Chyba najważniejsze jest ustawienie tą pionową śrubą, z użyciem analizatora.
Tak np kat rozpylenia czas i ilość dawki paliwa etc Dodano po 22 Oczywiście dopytaj co było wymieniane/regulowane? Za taką kwotę to masz prawo więcej niż wiedziec i zapytaj co było ewentualną przyczyną tego stanu rzeczy zawsze warto mieć takie informacje
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Początek i dawka są regulowane poprzez sterownik PSG16 lub PSG5 , zależy czy masz wbudowany sterownik z pompą czy osobny. tam leży przyczyna zazwyczaj. Musisz sprawdzić sygnał z czujnika obrotu w pompie na jego podstawie sterownik określa położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku.
Ja zazwyczaj wymieniam wszystkie(na cewkach) potem regulacja wtrysków,regulacja zaworów i Twoja scania zaczyna chodzić jak ''malina''
Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D
https://www.youtube.com/watch?v=TZp8EaZ6... to palenie słabe na ciepłym to 2 razy u pompiarza byłem 200 zł zapłaciłem jakis czas temu i pali lepiej od benzyny a ustawienie kąta wtrysku powyżej link.
Z tego co wiem to reguluje się podkładkami . Miałem klienta z lt co bardzo meczyło go zbyt wysokie zuzycie paliwa i dymienie oddał wtryski na EPS po jedynie w boshu podjeli sie perfekcyjnego ustwaienia . Kosztów nie pamiętam ale oscylowały miedzy 1,5 tys zł do 2 tyś z 5 sztuk
Witam. Przy obecnej pogodzie (18-20°C) okazuje się że cały problem znika. Silnik nie koci na obrotach biegu jałowego (w garażu można oddychać), co najwyżej trochę przykopci przy dodawaniu gazu. W polu pod obciążeniem nawet też nie kopcił. Odpala bez problemu, bez żadnego podgrzewania świec, przy dźwigni gazu ustawionej na 500 RPM. Widocznie silnik jest...
Zakładasz pasek, napinasz, ustawiasz pompę, dokręcasz koło na wałku. Zrobione! Nie można jaśniej...
Tak. Może nie odpalić za pierwszym razem, póki nie przepchnie paliwa przez wtryski.
Ustaw kąt według instrukcji podanej w tym wątku. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Prawie całą diagnostykę zrobisz prostym miernikiem, przepływomierz :klapka ma mu chodzić bez ocierania, potem weź miernik zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy włączonym zapłonie bez wypinania wtyczki, to kabel drugi od tyłu, jak ręcznie otwierasz klapkę napięcie ma płynnie rosnąć od ok 0,25 do ok 4.7V. Normy czujnika temperatury: opór na gorącym...
wiem że by zwiękrzyc dawkę paliwa we wtryskowym układzie zasilania mozna zmniejszyć napięcie wychodzące z sondy lambda jak to zrobić? ktos ma pomysł? ja jestem mechanikiem ale na elektronice sie nie znam - wiem że mozna zrobic to na potencjometrze i wtedy da sie wedle życzenia regulowac ta dawke paliwa to prosty sposób by "podkręcić" furę i to w tym...
Bo jak już cały czas jest wtryskiwacz otwarty to się kończy możliwość regulacji dawki.
Dolne koło rozrządu sprawdź, jak i sam wał, mógł ktoś nie dokręcić i bieda sie robi wtedy.
Czujnik reaguje na otwarcie iglicy wtrysku czyli informuje dokładnie ecu kiedy następuje wtrysk. Z niego ustalany jest kąt wtrysku regulowany sygnałem pwm na zawor a tu różnice ciśnień paliwa przesuwa tlok i kąt tzw fali jak i samego wtrysku zmienia się . Dlatego regulacje kąta wtrysku należy weryfikować dynamicznie czy sygnał pwm dla danego kąta mieści...
czego niekumasz moje gg 10422805 kliknij to ci tlumacze
nie ma pompki , na 100 % coś z regulacją konta wtrysku , jeśli tłoczek sie nie przyciera to może zaworek albo sterownik? miałem taki przypadek i po prostu zasyfiona pompa była
co z rozrzadem? błedy w silniku i błedy na pompie sprawdz?
1269Wtrysk - zawór startowy-N108 Przecież masz podane co masz naprawić, tylko z bzdurnym tłumaczeniem opisu, bo to nie żaden zawór startowy a zawór od regulacji kąta wtrysku.
