Witam Mam takie pytanie , jakie ciśnienie powinna zrobić sama pompa paliwa znajdująca się w zbiorniku. Specyfikacja podaje Ciśnienie systemu 4.0 bar, Ciśnienie regulacji z podciśnieniem 3.5 bar. Czyli gdybym wpiął miernik ciśnienia paliwa po między pompę a listwę takie ciśnienia powinienem uzyskać. Przy zapalaniu ok 4.0 bar bo podciśnienie jeszcze nie...
Z tego co wiem to reguluje się podkładkami . Miałem klienta z lt co bardzo meczyło go zbyt wysokie zuzycie paliwa i dymienie oddał wtryski na EPS po jedynie w boshu podjeli sie perfekcyjnego ustwaienia . Kosztów nie pamiętam ale oscylowały miedzy 1,5 tys zł do 2 tyś z 5 sztuk
. Jest kompresja, paliwo, iskra :D co mu trzeba więcej... A ciśnienie sprężania (kompresji) jak sprawdziłeś?
Scania 2008 rok hpi. Bardzo słaba. Jak pochodzi na wolnych obrotach i się ruszy zakopci na biało. Płynu nie ubywa. Ciśnienie paliwa 16-18 barów. Auto chodzi równo. Zastanawiam się nad regulacja cewek pod kątem dawki paliwa. Które cewki są od regulacji dawki paliwa i jak ich wyregulować?
Witam Auto Audi A6 C5 1.8T AWT 150KM Auto miało problem z pompą paliwa. Uboga mieszanka. Kupiłem już z założoną i "wyregulowaną" instalacją gazową. Wg mnie instalacja wyregulowana nieprawidłowo. Do pompy paliwa która nie dawała odpowiedniego ciśnienia. Błędy o zapętlaniu wtryskiwaczy gazowych. Na mapie czasy wtrysków benzynowych zebrane po 20-25ms....
Gość od pompy powiedział że z tyłu pompy jest śruba na klucz 17 i imbus 5 którą podnosi sie lub obniża ciśnienie wtryskiwanego paliwa. Oraz że mam wkręcić ją o pół obrotu nie więcej. Ja niestety nie widzę takiej śruby Gość powiedział częściowo dobrze. Jest to regulacja ciśnienia, ale wewnętrznego głowicy pompy wtryskowej. Kluczem 17 wykręca się ten...
Wpinam amperomierz w instalacje regulatora ciśnienia paliwa na podstawie odczytu widać żądania komputera na ciśnienie (dawkę paliwa) tak się robi regulacje KE-JETRONIC mając wpięcie do sondy widać dokładnie, technicznie gdyby wszystko było ok to dobrze wyregulowany mechaniczny wtrysk i dawka powinna się wahać w granicach 2mA a regulacja to śrubka w...
Druga dość poważna sprawa to podłączenie tego podgrzewacza do pieca Urlich Wertich 11kW. Chodzi o to czy mam być na stałe do sieci 220V(PTC) ? Jest wyłącznik termiczny, ale działa odwrotnie, czyli zwiera styki np. po przekroczeniu 80 stp. Cels. cześć. Jeśli chodzi o temperaturę to jest podana na obudowie termostatu podgrzewacza. Są też podgrzewacze...
witam mam peugeota 306 1.4 Rx w gazie i sporo mi pali jak na taki maly silnik. Mam interfejs i oprogramowanie do sterownika bingo m. Chciałbym wyregulora sam gaz czy mógłby mi ktoś udostępnic jakis instruktaz jak to zrobic co poustawiac itp??? REGULACJA REDUKTORA LPG I–II GENERACJI Reduktor I i II generacji powinien mieć dwie śruby regulacyjne...
Przydała by się jakaś diadnostyka, a pzynajmniej pomiar ciśnienia paliwa przed i za filtrem paliwa, w pokrywie filtra jest zawór regulacji niskiego ciśnienia i tu może być problem.
Witam Kolego na początku podaj dane samochodu czyli:model, typ,rok produkcji,moc silnika,kod silnika wtedy będę mógł dokładniej pomóc. Wracając do twojego opisu i zachowania silnika spróbuję jeszcze coś podpowiedźieć. Na początku sprawdź przewód przelewowy podciśnieniem powinno się utrzymać w granicach od -50 do -65kpa jeśli nie trzyma wymień uszczelnienia...
Witam. Mam problem z audi a4 2005r 147kw. Po diagnostyce VAS wychodzi błąd p310b Regulacja niskiego ciśnienia paliwa, ciśnienie paliwa po za zakresem tolerancji. Adaptacja pompy paliwa widziana przez VAS jest w okolicach 2000% gdzie normalnie ma byc między-1000 a 1000%. Niskie cisnienie paliwa wynosi 5bar, filtr paliwa nowy, czujnik niskiego cisnienia...
