Ja na swoje potrzeby wykonałem J-262. Sprawuje się świetnie.
Możesz spróbować tego https://m.youtube.com/watch?v=4k9oyFEq7S... Wszystkiego co napisałeś nie osiągniesz ale regulacja obrotów jest oraz kierunek też po zamianie dwóch przewodów na silniku. Układ prosty i działający z każdym silnikiem kwestia doboru odpowiednich tranzystorów i elementów. Pozdrawiam...
O tym, że "z potrzeby chwili" wykonałem wiertarkę do PCB wspominałem w różnych tematach już kilkakrotnie. https://obrazki.elektroda.pl/3331672100_... https://obrazki.elektroda.pl/3928056700_... https://filmy.elektroda.pl/73_1749920028... I o ile sam sposób prowadzenia silnika w pionie i sam silnik z futerkiem...
Witam, posiadam taki silniczek. Czy mogę w jakiś sposób regulować wtrysk? Chciałbym zmniejszyć dawkę paliwa, żeby przestał dymić. Jesli to możliwe proszę o intrukcję lub rady.
Witam, chciałbym się dowiedzieć na co powinienem zwrócić uwagę przy składaniu silnika co regulować, nie regulowałem praktycznie nic a teraz skuter nie chce mi odpalić. Skuter 4T 50CC Huatian, dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi
Bardzo proszę o pomoc. Wymieniam uszczelkę pod głowicą i automatycznie po założeniu nowej uszczelki i głowicy potrzebuję instrukcji czy są jakieś znaki w celu ustawienia pierwszych zaworów do regulacji.Kolejność znam i wiem że jest to 153 624.Jak ustawie sobie pierwszy zawór to dalej już dam rady. Starsi fachowcy którzy robili przy tych silnikach napewno...
Potrzebuję jakiegoś schematu lub choćby dobrego pomysłu na układ sterujący pracą silnika odkurzacza w zależności od podciśnienia jakie wytwarza. Zadane ma np. -0,7 Bara i takowe ma utrzymywać sterując obrotami silnika wytwarzającego to podciśnienie. Chodzi mi o utrzymanie zadanego ciśnienia w "pojemniku" podłączonym do turbinki z odkurzacza (1800W)
chciał bym się dowiedzieć czy po ustawieniu przerwy na przerywaczu w silniku iskrowym trzeba następnie ustawić zaplon czy można tak zostawić i nic się nie zmieni.
Witam, może mi ktoś podpowiedzieć co zaliczamy do układów regulacji otwartej i zamkniętej w silnikach spalinowych? Szukam w internecie informacji na ten temat, ale bez rezultatu. O książki też ciężko.
Witam, chcę zrobić elektroniczny ogranicznik mocy do skutera, jedyny co przychodzi mi na myśl to opóźnienie zapłonu. Cewka WN sterowana jest z ECU masą. Moje pytanie o ile stopni powinna być przesunięta faza względem impulsu z ECU. PS. Widział ktoś gdzieś coś podobnego ?
Jak wyregulować gaźnik w silniku 2-suwowym (pilarka, kosa). Poniżej przedstawię ogólne informacje jakie czynności należy wykonać w celu prawidłowej regulacji gaźnika: 1. sprawdzamy stan filtra powietrza (filtr musi być czysty i drożny, przed regulacją gaźnika należy go oczyścić lub wymienić na nowy). Jeżeli wykonamy regulacje na brudnym filtrze powietrza...