Rechot jest stąd, że nie działa wtedy regulacja wyprzedzenia wtrysku. A zrób tak: wypnij węże podciśnieniowe z EGR i klapy gaszącej, zatkaj je śrubami czy czymś, włóż bezpiecznik i odpal. Z tymi pinami to miałem myśl, że może coś w sterowniku szwankuje, ale to głupie, bo przecież sąsiadujące piny nie oznaczają zaraz że na płytce sąsiadują układy.
Witam! pacjent to JEEP grand cherokee z silnikiem 3.1TD. Komputer wyrzuca błąd regulacji kąta wtrysku. Pompa ustawiona według informacji z autodaty na 0,45mm. Wtrysk sterujący ma prawidłową oporność tj. 100 omów. Błędu nie rejestruję podczas obrotów biegu jałowego tylko podczas przyspieszania. Regulator kąta wtrysku słychać podczas testu elementów wykonawczych....
Sterownik jak wykryje błąd w regulacji kąta wtrysku to przestaje go regulować i wtedy przyspiesza na max. , teraz dlaczego? A na ile jest wysterowany zawór kąta w czasie tych paru sekund?
Witam, mam problem z Golfem, autko było sprawne w 100% wieczorem, rano zauważyłem, że ruszając i przyspieszając troszkę stwierdziłem że brak mu mocy. Po podłączeniu Vagiem wyskoczył błąd: 17656 - Początkowa regulacja wtrysku, odchyłka sterowania. Co może być tego przyczyną?
http://obrazki.elektroda.pl/2177362000_1... Pompa jest Zexel VE licencja Bosch, skok tłokorozdzielacza do regulacji kąta wtrysku ok. 1 mm. Luzy na zaworach ssący 0,35 mm, wydechowy 0,5 mm.
Ad3. a klekotanie( niepewne zapłony) podczas kręcenia rozrusznikiem i malutkie pęcherzyki powietrza w przewodach nadmiarowych po uruchomieniu(specjalnie założyłem przezroczyste). Po odpaleniu powietrze pozostaje w tych przewodach...czy powinno od razu polecieć do przewodu powrotnego?
Za późny kąt wtrysku (regulacja kąta wtrysku która nie przestawia go wraz z obrotami - zablokowana) i też paliwo będzie się dopalać na wydechu plus straci na mocy.
Luzujesz pół obrotu nakrętkę przewodu na wtrysku i w czasie kręcenia przy odpowietrzonej pompie paliwo tryska co najmniej na pól metra , jeżeli tylko moczy to coś z pompą . Do regulacji początku wtrysku musisz wyposażyć się w czujnik zegarowy z odpowiednim adapterem i regulować zgodnie z kodem silnika i numerami pompy , tak ustawione musi dobrze pracować...
Witam Silnik F2L611 pracuje z kompresorem . niewiem jak wcześniej pracował zakupiłem z uszkodzonym silnikiem po rozpięciu zaworu . Wymieniłem końcówki wtrysków ,tłoki pierścienie ,głowice panęwki korbowodów nowe uszczelki uszczelniacze olej . Po odpaleniu silnik pracuje równo ale dymi na biało , po rozgrzaniu na wolnych działa dobrze a po dodaniu gazu...
W Polskich pompach też jest regulacja początku wtrysku dla każdego cylindra.
pionty post od gury to mi wystarczy - pionty post od gury świetnie, a co z piątym postem od góry ?
Autko carisma, silnik 1,9TD, 1998r., przebieg 161000km. Od kilku dni po porannym odpaleniu silnik poszarpuje a z tyłu wydostaje się chmura niebieskiego dymu. Byłem na odczycie błędów z komputera i wyszło: "błąd w obwodzie: układ regulacji początku wtrysku". W opisie miejsce zainstalowania czujnka - pompa paliwowa. Auto mam 3 miesiące, przejechałem nim...
Witam Brakuje regulacji kąta wtrysku, pompa wtryskowa na max odchylona od silnika, kąt wypada wg kola zamachowego 2 ząbki za późno. Podejrzewam zły typ sprzęgiełka. Orientuje się ktoś jakie sprzęgiełko powinno być przy silniku z 8001 ? pompa starego typu Obecne sprzęgiełko ma 6,5 zęba od wycięcia do wypustu na klin.
Najprawdopodobniej zostały wypalone ( wypłukane) wszelkie nagary, laki mające wpływ zarówno na ciśnienie i rozpylanie paliwa jak i kompresję. Wpierw dokładna kontrola wtryskiwaczy - pod kątem jakości rozpylania, ciśnienia otwarcia, pomiar ciśnienia sprężania silnika , regulacji kąta wtrysku. Może się okazać że to czyszczenie było "niedźwiedzią przysługą"...