Witam. Reduktor w instalacji II generacji można (I moim prywatnym zdaniem trzeba) regulować , bo rzadko który montarzysta to robi , większość idąc na łatwiznę zostawia ustawienia fabryczne, a klientowi mówi że się "ułoży". Nie będę udawał mądrego tylko zacytuję gościa który jest w tej dziedzinie prawdziwym autorytetem , oto wypowiedż p.Bogdana S. z...
Witam serdecznie Mam problem. Po zapaleniu żółtej kontrolki oznaczającej problem z silnikiem udałem się do ASO Peugeota na diagnozę. Okazało się że jest problem z czujnikiem wysokiego ciśnienia w pompie. Błąd obwodu regulacji wysokiego ciśnienia oleju napędowego. Ciśnienie w kolektorze ciśnieniowym niższe. (Ciśnienie w rail 203 bar, wartość zadana...
Wychodzi na lekko uchylony zawór wydechowy. Wyreguluj zawory. :| Możesz przed regulacją sprawdzić ciśnienie na cylindrze. Tak dla pewności. Jeszcze jedno. Ciekawe czy twoja w ogóle posiada możliwość regulacji zaworowej? :|
Chyba taniej i prościej będzie dać sobie spokój nz usprawnianiem tego, skoro masz LPG - wtrysk mechaniczny nie toleruje pracy na sucho, koroduje wnętrze tego dość precyzyjnego mechanizmu. W dodatku KE -jetronic ma regulację elektroniczną ciśnienia paliwa z tego co pamiętam - przy zbyt niskim nie będzie działął.
Witam jest to mój pierwszy post na tym forum. Mianowicie chodzi mi o pomoc w regulacji lpg 2 gen landi w Oplu astrze G 1.6 16V (z16xe). Problem polega na wysokim spalaniu gazu a mianowicie 20L/100km. Dodam ze w moim mieście jest tylko 2 gazowników którzy robią tą instalacje i żadnemu nie udało się zejść poniżej 20L(zawsze jest ustawiane aby jeździł)....
tym napięciem jest sterowany zawór regulacji ciśnienia paliwa.. Zaślepianie egr w tdci też nie jest dobrym pomysłem... Spora szansa na zawieszone wtryski (jeśli delphi) odwróć je rozpylaczami do góry i zakręć rozrusznikiem pewnie połowa z nich nie będzie podawać paliwa... a tak na prawdę porządniejszy tester by się przydał...
Mam problem, którego jeszcze nie rozwiązałem z Fordem. Auto ogólnie nie chce jechać. Potrafi szarpać, przerywać ale nie zawsze, czasem jest tak, że jedzie dobrze. To co sprawdzone: -przelewy, pierwszy wtrysk ma większy przelew o jakieś 20-30% od pozostałych, -silnik lekko faluje (ale bardzo lekko), czas wtrysku na pierwszym to 270, a na pozostałych...
Koledzy mam problem w Passacie b7 2.0 TDI 140 km Mianowicie, od samego początku na VAGu było widać błąd P1065 - REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA,RÓŻNICA REGULACJI. Auto od czasu do czasu na biegu jałowym delikatnie poszarpywało, praca silnika była nierówna. Padło na wymianę czujnika ciśnienia paliwa O3L 906051 oraz regulatora 057130764AB. Po wymianie auto...
W logach różnica ciśnień rzędu 300mbar przy 2600rpm to wypełnienie 52%, a taka sama różnica 700mbar przy 1800rpm to wypełnienie 45%. Oczywiście w obu przypadkach sytuacja przyspieszania. Tutaj jest potrzebna wiedza jak działa turbo i dlaczego przy innych obrotach czasami wyższych "pompuje" mniejszym ciśnieniem. Zacznijmy od "korzeni" gdzie było stosowane...
Witam, Niestety, robię się bezsilny i muszę o coś zapytać. Temat dotyczy mojego Peugeota 307 SW z 2.0 HDI RHR 136 koników. Przez tydzień byłem nad morzem, a Peugeot sobie stał w garażu. Po powrocie z urlopu wsiadam, przekręcam kluczyk, zakręcił kilka razy i bateria stwierdziła, że nie ma siły. Podłączyłem kable rozruchowe, Peugeot kręci jak wściekły,...
Regulator ciśnienia paliwa nie będzie pracować bo nie pozwoli na to sterownik silnika jeżeli nie ma odczytów z czujnika ciśnienia. W efekcie tego nie będzie ciśnienia na listwie. Sprawdź instalacje czujnika ciśnienia paliwa. Zobacz jakie jest zasilanie na czujniku i jakie jest napięcie na wyjściu (pomiary przy podłączonym czujniku). W blokach pomiarowych...
a w jakim celu jest odcinana ta sekcja? Poniżej wklejam rysunek obrazujący zasadę działania zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia (zrwc) (1) i sekcji wyłączania 3-go tłoczka (9) w pompie wysokiego ciśnienia BOSCH CP1 . Trzeba zaznaczyć, że pwc z sekcją wyłączania 3-go tłoczka jest mocno przestarzała i stosowano ją w systemach wtryskowych I-ej generacji...