Witam wszystkich pozwolę sobie zadać pytanie chodzi o gaźnik do motorynki silnik kwadraciak 023 chodzi o ustawienie śrubki od mieszanki otóż jak wkrece ją na Maxa to silnik się wkręca na obroty ale jak wykręcam to coś muli o co chodzi skoro trzeba ja 1.5obrotu wykręcić
Mój diesel wolnossący kopci czasami na czarno,kolega ojca mówił że podkręcił dawkę paliwa bo coś tam coś tam.Jak ustawić dobrą dawkę?Proszę o odp. jak to się robi czym i gdzie to się znajduje na pompie wtryskowej.Pozdrawiam
Witam. Mam problem z gaźnikiem przy silniku zaburtowym spalinowym dwusuwowym 5 konnym. Silnik nie ma mocy i brakuje mu niskich obrotów. Kompresja pomierzona na cylindrze ponad 9 bar. Prawdopodobnie niedomaga gaźnik. Poniżej fotka gaźnika. Może ktoś podopwiedzieć którymi śrubkami reguluje się mieszanke w tym gaźniku. https://obrazki.elektroda.pl/8762154100_...
Cześć! Użyłem prostego regulatora mocy do silnika szczotkowego 230V. Regulacja działa, lecz w niskim zakresie obrotów słychać irytujące brzęczenie (wiadomo dlaczego). Czy użycie mostka Graetza z kondensatorem na wyjściu regulatora to dobry pomysł? Silnik będzie pracował z napięciem stałym. Wydaje mi się, że mostek nie powinien zaburzyć przejścia przez...
Witam Pozwolę sobie podzielić się moja przygodą z wentylatorem klimatyzacji w BMW-5 E39 2.8i /99 Zaczęło się od tego, że zauważyłem słabe działanie klimatyzacji na postoju oraz przy małej prędkości jazdy . Znajomy podłączył sprzęt aby ewentualnie dobić czynnik chłodzący R134 Ale okazało się, że jest wszystko porządku, nic nie trzeba uzupełniać. Wróciłem...
Na pierwszym zdjęciu jest napisane, że to silnik indukcyjny 3-fazowy i dlatego nie ma szczotek a do sterowania jest potrzebny falownik do silnika indukcyjnego. Na dodatek dedykowany gdyż parametry silnika to zasilanie 195V~ 3 fazowe i maksymalna częstotliwość 315Hz co przekłada się na konkretną wartość prędkości obrotowej. Ta "gulka" na obudowie mieści...
Witam - bateria jest 48v naładowana ok 52v (li-on), na wyjściu ma być napięcie stałe, do silnika szczotkowego 48v/900w. Poprzedni sterownik wysiadł, więc kupiłem nowy i zachowuje się inaczej w tej samej instalacji. Stary sterownik kupiony rok temu dawał na wyjściu pełne (regulowane manetką) napięcie baterii i pojazd osiągał pełną moc do 1000w zgodnie...
Różnica jest duża. Generalnie regulator do silnika szczotkowego jest tańszy. Różnica w działaniu jest taka: - W silniku szczotkowym regulacja prędkości odbywa się na zasadzie bardzo szybkiego włączania i wyłączania napięcie (PWM). - W silniku bezszczotkowym regulacja odbywa się przez podawanie naprzemiennie trzech faz napięcia (odpowiednio modulowane...
Witam: Odświeżę troszkę temat gdyż mam następujący problem. Zbudowałem regulator obrotów PWM silnika DC szczotkowego do modelu RC lecz nie działa prawidłowo. Regulacja działa w prawo i lewo lecz MOSFET (T3) bardzo się grzeje ( aż upaliło ścieżkę na płytce). Przy pewnym zakresie któryś tranzystor zaczyna piszczeć. Może ktoś pomoże i przeanalizuje schemat.
jak byś nie dał tych abc, to bym powiedział, że z gniazdka/elektrowni. In plus kreatywność :) Nie mniej chyba troche strzelałeś. W takim razie reasumując wstęp, w przypadku silnika szczotkowego moc pochodzi tylko i wyłącznie z samego silnika. Zadaniem układu elektronicznego który pokazałeś na fotce jest tylko i wyłączenie regulacja prędkości pracy....
Zasilanie z akumulatorka(zastanawiam się nad 3s Li Po lub 10.8v NiCd) Napięcie ok. 10v, natężenie ok. 20A, max 25A, regulacja z jednej strony (plusem)
Najprawdopodobniej masz silnik indukcyjny, w starszych pralkach regulacja obrotów oraz kierunku obrotów w silnikach indukcyjnych polegała na przełączaniu par uzwojeń na stojanie i była możliwość wyboru jednej z 2 prędkości obrotowych w[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/v... jest schemat połączeń tego silnika do...
