Gaźnik jest fabrycznie regulowany na silniku (indywidualnie). Gdyby było jakieś jedno optymalne ustawienie, to nie było by potrzeby stosowania śruby do regulacji.
Po dodaniu gaz skuter muli i nie ma pełnych obrotów lepiej chodzi na ssaniu ale nie tak jak powinien nie wiem co może być regulacja nic nie daje nie ma różnicy tak jak by coś było nieszczelne dodam też że silnik był cały rozbierany i wszystko w środku nowe może problem tkwi w silniku
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
Zauwazylem ze skuter zapali jak sie zatknie wlot do filtra powietrza. Wyreguluj dobrze gaźnik.. jeśli nie potrafisz tego zrobić to oddaj mechanikowi...
Dziękuję Ci bardzo. Do podziękowania za pomoc jest do kliknięcia specjalny przycisk Pomógł. Tłumacz nie chce tego przetłumaczyć. Trzeba przepisać litera po literze. Tekst zabezpieczony przed kopiowałem. Napisałem przecież: Niestety nie da się przetłumaczyć na zasadzie kopiuj/wklej tylko przez przepisywanie tekstu. Ogonki na literach można pomijać....
Cześć wszystkim Mam problem, mianowicie w skuterze 4t przy regulacji zaworów za słabo dokręciłem kontrę śruby od regulacji luzu i podczas jazdy nakrętka się wykręciła. Nie znalazłem jej, więc myślę, że poleciała z olejem i nie wiem, jak ją wyjąć. Może ktoś ma jakiś pomysł?
Witam, jak wyregulować gaźnik w skuterze Romet 777 GY6 139QMB? AI: Czy masz jakieś konkretne objawy problemów z pracą silnika (np. gaśnięcie, nierówna praca, trudności z odpalaniem), czy chcesz po prostu przeprowadzić standardową regulację gaźnika? Tak, chcę wyregulować od podstaw gaźnik. AI: Czy gaźnik był już wcześniej regulowany lub wymieniany, czy...
Gaźnik do regulacji.
Nie nie do linki tą zostaw , tam z boku jest wkręcona w korpus jedna taka do regulacji mieszanki pewnie wolnych obrotów .
Wydaje mi się że tak? Regulowałem tymi dwoma śrubkami, a jest jeszcze jakaś inna regulacja?
(at)m2606 Siemka Silnik mam rozebrany dlatego potrzebuje co i jak ustawić żeby było okej zmieniam cylinder
Za uboga mieszanka czyli za mało paliwa, za dużo powietrza = regulacja gaźnika.
Paliwo w gaźniku jest, odkręć spust i zobacz, jak jest to dysza w gaźniku zatkana, jak nie ma to pływak źle ustawiony.
Filtr powietrza, filtr paliwa, to na początek. Jeśli czyściłeś gaźnik, to jak, bo bez rozebrania go na czynniki pierwsze nie ma to sensu, a jeśli tak, potrzebna ponowna regulacja.
Przy każdej zmianie dolotu powietrza należało by wyregulować gaźnik. Czy w Twoim gaźniku nie ma śrub do precyzyjnej regulacji mieszanki?
to nie musi być zbyt dokładne urządzenie dobrze jak by miało regulacje
https://obrazki.elektroda.pl/4810650600_... 1- Srubka od kartera 2- srubka do zlania mieszanki ( paliwo - olej ) 3- srubka do najtanszej na swiecie opaski zaciskowej , bo na stozkowy filtr bylo a na porzadny zacisk juz nie- ( gowniana ale trzyma ;) ) 4- srubka laczaca elementy gaznika ( zbiorniczek i element regulacyjno doplywowy)...
Problem rozwiązany mianowicie założyłem sprężyne centralna twardą, sprężynki sprzęgła twarde i rolki 6,2gr
Próbowałeś regulacji na zaworze iglicowym zawleczką?
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
Wymień sprzęgło. Przyjrzyj się reszcie. Jak wygląda pasek? Nie powycierany zbytnio? Talerze? I jak wymienisz i doprowadzisz do sprawności mechanicznej, to może ewentualnie porozmawiać o regulacjach.
Po co od razu rozbierać silnik? Wystarczy pomiar ciśnienia sprężania i poszarpanie za dźwigienki zaworowe. I dopiero będzie wiadomo, czy trzeba rozbierać, czy wystarczą regulacje.