Przeszukaj moje posty. Opisałem to.
To jest zwykły wtrysk mechaniczny z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku, regulator kąta wtrysku sterowany sterownikiem silnika lubi się zapiecz,zaciąć,zabrudzić, zazwyczaj wtedy są objawy szczególnie na zimnym silniku dymi,nierówno pracuje na wolnych obrotach.Czujnik na wtryskiwaczu informuje sterownik o rzeczywistym kącie wtrysku.
Jeśli silnik łatwo się uruchamia i nie uległ zmianie dźwięk pracy na wolnych obrotach to podejrzenia skierowałbym na filtr paliwa i przewody paliwowe, bądź pompę zasilającą. Regulację momentu wtrysku zostawiłbym na koniec, gdy wyczerpią się inne możliwości. Sprawdź czy przewodem powrotnym nie płynie paliwo z pęcherzykami powietrza- jeśli tak układ się...
Jak masz odczyt błędu to F6 naciskasz bodajże i się pokazuje ramka z parametrami. Wykasuj te błedy i zobacz które z nich wrócą
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
ma się to jak wół do karety...to tak pół żartem w jakimkolwiek palniku masz precyzyjne regulacje wtrysku paliwa i dawki powietrza, więc spalanie ustawisz optymalnie (zero sadzy itp....) jeżeli więc zbudujesz patelnię,gdzie będziesz mógł precyzyjnie ustawić ilość paliwa i powietrza (niezależnie od tempetatury w komorze czy też fazy rozruch-praca-wygaszanie)...
w pompie "bzyka" zawór dolny od regulacji kąta wtrysku lub jak kto woli czasu wtrysku, początku tłoczenia. masz uszkodzony sterownik i tyle. kwestia tego czy da się go reanimować. napięcie sprawdza się na pinach od środka czyli wyjście stabilizatora. napięcie ma być 5v.
Montuje się to na blokady.Resztą steruje ecu.Jak pompa nie ruszana to co chcesz tam regulować?A sterownik zrobiony porządnie?Czy jak to bywa u józka w2 stodole?
Dla porządku dodajmy - mówimy o regulacji kąta wtrysku, przestawiacz nie ma regulacji, jedynie wymiana oleju lub oczywiście może ulec awarii - np zacinać się.
BS grupa 000 za wielki kąt wtrysku do regulacji, reszta powinna być OK.
01375 to błąd poduszki silnika z prawej strony 01376 to błąd sygnału obrotów pompy wtryskowej 00550 to błąd regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Problemu szukaj w pompie niestety...
Poszukuje informacji na temat: Jak wykonac poprawnie regulacje konta wtrysku pompy w Mercedes 220D. Bede wdzieczny za wszelakie wskazowki dotyczace tego problemu.
Ok zrobiłem jak poleciliście ładnie odpalał nie kopcił wszystko gitara poza tym ze po drodze skalania miałem jeszcze trochę pracy , i okazało się ze te kapsle - brok male z tylu głowicy i duże z przodu zaczęły przeciekać , musiałem ściągnąć znów rozrząd pompę itd, okazało się ze po oczyszczeniu pompy zaczęło cieknąć paliwo z tej okrągłej obudowy do...
Przestawiony kąt wtrysku, lub brak jego regulacji.
Problem rozwiązany, regulacja kąta wtrysku załatwiła sprawę.
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
Czujnik położenia iglicy na wtryskiwaczu naprawiony?
no to już sukces, a co do mocy, to musisz zrobić test drogowy i regulacja, przypomne, że czas wtrysku benz. na benzynie musi być taki sam, jak na gazie, w razie problemów możesz dzwonić
Podaj maila to wysle ci ta instrukcje dzialania i regulacji wtrysku Boscha
To wtryskiwacz do regulacji i będzie dobrze. (najlepiej do regulacji dać całą szóstkę)
Zwykle w autach zasilanych wtryskiem za regulacje wolnych obrotow odpowiada silniczek krokowy, ktory moze ulec zanieczyszczeniu lub awarii. Podjedz do serwisu oni zwykle znaja sie na danej marce pojazdu.
zmieniaj gumki na wtryskach i dognij przy okazji styki na wtryskach oraz zrób regulacje wtrysków .