Regulator ma trzy wyjścia ,a silnik dwa wejścia to jak to ,wiem że serwa mają trzy wyjścia, ale jak to jest przy silniku stop nie zostaje podłączony? Tego się po Tobie nie spodziewałem , myślałem że już poznałeś podstawowe zasady regulator z 3 wyjściami jest dla silnika bezszczotkowego BLDC a nie dla silnika szczotkowego DC przykład http://www.rc-modele.pl/regulator-smart-...
Być może wystarczy. Bez schematu i wartości elementów można tylko zgadywać. Regulacja fazowa nadaje się do obciążeń oporowych. Silniki szczotkowe znoszą taki sposób regulacji. Co kolega chce zasilić tym regulatorem?
Kup silnik od pralki szczotkowy ok 50zł i bedzie ok.
Myślę że ważniejsze będzie rozwiązanie sterowania napędem kół i wyznaczanie trasy niż nóż, który może mieć stałe obroty a regulować możesz prędkością jazdy podczas koszenia. Gdy jest mało trawy jedziesz szybko, gdy pobór prądu silnika noża się zwiększa zwalniasz. Akurat silnik szczotkowy bardzo ładnie odzwierciedla obciążenie wału poborem prądu. Jest...
Witam - to jest silnik szczotkowy szeregowy . Na tym filmie jest ładnie pokazane ; https://www.youtube.com/watch?v=KHA6VFrz...
Układ modułu na jakimś triaku winien być zastosowany niezależnie, czy silnik ma regulację obrotów czy nie. Układ sterowania triakiem zapewnia nazwijmy to "miękki start" silnika. Silniki szczotkowe nie lubią rozruchu z "kopa" i może być to zabójcze dla silnika, potrafi doprowadzić do uszkodzenia wirnika.
Regulacja takiego silnika nie jest prosta, wymaga zastosowania falownika (przemiennik częstotliwości. Silnik ma tylko 45W, o wiele prościej (taniej) będzie zastosowanie silnika szczotkowego. albo nawet prądu stałego.
To jest duża różnica pod względem budżetu... na układ scalony trzeba być naprawdę bogatym, bo to wiele miesięcy pracy. A niezależnie od tego, jaki rodzaj układu: są różne silniki DC, nie każdy ma możliwość regulacji obrotów - jaki to ma być? Swoją drogą, układy scalone do regulacji obrotów klasycznego silnika szczotkowego DC były już ponad pół wieku...
Ten zestaw świetnie się nada do silnika szczotkowego, regulacji żarówki a u Ciebie może sprawiać problemy. Z kulturą pracy silnika może być różnie.
Jest to silnik trójfazowy asynchroniczny o mocy 0,12KW, który ma jedynie słuszną regulację przez falownik. Jakakolwiek inna regulacja jest kłopotliwa. Jeżeli się da, to może wymiana silnika na szczotkowy - tu regulacja jest napięciowa i prosta.
Nie dalej jak miesiąc temu wykonywałem ten sterowniczek i bez problemu na znanym portalu aukcyjnym bez problemu kupiłem te triaki - MAC97A8 , co już w swoim poprzednim poście poprawiłem. Zgadzam, się, że BT136 - 138 "wytrzyma" większy prąd, jednak uważam, że do regulacji pompki membranowej z elektromagnesem wystarczy jak w oryginale MAC97A8 i jego prąd...
Witam. Znalazłem takie oto cudo. Ze wstępnych oględzin i pomocy wujka Google wychodzi na to, że jest to regulator fazowy prawdopodobnie stosowany w stomatologii. Chciałem wykorzystać go do regulacji silnika szczotkowego prądu przemiennego ale nie wiem jak podłączyć go pod regulator. Dotychczas miałem do czynienia ze ściemniaczami wpinanymi szeregowo...
