Witam ! Jakiś czas temu na Elektrodzie był temat zmniejszenie obrotów wentylatora. Autor użył kondensatorów połączonych szeregowo z uzwojeniem wentylatora. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam. Stefan
Zainteresuj się układem U2008B
(at)jpserwis Wyjaśnilem. Warystor się nie pali - warystor zwiera, oczywiście przy odpowiednim doborze bezpiecznika. Dodano po 7 Buduję czasem takie układy, ale bez warystora, bo mam sieć 110 VAC i to do mocy ~ 500 W. Przy przewatowanym triaku i mostku (80 -100%), są wieczyste :D
Będę starał odwieść Cię od zasilacza beztransformatorowego :D Wbrew pozorom, wcale nie jest znacząco tańszy. I nie wiesz, komu go instalujesz. Różnych ludzi czasami ręce świerzbią, żeby zaglądnąć do środka. Lepiej na zimne dmuchać. Zobaczmy, czy koszta da się zmniejszyć. 1. Myślę, że do sterowania silnikiem pompy czy wentylatora nie jest potrzebna super...
Zacząłbym od sprawdzenia triaka. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Układ modułu na jakimś triaku winien być zastosowany niezależnie, czy silnik ma regulację obrotów czy nie. Układ sterowania triakiem zapewnia nazwijmy to "miękki start" silnika. Silniki szczotkowe nie lubią rozruchu z "kopa" i może być to zabójcze dla silnika, potrafi doprowadzić do uszkodzenia wirnika.
Z obrotami prawo - lewo nie będzie problemu, kwestia zamontowania przełącznika. Jeśli chodzi o regulację obrotów, to tak jak już napisał robokop , nie będzie ona od "0". Silniki te mają wysokie obroty więc musisz dać dość duże przełożenie. Nie wiem jak by było pod obciążeniem, ale bez obciążenia te silniki przy regulacji na triaku potrafią się rozbiegać....
Triak odpowiada także za regulację obrotów silnika.
Na schemacie widzę żarówkę i to jest ok. natomiast obciążenie indukcyjne (silnik) generuje przepięcia, które mogą uszkodzić triak ewentualnie sam silnik. Ponadto do regulacji obrotów silników indukcyjnych służy falownik, niestety znacznie droższy i skomplikowany. W pewnym zakresie obrotów taka prymitywna regulacja jakoś tram się sprawdza ale obroty...
Według schematu 5,6,7 stojan silnika. 8, 9 termik zabezpieczający silnik . 3,4 wirnik (szczotki) . 1,2 cewka tachometryczna. Jeśli chcesz mieć regulację na tym silniku trzeba zastosować układ na triaku do wysterowania obrotów.
Być może wystarczy. Bez schematu i wartości elementów można tylko zgadywać. Regulacja fazowa nadaje się do obciążeń oporowych. Silniki szczotkowe znoszą taki sposób regulacji. Co kolega chce zasilić tym regulatorem?
czy przekaźnik zaznaczony na zdjęciu w poprzednim wpisie jest przekaźnikiem układu grzania? Wkleiłeś tylko fragment modułu. Więc trochę trudne pytanie. Jeśli pod blaszką radiatora od triaka regulacji silnika masz 2 lub 3 przekaźniki to ten zaznaczony jest od grzałki. Możesz sobie ustalić jakie przewody (te grubsze) idą od grzałki do modułu. A ze złączki...
Jeśli zmniejszysz za bardzo napięcie zasilania to jest możliwość że za którymś razem silnik nie ruszy i 'pójdzie z dymem". Manipulowanie napięciem zasilania przy tych silnikach jest nieefektywne i groźne dla silnika - mała możliwość regulacji, duże prawdopdobieństwo spalenia silnika. Jedyna realna możliwość poprawnej regulacji to falownik. Jeszcze jedno...
Regulacja silnika pewnie odbywa się za pomocą triaka więc może jest to wina tego elementu. Najlepiej byłoby gdybyś wstawił zdjęcia płytki i trafa. Może faktycznie doszło do jakiegoś zwarcia. Bez zdjęć naprawdę ciężko coś powiedzieć
Witam! Jeśli jest to silnik "uniwersalny" - z komutatorem, to możesz wykorzystać gotowy moduł regulacji obrotów (zawartość: triak, diak, kondensator, potencjometr), stosowany w wiertarkach lub odkurzaczach. Takie moduły można kupić w sklepach elektrycznych, sklepach z częściami zamiennymi do AGD, a nawet na bazarze - ceny od 10.- zł wzwyż (również zakup...