No, pozostaje jeszcze kwestia urządzenia samoczynnie ograniczającego obroty - w 1Z i pochodnych pilnował tego układ elektroniczny, w AAZ i podobnych pompa zawiera w korpusie regulator odśrodkowy - jak to przeskoczysz? Przełożenie samej góry to zbyt mało dla mechanizmu "gazu". Tak samo jak dynamiczną samoczynną regulację kąta wtrysku, w AAZ-etach realizowaną...
To że tutaj pytasz nie oznacza że naprawa będzie tańsza. Uszkodzony wtrysk, zawór regulacji ciśnienia w pompie WC, uszkodzona pompa WC, uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa.
Na pewno nie zaszkodzi sprawdzenie i regulacja wtrysków po takim przebiegu ;-)
A klikniesz pomógł ,jak wszystko opiszę? Jeszcze nikt nie raczył. Wszyscy wszystko wiedzą? Te posty są wyrazem wdzięczności dla pomocnych internetowych kolegów z elektrody i forum vw-passata. Wszystko oczywiście opiszę! Ale najlepiej sciągnij demo o którym pisałem. Będzie łatwiej.
Z drugiej scani. To prawda że regulacje wtrysków tylko serwis robi? Bo obdzwoniłem okolicznych mechaników i nikt się nie chce podjąć, Serwis 500zł netto nie wiem czy to dużo czy mało.
skoro zapala to komp silnika go widzi Idź stąd chłopie. Ten czujnik jest tam tylko dla dynamicznej regulacji kąta wtrysku. Bez której silnik i tak będzie palił. Wtrysk jak w traktorze. Dodano po 2 tylko wiecie auto warte tyle co nic a tu schody....kto nam za to szukanie zapłaci..... Takie auta kwalifikuje się jako nie rokujące szansy przeżycia i się...
Ano dlatego, że te silniki maja problem z rozruchem w okolicach 0 - 5 st. C. ECU za krótko lub wcale nie grzeje świec, a jeśli silnik jest zmęczony życiem to i ma problemy z odpaleniem. Jedną rzecz będziesz miał sprawdzoną.
2344 uklad regulacji skladu mieszanki-bogata
Pomogła pompka troszkę. Okazało się że te metalowe rurki do wymiany. Potem regulacja wtrysku paliwa i autko na pyka pali.
Przed GMP Są 3 kreski i tam ma być wtrysk. Ogólnie to powinien palić bez ustawiania. Samą pompą jest mała możliwość regulacji.
komputer wskazał błąd p1350 magnetyczny zawór regulacji początku wtrysku czyli pozostaje tylko demontaż pompy ?
Sterownik wywala usterkę "regulacja początku wtrysku-wartość doregulowana".Auto do około 2500 obr\min dostaje kangura.Za co się złapać?
Oringow nie scieło , silnik chodzi pali na strzał to tylko kwestia regulacji. Wtryski ustawione pod kątem prostym do głowicy gniazda pod oringi czyste, oringi nowe, nowe podkładki pod wtryski i nowe uszczelniacze pompowtryskow. Pompowtryski na dużą nakrętkę 30mm+ . Podajcie mi przepis na dokręcenie luzu między pompowtryskiwm a dźwigienka walka rozrządu...
Odkręć lekko korek zbiornika paliwa - może uszkodzony i robi podciśnienie. Te silniki choć pancerne wymagają sporej wiedzy serwisowej aby działały. Jak regulacja kąta wtrysku czy prawidłowe luzy zaworowe https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.youtube.com/watch?v=ttJ37udG...
http://obrazki.elektroda.net/42_12139624... na zdjęciu pompa lucas i zaworek początku wtrysku
To zostaje Ci regulacja kąta wtrysku na czujnik zegarowy.
No tak, nie zauważyłem że to w dziale cieżarowe. Wg AD to silnik R8 a nie V, kolejność wtrysku 15726348.
No nie wiem ale VCDS tak mi pokazuje.
Patrzyłem z grupsza przy regulacji wtrysków wygladał ok poza tym nie wali w ssacy .
zacznij od regulacji wtrysków. noi geometria kól rozrząd czy hamulce nie blokują wiele jest przyczyn
"P1125 - Otwarty obwód zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania P1125 - Za mocne wejście zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania Do sprawdzenia czy nie jest brudny czujnik ciśnienia doładowania ( na kolektorze dolotowym) Oraz weżyki podciśnienia ( kolanka gumowe, wężyki plastikowe wtyczki na elektrozaworkach) co sterują poszczególnymi...
Witam serdecznie W pompie jest blokada w regulatorze, a koło można ustawić na 0-2 stopnie za OT na kole zamachowym. Powinno pomóc. Pompa ma możliwość regulacji wtrysku w dużym zakresie, więc 1-2 stopnie nie będzie problemem.
