na skomplikowaną do granic możliwości wersję ściemniacza. W najprostszej wersji układ taki zawiera potencjometr (jako regulowany opornik), kondensator, diak i triak i też działa. Tutaj, ponieważ potencjometr jest podłączony jako potencjometr, nie opornik regulowany, nie za bardzo da się to zastąpić czymś prostym i tanim z optoizolacją....
taki silnik nazywa się poprostu silnikiem inducyjnym jednofazowym. Jedno uzwojenie główne + uzwojenie rozruchowe włączane na czas rozruchu. Wirnik klatkowy. regulacja takiego silnika mozna realizować na trzy sposoby: - zmiana liczby par biegunów. - zmiana częstotliwości zasilania, - zmiana poślizgu, więc regulacja prędkości w twoim przypadku podejrzewam...
Mam coś takiego dorobioe do regulacji wentylatora z silnikiem klatkowym. koniec mocy stoi na IRF350 x4 układ działa ale jest skomplikowany, ponieważ najpierw prostujesz napięcie a potem strujesz odpowiednio tranzystory, lub tyrysrory zmieniając czestotliwość załączeń. Roboty przy tym sporo. Czy nie lepiej kupić silnik 3 fazowy i mały falownik. Będziesz...
Kolega chyba nie jest elektrykiem. Chyba powinien sobie przypomnieć jak dawniej takie układy się robiło bez PLC. Ponadto do płynnej regulacji prędkości obrotowej silników klatkowych (czyli tych najbardziej popularnych są przetwornice częstotliwości. Warto sobie poczytać o podstawach elektrotechniki, maszynach elektrycznych i napędach. Dopiero wtedy...
Czyli silnik dam większy, tak też myślałem że będzie słaby bo w niektórych firmowych widziałem i 3 kW. Prędkość myślę że zrobię ok 33 m/s, czy będzie płynna regulacja czy np. 2 prędkości to jeszcze się zobaczy. Może znajdę silnik DC niedrogo to zrobię płynną regulację, a jak nie to dam klatkowy 2 biegowy lub klatkowy i przekładnia z kołem dwustopniowym.
ale dla silnika indukcyjnego klatkowego mam mały zakres regulacji A co pisaliśmy wyżej? :)
m-a-r-i-o Napisał: (kiedyś się pokuszę o zastąpienie jej jakimś regulatorem na triaku.) Jeśli jest to silnik klatkowy to regulacja za pomocą triaka nic ci nie da. Do regulacji obrotów tego typu silnika służy falownik. Mogę się mylic, również może byc tam zamontowany silnik pierścieniowy, który może byc sterowany triakiem.
Miałem podobny silnik asynchroniczny klatkowy w okapie. Regulację zrealizowałem na Atmega8 +MOC+triak załączaniem(1sec) i wyłączaniem(1sec).
A mam jeszcze pytanie co do działania tego silnika. A mianowicie jak regulowana jest prędkość obrotów, pytam ze względu, że są trzy kable czyli jakby dwa silniki w jednej obudowie tak? Jeśli tak czy to jest silnik klatkowy a regulacja obrotów odbywa się poprzez zmianę liczby par biegunów?
230V ponieważ ta pralka ma tylko 400 obr./min. i silnik klatkowy bez elektronicznej regulacji prędkości
Chodzi mi o odpowiedź np : asynchroniczny , 3 fazowy , 6 biegunowy , w trójkąt , kondensator rozruchowy - tak abym mógł szukać właściwego sposobu regulacji - czy ten kondensator można usunąć zastąpić ? Silnik asynchroniczny, klatkowy, 1-fazowy z fazą pomocniczą. Kondensator jest włączony w szereg z fazą pomocniczą - zapewnia przesunięcie fazy w uzw....
Witaj arquus sam widzisz jak długo jest wałkowany ten temat a przyczyna jest jedna. Jeszcze raz Ci napiszę regulację obrotów w silniku indukcyjnym klatkowym można uzyskać poprzez zmianę ilości par biegunów(regulacja skokowa) i tu jest potrzebne wyprowadzenie końcówek cewek na zewnątrz i przez odpowiednią kombinację łączenia tych cewek można uzyskać...
Tym układem nie można regulować obrotów silnika 3-faz. Da się zbudować taki układ, którym poprzez regulację fazową można regulować obroty silnika 3-faz. Ze względu na charakterystykę silnika 3-faz. klatkowego, należy zastosować sprzężenie zwrotne z czujnika obrotów na wale silnika. Lepszym sposobem regulacji jest przetwornica częstotliwości.