Witam , pacjent scania r420 2005r Problem mam taki ,że na starej pompie paliła dobrze na zimno, w ciągu dnia na wolnych obrotach gdy się zagrzał silnik wyskakiwał blad od zbyt niskiego cieśnienia paliwa. Zamieniłem w sobotę pompę z nowego typu na używana starego typu ALU, odpowietrzylem układ i zapaliła normalnie , ale sytuacja się zmienią kiedy samochód...
powiedział bym że to nie brak, a za dużo paliwa. A skąd wiesz? A może wręcz przeciwnie? Silnik pracuje, jesli to mozna nazwać pracą (?) z wypadającymi zapłonami. Z tego powodu pali jak smok wawelski. Trzeba znaleźć przyczynę. Do sprawdzenia: 1. Ciśnienie sprężania 2. Luzy zaworowe. 3. Długość max do uzyskania iskry przy kręceniu wału a)rozrusznikiem...
Witam mam problem z masterem,ponieważ nie podaje paliwa pompa wtryskowa jest po regeneracji sprawdzona,wtryski dobre,wymieniono zawór regulacji ciśnienia.Problem prawdopodobnie tkwi w elektronice,ponieważ jak wyciągnąłem bezpiecznik 25A to zaczął podawać paliwo i przestał się świecić błąd STOP,ale zaczęło coś tykać w okolicy zaworu EGR i nadal nie odpala...
Witam wszystkich, Walczę ze swoim samochodem i brak mi pomysłów na uruchomienie silnika. Pacjent to Citroen C5 mk2 2.0 HDI 138 FAP AM6 na osprzęcie Siemensa, 226 201 km przebiegu. Historia: Samochód w pewnym momencie (18.04.2019) podczas jazdy zaczął się mocno krztusić, dławić, pedał gazu wpadał w podłogę, był jakby z gumy, a silnik nie wchodził powyżej...
Błąd p0088 błąd regulator ciśnienia paliwa, czyli ciśnienie paliwa powyżej żądanego. Generalnie trzeba uważać z tłumaczeniem tych błędów warto sięgnąć po ojczysty język producenta pojazdu lub systemu. Tu na Siemens 2.0 HDi. Objaw to brak mocy, twarda praca silnika, kontrolka check enginie. Błąd zapala się ( w moim przypadku ) dość szybko, gdy tylko...
Witam Mam problem z Peugotem 407 2.0 HDI, już doszedłem do pewnych wniosków ale chciałem potwierdzić prawdopodobna przyczne awarii. Otóż auto ma problem z ciśnieniem na listwie paliwa. auto wchodzi w tryb awaryjny odcina turbo przez co jedzie jak kondon. Wykresy jak widać, zadane ciśnienie paliwa w niewielkim zakresie pokrywa sie z rzeczywistą wartością....
Witam, Mam problem z Reno premium 280 dxi silnik deutz 7e na CR. Łapie niskie ciśnienie paliwa na szynie CR głownie gdy jest ciepły. -usterka jest chwilowa, ale tryb awaryjny jest do ponownego odpalenia. -czekając na usterkę z podłączonym komputerem nie da się zauważyć spadku ciśnienia, nawet rysując wykres. Zarówno spadku ciśnienia na listwie, jak...
Co odpowiada za regulację ciśnienia paliwa na wtryskiwacze-tylko zawór w pompie czy jest jeszcze coś? Ciśnienie pierwotne mam 3 bary, wysokie dochodzi do 47 bar, ale z chwilą dodania gazu spada do góra 10 bar i silnik gaśnie, czyli tak jakby pompa w.c. nie wyrabiała. Podstawiona trzecia pompa wysokiego ciśnienia i bez zmian.
Witam, Nurtuje mnie pewne pytanie i chciałbym zasięgnąć porady. Pacjent: Daewoo Lacetti 1.8., 2005r. Instalacja LPG: LR Omegas. Objaw: dłuższe 2-3s kręcenie aby odpalić, jedynie gdy paliwa w baku jest powyżej połowy wskaźnika. Obserwacje: W momencie gdy kupiłem samochód, paliwa było poniżej połowy i problemu nie zaobserwowałem. Po około 2 miesiącach...
Jeśli jesteś pewny swego to twoja sprawa. Twierdzę że pomylone wężyki bo kiedyś sam pomyliłem i na przewód powrotny dawało dużo paliwa + ciśnienie na rampie na maksa (zawór bezpieczeństwa gwizdał) - nie analizowałem dlaczego tak się dzieje, ale wygląda na to że jeśli dasz 6bar z pompki zasilającej na powrót do zbiornika to pompa wysokiego ciśnienia...
Wypada zatem zakończyć temat z rozwiązaniem. Ktoś kiedyś skaszanił sprawę z ustawieniem pompy na pasku. Skorygował to skrajnym położeniem w zakresie regulacji ale i tak nie było to precyzyjnie ustawione, więc ktoś zastosował e-pompę co w efekcie pod zwiększonym ciśnieniem zmieniło charakterystykę pracy pompy wtryskowej i jakoś ten diesel się kręcił....