"Manual podaje" wykręcona dwa obr (+/- 1/4obr) Drugi sposób to regulacja na ciepłym pracującym silniku.
Pomiędzy krućcem ssącym a głowicą jest taka podkladka ebonitowa z oringiem i rownież oring jest w krućcu . Wymień oba oringi. Jak dalej bedzie bez zmian to czyszczenie gaźnika i regulacja
Zacznij od regulacji gaźnika, od regulacji wolnych obrotów.
Dlaczego szukasz informacji o regulacji poziomu paliwa w gaźniku, czy wycieka paliwo z gaźnika, zalewa silnik itp.. Zazwyczaj w tego typu skuterach reguluje się wolne obroty i skład mieszanki paliwo-powietrze. Sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy, czy dysze są drożne i kanaliki oraz filtr paliwa. Pływak jest z tworzywa, więc niewiele można pokombinować,...
Skoro regulowałeś zawory i coś poszło grubo nie tak, a przed tą regulacją działało, to znaczy że sam popsułeś. Najbardziej co mogłeś skopać, to źle ustawić wał, który nie był w GMP w trakcie regulacji. Wtedy mogłeś skrajnie rozregulować zawory, dlatego ci świruje pawiana silnik.
Są moduły z regulacją maksymalnych obrotów (do starszych modeli skuterów) czy pasują do twojego musiałbyś pokazać jaki masz zamontowany inaczej raczej trudno Ci pomóc (chyba, że ktoś ma taki model, przerabiał itd). Widzę, że to markowy skuter raczej trudno będzie to zrealizować.
Dopiero dzisiaj zauważyłem krople paliwa... Uszczelki gaźnika wyglądają na dobre...
Witam A dlaczego nie sprawdzisz moment zapłonu? Pozdrawiam.Andrzej.
rozwiazalem problem regulacja jest poprzez plytki,trzeba odchylic dzwigienki i jest dobry dostep do regulacji.
Witam.Chciałem zapytać jak wyregulować gaźnik w skuterze Kingway o pojemności 80ccm.
Trzeba sprawdzić luzy na zaworach ssącym i wydechowym, jeśli nie ma kompresji to luzy zaworowe są za małe, sprawdż w instrukcji - regulacja zaworów.
Regulacja gaźnika a jeśli to nie przyniesie dobrych zmian to zestaw naprawczy gaźnika i ponowna regulacja.
Układ z linka to jest moduł zapłonowy do silników nie posiadających impulsatora, nie nadaje się do skutera 4T.
Na początek standardowo wymiana świecy , wyczyszczenie filtra powietrza i gaźnika oraz regulacja gaźnika.
tez myślałem nad tym tylko że potencjometr mogę zastąpić bez problemu termistorem lub bimetalem
Po odkręceniu od silnika rury wydechowej ujrzysz w okienku cylindra tłok i pierścienie oraz częściowo wnętrze cylindra. Wprawne oko oceni, czy silnik jest zatarty. Sprawdź przyrządem ciśnienie w cylindrze oraz czy "ssanie elektryczne" wykazuje oporność tj. czy jest sprawne pod względem elektrycznym - opisy na forach internetowych. Przypuszczam, iż gaźnik...
Po wymianie dyszy, należy ustawić gaznik od nowa. Nalezy nadać mu nastawy umozliwiające odpalenie a po rozgrzaniu silnika i wyłaczeniu ssania przejść do regulacji zasadniczej.
Opcje są dwie. Gaźnik do d... lub masz gdzieś nieszczelnosc i ciągnie lewe powietrze przez co regulacja nic nie daje.
Ssanie można kupić osobno bez gaźnika bo w tym może być problem skoro wszystko wyregulowane i sprawdzone.
Odłączony jakiś różowy kabelek powoduje, że skuter jeździ trochę szybciej niż ustawa to przewiduje (nie musi być on podłączony i silnik normalnie pracuje) sugerowałbym sprawdzenie, regulację zaworów.
Czyszczenie i regulacja gaźnika. Sprawdzić luz zaworowy.
Robiłeś jakieś pomiary woltomierzem na pracującym silniku przed i po wymianie? Wystarczy, że jedno z jego wyprowadzeń nie będzie miało połączenia i po regulacji...
Witam. Prawdopodobnie sprzęgło do regulacji lub wymiany!!!
