Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane...
Wstępnie możesz sobie tak ustawić, ale po zamontowaniu do samochodu trzeba zmierzyć doładowanie i ewentualnie doregulować.
Jak wyregulować posów przyspieszony w tur 50?
Turbo wstaje dopiero fajnie od 3k obr, turbo po regeneracji, wszystko szczelne. Czy da się poprawić mapą silnika żeby wstawało chociaż o 500obr wcześniej?
Witam Nie jestem elektronikiem ale samochodziarzem i mam nast. problem.Montuje do mojego auta turbosprężarkę i chciałbym w sposób precyzyjny regulowac ćiśnienie doładowania.Turbina ma siłownik pneumatyczny sterowany poprzez elektromagnes z wężykami który doprowadza do siłownika ciśnienie ,siłownik następnie reguluje zawór umieszczony w turbinie.W układzie...
Witam. Wszystko określam w prostych chłopskich słowach. Proszę nie krzyczeć odnośnie fachowych terminów a uświadomić dlaczego źle napisałem. Problem polega następująco. Potrzebuję wykonać urządzenie które będzie przetwarzało natęrzenie prądu ze źródła, na odbiornik w stosunku 1:1 a w przypadku wzrostu ciśnienia na czujniku zewnętrznym miało by to natężenie...
Witam, Zwracam się z prośbą o podanie instrukcji jak wyregulować posuw szybki do tokarki TUR 50 w celu zlikwidowania poślizgu sprzęgła. A może ktoś ma DTR do TUR 50. Z góry dziękuje za pomoc. Sławomir
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Zbyt często uzupełniasz AdBlue (dolewki) kolejna sprawa to problem z regulacją doładowania turbosprężarki ale to więcej do kontroli aby być pewnym.
po co zamieniasz te zaworki one nie działają tak samo są inne mimo że podobne ,masz numery części widać przecież . Jak masz błąd regulacja ciśnienia doładowania wartość przekroczona to 99 procent turbina do wyczyszczenia fil2006 bardzo Cię cenię i lubię czytać Twoje wypowiedzi i dlatego napiszę trochę nie po Twojemu - zaworki może zmieniać bo obydwa...
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
Żeby turbosprężarka mogła wpompować powietrza, też trzeba jej dostarczyć energii, która nie weźmie się z powietrza, a jednak przyrost mocy i ograniczenie spalania jest kolosalne Co innego zwiększenie efektywności czy też sprawności, a co innego czarowanie się...kolego - przecież sprawność silnika cieplnego nie będzie większa niż 100%. Pomijając straty...
Czyli jeszcze regulacja turbosprężarki, żeby zaczęło doładowywać od 1 800 obr./min? Ale dlaczego tak się dzieje, że później spada i nie doładuje? A jeszcze mam pytanie: czy jest możliwe, że nastawnik pompy się przestawił, bo przy tym aucie ogólnie przeskoczył rozrząd? I zaś był założony nowy, ustawiony itd., ale czy jest w stanie się przestawić? Nie...
Proponuję sprawdzić zawór regulacji ciśnienia turbosprężarki : P0236 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność"
Gruszka zwykła czy z potencjometrem?. Niestety w tych silnikach po wymianie turbo rurki najlepiej też wymienić na taką bez siateczki. W tym silniku jest gruszka sterowana przez elektrozawór. Siateczka wyciągnięta już dawno przy okazji czyszczenia FAP.
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Turbosprężarka wróciła do ponownej regulacji.
I nie będzie kopcić bo masz DPF. Jeszcze jedna sprawa to regulacja turbosprężarki podczas regeneracji, jak za bardzo gruszka będzie skręcona, też może dawać taki efekt, ale tu już trzeba diagnostyki komputerowej. Nie polecam jeździć tym autem bez podłączonej regulacji ciśnienia turbodoładowania.
A ja mógłbym polecić Nissana 200SX - dostępność części seryjnych jak i aftermarketowych jest naprawdę ogromna do tego samochodu. Kompletne zawieszenia od popularnych gwintów aż po Tein'a z możliwością regulacji z wnętrza pojazdu, zestawy montażowe większych intercoolerów, turbosprężarek, kute korby oraz tłoki, komputery typu piggy-back jak i stand alone.