Pewnie zastosowano silnik prądu stałego, dla prostej i taniej regulacji prędkości bębna. Trzeba poszukać prostownika (łądowarki akumulatorów ołowiowych) 24V z regulacją od zera, o wydajności co najmniej 40A - to jedno rozwiązanie. Drugie to albo silnik "sieciowy" - klatkowy trójfazowy, zasilany falownikiem - jeśli potrzebna jest regulacja prędkości,...
Wszyscy dają "dobre" rady, w cudzysłowie bo przecież nie wiadomo co to za silnik. Jeżeli komutatorowy to sterowanie fazowe może się sprawdzić. Jeżeli to silnik klatkowy to regulacja w zakresie 10÷100% sterując fazowo bez sprzężenia zwrotnego nie jest możliwa. Zastosowanie sprzężenia zwrotnego lub falownika może okazać się przerostem formy nad treścią.
Witam, Eurotec BG202 1200 W - wydaje mi się ze ta szlifierka pracuje z silnikiem klatkowym a "AVT1007 sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych, więc ten układ raczej nie będzie pracował tak jakbyś pragnął. Będzie się rozpędzał do dużych obrotów przy małych obciążeniach i zwalniał pod większymi obciążeniami...
Witam, zgadzam się że silnik z komutatorem a klatkowy to dwie różne sprawy. No, to fajnie, że to wiesz. Tyrystor jednak odradzam, prościej jest zastosować triak i podaję podstawowe zasady http://elektro.w.interia.pl/energoel/tyr... http://elektro.w.interia.pl/energoel/tri... http://encyklopedia.pwn.pl/77179_1.html http://encyklopedia.pwn.pl/76157_1.html....
Możesz przezwoić silnik (jeśli klatkowy) przez dodanie pary biegunów w stojanie - każdy zakład przezwajania to potrafi(strata mocy silnika). Możesz wstawić falownik - koszta!. Szyber może pomóc - jest tani. Możesz napędzać wentylator przez paski klinowe i zmianę średnicy na kole np. napędzanym. Zwiększając na wentylatorze, przy stałym na silniku - prędkość...
Zwiększając częstotliwość a nie zmieniając napięcia zmniejszasz moment obrotowy i to w sposób kwadratowy. Zwiększając częstotliwość dwa razy zmniejszasz moment krytyczny czterokrotnie. Zwiększając dalej częstotliwość spadnie ci moment niemal do zera i silnik zacznie zwalniać, gdy nie będzie mógł pokonać oporów. Silnik asynchroniczny indukcyjny klatkowy...
Od kiedy w trójfazowym silniku asynchronicznym indukcyjnym można sterować prędkością obrotową za pomocą zmiany napięcia? Ale jak ktoś sie uprze i podłączy do autotransformatora, obniży napięcie to prąd będzie większy, tutaj sie zgadzamy. Załączam rysunek http://obrazki.elektroda.pl/1476494600_1... który staram sie zrozumiec Czego tu...
Powracam do tematu. Czy regulacja tego typu nadaje się do silników indukcyjnych? Na silniku klatkowym (tak mi się wydaje, że klatkowy - taki w grzjniku z dmuchawą Termika) działa poprawnie. Gdy podłączyłem do silnika wiertarki stołowej (900W), to przy mocy > 50% chodził, ale praktycznie nie działała regulacja obrotów, natomiast poniżej tej mocy "warczał"...
Do tego większość odkurzaczy ma teraz regulację prędkości - w przypadku silnika komutatorowego układ jest skandalicznie prosty. W klatkowym zaczynają się lekkie schody. A nie - wystarczy regulacja poślizgiem - było pisane już niejednokrotnie na forum dlaczego: ze względu właśnie na specyfikę obciążenia silnika wentylatorem. Zasada sterowania BLDC i...
Spróbuj ze sterownikiem do silników klatkowych.
Kolego, zamiast przyznać się do błędu, udowadniasz na siłę ze masz rację . Silnik klatkowy w wersji wymyślonej, przez N. Teslę nie ma regulacji obrotów. Falowniki wtedy nie istniały - kolega zresztą też. Najpowszechniej stosowane są silniki o stałej liczbie biegunów. żeby zabić gwoździk to dorzucę silnik synchroniczny.Ten to dopiero ma stałe obroty...
Aby regulować skutecznie obroty silnika trójfazowego klatkowego należy zachować warunek stałości U/f. Moment krytyczny silnika zasilanego ze źródła o stałej wartości napięcia i wzrastającej tylko częstotliwości maleje z kwadratem tej częstotliwości Mk = kk * 1/f² gdzie Mk - moment krytyczny, f - częstotliwość napięcia, k - współczynnik proporcjonalności....