O "dobrej" kompresji silnika może świadczyć wynik pomiaru ciśnienia w cylindrze, a nie na "oko". Pewnie nie regulowałeś też luzów zaworowych. W tym silniku należy często sprawdzać luzy zaworowe, bo to przecież "chińczyk". Gaźnik zamontuj poprawnie i z nową uszczelką. Pomimo, iż zamontowałeś nowy gaźnik, to najczęściej wymaga on też regulacji (na ciepłym...
Gaźnik + czyszczenie + regulacja. Odwieczny problem skuterów o małej pojemności.
Czyli tuning. A zawory źle ustawiane. Kolega pomija jedną czynność przy ustawieniu.
Również uważam, że nie działa Ci ssanie. Ponadto regulacja luzu zaworowego nie zaszkodzi, bo to "Chińczyk", w którym należy to czynić dość często.
Dokładna regulacja gaźnika i napędu.
trafiłem kilka bez możliwości regulacji składu
Miałem podobny problem skuter nie chciał wkrecić się na obroty na zimnym silniku chodził jako tako jak sie zagrzał kończył sie jego żywot w moim przypadku pomogła regulacja zaworów może zacznij od regulacji zaworów i gaźnika
Tak to wygląda: http://obrazki.elektroda.net/54_12710101...
Gaźnik do ponownego przeglądu (rzeczywistego udrożnienia dysz i kanalików), podmiana modułu i świecy. Regulacja zaworów.
Nie wnikam jak i gdzie jest podłączony ten układ, ale wystarczy zrobić pomiar i wszystko będzie jasne. Ustaw pierwszą pozycję skrajną na potencjometrze, a potem przy wyłączonym włączniku zmierz rezystancję potencjometru. Potem przestaw potencjometr w drugą pozycję i znów zmierz. Chodzi oczywiście o te pozycje, pomiędzy którymi wszystko działa ok. W...
Mój skuter odpala jak jest na stopce centralnej gdy schowa się stopkę skuter automatycznie gaśnie. Regulacja obrotów nie pomogła. Skuter Nie Odpala bez stopki z startera ani z kopniaka z jak jest na nóżce odpala bez problemu.
Tak, można to zrobić na wiele sposobów, np wykorzystując LM317 bądź tranzystor + potencjometr, którym będziesz polaryzować bazę czy kostkę 555 pracującą jako generator PWM.
W kierownicy masz stacyjkę i gniazdo ładowania, więc są tam już wszystkie niezbędne przewody do zasilania. Pozostaje wyprofilować kawałek blaszki i przykręcić. Przewód możesz wpuścić przez otwór w regulacji kierownicy lub nawiercić otwór.
Dzięki Cezar strzał w dziesiątkę i wam wszystkim udało mi się naprawić skuter wymieniłem sprężyny centralna że sprzęgła bo okazało się że była za. mięka i pasek się slizgał i te mniejsze 3sprezynki. oraz wymieniłem moduł z regulacja zapłonu. i skuter odrzył walczyłem gps i pokazał mi 70-75km/h to mi wystarczy i jestem w szoku wreszcie. skuter odrzył...
Przecież stary filtr ma rurkę która prowadzi do gażnika i jest do niego przymocowana. Wywal stary filtr powietrza, przykręć stożek i ciesz się jeszcze większym pierdzeniem skutera i trudną regulacją mieszanki.
Z takich padał można zrobić byle jaką tokareczke. za dużo to nie pociągnie , kombinowałbym ze skrzynią CVT od auta lub skutera + silnik jakiś z regulacją lub falownikiem
A w pływaku nie chlupie?
Kolego ale tak jak mówiłem ze nawet jak przełożysz gaźnik to on wymaga i tak ponownej regulacji... Uwierz bo sam miałem ten problem i rozwiązałem go właśnie poprzez ustawienie gaźnika w serwisie.
Wkręcając, zmniejszasz dopływ i skuter powinien mieć coraz to mniejsze obroty i jak wkręcisz do końca, to powinien zgasnąć.
Wymieniasz sterownik na inny. Pokaż ten co masz. Ma przełącznik regulacji trybu pracy.
Silnik się przegrzewa dlatego zapewne tłok puchnie. Z całą pewnością problem jest w układzie paliwowym. Zwykle oznacza to zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną. Wyciek z gaźnika może być tego powodem bo wpływa na poziom paliwa w komorze pływakowej. Z całą pewnością gaźnik do rozebrania, wyczyszczenia, uszczelki do wymiany i regulacja składu mieszanki.