Witam forumowiczów. Posiadam piłę jak w tytule (czyli właściwie Husqvarna 45) którą dostałem kilka lat temu, rok produkcji 94 ;). Piła była użytkowana głównie do przygotowywania opału więc jakoś wytrzymała do tej pory. Ponieważ z czasem działała coraz gorzej i mocno się grzała a w zeszłym roku mechanik stwierdził że nie opłaca się jej naprawiać, używałem...
Panie "Dawid W " z pana wypowiedzi trudno jest zrozumieć co pan ma na myśli. To co opisałem niejednokrotnie było problemem w uruchomieniu silnika. Pewne jest że samochód Iveco Daily nie zapali bez impulsów z koła zamachowego natomiast jeśli będzie brakować impulsów z koła rozrządu to silnik będzie nierówno pracować jest słaby może kopcić ponieważ nie...
Witam. Proszę o zrozumienie dla nowiucjusza na forum i typowego laika. Wiele potrzebnych mi wiadomości zawsze znajduję na tym forum, ale do tego jakoś nic nie powiązałem. Posiadam czujnik wstępnego ciśnienia paliwa (30-419kPa / 318-4750mV) i chciałbym go zastąpić potencjometrem lub czymś innym aby samemu regulować wstępne ciśnienie paliwa dla sterownika....
Jest to reduktor tecno BRC . A przewód podcisnieniowy to wg schematu czujnik nr 161, umieszczony na lewym nadkolu obok serwa. Przejechane praez rok 30 tys na samym gazie. Na paliwie nie moge sprawdzic gdyz jestem przed wymiana pompy paliwa. &-)))) Darek. ----------------- Po czasie ale chyba z rozwiazaniem. W trakcie sprawdzania i potem wymiany silnika...
Zaznaczam że nie znam się na tych silnikach, ale ponieważ nie znoszę oczekiwania w serwisie, proste mechanizmy staram się naprawiać sam. Miałem kiedyś podobną przygodę ze swoją kosą, zdaje się że podobnej jakości. Po kilku lub kilkunastu godzinach pracy nowiutkim sprzętem, poluzowały się śruby mocujące gaźnik, oczywiście przestała palić. Przy okazji,...
Jakbyś źle tylko ją wstawił to by podawała paliwo, tylko nie w pore, to znaczy jak by były zawory otwarte. Wtedy trzeba by było wyjąć pompe i przekręcić oś pompy o 180st. Na pewno nie ma takiej możliwości. Można pourywać tylko uszy mocujące bo nie trafi wypust wieloklinu. Mi się wydaje że zapłon się przestawił choć tych śrub na tym sitku nie ruszałem...
Paliwo wylatuje, czy przysłowiowo sika mocnym strumieniem. W Vivaro są silniki od renaulta. Uszkodzony zawór wysokiego ciśnienia jak i zawór regulacji ciśnienia w pompie powinien generować błąd w ecu. Dla pewności sprawdź przewody dochodzące do ecu, a jak paliwo tylko wylatuje, a nie tryska mocnym strumieniem, mogła uszkodzić się pompa zębatkowa o numerach...
To nie jest dziwny układ tylko najzwyklejszy common rail. Szukanie nieszczelności było opisane wiele razy. A jak układ szczelny to sprawdzenie czujnika ciśnienia, podmiana zaworu regulacji ciśnienia i dopiero potem pompa wysokiego ciśnienia. Oczywiscie na samym początku trzeba sprawdzić ciśnienie zasilania .
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Jeśli nie ma zanieczyszczeń w tym zaworze regulacji dawki paliwa, to rzadko się zdarza i nie spotkałem się jeszcze uszkodzenia samego zaworu, chyba że jest dość mocno zapchany, aby taka usterka powodowała, ale warto sprawdzić i elektryka też...
Jak mi się uszkodził, to na początku nie było żadnego błędu, akurat byłem w trasie i po jakimś dystansie pojawił się błąd regulacji ciśnienia.
Manometrem nie sprawdzałem, ale widać na komputerze, że sterownik wachluje zaworem regulacji ciśnienia.
Wydajniejsze wtryskiwacze moi panowie, jak już się tak w kosmos zapędzacie. Do tego regulator ciśnienia paliwa, z regulacją ciśnienia.
Wątpię w to by była pompa w baku w tym modelu.Musiał byś zerknąć na pompę cr jak wygląda.Załóżmy że jest, to ciśnienie przed pompą cr powinno wynosić około 3bary.Sprawdź te wtryski bo możliwe że przez któryś ucieka ciśnienie.Możliwe też że pompa cr kończy żywot albo zawór regulacji ciśnienia.Lub gdybyś wymieniał filtr paliwa rozetnij i zobacz czy nie...
W tym aucie jest wtrysk systemu common rail. Masz gdzieś nieszczelność, która powoduje, żę aby utrzymać ciśnienie na szynie w czasie pracy, zawór sterujący jest nadmiernie domykany. Nieszczelność może być na którymś z wtryskiwaczy, sumaryczna na wszystkich, na zaworze bezpieczeństwa, zaworze regulacji ciśnienia. Trzeba przeprowadzić standardową diagnostykę...