Regulatory służą do regulacji obrotów silnika jak nazwa wskazuje. Dobiera się je w zależności od prądu maksymalnego silników i napięcia. Silniki to pewnie zwykłe szczotkowe więc do takich silników szukaj regulatorów.
bez obciążenia pobiera 2.30 A chyba nie odpowiedni do tego zasilacza bo zasilacz daje na wyjściu 24V a akumulatorek ma 12V Na luzie 2,3A więc pod obciążeniem będzie 4-5razy więcej. Wygląda że napięciowo też za słabo. Bo rozumiem że z akumulatorka regulacja działa prawidłowo w pełnym zakresie? Proponowany wyżej prądowo dałby rade ale napięcie to nadal...
A w nim jest silnik szczotkowy czy bezszcztotkowy?
TDA1085C Universal Motor Speed Controller to sterownik do silnika szczotkowego. Jeżeli potrzebujesz płynnej regulacji w pełnym zakresie to twój silnik się do tego nie nadaje, musiałbyś go sterować z przemiennika częstotliwości.
jak chcesz skan tego wyśle na PW tylko napisz bo mam tą książkę a sterowanie jest banalne jak chcesz soft do PWM to też ci podeśle bo pisałem ostatnio do poteniometru elektronicznego do regulacji poziomu sygnału m.cz wchodzącego na wzm słuchwakowy (wtórnik)
chłodzenie regulatora przy małych prądach też nie musi być konieczne. Jest konieczne, ESC wydzielają sporo ciepła. 12000 RPM zabełta wodę masakrycznie. Od regulacji obrotów jest ESC, drążek gazu. Jeżeli nie będziesz potrzebował przeciążać silników to chłodzenie wodne nie będzie ci potrzebne, Po 15 minutach pracy silnik szczotkowy jest gorący.
Moje pytanie czy się nada. "Zastosowania: Regulacja obrotów silników jednofazowych AC (szczotkowych)" (cyt.) Nadaje się.
Witam - to jest silnik szczotkowy szeregowy , proszę dokładnie sprawdzić połączenia silnika czyli ; cewka stojana szczotki oraz druga cewka stojana - można multimetrem sprawdzić ciągłość połączenia . Prawdopodobnie dwa przewodu niebieskie należy połączyć razem ( możliwe że tam był włącznik ).
Silniki szczotkowe stosuje się teraz masowo ,dlatego to jest szajs który psuje się 3 razy szybciej niż silnik bezszczotkowy. Jak nie ma potrzeby regulacji prędkości to silnik klatkowy jest na wieki. Szczotkowy silnik jest droższy w wykonaniu ale nietrwały silnik i dlatego jest teraz często stosowany.
Witam!! Jako że nie znalazłem odpowiedniego układu regulatora dołączam się do tematu z pytaniem. A mianowicie jako modelarz szukam schematu regulatora do płynnej regulacji obrotów silnika szczotkowego prawo-lewo. Najlepiej gdyby był na potencjometrze i tranzystorach bipolarnych. Dzięki!! Wydzieliłem jako nowy temat. Ten post w starym spowodowałby tylko...
Wszystko działa dobrze, a zakłócenia wynikają z samej konstrukcji silnika szczotkowego. Przy montażu filtrów jest ryzyko, że coś nie uda się.
Silnik szczotkowy może iskrzyć. W układzie z elektroniką może ona stosować PWM do regulacji obrotów. Jedno i drugie może dawać takie fluktuacje.
Ja kiedyś coś słyszałem że podobno w wentylatorach komputerowych stosuje się regulację PWM, lub nawet regulację jak do silników bez szczotkowych,ale jakoś nigdy mi się w to nie chciało wierzyć.
Witam Jest to zwykły silnik szczotkowy z magnesami trwałymi.
To nie jest silnik komutatorowy. Do swoich celów poszukaj silnika z pralki automatycznej, większość to komutatorowe, sam zobaczysz czy jest węzeł szczotkowy. Uprzedzając-z odkurzacza nada się średnio.