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Rada jest prosta, jak nigdy tego nie robiłeś to możesz tylko zepsuć. Procedura regulacji początku wtrysku i dawki paliwa jest trochę skomplikowana dlatego radzę, pojedż do zakładu który tym sie zajmuje. A 0550 to właśnie błąd regulacji początku wtrysku. Regulację taką wykonuje się po każdej wymianie paska rozrządu i jest to standardowa procedura.
Obawiam sie że u Ciebie to bedzie coś innego bo skok nastapił po jakis konkretnych działaniach , u mnie po prostu one dużo paliły od poczatku i tu regulacje zaworów wymiana turbiny pompy wtrysków czy kolejne działania nie wpływały na zmniejszenie /zwiekszenie spalania , u ciebie bym szukał albo błedu w regulacji wtrysków , ewentualnie uszkodzenie jakiegoś...
Podstawowa regulacja kąta wtrysku.
regulacja początku wtrysku do ustawienia /kontroli
Witam,mam problem i prosze o pomoc, autko jak wyżej ma problem z katem wtrysku, a mianowicie wyskakuje bład 550Regulacja początku wtrysku różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY . próbowałem ustawic kąt wtrysku we wszystkie możliwe sposoby i wartosci ale nie stety bez skutku, bład powraca . prosze szanownych elektrodzian pompiaży o jakies rady,i jaka...
Może ktoś już je montował i zostały na paliwie. Kalibrol używasz do ustawienia i regulacji wtrysków pomp i możesz na nim magazynować .
na początek proponuję sprawdzić układ dolotowy (fałszywe powietrze robi cuda), w następnym etapie klapę podciśnieniową regulacji wtrysku
Turbo do regeneracji czyszczenia. Problem z regulacją kąta wtrysku na pompie przez sterownik silnika.
Co do wartosci pisalem,ze byly zbyt niskie w stosunku do wymaganych.Czujniki zwarte do masy,bledy sporadyczne,poza ostatnim-regulacja wtrysku jest statyczna.
Jeszcze jedna obserwacja: po włączeniu grupy 000, słychać obniżenie obrotów silnika albo równości pracy Tak ma być, komputer blokuje dynamiczną regulację kąta wtrysku. Aha, u ciebie powinieneś ustawić kąt na 45-55. Tyle że u ciebie reguluje się to albo luzując koło na wałku rozrządu (od strony paska pompy wtryskowej) i kręcąc kołem, albo manewrując...
Zobacz w tej rozpisce, ale imo nie są zamienne, był digijet, a podstawiasz digifanta z regulacją lambda
Sprawa rozwiązana regulacja pompo-wtrysków i pali od strzała
co to za jezyk?? nie rozumiem ?? pompe zrób,, a dokładnie co, czy wymiana nastawnika konta wtrysku pomoże ?
to fakt ,ze sie nie znasz
http://forumdiesel.pl/pompa-wtryskowa-re...
Witam. Mam problem z Seatem Leonem 1,9 tdi 90km 2001r. Przy bardzo wolnej jeździe w korku z silnika zaczęły wydobywać się dziwne odgłosy + bardzo mocne szarpanie. Zgasiłem i już nie odpalił. Holowanie do warsztatu. Diagnoza - uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej. Po jego wymianie silnik pali jak trzeba, pracuje równo, nie kopci ale jest sporo głośniejszy...
Regulacje wtrysków w zakładzie kosztują kilkadziesiąt zł., a pompa to chyba zwykła bosh VE, montowana w większości samochodów. I do czego ta instrukcja miała by służyć?
Musisz patrzeć są 2 rodzaje , regulacja początku wtrysku na pompie i na kole rozrządu.
To nie przyczyna zaplonu.
Poszukalem i znalazlem dokladna odpowiedz na temat braku wartosci czwartego wtrysku: Dla AFN 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [â2,0 do + 2,0 mg/skok] 2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [â2,0 do + 2,0 mg/skok] 3...
regulacja przepustnicy wtrysku regulacja otwarcia wtrysku początkowa regulacja wtrysku
budowa odkurzacza server power technics potencjometr balans
pralka bosch wlt24440pl pralka bosch wlt24440pl
Dioda blokująca do paneli fotowoltaicznych z Anglii – cło, VAT, import 2024 STAR-X 99 Plus Flash Dump: Recovery, Models, ALi M352x, W25Q32, Boot Issues