Witam. Mam problem ze Sprinterem i bledem P0087 zbyt niskie cisnienie oraz P0252 wirnik krzywka dozowanie paliwa przez pompe wtryskowa A. Cisnienie na biegu jalowym z zadanych 250 barow skacze od 210 do 280. Czujnik i zawory regulacji podmienione. Wtryski sprawdzone. Co dalej robic? Moze jest jakies zwarcie na wiazce?
Czy po odpięciu wężyka z króćca powinno z niego lecieć paliwo? Nie powinno, wężyk doprowadza podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa który w tym przypadku jest nieszczelny i do wymiany Dodano po 1 Dobrze myślę że to coś potrzebnego do rozruchu na zimnym silniku? Nie, służy do regulacji ciśnienia paliwa
Samochód: Jaguar X-Type 2.5 V6 196 KM, 4x4, automat, z USA, rok 2001. Instalacja gazowa: - wtryskiwacze: Magic Jet - zbiornik: Bormech 48L - reduktor: Silver - wielozawór: Tomasitto (? - nie wyraźnie napisane) - komora szczelna: Bormech - sterowanie: AKME - przewody: Miich (? - nie wyraźnie napisane) - system sekwencyjny: AKME - zainstalowany kilka...
Wczoraj znalazłem chwilę czasu i zmierzyłem ciśnienie sprężania które było : 1-17 2-14,5 3-14 4-14 Żeby nie było paliwo odłączone podczas pomiaru . Dodam iż pomiaru mogłem dokonać tylko na zimnym silniku gdyż ,auto wczoraj już przestało palić. zalewa świece i tyle. Najbardziej mokre to 1 i 2 cylinder. Jak by na pierwszym cylindrze zawory były do regulacji....
Witam serdecznie jestem tu na forum nowy za wszystkie błędy z góry przepraszam. Jestem posiadaczem opla vivaro 1.9 CDTI 101km z autem jeżdżę już ponad dwa lata i nie miałem większych problemów, aż do czasu jak zaczął ciężko palić mechanik zdjagnozował zepsucie się czujnika regulacji ciśnienia na pompie. Ok czujnik wymieniony auto pali od strzała ale...
A teraz pilnuj czy nie ma zbyt dużego apetytu na olej. wyjaśnij proszę dlaczego może teraz "wcinać" olej? (uważasz że te ciśnienia mogą już oznaczać zbytnie zużycie pierścieni? no chyba że wcześniej to niezupełnie rozpylone paliwo mogło się częściowo do oleju przedostawać ) Dodano po 5 I kolejny problem - chciałem sprawdzić ew. ustawić początek wtrysku...
Po raz 2 piszę odepnij zasilanie zaworka gaszenia i ci nie poda paliwa. Zresztą jak podasz 5 ml oleju na każdy gar to powinien odpalić od strzała bo olej uszczelni pierścienie. Jest też opcja rozrządu przestawionego lub niewłaściwych wtrysków bo chyba są 2 rodzaje różniące się ciśnieniem otwarcia i firmą. Dzięki za cenną wskazówkę - bardzo dobry pomysł...
Temat ogarnięty, winowajcą był zawór regulacji ciśnienia na listwie cr, po wymianie ciśnienie na biegu jałowym uspokoiło się, silnik nie trzęsie, nie słychać stuków dwumasy, a już mechanik chciał naciągnąć mnie na sprzęgło, masakra. Po wymianie zaworu nadal wyskakiwał raz na jakiś czas błąd za bogatej dawki paliwa. Po sprawdzeniu wtrysków wymieniłem...
Panowie byłem u majstra i stawiał na zawór ciśnienia paliwa wymienił go razem z czujnikiem ciśnienia na listwie. Błędy jakie pokazało to regulacja ciśnienia paliwa i zawór do dozowania paliwa. I teraz co to może być? Dodam że z rana auto odpala za 2 razem. A gdy jadę, zgasze i odpale to brak reakcji i gaśnie.
Nie wiem czy dobrze kojarzę ale chyba w tym aucie nie ma pompy elektrycznej paliwa a przynajmniej nie w zbiorniku paliwa. Dlaczego takie przypuszczenia? Szwagier ma Focusa 1.8 diesla i właśnie nie ma pompy co też go zdziwiło. Układ wtryskowy Bosch. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. Objawy miał podobne i ostatecznie wymienił pompę wysokiego ciśnienia...