Dokładny regulator do silników szczotkowych kosztuje znacznie więcej.
Jak klucz masz na masie (a tak mi to wygląda) to nie koniecznie potrzebujesz ten HCPL 3150, szczególnie że on i tak wymaga niskonapięciowego zasilania swojej strony wyjściowej. Pomyśl czy musisz mieć separacje wrzeciona od sieci. Jeśli nie zrób sobie może przetwornicę typu buck na początek, będzie prościej. Jeśli jednak zależy Ci na separacji, popatrz...
Początkowo czytałem właśnie że silnik BLDC by się tu nadał, jednak wydaje mi się że elektronika mogła by nie dać rady stabilnie pracować. Puki co wybór padł na silnik szczotkowy, fakt jeśli PWM nie da rady trzeba będzie pomyśleć nad bardziej analogową regulacją obrotów.
Mam ten sam problem. Kit AR132 kupiony celem szybkiego zamontowania układu do regulacji obrotów w odkurzacz. Silnik szczotkowy ale na żarówce ten sam efekt, czyli brak softstartu. Żarówka rozświetla się na ułamek sekundy po podaniu zasilania na układ.
Nie trzeba się męczyć ze sprzęgłem a silnik spalinowy może pracować na względnie stałych obrotach.Prądnica/alternator może robić za rozrusznik. Jeżeli dodać bufor w postaci dajmy na to superkondensatorów to przyspieszenie na takim tandemie byłoby znaczne. Do tego silnik elektryczny ma pełen moment obrotowy od razu a regulacja prędkości jest dokonywana...
Hej chce zbudować auto zdalnie sterowane na 27MHz i 2 kanałach. Jakich silników użyć krokowych, bez szczotkowych czy zwykłych szczotkowych z regulacją obrotów(ESC)?, układ mam do programowania przez PC (arduino).
Mierz ilosc ticków timera pomiędzi imulsami z czujnika - bedzie dokładniej A jaki to silnik? szczotkowy czy bez - ile masz kabelkow do zasilania? Bo jak bez to tak trywialnie go nie wysterujesz. Ale kodu Twojego nie rozumiem. Nie wiem o co chodzi ze prawdzaniem warunków > lub < 500 dla OCR po co jest if w else bez zadnej instrukcji po nim?
Kiedyś gdzieś przeczytałem, że silniki indukcyjne zawsze można rozpoznać po żeberkach oraz wentylatorze ponieważ wydzielają więcej ciepła niż szczotkowe. Bzdura totalna, wydzielają na pewno mniej ciepła. Po za tym są różne wersje, otwarte, zamknięte itp, itd. Ale zdecydowana większość wygląda jak piszesz i jest w tym odrobina prawdy. Na tabliczce masz...
Zgodnie ze specyfikacją jest to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, przewody czarny i żółty to najprawdopodobniej hamulec. Sterowanie przyciskami jest najgłupszą opcją jaką można zastosować. Nie będzie się nim dało sensownie jeździć. Trzeba zastosować odpowiedni regulator PWM do zasilania silnika, jako pedał gazu jakiś liniowy ustrój (potencjometr,...
A to nie był MOSFET i regulator PWM do silnika szczotkowego?
Chodzi mi o to, czy taki regulator/ takie regulatory mają możliwość regulacji napięcia , w tym przypadku obniżenia z podawanego przez źródło 13,5V do 12V lub poniżej. Przy 13,5V non stop ten silnik długo nie pochodzi. Te regulatory to tzw PWM, co oznacza że przez pewien czas podaje pełne napięcie, potem przerwa, a reguluje się stosunek czasu włączenia...
silnika szczotkowego regulacja obrotow silnika szczotkowego przeróbka silnika szczotkowego
lexia sterowniki interfejsu przyczepka światła wymiana kabel telefoniczny
webasto thermo90st webasto thermo90st
Jak naprawić błąd silikon eartung w urządzeniach Ilość oleju w sprężarce rotacyjnej klimatyzatora 3,5kW