Regulacja gaźnika.
"jeden jest od skutera, a drugi od traktora" i tu jest szkopuł bo potrzebujesz szerokiej regulacji prądu (skuter - kilka amperogodzin, ciągnik ponad 100Ah) a druga sprawa jeśli w skuterze masz akumulator żelowy to potrzebujesz ładowarki do aku żelowych bo jak się orientuje to troche inaczej sie je ładuje lepiej zrób dwa oddzielne urządzenia bo po co...
Jeśli jest to nowy skuter, to w ramach gwarancji należy wykonać sprawdzenie luzów zaworowych, ustawienia zapłonu oraz ewentualnej regulacji gaźnika. Skutery 4T są raczej oszczędne i taką ilość paliwa spalają na 100-tkę, a nie na 40 km. Myślę, że tankujesz świeże i właściwe paliwo, a nie jakieś "wynalazki". Może jeździłeś bez oleju i zatarłeś silnik....
Regulacja wolnych obrotów była zrobiona?
Witam, tak 'na logike' - to tak, jak na pierwszym zdjeciu, zeby uszczelka gumowa / 'o - ring' uszczelniala cala regulacje, zeby przez gwint nie przedostawalo sie 'lewe powietrze' - do dyszy. Po to jest na tej regulacji podkladka metalowa - zeby sprezynka nie pokaleczyla gumowej uszczelki, ma ja oddzielac od koncowego zwoju sprezynki. Pozdrawiam.
Wraz ze zmianą pojemności silnika wskazanym byłoby zmienić dyszę na "większą" i wówczas regulacja gaźnika.
Jeśli świeca jest czarna i po wyczyszczeniu znowu się taka robi, to do regulacji gaźnik.
Dobrze kombinowałeś ale zamiast druta miedzianego 2,5mm2 dodaj równolegle kawałek druta oporowego albo jakiś rezystor mocy poniżej 1 ohma ,ponieważ miedziany i to do tego o takim przekroju posiada praktycznie zerową oporność i na nim nic się nie odkłada, w konsekwencji nie ma żadnej regulacji. Pozdrawiam.............
Wyczyścić filtr powietrza, zmienić dyszę główną na mniejszą, wyregulować gaźnik może nawet wymienić na mniejszy jeśli nie jest oryginalny. jest dużo możliwości trzeba raczej zapytać na forach ze skuterami
W większości nowoczesnych silników, jak i w tym modelu zapłon montuje się na stałe, nie ma możliwości regulacji.
Witam, posiadam skuter Router Metro City, Zmieniony cylinder, głowica 90cc, oraz wałek rozrządu na tuningowy, Tuningowy napęd z WM motors bodajże, rolki 5g, sprężynki na sprzęgle czerwone, a sprężyna centralna została stara, czyli fabryczna. Skuter ma przejechane około 200km, więc jest na dotarciu, jeżdżę nim 45km/h i od czasu do czasu manetka odkręconą...
Ładuj jak najmniejszym prądem jak nie masz regulacji to nie ładuj
Witam mam problem z odpaleniem chińskiego 4t. Dokonałem już kilku rzeczy: - wymieniłem regulator napięcia - nowy moduł - nowa cewka - regulacja zaworów - zmieniony czujnik położenia wału - wyczyszczony gaźnik - sprawdzony filtr paliwa - przeczyszczone masy na ramie i silniku - sprawdzenie kranika podciśnienia. i teraz problem skuter mino tych drobnych...
Problem został rozwiązany regulacja okazała się skuteczna.
nie dawno zakupiłem skuter Nowy skuter ? Tez miałem ten problem,pomogła regulacja zaworów i czyszczenie gaznika.Kranik oczywiscie jest w twoim skuterze,działa na zasadzie podciśnienia.
Może to być wina złego ustawienia gaźnika. Miałem tak samo przy manualnym ssaniu. Na rozgrzanym silniku wkręcasz śruby do regulacji pamiętając ile obrotów były wykręcone. Odkręcamy aż odpali ale będzie pracować nierówno. Jak uruchomimy silnik to stopniowo wykręcamy co 1/4 obrotu aż silnik będzie szybko reagował na gaz i chodził równo. Przejechać kilka...
Dzięki, wykrecę gaźnik i dam znac Dodano po 2 Wyczyszczenie i regulacja gaźnika pomogło, skuter śmiga jak nowy.