Witam wszystkich. Mam problem z autem jak w opisie. Często zapala i po jakimś czasie gaśnie i nie odpala lub po nagrzaniu zgaszę po chwili odpalam i zgaśnie już nie zapali. Na wykresie widać że gdy występuje usterka ciśnienie paliwa zaczyna falować i finalnie spada,auto gaśnie. Podmieniłem zawór regulacji cisnienia-bez zmian. Wtryski sprawdzone na przelew,jest...
a na jalowym biegu 316mbar dziurę zatykam na chwilę rośnie do 377mbar i zaraz spowrotem spada do 316mbar Niczego innego spodziewać się nie należy. W benzyniaku moc zwiększa się przez "dołożenie" powietrza,a paliwo ECU dolewa sobie sam. Nie tak jak w dieslu gdzie powietrze jest zawsze na maxa a moc regulujesz dolewaniem paliwa. Zatykasz dziurę to zmniejszasz...
tak mamj instalację LPG 1,5 roku , a ten błąd wyskakuje na paliwie i gazie zrób reset ECU. Po ok. 2 dniach jazdy na tylko benzynie sprawdź błędy. Jeśli błąd nie wyskoczy to masz problem z emulacja sondy lambda przy pracy silnika na LPG. Dla tego wtrysku ma być zwarta do masy. Jeśli wystąpi błąd przy jeździe na benzynie sprawdź: sondę lambda, ciśnienie...
Nie pomyliłeś z Valvetronikiem? Wtedy rzeczywiście jest trudniej bo nie ma regulacji z podciśnienia ale tu jest zwykły variator i to chyba tylko na jednym wałku rozrządu (nie jestem pewny czy oba wałki czy jeden miały zmienne fazy w m52) i sterowanie obrotami poprzez przepustnicę. Zasady są takie. Sterownik ma utrzymać odpowiedni skład spalin. Do tego...
A nie odpala na sekunde i gasnie? Mialem ten problem w rav4 . podlacz komputer i w regulacjach wybierz opcje wymiana pompy paliwa. Mi pomoglo a tez walczylem kilka dni pompa wtryski i inne cuda.
Oczami kanał impulsowy wygląda na sprawmy, choć to kawał gumy i nigdy nic nie wiadomo. Dźwigienka iglicy jest ustawiona równo z płaszczyzną gaźnika. Uważam , że w zbiorniku paliwa nie powinno być ciśnienia. Mocno się temu przyjrzałem .Pompując pompką paliwo słychać zasysanie powietrza, pompka nie jest całkowicie wypełniona paliwem. Powietrze z paliwem...
Co do pompowania... Jakie jest ciśnienie atmosferyczne... No to chyba wiadomo że mucs poppompowac nieco wiecej.. Mój motor mą 100 parę PS na jalowym pokazuje tak ok 15% na jalowym 850rpm. Przepustnica musi być w jakimś topniu otwarta wiadomo jęli 1.2 pali między 5 a 7 l w mięsie to niem co macać. HTP nie słynęło z bezawaryjności raczej odwrotnie. Ale...
Osoby rozeznane wiedzą z czym to się je i do czego służy. Sprzęt sprawny tato do ostatniej chwili jak pracował regulował na nim. Do wymiany osłona strumienia która jest spękana i trzeba oczyścić sprzęt bo stoi jakiś czas no i ....wygląda jak wygląda. Producent WSK Kraków. Opis z strony producenta ZASTOSOWANIE WYROBU: Próbnik PRW3M-00 służy do sprawdzania...
Diagnostyka konieczna, choć ja bym stawiał na zapchany już filtr paliwa. Do rzeczy podstawowych wystarczy Ci ELM327 - a jeszcze lepiej STN1170 v3 i FORSCAN - w Fordzie dużo tym idzie sprawdzić i zrobić. Nie późno na ten post? Też bym stawiał na filtr. A błąd coś w stylu: regulacja ciśnienia na szynie cr, albo zbyt niskie ciśnienie na cr. Czy autor...
Przepraszam, że post pod postem. Zacięty był zaworek w pompie wstępnej, przeczyściłem i teraz na wolnych obrotach jest 4,5 bara na pompie wstępnej, więc ok. Zauważyłem, że np na 3 biegu jak wcisnę gaz do końca, to dochodzi do 3 tyś obrotów i nie chce dalej przyśpieszać. Jak wciskam gaz powoli to wchodzi na ponad 4,5 tyś. Maksymalne ciśnienie jakie mi...
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Ważna jest próba drogowa!Jeżeli wartość na pozycji 3 jest dużo większa i przekracza 2150 mmbar to musisz sprawdzić czy kanał obejściowy turbiny się otwiera.Mozna to sprawdzić zdejmując wężyk z zaworu regulacyjnego i podłączając ciśnienie z jakiegoś kompresora.Należy uważać aby nie było ono zbyt duże,bo może się uszkodzić przepona regulacyjna turbiny.Jeżeli...
Pompa napędzana mechanicznie,a schemat zasilania to dwa kable na zawór regulacji ciśnienia.Ale problem raczej gdzie indziej tak jak Paweł pisze.
Witam Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami z gazem Versus 1.0, serwis, regulacja, ustawienia, reperacja itp we własnym zakresie, czynności które wykonałem pozwoliły zaoszczędzić ok 400 zł na gazownikach. Niedługo będę miał tez do opisania doświadczenia z BRC sequent 24 w podobnym aucie to opiszę. Początek: Auto typu Mitsubishi Space Gear 2.0...