To raczej jest silnik indukcyjny. Więc regulacja obrotów przez ucinanie sinusoidy triakiem się nie uda.
Powiem szczerze, że nie wiem skąd taka teoria ( możliwe, że gdzieś coś takiego przeczytałem- w internecie jest dużo błędnych informacji) Czy jeżeli ( przepraszam za upór ) stworzył bym takie "coś" to np silnik pracował by na 100% przez 1 sekundę a następnie przez sekundę jego wydajność wynosiła by 0% (coś jakby ktoś siedzial i bawił się włącznikiem...
Wiertarka dość szybko się zużyje w takim zastosowaniu. Nie jest ona przecież przewidziana do pracy ciągłej, tylko doraźnej. Będziesz też tracił na momencie obrotowym, poprzez zmianę napięcia zasilającego silnik (regulacja fazowa z triakiem). Najlepszy do takiego zastosowania byłby silnik indukcyjny i falownik.
Kondensator jest podstawą działania silnika! Przewód Z jest to uzwojenie pomocnicze, dzięki kondensatorowi silnik może wystartować inaczej trzeba by nim zakręcić bo by tylko buczał. Silniki indukcyjne działają dzięki wirującemu polu magnetycznemu, przy 2,3 fazach to nie problem ale przy jednej trzeba stosować kondensator przesuwający fazę i w ten sposób...
Jak chcesz zrobić układ regulacji obrotów silnika na triaku, to poszukaj aplikacji np. na układzie U2008. Pozdr
Zazwyczaj silniki mają połączenie szeregowe a regulację prędkości zrobioną na triakach lub tyrystorach w przypadku prądów zmiennych lub PWM dla zasilania stałego. Silniki szeregowe mają wzbudzenie połączone szeregowo :D . A obcowzbudnych i bocznikowych się nie spotyka?
Sprawdz ten kod , zmodyfikuj dzielenie getadc ,częstotliwość jest regulowana przez potencjometr ,musisz go dobrać. I nie wiem jak z PWM. No i lepiej oczywiście przez jakiś transoptor czy coś ,aby była izolacja uP od sieci energetycznej. Config Portb = &B11111111 'Portb.0 ma być wyjściem Config Timer0 = Timer , Prescale = 1 Enable Interrupts Enable Timer0...
elektrofil -> normalnie powiedziałbym, że nie wiem nawet co to za silnik w tej pompce bo wydawało mi się nawet, że jest nie rozbieralna. Ale twoje pytanie mnie NATCHNĘŁO - tzn w końcu sięgnąłem jeszcze raz do tej pompki, okazało się jednak, że ma śrubki w obudowie i jest rozbieralna. Jakie było ogromne moje zaskoczenie, że w środku nie ma żadnego silnika...
Czy Ty jesteś takim leniem żeby nie wpisać w googla sterowanie fazowe triaka ? http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/jasiu...
Elementem sterującym jest ten triak BTA16-600. Gdy zewrzesz jego anody, jeśli silnik jest sprawny to powinien ruszyć. Zastanawiam się tylko po co jest ten układ. Do regulacji prędkości? Gdzieś jest potencjometr regulacji? Jeśli silnik jest sprawny to nowy triak kosztuje kilka PLN :) diak eż przy okazji można wymienić.
Napięcie zasilania nie pływa. Regulator testowałem na różnych silnikach i na każdym z nich to samo. Dodaj snuber RC 100n/630V i 47om 2W równolegle do triaka jak na rysunku od Gumisia.
Wiem, że nic nie piszą ale czy to oznacza, że triak jest bezpieczny? W innych układach z triakiem i silnikiem często jest układ gasikowy na anodach triaka.
Do regulacji tego typu silników nadają się wyłącznie falowniki. Kiedyś zaproponowałem użycie regulatora grupowego opartego na triaku ale z braku podobnego silnika pod ręką nie robiłem prób. Regulatory fazowe odpadają bo o ile są w stanie nieco ograniczyć prędkość obrotową spowodują zwiększone grzanie się silnika, co w konsekwencji może spowodować jego...