Dyskusja na forum, o tym czy będzie działać, nie ma sensu, trzeba sobie samemu sprawdzić. Jak działa, to działa, jak nie to wymieniasz silnik na inny, do skutku. Dokładnie tak z zastrzeżeniem, iż prymitywne metody regulacji nie będą zawsze powtarzalne nawet dla poszczególnych egzemplarzy silnika. Konieczne będzie dopasowywanie indywidualne zestawów...
Silnik który posiadasz to silnik indukcyjny, klatkowy ze zwojem zwartym. Aby regulować prędkość w szerokich granicach trzeba by było zastosować przetwornicę częstotliwości. Przetwornica jest bardzo kosztowna i skomplikowana dlatego nie stosuje się jej do małych silników. Regulator z Allegro jest regulatorem silników komutatorowych. Działa on na zasadzie...
Przed pojawieniem się instalacji PV (fotowoltaiki) nawet nie było takiej możliwości żeby w sieci niskiego napięcia pojawiła się jakaś nadmiarowa energia (no bo i skąd) którą należałoby odebrać i stacje transformatorowe nawet nie były projektowane w tym celu. . Była też i taka możliwość, były tartaki wodne jak i napędzane silnikami klatkowymi i to samo...
Jest to silnik indukcyjny klatkowy poczytaj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Chodzi o regulację obrotów spowodowaną zmianą napięcia zasilania silnika poprzez zmianę kąta wysterowania triaka (triak o odpowiednim prądzie w stosunku do silnika) w "ściemniaczu". Na pewno będzie działać jeżeli jest to silnik klatkowy bez kondensatora rozruchowego. Powyższe układy sterowania fazowego można użyć. Proponuję małą różnicę - sterowanie...
To że napięcie zależy od obciążenia - oczywiste dla tego generatora, napisz jak z częstotliwością, czy stabilizujesz obroty i jak. W/g obliczeń przy prędkości obrotowej wirnika 1500 obr/min powinno być 50Hz. Na dzień dzisiejszy nie mam czym sprawdzić. Myślałem by zamontować częstotliwościomierz. Sa gotowe wskaźniki - napięcie, moc , częstotliwość....
Cześć.Obroty lewo/prawo możesz zrobić a regulację obrotów na triaku nie bo jest to silnik indukcyjny klatkowy tu wchodzi w grę tylko falownik.
Jako że jestem początkujący Nie przesadzaj, od marca 2009r. minęło trochę czasu. jakich podzespołów użyć do regulacji obrotów dmuchawy Żeby to wiedzieć trzeba znać typ silnika który ją napędza. co to jest fazowa regulacja mocy [url=http://www.elportal.pl/pdf/k07/78_1... Jeśli silnik jest komutatorowy (mało prawdopodobne), to fazowa regulacja...
A mi się wydaje, że potrzebujesz zakresu 400-2250rpm. Przy ponad 3000rpm, zadna seryjna mechaniczna pompa wtryskowa (bo o takiej chyba mowa) nie poda nawet grama paliwa... Masz racje prędkość jaka będzie mi potrzebna to 400-2250rpm a może nawet niższa. Dla takich obrotów lepiej kupić silnik o obrotach znamionowych 2000obr czy może 1400obr a może jeszcze...
......Z tego co się dowiedziałem to silnik indukcyjny klatkowy nie ma możliwości regulacji obrotów...... Witam. Tutaj jesteś w błędzie, poza tym patrz post wyżej.
No cóż, to przy silnikach tych wentylatorów wiele nie da. Owszem zmniejszy obroty ale i tak zwykle są one dość wysokie i przy przekroju kanału i kubaturze pomieszczenia. Mam regulator na takim wentylatorze i tak sobie to działa - cicho i pomału raczej nie będzie - tak to jest z silnikami klatkowymi. Może pomyśleć coś z napięciem stałym np 12V
Witam, musze poznać troche teorii na temat 3 silników: Silnik indukcyjny trójfazowy klatkowy ~pierścieniowy i ~synchroniczny. Musze o wiedzieć: 1.Budowa silnika 2.Zasada działania 3.Schemat 4.Charakterystyka mechaniczna 5.Rozruch 6.Regulacja prędkości obrotowej 7.Kierunek obrotu Napewno jak ktoś się zna na tym to dla niego nic trudnego, więc proszę...