Chwilę podziała i gaśnie.. Po czym daje się uruchomić czy jest z tym ogromny problem? W ostatnich latach to jest największy problem z cewkomodułami zapłonowymi — po chwili od uruchomienia tracą iskrę, albo spada jej energia (sprawdzając na świecy widać że jest, ale w rzeczywistości pod ciśnieniem sprężania już jej nie ma, trzeba sprawdzać na maksymalną...
Czy nie leje wtryskiwacz. Sprawdź ciśnienie paliwa.
Możliwe że to wina membran, ewentualnie, nie do końca sprawnego, systemu wyrównywania ciśnienia w zbiorniku paliwa. Oczywiście, filtr powietrza i świeca, sprawdzane?
Witam ponownie, dokonałem pewnego odkrycia, moim zdanie bardzo istotnego w kwestii problemów w regulacji obrotów na biegu jałowym. Ja szczególnie skupiłem się na badaniu szczelności komory korbowej na nadciśnienie i podciśnienie a także samego gaźnika również na nadciśnienie i podciśnienie. W obydwu wypadkach szczelność super, wskazówka stała jak wryta...
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
By sprawdzić układ możesz podać powietrze z kompresora pistoletem do przedmuchiwania. Gdy dobrze dobierzesz ilość powietrza uzyskasz płomień. Jeśli to zadziała pozostanie pompka. Sprawdź czy nie jest uszkodzona obudowa, pęknięcie spowoduje ucieczkę powietrza. Śruba z otworem w obudowie pompki (z tworzywa sztucznego) służy do regulacji ciśnienia. Przytykając...
Ciśnienie na listwie CR podczas odpalania. Przeważnie takie problemy to za niskie ciśnienie na listwie CR. Czy to podczas odpalania czy przy dużym wydatku (gaz w podłodze). Błąd zaworu ciśnienia to tylko opis błędu (choć nie mamy dokładnego kodu), podejrzewam że chodzi o błąd opisywany jako "błąd zaworu regulacji ciśnienia poza tolerancją". Należy go...
W silnikach z wtryskiem elektronicznym nie ma stalego cisnienia paliwa a zmienia sie ono wraz z obciazeniem tj zalezy od podcisnienia. Przyklad: Bieg jalowy - 2.5 bara natomiast wcisniecie pedalu do oporu powoduje wzrost cisnienia chwilowy nawet do 5 bar (malutka chwila zapobiega zubozeniu sie mieszanki przy intensywnym doplywie powietrza a musi byc...
Mam bardzo podobny objaw niedomagania pompy jak w temacie: Auto co jakiś czas w czasie jazdy potrafiło zgasnąć, za chwilę dało się uruchomić i jechało dalej. Obecnie daje się uruchomić z wielkim problemem i pracuje na 500 obr. rzucając przy tym silnikiem na wszystkie strony. Dopiero po ograniczeniu przepływu przez zawór dławiący 4, jak na rysunku poniżej,...
Witam wszystkich . Samochód po dłuższym postoju bez akumulatora i wymianie miedzy innymi filtra paliwa ,przestał odpalać . Pali na placku . Doszedłem do zaworu regulacji ciśnienia . Ten blokuje przepływ paliwa do pompy z filtra i z kroplówki . Auto niema pompki niskiego ciśnienia w zbiorniku paliwa sprawdzone . Jest goły smok z czujnikiem . Filtr z...
Witam, mam skodę octavie II 2011r 1.6tdi 105km cayc przebieg 280 tys km i następujący problem, mianowicie zaczęło się od tego że w tą zimę przy większych mrozach czyli -10 nie mogłem jej odpalić, silnik łapał i gasł, wymieniłem filtr paliwa, nie pomogło, następnie poradzono mi wymianę pompki w zbiorniku paliwa, tutaj nastąpiła poprawa auto odpalało...
Witam posiadam silnik 1,5 dci z przebiegiem 60 tyś km objawy jakie występowały były takie, że podczas równej jazdy stałą prędkością (stała prędkość tak 5-10 sekund) podczas dodawania gazu auto chwile się dławiło przez około 1-2 sekundy następnie przyspieszało. Podczas dynamicznej jazdy dławienie nie występowało, auto normalnie odpalało. Błędy sporadycznie...
Witam. Wg mnie usterka jest spowodowana za niskim ciśnieniem paliwa, lub za małą wydajnością pompy. Dysza wolnych obrotów nie ma tu nic do rzeczy, możesz ją całkowicie zatkać, a auto powinno na obrotach "iść" Ciśnienie paliwa z tego co pamiętam powinno wynosić ok. 0,3 atm, jeżeli nie masz manometru to nie polecam metody "na wytrysk": po ściągnięciu...
Witam Mam Fiata UNO z LPG, chciałbym zorientować się w końcu, która śrubka, co zmienia i za co odpowiada. Pokolei: Mam 3 śrubki: Na wężyku i 2 przy reduktorze I teraz tak, za co odpowiada ta główna na wężyku, która wychodzi już z reduktora i idzie do wtrysków, a konkretnie czy ma ona wpływ na skłąd mieszanki?? Przy reduktorze są 2, jedna taka na imbus,...