Pomiń triak i jeden przewód od zwijacza podłącz do jednego z dwóch zacisków stojana, a przewód od włącznika do drugiego. Musi działać. Btw. Triak jest częścią obwodu regulacji obrotów silnika, sterowanym przez inne elementy np. uP. pzdr
Urządzenie pomimo wyłączenia pilotem (pozostaje podłączone przewodem sieciowym) nadal bardzo wolno obraca silnikiem. Czy po właczeniu pilotem silnik pracuje prawidłowo szybko, czyli tak jak było wcześniej? Urządzenie trzeba otworzyć. Sprawdzić opory ruchu "szmaty na wałkach" oraz szukać ew. kondensatora silnika. Może ten kondensator stracił pojemność....
Czy takie podłączenie pod uziemienie (PE) zamiast pod metalowy korpus silnika może powodować uszkodzenie triaka sterującego (ST BTA 600B) silnikiem w taki sposób, że brak regulacji mocy - zazwyczaj przy takim uszkodzeniu silnik kręci się na maksymalnych obrotach ? Pytanie gdze ten kondensator jest włączony? Za regulatorem triakowym? Jesli tak to przy...
Włącza i rozłącza 1 lub 2, może zmieniać biegunowość?. Pewno ma jakiegoś triaka w środku i regulację. Jak ten duży przesuwa się płynnie to regulacja triakiem np. obrotów silnika. Użyć można do regulacji świecenia żarówki np.
Witam. To triak, pewnie poleciał. Możesz wstawić np. BT 139 , 137. http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep...
dlaczego z dmuchawą WPA01 z przepustnicą współpracuje w pełnym zakresie bez zarzutów???.... Nie, no bez przesady. Nie mam pojęcia jaki silnik siedzi w środku tej dmuchawy. Te regulatory sprzedawane na allegro jak i te z elektronarzędzi przeznaczone są do silników komutatorowych. W tych silnikach regulacja obrotów następuje przez zmianę ilości energii...
Ale dziwne że silnik stały na 230v. Przecież masz na silniku napisane "rectified 230V", co tłumaczy się jako wyprostowane 230V. Znaczy wystarczy mostek prostowniczy. Dobra rada - zamiast typowego mostka prostowniczego radzę użyć 4 diod w układzie Graetza, ale użyć diod szybkich. W tych zastosowaniach diody wolne pod wpływem zakłóceń z silnika lubiły...
Działać będzie na pewno, daj optotriaka w podstawkę aby zobaczyć różnicę między wyzwalaniem triaka w zerze a wyzwalaniem w dowolnym momencie bo oba typy mają identyczne obudowy i wyprowadzenia i tym pierwszym triaka się włącza/wyłącza bez zakłóceń ale ma taki minus że nie zrobisz na nim regulacji fazowej. Póki co powodzenia w uruchamianiu życzę.
Wszystko byłoby ok. Nie bylo by OK, tylko w efekcie spalony silnik. Regulatory na triakach (sciemniacze) nie nadają się do regulacji obrotów silników indukcyjnych.
Wentylator ma silnik indukcyjny, a wiertarka silnik komutatorowy. Podstawowym sposobem regulacji predkości obrotowej takich silników jest regulacja przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego, twój regulator z wiertarki to zapewne sterownik fazowy na triaku. Tego rodzaju regulator może być zastosowany do niewielkich wentylatorów czy pomp (tam...
m-a-r-i-o Napisał: (kiedyś się pokuszę o zastąpienie jej jakimś regulatorem na triaku.) Jeśli jest to silnik klatkowy to regulacja za pomocą triaka nic ci nie da. Do regulacji obrotów tego typu silnika służy falownik. Mogę się mylic, również może byc tam zamontowany silnik pierścieniowy, który może byc sterowany triakiem.
To może sugerować regulację prędkości na triaku. Prędkość silnika podajnika nie jest regulowana, włączony, albo wyłączony (regulacja dwupołożeniowa).
Jest to na triaku, sterowanie fazowe, czyli rodzaj ściemniacza. Impulsy sterujące idą z mikroprocesora.
chyba sie z tym poddam bo nie mam sily. Wszystko jest tak jak powinno byc a jednak nie dziala. Cos się szybko poddajesz. :D Może ostatnie parę wskazówek (jak ostani papieros ........): 1. Podłączenie triaka - można go podłaczyć tylko na jeden sposób. Każde inne podłaczenie spowoduje nieuchronne efekty pirotechniczne. Zepsucie albo triaka albo układu...
Czy mogę podłączyć odkurzacz bez triaka jak nie chcę regulacji mocy czy coś się stanie dla silnika?