Pływak jest plastykowy i nie bardzo wiem,jak go sprawdzic:/ Skuter kopci,ale i tez ciężko odpala:/ Gdzie jest ten zawór, ja to przyzwyczajony jestem do gaźników z Jawy,a nie takich jak w skuterach sa:/ Od czego jest ta elektryczna iglica? I jakie podstawowe regulacje zrobić temu gaźnikowi?
Ja bym sprawdził kompresję bo może remont został spartolony albo użyte materiały niewłaściwej jakości. Jeśli zaś jest problem z odpalaniem na ciepło to problem może też być w niewłaściwej regulacji gaźnika.
Napęd musiał by stawiać mega opory aby coś takiego się działo. Stawiam że gaźnik do czyszczenia/sprawdzenia i regulacji. Zawory również warto skontrolować.
Mówię o regulacji gaźnika - składzie mieszanki . :|
Witam mam problem ze skuterem 2t gdy dodam gazu dławi się i gaśnie. Regulacja gaźnika nic nie daje, czyszczenie też nie. świeca mokra. Ale gdy przytkam palcem wlot powietrza to skuter normalnie chodzi. Nie wiem o co chodzi proszę o pomoc
Skuter działa normalnie, tylko ta regulacja nie działa. Mi to absolutnie nie przeszkadza, ale gdyby była możliwość wymiany potencjometra to bym go wymienił.
I to jest dobry pomysł.
Problem rozwiązany. Wymontowanie gażnika, rozkręcenie na czynniki pierwsze , wyczyszczenie . Działa idealnie
Często jest problem z gaźnikiem. Na regulacji dawki paliwa pod śrubokręt płaski powinien być oring a każda nieszczelność powoduje to że nie pociągnie paliwa z gaźnika tyle co potrzeba
miałeś racje regulacja zaworow i gaznika pomogla... thx
Paliwo nie ma prawa odparować z komory pływakowej po kilku dniach. Jedyną przyczyną opróżnienia komory pływakowej może być tylko nieszczelny spust paliwa z komory pływakowej. Radziłbym przekazać skuter specjaliście który wyczyści gaźnik i sprawdzi jego regulację. Jeszcze jedna rada, podczas dłuższego kopania należy robić przerwy 10-20 sekund aby napełniła...
Jeśli masz nową świecę, paliwo podlałeś pod świecę a mimo to nie pali, to masz problem w układzie zapłonowym. Być może jest przestawiony zapłon. Warto poprawić masy na skuterze. Może któraś jest słaba. No i fakt że moduł zapłonowy jest nowy, nie oznacza że jest sprawny. Niestety, ale wśród części do chińskich maszyn, duża część jest po prostu fabrycznie...
dzieki za odpowiedz. Jak to dziala? czy tam jest mozliwosc regulacji skokowej na poszczegolne napiecia? Jest tak potencjometr, którym płynnie reguluje się napięcie wyjściowe.
Witam. Mam dziwny problem z iskrą w moim skuterze otóż podczas regulacji gaźnika skuter nagle zgasł, pomyślałem że brakło paliwa, ale paliwo było po dokładniejszych oględzinach w końcu zdjąłem cylinder tłok wyglądał na przegrzany bo był pomarańczowy w paru miejscach więc zamówiłem nowy tłok cylinder cały zestaw ale po złożeniu dalej to samo po wielu...
Regulacja gaźnika. Czyściłeś filtr powietrza ? Jeśli po dodaniu gazu tobi buu to dlawi się powietrzem.
Przewód, świeca sprawdzane, zawory docierałem ale chyba ssący trochę krótko i jeśli nie uszczelnia dobrze to czy to może być powód tego że strzela? Tak, w skuterach chinskich zła regulacja zaworów prowadzi do tzw. "strzelania" z wydechu, najczęściej przy zwalnianiu z maksymalnej prędkości.
Regulacja zaworów obowiązkowo co 1000 km, tak samo wymiana oleju w silniku. Raz w roku czyszczenie gaźnika. Zrób to i wtedy próbuj, sprzęgło na razie zostaw w spokoju
stacyjka skutera obroty skutera pasek skutera
obliczyć impedancja internet zawiesza termistor fuser samsung
licznik energii roznica potencjalu zerowego
Jak sprawdzić piny wyjściowe sterownika hulajnogi? Symbol "L" na płycie indukcyjnej - jak odblokować?