Gdzie takie cenne info znalazłeś? Ciśnienie paliwa bez regulacji czy z regulacją? Ciśnienie pompy czy w układzie. Jak to jest, to by było łatwiej odpowiedzieć, gdybyś podał skąd bierzesz takie informacje i jakim kontekście je podano.
Silnik zimny odpala i nie wkręca się na obroty,przerywa i rzadko ale nieraz delikatnie strzela w kolektor.Problem jest tak silny że nie idzie ruszyć nawet z miejsca.W miare rozgrzewania się problem ustaje. Wywala błędy: Sygnał sondy lambda przed katalizatorem cylindrów 4-6 203 Sygnał sondy lambda przed katalizatorem cylindrów 1-3 202 Układ regulacji...
Wyjąłem wczoraj pompę (oczywiście tę przy baku). Na wyjściu pompy jest jakby trójnik - połowa paliwa wędruje do układu zasilania a polowa swobodnie wraca do baku. Nie jest więc możliwe aby prz otwartym układzie wytworzyło się ciśnienie. Sądzę że zadaniem tej pompy w tym modelu jest tylko swobodne doprowadzenie paliwa do pompy wtryskowej co oczywiście...
Witam. Mam forda transita z objawem nierównej pracy silnika na wolnych obrotach , sprawdziłem testerem parametry ciśnienia paliwa, gdy silnik chodzi nierówno, ciśnienie skacze ok 15 do 27 Mpa, nieraz zgaśnie, jak silnik pracuje równo ciśnienie wynosi ok 22-23 Mpa, pokazuje tez błąd P2265 czujnik wykrywania wody w paliwie, filtr paliwa był zmieniany....
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
Można założyć większy siłownik nadciśnieniowy tak by otwierał się przy założonym ciśnieniu ale nie rozbierałem to nie wiem jak to można zrobić. Można zostawić wszystko tak jak jest a na wężyku sterowania założyć zwężkę dobraną doświadczalnie tak by uzyskać zakładane ciśnienie ale nie wiem czy tak będzie można bo zastanawiam się jak będzie ta turbina...
Tak, to jest ten zawór. :spoko: A więc proszę zmienić tytuł tematu, bo z ciśnieniem paliwa nie ma on nic wspólnego. Na pytanie o zawór regulacji ciśnienia paliwa jak i zawór z fotki zostały udzielone odpowiedzi. Proszę wybrać wg uznania. :)
Jeśli pompa sprawna, to należało by jeszcze sprawdzić zawór na listwie, nie mylić z czujnikiem ciśnienia, bo na listwie są dwa elementy, jeden pomiarowy a drugi regulacyjny, masz tam układ boscha z pompą CP4.1 gdzie jest regulacja po stronie niskiego ciśnienia, a na szynie masz zawór który powinien podczas gaszenia auta, lub przekroczenia maksymalnego...
Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Pełne tłumaczenie kodu usterki brzmi: P0001 - Elektrozawór regulacji przepływu paliwa, obwód otwarty. Oznacza to wyłącznie usterkę elektryczną , nie hydrauliczną . Wymieniając po kolei każdy element układu wtryskowego jak wtryskiwacze, zawory regulacyjne, pompę...
Niestety :( u mnie wymiana świec niczego nie zmieniła auto dalej gaśnie ;((((( nie wiem co począć mechanik przymierza się do wymiany pompy wysokiego ciśnienia niestety wyszukaniem tej pompy musze zająć się ja "update:" po przeszukaniu internetów znalazłem 3szt. 1x w PL allegro koszt 900zł używka, 2x na ebayu z tym że jedna z Litwy 1700zł używka i druga...
Witam. w Mascocie 2.8 dci po dodaniu gazu mruga sprężynka i słaby, wymieniłem filtr paliwa i wyjąłem zawór regulacji ciśnienia paliwa w pompie, wymieniłem oringi i teraz wcale nie odpala i podczas kręcenia mruga spirala. Błąd to 5301, może ktoś pomóc?
P2291 Odczytane z komputera błąd: Ciśnienie regulacyjne zaworu wtryskowego/wtryskiwacza, uruchomienie rozrusznika-ciśnienie za niskie. Możliwa przyczyna: Regulator ciśnienia paliwa, czujnik ciśnienia regulacji wtrysku. Masz układ wtryskowy Delphi i znając te układy, to podejrzewam że pompa nie wytwarza zbyt ilości ciśnienia do rozruchu. Choć na komputerze...
Hi, Ja bym sprawdził szczelnośc układu wysokiego ciśnienia paliwa, zrobiłbym taki test: 1) zlokalizuj zawór wysokiego ciśnienia paliwa, sprawdź gdzie jest na nim stały plus a który pin idzie do sterownika, ten na interesuje, przygotuj kawałek kabla który z jednej strony podłączysz do masy a drugim do opisanego wyżej pinu zaworu, wtyczka zostaje na zaworze...