BTA 16 był nowy więc małe prawdopodobieństwo,że uszkodzony. Temat otwarty,pierwsze chcę aby była regulacja obrotów a jak silnik będzie szarpał to dalszy temat.
6-7 multimetr sie wzbudza na cwile po czym wskazuje 0 Na dobrym zakresie pomierzyłeś ? Tak czy siak coś powinno tam być, ale to fakt, bdzie mało istotne dla nas. 1 - 4 - 5 --> Stojan w twoim przypadku wspólnym odczepem jest 5 w zalezności teraz na jak wysokich obrotach zamierzasz motor wykorzystywać, przy niedużych wykorzystujesz 4-5 przy dużych obrotach...
Silnik komutatorowy polaczenia w google. Jak z regulacja - to triak i okolice.
Zobacz po przewodach od silnika, gdzie one są podłączone do jakiego złącza na module, ale raczej ten triak jest od sterowania silnikiem. Regulacja obrotów z procesora jest realizowana. Wygląda jak typowy moduł od pralki Bosch. Grzałka włączana na przekaźniku, tam nie potrzeba regulacji tylko włącz, wyłącz.
Raczej są to silniki klatkowe z regulacją triakiem- płynnie lub przez przełączanie uzwojeń np. 3biegowe. Z magnesami są raczej jednobiegowe. Z falownikiem się nie spotkałem być może że względu na cenę i gabaryt.
Wystarczy zrobić prosty ściemniacz tylko zastosować triak odpowiedniej mocy.
Chodzi o regulację obrotów spowodowaną zmianą napięcia zasilania silnika poprzez zmianę kąta wysterowania triaka (triak o odpowiednim prądzie w stosunku do silnika) w "ściemniaczu". Na pewno będzie działać jeżeli jest to silnik klatkowy bez kondensatora rozruchowego. Powyższe układy sterowania fazowego można użyć. Proponuję małą różnicę - sterowanie...
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
Odkurzacz electrolux maximus brak regulacji obrotów na krótko silnik chodzi. Moduł regulacji na triaku BTB 16/600 BW. Czy ma ktoś schemat modułu? z góry dziękuję.
Nie kombinuj tylko wymień triak od silnika, jest na radiatorze.
Witam. Regulacja silnika krótkozwartego na triakach,diakach czy tyrystorach nie wchodzi w rachubę.Obroty silnika zależne są od ilości biegunów i częstotliwości prądu zasilającego(to nam wskazuje wzór z którego możemy sobie obliczyć obroty).Możliwe jest to jedynie zmianą częstotliwości. Pozdrawiam.Andrzej.
SHT 11 lub coś z tej rodziny (są jeszcze dostępne) i dość dobrze opisane (był kiedyś projekt w EdW - termohigrostat). W wentylatorach zmiana obrotów odbywa się za pomocą przełączania uzwojeń i triaki (jak przekaźniki) podają napięcie na odpowiednie uzwojenia w innym wypadku pozostaje Ci zmiana silnika na DC (regulacja napięcia lub w silniku bocznikowym...
Możesz odpiąć bramkę triaka (PIN G) i podłączyć do prądu. Jeśli silnik będzie pracował to na 100% triak uszkodzony. Możesz go zastąpić BT138/600. Pomiar "diodowy" możesz wykonać, jeśli wiesz czego się spodziewać po pomiarach.
Bardziej na triaku chociaż regulacja silnika indukcjynego jednofazowego AC może być trudna w ten sposób i dziać się dziwne rzeczy. Triakiem to raczej sterujemy moc dostarczoną do wentylatora a nie jego obroty. Najlepsze byłoby u/f=const. ale to w tym przypadku sztuka dla sztuki. Jeśli to silnik komutatorowy to bez problemu jakiś zestaw AVT w oparciu...
Cześć. Zapewne jest tam silnik indukcyjny. Do tego typu silników nie stosuje się urządzeń opartych na triaku do regulacji prędkości, stosuje się np. falowniki u(f) ale w przypadku kolegi byłaby to abstrakcja. Może kolega zastosować ten regulator i sprawdzić. Powinno chodzić ale regulacja może nie być płynna w całym zakresie. Nic się nie powinno dziać,...
niestety odkurzacz nadal nie działa czy ma wpływ to ze został wlutowany trochę inny triak. Ewentualnie jakieś inne propozycje Możliwość uszkodzenia sterownika, jako takiego. Niech Elektryk sprawdzi, co dzieje się z napięciem na bramkę triaka (biały przewód). Bez triaka przestanie działać jakakolwiek regulacja obrotów silnika, czyli siły ssania.