Jeden to podciśnienie,zmierz po odpaleniu. Drugi gruszka turbosprężarki. Zasada działania na yt
Audi B7 z silnikiem 2.0 TDI PD 140 KM (BPW). Silnik po remoncie, turbosprężarka zregenerowana na kompletnym rdzeniu zamówionym w całości. Spec od turbosprężarek nie zgłaszał problemu podczas regulacji. Nowe sprzęgło dwumasowe. Na próbę odpaliłem silnik bez wydechu podłączonego do turbosprężarki. Słychać bardzo głośne, metaliczne wycie, jakby wiercenie...
" sterownik zasterowuje opuszczenie geometrii turbo" - tak ma w mapie i tak steruje ."po wklepaniu na 3 biegu na maxa i duszeniu jej tak przez dłuższą chwilę zgłasza standardowo nieszczelność dolotu a więc nic odkrywczego" , obracam się trochę w lagunach ale o tym nie słyszałem .Walczyłem nie dawno z czymś podobnym i winna była regulacja turbosprężarki...
Ciśnienie podczas jazdy ok 3- 3,5bara przepływka sprawdzana była przez ASO. Błąd P2263 - turbosprężarka błąd regulacji ciśnienia (opis CDIF 3)
Podłączyłem VAG i pojawił się błąd 17964 P1556 - czujnik doładowania turbosprężarki A granica regulacji nieosiągnięta Volkswagen Golf 4
Zawór ma trzy króćce. ATM- do filtra powietrza VAC- do rezerwuaru czy też akumulatora podciśnienia. OUT- wyjście do regulacji komponentu (turbosprężarka , egr, czy inne).
Zawór regulacji vgt popularnie zwany gruszką przy turbosprężarce.
Potencjometr, czyli jest tylko regulacja, która nic nie daje.
Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne,...
To nie jest przypadkiem problem z zaworem DV na turbosprężarce (strona dolotowa)? Komputer może błędnie interpretować dane i zrzuca winę na nieprawidłową regulację ciśnienia doładowania.
Witam mam do naprawy turbinę do Audi A4. Mam do regulacji turbinę. Właściwie to regulację zmiennej geometrii. Czy po regulacji i regeneracji turbosprężarki moja turbina będzie w 100 procentach sprawna czy jest to zabieg tylko odwlekający w czasie kolejne problemy? Pozdrawiam
- sprawdzić zawór magnetyczny N75 - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką.
Regulacji masz na myśli cięgno od turbo? Regulacje rozumiem żeby je skrócić ?
Najpierw tester w rączkę, wykasuj błąd i obserwuj zachowanie ciśnienia na szynie rail. Co do zaworu regulacji szyny rail to ma on wspólne zasilenie z przepływką, czujnikiem zawartości wody w paliwie, z czujnikiem halla na wałku rozrządu, z zaworem regulacji wydatku turbosprężarki. Może odetnij przewód z pinem nr 1 i podaj napięcie bezpośrednio z akumulatora.
Może błędów nie być gdy egr się zacina. Możesz go wyciągnąć i wyczyścić. Po czyszczeniu sprawdzić czy po otwarciu wraca do położenia wyjściowego - rolka się nie przycina. Miałeś błędy od czujnika kopiowania turbo - jest przekrecony na gruszce na wc mały torx 1.Pojeździłem trochę i powrócił P2565 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki "Przyczyna . Miejscowy...
1.Ten przewód powinien prowadzić do strony ssącej turbosprężarki i do tego przewodu lub do samego filtra powinna być dołączona odma.2 Jeśli został usunięty to nic nie wpływa na pracę silnika ale koniecznie otwór musi być szczelnie zaślepiony bo przepływka będzie przekłamywać i będzie muł.3Jeśli idzie z turbo to jest to zawór regulacji doładowania.