Trzeba określić jakiego typu silnik jest w tej pompce zastosowany. Ogólnie takie regulatory to nadają się do regulacja mocy świecenia tradycyjnej żarówki lub sterowanie obrotami silnika komutatorowego . Z silnikami klatkowymi tego typu regulatory radzą sobie zdecydowanie gorzej i tu efekty raczej są mizerne(taki obstawiam, że jest u Ciebie). Jeżeli...
Witaj ciekawy masz temat pracki. Ale jak to kolega MathevP powiedział trzeba się wyśilić Ja od siebie dodam (oprócz słusznej podpowiedzi ze strony MathevP ---PWM ) nie masz wielkiego wyboru w sterowaniu silnikiem klatkowym sugeruję poszperać na temat regulacji czestotliwością i regulacją regulacją napięcia, mozna też zahaczyć o wymuszanie prądów stojana....
Silnik dwubiegunowy,to silnik z możliwością regulacji prędkości obrotowej za pomocą zmiany par biegunów. I raczej jego gabaryty są dużo większe niż zwykłego silnika klatkowego. Nie Jestem ekspertem w silnikach,szukam tylko sposobu obniżenia prędkości obrotowej silnika,tylko nie przez falownik
Ja ciągle jestem za silnikiem klatkowym i falownikiem, może być nawet 960obr/m co da ci monstrualny moment na starcie, praktycznie taka sama regulacja jak silnik pierścieniowy czyli moment rozruchowy= moment krytyczny. Bo przy falowniku nie występuje taki stan jak rozruch. Porównaj koszta a się przekonasz.
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
UKLAD U2008 nadaje sie do regulacji silnikow klatkowych - bo tak te silniki sie prawidlowo nazywaja dodajac do niego jakis cyfrowy potencjometr np cos z serii ds nie ma problemu z rozruchem takiego silnika nawet na najnizszych obrotach takie uklady sa na rynku .. zakres regulacji 0-10V 1-100% obrotow wentylatora cena to 40euro jak sie nie myle
w sumie te stare pompki mają trzypozycyjny przełącznik prędkości - to nie może być jakiś zaawansowany układ sterowania. Tam były zwyczajnie przełączane uzwojenia silnika i zmieniana w ten sposób moc silnika, co dalej przekładało się na poślizg silnika i wydajność pompy. Nie wiem jak to było rozwiązane w starym sterowniku Np. w sterownikach solarnych...
Witam. Kit AVT-1007 służy do regulacji prędkości obrotowej silników komutatorowych. Twój jest silnikiem asynchronicznym klatkowym i nie da się efektywnie regulować jego prędkości obrotowej za pomocą takiego urządzenia. Stosuje się do tego celu przemienniki częstotliwości - falowniki. Są to jednak urządzenia drogie. Jeżeli nie jest wymagany duży zakres...
PS 663S BIO napisał: moja pralka DALIA PDH885 (...) ta pralka ma silnik pierścieniowy (...) Klatkowy, to pewna roznica. Nie ma mozliwosci regulacji R wirnika. Nie ma pierscieniowych w pralkach. no to niech będzie klatkowy, ale w książce roberta sądowskiego >>naprawa pralek automatycznych<<wyd.WKiŁ piszą o silnikach pierścieniowych
...Silnik jednofazowy może mieć tzw fazę pomocniczą zrealizowaną za pomocą dodatkowego uzwojenia i kondensatora zewn. Wówczas możliwa jest zmiana kierunków obrotów... Akurat w takim silniku nie jest możliwa zmiana kierunku obrotów. W praktyce nie spotkałem się z regulacją przez zmianę częstotliwości w przypadku silników jednofazowych małej mocy. Regulacja...
Układ tradycyjny z rezystorami i przełącznikiem (regulacja skokowa) z energetycznego punktu widzenia niczym się nie różni od regulacji elektronicznej. Jedyna różnica to możliwość płynnej regulacji. Jeżeli nie rezystor to musi być jakiś inny odbiornik energii, innej możliwości nie ma, powtórzę: fizyki nie oszukasz. Jeszcze mogę dodać, że nawet gdyby...
Trzeba przeliczyć szybkość liniową tektury/ średnice wałków (napędowego)/ przekładnia/ szybkość napędu. Może się okazać, że zwykły silnik klatkowy z falownikiem sobie z tym poradzi. Droższą opcją - serva. Krokowy z enkoderem też może być. Większym problemem jest to - jak maszyna ma wiedzieć, że sklejka jest w osi walców prasujących...