Moim zdaniem jak najbardziej da się sterować silnikiem komutatorowym za pomocą triaka i uP. Silniki komutatorowe stosuje sie w elektronarzędziach i sprzęcie AGD. W wiertarkach najczęściej jest prosty regulator obrotów oparty na triaku i jak najbardziej działa taka regulacja obrotów. W niektórych rozwiązaniach silniki komutatorowe zasila się napięciem...
błąd f01 zwarcie triaka silnka>>>>>>>>>>>>sprawdż kostkę silnika
Jaki to jest silnik.Jeśli komutatorowy to przełącznik.Na 3/4 lub 1/2 regulacja na triaku.
A jaki silnik można sterować triakiem?
silniki w pralkach ktore poosiadaja regulacje obrotow elektroniczna sa komutatorowe regulacja odbywa sie za pomoca triaka a jesli silnik jest indukcyjny to regulacja odbywa sie za pomaca przelanczania uzwojen (programator lub przekazniki przelanczaja )
Witam Jeśli dobrze pamiętam to w 1993r. w czasopiśmie "Elektronika Praktyczna" był opis stycznika na triakach.Jeśli Ciebie to interesuje to spróbuje go odszukać. Natomiast jeśli chodzi o regulację obrotów silników 3-faz.i 1-faz. asynchronicznych klatkowych to wbrew temu co nieraz czytałem na tym forum , jest możliwa.Naprawiałem takie regulatory ALR...
Moim zdaniem - żadnego. Pierwszy oferuje zmianę wartości skutecznej napięcia poprzez regulację kąta załączenia triaka (zasila silnik "kawałkiem" sinusoidy). Drugi wykorzystuje regulację grupową, załącza i wyłącza silnik co kilka okresów zasilania. Obie metody regulacji nie są zalecane dla silników klatkowych. Najkorzystniejsza byłaby zmiana częstotliwości...
To jest taka sama regulacja jak w odkurzaczu. Regulator napięcia. Potencjometr, mostek prostowniczy do sterowania triakiem, kondensator, dwa rezystory. Na allegro za 20zl. https://allegro.pl/oferta/regulator-mocy...
Dobrze rozumiem, że uszkodzona jest płytka o nr. 1600.0115 czy któryś z jej elementów i jaki? Możesz przesłać cały rysunek tego układu lub link na którym mogę zobaczyć całość? Jeszcze skrótowo wyjaśnię sytuację: przed nastąpieniem przepięcia na przewodach zasilających silnik miernik wskazywał przy starym triaku 20V, a przy wymianie na nowy 8V bez mozliwosci...
Regulator na triaku nie nadaje się do regulacji obrotów silnika asynchronicznego.
Czy coś takiego mi zadziała :?: Czy będzie działać regulacja obrotów :?: Moduł i silniczek wytargałem z pralki Bosch WFB2004. Kombinowałem już inne regulacje do tego silnika ale triaki "fyrały" w powietrzu jak pociski więc licżę, że tu się problem rozwiąże. Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/2182463400_1...
Witam, Na czym ma polegać to zdalne sterowanie? Chodzi o sterowanie bezprzewodowe? W innym wypadku do regulacji silnika możesz wykorzystać układ na bazie triaka. Chyba, że o co innego chodzi...
A może sprawdź triak (jest przy silniku) multimetrem?
Chwilowo chodzi mi o jak najprostszy układ możliwy do zmontowania samemu. Ale żeby działał. Normalnie wzbudzenie dajesz bezpośrednio z sieci przez diody a wirnik tak samo przez diody i dodatkowo dajsz regulator na triaku. Sprawdzone i działa przy silniku 4kW 220V=, triak 40A.
Są tam dwa triaki na jednym radiatorze BTA12,600CW oraz jakiś 9940 MOROCCO BU931 Masz do czynienia z triakiem BTA12-600 oraz z tranzystorem NPN DARLINGTON BU 931. Trudno jednoznacznie ci podpowiedzieć ,ale można przypuszczać : - że triak służy do sterowania fazowego mocy grzałki , -a tranzystor do regulacji obrotów silnika ( stabilizacji napięcia zasilania...
regulacja grupowa to załączanie odbiornika na pełne okresy sieci jeśli odbiornik jest rezystancyjny to prąd będzie miał tylko jedną podstawową harmoniczną o częstotliwości sieci i to w fazie z napięciem co jest megazaletą regulacji grupowej w przypadku odbiornika RL lub RLE nigdy prąd nie będzie sinusoidą (chyba że triak by cały czas przewodził ale...