Wyciągnij całą turbinę. Nie ruszaj regulacji sztangi, bo potem nie dojdziesz końca z regulacją ciśnienia doładowania.
Z tego co wiem to cięgno jest regulowane na stanowisku na którym się ustawia turbosprężarkę. Wszelkie regulacje na silniku tego cięgna są nie wskazane. Na pewno nikt się do niego nie dotykał. Problemu trzeba szukać gdzieś indziej.
Co do ekologii, to najbardziej eko jest (sprawny) LPG - najmniejsza emisja CO2 (propoan i butan ma więcej wodoru w stosunku do węgla niż benzyna i olej napędowy). Jeszcze lepiej wyglada w tym zestawieniu metan CNG. A paliwem w pełni ekologicznym jest wodór. Wg mnie głównym winowajcą emisji cząstek stałych jest...ekologia. Przed pomiarami NOx turbodoładowane...
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Witaj kolego co do błedu 0575 to: -uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone). Sprawdzić zawór magnetyczny N75 i układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką. A błąd 0519 to błąd od MAP,zobacz na parametry rzeczywiste w trakcie pracy silnika to powinno...
Witam może miał ktoś podobny problem.Auto s max 2.0 A więc błedy 1.Regulacja przepustnicy w układzie recyrkulacji spalin sygnał za wysoki - zablokowane w położeniu otwartym. 2- czujnik recyrkulacji spalin A za wysoki poziom sygnału - brak objawów - nieciągły 3 Turbosprężarka podciśnienia -brak objawów -w roku. Dodam że wszystkie te błędy są po wymianie...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Jeśli wszystko jest tak ksiązkowo to może prawidłowa regulacja pompek??
Trochę histeryzujesz. Jeśli podniesie moc choć by 15 koni nic się w silniku nie urwie. Spokojna głowa. Co do dociążenia tyłu to nie ma z tym większego problemy. I nie trzeba aż pół tony do tego. Porównując 60-kę do współczesnych ciągników i tak ma ciężki tyłek. Opony to znów żaden problem. Przyczepność możesz poprawić korzystając z maszyn które dają...
Witam, częstym przypadkiem jest zbyt duże doładowanie w danym momencie. Spowodowane jest to nieprawidłową regulacją ogranicznika przy turbosprężarce VTG. Warto było by, aby przed decyzją wymiany przepływki sprawdzić w parametrach jakie jest doładowanie i porównać go do wartości wymaganej. Błędów przeładowania nie będzie, natomiast ujmie dawkę paliwa...
Uj uj... wychodzi na to że będzie droga naprawa. :cry: Żadne dziwne odgłosy nie dochodzą z turbosprężarki?
Witam, mam błędy jednostka regulacji (nastawnik) turbosprezarki 1 zablokowanie. Samochód podszarpuje i nie ma mocy, jak dokładnie sprawdzić gruszkę? Czy to wina turbosprężarki?
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Masz na Ross-tech co to za błędy: 16804/P0420/001056 - Układ katalizatora; Bank 1: Wydajność poniżej progu Możliwe przyczyny Nieszczelność w układzie dolotowym i/lub wydechowym Uszkodzony katalizator Uszkodzony(e) czujnik(i) powietrza Czujnik(i) powietrza Usterka sterowania Możliwe rozwiązania Sprawdź układ dolotowy i wydechowy pod kątem nieszczelności...
Golf V 1.9TDI 105KM BLS 2007r 330k km. Od kilku dni, gdy jest zimny to po przejechaniu przeważnie ~2 km zaczyna migać kontrolka od świec, no i dwa razy zapalił się także check(ogólnie pierwszy raz check od 40 tys km) - ma muła. Raz checka skasowałem testerem, a drugi raz sam zgasł po kilkudziesięciu km. Problem zdarza się załóżmy 8 na 10 razy, gdy jedzie...
sterować turbosprężarka budowa turbosprężarka schemat turbosprężarka
kierunki citroenie montaz dipola spawać kątownik
Strojenie zera detektora FM w radiu Menuet UKF Pływak nie podnosi się w Karcher SC5 - przyczyny i rozwiązania