Do regulacji obrotów silnika - w zależności od zamontowanego w pralce - będziesz musiał użyć regulatora napięcia, najlepiej z wejściem analogowym dla silnika szeregowego, lub falownika dla silnika klatkowego 3-fazowego. W przypadku silnika klatkowego 1-fazowego - strata czasu. Dla silnika szeregowego potrzebny będzie jeszcze układ przekaźników konieczny...
Witam Silniki klatkowe stosuje się praktycznie wszędzie, do napędów które nie wykonuja ciężkich rozruchów (a i to nie reguła bo są silniki dwuklatkowe i głębokożłobkowe które do takich rozruchów się nadają) i nie ma konieczności regulacji prędkości w przypadku zasilania bezpośrednio z sieci (chyba że zasila się taki silnik z falownika). Dawniej silniki...
Witam Czy można zastosować układ: Falownik + moduł zwrotu energii do sieci energ. + silnik (klatkowy/pierścieniowy??) do regulacji obrotów układu mechanicznego, (układ mechaniczny oddaje energie ale moc na wale jest różna w czasie, jej zakres to od kilku do kilkudziesięcu kilowatów). Układ miałby utrzymywać prędkości w zakresie 500 - 1500obr/min. Czy...
By być z zgodzie z przepisami, a i dla własnego bezpieczeństwa, zamontowałem w łazience nad wanną wentylator łazienkowy na bezpieczne napięcie 12V. Nie przewidziałem że: urządzenie to mocno huczy w czasie pracy, urządzenie ma silnik AC, i będzie problem z regulacją prędkości. Wertując możliwości wpadłem na kit avt "Regulator wentylatora z silnikiem...
Witam Potrzebuje odpowiedzi na kilka podstawowych pytan, mianowicie: 1. Regulacja predkosci obrotowej silnika asynchronicznego poprzez zmiane rezystancji w obwodzie wirnika. 2. Rozruch silnika jednofazowego klatkowego. 3. Regulacja predkosci obrotowej silnika bcowzbudnego pradu stalego przez zmiane napiecia twornika. 4. Praca rownolegla transformatorow....
W przypadku obciążenia "wentylatorowego" jest szansa regulacji obrotów w pewnym zakresie obrotów. Niestety nie można przewidzieć w jakim zakresie. Około 15-20 % dla standardowego silnika klatkowego, 20-40% dla silnika klatkowego o podwyższonym poślizgu. Wydaje mi się na podstawie tego, co zapamiętałem ze studiów, że max. zakres regulacji to różnica...
Najczęściej szlifierki napędzane są silnikami asynchronicznymi klatkowymi, w takim przypadku najodpowiedniejszy byłby falownik, nawet najprostrzy z regulacją U/f = const, czyli zapewniający stały moment obrotowy. Falownik - dokupić lub wykonać samemu. Można też zastosować napęd silnikiem komutatorowym np. bocznikowym (DC) z wykorzystaniem regulacji...
Czyli silniki indukcyjne ze szczotkami najczęściej są spotykane w małych urządzeniach o małej mocy np(wiertarki miksery) a silniki asynchroniczne są montowane w urządzeniach gdzie wymagana jest większa moc - czyli silnik 3f? Najprawdopodobniej silnik od kompresora 1,1KW jest silnikiem asynchronicznym klatkowym? Nie całkiem. Silniki ze szczotkami, spotykane...
Mam problem z realizacją zadania o temacie: Napęd regulowany z silnikiem indukcyjnym klatkowym napędza przenośnik taśmowy przez układ przekładni przedstawiony. Regulacja prędkości odbywa się za pomocą przekładni stożkowej. Muszę policzyć parametry opisane na zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/6715766600_1... Schemat układu: http://obrazki.elektroda.pl/2501965100_1...
Cześć, pytanie od mojej koleżanki z pracy... Jest maszyna do szycia Łucznik Izabela II i koleżance nie podoba się prędkość maszyny - ciężko uzyskać niskie obroty na pedale do regulacji. Koleżanka zapytała mnie więc o możliwość ograniczenia prędkości maksymalnej, by zmienić zakreś regulacji obrotów pedałem. Mój pierwszy pomysł to był transformator regulowany...
Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "Elektrody" regulacja obrotów silnika AC. Gotowych rozwiązań jest trochę. Warto również dodać czy jest to silnik komutatorowy, czym może klatkowy - symbol nie każdemu da jakąś informację.
silnik klatkowy regulacja silnik klatkowy regulacja obrót regulacja napiąć silnik klatkowy
szczotka bosch oryginalny lexmark napełnianie wyświetlacz trasy
mikrokomputer cobra1 dezamet żelazko
Stop cyny i aluminium: wyzwania i zastosowania Kody do pilota uniwersalnego dla TV Skymaster