Triak + scalak miękko startuje i ma sprzężenie zwrotne prądowe stabilizacja bez tacho częściowa, natomiast drugi tylko regulacja ręczna, ile ustawisz tyle masz przy pracy bardziej zwalnia bo z niczym nie porównuje.
Pytanie jeszcze jak działa :) Jeżeli silnik naprawdę dobrze działa, chociaż ciężko w to uwierzyć po zaoranym komutatorze, winny może być triak silnika.
Z tego co pamiętam jest jeden kondensator i czy mogę prosić o ich wskazanie. Teoretycznie wydaje się że elektronika uszkodzona jak wspominałem palą się wszystkie diody łącznie z hepa i worek. Przy zwarciu triaka doszło chyba do jego uszkodzenia dlatego podaje napięcie na silnik.Jeśli odłączę zasilanie triaka płyta powinna świecić? Jeśli doszło do uszkodzenia...
A jaki musi być silnik, żeby obeszło się bez falownika ? Komutatorowy. Prosto się reguluje zwykłym ściemniaczem na triaku. Ale niezależnie jaki silnik, bez przekładni się nie obejdzie. Ja w takiej samoróbce zastosował bym zwykłą wiertarkę. Ma silnik z płynną regulacją oraz przekładnię.
Więc wniosek prosty: dobry zwyczaj nie pożyczaj. Myślałem jeszcze nad miękkim startem poprzez regulacje obrotów na Triaku.
(at)klamocik Bez komentarza, panie K. Wiesz jak w wentylatorach jest zrealizowana regulacja prędkości za pomocą np. zdalnego sterowania? Kilka odczepów z uzwojenia silnika załączanych triakami przewodzącymi pełny sinus .
Triak jakby dobry. Silnik na miernik i na prąd dobry , włącznik dobry, wszystko więc wygląda na niesprawną płytkę regulacji. Zmontuj siako tako do kupy odkurzacz i podłącz do sieci - możliwe, że teraz odpali. Możliwe, że żółty kondensator na płytce niedomaga.
A jak rozpoznajesz 10tys obr/min ?? i jak to odróżniasz od 35tys ?? Jeżeli masz w domu zasilacz laboratoryjny, to spróbuj podłączyć sam silnik pod zasilacz prądu stałego w zakresie regulacji powiedzmy 0 - 30V (bardzo popularny). Te silniki w świetnie sobie radzą już przy napięciu 20 - 30VDC.
Triakiem zmieniasz wartośc napięcia zasilającego. Silnik do pracy potrzebuje napięcia a prąd pobierze z sieci jaki będzie chciał w zalezności od obciążenia. Regulator sam z siebie nie sprawi że automatycznie silnik się spali. Wzrost prądu spowoduje obciążenie na silniku. pzd.
Moze bys podal cos dotyczacego parametrow silnika? Jaki radiator dales na triaku... U mnie byl za maly radiator i triak sie spalil i dlatego uklad nie reagowal na regulacje
dobrze znosi regulację po stronie pierwotnej To zależy od konstrukcji samego trafa. Jedne znoszą to dobrze, inne nie. Poza tym same walory użytkowe takiego rozwiązania są dosyć mizerne w porównaniu z pół-sterowanym prostownikiem diodowo - tyrystorowym. Nawet regulacja zworą magnetyczną daje o wiele lepsze efekty niż fazowa po pierwotnej. Nie jestem...
Jak w ogóle sterownik steruje dmuchawą, nie napięciem? najczęściej obecnie stosowaną metodą regulacji mocy odbiorników 220V jest regulacja fazowa, polegająca na zmianie opóźnienia momentu włczenia triaka po przejściu napięcia sieci przez zero. w metodzie regulacji grupowej – silnik zasilany jest napięciem sinusoidalnym 230V przez kilka pełnych...
Witam zrobilem na szybkiego taki regulator na zasadzie sciemniacza na triaku i silnik sie daje ladnie regulowac, mam nadzieje ze go w ten sposob nie uszkodze ?? wydaje mi sie ze tak wlasnie byla zrobiona regulacja oryginalnie bo procz triaka na oryginalnej plytce do silnika nic innego nie prowadzilo. Dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam !
Sądzę że można to zrobić za pomocą falownika Sądzę, że nie mozna. Jak nie wierzysz to podłącz pod prąd stały. Kup sobie najprostszy regulator obrotów silnika na triaku, albo nawet przerób ściemniacz. Oczywiście to nie zapewni dobrej regulacji przy zmiennym obciążeniu - wtedy potrzebujesz np. TDA1085 i wykorzystujesz prądniczkę tachometryczną. Nie wiem...
https://obrazki.elektroda.pl/9281413300_... Narysowałem w miarę możliwości na podstawie zamieszczonych fotografii schemat, jednak prawdopodobnie jakiegoś połączenia w nim brakuje. Dlatego zasady działania trudno tu rozszyfrować. Nie wiem czy regulacja w przekątnej mostka działa w kierunku zwiększania szybkości obrotów czy zmniejszania....
poszukuję w miarę prostego schematu regulatora obrotów silnika komutatorowego(wiertarka,szlifierka itp.).Chodzi mi o układ z izolacją pomiędzy stroną regulacyjną a elementem wykonawczym. Do dyspozycji mam triaki TIC263M,TPDV1225 orazTG25C60 i optotriaki MOC3041 i3081.Byłoby dobrze gdyby regulacja nie powodowała zmniejszenia momentu obrotowego(ale niekoniecznie).Z...
Witam! Kolega Jozefg raczej ma racje, oporność triaka jest nie wielka, nawet bardzo mała, a oporność potencjometru, to 500K, teoretycznie to nie może mieć wpływu na regulację obrotów, ta regulacja musi być w bramce, więc tak jak kolega Jozefg to poprawił. Pozdrawiam
Silnik na zdjęciu to silnik jednofazowy indukcyjny z uzwojeniem pomocniczym zwartym (shaded-pole). Popularne rozwiązanie w systemach HVAC (wentylacja, ogrzewanie, klimatyzacja). Wadą jest niska sprawność - ok. 20-30%. Zaleta - cena (taniej kupić niż cokolwiek naprawić). A jeśli chodzi o regulację dla silników indukcyjnych - jednofazowych (z uzwojeniem...
Co ma transformator do regulacji prędkości obrotowej takiego silnika? ----------------------------------------... To jest bardzo popularny sposób regulacji prędkości obrotowej silników jednofazowych. Pozbawiony wad triaka - nic nie buczy. Regulacja poślizgiem, tak samo jak przy triaku. Tylko kształt napięcia jest sinusoidalny bez harmonicznych,...
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
Zależy do czego będzie używany ten silnik ?. Jeżeli jako wentylator to można zrobić regulację na triakach. Jeżeli jako napęd to tylko z falownikiem. Pozdrawiam
Witam Sprawa jest dość prosta. Do regulacji układów zasilanych z sieci potrzebujesz przejścia przez zero. Najprościej jest to zrobić przy użyciu transoptora. Masz wtedy zapewnioną izolację galwaniczną. Diodę w transoptorze podłączysz do sieci poprzez dwa rezytory 47k/0.5W. Po "wtórnej stronie" transoptora też potrzebujesz rezystorka żeby podciągnąć...
A to nie był MOSFET i regulator PWM do silnika szczotkowego?
Jeżeli kondensator C1 nie będzie miał pojemności, to właśnie taki efekt może wystapić. Ja kiedyś tak miałem. Jeżeli nie masz kondensatora na tak wysokie napięcie mozesz zastosować tymczasowo na 100V, ale tylko do testów. Jak wyciągniesz diak, to silnik nadal się kręci? Nie powinien. Jeżeli jednak kręci to masz uszkodzony, albo źle podłączony triak.
Minęło trochę czasu, tak czy siak rozwiązanie z triakiem nie zdało egzaminu O ile nie ma problemu, żeby spowalniać triakiem wentylator to z pompą już tak dobrze nie ma Żeby w ogóle chciała drgnąć trzeba dać około 80% mocy i dopiero ją spowalniać Po drugie niemiłosiernie bzyczy Jednym słowem triak się nie nadaje do pompy
triak regulacja regulacja napiąć triak regulacja jasność triak
dobra serwisant lodówka kabel rozciągnąć chińskie motorowery
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Kenwood KX-4520: Problemy z licznikiem taśmy Różnice między parametrami P03 i P04 w Termet Silver Pro